PDA

Bekijk Volledige Versie : [Specialisten] Generaal eiland



VanMillus
26-04-16, 11:29
Geen idee of dit al eerder geopperd is, maar het zou toch geweldig zijn om (bv naast S1) een eiland te hebben voor het "parkeren" van je generaals met zo'n 50 plaatsen. Daarbij zou je voor iedere gen een vaste parkeerplek kunnen toe kennen. Plaats dan bv 3 vertrekpunten op het eiland (geen pakhuis, anders bouwt iedereen het eiland vol met pakhuizen). De gens keren na avo terug op de aangewezen plek.

Dit lost de grote chaos bij terugkomst op. Veel spelers hebben inmiddels zoveel generaals dat niet meer weten waar ze die moeten zoeken....

copycat
26-04-16, 12:40
Binnenkort wordt je stermenu dat extra eiland.

Old_BB_Amta
26-04-16, 19:26
Hi,

Of course, the garrisons' location has been discussed numerous times throughout the years. The players weren't too happy about the space it occupies on the home island (especially the marshals' garrison).
This is why we suggested a solution which can be tested out now on tsotesting.com (http://www.tsotesting.com/en/homepage). As copycat mentioned, it is not about an additional island reserved for these specialists, but the star menu.

This is taken from the test server, as you can see, you can send the generals to your star menu with this feature:

http://i66.tinypic.com/29p6g5y.png

They will go to the nearest warehouse (as they usually do when they're sent to an adventure) and they will simply show up in your star menu.

I really hope you'll like it, as it solves the space problem on the home island. :)

Cheers,
BB_Amta

Etuweb_old
26-04-16, 19:38
Hi,

Of course, the garrisons' location has been discussed numerous times throughout the years. The players weren't too happy about the space it occupies on the home island (especially the marshals' garrison).
This is why we suggested a solution which can be tested out now on tsotesting.com (http://www.tsotesting.com/en/homepage). As copycat mentioned, it is not about an additional island reserved for these specialists, but the star menu.

This is taken from the test server, as you can see, you can send the generals to your star menu with this feature:

http://i66.tinypic.com/29p6g5y.png

They will go to the nearest warehouse (as they usually do when they're sent to an adventure) and they will simply show up in your star menu.

I really hope you'll like it, as it solves the space problem on the home island. :)

Cheers,
BB_Amta

vrije vertaling:

Hallo,

Natuurlijk, de garnizoen plaatsen zijn al een aantal jaren een discussiepunt. De spelers zijn niet blij met de plek die de garnizoenen op het eiland innemen (in het bijzonder de KwartierMeesters).
Dit is waarom er een oplossing beschikbaar is om te testen op de test-server (http://www.tsotesting.com/en/homepage). Zoals copycat al benoemde, is het geen extra eiland wat gereserveerd wordt voor de generaals, maar het ster menu.

Dit plaatje is genomen van de testserver, zoals je kunt zien, kun je met deze feature de generaals naar het ster menu verplaatsen:

http://i66.tinypic.com/29p6g5y.png

Ze zullen naar het dichts bijzijnde pakhuis gaan (alsof ze op avontuur gaan) en ze zullen zichtbaar blijven in het ster menu.

Ik hoop dat het je bevalt, omdat het het ruimteprobleem op je thuiseiland enigzins oplost. :)

Cheers,
BB_Amta

ErwinR55
28-04-16, 01:03
Het lost een groot gedeelte op voor je nutteloze gens, maar als je altijd veel gens naar een avo eiland neemt, dan moet je ze toch altijd eerst weer terug op je eiland hebben voor je ze kan vullen. Dus dat probleem wordt hiermee maar ten dele mee opgelost. Blijft wel een hele fijne toevoeging dat knoppie.

Qwerty
28-04-16, 08:34
Zou nog fijner zijn wanneer je de items in het stermenu op een zelfgekozen volgorde zou kunnen zetten

Ruwaard
28-04-16, 09:27
Het is geen goede oplossing om ruimteproblemen op je eiland op te lossen.
Zoals hierboven al gezegd, moet je de generaals eerst weer terug op je eiland zetten om ze te kunnen gebruiken; als je dan de lege plekken hebt benut om er gebouwen neer te zetten, kan je of geen avonturen meer doen of je zou je generaals een voor een terug op je eiland moeten plaatsen, vullen en dan naar een avo sturen. Kost onnodig veel extra tijd.

Een betere oplossing is het maken van een nieuw gebouw (kazerne) waar voldoende ruimte is om alle generaals in te kunnen huisvesten en waar vandaan je de generaals kunt vullen/legen en naar avonturen sturen. Je bent dan nog maar één plek (voor de kazerne) op je eiland kwijt.
Kost even wat programmeerwerk, maar is dan wel toekomstbestendig.

copycat
28-04-16, 10:36
Er blijven altijd een paar landingsplekken over, maar die plekken kan je zelf niet gaan staan.
Daar kom je terecht wanneer de gens terugkomen van een avo...

Leuk knoppie verder, maar zit ook nog eens op een vervelende plek (net langs je 'accept'-knop), waardoor je regelmatig je gen naar ster kan/zal sturen terwijl je op "Okay" wil klikken.

Positief is, dat de button op avo "greyed-out" is, kan dat daar iig al niet gebeuren.

Old_BB_Amta
28-04-16, 13:38
Hey folks,

Thanks a lot for sharing your impressions. To be honest, I expected more positive feedback on this new feature... But thanks to you, now I understand why it is time-consuming and why it's perceived as a workaround / temporary solution instead.
@Qwerty, it's still a good thing that we have the basic tab categorization in the Star Menu, rather than no order at all.

Cheers,
BB_Amta

Etuweb_old
28-04-16, 13:43
Hey folks,

Thanks a lot for sharing your impressions. To be honest, I expected more positive feedback on this new feature... But thanks to you, now I understand why it is time-consuming and why it's perceived as a workaround / temporary solution instead.
@Qwerty, it's still a good thing that we have the basic tab categorization in the Star Menu, rather than no order at all.

Cheers,
BB_Amta

Vrije vertaling:

Hey allemaal,

Dank je wel voor het delen van jullie belevingen. Om eerlijk te zijn had ik meer positieve feedback verwacht op deze nieuwigheid.... Maar dank zij jullie snap ik nu waarom het zo tijdrovend is en waarom het dus gezien wordt als een tijdelijke oplossing.
@qwerty, het is nog steeds een goed iets dat we een de categorie tabjes hebben, dan helemaal geen.

Cheers,
BB_Amta

dmmh77
29-04-16, 13:20
Hey folks,

Thanks a lot for sharing your impressions. To be honest, I expected more positive feedback on this new feature... But thanks to you, now I understand why it is time-consuming and why it's perceived as a workaround / temporary solution instead.


Let's not get confused and analyse first which problems exist with generals (and other specialists, but let's focus on generals)


generals which aren't used take up space on the home island
when one has a lot of generals it's hard to have sufficient landing space/ building place
generals (and other specialists) are sorted randomly in the star menu
generals are sorted randomly in the "send army" sub menu (adventures)
"send army" sub menu shows third row partially


Issue 1
The feature which allows you to send generals to your start menu adresses issue 1, and in no way seems to intend to fix any of the other issues. It obviously can't, because these are completely different issues. In that sense fixing issue 1 isn't a workaround for any of the other issues.

Issue 2
This thread is about issue 2, and in no way relates to issue 1.

Issue 3
qwerty adresses this issue.

Having a default ordering of your generals in the category is what qwerty is talking about, and what people are missing.
Generals etc are still randomly ordered in the star menu.
Using generals from your star menu is not something one often does anyway, so in my opinion this isn't really a great feature, sorted or unsorted. But it could be better, but if I would have to choose, I would fix issue 4 first

Issue 4
Personally I am far more frustrated that the generals in the adventure sub menu "send army" are sorted randomly.
This menu is used far more often and it's sorted differently each time you use (open) it, this makes no sense.
It would make sense to have a default high to low ordening, and/ or a ordening where generals with troops in them are at the top, or to let the user set their own default ordening.
Now you have to scroll 30 generals to see which one you need.
Which brings up issue 5.

Issue 5
Generals in the "send army" sub menu are only shown by 2 rows.
The third row is partially hidden, so it's impossible to directly see what's inside them (yes I know the mouseover works).
Another annoying software design flaw.


Hey folks,
@Qwerty, it's still a good thing that we have the basic tab categorization in the Star Menu, rather than no order at all.


A category is not the same as a order; the order of the generals is the same with or without the category...

TIPEX
29-04-16, 15:37
punt 3: speciaisten zijn gesrteerd op aankoop en waarvandaan: ten eerte de shop (met gems of event) en daarna de de ehrberg aanschaf er is weeen logica, maar net zo handig dat wel ^^

Qwerty
29-04-16, 20:45
Ik bedoel idd de generaals op een door mij gekozen volgorde zetten als ze dan toch in het stermenu komen. \ik heb dan wel niet spectaculair veel generaals, maar de expeditieleverancier staat nu bv midden tussen de verkenners en een magere hein tussen de vets.
Tabjes zijn prima, had het in mijn eerste speeljaar ook fantastisch geworden, maar door de veelheid aan items die ik in de loop der jaren verzameld heb is het per tabje, m.n specialisten en verbeteringen, inmiddels ook een onoverzichtelijk geheel geworden.

dmmh77
30-04-16, 00:05
punt 3: speciaisten zijn gesrteerd op aankoop en waarvandaan: ten eerte de shop (met gems of event) en daarna de de ehrberg aanschaf er is weeen logica, maar net zo handig dat wel ^^

mag dan wel zo zijn, dat is een belachelijke sorteringsmanier

dmmh77
30-04-16, 00:12
Ik bedoel idd de generaals op een door mij gekozen volgorde zetten als ze dan toch in het stermenu komen. \ik heb dan wel niet spectaculair veel generaals, maar de expeditieleverancier staat nu bv midden tussen de verkenners en een magere hein tussen de vets.
Tabjes zijn prima, had het in mijn eerste speeljaar ook fantastisch geworden, maar door de veelheid aan items die ik in de loop der jaren verzameld heb is het per tabje, m.n specialisten en verbeteringen, inmiddels ook een onoverzichtelijk geheel geworden.

je hebt helemaal gelijk natuurlijk, ik probeerde alleen maar de zaken te scheiden.

er spelen wat meer dingetjes is mijn gevoel :)
Ik ben blij met de nieuwe feature, maar die lost maar 1 klein dingetje op, en qua generaals/ sortering/ stuur naar avo is er nog een lange weg te gaan (vind ik)

TIPEX
02-05-16, 16:15
tis een statisch sorteringsmanier dnek da tdaa reht problem ligt

Old_BB_Amta
02-05-16, 17:44
Hi dmmh77,

Thanks for taking the time to write in English.
Of course I know what Qwerty meant by "order". I was pointing out a positive feature of the Star Menu - categorization (as I am an optimistic person and I always choose to look on the bright side of things).
I also understand why you're frustrated when you're sending out generals to the adventure zone.

All in all, I hope we can agree that this is still an improvement as it will enable you to place in the Star the generals that you don't use at all (especially the marshals for the ones who don't play PvP anymore). It is indeed time-consuming for the popular generals (MMAs, Veterans, Major Generals etc) that you guys use almost every day, but it can be used for the rest of the generals with no issue.

Thanks for your feedback,
BB_Amta

pinkelstje_old
02-05-16, 18:08
Hi dmmh77,

Thanks for taking the time to write in English.
Of course I know what Qwerty meant by "order". I was pointing out a positive feature of the Star Menu - categorization (as I am an optimistic person and I always choose to look on the bright side of things).
I also understand why you're frustrated when you're sending out generals to the adventure zone.

All in all, I hope we can agree that this is still an improvement as it will enable you to place in the Star the generals that you don't use at all (especially the marshals for the ones who don't play PvP anymore). It is indeed time-consuming for the popular generals (MMAs, Veterans, Major Generals etc) that you guys use almost every day, but it can be used for the rest of the generals with no issue.

Thanks for your feedback,
BB_Amta

Hallo dmmh77,

Dank u wel om de tijd te nemen in het Engels te schrijven.
Natuurlijk weet ik wat Qwerty bedoelde met "order". Ik lichtte een positieve aanpassing uit van het stermenu - categorisatie (omdat ik een optimistisch persoon ben
en altijd de zonnige kant van de dingen bekijk).
Ik begrijp ook waarom u gefrustreerd bent wanneer u uw generaals naar een avontuurzone stuurt.

Al bij al, ik hoop dat wij kunnen overeenkomen dat nog steeds een verbetering is omdat u de mogelijkheid hebt om generaal die u niet gebruikt terug te plaatsen in het stermenu (vooral dan de maarschalken voor diegene die geen PvP willen doen. Het is inderdaad tijdrovend om de populaire generaals (MiV, veteranen, majoor generaals etc.) die jullie spelers bijna elke dag gebruiken, maar het kan gebruikt worden voor de overige generaals zonder bijkomende problemen.

Dank u wel voor uw feedback,
BB_Amta

ErwinR55
05-05-16, 08:36
Met de optie dat je gens weer terug in het stermenu kan plaatsen, kan er dan ook over de icoontjes in het stermenu, van je generaals die in je stermenu staan een aanduiding komen dat deze in het stermenu staan? Bijvoorbeeld een huisje of een ster onderin het generaals icoontje. Dan weet je welke wel of niet direct beschikbaar zijn zonder er op te moeten klikken. Ook handig in avo's waar te weinig landingsplekken zijn en je moet uitzoeken welke gens je nog neer moet zetten.

Old_BB_Amta
05-05-16, 09:53
@ErwinR55, thank you for the suggestion. Very good point indeed, this is why I'll forward it.
This might be an issue for players owning a lot of generals.

VanMillus
05-05-16, 23:15
Gezien de bovenstaande reacties is dit onderwerp nog erg levendig. Bedankt voor de input! Maar als ik de commentaren en kritieken op het ster-gebeuren lees, lijkt mijn eerste post toch niet zo'n slecht idee... :

Geen idee of dit al eerder geopperd is, maar het zou toch geweldig zijn om (bv naast S1) een eiland te hebben voor het "parkeren" van je generaals met zo'n 50 plaatsen. Daarbij zou je voor iedere gen een vaste parkeerplek kunnen toe kennen. Plaats dan bv 3 vertrekpunten op het eiland (geen pakhuis, anders bouwt iedereen het eiland vol met pakhuizen). De gens keren na avo terug op de aangewezen plek.

Dit lost de grote chaos bij terugkomst op. Veel spelers hebben inmiddels zoveel generaals dat niet meer weten waar ze die moeten zoeken....

Old_BB_Amta
06-05-16, 21:25
Veel spelers hebben inmiddels zoveel generaals dat niet meer weten waar ze die moeten zoeken....[/I]

That's right, this is why ErwinR55's suggestion is legit. The moderators have also warned me about this situation, so it's indeed worth mentioning it to the devs.
It's also nice to see you're pleased with the outcome of your forum thread. It is indeed a real pleasure for me as well to work with such a vivid and active community of players.
To conclude: the "go to the Star Menu" button will be soon deployed on all live instances, as shown in my first post (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/19644-Generaal-eiland?p=30212&viewfull=1#post30212) in this thread. But let's hope that this feature will be improved in the future, based on players' feedback, such as yours. This will be just the first iteration and I will be expecting your feedback again once it is deployed here on this server.

Back to your suggestion: the idea of having an island just for your generals might have been feasible if space wasn't a problem in this respect. But as you all know, the available space has always been an issue (part of the reason we decided to expand the home island back in August 2015), and an island for 50 generals... I think you can imagine how it would look like. It would also need at least 1 warehouse on it, apart from those 50 garrisons. However, I'll take it as a possible workaround for the garrisons' issue.

Cheers,
BB_Amta

ErwinR55
06-05-16, 21:51
Ik weet niet hoe jou eiland eruit ziet, maar mijn eiland heeft nog een hoekkie over rechts naast sector 9, boven de archipel eilanden. Als daar een generaals-only eiland gemaakt zou kunnen worden, (leuk afgezet met houten muur ofzo en stormbaan, (boog)schietbaan etc als versiering.)
Alleen te bouwen gebouwen zijn de 3 barakken. Overige plekken kunnen worden ingenomen door de generaals die je daar kwijt wilt.

Een pakhuis ben je daar niet nodig, want je maakt een leuk haventje waarvanuit de generaals kunnen aanmeren en vertrekken. (en dichtbij nog een water bouw locatie waar je om het echt af te maken je pathfinder ship kunt aanmeren indien je ooit is lvl 70 bereikt hebt)

En dan stuk of 20-25 gens moet je er op kwijt kunnen. Overige gens kunnen leuk in je stermenu staan (tijdelijk). Maar meer is altijd beter uiteraard.

Etuweb_old
07-05-16, 11:53
That's right, this is why ErwinR55's suggestion is legit. The moderators have also warned me about this situation, so it's indeed worth mentioning it to the devs.
It's also nice to see you're pleased with the outcome of your forum thread. It is indeed a real pleasure for me as well to work with such a vivid and active community of players.
To conclude: the "go to the Star Menu" button will be soon deployed on all live instances, as shown in my first post (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/19644-Generaal-eiland?p=30212&viewfull=1#post30212) in this thread. But let's hope that this feature will be improved in the future, based on players' feedback, such as yours. This will be just the first iteration and I will be expecting your feedback again once it is deployed here on this server.

Back to your suggestion: the idea of having an island just for your generals might have been feasible if space wasn't a problem in this respect. But as you all know, the available space has always been an issue (part of the reason we decided to expand the home island back in August 2015), and an island for 50 generals... I think you can imagine how it would look like. It would also need at least 1 warehouse on it, apart from those 50 garrisons. However, I'll take it as a possible workaround for the garrisons' issue.

Cheers,
BB_Amta

Vrije vertaling:

Dat klopt, daarom is ErwinR55 zijn suggestie een goede. De moderators hebben mij al gewaarschuwd voor deze situatie, dus het is zeker de moeite om dit aan de Devs te melden.
Het is ook goed om te zien dat jullie blij zijn met de uitkomst van het forum topic. Het is voor mij een plezier om samen te werken met een actieve en levendige spelers community.
Tot besluit: de 'ga naar het ster menu' knop zal snel geimplementeerd worden op de live server, zoals te zien in mijn eerste post in dit forumdraadje. Maar laten we hopen dat dit in de toekomst, gebaseerd op de feedback van spelers, het verbeterd zal worden. Dit is de eerste uitrol en ik kijk uit naar jullie feedback als het op deze server uitgerold is.

Terug naar jullie suggestie: het idee om een apart eiland voor alleen de generalen zou mogelijk zijn geweest als ruimte niet het gebrek was. Maar zoals jullie allemaal weten is de beschikbare ruimte altijd een punt geweest (deel van de reden waarom besloten is om het thuiseiland te vergroten in Augustus 2015), en een eiland voor 50 generalen... ik hoop dat jullie je kunnen indenken hoe dat er uit zou moeten zien. Er zou namelijk ook minimaal 1 pakhuis op moeten staan, apart van de 50 garnizoenen. Ik zal het als een mogelijke oplossing voor het garnizoens punt zeker meenemen.

Cheers,
BB_Amta

KingofLeon
07-05-16, 19:16
leuke ideeen Erwin

Old_BB_Amta
11-05-16, 07:10
@dmmh77, your suggestion on expanding the "send army" window has been forwarded yesterday.
@ErwinR55 & VanMillus, yours will follow.

Let's hope I can give you more good news soon. :)

Etuweb_old
11-05-16, 07:14
@dmmh77, your suggestion on expanding the "send army" window has been forwarded yesterday.
@ErwinR55 & VanMillus, yours will follow.

Let's hope I can give you more good news soon. :)

Vrije vertaling.

@dmmh77, jou suggestie over het "stuur leger" scherm uitbreiden is gisteren naar de devs gestuurd
@ErwinR55 en VanMillus, jullie suggesties volgen.

Laten we hopen dat ik jullie snel meer goed nieuws kan geven. :)

dmmh77
12-05-16, 17:38
Vrije vertaling.

@dmmh77, jou suggestie over het "stuur leger" scherm uitbreiden is gisteren naar de devs gestuurd
@ErwinR55 en VanMillus, jullie suggesties volgen.

Laten we hopen dat ik jullie snel meer goed nieuws kan geven. :)

nice :)

VanMillus
12-05-16, 22:12
nice :)

Zeker! De suggestie van ErwinR55 is precies wat ik bedoel maar met een concretere en betere invulling! Ik hoop op positief nieuws!

VanMillus
30-07-16, 00:43
Vrije vertaling.

@ErwinR55 en VanMillus, jullie suggesties volgen.

Laten we hopen dat ik jullie snel meer goed nieuws kan geven. :)

En op welke termijn moeten we dan rekenen?

dmmh77
30-07-16, 05:06
op de test server heb ik al gezien dat de willekeurige volgorde van generaals in het "stuur leger" menu is opgelost :)

KingofLeon
03-08-16, 18:58
ole!

VanMillus
10-10-16, 00:32
Het zal toch niet zo zijn dat een topic met 3k+ bekijkers en een toezegging van BB alsnog in de archieven vergrijsd???

Ben2M4n
15-11-16, 15:03
Invoeren in 2017 +1

Ben2M4n
04-12-16, 09:48
En dan ook gelijk de "volle" generaals bovenin het "stuurvakje" nu is het steeds "zoeken" waar die staat.

ccdej2012
10-12-16, 00:27
Ik wil nog even terugkomen op dat idee van VanMillus... die 50 parkeerplekken voor de generaals... Je hebt eigenlijk maar één gebouw nodig dus één bouwplek voor een soort generaal-parkeergarage. Klik je op dat gebouw dan krijg je een scherm met die 50 parkeerplaatsen voor generaals. Als je ze van daaruit kan vullen en naar avo kan sturen, heb je geen apart eiland of extra pakhuis nodig. Na het beëindigen van het avo keren ze terug naar dat gebouw. Alle generaals netjes en overzichtelijk bij elkaar in maar 1 extra gebouw.... de Officiersmess..... je zou er zelfs het settlers-hoofdkwartier voor kunnen gebruiken...

just my 2 cts worth...

copycat
10-12-16, 20:22
klinkt al beter dan een extra stukje eiland idd....
+1 voor ccd;)

longmen99
11-01-17, 06:41
The Officers mess sound like a very good idea, and personally I was also thinking of a seperate island (archipel) for the generals.
One of both will help a lot. Currently its for me not yet a problem, but when eastern event is gone then its become an issue.
So it should solve a lot of annoyance for the players which have more then 25 generals in your stock.

So the idea of ccdej +1
Seperate island +1

--------------

Het idee van een officiers mess klinkt als een heel goed idee, echter persoonlijk dacht ik eerder ook aan een apart eiland (archipel)
naast het hoofdeiland voor de generaals. Een van beide zou heel erg helpen.
Momenteel heb ik zelf nog geen last, maar als het paas event voorbij is zal het wel een probleem worden.
Voor spelers met meer dan 25 generaals kan het een hoop ergenis wegnemen.

Het idee van ccdej +1
Apart eiland +1

Ben2M4n
11-01-17, 14:51
Ik wil nog even terugkomen op dat idee van VanMillus... die 50 parkeerplekken voor de generaals... Je hebt eigenlijk maar één gebouw nodig dus één bouwplek voor een soort generaal-parkeergarage. Klik je op dat gebouw dan krijg je een scherm met die 50 parkeerplaatsen voor generaals. Als je ze van daaruit kan vullen en naar avo kan sturen, heb je geen apart eiland of extra pakhuis nodig. Na het beëindigen van het avo keren ze terug naar dat gebouw. Alle generaals netjes en overzichtelijk bij elkaar in maar 1 extra gebouw.... de Officiersmess..... je zou er zelfs het settlers-hoofdkwartier voor kunnen gebruiken...

just my 2 cts worth...

De Herberg zou hiervoor geschikt zijn, ff een update van bb en voila :)

dmmh77
11-01-17, 20:08
bon idee +2

VanMillus
13-01-17, 23:58
Een eiland of een gebouw, is mij om het even, als het probleem van de chaotische plaatsing van gens bij terugkomst maar opgelost wordt! Als bv de herberg hier een oplossing kan bieden die snel te realiseren is: gogogo!!!

dmmh77
31-05-17, 19:48
Dit is natuurlijk maar een kleine ergernis, maar ik erger me er desondanks mateloos aan dat ik mijn ster menu moet doorklikken om te kijken welke generaal wel of niet op mijn eiland staat, en welke in mijn ster menu, i.v.m. gebrek aan landingsplaatsen. Vooral bij Het dappere kleermakertje is dit reuze irritant. Ik stuur 21 generaals en moet in etappes uitzoeken wat wel en niet geland is. Los van een verhoging van het aantal landingsplaatsen lijkt een icoontje me wel handig. Gewoon hetzelfde icoon als voor het ster menu.

https://i.imgur.com/Wcv7a2B.png

KingofLeon
31-05-17, 21:23
ik erger me er niet aan maar wel leuk idee

ErwinR55
31-05-17, 21:49
Yup, heb ik al eerder aangevraagd, tot op heden niet gekregen :)

KingofLeon
01-06-17, 21:35
nou dan bumpen we deze even !

iruet
01-06-17, 21:56
Heeft dat bumpen zin dan?

trouwens ik heb dit nog nooit gehad.. heb wss niet voldoende gens daarvoor

copycat
02-06-17, 05:23
Ik omzeil die kleine ergernis, door in elke gen (op avontuur) 1R of zo te proppen... waar er dan geen in zit, die zit in ster.
Zou ook liever een symbooltje op de gen hebben, scheelt aardig wat geklik.

ErwinR55
02-06-17, 11:44
Just saying ;-) http://forum.thesettlersonline.nl/threads/19644-Generaal-eiland?p=30281#post30281

https://image.prntscr.com/image/0e873395694140edba318a8377667fc8.png

dmmh77
02-06-17, 11:56
:)

woodenshoes
03-06-17, 13:35
top idee

Lordoftwente1
04-06-17, 08:33
zou er geen gebouw kunnen worden gemaakt van waar je generaals kunt laden en weg sturen.
ze staan nu overal op het eiland en nemen plaats in.


groetjes lordoftwente1



:)

eleanor
15-03-18, 17:52
We zijn inmiddels al weer wat jaartjes verder na de 1e post. 1 Van de 2 ideeën die inmiddels door de jaren heen zijn geopperd zouden voor veel mensen een fijne oplossing zijn. Want...dit probleem is nog steeds niet opgelost en nog steeds een irritatiepunt voor vele spelers.
Dus vraag aan BB, hoe ver zijn jullie met een oplossing?
mvg elea

AntotnA
02-08-18, 22:34
Wordt hier nog wat mee gedaan ?
Eerlijk gezegd vind ik het nogal knullig en klungelig dat er voor de hier genoemde problemen nog geen goede oplossing is.
Ik lees soms dat dingen worden doorgegeven aan dev-vers, en er zijn mods, en nog iets er tussen blijkbaar.
Maar zijn er eigenlijk product owners, developers, ontwerpers, gui specialisten en testers die zelf spelen ? Met echte passie voor het spel bedoel ik, want ik vraag me bij sommige beslissingen af in hoeverre development/management zich kan inleven in de spelers.
Dan zou BB_Amta ook eerder feedback hebben gehad lijkt mij.
Ik bedoel dit niet negatief, maar ik denk als je echt goed met de spelers (in mijn ogen ook de klanten) meedenkt, je veel goodwill kweekt, en een misschien wel veel grotere user-base kan aanspreken. Ik heb zelf veel spellen gespeeld voor ik hier tso ging spelen. Maar om een grotere doelgroep te bereiken dank ik dat er meer vanuit de speler moet worden gedacht.

Aftocht blazen zit inmiddels wel in het menu, maar dit werkt in mijn ogen niet echt, dit is alleen handig voor generaals die je echt nooit gebruikt, maar door verschillende skills toe te passen, gebruik ik veel gens in verschillende avonturen. En de gens die terugkomen blijven over de het hele eiland verspreid terugkomen. dan moet je ze op een of andere manier opzoeken en op andere plek zetten. of weer aftocht blazen, maar dan moeten ze weer terug naar eiland als je ze wilt gebruikt.
Vaste plekken voor een generaal is denk ik een goede stap, en een generaal eiland waar alle generaals op kunnen, lijkt vanuit de spelersgroep de beste optie.
Hier zijn weer allerlei interessante dingen aan te koppelen. zoals het vrijmaken van dat eiland etc.

AntotnA
11-01-20, 21:22
Dit probleem wordt alleen maar erger met alle specialistische generaals, maar ik hoor weinig meer over oplossingen hiervoor.
@Devs. /@Mods . Gebeurd er nog wat met dit onderwerp ?
Ik zou het liefst 1 van de 2 mogelijke oplossingen zien:
- een apart eiland waar de generaals naar toe gaan ipv het hoofd-eiland.
- een apart gebouw waar alles weer achter zit.
Het liefst zou ik elke generaal 1x een plek kunnen toewijzen, ook al is dit nog op het hoofdeiland, en bij teruggaan gaat de generaal daar naar toe, daarbij kan het gelijk ook verboden terrein worden voor bouwen.
Maar een aparte plek (evt met deze toewijsmogelijkheid) is nog altijd hoog nodig.
Daarnaast zou tijdelijk wat extra plek kunnen worden vrijgemaakt op het eiland als we ook kapotte bomen , en onnodige struiken kunnen opruimen, naast de rotsen die we kunnen opblazen. (lijkt me logisch dat je makkelijker een struikje weghaald dan dat je een rots opblaast ..)
Maar dat is een apart onderwerp en stond ook al bij suggesties (feedback).

copycat
05-05-20, 10:39
*bump*