PDA

Bekijk Volledige Versie : Guild Quest rewards: Guild Coins vs Event Resources during events

BB_Lyedra
08-01-16, 13:31
Dear Settlers,http://static.cdn.ubi.com/0034/int/forum/pictures/2016_01_guildquests.png

The Game Design Team has been reviewing several forum comments and is therefore now asking for your input:
Guild quests always award you with guild coins. But it is possible to change this during events: This way you would get event resources (e.g. Easter Eggs) instead of guild coins (an option to select the preferred reward every time is not possible at the moment).

Information update: Please read the additional information provided in this post.

Would you like to receive Guild Coins or Event Resources
as a reward for completing guild quest during special events like the Easter Event 2016?

http://static.cdn.ubi.com/0034/int/forum/pictures/2016_01_08_forumpoll_forum.png

Please vote and share your opinions below. The results of all instances will be summed up and shared with the Game Design Team.
Please note that you can only post and vote in the forums if your e-mail address is verified.
You can check the status and request a validation mail in your profile website options (http://www.thesettlersonline.nl/nl/profile).

Happy Voting!
BB_Lyedra

Beste Settlers,http://static.cdn.ubi.com/0034/int/forum/pictures/2016_01_guildquests.png

Het Game Design Team heeft nogmaals naar bepaalde reacties op het forum gekeken en daarom vragen zij nu om uw mening:
De beloningen van de gildemissies zijn altijd gildemunten. Het is mogelijk om dit te veranderen tijdens de evenementen: Op deze manier kunt u evenementengrondstoffen krijgen i.p.v. gildemunten (het kiezen uit deze twee opties tijdens een event is niet mogelijk op het moment).

Zou u gildemunten of evenementengronstoffen
als beloning voor het voltooien van de gidemissie willen krijgen tijdens de speciale evenementen zoals Pasen 2016?

http://static.cdn.ubi.com/0034/int/forum/pictures/2016_01_08_forumpoll_forum.png

Wij willen u vragen om te stemmen en jullie mening onder dit bericht te delen. De resultaten van alle servers zullen worden samengevoegd en gedeeld met het Game Design Team.
Om te kunnen stemmen en uw mening te kunnen geven zal uw emailadres moeten zijn geverifieerd.
U kunt de status controleren en vragen om een verificatie van uw email in uw profile website options (http://www.thesettlersonline.nl/nl/profile).

Happy Voting!
BB_Lyedra

Vertaald door Mod_Franjestaart

JohnAdamss
08-01-16, 14:45
Would be nice to have event resources during the event period

nightguy
08-01-16, 15:13
would be nice to have event resourcs during the event period

Spitfire68
08-01-16, 15:26

helderder
08-01-16, 15:38
I would like event resources which will not be removed, so I can use them the next year.

ukkel
08-01-16, 15:42
Event resources as reward voor guildquest would be awesome!

Rickies
08-01-16, 16:16
Guild coins gladly. There are plenty of ways to collect event resources!
Gildemunten graag. Er zijn tal van manieren om eventmiddelen te verzamelen!

mirtane
08-01-16, 16:18
yes! i give it a like

Skaihosh
08-01-16, 16:22
An option to choose witch you want after completing the guild mission would be my preferred option! Just like some doors in the christmas calendar.

dmmh77
yes, i like this idea!

Eleonora166
Event resources please.

wally118
08-01-16, 16:29
I prefer event resources!!

TheDutchman
08-01-16, 16:37
event resources during events +1

BB_Lyedra
08-01-16, 16:49
http://static.cdn.ubi.com/0034/archive/Forum_int/Pictures/NPC_Geo.png
Dear Settlers,

In the light of the feedback in this thread, we would like to clarify some aspects of this survey.

The poll is about what you would prefer to see in the game, the exact balancing of this potential change has not been decided yet. If you like the idea of getting varied rewards depending on current events, then you have the opportunity to let the Game Design team know! We will then look into how everything can be balanced and made fair to everyone.

Please also keep in mind that any potential changes to the rewards will not affect the current Guild Quest system: any changes will be made after the Guild Quest Rework.

Happy Voting!
BB_Lyedra

Shinshi
08-01-16, 18:08
I think this is bad. It will result in an influx of event resources, which in turn makes getting the nice stuff harder as I expect shop prices for resources going up.
Also bigger guilds have harder time getting there guildmission done, while smaller once can do it daily.

I am not against more free stuff, but I expect this change will result in bigger fallout than expected

ErwinR55
08-01-16, 18:42
That would mean I have to participate in guilds to benefit from the event resources. I really have the feeling BB is hating me in every possible way lol.

So, guildcoins for guild missions only,
Event resources for event missions only please.

resistdk
08-01-16, 18:49
Guild coins gladly. There are plenty of ways to collect event resources!
Gildemunten graag. Er zijn tal van manieren om eventmiddelen te verzamelen!

Dat dus. Ik zie geen reden om te stoppen met gildemunten verzamelen, ik heb bij het einde van elk event eventmiddelen zat.

els1977
08-01-16, 19:14
Waar zit hier de meerwaarde om alles in engels te zetten? wil daar wel graag een antwoord op, DankU

Ontdekjeplekje
08-01-16, 19:20
Praat Nederlands met me, gewoon Nederlands met me!
Waarom staat de laatste tijd alles in het Engels!

tikratak
08-01-16, 19:27
maybe both, limited guild coins and balanced event resources...

just an idea...

Rafsanjani
08-01-16, 19:35
I vote Event Resources :)

gekewe
08-01-16, 20:19
De mod is lekker op tijd om de vraag in het Nederlands te plaatsen :(

Maar ik stem gewoon voor gildemunten, de rest gewoon verzamelen op de oude manier.
Maar ff voor de engels-taligen onder ons:
I vote guild coins

copycat
08-01-16, 20:41
Mosdef: Guildcoins....
When BB re-balances things, it will not be benificial to us players.
Event resources will be more difficult to get the 'regular way' to compensate for us being able to get them through guildquests.

So a big ol' NO! from me, keep the guildcoins intact during events.

duinkat
08-01-16, 21:16
guildcoins for coops should be nice, as replacement than

dmmh77
08-01-16, 21:24
Mosdef: Guildcoins....
When BB re-balances things, it will not be benificial to us players.
Event resources will be more difficult to get the 'regular way' to compensate for us being able to get them through guildquests.

So a big ol' NO! from me, keep the guildcoins intact during events.

wat een negatieve grondhouding, hoe weet je dat nou?

Zwiza
08-01-16, 23:01
Geef per persoon een keuze aan begin van evenement dan is en blijft het een persoonlijke keuze en kunnen lagere levels voor wie evenement grondstoffen moeilijker te verzamelen zijn zo misschien wat meer evenement grondstoffen krijgen en mensen die liever gildemunten hebben blijven dan ook blij :)

Andere optie zet een tabje in de winkel waar mensen voor gildemunten evenement grondstoffen kunnen kopen (en vise versa).

Gildemissies gaan soms wel trager in evenementen zeker als het evenementen met beloningen in avonturen zijn want menige kunnen niet die avo's plus de evenement avo's doen (misschien gm's aanpassen op evenement opdrachten?)

O en mensen hou in de gaten, het is meer dan waarschijnlijk, dat je maar iets van 50 evenement grondstof krijgt ipv 119 gildemunten!!! :p

Tuatha1951
08-01-16, 23:42
GM doe je met je gilde, dus doe maar lekker Gildemunten houden...

Roberta
09-01-16, 06:55
I really like that.

Madrieco
09-01-16, 07:59
Event resources please.

Qwerty
09-01-16, 09:17
Dit is een Nederlands forum op een Nederlandse server en dat BB het niet de moeite waard vindt om er een Nederlandstalige CM op te zetten is al erg genoeg, maar mensen post svp in het Nederlands!!!!!!!

Anton220558
09-01-16, 09:51
i think it is a very good idea,
lower levels benefit more.

Irobijn-2
09-01-16, 10:13
guild coins, I know for sure that I manage to buy more event resources with the guild coins than the amount BB would give me for them instead

Koud_Ijsje
09-01-16, 16:19
wat Zwiza zegt (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/19406-Guild-Quest-rewards-Guild-Coins-vs-Event-Resources-during-events?p=28621&viewfull=1#post28621),
beter om een 'GM > event GS' item te hebben in de shop (of Phuis) dan blijft het voor ieder leuk

ThaChin
09-01-16, 19:51
That would be nice,

pinkelstje_old
09-01-16, 23:04
De voertaal op dit forum is Nederlands. U mag uw reactie vertalen om er zeker van te zijn dat BB_Lyedra uw standpunt begrijpt,
maar in eerste instantie gebruikt u de Nederlandse taal.

MvG het MOD_team

Darkeasterbunny
10-01-16, 07:32
Praat Nederlands met me, gewoon Nederlands met me!
Waarom staat de laatste tijd alles in het Engels!

Omdat er teweinig nederlandse spelers zijn om alles te vertalen te rechtvaardigen

Back on topic,
If I have to chose, guildcoins, but preferably, the guildmaster should be able to make the choice.

JopTheBoss
10-01-16, 09:42
An option to choose witch you want after completing the guild mission would be my preferred option! Just like some doors in the christmas calendar.

Shinken
10-01-16, 10:16
No, anyone with no guild or a small guild that can not do the daily quests will be left out.
If you implement it, make it optional to choose the reward at least.

dmmh77
10-01-16, 14:19
No, anyone with no guild or a small guild that can not do the daily quests will be left out.
If you implement it, make it optional to choose the reward at least.

Als je niet bij een gilde zit krijg je ook geen gildemunten via missies.
Er zitten voordelen aan om bij een gilde te zitten, en dat beperkt zicht niet tot de gildemissie, of het eventueel krijgen van evenement grondstoffen.
Het lijkt me wat ver gaan het kleine deel spelers wat ervoor kiest gildeloos te zijn als maatstaf te nemen voor het gros wat wel in een gilde speelt.

Als je ervoor kiest om gildeloos te spelen, moet je daarvoor ook de "gevolgen" dragen, zo vreemd lijkt me dat niet, toch.

Javice
10-01-16, 14:50
zowiezo munten, tis al makkelijk genoeg om aan genoeg evenementgrondstoffen te geraken

de laatste 2 gildemarkten was/is enorm duur, we hebben mer muntjes dan die grondstoffen nodig

resistdk
10-01-16, 15:23
You all do realize this would be the perfect excuse for BB to make the event rewards more expensive, do you?

Appeltaart
10-01-16, 16:25
gestemd!

QueenBeeLisa
10-01-16, 22:10
event resources, please !

Whatsup
10-01-16, 22:39
Extra event resources are welcome. It would be a nice additive during the event period

Frank1954
11-01-16, 06:39

Ontdekjeplekje
11-01-16, 12:15
Omdat er teweinig nederlandse spelers zijn om alles te vertalen te rechtvaardigen

Back on topic,
If I have to chose, guildcoins, but preferably, the guildmaster should be able to make the choice.

Als je geen moeite wil doen om te vertalen, maak dan ook geen .nl versie.
Overigens; ik wil best helpen met vertalen hoor!

Ontdekjeplekje
11-01-16, 12:16
Wat mij betreft: Gildemunten

Ouwestomp
11-01-16, 14:53
Ik ben het er helemaal mee eens om tijdens eventen de eventengrondstoffen te krijgen in plaats van gildemunten :))

Ireaneus
11-01-16, 17:50
event resources. is my choice

LanDruid
12-01-16, 07:37
event resources would be nice

LunaMento
12-01-16, 10:10
i like both options

Qwerty
12-01-16, 10:56
Ik blijf een roepende in de woestijn, maar eentje met een missie :)
Het is niet aan de Nederlandstalige spelers om op een Nederlandstalig forum de Engelstalige huurling van BB tegemoet te komen. Bij aanstelling is toegezegd dat de MOD's de ideeen/essentie van wat er gezegd wordt zullen doorgeven. Geen enkele noodzaak dus om hier of waar dan ook op dit forum in het Engels te blijven posten.

Ontdekjeplekje
12-01-16, 19:30
Het is niet aan de Nederlandstalige spelers om op een Nederlandstalig forum de Engelstalige huurling van BB tegemoet te komen. Bij aanstelling is toegezegd dat de MOD's de ideeen/essentie van wat er gezegd wordt zullen doorgeven. Geen enkele noodzaak dus om hier of waar dan ook op dit forum in het Engels te blijven posten.

Je bent niet de enige hoor!
Dit is een .nl site. Hou dat dan ook in ere!

Bosmania
12-01-16, 20:22

Duffelaar
13-01-16, 07:49
yes, i like this idea!

hannasenga
13-01-16, 14:35
Would be nice to have event resources during the event period

harm100
21-01-16, 11:26
thx all yes, i like this idea!

harm100
21-01-16, 11:26
thx

diddle78
21-01-16, 11:33
ik stem voor een optie waarbij spelers een keuze kunnen maken of ze munten of resources willen

Spitfire68
21-01-16, 11:37

Dit blijkt wel weer wat voor een kudde dieren wij weer zijn en hoe wij Nederlanders/Vlamingen zich snel aanpassen aan een andere taal.
Als 1 persoon engels praat doen we dat gelijk met z'n allen (mijzelf niet uitgezonderd)
Ik ben het volledig met je eens Qwerty ze hebben niet voor niets ons een Nederlandse/Vlaams server gegeven dus gebruik dan ook deze server voor onze mooie Nederlandse/Vlaamse taal!

gekewe
21-01-16, 13:12
Helemaal mee eens, zo is nu op de facebook pagina ook alles in t Engels, staat niet eens een vertaling in het Nederlands op.
Onderhoud dat uitloopt kan niet eens in het Nederlands vermeld worden.

En moet toch wel een heeeel klein beetje lachen om de naam Spitfire, das wel heeeel Nederlands hihi

Spitfire68
21-01-16, 13:25
Ik denk dat ik mijn naam maar verander in Spuugvuurke68 ;-)