PDA

Bekijk Volledige Versie : [Feedback] Sneak Peek: Guild Quest Rework

BB_Lyedra
23-11-15, 14:18
http://static.cdn.ubi.com/0034/int/forum/pictures/2015_11_19_guildquest_feedback.png

Dear Guild Quest lovers,

The stacking feature (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/19266) was not the only exciting addition to
the current game version on tsotesting.com (http://tsotesting.com).

The most recent Sneak Peek (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/19299) provides details about the changes and
advantages of the new guild quest system.

What is your opinion on these changes?

Have fun testing!
BB_Lyedra

Koud_Ijsje
24-11-15, 00:00
i love how this solves the "stuck with a quest because XX-members went inactive at the same time"

there is however 1 downside, as i grow in levels, the quest gets harder, and between work and other activity's i don't always have time to play a certain adventure within the 24h of this day. Currently you get a new quest in the waiting line, i finish my part in the morning and we move to the new quest.
This would no longer be possible.

i suggest giving the guild quest 48h to complete and allow for 2 simultaneous guild quests to be active

gekewe
24-11-15, 07:44
Hier ben ik het mee eens, 24 uur is tekort. Er zijn veel werkenden bij ons gilde die dat niet gaan redden.
En overigens ik had nergens problemen mee. Duurt de gildemissie 3 dagen dan annuleer ik die.
Het zou handig zijn als de gildeadmins dat ook kunnen doen ingeval van mijn afwezigheid.
Had dat niet simpeler geweest om te doen?

Tandria for the best :)

dmmh77
24-11-15, 11:17
een geannuleerde gilde missie levert (bijna) niks op. Met dit systeem deelt de hele gilde in de moeite die anderen doen om de gilde missie op tijd af te krijgen (binnen 24u). Dus elke dag gegarandeerd muntjes. In 3 dagen 3x die muntjes voor wat je kwijt bent voor het annuleren van een gm na 3 dagen. Een avontuur spelen, daarvoor geldt ook een ls :)

Ik zie er wel voordelen in.

Mediva
24-11-15, 20:23
De hele gilde deelt niet in de moeite die anderen doen. Alleen de mensen die daadwerkelijk hun missie doen voor die dag, krijgen de beloning ervoor. Mijn inziens een veel betere manier van beloning...:) Houdt de profiteurs buiten de deur..:)
Ennuh, dit staat heel duidelijk op de plaatjes bijgevoegd..
Mensen die elke dag hun missie doen, zullen hier nu voor beloond worden elke dag en hoeven niet meer te wachten op de tragen. Maak je hem af, krijg je een beloning anders niet.

Zorgt er ook gelijk voor dat het houden van inactives door gildes ineens een last wordt, aangezien de beloning nu gaat naar een percentage van alle leden die hem afheeft. En daar tellen de inactives dus ook in mee. Grote gildes met meer dan helft inactive, zullen nu dus waarschijnlijk veel minder krijgen dan hiervoor.

Ik juig de veranderingen toe!

Sandman
25-11-15, 19:15
De hele gilde deelt niet in de moeite die anderen doen. Alleen de mensen die daadwerkelijk hun missie doen voor die dag, krijgen de beloning ervoor. Mijn inziens een veel betere manier van beloning...:) Houdt de profiteurs buiten de deur..:)
Mensen die elke dag hun missie doen, zullen hier nu voor beloond worden elke dag en hoeven niet meer te wachten op de tragen. Maak je hem af, krijg je een beloning anders niet.

Zorgt er ook gelijk voor dat het houden van inactives door gildes ineens een last wordt, aangezien de beloning nu gaat naar een percentage van alle leden die hem afheeft. En daar tellen de inactives dus ook in mee. Grote gildes met meer dan helft inactive, zullen nu dus waarschijnlijk veel minder krijgen dan hiervoor.

+1

copycat
26-11-15, 07:57
Ook ik juich dit toe (ook al heb ik maar de helft gelezen) :p
+3

dmmh77
26-11-15, 10:10

mmmm, verkeerd gelezen :)

ThaFizz
03-12-15, 17:10
Because I don't know how to add all the graphs easily, I have put my comments in a document. You can read that here: http://document.li/521d

copycat
04-12-15, 13:44
mmmm, verkeerd gelezen :)

Zo zie je maar, slechts de helft gelezen.... maar wel de belangrijke helft :p

Irobijn-2
21-01-16, 19:08

Nog steeds? het systeem mag goed zijn, maar het addertje onder het gras is dat de missies niet te doen zijn in sommige gevallen binnen de gestelde tijd of doordat het gebouw wat moet produceren te laag is in level of omdat er ook nog mensen zijn die werken overdag en 's avonds spelen helaas hebben ze dan niet genoeg tijd om die belachelijke producties te maken die de missie vraagt, en betalen met edelstenen is ook een tikkie :S duurder geworden maar ach wat maakt 107 edelstenen uit om een missie te voltooien :S , ze hebben vast ook de dagelijkse login bonus op 1K gezet in plaats van 100.

Kortom systeem goed, maar missies zijn belachelijk ( ik speel ook op UK server en daar hebben we nieuwe systeem al 2 dagen en het wordt er niet beter op)

Mediva
21-01-16, 21:51
Ik juich de veranderingen nog steeds toe.

Ik heb idd een paar quests gezien op forum waarvan ik ook denk dat die niet te doen zijn (produceer een codex bijvoorbeeld) maar het meeste is in een goed gilde gewoon te doen. De meeste avo's hebben ook ls, dus de spelers die meer on zijn kunnen uiteraard hun minder spelende gildemaatjes helpen.
En vergeet niet: de missies zijn voor mensen die 50 plus zijn in level. Daar mag je ook best wat van verwachten. Als je dan nog een gebouw op level 2 of 3 hebt, tja, dat is dan een keuze geweest die je zelf gemaakt hebt. Wetende dat iets in de gildemissie zit nu, kun je dr ook nu wat aan doen en deze gebouwen meer aandacht geven. En sowieso denk ik dan dat je misschien beter minder had kunnen levelen en je beter had kunnen bezighouden met je eco misschien.

En waarom zou je iets af kopen? na 24 uur eindigt ie ook...ook als je hem niet doet. Het scheelt hooguit 3 munten voor de rest als je hem niet doet, dus tja...Een gildemissie hoeft niet gedaan te worden en toch komt dat ding af. Heeft 50 plus een moeilijke, zullen de lage levels een makkelijke hebben en andersom...ene dag profiteren zij, andere dag jij.

En tenslotte: ik houd wel van een uitdaging...:)

Panoramix77
21-01-16, 21:59
Logde vanavond in. 4.5 uur om 2000 graniet te produceren. Gaat niet helemaal lukken. Normale productie hier 1440 in 12 uur (5 x level 4 houwers).

Sandman
21-01-16, 23:13
Logde vanavond in. 4.5 uur om 2000 graniet te produceren. Gaat niet helemaal lukken. Normale productie hier 1440 in 12 uur (5 x level 4 houwers).

Graniet produceren, welk level ben je?

Panoramix77
21-01-16, 23:21
Graniet produceren, welk level ben je?

Pardon, ik bedoelde marmer. Level 53.

diddle78
23-01-16, 19:06

Hier ben ik het volledig mee eens! Wel is het misschien handig om te kijken naar sommige dingen zoals de kanonnen vanaf level 46, aangezien deze pas met lvl 48 gemaakt kunnen worden

michiecheles
23-01-16, 19:07
De moeilijkheidsgraad is verhoogd, tijd ingekort, excuus maar niet iedereen kan op 2 of 3 tijdstippen van een dag een tijd aanwezig zijn om deze nieuwe gildemissies te doen. Hoe moet dat dadelijk met beginnende spelers, die rennen gillend weg, je wilt niet gelijk gedwongen worden om 2 of 3 x per dag dagelijks online te zijn.

We zien bij ons in de gilde de problemen vooral met werkenden in ploegendienst en werkenden met een gezin met kinderen. Dit is prima voor de die hard spelers maar voor de spelers die even online gaan voor hun plezier de doodsteek.

Denk daar maar eens over na

Gratzky
23-01-16, 19:09
Discussie hier is dezelfde als gisteren op de hulpchat :-).

Stacking feature is een dikke +
Ja, nu de avo's nog stacken en t is helemaal feest.

Voor de gildemissies: het idee is prima, de uitwerking kan nog steeds beter naar mijn mening.
Gezien de vele reacties over de te krappe tijd om de gilde missie te voltooien i.r.t. de dagelijkse tijd en het ritme om te spelen, kan het verlopen van de gildemissie beter langer dan 1 dag zijn.
Hoeft niet meteen een week, maar als ik elke dag inlog, maar niet 's ochtends vroeg edoch 's avonds, heb ik bv maar n uurtje of 6 om codexen te produceren, 2 avo's te doen, x-aantal marmer, enfin... de missie te doen. zeker bij de grotere aantallen danwel de verhoogde moeilijkheidsgraad van de missies ivm spelerslevel :zet m naar 2 dagen.

Dan beloon je nog steeds de actieven, gildes met veel inactieven nekken zichzelf, maar je geeft mensen die wel gewoon dagelijks spelen iets meer kans om hun gildemissie te doen.

Idefix
23-01-16, 20:03
Ik vindt het maar niks die nieuwe gm...je moet al bijna om 2 uur snachts opstaan om te kijken wat de missie is, anders kan je geen tropenplanken zagen in de tijd die je ervoor krijgt..of inloggen voordat je gaat werken, ja daag ik heb wel wat anders te doen voor ik ga werken...en dan 50 kanonnen betalen, de helft heeft die niet eens, zorg dan ook maar eens voor wat meer missie's of avonturen waarin je de salpeter krijgt.
Hier is niet echt over nagedacht, het principe vind ik goed dat degene die hem doet ook munten ervoor krijgt, maar hallo, moeten dat van die moeilijke opdrachten zijn, heb er niet eens 1 kunnen doen, en dus al drie dagen geen munten, nou bedankt zeg...
Voor de rest een prachtig mooi spel, maar hou het aub wel te doen voor iedereen. En niet alleen de grotere spelers.

Mediva
23-01-16, 21:05
Ik blijf reageren, ook al deelt niet iedereen mijn mening.

Maar laten we wel zijn, dit hele systeem zoals het nu is, is om de dagelijkse actieve speler te belonen. Dr is maar 1 missie waar ik voor mezelf echt problemen mee zie en dat is de produceer een codex. Dkm spelen? Kan je ook met 3 man volgens mij....je hoeft hem natuurlijk niet helemaal zelf te doen. Iemand die overdag speelt, kan alvast beginnen, twee avond spelers kunnen hem dan afmaken. Kost je 1 sector lopen....lijkt me prima te doen.
2 avos op een dag? Kan ik in een half uur. Niemand zegt dat het zr moet zijn, wat is er mis met bijvoorbeeld ook een slaaprif ( 4 kampen verslaan zonder slome gens). Zelfs iemand die alleen een uur na werk speelt kan dat.....en btw, scenario's en ls van handel of gilde tellen ook....ik zie echt het probleem niet.

Dan hebben we het over de 24 uur die weer 48 uur moet worden. Why? zodat de mensen die eerder 2 dagen minimaal nodig hadden, ook hem af kunnen maken. Maar vergeten deze zelfde mensen niet wat? Als jij 2 dagen deed over je gm, heb je best kans dat ie inmiddels is afgemaakt door meer actieve spelers. Dus hoe vaak heb je in het verleden zelf munten gekregen terwijl je hem niet eens hebt gedaan? Nu zou het je geen munten meer opleveren...en tja, dat zal wel weer zeer doen. Maar ik ben blij te zien dat dezelfde mensen die eerder heel vaak bij open stonden, nu eens het deksel op de neus krijgen. Profiteren van het werk van een ander is er gewoon niet meer bij.

En laten we ook eerlijk zijn, als je eerder als gilde bijvoorbeeld een 3 dagen deed over de gm, kreeg je ook maar 1x in de 3 dagen munten. Nu heb je elke dag kans op een wegklikmissie en dus kans op gildemunten.

De gildemissies zijn idd moeilijker geworden, maar sta je als speler zelf stil dan? Jij levelt, upt gebouwen en kunt vanzelf meer. Waarom dan ook niet de moeilijkheidsgraad van een gildemissie verhogen...Of gaan we eigenlijk zeggen dat we level 50 zijn geworden, maar veel te snel zijn geleveld voor onze economie?

En dan lees ik nog het commentaar van gildes onder 20 leden dat ze ineens avonturen missies hebben. Tja, gildes boven de 20 leden hadden ze altijd al....en daar zitten echt niet alleen super actieve gildespelers in. Ook daar zitten mensen die een overdag baan hebben en alleen savonds kunnen spelen. En ook zij presteren het gewoon om die missie op de 1 of andere manier af te krijgen, hetzij met ls uit het gilde, hetzij door zelf even een snel avo te lopen. En moet elke missie nu echt een wegklikmissie zijn?

Just my 2 cents en mijn complimenten aan het ontwikkelaarsteam voor het neerzetten van een systeem waar actiefheid beloont worden. Die paar kleine schoonheidsfoutjes (zoals produceer een codex) vergeef ik je dan wel...:)

dmmh77
23-01-16, 22:14
ik ben het met mediva eens :)

copycat
24-01-16, 20:32
Kan d'r ook geen speld tussen krijgen :p
Ik deel de mening voor bijna de volle 100%. (altijd slagje om de arm houden :) )

Gratzky
24-01-16, 21:43
En ik ben het nog steeds niet met Mediva eens.
En ze reageert nog steeds niet INHOUDELIJK op het argument van TIJDSTIP van online komen, irt de tijd die je krijgt voor de missie.

Ik heb nu 3 dagen achter elkaar een "produceer"-missie, soms in combinatie met een betaalmissie.
Die krijg ik gewoon niet af binnen de gestelde tijd, òf niet gedaan omdat ik niet om 01:00 's nachts in ga loggen om het betaal-deel / voltooi-deel te kunnen doen.
(huidige missie: produceer 350 titanium. Daar heb ik 4 uur en n kwartier voor.... )

Zelfs als je gewoon dagelijks inlogt, zij het niet om 06:00 's ochtends, maar 's avonds, wordt de gildemissie je bijna structureel onmogelijk gemaakt.

Overigens, op de chat ook al gezegd, de gildemissie stond bij ons best lang, soms zelfs wel 2 weken. Had ook met 1 a 2x per week-spelers te maken.
Zo belangrijk vind ik t niet om dat aan mijn gildeleden te verplichten.

Maar als je pretendeert een verbetering te hebben, mogen er best gefundeerde kritische noten geplaatst worden toch?

Dus: graag naar 48 uur :-)

michiecheles
24-01-16, 21:56
Ik vind de huidige opzet van de gildemissie nog steeds de doodsteek voor dit spel.

Het bekijkt het spel vanuit de bovenkant terwijl elke vorm van groei en bestaansrecht vanuit de onderkant moet komen, daar zijn we allemaal mee gebaat.
Als de plezier spelers afhaken blijven weinig winnaars over. Dit geld ook voor spelers die niet dagelijks kunnen of willen spelen, als deze uit de gildes gegooid worden omdat ze niet meedoen breek je het fundament van het spel af.

Dus op korte termijn (in lijn met de huidige wijze van zaken doen) winstgevend voor speler en TSO
Op lange termijn, gaan we maar eens zoeken naar een back-up hobby.

HEIN gilde ligt al op z'n gat en ziet het niet meer zitten de zaak in leven te houden

Zitten we daar echt op te wachten?

copycat
24-01-16, 22:11
Doodsteek voor het spel, LOL!
Om de gildemunten die je 'misloopt' ??
Toch wel erg dat een spel afhangt van zo'n klein, onbelangrijk onderdeel als gildemunten.

MarcosHagos
24-01-16, 22:20
Het nieuwe gm systeem is ronduit geweldig.

Niet meer wachten op leden die hem af moeten ronden, leden die hem niet doen krijgen niets (bevorderd actief spelen)

Beloning aan de hand van percentage leden, ook perfect, gildes die hun ledenaantal kunstmatig hoog hebben gehouden betalen nu de prijs voor hun inactieve houding.

Het voorstel om de gm naar 48 uur te brengen vind ik absoluut not done. Hiermee straf je de actieve spelers, die anders 2 gm's konden doen in die 48 uur.

Met een wachtende gm gaan werken is daarom uit den boze, je gaat dan weer naar het systeem van hiervoor, een x aantal moet hem af hebben voordat volgende komt.

Meeliften kan nu niet meer, doe je de gm niet dan ook geen munten. Ook deze regel bevorderd actief spelen.

De moeilijkheid van de gm, tja, in een goed gilde help je elkaar met LS-en wanneer je bijvoorbeeld 2 avo's moet. Ook wanneer je weinig tijd hebt, een kort avo en een ls moet dan voldoende zijn om in korte tijd je gm te doen.

Het punt waar veel over vallen dat produceermissies moeilijk te doen zijn kan ik enigszins inkomen. Maar voor de uitdaging is het een leuke missie geworden. Je zult er op in moeten spelen door bepaalde gebouwen te buffen en in level omhoog te gooien.
En ik neem aan dat dit soort missies niet elke dag voorbij komen. Om deze mensen tegemoet te komen is het misschien een idee om wekelijks van de 7 gm's, gm's in verschillende gradaties voorbij te laten komen. Stel je maakt 3 gradaties, easy, medium, hard.
Van alle 3 soorten laat je er 2 voorbij komen en 1 wekelijks random. Dus je hebt kans op elke week 3 moeilijke of 3 makkelijke.

De mensen met minder tijd hebben dan lijkt mij de kans om de medium en easy wel te doen in weinig tijd (binnen 4 uur lijkt me een redelijke termijn) en je houdt voor de actieve spelers de uitdaging door in ieder geval 2 moeilijke gm's per week te hebben.

Kortom ik vind het nieuwe systeem echt super. Er is nu eindelijk beloning voor de actieve mensen/gildes. Loon naar werken

MarcosHagos
24-01-16, 22:27
De lage levels hebben nog steeds makkelijke gm's, nieuwe spelers aan de onderkant groeien daardoor langzaam in de uitdagendere gm's. Hein gilde en andere gildes hadden al veel inactieven. Dus lag al op zijn gat. Iets wat je vanavond ook kon lezen op hulpchat. Iemand die ongevraagd leider werd (hij moet toch echt zelf op die accepteerknop gedrukt hebben). Niemand die stokje wil overnemen, maar ja, wat betreft nieuwe gm systeem, heeft hier niks mee te maken. Grote gildes zoals FISH zoals je vanavond las, 56 leden ongeveer, 4 vd 9 actieven die de gm hadden afgemaakt rest staat op nee. Deze gildes lijken groot maar was al een gilde die op zijn gat lag. Dit waren de gildes die profiteerden van het oude systeem, vanaf 56 leden kreeg je immers meer munten, maakte niet uit of leden actief of inactief waren. Nu krijgen ze een % naar het aantal leden. Tja logisch dat dit soort gildes op hun gat liggen. Ze krijgen nu immers een heel wat lagere beloning. Ook een pluspunt aan het nieuwe systeem. Dus ja ik zit te wachten op de opheffing van de gildes met de te vele inactieve spelers, zodat de lijst met gildes een beter beeld weergeeft van de actieve gildes.

michiecheles
24-01-16, 22:35
Het begin van het einde begint met de kleine ogenschijnlijk onbelangrijke dingen.

Het is niet alleen hier een punt van discussie, dat weet je, hoe jij en Marcos het ook verdedigen,
jullie stappen gewoon over bepaalde zaken heen alsof ze er niet zijn.

Probleem blijft echter bestaan en zal ben ik bang groter worden zodra het fundament
stagneert of begint te verkruimelen.

Mediva
24-01-16, 22:56
Dit is een reactie op gratzky btw

We zijn momenteel bezig met een test in dit gilde om de missie te laten starten zonder dat je 's ochtends in hoeft te loggen en wat de avondspelers zou kunnen helpen hun missie wel gedaan te krijgen. Op de engelse server lijkt het het geval te zijn dat als iemand sochtends je buft, de missie start...een simpele visschotel kan dan ook genoeg zijn. Mits je het gebouw aan hebt staan, heb je op die manier ook de hele dag. 2000 marmer hoeft dan geen enkel probleem te zijn. Bij de volgende produceer missie testen we iig het resultaat en zullen we het zowel hier als op hulpchat in game posten.

Ennuh, als je je gm eerder al niet in 2 weken afkreeg, gaat die 48 uur je ook niet helpen....

Pretendeer ik alleen wat (?), of help ik je nu door je iets te zeggen wat ik zeer zeker niet hoef te doen, maar wel je gilde kan helpen? En als je mn vorige teksten echt gelezen hebt, zou je weten dat ik echt wel INHOUDELIJK heb gereageerd. Genoeg mensen die de keuze maken bij ons voor hun werk even 5 minuten in te loggen alleen dat iemand anders dat niet wil is diegene's keuze. Maar ga niet zeggen niet haalbaar, want dat is het wel....je wilt het niet, en dat is iets heel anders.
En ik vind het terecht dat de mensen die wel inloggen, ook de munten krijgen voor hun moeite...En jij dus niet....om maar even met de woorden van iemand anders in dit draadje te spreken? Ja daaag, ik heb wel wat beters te doen......dan verdien je ook geen munten naar mijn mening....als je zo al denkt over een gildemissie....:)

Zoals mn gildenotities al zeggen : dont judge a book by its cover.....get to know people, they might end up surprising you!

Mijn hele gilde draait om samenwerking, actiefheid...nooit hebben wij ons gilde laten verslonzen....let wel...we bestaan pas sinds de bouwvak vorig jaar.
En zelfs met de hele mix aan spelers in onze gilde, is er 1 ding wat we allemaal gemeen hebben: Sociaal zijn. En dat is wat onze gildemissie met 50 actieve leden, elke dag de gildemissie bezorgde ondanks het aantal dat moest....Samenwerking. Moet een level 46 30 kanon betalen? je komt ze maar halen....ik geef ze je met liefde...en dat geldt voor elke speler boven 48......En dit is de eerste keer dat ik iets van beloning terug zie voor die samenwerking....naar 48 uur zou dus geen beloning zijn, maar een achteruitgang....

een gildemissie met munten waar je niet eens zo gek veel mee kunt.....moet de doodsteek worden voor nieuwe spelers? Ik zou eerder zeggen dat het dat al is op het moment dat een newbee op een heel groot ledenaantal gilde drukt, hier lid van wordt in de verwachting dat er veel spelers zitten die hem kunnen helpen en dan tot de ontdekking komt dat er niemand echt actief is behalve de gildeleider die af en toe op knopje accepteer drukt maar niks doet voor diezelfde newbees. Dat is wat de aanwas killt van nieuwe spelers, niet de gildemissie.....een newbee weet niet eens wat een gildemissie is, hoe moet ie hem dan doen?

dmmh77
24-01-16, 23:30
Dit geld ook voor spelers die niet dagelijks kunnen of willen spelen, als deze uit de gildes gegooid worden omdat ze niet meedoen breek je het fundament van het spel af.

Dat is een beslissing van het gilde zelf. Je vergeet dat je nu met minder man een gildemissie hoeft te doen en toch met die minder man meer munten kunt krijgen.
In algemeen zin dragen inactieve spelers minder bij dan actieve, dus ja, het loont om je gilde actief te houden, maar dat is in algemene zin zo.
Deze rework verandert daar feitelijk niks aan.

DaryllAnn
24-01-16, 23:40
Alles gelezen en ben het met m'n gildeleiding eens,... tot nu toe was gm geen probleem om te doen voor me,... en als het eens echt moeilijk is kan ik in gilde om hulp vragen,.... en als ik hem een keertje echt niet doe of kan doen dan is het geen ramp voor mezelf of het gilde dus hoef ik me ook niet schuldig te voelen,... en om die paar muntjes die m'n gildegenoten door mijn falen een enkele keer zullen mislopen zal niemand me het mij ook kwalijk nemen (neem ik aan ;-) )

Gratzky
27-01-16, 06:22
reactie op Mediva (en anderen) :-)

volgens mij is je reactie niet alleen volledig op mij gericht :-).
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat vanaf de 2e alinea jouw antwoord ook een antwoord is op andere delen van de discussie.

Wellicht voor de duidelijkheid:
In de basis vind ik dit systeem prima! Dat actieve leden (en gildes) beloond worden voor het doen van de gildemissie: Super!
Dat inactieven niet meer de beloning krijgen en ook niet meer bepalend zijn voor het aantal gildemunten: super!

Alleen voor diegene die wèl actief is, wèl dagelijks speelt, maar op een ander ritme dan de gildemissies aangeven (start om 02:00, einde om 01:59), zijn sommige? gildemissies nu onhaalbaar geworden. En ja, dat heeft te maken met keuzes. Keuzes om alleen in de avond-uren na het werk te spelen bijvoorbeeld.

Het idee van marcoshagos vind ik wel wat hebben, alleen weet niet wat BB onder water aan regels heeft meegegeven bij de gildemissie-generator. Wellicht zit t er nu al in, en hadden wij de eerste week gewoon pech.
Ook ben ik benieuwd naar de uitkomst van de test bij Mediva's gilde v.w.b. het buffen van gildeleden die pas s avonds online komen...

en over de opmerkingen over helpen, newbee's, sociaal zijn... daarin voel ik me niet aangesproken.

TIPEX
28-01-16, 09:22
kleine opmerking: de counters voor bepaalde productie zouden moeten starten wanneer de missie in missieboek verschijnt niet wanneer je inlogt, nu verlis je hoop tijd en worden sommige missies onmogelijk door tijdsdruk

sjoesjen
04-02-16, 11:55
24 u is echt te kort !! Sommigen kunnen pas 's nachts online komen als er de tijd bijna opzit ! De gems die het nu kost om af te kopen is ook absurd. Ja voor de gildes met veel inactieve leden is dit mss een goeie oplossing maar voor ons echt niet

sjoesjen
04-02-16, 12:16
ja idd

Bleulady
04-02-16, 17:01
voltooien van gildemissies bijna niet te doen ...
vandaag weer eens een gildemissie gekregen die niet te voltooien is
zeker niet als je minder tijd hebt om te spelen en afhankelijk bent van bepaalde tijden die beschikbaar zijn om in het spel te kunnen zijn

bv vandaag een gildemisse van maak 1 geschrift ( voor niveau 53 )
leuk bedacht mits je genoeg geschriften ( 5 moeten inmiddels daarvan ) hebt liggen en op tijd zou kunnen inloggen
op een dag dat er dan in de ochtend onderhoud is , is het zelfs niet meer mogelijk om in de ochtend dan te starten , en is de missie onmogelijk gemaakt om nog op tijd te kunnen voltooien
het valt me sinds het nieuwe systeem op dat we vaker missies krijgen die of erg duur zijn om te doen , en daardoor worden overgeslagen
of ze zijn zoals nu niet te doen omdat de tijd voor het afmaken ontbreekt

er zijn ook veel spelers die alleen in de avonden kunnen inloggen door werk of andere redenen
die spelers kunnen dus in feite nooit meer gildemissies voltooien die van tijd afhankelijk zijn

tevens heb ik gemerkt dat de kosten van edels om de missie af te kopen duurder zijn geworden , 3 x wat het daarvoor was , en is wat mij betreft ook die optie niet meer aantrekkelijk om te doen

genoeg frustraties levert het zeker op en of het het spelgenot bevordert vraag ik me sterk af

ik hoop dat er meer rekening gehouden gaat worden en de gildemissies worden aangepast naar haalbare doelen , voor elk niveau
Vriendelijke groet Bleulady

copycat
04-02-16, 22:10
Van elk niveau...
Toch vreemd dat in 'ons' gilde spelers zitten tussen lvl 20 (en lager) en 64 en er niemand klaagt over 'niet haalbare' GM's.
Zal er best af en toe eentje bijzitten, maar 5 uit 7 per week worden echt wel gehaald.
Door iedereen!
Wat er hier dan beter gaat dan in andere gildes weet ik niet, maar geeft wel te denken :)

TheDutchman
05-02-16, 09:28
@copycat, bij ons in het gilde hetzelfde. Iedereen heeft wel eens een lastige, maar meesten zijn goed te doen.

En via dit topic weet ik inmiddels dat ik 5 manuscripten en 2 geschriften op voorraad moet houden voor het geval die gilde missie komt :)

Qwerty
05-02-16, 09:58
Afgezien van het wel of niet kunnen voltooien van een missie, waarover hierboven al genoeg gezegd is, is de kosten-baten verhouding voor kleine gildes ook behoorlijk ongunstig geworden.
Ik zit in zo'n klein gilde, 11 spelers waarvan 9 actief. Die 2 worden niet verwijderd omdat we anders geen missie meer krijgen. Voorheen kreeg ik 10 gm voor mijn eigen missie en 70 extra voor voltooien door het gilde, wat eigenlijk altijd gebeurde.
Nu krijg ik een missie om bv te produceren, waarvoor ik een stadionsnack moet gebruiken om te kunnen voltooien, en in te leveren, bv 100 kanonnen. Beloning: max 59gm. Zou ik snack en kanonnen op de handel zetten dan krijg ik daar minstens 59 gm voor

Bleulady
05-02-16, 10:51
voor de lagere niveaus is het misschien idd wel makkelijker te doen om de gildemissies te halen
maar ik merk toch nu de derde dag op rij dat het zelfs nu in de ochtend dat ik inlog niet tegen 1 uur midden in de nacht met mijn kruithut op niveau 2 en een stadionssnack erop die 4 x de productie oplevert niet kom aan 500

dus in feite is het gewoon echt bijna niet meer te doen met dit soort missies om je gildemissie te halen zonder het af te kopen ,
en waar blijf je dan als spelmaker met het aanbod gratis spel ,
en hoe wil je dit nog waarmaken tegenover pegi 7 spelers

en zeker is het waar dat bij mogelijke missies de opbrengst wel wat oplevert maar degene die dus de kruithut niet op hoger niveau heeft , kan ook vandaag niet meer de missie volbrengen , daarmee ligt in mijn ogen echt de prestatie verwachting veel te hoog
ik trek mijn eigen plan wel naar aanleiding van deze veranderingen
wens iedereen zijn spelplezier en succes in jullie gilde als het jullie wel lukt zonder de gm af te kopen met edels

Qwerty
05-02-16, 11:20
met mijn kruithut op niveau 2 en een stadionssnack erop die 4 x de productie oplevert niet kom aan 500

Ik heb inmiddels die 7 gebouwen voor de wapenproductie allemaal naar lvl3 gegooid, alleen voor de missies, want anders red je het idd niet. Kosten: 45k moeizaam bij elkaar gespaard graniet en 20k munten. Deze gebouwen stonden altijd te slapen, en gebruikte ik heel sporadisch wanneer er een block mislukt was. Ik wil geen spelbreker zijn in mijn gilde maar zuur is het wel.

Mediva
05-02-16, 15:04
Er stond hier een hele andere, serieuze reactie op een onderwerp wat ik geen zinloze discussie vind. Er wordt hier gevraagd om feedback op een topic en dat doe ik door te reageren en mijn mening te geven.

Maar ik ben dr zojuist achtergekomen dat een reactie geven in dit topic beschouwt wordt als "miepen". En dat is het mij niet waard.