Bekijk Volledige Versie : wat is een nomalle schattenjacht
de missie is verdien eieren met een normale schattenjacht
dit zal wel 'n missie zijn dat 'n verkenner wilde of geluks-, dan wel 'n (ervaren) ontdekkingsreiziger 'n schatzoektocht moet doen
er zijn vier keuze mogelijk heden,
1 de korte schatzoektocht
2 de middellange schatzoektocht
3 de lange schatzoektocht
4 de zeer lange schatzoektocht
geen hiervan heet dus normaal
ook is er nergens een schattenjacht
ik moet er dus van uitgaan dat bedoeld wordt dat er een middellange schatzoektocht gedaan moet worden in plaats van een niet bestaande normale schattenjacht
ik heb hetzelfde probleem: mijn missie is verdien 50 gestreepte eieren met een erg lange schattenjacht, maar die bestaat ook niet? Ik veronderstel dat dit middellange schatzoektocht is
Met de ''Normale'' schatzoektocht wordt de Middellange bedoeld.
Nelleke199
18-03-15, 13:21
Dit soort vertaal fouten zijn sinds het vertrek van Skilrel aan de orde van de dag. Die hield zich tenminste aan de termen die in het spel gebruikt worden. Alle CM's die er daarna zijn gekomen gebruiken onjuiste benamingen voor onderdelen van het spel.
op de website
http://osettlers.com/nl/quests/easter-2015
staan alle opdrachten met de juiste bewoordingen
klik je spelersniveau aan en dan kan je bij de details-tab bij elke missie zien wat de opdracht is
Dit soort vertaal fouten zijn sinds het vertrek van Skilrel aan de orde van de dag. Die hield zich tenminste aan de termen die in het spel gebruikt worden. Alle CM's die er daarna zijn gekomen gebruiken onjuiste benamingen voor onderdelen van het spel.
Alleen zijn het niet de CMs die de quests vertalen :) er is een apart lokalisatieteam.
Ik zal je feedback doorgeven aan het correcte team.
En er wordt inderdaad de middellange schatzoektocht bedoeld.
Alleen zijn het niet de CMs die de quests vertalen :) er is een apart lokalisatieteam.
Ik zal je feedback doorgeven aan het correcte team.
Het grote probleem hier is dat dit localisatieteam is gevestigd in Roemeniƫ en daar staat men toch niet bekend om de grote kennis van het Nederlands. Wel om de uiterst lage kosten van arbeidskrachten. Dat is een keuze. Men is dan dus gedwongen tot het gebruik van vertaalsoftware en die is nou eenmaal (nog) niet zo goed dat alle teksten foutloos kunnen worden omgezet. Men maakt bij BB trouwens ook gebruik van een vertaalbureau uit Duitsland. Maar ook dit bureau zal niet bekend staan om de briljante Nederlandse vertalingen. Het is heel simpel: goede Nederlandse vertalingen worden gemaakt door Nederlanders met een gedegen vertaalopleiding. En daar komt dan bij: professioneel vertalen is duur!! Nogmaals, het is een keuze...
als ze al eens beginnen met in teksten de speltermen uit een tabel te halen ipv steeds weer van begin af te vertalen. Dan lezen we wel door een kromme zinsbouw heen maar snappen we in ieder geval waar het over gaat
Het grote probleem hier is dat dit localisatieteam is gevestigd in Roemeniƫ en daar staat men toch niet bekend om de grote kennis van het Nederlands. Wel om de uiterst lage kosten van arbeidskrachten. Dat is een keuze. Men is dan dus gedwongen tot het gebruik van vertaalsoftware en die is nou eenmaal (nog) niet zo goed dat alle teksten foutloos kunnen worden omgezet. Men maakt bij BB trouwens ook gebruik van een vertaalbureau uit Duitsland. Maar ook dit bureau zal niet bekend staan om de briljante Nederlandse vertalingen. Het is heel simpel: goede Nederlandse vertalingen worden gemaakt door Nederlanders met een gedegen vertaalopleiding. En daar komt dan bij: professioneel vertalen is duur!! Nogmaals, het is een keuze...
Lijkt er gewoon heel erg op, dat BB google-translate gebruikt (of dat vertaalbureau dat BB inhuurt).
Vooral grammatica en zinsbouw verraden vaak, dat het zonder tussenkomst van een mens, vertaald is.
Alle vertaalfouten die tegengekomen worden en bvb in Foute vertalingen (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/14828-Foute-vertalingen) terechtkomen worden al doorgegeven. Met z'n allen kunnen we meer dan alleen.