PDA

Bekijk Volledige Versie : Mogelijkheid om spelers in het handelshuis op negeren te zetten/ aangeven lvl's koper

kili
11-02-15, 18:27
Helaas komt er toch met enige regelmaat voor dat een grapnoob denkt maar eens een visje te zetten tegen graniet, munten of bonen in de hoop dat iemand denkt dat het om een lootspot gaat en hun visje pakt zonder dat ze daar dan een tegenprestatie voor hoeven te doen. Persoonlijk vind ik het oplichting, maar begrijp ook de kant en uitleg van BB waarom hier, op een uitzondering na waarover ik hier geen uitleg geef, niet tegen kan worden opgetreden. Zelf hoef ik zulke personen niet meer te zien in het handelshuis en wens ik eigenlijk ook niet blootgesteld te worden aan het risico om verkeerd te klikken. Daarom zie ik graag de mogelijkheid om net als in de chat ook spelers in het handelshuis op negeren te kunnen zetten.

EDIT:

Naast de mogelijkheid om spelers op een negeerlijst te zetten ook graag de toevoeging om een maximum lvl te kunnen aangeven aan wie je wil verkopen. Dit ivm de steun die hogere lvls nog weleens willen geven aan beginnende spelers zonder dat ze gelijk in je vriendenlijst hoeven te staan of dat je er andere omwegen voor moet gebruiken.

@de mods: Kunnen jullie de titel van het topic hier misschien ook op deze edit aanpassen?

kili
11-02-15, 20:39
ik denk dat je je vergist salah. Buitenomdat geloof ik ook niet dat jij hier over de topics gaat *-)

SirJackOld
11-02-15, 20:45
Ik ben het wel eens met kili, om hier iets aan te doen. ieder houdt dan de mogelijkheid deze acties wel of niet te zien

DITD626
11-02-15, 20:48
+1 kili. het zijn vaak ook nog eens hoeveelheden dat je denkt dat het een lootje SS of kleermaker is.

Fingonn
11-02-15, 20:52
Ben het hier ook zeker mee eens. Net zoals je bepaalde mensen op je blacklist wilt zetten op de chat vanwege bepaald gedrag moet dat ook op handelshuis kunnen. Zitten altijd ratten tussen die denken op die manier ff aan gs te kunnen komen omdat ze weten dat er niks aan gedaan kan worden/wordt.

Bertolucci
11-02-15, 22:42
Hoi, die visjes let ik wel bij op, dat vind ik niet zo erg, maar ik zou graag ook een handelsblacklist willen om op die manier mijn redelijk geprijsde deals niet twee minuten later met 10% opslag te koop zien staan van een profiteur.

Ik koop niks van de mensen die in mijn hoofd al op een blacklist staan, maar als gezegd, ik baal als een stekker als mijn aanbod door 1 van deze personen gekocht wordt.

salah1998
12-02-15, 09:06
+1 voor Bert. Visjes moet je gewoon niet kopen als er niks wordt omgeroepen, daar heeft BB zelf talloze keren voor gewaarschuwd.

En btw, hoe lang denken jullie dat het wel niet zou duren voordat deze functie überhaupht ontwikkelt is? Om over geïmplementeerd worden maar te zwijgen.

Nelleke199
12-02-15, 09:21
Ben het eens met zowel Kili als Bertolucci. Ik wil graag spullen aanbieden op de handel voor een lage prijs om beginners op weg te helpen. Level 50 tigers kunnen zich dan soms niet beheersen en kopen die aanbiedingen. Op dat niveau heb je geen hout nodig, dus zie je dat hout weer iets later als aanbod voor een veel hogere prijs. Ik zou die spelers ook graag blokken.
Overigens zou dat gebedel op de handel ook eens afgelopen moeten zijn. Dat bietsen, een woord dat een aantal spelers blijkbaar niet eens kent, is hinderlijk.

Salah, ik ben het ook met kili eens dat jij niet tot de forum bewakers behoort.

TIPEX
12-02-15, 11:46
naast een blokkeerlijst zoals bij je mailbox ben ik ook heel erg voor een schufbalksysteem waar je het lvl van degene die het moge kopen kunt instellen, zoals nel zegt er zijn speler ide het faire handelsgedrag vergeten ten koste van de eerlijke spelers en degene die het niet kunnen bolwerken juist door de spelers die prijzen kunstmatig hoog houden, laat ik er ook ineens bijzeggen dat het overgrote deel wel aan faire handel doet, dat zijn okde spelers die de starters met ale plezier bijstaan as ze tekort hebben om hun missies oid te kunn doen :):)

MOD_KindestRed
12-02-15, 14:31
Hoi, die visjes let ik wel bij op, dat vind ik niet zo erg, maar ik zou graag ook een handelsblacklist willen om op die manier mijn redelijk geprijsde deals niet twee minuten later met 10% opslag te koop zien staan van een profiteur.

Ik koop niks van de mensen die in mijn hoofd al op een blacklist staan, maar als gezegd, ik baal als een stekker als mijn aanbod door 1 van deze personen gekocht wordt.

Misschien zie ik het verkeerd hoor, maar dat is toch juist de opzet van handel?
Dat mensen iets kopen, waar ze mogelijk handel in zien / meer voor kunnen krijgen.

Het is niet alleen een ruilstation, waar het vaak wel op lijkt, maar wat niet de strekking van het spel is.

Sandman
12-02-15, 15:00
Laten we het hier leuk houden en niet teveel op de echte wereld laten lijken. Anders kun je net zo goed banken in het spel implementeren.

Dus ik zie wel wat in het voorstel

kili
12-02-15, 18:30
Voorstel voor hoogte van maximum lvl voor die de verkoop bestemd toevoegen is ook toegevoegd.

Bertolucci
12-02-15, 18:52
mja, het probleem van de handel zoals die nu is is dat er geen vraag en aanbod is. Er is vraag en er is aanbod en geen mogelijkheid tenzij je toevallig tegelijk online bent om die 2 prijzen bij elkaar te brengen.

Als ik dan ronddraai handeltjes zie waarbij x voor 8kbonen aangeboden wordt. Dat y dan voor x te koop wordt aangeboden en dat er dan 4k bonen voor y geboden wordt, heb ik het niet meer over handel, maar over profiteren.

Als dit soort zaken mogelijk zijn (en ja mensen mogen zelf opletten waar ze dingen voor verkopen), wil ik graag zelf kunnen bepalen aan wie ik mijn handel verkoop, zodat diegene ook daadwerkelijk die handel gebruikt op zijn/haar eiland ipv om er alleen maar meer goud of graniet of bonen uit te slaan.

Dat er een marge zit tussen inkoop en verkoop prijzen mag ook best, maar als er meer dan 20 tot wel 50% inzit, snap je wel dat ik graag mensen iets gun ipv onderwerp te zijn van een goeiekope inkopert

Qwerty
12-02-15, 20:08
Ik ben het eens met zowel het voorstel om spelers te kunnen blokkeren als een lvl-cap.
Voorbeeldje: zo eens per week bied ik overtollige waar aan voor een vis, handel op te zetten door de speler/vrager. Dan gebeurt het regelmatig dat er profiteurs bv bonen of graniet voor een vis tussen zetten, wrs in de hoop dat ik tussen al die vissen wel eens misklik in de haast, en ja, dat is me wel eens gebeurd. Ook wordt er handel opgezet door spelers waarvan ik haast zeker weet dat ze, gezien hun level, niet echt verlegen zitten om een gistingsversneller of zwepen & wortels. Die zou ik graag willen blokkeren gedurende mijn uitverkoop.
Tenslotte: ik stoor me, net als Nelleke, ook mateloos aan de bietsers, en zeg er ook altijd wat van.Ik vind het onbegrijpelijk dat er spelers zijn die denken door werkelijk om alles te schooien het spel te moeten spelen. En dat sommigen ook nog eens een gildetag voor hun naam hebben maakt het alleen maar erger.
Ik zou het dan ook zeer gewenst vinden wanneer we een blacklist kunnen aanleggen op het forum, en BB hoeft niet te reageren want ik weet hoe er door hun over gedacht wordt :D
.

salah1998
13-02-15, 08:48
Een blacklist gaat veel te ver, daar geef ik BB groot gelijk in. Met een blacklist los je niks op, je doet alleen mensen pijn. Want zou je het nog leuk vinden als je eigen naam of die van een vriend van je erop zou staan?

Nee.

Als je echt oplichters/schooiers wilt ontwijken, kraak die hersentjes dan eens, en kom met goede ideeën.

Bertolucci
13-02-15, 10:31
Op het forum, is idd 3x niks, jantje wil niet handelen met pietje, maar klaasje mss wel.
sjefke wil wel handelen met 30% marge, ik vind 10% zat.

Persoonlijk zoals de #ignore in chat iets inbouwen in de handel lijkt me moeilijk, maar wel wenselijk.

MOD_KindestRed
13-02-15, 10:50
Ik kan me heus wel in het idee vinden hoor, maar het lijkt me ten eerste niet haalbaar.
Ten tweede blijf ik erbij dat aanbieders vrij zijn om te bepalen wat ze voor iets willen hebben, maar ook
kopers zijn weer vrij om deze producten voor hun eigen prijs te verkopen. Mocht je hier moeite mee
hebben, dan is een semi-oplossing om alleen via de handels-chat te verkopen zodat je weet met wie je zaken
doet.

Een tweede kanttekening wat ik wil maken:
Wanneer iemand iets gekocht heeft en met 30% winst wil verkopen, zit diegene veel langer met zijn handel opgescheept.
Diegene had er ook voor kunnen kiezen om in zeer korte tijd meerdere partijen te verkopen voor 10% winst en
zo meer handel te drijven (is rendabeler uiteindelijk). De kans is trouwens ook groot dat hij of zij de partij niet eens kan verkopen omdat
het teveel afwijkt van de wisselkoers.

Om met jullie mee te denken heb ik zelf ook een idee, wat voor eerlijkere handel zorgt:
Een veilingsysteem. Dat lijkt me ook leuker dan het moeten / kunnen bannen van bepaalde spelers.

Bertolucci
13-02-15, 11:16
Er zijn al meerdere veilingen geweest Kindest_Red (opbodveilingen) waarbij de handel terechtkomt bij degene met de grootste portemonnee.
Aantrekkelijk voor de verkoper, dat wel.

salah1998
13-02-15, 11:18
Dat is ook de bedoeling. Het winst maken is het belangrijkst voor de verkoper. Wat verwacht je dan: dat de verkoper het verkoopt aan degene die het het hardst nodig heeft?

Qwerty
13-02-15, 13:28
Met een blacklist los je niks op, je doet alleen mensen pijn. Want zou je het nog leuk vinden als je eigen naam of die van een vriend van je erop zou staan?
Als je echt oplichters/schooiers wilt ontwijken, kraak die hersentjes dan eens, en kom met goede ideeën.

sarcasme aan/Nee, oplichters/schooiers pijn doen door hun naam te publiceren moeten we niet willen. /sarcasme uit

Dat is ook de bedoeling. Het winst maken is het belangrijkst voor de verkoper. Wat verwacht je dan: dat de verkoper het verkoopt aan degene die het het hardst nodig heeft?

Ja, sommige mensen, zoals ik, spelen het spel niet "met het mes op de keel" . Ik heb 500k voorraad van vanalles en nog wat, waarom zou ik spelers die het veel harder nodig hebben dan ik geen plezier doen?? Soms doen spelers hun spulletjes in de uitverkoop omdat ze bv stoppen, ik zal nooit op die 5k planken of stenen die er dan voorbijkomen bieden.

Bertolucci
13-02-15, 16:47
idd salah, er zijn dingen die ik wel zou willen verkopen aan idd degene die er echt wat mee kunnen simpelweg omdat ik het idee heb dat het niet in iemands voorraadschuur hoeft om de prijzen hoog te houden.

Kortom ik ben dus niet een verkoper die verkoopt om de hoogste prijs. Ik gun mezelf een leuke prijs zodat ik verder kan, maar ik gun de ander er ook een leuke prijs in.

ricos221
14-02-15, 13:01
Ik ben het eens met negeer optie. Echter vindt ik dat elke hoge level over 1 kam word geschoren. Niet iedereen heeft dezelfde economie op zijn eiland dus kan je niet zien aan iemands level of hij een grondstof wel of niet nodig heeft. Ikzelf heb ervoor gekozen geen dennenhakkers/planters te bouwen op mijn eiland maar heb dus wel regelmatig dennenhout nodig. Als men goedkoop dennenhout aanbied (zonder erbij te vermelden dat het voor lage levels is op hc) zie ik niet in waarom ik het niet zo mogen kopen enkel en alleen omdat ik level 50 ben. Daarnaast zit ik ook niet alleen maar op het hc dus is het best mogelijk dat ik de melding van alleen voor low-levels mis. Daarnaast hanteert BB de vrije markt waar ik me wel in kan vinden. Als je dan perse wil dat het naar een low-level gaat bied het dan aan op de hc en laat de low-level de handel opzetten.

Het kopen en duurder verkopen is in mijn ogen een prima handel. Ikzelf heb het niet meer nodig dus ik doe dat dan ook niet meer. Echter heb ik het in het verleden wel gedaan om zo munten/graniet bijeen te sprokkelen om andere dingen te kunnen kopen die ik nodig had. Als je niet wil dat jouw handel weer verder verhandeld wordt, maak het dan duurder, handel rechtstreeks of laat de ander de handel opzetten. Als laatste wil ik opmerken dat hoewel ik het nobel vindt en ik mezelf er ook weleens "schuldig" aan maak komt het bietsen vooral omdat vrijwel iedereen de grondstoffen maar weggeeft voor een visje. In dat kader en de hulp voor low-level vindt ik het eerder een taak van de gilde ipv individuele speler(lees niet van dezelfde gilde) en als een persoon geen gilde heeft kan er alsnog geholpen worden of degene kan een gilde zoeken(immers dat is samen met de gezelligheid het hele punt van een gilde)

Zo ik heb gezegd,

ricos221 ;)

edit: ik hoop niet dat ik nu gelijk op de zwarte lijst kom XD