Bekijk Volledige Versie : [Event] gespikkelde paaseieren
waldmeister
26-02-15, 17:00
Begrijp ik nu goed dat er geen 2014 eier winkel komt aankomende pasen, zoals wel - tot vandaag - officieel was aangekondigd?
Ik heb ten koste van bevroren huizen en onmetelijke hoeveelheden grondstoffen, op basis van de officiële aankondiging, gespikkelde eieren gekocht, om items uit de 2014 winkel die niet in de 2015 winkel worden aangeboden te kunnen kopen.
Met één pennestreek zijn die eieren dus - voorlopig althans - waardeloos geworden. Er komt, maar hoe betrouwbaar is dat, ooit een moment dat je ze zou kunnen uitgeven, maar voor wat?
Ik ben not amused :mad:
tja handel is al sd ebeurs, de ene mment heeft iets veel warde de ander emmetn is he twaardeloos, tegne de zomer kunde ze teug gebruiken zekr :D
BartSimpson
26-02-15, 17:39
Geef aub geen sneak peak meer.
Geef ons de info op de dag dat het event begint en dan hebben we dit niet.
Vandaag, nog voor de aankondiging, 11k bonen verkocht voor paaseieren.
Gisteren nog eens 1k bonen verkocht voor paaseieren.
En dan nog een hoop graniet ook verkocht.
Waarom : omdat ik die mma nog binnen wilde halen.
En ik ben echt niet de enige.
Ik zit hier nu dus met een bende paaseieren die misschien deze zomer van pas gaan komen.
Als er tegen dan geen nieuwe beslissingen genomen zijn natuurlijk.
Leuk is het natuurlijk voor al die mensen die VOOR de aankondiging nog handelsaanbiedingen gedaan hebben en nu niet online zijn.
Ik zag dat ik 4 * 1k graniet verkocht kreeg op minder dan een half uur.
Dan werd het duidelijk dat er iets aan de hand was en ff forum checken.
Geef aub geen sneak peak meer.
Alleen maar last mee.
waldmeister
26-02-15, 20:35
't gaat niet om de handel tipex, het gaat erom dat je kennelijk niet meer op officiele mededelingen kunt vertrouwen
't gaat niet om de handel tipex, het gaat erom dat je kennelijk niet meer op officiele mededelingen kunt vertrouwen
Nouja het is algemeen bekend dat dingen die op test staan veranderd kunnen worden als ze eenmaal live gaan. Vaak gaat het dan idd om de kosten van iets. Ditmaal is het idd wat ingrijpender. Dat dingen nog kunnen veranderen stond ook altijd in het bericht van een sneakpeek, is deze keer vergeten zag ik ook. Het goeie nieuws is dat we nu allemaal een mma kunnen halen ^^ Slechte nieuws is dat ik met 2k cadeau's zit die misschien straks ook waardeloos zijn, mahja das t risico van verzamelen.
KingofLeon
26-02-15, 21:02
Hmmm moet ik dan ook maar eens mn pompie veldjes leeg laten lopen dus
ohnee!!! Dan kan ik dit jaar mijn pompieveldjes verzameling niet aanvullen!!!! :( Ze willen echt dat ik stop he!
KingofLeon
26-02-15, 21:24
denk het Erwin, wij spelen al te lang dat hebben ze liever niet hahaha
BartSimpson
26-02-15, 23:31
Dat de testserver een technische test is en niet weergeeft wat er uiteindelijk gaat gebeuren, daar heb ik geen enkel probleem mee.
Dat de prijzen op de testserver anders zijn dan live heb ik geen enkel probleem mee.
Dat de gebouwen die te koop zijn anders zijn op de test dan live, eveneens geen enkel probleem.
Waar ik wel een probleem mee heb is dat het om een officiele aankondiging gaat die later ingetrokken word.
Dit kan je toch voorzien dat mensen snel oude paaseitjes proberen te kopen.
Ik hoop echt dat BB het waar gaat maken dat we deze zomer er echt iets aan gaan hebben.
Ik kon mijn paaseitjes ook heel duur verkopen aan de onwetenden maar dat doe ik echt niet.
Ik speel het spel eerlijk. Helaas vloog mijn graniet de deur uit het half uur na de aankondiging van BB.
Dat de testserver een technische test is en niet weergeeft wat er uiteindelijk gaat gebeuren, daar heb ik geen enkel probleem mee.
Dat de prijzen op de testserver anders zijn dan live heb ik geen enkel probleem mee.
Dat de gebouwen die te koop zijn anders zijn op de test dan live, eveneens geen enkel probleem.
Waar ik wel een probleem mee heb is dat het om een officiele aankondiging gaat die later ingetrokken word.
Dit kan je toch voorzien dat mensen snel oude paaseitjes proberen te kopen.
Ik hoop echt dat BB het waar gaat maken dat we deze zomer er echt iets aan gaan hebben.
Ik kon mijn paaseitjes ook heel duur verkopen aan de onwetenden maar dat doe ik echt niet.
Ik speel het spel eerlijk. Helaas vloog mijn graniet de deur uit het half uur na de aankondiging van BB.
Bovenaan de Sneak Peek staat:
"De 'Sneak Peek' is een korte introductie over een van de komende spelversies en is mogelijk geen accurate weergave van de uiteindelijke inhoud. Als de uiteindelijke spelversie klaar is, zal er een bijbehorend ontwikkelaarsdagboek worden gepubliceerd."
De Sneak Peek is bedoeld om je wat informatie te geven over een toekomstige versie, normaal gesproken staat de Sneak Peek versie op de testserver of komt binnenkort op de testserver. Wij maken gebruik van de testserver niet alleen om de stabiliteit/functies te testen, maar ook om feedback te verzamelen - na aanleiding van de feedback kunnen bepaalde dingen gewijzigd worden. Over het algemeen zul je Sneak Peeks met een korrel zout moeten nemen tot het Ontwikkelaarsdagboek gepubliceerd wordt.
lol...gelijk heb je BB gruber....zolang ik maar mijn kruiden opspaart.
waldmeister
27-02-15, 16:07
In ieder geval bedankt voor je reactie Grubur.
We zijn gewend aan verschilletjes tussen (voor)aankondingen en de uiteindelijke oplevering, maar zo radicaal als deze nog niet eerder gezien.
Dit kan je toch voorzien dat mensen snel oude paaseitjes proberen te kopen...
Met welk voorbehoud dan ook, mensen - en ik ook - anticiperen op aankondigingen en houden ook rekening met kleine aanpassingen tov de aankondiging, maar het geheel afschaffen van de 2014 winkel had niemand kunnen voorzien of vermoeden. Niet iedereen zit op de testserver en moeten het dus doen met de sneak peeks.
In ieder geval bedankt voor je reactie Grubur.
We zijn gewend aan verschilletjes tussen (voor)aankondingen en de uiteindelijke oplevering, maar zo radicaal als deze nog niet eerder gezien.
.
Met welk voorbehoud dan ook, mensen - en ik ook - anticiperen op aankondigingen en houden ook rekening met kleine aanpassingen tov de aankondiging, maar het geheel afschaffen van de 2014 winkel had niemand kunnen voorzien of vermoeden. Niet iedereen zit op de testserver en moeten het dus doen met de sneak peeks.
Dat snap ik ook :) het is een grote verandering! Hoewel het vaak niet gebeurd, kan het zijn dat er grote veranderingen gemaakt worden aan de Sneak Peek informatie, daar zul je helaas rekening mee moeten houden. Je kunt natuurlijk ook altijd terecht op de testserver en daar je eigen feedback achterlaten.
Ik zal sowieso jullie reactie doorgeven aan de ontwikkelaars :)
Happy Settling,
BB_Grubur
marco_polo_1984
02-03-15, 18:07
Eerlijkste en makkelijkste is misschien om eenmalig, tijdig komende paasevent, alle oude event items (pakjes, pompoenen, voetballen, etc.) 1 op 1 om te zetten in de nieuwe paaseieren. Op deze manier kunnen er onmogelijk spelers benadeeld worden / zich benadeeld voelen. Tot slot neemt het de onzekerheid bij spelers weg wat ermee te doen.
Er komt toch een speciaal zomer event om van die troep af te komen :)
Eerlijkste en makkelijkste is misschien om eenmalig, tijdig komende paasevent, alle oude event items (pakjes, pompoenen, voetballen, etc.) 1 op 1 om te zetten in de nieuwe paaseieren. Op deze manier kunnen er onmogelijk spelers benadeeld worden / zich benadeeld voelen. Tot slot neemt het de onzekerheid bij spelers weg wat ermee te doen.
Daar heb je wel een goed punt eigenlijk
Bertolucci
03-03-15, 17:06
nee want daarmee worden al die mensen die op het eind van het event iedere keer weer de prijzen opdreven voor de rookies om hun laatste spulletjes te krijgen, de hoarders dus, beloond.
En ja ik ben een communist in deze.
ik vind de hele stelling al scheef, dus dat het oneerlijk is dat men al een hoeveelheid event grondstoffen heeft nog voordat het event begonnen is. Let wel die grondstoffen zijn dus verkregen door een eerdere event. En als je juist spaart voor de MMA, wordt je dus nu gestraft, terwijl je wel ervoor heb gehandelt, gezocht en alle andere mogelijkheden. Daarnaast moet je nu dus voor de nieuwe eitjes al vlug 1500 Tropisch hardhout + 1500 worsten (level 42 hier) voor 40 eieren. Op het moment dat dit event dus afloopt krijgen we een hoeveelheid muntjes ervoor dat nooit in de buurt komt van de waarde van alleen al die hoeveelheid(die ik net opgenoemd heb). Dus je wordt verplicht om er iets voor te kopen op het moment dat je niet de hoeveelheid bereikt heb, voor de MMA of iets anders.
Ik wil nu een optie dat ik de paasevents uit de missie boek kan halen.
Excalibura8888
28-03-15, 11:58
Je hebt helemaal gelijk Gatchina. Ik (lv 41)probeer nog steeds om ooit nog eens een keer een MMA te pakken te krijgen, maar dat zal wel een droom (nachtmerrie) blijven.
De hele redenering om de oude paaseitjes af te schaffen is zo krom als het maar zijn kan. De grote spelers blijven altijd in het voordeel (en terecht) omdat ze meer verkenners hebben die eitjes e.d. verzamelen. Ook zijn voor hen de missies gemakkelijker. De enige manier om dat gelijk te trekken is om het aandeel eitjes op het thuiseiland drastisch te verhogen en niet iedere verzamelronde spelers af te schepen met een aantal keer 1 zielig eitje.
Dat de omruilactie van de oude eitjes, voetballen, pompoenen e.d. een lachertje zal worden is wel heel waarschijnlijk en is al zichtbaar in het proviandhuis, waar je de oude eitjes kunt ruilen voor 1 muntje.
Lord_Spookstah
28-03-15, 17:58
Ook voor lager levels is de Meester in Vechtsporten best te halen, ik heb maar 5 OR`s waarvan 2 OR`s schat zoeken dus daarvan moet ik het niet hebben.
Je moet het van avonturen hebben en dat is wat ik en veel andere gildeleden zo veel mogelijk spelen, ik heb minimaal 50x Verraders gespeeld en misschien nog wel veel vaker en zit nu al op bijna 7K eitjes.
Excalibura8888
29-03-15, 09:25
Ik zit niet in een gilde, dus 50 missies voltooien kost een fortuin aan eitjes. In het begin wel eens geprobeerd om bij een gilde te komen, maar blijkbaar waren dat "dode" gildes. Tenminste ik nooit meer iets terug gehoord na een aanvraag. Bovendien heb ik pas een missie voltooid met als resultaat 0 eitjes. Dus welke missies geven dan wel eitjes ? Het overzicht hier op het forum gaf aan dat de voltooide missie eitjes zou geven, maar dat was blijkbaar een foutje.
Omschrijvingen van een gilde zijn heel eenvoudig, maar of er iets van klopt in de praktijk is altijd de vraag. Maar dit is off topic.
De reden voor het afschaffen van de oude eitjes was dat de "oudere" spelers er voordeel bij zouden hebben door de eitjes op te sparen. Zoals al door gatchina gemeld, hebben we die verdiend door opdrachten uit te voeren of ze te kopen op het hh. Waarom dan het vernietigen van die oude voorraden ? Wat we er voor terug krijgen is nog niet bekend, maar mijn verwachting is dat het een absoluut lachertje gaat worden.