PDA

Bekijk Volledige Versie : Doe aub eindelijk eens iets aan de bugs in avonturen.

BartSimpson
01-02-15, 21:09
sinds de pvp van start is gegaan is het spel echt om zeep.

1. Generaals lopen nog steeds doelloos rond te dwalen.

2. Generaals bouwen hun kamp 3 tot 4 keer op.

3. De troepensamenstelling veranderd terwijl de generaal loopt.

4. generaals springen ineens tijdens de aanval een pak vooruit waardoor je alles moet terug trekken als je een block doet. Het liefst van al bij Stampende Stier bij het laatste kasteel. Daar kan je perfect via herkenningspunten de block perfect uitvoeren. Soms 2 keer alles terug halen en opnieuw zenden.

5. Vandaag de klap op de vuurpijl. Ik zie de 2 generaals lopen tijdens een block en ineens staat die ene terug in zijn kamp met als gevolg de block die mislukt en ik weer een bende elite soldaten kwijt ben en cavalerie. Erger is een generaal gewond en moet ik met men premium aan weer een half uur extra wachten.

Ik ben echt niet de enige die dit heeft.
Er zitten grote fouten in de nieuwe spelversie sinds de pvp.

En er is al heeeeel lang geleden dat de naam van 'heldhaftige kleermaker' foutief wordt aangegeven als 'dappere kleermaker'.

Ik ken geen enkele speler die per se nieuwe functies in het spel wil.
Maar heel veel spelers willen de bugs zien verdwijnen.

ricos221
01-02-15, 21:47
ik wil wel nieuwe functies maar ben het eens dat er eerst wat aan de bugs gedaan moet worden

BartSimpson
01-02-15, 21:59
Ik wil absoluut niet de lastige speler zijn die altijd maar klaagt en zaagt.
Ik heb me heel lang ingehouden om naar het forum te komen hiermee omdat het al meermaals gemeld was.

Maar het word me wat te veel.
1 van mijn looters heeft zijn aanval 3 keer moeten zenden omdat de generaal altijd weer terug naar het kamp sprong.
En die nummer 3 heeft die looter ook al vaak gehad.

BartSimpson
02-02-15, 11:24
En weeral. ik val aan, controleer 5, vijf, keer de troepensamenstelling nagekeken.
nog eens gezien toen hij liep.

en ineens weer de samenstelling veranderd tijdens de aanval. Gevolg: mma gewond voor 2u en dat met premium.

salah1998
02-02-15, 11:48
Oei, dat is erg naar. Zou je misschien eens een stukje willen filmen terwijl je speelt? Dat zou wel een verhelderend beeld geven aan BB. Misschien dat ze dan beter en sneller alles kunnen oplossen?

MOD_KindestRed
02-02-15, 14:10
Gisteren weer 2 probleemgevallen op kunnen lossen, wat dan wel positief klinkt, maar het in sommige situaties niet is uiteraard.

1 geval was een tekort aan geheugen en de 2e was een te hoge Ping, waardoor de interactie met je Live-beeld niet meer klopt.

@BartSimpson: Zou je eens een snelheidstest willen doen op http://www.speedtest.net en mij het resultaat in een screenshot willen sturen?

Meestal is het niet moeilijk om een oplossing te vinden (als je draadloos / via WiFi speelt)

BartSimpson
02-02-15, 14:39
Ping 13ms
DL: 28.85 Mbps
UL: 2.29 Mbps

Ik speel niet over wifi, ik gebruik kabel.

02-02-15, 17:28
Ping: 16ms
DL: 59.80 Mbps
UL: 12.05 Mbps

Sandman
03-02-15, 09:47
Ping: 10ms
DL: 46.18
UL: 10.61

Ik denk ook dat het maar heel incidenteel aan de spelerkant ligt, het spel zit gewoon vol bugs. Er komt niet voor niets een bugfix waar ze mee gaan proberen deze bugs op te lossen (nadruk op proberen)

MOD_KindestRed
03-02-15, 11:18
Dat ziet er inderdaad prima uit :)
Zoals ik wel vaker aangeef, het is soms erg moeilijk om een oorzaak te vinden.
Natuurlijk hoop óók ik dat met de volgende update vele problemen de wereld uit zijn!

Het moeilijkst te begrijpen, vind ik nog steeds dat heel veel mensen geen enkel probleem hebben.
Dat is de reden waarom ik het in een combinatie van het spel en lokaal bij de speler zoek.
Mochten jullie zelf ideeën hebben, dan hoor ik dat ook graag hoor.

salah1998
03-02-15, 11:42
Misschien dat er bepaalde acties zijn die een speler regelmatig verricht waardoor de bugs in avonturen optreden. En dat veel spelers die dingen niet doen, ofzo.

MOD_KindestRed
03-02-15, 12:13
Misschien dat er bepaalde acties zijn die een speler regelmatig verricht waardoor de bugs in avonturen optreden. En dat veel spelers die dingen niet doen, ofzo.

Die gedachte was nog niet bij me opgekomen. Zou kunnen idd.
Maar zoals gezegd, het mooie is dat ik al veel mensen blij heb kunnen maken.
Daar put ik mijn kracht uit op het moment. Want spelers die niet happy zijn, is voor ons ook niet fijn.
Ook het feit dat jullie mee willen denken waardeer ik enorm.

ricos221
03-02-15, 15:34
ik moet zeggen dat ik het ook niet heb bij elk avo of elke keer bij een zelfde avo. ik denk echter niet dat het aan mijn laptop ligt noch aan mijn weliswaar wat trage internet. in het verleden heb ik deze problemen iig niet gehad. Ik doe doorgaans geen dingen anders en ook mijn tabbladen zijn doorgaans hetzelfde dus daaraan kan het ook niet liggen.

MOD_KindestRed
03-02-15, 16:01
ik moet zeggen dat ik het ook niet heb bij elk avo of elke keer bij een zelfde avo. ik denk echter niet dat het aan mijn laptop ligt noch aan mijn weliswaar wat trage internet. in het verleden heb ik deze problemen iig niet gehad. Ik doe doorgaans geen dingen anders en ook mijn tabbladen zijn doorgaans hetzelfde dus daaraan kan het ook niet liggen.

Er is op een bepaald moment iets 'misgegaan' ... waardoor de factoren voor een soepel spel verandert zijn.
Vaak is het niet zozeer een probleem aan 1 kant, maar een combinatie.

Er liggen bijvoorbeeld tickets die alleen maar bij een specifieke browser voorkomen (problemen met in- en uitzoomen in firefox bijv.)
Het is lastig zoeken ...

ricos221
03-02-15, 16:21
jep snap ik. ik gebruik firefox maar ik heb dan weer geen problemen met in en uitzoomen

MOD_KindestRed
03-02-15, 16:35
jep snap ik. ik gebruik firefox maar ik heb dan weer geen problemen met in en uitzoomen

Firefox geeft bij mij meer problemen met java en flash.
Op OSX heb ik dus problemen met zoomen (niet alleen bij TSO) en in Windows blijf ik cache-problemen houden (?).
Dit op zowel mijn laptop als vaste pc. Als ik in firefox op spelpunt.nl klaverjassen speel, verdwijnt de chat soms spontaan.
Die problemen heb ik dan weer niet in Chrome of Opera. Ik dacht dat een schone installatie van Windows 7 (origineel Ultimate) wel soelaas zou bieden, maar helaas. Dit heb ik ook aan de betreffende partijen doorgegeven, maar ze geven aan niet 1,2,3 een oplossing te hebben.

ricos221
03-02-15, 16:42
jep flash wil nog wel eens ermee kappen. Maar ik denk zelf dat het probleem hem zit in de communicatie tussen de server en de browser. Dat er daarin fouten komen. dat verklaard ook waarom het vaak misgaat als je van je avo eiland weggaat en dan weer terug komt alsmede de soort problemen bij de verschillende browsers.

MOD_KindestRed
03-02-15, 16:45
Klopt ... Mijn idee zegt dat op 1 of andere manier de verkeerde info uit de cache aangesproken wordt.
Want als alles wat je op je scherm ziet, continue door de 'internetpijp' moet, dan zit je verbinding ook vrij snel dicht.

* Nogmaals mijn dank voor het meedenken iedereen

Bertolucci
04-02-15, 08:22
Er zijn ook een heleboel spelers denk ik, die in afwachting van bugfixes, zoals ik, problemen voorkomen en uit de weg gaan.
-Ik probeer niet op avontureneilanden te zijn van mensen die een block uitvoeren en vraag ook anderen dat niet te doen als ik zelf block loop, omdat dit een verhoogde kans op lag geeft.
-Ik speel de afgelopen maanden sinds invoering van het bugprobleem geen avonturen meer (nou ja 6 wel gedaan) omdat ik geen zin heb in hail mary acties als terugtrekknopje en van het avo eiland afgaan om de software de tijd te geven alleen met de handelingen bezig te gaan en niet ook nog de plaatjes te moeten aansturen. Het werkt meestal wel op die manier, waar op het avontuur wachten op reactie van de terugtrekknop meestal schade geeft door zeer trage reactie.
-Moet nu werken, maar zijn meer dingen die ik doe om rekening te houden met bekende bugs.

salah1998
04-02-15, 11:24
http://forum.thesettlersonline.com/threads/30214-Now-that-jumping-generals-are-fixed...

Op de Amerikaanse server zijn alle problemen verholpen. Morgen wordt hetzelfde onderhoud gepleegd op onze server. Het zal vast wel ook bij ons succesvol verlopen.

MOD_KindestRed
04-02-15, 13:14
http://forum.thesettlersonline.com/threads/30214-Now-that-jumping-generals-are-fixed...

Op de Amerikaanse server zijn alle problemen verholpen. Morgen wordt hetzelfde onderhoud gepleegd op onze server. Het zal vast wel ook bij ons succesvol verlopen.

Dat zullen we graag van jullie horen :)
Daarbij bestaat het risico natuurlijk wel, dat mensen die de problemen niet meer ondervinden, ook niet reageren.
Dus blijven wij (in dat geval) een verkeerd beeld houden. Maar laten we het vooral positief bekijken :)

Kiremieh
05-02-15, 22:16
Bugs zijn er nog steeds.

ErwinR55
05-02-15, 23:31
Wat moeten jullie allemaal met zulk snel internet?

Ik speel probleemloos PS3 en PS4 games online, en redelijk probleemloos TSO (al speel ik zelden avos) en mijn scores zijn maar
28ms
10.92 dl
0.79 ul

TheDutchman
06-02-15, 00:07
Wat moeten jullie allemaal met zulk snel internet?

Ik speel probleemloos PS3 en PS4 games online, en redelijk probleemloos TSO (al speel ik zelden avos) en mijn scores zijn maar
28ms
10.92 dl
0.79 ul

Ik werk vaak thuis en heb dan ook video calls met meerdere end points. Voor TSO dus niet nodig maar voor werk wel.
Daarnaast moet het bij mij ook blijven werken als mijn vrouw en kinderen ook tegelijkertijd filmpjes kijken of foto's versturen en wat ze al niet meer doen met internet :)

mijn score (glasvezel) is:
3MS
48,84 dl
58.38 ul

Ik heb zelden echt problemen met lag. Alleen wanneer ik tussen verschillende avo's en thuiseiland switch krijg ik nogal eens rare dingen. Tot nu toe werkt het zonder problemen als ik de meldingen negeer en gewoon afwacht. Bloks gaan dan gewoon goed.

Vandaag is het enige wat me opviel zowel in avo als op thuiseiland dat het aanklikken van garnizoenen vaak niet in 1 keer pakte en dat via de muis over een eiland scrollen niet soepel ging. Verder niks dan goeds ver de laatste update.

s-andman
06-02-15, 00:45
Dat zullen we graag van jullie horen :)
Daarbij bestaat het risico natuurlijk wel, dat mensen die de problemen niet meer ondervinden, ook niet reageren.
Dus blijven wij (in dat geval) een verkeerd beeld houden. Maar laten we het vooral positief bekijken :)

Nou als iets goed gegaan is mag het ook gezegd worden natuurlijk.
Ik heb ook in de gilde na vraag gedaan vandaag en geen spelers gehoord die nog een opbouw probleem hadden of een verspringende generaal.
Wel hindert de pop up van de generaal nog steeds het aanklikken van de generaal
maar dat laatste zat geloof ik nog niet bij deze fix

Robin_
06-02-15, 11:41
dat is geen bug... dat is een feature :)

salah1998
06-02-15, 11:55
Die pop-up is juist handig. Zo hoef je niet op gen te klikken en te wachten op bevestiging. En als je goed bent met blocken, hoor je er ook geen last van te hebben. Die feature mag van mij blijven.

ricos221
06-02-15, 13:05
als gens dicht bij elkaar staan is het lastig om de juiste gen op tijd aan te klikken. Zo moet ik het het block in dappere(sec 2) vaak meerdere keren proberen omdat de popup van een gen voor de gen die ik wil hebben voorkomt dat ik hem aan kan klikken.