Bekijk Volledige Versie : [Missies] Gildemissie
Rickabilly
21-01-16, 17:50
Goed, kom ik thuis om 17:00 uur, ff wat drinken , computer aan en ff naar settlers. nieuwe gildemissie....resterende tijd 8uur en 39min. Produceer 50 kruisboog en betaal 100 goud.
nou lekker in 8 uur met een buf gaat dat dus net, maar ik ben wel VERPLICHT (als ik de missie wil doen) om voor 12 uur nog even in te loggen om missie af te ronden. goed koop ik em wel af dan.....WATTE 107 edel????? betaalde niet meer als 20 tot 30 edel.
Ik denk dat meer mensen hier een probleem mee hebben en dat de tijd ( voor mij dan ,en ik werk ook regelmatig tot 8uur in de avond) gewoon te kort is.
ik hoor en lees et wel in de reacties........
MarcosHagos
21-01-16, 21:45
Had je die missie normaal wel af dan binnen 1 dag?, dus tja toen deed je er waarschijnlijk ook 1 of meerdere dagen over. (weet is een nieuwe missie)
Gewoon laten lopen die missie, of s'morgens ff inloggen :)
marco_polo_1984
21-01-16, 22:34
gildemissie word de nieuwe dagmissie..... gewoon wegklikken / negeren als het niet uitkomt
Dit kan alleen voor mensen die niks anders te doen hebben, voor wie 's avonds enkele uurtjes wil ontspannen spelen ... is dit een nachtmerrie !
tenzij, natuurlijk de missies erg simpel worden. Maar dat was bij mij vandaag zeker niet het geval.
Voor vandaag een dappere kleermaker spelen (level 55), gisteren 250 munt betalen...
Op deze manier worden Gildemunten wel een hele dure grap, niet alle 55+ spelers hebben een leger wat groot genoeg is om deze in 1 dag te spelen, of het nodige aantal generaals.
Ik hoop dat BB hier nog even goed over nadenkt, ook al zijn Gildemunten extraatjes...
er schijnt ook een missie te zijn dat je een codex moet produceren :')
met zijn 3en moet dat toch te doen zijn?
het is 51+ overigens.... maar ja, af en toe een dagje de GM niet halen zal nu wel gebeuren. Voordeel is, volgende dag een nieuwe en niet achter de langzame gildies aanvangen :)
MarcosHagos
22-01-16, 15:31
Idd Robin, maar op level 50+ moet je voor een dappere toch ook aan je inwoneraantal denken. En niet iedereen hoeft dappere te spelen, je overlegd gewoon de ene doet hem nu, 2 mee op ls, de andere doet volgende keer. Beetje uitdaging niet verkeerd. En sommige GM's laat ik ook lopen, zoals die codes kan ik ook niet altijd doen. Maar nu krijgen de actieve gildes zonder inactieven meer munten dan voorheen. Bij ons kregen we de GM al elke dag af met op moment bijna 50 leden (bijna geen inactieven). We krijgen nu een behoorlijk hogere beloning dan voorheen. 1e gildemissie startte laat na update. Normaal had ik 109 gildemunten, nu had 37 man hem af en hadden we 141 munten. + die paar munten voor afmaken eigen missie. Dus het maakt mij niet uit als ik er nu een keer 1 mis. Stel we hadden gister volle dag de tijd dan had ik waarschijnlijk nog meer munten.
Kortom de actieve spelers en gildes worden beloond, en je zult er toe over moeten om inactieven te kicken en niet te behouden. Ben blij dat BB dit gedaan heeft en vind het daarom vreemd dat voornamelijk hogere levels nu zeuren, eindelijk wat uitdaging, jaren moeten wachten op leveluitbreiding, die is er nu, nu wat extra uitdaging wat betreft de GM. Vind dat BB goed bezig is en we zullen wel zien hoe het loopt met de GM's.
door wat er geeist wordt, zou er een eigen group moeten komen voor lvl 50 - 55 ; zodat ze niet de zwardere missies krijgen zoals ik op lvl 56
Ben bijzonder te spreken over de re-work van de gildemissies, eindelijk weer eens een beetje uitdaging eraan.
En level 50-ers die een te lage pop hebben om dappere in een dag af te krijgen (bijvoorbeeld), die weten nu weer wat er nodig is/wat ze bij moeten bouwen (voor zover dat nog niet duidelijk was). Dus op zijn negatiefst kan je het opvatten als een extra tutorial, die je wijst waar je naartoe kan ;)
En inderdaad: er kan nu niet meer geteerd worden op alle inactieve leden in een gilde, die er voor zorgden dat de beloning veel te hoog uitviel.
Nu wordt de hoogte bepaald door het aantal leden dat hem AF heeft, wat mijns inziens altijd de bedoeling is geweest (maar nooit uit de verf kwam).
Ik ben ook erg blij met de re-work in elk geval. Wel zou het mooi zijn als er gekeken wordt of bepaalde dingen haalbaar zijn. Voor iemand van lvl 46 is kanonnen bijvoorbeeld niet te doen terwijl hij er dan al wel inkomt
Ik heb nu de gildemissie waar ik een codex moet produceren. Het maken hiervan kost bij mij 21 uur met een lvl 4 boekbinder. Maar helaas is er nog maar 17 uur beschikbaar voor de gildemissie. Dit is dus een onmogelijke gildemissie voor velen.
Hetzelfde geld ook voor het voltooien van een km in een dag welke voor vele niet haalbaar is inclusief mijzelf.
Hildegardis
24-01-16, 13:19
Is dat normaal betaal 20grout voor een gilde missie ?volgens mij zijn ze effe te veel doorgeschote
Er zijn nog wat schoonheidsfoutjes hier en daar (zoals kanonnen produceren op lvl 46).
Daar zal aan gewerkt (moeten) worden.
20 grout betalen nog niet gezien, maar als ie voor 50+ is, lijkt me die uitstekend haalbaar.
Elke Jonge houthakker geeft kans op grout (elke ali baba in feite) en als je 1 keer grout in de loot aantreft, kan je 10x die missie doen ;)
ik vind ali baba's toch meer iets voor lvl 54+, persoonlijk...
Is het ook, vanaf 56 zelfs.... imo
Maar waaraan kan jij het level van Hildegardis zien?
En de GM's zijn niet verplicht, laat dat voorop staan. Je mag er best eens 1 skippen.
Kan me de tijd nog herinneren dat 'we' met het hele gilde beslisten de gildemissie: "betaal 100 gouden munten" nooit te doen, om het simpele feit dat ie te duur werd bevonden.
Dus mocht je 20 grout voor dat x-aantal gildemunten te duur vinden, niet betalen dan ;)
Is het ook, vanaf 56 zelfs.... imo
idd, maar ik ging aan de veilige kant zitten :)
en toch, 20 grout is 60 edels, als je het zou moeten kopen. best duur, vind ik
tot nu toe zijn mijn gildemuntenopbrengsten verdubbeld denk ik.... ligt misschien ook een beetje aan de snelheid waarmee we vroeger een gildemissie af kregen :-)
door die nieuwe gildemissies wil BB zijn spelers allemaal wegjagen of wat is de bedoeling juist? eerst al onmogelijk te realiseren opdrachten, en nu moet je ook nog eens bonen gaan betalen als gildemissie, terwijl zij die al bonen hebben die hard nodig hebben voor hun actes te kunnen kopen voor de extra secties , an dan nog word er dus van BB uit "verondersteld dat iedereen bonen heeft ?? gewoonweg echt schandalig zoals het er nu aan toe gaat
TheDutchman
26-01-16, 08:11
De nieuwe GM's zijn wat mij betreft prima. ben nog niet op een codex of betaal bonen gekomen maar alles is tot nu toe haalbaar. In onze gilde betekend het veel meer gilde munten voor alle actieven aangezien we vaak maar 1 a 2 missies per week af kregen. Dit is vele malen eerlijker en persoonlijk vind ik de nieuwe missies ook leuker. Als je alleen 's avonds inlogt dan zul je niet alles kunnen halen, maar dat vind ik toch echt een eigen keuze. Ik werk ook en kan op de meeste dagen prima 's morgens en 's avonds even inloggen (En soms ook een paar dagen helemaal niet). Ik zie alleen niet in hoe BB daar rekening mee moet houden. Er zijn ook zat spelers actief die hele dagen doorbrengen achter de PC en waarom zouden die minder belangrijk zijn dan de mensen die minder online komen.
Sommige missies zijn idd niet voor iedereen even makkelijk te halen, maar dan sla je toch een keer over. Dat is het voordeel van iedere dag een nieuwe GM.
Vandaag had ik de missie betaal 2000 kolen en plaats 5 buffs bij een vriend. Daar hoor ik dan weer niemand over klagen dat dat te makkelijk is.
Ik zie alleen niet in hoe BB daar rekening mee moet houden. Er zijn ook zat spelers actief die hele dagen doorbrengen achter de PC en waarom zouden die minder belangrijk zijn dan de mensen die minder online komen.
Sommige missies zijn idd niet voor iedereen even makkelijk te halen, maar dan sla je toch een keer over. Dat is het voordeel van iedere dag een nieuwe GM.
Vandaag had ik de missie betaal 2000 kolen en plaats 5 buffs bij een vriend. Daar hoor ik dan weer niemand over klagen dat dat te makkelijk is.
Zoals ik het nu zie: iedereen die negatief tegenover de verandering staat wil gewoon 2 knopjes als GM: 1) Klik hierop en de missie is voltooid, 2) klik hierop en de missie is ge-annuleerd.
(Misschien nog een 3e knopje: ik twijfel)....
knopje 1 is voor hun genoeg
Panoramix77
30-01-16, 00:39
Om 0:30 inloggen en de missie hebben: 750 geavanceerd papier maken, wordt krap. Zonder verbetering doe ik er 75 uur over!
TheDutchman
30-01-16, 11:32
Om 0:30 inloggen en de missie hebben: 750 geavanceerd papier maken, wordt krap. Zonder verbetering doe ik er 75 uur over!
Als je pas om 0:30 inlogt dan is het niet realistisch om te verwachten dan je je gilde missie voor die dag nog kan halen. Zou eerder verwachten dat je dan nog online bent om meteen de nieuwe aan te pakken die om 02.00 start.
De missie om 750 geavanceerd papier te halen zou ik zelf ook overslaan, los van het tijdstip van inloggen. Denk dat velen dat gebouw niet op level 5 hebben omdat je het simpelweg niet zoveel nodig hebt. Maar op zich is die missie prima te halen als je wel het gebouw op een hoog level hebt staan.
Appeltaart
30-01-16, 16:41
Als je pas om 0:30 inlogt dan is het niet realistisch om te verwachten dan je je gilde missie voor die dag nog kan halen. Zou eerder verwachten dat je dan nog online bent om meteen de nieuwe aan te pakken die om 02.00 start.
De missie om 750 geavanceerd papier te halen zou ik zelf ook overslaan, los van het tijdstip van inloggen. Denk dat velen dat gebouw niet op level 5 hebben omdat je het simpelweg niet zoveel nodig hebt. Maar op zich is die missie prima te halen als je wel het gebouw op een hoog level hebt staan.
Ze zouden de missies wel rendabel moeten maken in de zin van bijna niemand heeft dat gebouw hoog staan omdat dat niet nodig is. Maar geloof dat ze daar toch wat aan gingen doen?
Heb dat gebouw wel op lvl 5, maar 750 geavanceerd papier.... da's toch wat veel :p
Zal het gaan zien wanneer ie voorbij komt.
Voor mij de laatste tijd vaak ook erg lastig om de GM te doen. Log zojuist in en moet 2000 marmer produceren. Zelfs met x3 buffs op alle marmergebouwen lukt het niet om dit nog op tijd te voltooien. De hele dag is er al marmer geproduceerd, maar het stomme is dat dat niet meegerekend wordt. Anders zou het al een stuk beter te halen zijn.
Dit is geen uitzondering de laatste tijd. Hoop dat hier wat in aangepast kan worden.
oplossing: sochtends ff inloggen of een van je gildegenootjes ff een visschotel op je eiland laten gooien sochtends vroeg, dan begint de teller ook te lopen.
deze re-work is weer een flop vind ik persoonlijk, te veel missies die onmogelijk zijn omdat je er te weinig tijd voor hebt
deze re-work is weer een flop vind ik persoonlijk, te veel missies die onmogelijk zijn omdat je er te weinig tijd voor hebt
Nee, omdat JIJ er te weinig tijd voor hebt, VIND je het een flop.
Maar troost je, je bent niet alleen :p
toch wel opvallend dat dit het meest besproken onderwerp sinds tijden is :)
terwijl de helft van de missies nog altijd in 5 minuten te doen is. Vandaag verplaats een jager en vul de wildgebieden. makkie. Het spel is toch niet leuk als iedere missie in 5 minuten gedaan is?
Misschien een idee dat de produceermissies automatisch afronden wanneer ze klaar zijn, dus zonder dat je ze nog een keertje af hoeft te vinken??
MarcosHagos
03-02-16, 11:08
Misschien een idee dat de produceermissies automatisch afronden wanneer ze klaar zijn, dus zonder dat je ze nog een keertje af hoeft te vinken??
En als je daarnaast grout/graniet of wat dan ook moet betalen. Lijkt me geen goede oplossing. Kleine moeite om even online te komen en missie afvinken.
Kunnen we niet gewoon elke dag 150 gildemunten krijgen :D:D:D
Kunnen we niet gewoon elke dag 150 gildemunten krijgen :D:D:D
Beste oplossing OOIT :) zijn de spelers die slechts 1 minuut per dag online komen, OOK tevreden :p
gisteren doe een dappere KM , vandaag doe een dappere , zeer origineel en gevarieerd +1
Als je een wat minder actief gilde hebt (omdat ik ook gewoon een leven heb), dan zijn die nieuwe GM echt ruk. Ik ben lvl 49, maar 20 kanonnen voor 7 GM. Geen verhouding. Dure grondstoffen (titaniumerts, graniet), of 5 avonturen in 3 dagen afronden (ja, de kleine goedkope heb ik nu nog wel, maar dat duurt zo niet lang meer) die ik bijna niet binnenkrijg uitgeven voor een paar GM vergeet het maar. Op de handel zijn de GM nu nog goedkoper dan ze via de GM verkrijgen, hoewel de al aardig in waarde gestegen zijn (inmiddels x6 bij sommige grondstoffen). Als ik nu zeg eens 20 GM per week binnen haal, dan doe ik dus een jaar over 1000 GM, terwijl ik laatst 7000 GM heb betaald voor een monnikenklooster. Goed, het heeft mij 2 jaar geduurd om 15k GM te verkrijgen, maar dat wordt nu dus 15 jaar. Daar is geen lol meer aan te beleven.
Appeltaart
05-02-16, 19:27
Als je een wat minder actief gilde hebt (omdat ik ook gewoon een leven heb), dan zijn die nieuwe GM echt ruk. Ik ben lvl 49, maar 20 kanonnen voor 7 GM. Geen verhouding. Dure grondstoffen (titaniumerts, graniet), of 5 avonturen in 3 dagen afronden (ja, de kleine goedkope heb ik nu nog wel, maar dat duurt zo niet lang meer) die ik bijna niet binnenkrijg uitgeven voor een paar GM vergeet het maar. Op de handel zijn de GM nu nog goedkoper dan ze via de GM verkrijgen, hoewel de al aardig in waarde gestegen zijn (inmiddels x6 bij sommige grondstoffen). Als ik nu zeg eens 20 GM per week binnen haal, dan doe ik dus een jaar over 1000 GM, terwijl ik laatst 7000 GM heb betaald voor een monnikenklooster. Goed, het heeft mij 2 jaar geduurd om 15k GM te verkrijgen, maar dat wordt nu dus 15 jaar. Daar is geen lol meer aan te beleven.
Omdenken! Je zit in een gilde die niet actief is maar wil wel gilde munten halen dat kan dus niet zo makkelijk. Oplossing andere gilde zoeken! BB kan moeilijk alle gildes steunen die niet actief zijn door makkelijkere missies.
KingofLeon
05-02-16, 20:18
optie van sandman helpt wel ;)
pffft wat een gedoe om niks
Omdenken! Je zit in een gilde die niet actief is maar wil wel gilde munten halen dat kan dus niet zo makkelijk. Oplossing andere gilde zoeken! BB kan moeilijk alle gildes steunen die niet actief zijn door makkelijkere missies.
Lezen! Minder actief betekent niet dat iedereen niet elke dag inlogt! Voorheen haalden wij netjes elke dag de GM, ondanks dat wij wat minder actief zijn. Het spel op een wat lager pitje actief spelen, betekent gewoon dat je veel minder GM's haalt. En ga mij niet vertellen dat BB niet ook de mensen die niet 24/7 spelen kan steunen. Maar goed, feit is - omdenkend of niet - dat ik en mijn gilde zo weinig lol meer aan de GM beleven en voor het pasenevent betekent dat weinig goeds. Misschien een mooie aanleiding om na 2 jaar actief spelen weer een andere online uitdaging te zoeken.
Als je niet elke dag inlogde kon je voorheen ook niet elke dag je gildemissie halen.
Maar het zal wel aan mij liggen
Maar het zal wel aan mij liggen
* zucht * Ik geef je gelijk. Het ligt aan jou! Nee, werkelijk. Het ligt aan jou.
Misschien een mooie aanleiding om na 2 jaar actief spelen weer een andere online uitdaging te zoeken.
En ik maar denken dat je de GM's al te 'uitdagend' vond :p
Dus waarom zoeken naar een uitdaging, terwijl je al aangeeft dat je er nu 1 hebt?
Appeltaart
06-02-16, 16:44
En ik maar denken dat je de GM's al te 'uitdagend' vond :p
Dus waarom zoeken naar een uitdaging, terwijl je al aangeeft dat je er nu 1 hebt?
Koning! :)