PDA

Bekijk Volledige Versie : Tijd voor de GildeMissie - variabel graag

Geniet
29-01-16, 00:40
Hoi BB,
ik ben een speler die meestal alleen even 's avonds kan spelen, Gewoon om even lekker te ontspannen.
Ik ben helemaal niet blij met het nieuwe regime inzake de gildemissies.

Doordat er nu een vaste reset tijd staat (om 02:00) heb ik vaak maar 1 of 2 uur om 5000 veel van iets te produceren, terwijl ik daar echt meer tijd voor nodig heb.
Daarom kan ik aan 8 van de 10 gildemissies niet voldoen.

Dit is niet eerlijk.

Het zou beter en eerlijker zijn als alle spelers dezelfde tijd hebben/krijgen om een GM te voldoen.
Dat impliceert, per speler een starttijd toekennen. Volgens mij is dat niet zo moeilijk.
Dat hebben we al bij Prem, bij upgrades, dus waarom niet bij GMs?

Hoor het graag
Geniet VandeDag

JohnAdamss
29-01-16, 00:47
Volledig mee eens. Hierdoor kunnen denk ik een behoorlijk aantal spelers niet voldoen aan de missies die langere tijd duren en dan lopen die toch flink wat gildemunten mis.

TheDutchman
29-01-16, 09:24
Leuk bedacht, maar je gaat nu alleen uit van je eigen situatie (logisch).
Als iedereen een dag zou krijgen vanaf het moment dat ie de missie start zou dat betekenen dat een speler die ' s morgens inlogt en na 4 uur zijn GM af heeft moet wachten tot de nachtspeler ook zijn 24 uur heeft gekregen waarna pas de gilde munten kunnen worden toegekend. Dat betekend effectief dat de snelle/actieve speler bijna 48 uur moet wachten ipv 24.

Je noemt premium en upgrades als vergelijkbare situaties, maar die zijn individueel en een gilde missie is voor de hele gilde.
Het is wel de bedoeling dat dit spel voor iedereen een beetje uitdaging houdt, en het doel van het spel is niet dat iedereen altijd alles makkelijk moet kunnen behalen.

Nu weet ik niet hoeveel spelers er op deze server zitten die alleen rond middernacht online komen om een paar uur te spelen, maar dat lijkt me een minderheid en BB zal zich toch met name richten op de massa.

dmmh77
29-01-16, 09:27
Niet mee eens. Dit impliceert eigenlijk gewoon een verlenging van de tijd die staat voor de gildemissie, en kost de rest van het gilde dus feitelijk munten.

Een echte oplossing voor de "produceer" missies is ze automatisch te laten starten zodra je de gildemissie ontvangt, mits de speler op dat moment "actief" is volgens het gildeoverzicht.

PS: je kunt ook binnen je gilde afspreken dat iemand iedereen met 1 visschotel bufft, dan begint de teller ook te lopen.

dmmh77
29-01-16, 09:31
mmmm zat mijn bericht te typen terwijl die van jou er nog niet stond Dutchman :)

Dolfie
29-01-16, 14:04
denk niet dat het gaat lukken om voor een speler het spel terug te draaien, denk dat er dan een paar honderdduizend gaan protesteren.

http://static.cdn.ubi.com/0034/int/general/2016_09_ghostevent/ghost_icon_white_black.png

copycat
29-01-16, 20:55
Niet mee eens. Dit impliceert eigenlijk gewoon een verlenging van de tijd die staat voor de gildemissie, en kost de rest van het gilde dus feitelijk munten.

Een echte oplossing voor de "produceer" missies is ze automatisch te laten starten zodra je de gildemissie ontvangt, mits de speler op dat moment "actief" is volgens het gildeoverzicht.

PS: je kunt ook binnen je gilde afspreken dat iemand iedereen met 1 visschotel bufft, dan begint de teller ook te lopen.

Enige oplossing voor de "ik speel wel maar wil/kan eigenlijk niet"-spelers ;)

dmmh77
29-01-16, 23:36
Enige oplossing voor de "ik speel wel maar wil/kan eigenlijk niet"-spelers ;)

agreed ;)

Mediva
30-01-16, 14:46
Het zou beter en eerlijker zijn als alle spelers dezelfde tijd hebben/krijgen om een GM te voldoen.

LOl...dit zeggen en tegelijk eisen dat jij meer tijd krijgt..:) Elke speler heeft al dezelfde tijd om aan hun gildemissie te voldoen. Namelijk van 200 snachts tot de volgende nacht 200. Dat jij niet inlogt eerder terwijl je weet dat je zonder die extra inlog, hem niet af krijgt is JOUW keuze. JOUW keuze om een casual speler te zijn die alleen maar even savonds inlogt en niet bereid is tot 5 minuten inlog voor werktijd. En als casual speler, moet je dan ook niet gaan miepen dat je hem daardoor niet afkrijgt. De missies hoeven niet af en dat is wat zo veel mensen vergeten. Het kost je nu alleen munten en dus vind je het nu niet leuk. Vond je het ook niet zo leuk toen de rest van je gilde de gm al af hadden gemaakt en jij dus gratis munten kreeg?
Heb namelijk nog geen post gezien van een speler die eerder zn munten gratis kreeg door deze casual speelstijl en eiste dat ie zn munten mocht teruggeven omdat ie er niks voor gedaan had.....Of was dit wel oke?

Appeltaart
30-01-16, 16:39

LOl...dit zeggen en tegelijk eisen dat jij meer tijd krijgt..:) Elke speler heeft al dezelfde tijd om aan hun gildemissie te voldoen. Namelijk van 200 snachts tot de volgende nacht 200. Dat jij niet inlogt eerder terwijl je weet dat je zonder die extra inlog, hem niet af krijgt is JOUW keuze. JOUW keuze om een casual speler te zijn die alleen maar even savonds inlogt en niet bereid is tot 5 minuten inlog voor werktijd. En als casual speler, moet je dan ook niet gaan miepen dat je hem daardoor niet afkrijgt. De missies hoeven niet af en dat is wat zo veel mensen vergeten. Het kost je nu alleen munten en dus vind je het nu niet leuk. Vond je het ook niet zo leuk toen de rest van je gilde de gm al af hadden gemaakt en jij dus gratis munten kreeg?
Heb namelijk nog geen post gezien van een speler die eerder zn munten gratis kreeg door deze casual speelstijl en eiste dat ie zn munten mocht teruggeven omdat ie er niks voor gedaan had.....Of was dit wel oke?

Helemaal mee eens. TSO moet geen casual klik spelletje zijn. Wanneer het je niet lukt pech gehad dan moet je een gilde zoeken die er geen problemen mee heeft.

Mediva
30-01-16, 18:17
Als je dat leest in mijn verhaal, heb je toch iets niet goed begrepen. Ik heb er geen problemen mee dat mensen hun gm niet doen om zon reden en zal ze er zeker niet voor kicken. De ene helft van de spelers, speelt casual...de andere helft meer aanwezig. Beide zijn vertegenwoordigt in mijn gilde en dat blijft zo.
Maar ik vind het wel vreemd dat de casual speler verwacht dat ie hetzelfde kan als iemand die veel meer aanwezig is. Waarom niet gewoon accepteren dat dit niet mogelijk is als je casual speelt? We kunnen natuurlijk ook weer terug naar een systeem van alleen maar wegklikmissies, maar persoonlijk, als meer aanwezige speler, kan ik de uitdaging van de nieuwe missies zeer zeker waarderen. In het verleden heb ik nog nooit een gm gemist en altijd mijn gildemunten zelf verdiend door mijn deel te doen. En daar profiteerden de meer casual spelers ook in hoge mate van. En nu kan dat niet meer en dus moet een heel systeem op de schop wat bedoelt is om meer actiefheid te belonen? Naar mijn mening doet het huidige systeem precies dat waar het voor bedoelt is.

ErwinR55
31-01-16, 23:55
*pakt de gilde popcorn erbij* nomnomnom

Javice
01-02-16, 09:27
persoonlijk vind ik het weer een slechte toevoeging in het spel deze dagelijkse GM's

Helft van de tijd kan ik ze zelfs niet doen door onder andere dezelfde reden als OP : te weinig tijd, bij late shift geen probleem, smorgens begin ik met de missie, savonds kan ik ze voltoo'en, maar met de vroege shift heb ik maar enkele uren.

Ook krijg ik onmogelijk missies momenteel : Doe een dappere KM (wat mij echt niet lukt op 1 dag) en nu vandaag : verkoop 200 platina erts terwijl ik op nog geen enkele manier hier aan geraak

Ik weet dat het nutteloos is om hier op de forum er iets over te zeggen, er zal toch niks aan gedaan worden maar aub, doe er iets aan

Robin_
01-02-16, 09:50
: Doe een dappere KM (wat mij echt niet lukt op 1 dag) en nu vandaag Ook niet samen met 2 andere gildies? (oké, is erg uitdagende GM denk dat ik hem 9/10 keer ook niet ga halen. Dat is ook een belangrijk punt dat veel mensen vergeten: het is niet erg om niet alle missies te doen. Morgen weer een nieuwe..

: verkoop 200 platina erts terwijl ik op nog geen enkele manier hier aan geraak

Dit is toch een makkie? Er zullen in je Gilde toch wel een paar spelers zijn met 200 platina erts? Beetje laten rouleren die grondstof...

Dolfie
01-02-16, 10:30
lol, nu moet bb ook al rekening gaan houden met ploegendiensten.....

Javice
01-02-16, 12:08
gewoon missies geven die haalbaar zijn op een paar uurtjes ...

copycat
01-02-16, 12:13

Ik draai ploegendiensten.... en heb tot nog toe ELKE GM voltooid sinds de invoering van het nieuwe systeem.
Dusssss..... wat is het probleem??

Onthoud dat kopen en verkopen van goederen, een simpele heen en weer handel is met je guildies ;)
Produceermissies zijn soms wat lastig, maar ook dat lijkt door BB aangepast. Bij inloggen vanmorgen had ik tenminste meteen die 200 tropenplanken af....

En missies in een paar uurtjes.... dan moet je gaan monopoliën of zo :p

Dolfie
01-02-16, 12:42
copycat, met alle respect hoor, maar ik denk dat je op de verkeerde reageerde? ;)

copycat
01-02-16, 13:28
copycat, met alle respect hoor, maar ik denk dat je op de verkeerde reageerde? ;)

reageer op 3 tegelijk ;)

ErwinR55
01-02-16, 19:06

Zo te lezen houden ze nu alleen rekening met ochtend mensen ;-)

Javice
02-02-16, 23:40
produceer 1000 gemiddeld papier, weer een onmogelijke missie om op een paar uurtjes te doen -.-

copycat
03-02-16, 03:13
Produceer een codex....
16uur48 minuten, da's niet mild :)
Maar het geluk is aan mijn zijde, want heb middagdienst gehad, zie de nieuwe GM ploppen... en had nog geen boek aanstaan ;)

Was dit allemaal niet zo geweest, jammer dan. Eentje overslaan kan geen kwaad.

Ontdekjeplekje
10-02-16, 11:39
Volgens mij zijn er niet zo heel veel spelers die om 2 uur 's-nachts achter hun pc kruipen om de Gildemissie te starten.
Zelf begin ik meestal om 8 uur 's-morgens met TSO en heb dan al een achterstand op de GM van 6 uur.
Een oplossing voor veel spelers zou m.i. zijn als de GM voortaan om bijvoorbeeld 5 uur 's-middags start.
Dan hebben zowel vroege spelers, als nachtbrakers en dagspelers meer kans.

Hamster
10-02-16, 22:02
x

copycat
10-02-16, 22:54
Produceer 750 geavanceerd papier: SUPER!
Eindelijk kan dat lvl 5 gebouw weer eens aan, hebben we die niet voor niets :)

Javice
18-02-16, 09:05
na een week heb ik eindelijk terug een Gm die ik kan doen, geweldig !

terug oude systeem graag

copycat
18-02-16, 13:01
mss is settlers 1 iets voor je... offline?