PDA

Bekijk Volledige Versie : Problemen met paasevenement

pinkelstje_old
17-03-15, 10:49
plaats hier uw ontstane problemen na de start van het paasevenement
houd het netjes, overzichtelijk, duidelijk, niet met de vingers wijzen etc

laten wij er samen een leuk evenement van maken :cool:

17-03-15, 11:52
Is het de bedoeling dat het burgemeestershuis gele eitjes maakt ipv blauwe?

M.vr.gr.

Stonie_Bandit
17-03-15, 12:06
heeft er nog iemand problemen met avo sabotage? Ik heb 9 eieren gevonden, er worden maar 8 in het missie boek bijgeschreven

BigBratG
17-03-15, 12:53
vraagje:

Normaal als je met premium een avo afrondt, krijg je 1,5x de loot.
Als ik nu een 'paaseizoekavo' afrondt, krijg ik alleen de 9 eitjes....
is dit correct of hoor ik ook 9 + 4/5 eitjes te krijgen ????

salah1998
17-03-15, 12:57
Dat zijn avontuurlijke vrachten, Brat. Die worden nooit gebufft met premium.

Bertolucci
17-03-15, 12:57
dat is een andere lootstructuur omdat het verzamelitems zijn, ik betwijfel dat ze daar premium op gaan programmeren (nu nog)

salah1998
17-03-15, 12:58
heeft er nog iemand problemen met avo sabotage? Ik heb 9 eieren gevonden, er worden maar 8 in het missie boek bijgeschreven

Heb vanochtend dat avo ook gespeelt, maar ging goed.

BigBratG
17-03-15, 13:00
Dat zijn avontuurlijke vrachten, Brat. Die worden nooit gebufft met premium.

duidelijk

maar een avo is toch een avo ??? *discussie oproept*

pinkelstje_old
17-03-15, 13:06
wij gaan hier in deze thread geen discussies starten, deze thread dient enkel om problemen te melden
berichten die niet van toepassing zijn, zullen verwijderd worden

Sparkieh
17-03-15, 14:27
Controleer de prestaties even.. de eieren verzamelen voor expeditiebuit klopt niet. Alleen de eerste klopt
Daarnaast klopt de vind 1600 eieren niet (Staat 1500)

BB_Grubur
17-03-15, 14:34
Dank jullie wel voor de meldingen zover. We houden dit onderwerp in de gaten en werken hard aan oplossingen. Excuses voor het ongemak!

Nelleke199
17-03-15, 14:36
Ik heb de indruk dat van alles erg traag reageert nu het evenement is gestart.

Ik moet lang wachten voordat mijn eiland na het inloggen verschijnt, sta dus zomaar in een wachtrij met 4 of 5 andere spelers, is nog nooit eerder voorgekomen.
Mededelingen over gevonden voorwerpen/gebruikte verbeteringen en einde missie boodschappen in o.a. het scenario "waar komen de paaseieren vandaan" laten errug lang op zich wachten.
Bij het plaatsen van die verbeteringen moet ik soms meerdere keren proberen voordat ze werken.

Wordt waarschijnlijk nog vervolgd :o

PS, vergeet ik nog te schrijven dat zelfs het forum nu vertraagd werkt.

ThaFizz
17-03-15, 14:52
Zojuist een PvP-expeditie gedaan; crashte onderweg tot 3x toe, heeft me heel veel eenheden gekost (ga zo ticket aanmaken). Alles reageert mega sloom. Ik kan geen verdedigingswerken aanmaken op mijn veroverd PvP eiland, crasht. Prestatie is niet geregistreerd... kortom... gaat lekker (not)

Robin_
17-03-15, 14:53
PvP bereikt niet je eigen eiland?

http://i57.tinypic.com/2n892ja.jpg
En dat terwijl ik ondertussen een Piraat speel

(en ja hier lijkt alles ook langzamer te werken)
(en ja ik heb met de verkeerde legers aangevallen :-))

basebuster
17-03-15, 14:53
alles is harstikke traag nee we gaan geen vingers wijzen maar kom op zeg wanneer kan het nu eens in 1 keer goed?

gekewe
17-03-15, 14:55
Zojuist een stampende stier geannuleerd met o.a. 186 kanonniers en een ehbo pakket verlies.
Generaals die onderschept worden, springende gens, en niet op tijd door de lag kunnen terugtrekken.
Het lijkt veel op wat we een tijdje geleden hebben gehad :(
Ook het kaart laden en laden van gens is erg traag.
Ook al wegens overbelasting van de server eruit gegooid.
Leuk begin van het paasevent :(

salah1998
17-03-15, 15:22
Heb heel veel last van slome Kaart Laden. Erg jammer :(

IndianOutlaw
17-03-15, 15:55
ik heb met 99 eitjes het avo waar komen de paaseieren vandaan gekocht, heb het opgestart , is verdwemen uit mn stermenu, maar wilt niet op starten, verschijnt wel in mn missieboek, op niet op het beeldscherm, zoals bij de normale avo's

Dronkiekong
17-03-15, 16:59
Misschien een triviaal probleem maar bij het avontuur Garrun de Pelsjager komen het plaatje en de daadwerkelijke troepen niet overeen: http://prntscr.com/6hxf53

Hildegardis
17-03-15, 17:02
Alles is super traag en dan is het nog vroeg was er al om 14.00!!! En dan moet het nog avond worden waarbij de server het dus helemaal niet gaat bij houden lijkt mij.

s-andman
17-03-15, 17:22
compleet drama zoals gewoonlijk.
heb maar half kunnen doen wat ik wou doen op me premiumdag

al is het een prestatie op zich dat ze hun eigen geklungel wederom hebben weten te overtreffen.:D

Laurette
17-03-15, 17:40
ik ben mijn tweede avonturen zoektocht kwijt. Hij is niet opgestart nadat ik 'm wilde starten, maar staat ook niet meer in mijn stermenu.

Heb hem inmiddels wel kunnen uitvoeren door er vanaf het paasevenement naartoe te gaan. Maar beide eierzoektochten staan nog steeds niet bij mijn prestaties!

Als positief wil ik graag melden dat het fijn is dat de eieren een herkenbare kleur hebben. Ze zijn daardoor beter te onderscheiden van de paashaasjes dan vorig jaar.

Walov
17-03-15, 19:32
tekort aan servers

Dronkiekong
17-03-15, 20:24
Rond 19.30 uur werd ik tijdens een block uit het spel gegooid. Ik verwacht dat alles dood is omdat ik een uur later nog steeds niet kan inloggen. Ik krijg constant dit bericht als ik probeer in te loggen: http://prntscr.com/6i0f98

ErwinR55
17-03-15, 20:36
Jippie, druk 5x op terugtrekken van Gen, en die #$^@#$@#$ blijft maar doorlopen.

hmmmm, gen heeft zich blijkbaar toch teruggetrokken, heeft toch niet aangevallen.

s-andman
17-03-15, 20:51
Dit is gewoon belachelijk ALLES is zo traag.
refresh 5minuten
generaals vertrekken niet net als ors geologen enz
terugtrekken gebeurd niet.

IK wil nu wel is weten hoe BB Dit gaat oplossen een vergoeden.!!!

IndianOutlaw
17-03-15, 20:52
moerasheks gestart, 4 gens op pad gestuurd, gens spoorloos http://prntscr.com/6i0vlc
ben al terug geweest naar mn eiland en dan weer naar het avo noppes, nada 0,0

update: na 52 min zijn mn gens weer op de radar verschenen

Nelleke199
17-03-15, 20:55
Het is echt heel erg vervelend. Denk je dat je eindelijk weer eens iets nieuws kunt doen als 50-tiger, zit je met die slakkengang en weer nieuwe bugs.

Verbijsterend dat in al die tijd dat ik speel de boel steeds niet fatsoenlijk werkt als er iets nieuws wordt gestart.

kili
17-03-15, 21:16
Als t morgen niet beter is denk ik dat ik dit event ook maar weer achterover ga hangen

Roep t btw al langer, dit was dus eigenlijk een kwestie van tijd: http://forum.thesettlersonline.nl/threads/18806-algemene-performance

Koud_Ijsje
18-03-15, 13:04
Avo: Waar komen paaseieren vandaan:

-teveel gemaakte buf's (val + ehbo) van gister zijn niet meer in mijn ster menu nu ik een 2e start
-val gebruiken voordat het avontuur is geupdate gebruikt wél de val (en verandert het grot icoontje) maar registreert NIET, ik kon wel nieuwe vallen maken en deze opnieuw plaatsen.
gebruikte grondstoffen zijn weg...

BB_Grubur
18-03-15, 14:33
Dank jullie wel voor de meldingen (ook degenen die het via de klantenservice hebben gedaan). Er wordt nog steeds aan gewerkt. We hopen een boel problemen op te lossen met het onderhoud vannacht.
Nogmaals excuses voor het ongemak!

BB_Grubur

Bertolucci
18-03-15, 16:24
Die laatste zijn geen bugs trouwens maar zo bedoeld.
Je moet je bij scenario/avonturen heel erg aan de volgorde van de missies houden en je hebt er niks aan om dingen teveel te maken aangezien die voorraden gereset worden bij elk volgend avo.
Misschien moet dit duidelijker naar voren gebracht worden of moet bv proviandhuis de productie van dit soort items gelimiteerd worden.

Fingonn
18-03-15, 19:20
Gaat erg lekker met de servers weer sinds een uurtje. Lekker bezig.

Shinshi
18-03-15, 19:28
yup hier ook naar avo kaart gaan koste me 10 minuten, terug gaan lukte niet, refresh en duurt eeuwigheid voordat ik in spel ben

laat tijd voor buffs is 5 minuten op het moment

waldmeister
18-03-15, 19:30
Zucht, kom er helemaal niet meer op.

Tine80
18-03-15, 19:58
Beste BB_Grubur,

Wat fijn, dat Settlers weer extra leuk wordt door een creatief event met nieuwe dingen en mogelijkheden. Alle respect voor de kinderziektes bij de opstart. Ben heel blij met jullie inzet! Succes vannacht!

Groetjes Tine80

Shinshi
18-03-15, 20:02
Extra problemen op dit moment (ticket aangemaakt):

Eiland spring terug in de tijd 1 uur: Kopermijnen die gemaakt waren zijn weer weg, upjes naar lvl 2 zijn weer terug naar 1. Ijzervul is weer in ster.
Marmer groeves worden niet gevonden terwijl er 5 kapot liggen
Zoek missie is klaar maar staat nog een vogelverschrikker te staan op het eiland

Shinshi
18-03-15, 20:08
en snelle reactie op voorgaande, het lijkt nu allemaal plots weer terug te zijn naar "normaal"

Laurette
19-03-15, 09:51
De update van vannacht heeft niet geholpen wat mijn eerder genoemde problemen betreft: ik heb bij de paasprestatie nog steeds de punten niet gekregen voor het doen van de eerste twee eierzoektocht avonturen. Gaat hier nog wat aan gebeuren?

salah1998
19-03-15, 10:49
De update van vannacht heeft niet geholpen wat mijn eerder genoemde problemen betreft: ik heb bij de paasprestatie nog steeds de punten niet gekregen voor het doen van de eerste twee eierzoektocht avonturen. Gaat hier nog wat aan gebeuren?

Voor persoonlijke problemen neem je contact op met Ondersteuning, Laurette.

kili
19-03-15, 20:42
Word er doodziek van. Vergoot de capaciteit van die **** servers toch s een keer :s
Kom nu niet eens t eiland meer op.

ErwinR55
19-03-15, 20:48
Als wij bij een gilde gaan kili, dan willen ze de capaciteit wel vergroten

kili
19-03-15, 20:51
Nooit dus...kap er straks misschien ook maar s mee, speel alleen nog maar de evenementen t laatste jaar, maar gezien er juist dan steeds weer iedere keer problemen opduiken heeft verder spelen steeds minder zin. Hang nu al minuten lang op kaart laden...

rien9999
20-03-15, 12:26
ik ben bezig met ijskoude explosie avontuur
maar ik kan het laatste viking kamp(gemiddeld) op geen enkele manier bereiken ,er is wel een doorgang maar daar kom ik niet door en van af de landingsplaats ook niet,voor de rest heb ik alle kampen verslagen.weet iemand een oplossing of is het een bug

Bertolucci
20-03-15, 13:11
Rien, heb je dan niet al de leider verslagen en ben je klaar met de missie???

rien9999
20-03-15, 13:37
Rien, heb je dan niet al de leider verslagen en ben je klaar met de missie???

ik heb alles verslagen behalve dat kamp boven de landingsplaats daar kan ik niet bij komen het is nog het enigste kamp wat over is
de opdracht is:vernietig de vikingskampen, ik heb er twee van de drie verslagen alleen de laatste lukt niet

BB_Grubur
20-03-15, 15:32
ik ben bezig met ijskoude explosie avontuur
maar ik kan het laatste viking kamp(gemiddeld) op geen enkele manier bereiken ,er is wel een doorgang maar daar kom ik niet door en van af de landingsplaats ook niet,voor de rest heb ik alle kampen verslagen.weet iemand een oplossing of is het een bug

Dank je wel voor de melding, dat is inderdaad een bug en hier wordt naar gekeken.
Als je contact opneemt met de klantenservice zul je het avontuur vergoed krijgen.
~ BB_Grubur

waldmeister
21-03-15, 22:20
zonder problemen gespeeld. misschien teveel gens in landingzone (ik 4). ook kan je eerst kampen 2 en 3 doen en dan pas 1. ook hoor ik dat eerst "verwachte uitkomst" doen de weg vrij zou maken

BlackMedusa
22-03-15, 13:48
vraag , hadden we vandaag niet een nieuwe paas missie moeten krijgen?
elke 5 dagen paasmissie, gestart dinsdag 17-03 dan zou volgens mij toch zondag 22-03 de nieuwe paas missie moeten komen je hebt sowieso maar 21 dagen en 4 x5 is 20 dus als je niet op tijd bent kun je die wel vergeten zeker omdat er ook een missie bij zit waar je 50 eitjes op zeer lange zoektocht moet zien te vinden

Sandman
22-03-15, 23:34
Dit is trouwens dag 6 al van het event, dus op dag 7 (23-03) begint blijkbaar de volgende keten, doorrekenend beginnen dan de derde en vierde keten op 29-03 en 03-04.

Carolina
23-03-15, 14:23
Evenement Questreeks:
Een Paasquestreeks (met 5 sub-quests) zal elke 5 dagen Gestreepte eieren als beloning aanbieden.

dit staat toch duidelijk in het ontwikkelaars boek en ik zie nergens een verandering staan , dus ergens klopt er iets niet

Bulltat
24-03-15, 14:35
ik ben momenteel bezig met een avo Graanconflict en die doet zijn naam enigzins eer aan. met nog 2 uur te gaan zit ik net op de helft.

Ik moet nog een gebruikte ton vinden om verder te kunnen. 2x een blauw elfenlicht gebrukt maar niet zichtbaar..... Snif, wat nu?

Ook al refresh gedaan.....

Niet gevonden.. dus niet af kunnen maken

BB_Grubur
24-03-15, 15:12
Evenement Questreeks:
Een Paasquestreeks (met 5 sub-quests) zal elke 5 dagen Gestreepte eieren als beloning aanbieden.
dit staat toch duidelijk in het ontwikkelaars boek en ik zie nergens een verandering staan , dus ergens klopt er iets niet
Dat is inderdaad een foutje, wordt met een komende hotfix (morgenochtend) gecorrigeerd.

ik ben momenteel bezig met een avo Graanconflict en die doet zijn naam enigzins eer aan. met nog 2 uur te gaan zit ik net op de helft.
Ik moet nog een gebruikte ton vinden om verder te kunnen. 2x een blauw elfenlicht gebrukt maar niet zichtbaar..... Snif, wat nu?
Ook al refresh gedaan.....
Dank je wel voor de extra melding. Dit is al gemeld en hier wordt aan gewerkt.

Dorpshoofd
24-03-15, 18:58
Ik ben bezig met de evenementsmissie We hebben vrienden nodig. Een van de onderdelen van deze missie is dat je 10 settlers moet produceren.
Inmiddels heb ik er 73(!) gemaakt maar de teller staat pas op 9.
Heel vreemd.

Dorpshoofd
24-03-15, 19:17
En de teller blijft op 9 staan... ik hou ermee op. :(

Riedewies
24-03-15, 19:27
Is het normaal dat verkenners in 7 dagen tijd op een zeer lange schatzoektocht slechts 1 keer eieren hebben gevonden en sindsdien nooit meer? Ik stuur ze elke keer zodra ze terug zijn weer weg maar telkens komen ze met 0 eieren terug.
Zo heb ik aan het eind van het paasevenement nog mijn 50 eieren niet die ik voor de 2e missie in de 1e reeks moet vinden. De lol gaat er wel af zo.

ErwinR55
24-03-15, 22:23
Nee, dat hoort niet riedewies, gemiddeld toch wel 75% kans op eieren ofzo per keer dat ze zoeken. Zou een ticket sturen

kili
24-03-15, 22:38
Mn gewone OR's vinden niet veel, moet t vooral van mn snelle hebben is me wel opgevallen.

TIPEX
24-03-15, 23:27

is je capacieti niet vol, bedoel jehebt max settlers nu?

BlackMedusa
25-03-15, 07:26

die settlers moet je in je burgermeesterhuis maken dus gewoon 1 settler per 15 min en als je bevolkings capaciteit op max is dan stopt ie met maken

Lucky1987
25-03-15, 14:26
Hulp is niet goedkoop

Kan de mandjes dropen op bakkers, status veranderd in de missie (naar voltooid), maar de 50 mandjes die ik heb gemaakt tellen niet mee.
Heb de juiste gemaakt, voor de zekerheid ook nog even de andere, beide tellen niet mee.
Cookies+cache weggooit...

iemand anders dit probleem? kan zo niet verder....

Lucky1987
25-03-15, 15:32
Zo te zien gaat hij eindelijk wat doen na de eerste 75 mandjes

Qwerty
27-03-15, 09:11
Ik dacht dat de gevonden eitjes door explorers niet werden opgeteld voor de prestatie. ( vind 3200 eieren via zoektochten) Zeker wist ik het niet, het was op de Engelse server. en ik had vooraf niet gekeken hoeveel ik er had.
Zojuist zijn mijn verkenners teruggekomen op de nl-server. Ik heb van tevoren gecheckt en idd, nadat de eieren "uitgepakt "waren is het aantal gevonden eieren voor de prestatie gelijk gebleven.

Paul06
27-03-15, 18:16
Ze worden voor de prestatie al toegevoegd op het moment dat je OR terugkomt, ook als je alle berichten in je inbox zou laten staan, zou de prestatie moeten oplopen.

Santos
28-03-15, 06:20
Ik weet niet of het aan mij ligt maar mijn Verkenners komen met veel minder eieren terug sinds het laatste onderhoud.
Voor het onderhoud ongeveer 150 tot 200 eieren per dag en nu krap 75.

kili
28-03-15, 08:44
Gezien de extreem ondermaatse vergoeding van loot van hooguit 1 avontuur voor 2 dagen niet kunnen spelen vanwege een bug zou dit me niet verbazen krenterig als ze zijn.

UnicornDragon
28-03-15, 12:14
Ik ben bezig met evenementsmissie "We hebben vrienden nodig". Met de onderliggende missie om 10 settlers te maken.
Deze 10 settlers blijken 10x25 gepensioneerde bandieten te zijn... (dus 250 settlers) pfff vertaling mag ook wel eens beter

ricos221
29-03-15, 06:13
bijna een rembrandt mis ik 1 ei nog zelfs na 2 maal een buff erop

ErwinR55
29-03-15, 13:10
Ik dacht er ook 1 te missen bij Eieren zoeken, maar die zat achter een rots verstopt. Elfenlicht gaf hem overigens wel weer (speciaal even getest voor je, had hem voortijd al gevonden)

ricos221
29-03-15, 17:07
ah ty ik verwachte een mooi blauw dingetje erboven maar het werd een gele die wat minder opvalt en ei idd achter een rots

ErwinR55
29-03-15, 17:34
Fijn dat het gelukt is, mijn elfenlicht niet voor niks verbruikt dus :D

MH2014
31-03-15, 21:09
Mijn verkenners met de vaardigheid 'vind 9% extra loot' vonden voor de serveronderhoud van 25-3-2015 50% procent meer paasei. Behalve uit de middellange zoektochten daar vonden ze de normale 4 of 8 paasei, evenveel als de verkenners zonder de vaardgheid 'vind 9% extra loot'. Ze namen mee uit de lange zoektochten respectievelijk 12 of 23 paasei. Mijn geluksverkenner nam zelfs 23 of 45 paasei mee en soms zelf 2 porties uit zeer lange zoektochten (bijv 23 en 23 of 23 en 45. 45 en 45 had ik nog niet meegemaakt)
Na de update van 25-3-2015 namen ze mee uit de lange zoektocht; 9 of 17 paasei. Mijn geluksverkenner nam toen ineens uit de zeer lange zoektocht mee 17 of 35 maar nooit meer een tweede portie zoals voor de update.

Ik betreur deze situatie omdat in alle evenementen hiervoor waar de verkenners evenementgrondstoffen mee terug nam het aantal veel hoger lag dan de 9% zoals in het vaardigheidsmenu vermeld staat. Ongeveer in het kader 40%-50% meer evenementgrondstoffen. Ik had alles op alles gezet om zoveel mogelijk van mijn verkenners de vaardigheid vind 9% extra loot te leren voor dit paasevenement. Na de update kan ik hiervan ineens niet meer profiteren.

Bedankt voor je aandacht en veel speelplezier allemaal.

Groet,

MH2014

Ananta
01-04-15, 08:06
Wanneer komt het laatste deel van de paasmissies "Herrineringen terughalen" vrij?
De andere drie heb ik allang kunnen spelen, maar deze start niet om voor mij onduidelijke redenen.

01-04-15, 08:19
Wanneer komt het laatste deel van de paasmissies "Herrineringen terughalen" vrij?
De andere drie heb ik allang kunnen spelen, maar deze start niet om voor mij onduidelijke redenen.

Om de 5 dagen Ananta.

Ananta
01-04-15, 09:55
OK Bedankt!

Qwerty
14-04-15, 16:20
In de categorie "een gewaarschuwd mens telt voor 2 " en "voorkomen is beter dan genezen"
Op de uk-server is vannacht het onderhoud begonnen en daarbij draait o.a een script voor de conversie van de eieren. Nu is het geen sinecure om 1 : 2,297979798 uit te rekenen, zelfs niet voor een script :)

De server is as we speak (17.18u) nog steeds offline en een tijd wanneer de boel weer draait is nog niet bekend.
Ik meld dit zodat je er , voor het geval je zo je zorgen hebt dat het op de nl-server ook misgaat, rekening mee kunt houden.
Ingestorte mijnen en buffloze draaiende kastelen en munthuizen zijn niet echt fijn.

pinkelstje_old
14-04-15, 16:46
zie hier voor meer informatie
http://forum.thesettlersonline.nl/threads/18825-Ontwikkelaarsdagboek-Het-aankomende-Paasevenement?p=26428#post26428