Bekijk Volledige Versie : mijnen bijna leeg, waarschuwing erboven
waldmeister
01-12-15, 09:16
We kennen al het rode uitroepteken bij productiegebouwen, als een grondstof op is.
Ik stel voor om een gele driehoek met uitroepteken te plaatsen boven een mijn (steen, marmer, ijzer, goud etc.) die op minder dan 5% vulling zit (of nog 20 te mijnen grondstof o.i.d.).
Dat geeft je een kans om bij te vullen, of alvast de geologen op zoektocht te sturen, voordat de mijn helemaal leeg is en instort.
Ook voor de hele dure mijn, de industriële, kan dat het verschil uitmaken tussen houden en verliezen.
KingofLeon
01-12-15, 21:05
geo sturen voor mijn leeg is, is niet echt handig die vindt namenlijk niets
ROBIN_TBOD
01-12-15, 22:36
wel een leuk idee! misschien is het eventueel mogelijk om aan te geven hoelang het duurd voordat de mijn leeg is... Scheelt weer een bereking op de rekenmachine... Ik denk dan een beetje aan een countdown zoals bij het bouwen/upgraden van gebouwen...
mijncaclulator http://grodanboll.se/tsoc/
waldmeister
03-12-15, 08:53
@King:
Voor marmer, koper en steen een geo sturen voordat de mijn leeg is, heeft inderdaad geen zin. Voor ijzer, kolen en goud wel degelijk. Ik houd grofweg aan dat als de mijn leeg komt in de helft van de zoektijd, dan vindt de geo de nieuwe afzetting. Voor titanium, platina of graniet weet ik het (nog) niet.
Echter de belangrijkste reden voor dit voorstel is om dure, speciale mijnen uit te kunnen zetten voordat ze instorten. Niet om de geo zoektijd te besparen, alhoewel dat een leuke bijkomstigheid is.
Alle info zit al in details van de mijn...of van het gebouw dat hem leegtrekt.
totale 'ophaal'tijd 3mintuut32? mijn op level 3?.... afgerond haalt ie er dan 3x17=51 erts per uur uit.
Kind kan de was doen ;)
waldmeister
04-12-15, 22:46
Copycat, kan je het nou niet gewoon leuk houden? Die smiley's maken het echt niet beter verteerbaar.
het gaat er om, dat je visueel aangeduid krijgt welke mijn aandacht moet hebben omdat ie bijna leeg is, zonder telkens in alle mijn-detailschermen die info te moeten ophalen. Dat kan ik namelijk prima, 't voegt alleen niks aan het spel toe dat telkens te moeten doen.
Enifin, met zulke fijne reacties zal ik niet gauw nog eens een idee neerzetten.
Als u met uw muis over een mijn zweeft ziet u al hoeveel erts er nog inzit, u hoeft daarvoor dus niet te klikken. De ontwikkelaars kunnen moeilijk voor u bepalen hoeveel tijd u nodig hebt om bij te vullen, bij persoon A is er nog tijd genoeg als er nog maar 30 erts inzit, maar persoon B wil al bij 1000 erts gewaarschuwd worden, dat verschil in wensen maakt dit een moeilijk te implementeren functie, want welke grens moeten de ontwikkelaars aanhouden?
waldmeister
05-12-15, 10:00
Fjuka, dank. Dat snap ik.
Laat de trigger dan niet een absoluut aantal, of een percentage van de vulling zijn, maar bijvoorbeeld als er nog 8 of 10 uur over is. Welke grens de ontwikkelaars dan aan moeten houden is uiteraard arbitrair, maar mijn benadering is dan: "zet maar iets neer" en laat de community middels feedback aangeven of het veel te lang, of juist veel te kort is.
Als er een steenafzettinkje instort, bwah, daar lig ik niet wakker van. Maar een duurbetaalde industriële mijn naar de knoppen, omdat ik bij afsluiten te moe was om nog even te kijken of tie de nacht zal overleven, geeft me een serieuze inzinking :eek:
Fjuka, dank. Dat snap ik.
Laat de trigger dan niet een absoluut aantal, of een percentage van de vulling zijn, maar bijvoorbeeld als er nog 8 of 10 uur over is. Welke grens de ontwikkelaars dan aan moeten houden is uiteraard arbitrair, maar mijn benadering is dan: "zet maar iets neer" en laat de community middels feedback aangeven of het veel te lang, of juist veel te kort is.
Als er een steenafzettinkje instort, bwah, daar lig ik niet wakker van. Maar een duurbetaalde industriële mijn naar de knoppen, omdat ik bij afsluiten te moe was om nog even te kijken of tie de nacht zal overleven, geeft me een serieuze inzinking :eek:
inderdaad
Powered by vBulletin™ Version 4.0.4 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.