Bekijk Volledige Versie : [Verzoek] Drop-kans vervolg avonturen
De kans op vervolg avons is aanzienlijk geslonken sinds de nieuwe veranderingen in de avons.
Uit onderzoek blijkt dat de kans maar 1,5% te zijn.:(
Is het mogelijk om dat percentage wat op te schroeven?
Met vriendelijke groet,
ja dat zou ik ook wel plezant vinden
Helaas, BB heeft dit expres gedaan om de prijs van vervolgavo's op te schroeven, aangezien ze allemaal een leuke verassing in de loot kunnen bevatten.
Dankzij deze update kun je alleen nog vervolgavo's krijgen door belachelijk hoog te bieden.
Ik vind deze update erg jammer, en ben het volledig met je eens, avatar.
Helaas, BB heeft dit expres gedaan om de prijs van vervolgavo's op te schroeven, aangezien ze allemaal een leuke verassing in de loot kunnen bevatten.
Dankzij deze update kun je alleen nog vervolgavo's krijgen door belachelijk hoog te bieden.
Ik vind deze update erg jammer, en ben het volledig met je eens, avatar.
Gaat niet om de prijs, vervolg avo's zouden ze eigenlijk niet verhandelbaar moeten maken!
We hebben BB_Silryn uitdrukkelijk op dit topic gewezen, en zij neemt dit mee naar de ontwikkelaars.
Mvg
Mod_Fjuka
vraagje: Er zijn toch best veel missies waar gevraagd wordt een vervolg avo te spelen, maar nu die droprate van vervolg avo's zo ontzettend laag is (geworden) zijn vervolg-avo's gewoon niet meer te krijgen op handel en die zeldzame keer dat dat wel het geval is zijn ze peperduur of gewoon niet te betalen :-(
Gaat hier in de nabije toekomst nog wat aan veranderen?
Als je over MVE, TNB of IVDV praat, heb je wel gelijk. Moederliefde en OV zijn makkelijk te krijgen en niet zo erg zeldzaam, die moet lukken.
vraagje: Er zijn toch best veel missies waar gevraagd wordt een vervolg avo te spelen, maar nu die droprate van vervolg avo's zo ontzettend laag is (geworden) zijn vervolg-avo's gewoon niet meer te krijgen op handel en die zeldzame keer dat dat wel het geval is zijn ze peperduur of gewoon niet te betalen :-(
Gaat hier in de nabije toekomst nog wat aan veranderen?
http://forum.thesettlersonline.nl/threads/18690-Vervolg-avo-s
MOD_KindestRed
30-01-15, 19:34
Er moet natuurlijk ook uitdaging in het spel blijven.
Dat is mijn persoonlijke mening, die ik dan ook graag met jullie wil delen.
Dat neemt niet weg dat we dit punt van aandacht wel in overleg hebben met hogerhand :)
ben ik met een eens kindestred maar de huidige kans is wel erg laag
marco_polo_1984
31-01-15, 00:09
Dat neemt niet weg dat we dit punt van aandacht wel in overleg hebben met hogerhand :)
1,5% is wel heel karig hoor als ik verschillende loottabellen bekijk.... is vast wel middenweg tussen oude 30% en nieuwe 1,5% te vinden die uitdaging geeft en voldoening
Je persoonlijke mening mag je als speler delen, als mod is het beter onpartijdig te blijven ook in dit soort kwesties ;)
Het is geen uitdaging als je 70x moet spelen voor een vervolgavo, dat je ook niet terugkrijgt als je hem afbreekt. Een speciaal gebouw kan ik nog wel begrijpen: dat krijg je terug als je het afbreekt. Een avontuur daar-en-tegen niet.
MOD_KindestRed
31-01-15, 16:10
Je persoonlijke mening mag je als speler delen, als mod is het beter onpartijdig te blijven ook in dit soort kwesties ;)
Wij staan als MODs zeer dicht bij jullie belang. Denken en reageren als medemens voelt voor mij het beste.
Uiteindelijk zijn wij niks meer, maar ook niks minder dan jullie. Wij vervullen een rol om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Mochten jullie mijn persoonlijke mening niet op prijs stellen, dan hoor ik dat uiteraard graag en trek ik hieruit mijn conclusie.
als je kijk naar bijvoorbeeld vikingen. dropkans invasie van vikingen is 1.5%= 67 keer spelen(statistisch gezien). invasie van vikingen is de dropkans van ijshuisje 2% dacht ik en dus 50 keer spelen.
even een rekensommetje: 50x67=3350
Dus statistisch gezien moet je vikingen 3350 keer spelen en dan nog eens een keer 50 invasie van vikingen voor je een ijshuisje hebt.
Laten we voor de grap dan even verder rekenen.
1 viking geeft 120R en 55M verlies op basis van evil-j
1 invasie vikingen geeft 243R en 187M verlies op basis van evil-j
3350x viking geeft dus 402.000R en 184.250M verlies
50x invasie geeft dus 12.150R en 9.350M verlies
41.4150R kost 4.141.500 bronzen zwaarden en 2.070.750 godendrank
193.600M kost 1.936.000 ijzeren zwaarden en 1.936.000 godendrank
Een ijshuisje kost dan statistisch gezien 4.141.500 Br zwaarden, 1.936.000 ijzeren zwaarden en 4.006.750 godendrank
Ik kan het mis hebben maar dit is lichtelijk buiten proportie
MOD_KindestRed
31-01-15, 16:49
Kansberekening is altijd lastig .. Maar zoals aangegeven heb ik het doorgegeven.
Krijgt vervolg :)
Kansberekening is altijd lastig .. Maar zoals aangegeven heb ik het doorgegeven.
Krijgt vervolg :)
tsja je kan mazzel hebben en beide avonturen maar 1 keer hoeven spelen maar ik zou mijn geld er niet op zetten
Meestal lukt het na 30x spelen wel om vervolgavo te krijgen hoor. Maar ook dat is veel: vroeger was het 4x spelen :(
dan ben jij een van de gelukkige denk ik salah
MOD_KindestRed
02-02-15, 14:06
Meestal lukt het na 30x spelen wel om vervolgavo te krijgen hoor. Maar ook dat is veel: vroeger was het 4x spelen :(
Dat is dan weer de andere kant. Dat lijkt me weer te gemakkelijk. Er zal een middenweg moeten komen lijkt me.
Dat is dan weer de andere kant. Dat lijkt me weer te gemakkelijk. Er zal een middenweg moeten komen lijkt me.
Bedoel je dan de 30x of de 4x?
MOD_KindestRed
03-02-15, 13:23
Bedoel je dan de 30x of de 4x?
4X
mja dan moet je alsnog 200 keer viking en 50 keer invasie doen voor een ijshuisje statistisch gezien dus ik weet niet of dat te makkelijk is
Bertolucci
04-02-15, 08:26
Dan ga je alweer de kans op loot meepakken ricos, dat is de boel vermengen. Dit draadje gaat puur op kans op vervolgavonturen die (té) drastisch is veranderd sinds de lootupdate.
en 1 op 10000 voor een ijshutje is helemaal niet zo slecht, aangezien dat gewoon een supergebouw is en zal moeten blijven, ook in zeldzaamheid dus.
Bert, ik weet niet of je het weet. Maar Paula's verrassingsdoos en de afgelopen kerstkalender hebben het Bevroren Huis totaal verziekt. Het enige wat de waarde ondanks de enorme hoeveelheden nog steeds op peil houdt, is de 140 inwoners die het kan vestigen. Er zijn veeel meer bevroren huizen dan je je maar kunt voorstellen.
Bert die vervolg avo's wil je voor de loot spelen neem ik aan. In geval van invasie wil iedereen het ijshuisje. Ik snap dat dit over de dropkans van vervolgen gaat. De berekening is ter illustratie dat de verhoudingen scheef staan. Overigens zijn vervolgen onderdeel van loot ;) en dus gaat dit over de kans op loot.
zoals mijn berekening weer geeft moet je zo vaak vikingen en invasie spelen voor een ijshuisje dat het het niet waard is. Dat het een supergebouw is valt wel mee. immers is een heksentoren ,die vele malen makkelijker dropt, niet veel slechter. Mij hoor je dan ook niet zeggen dat de dropkans van een ijshuisje in invasie omhoog moet. Slechts de dropkans van invasie zelf in vikingen (en andere vervolgen).
Bertolucci
05-02-15, 08:38
Paula's doos heeft er idd wel een hele zut in het spel gestort, maar nadien is de prijs ook alleen maar toegenomen.
Die ene pp uit de kalender valt echt wel mee aan de aanbod kant salah, door de mensen op het ding te wijzen is de vraag alleen maar toegenomen.
Ik betaal voor en na kerst nog steeds 70k munt voor zon ding.
Ricos, ja de heksentoren valt veel vaker, maar is met 7 bouwplekken tegen 5 voor dezelfde inwoners naar mijn ogen duidelijker slechter.
Dat er heksentorens verkocht worden voor ijshuisjes kan ik me aan de koopkant alleen voorstellen dat iemand het deco karakter terug wil zien op zijn/haar eiland, maar mijns inziens is het verder ronduit een slechte deal. (Alleen al omdat je dus ook bijna de helft extra keer het gebouw moet aanschaffen voor zelfde inwonertal maakt het nauwelijks van vergelijkbare waarde).
En je gaat voorbij aan alle xp die vikingen geeft tegen lage verliezen die het avontuur alleen al aantrekkelijk genoeg maken om het zeeeerrr vaak te spelen. Invasie is daarbij echt een bonus.
Imho vind ik de torens niet zoveel slechter. Uiteraard zou ik geen ijshuisje inwisselen voor een toren maar ik en veel mensen hebben nog wel plaats op hun eiland en dus is de factor van iets meer plaats voor dezelfde settlers minder groot.
Dat Vikingen op zichzelf het waard is om te spelen zal ik niet tegenspreken echter gaat dit over vervolgen en de kans erop dus andere delen van loot heb ik idd niet meegenomen omdat dat imho niet is waar het om gaat. Vikingen was slechts een voorbeeld en ik pakte het ijshuisje erbij ter illustratie zoals eerder gezegt. Invasie speel je voor het huisje. De level 50 zal vikingen spelen voor het vervolg (Naast de stermunten maar daarin is VA in mijn ogen beter).
Echter moet je om het gewenste resultaat te behalen een avo zo vaak spelen dat het het niet meer waard wordt.
Als ik kijk naar bandietennest heb ik na de update geen een keer een vervolg gehad terwijl ik hem toch minimaal 50 keer gedaan heb. Naast het feit dat het veel troepen kost (vele kleine beetjes maakt veel) gaat de zin om het avo te spelen ook snel weg.
Imho vind ik de torens niet zoveel slechter. Uiteraard zou ik geen ijshuisje inwisselen voor een toren maar ik en veel mensen hebben nog wel plaats op hun eiland en dus is de factor van iets meer plaats voor dezelfde settlers minder groot.
Dat Vikingen op zichzelf het waard is om te spelen zal ik niet tegenspreken echter gaat dit over vervolgen en de kans erop dus andere delen van loot heb ik idd niet meegenomen omdat dat imho niet is waar het om gaat. Vikingen was slechts een voorbeeld en ik pakte het ijshuisje erbij ter illustratie zoals eerder gezegt. Invasie speel je voor het huisje. De level 50 zal vikingen spelen voor het vervolg (Naast de stermunten maar daarin is VA in mijn ogen beter).
Echter moet je om het gewenste resultaat te behalen een avo zo vaak spelen dat het het niet meer waard wordt.
Als ik kijk naar bandietennest heb ik na de update geen een keer een vervolg gehad terwijl ik hem toch minimaal 50 keer gedaan heb. Naast het feit dat het veel troepen kost (vele kleine beetjes maakt veel) gaat de zin om het avo te spelen ook snel weg.
+1