PDA

Bekijk Volledige Versie : [Episch] Stampende Stier - Kort v2

Lord_Spookstah
31-12-14, 19:57
http://www.siedlertools.de/w/images/2/27/Roaring_bull.pngStampende Stier

Evaringspunten: 18220
Max speelduur: 5 dagen
Aantal spelers: 3

http://i.imgur.com/gKg14PR.jpg

http://i.imgur.com/ZWcUMWW.jpg

http://i.imgur.com/zmc4zVq.jpg

Een Meester in Vechtsporten generaal
Een Veteraan generaal
Zes Normale generaals (of 4 normale en 2 andere generaals (nodig om looppad te wijzigen))

• Benodigde eenheden: 491R 100B 220C 20XB 330E 131K (1292 eenheden)
• Verliezen minimaal: …R …B
• Verliezen gemiddeld: …R …B
• Verliezen maximaal: 491R 100B

http://imageshack.com/scaled/large/856/d5yq.png Garnizoen G1 (Kamp 1,2)

Verplaats een Meester in Vechtsporten naar positie E

http://i.imgur.com/3xDqe4b.jpg

Van E naar Kamp 1) 150 Nomade, 50 Composietboogschutter
Meester in Vechtsporten: [54R 1E 145C 20K (42R – 48R – 54R)]

Van E naar Kamp 2) 120 Nomade, 80 Lansruiter
Meester in Vechtsporten: [89R 131K (73R – 81R – 88R)]

http://imageshack.com/scaled/large/856/d5yq.png Garnizoen G1 (Kamp 3,4,5,6)

Verplaats een normale generaal naar positie A
Verplaats een normale generaal naar positie B
Verplaats een normale generaal naar positie C
Verplaats een normale generaal naar positie D
Verplaats een Meester in Vechtsporten naar positie E
Verplaats een normale generaal naar positie F (wordt gebruikt om looppad om te leiden, mag ook andere generaal zijn)
Verplaats een normale generaal naar positie G (wordt gebruikt om looppad om te leiden, mag ook andere generaal zijn)

http://i.imgur.com/hOhsp4S.jpg

Van A naar Kamp 3) 110 Nomande, 40 Amozonewachter ter paard, 50 Lansruiter
BLOK NORMALE generaal: [1B (1B)]

Van B naar Kamp 4) 90 Lansruiter, 100 Katafrakt
BLOK NORMALE generaal: [1C 158E (-)]

Van C naar Kamp 3) 110 Nomande, 40 Amozonewachter ter paard, 50 Lansruiter
BLOK NORMALE generaal: [146C 40E (-)]

Van D naar Kamp 5) 90 Nomade, 60 Lansruiter, 50 Katafrakt
BLOK NORMALE generaal: [10C 131E (-)]

Wacht met het sturen van generaal E tot generaal D in de rode cirkel loopt.

Van E naar Kamp 6) 70 Nomade, 100 Lansruiter, 30 Katafrakt, 1 Luidruchtige stier
Meester in Vechtsporten: [147R 1E 72K (128R – 138R – 147R)]

http://imageshack.com/scaled/large/856/d5yq.png Garnizoen G2 (Kamp 7,8,9)

Verplaats een normale generaal naar positie B
Verplaats een normale generaal naar positie C
Verplaats een Meester in Vechtsporten naar positie D

http://i.imgur.com/14Go5rG.jpg

Van A naar Kamp 7) 100 Sektelid, 100 Vuurdanser

Van B naar Kamp 8) 70 Sektelid, 50 Schaduwsluiper, 80 Vuurdanser
BLOK NORMALE generaal: [135C 65E (-)]

Van C naar Kamp 7) 100 Sektelid, 100 Vuurdanser
BLOK NORMALE generaal: [85C 115E (-)]

Wacht met het sturen van generaal D tot generaal C in de rode cirkel loopt.

Van D naar Kamp 9) 80 Sektelid, 120 Vuurdanser
Meester in Vechtsporten: [50R 95B 75K (50R 90B – 50R 93B – 50R 95B)]

http://imageshack.com/scaled/large/856/d5yq.png Garnizoen G3 (Kamp 10,11)

Verplaats een Meester in Vechtsporten naar positie B
Verplaats een Veteraan naar positie C

http://i.imgur.com/FlQZRtA.jpg

Van A naar Kamp 10) 100 Sektelid, 40 Schaduwsluiper, 60 Vuurdanser

Van B naar Kamp 11) 80 Sektelid, 50 Schaduwsluiper, 70 Vuurdanser, 1 Dark High Priest
Meester in Vechtsporten: [1B (1B)]

Van C naar Kamp 11) 80 Sektelid, 64 Vuurdanser, 1 Dark High Priest
Veteraan: [152R 1E 20XB 77K (140R –150R – 152R)]

salah1998
02-01-15, 19:24
Kijk, dit is precies wat ik bedoelde. Die 3-voudige block op kampjes 3, 4 en 5 is wat SS pas echt leuk maakt :) Goed werk!

salah1998
12-01-15, 08:41
Maare Lord, why gebruik je bij de 2e aanval 2 block generaals, terwijl je de block ook kan uitvoeren zonder?

Hielkio
31-01-15, 16:42
Maare Lord, why gebruik je bij de 2e aanval 2 block generaals, terwijl je de block ook kan uitvoeren zonder?

Inderdaad ... heb ook even lopen puzzelen, maar misschien zie ik het (ook) niet.
Hij maakt geen kill .. dus de block-tijd wordt ook niet verlengd. Kun jij het ophelderen Lord_Spookstah?

salah1998
01-02-15, 18:48
Je kan de in totaal 5 normale generaals beter gebruiken om het loop-pad te hinderen zodat je maar 1 kampje direct hoeft te slopen, zoals op deze screen.

http://prntscr.com/5ztdma

Lord_Spookstah
02-02-15, 11:08

Over welke aanval hebben jullie het precies?

salah1998
02-02-15, 11:42
Over welke aanval hebben jullie het precies?

Bij garnizoen G1. Kamp 1 kun je laten staan als je de generaals plaatst zoals op de screen die ik eerder heb gepost.

Lord_Spookstah
02-02-15, 11:53
Dat zal dan wel aan mij liggen maar bij mij worden dan toch echt generaals onderschept doordat kamp, je hebt dan volgens mij dan nog minimaal 1 of 2 generaals nodig (zie ook de handleiding van Toyosoft).

salah1998
02-02-15, 11:55
Dat klopt. Ik zal je ff een screen geven van me eigen guide.

salah1998
02-02-15, 11:57
Dit is hoe ik hem doe, en zo speel ik er elke dag velen :)

http://prntscr.com/603hcl

(Wel minstens 1 snelle gen nodig zoals je kan zien)

Lord_Spookstah
02-02-15, 12:00
Op zich heb ik die generaals ook wel, maar volgens mij moest je dan meerdere generaals op verschillende momenten sturen, dus wacht zoveel seconden voordat die kan en wacht dan weer zoveel seconden voor de volgende kan, of wacht tot generaal A daar is en B daar etc. en met de huidige staat van het spel leek mij dit een iets veiligere setup :)

salah1998
02-02-15, 12:02
Voor mij werkt het perfect. Het enige voordeel is het verliesbesparing van Kamp 1. Het is erg handig om het avo zo goedkoop mogelijk te spelen. Maar het is wel ingewikkeld inderdaad. Kijk maar wat je ermee doet :)

Hielkio
02-02-15, 13:20
Dat zal dan wel aan mij liggen maar bij mij worden dan toch echt generaals onderschept doordat kamp, je hebt dan volgens mij dan nog minimaal 1 of 2 generaals nodig (zie ook de handleiding van Toyosoft).

Niet als je generaal C alleen voor positie gebruikt toch?
Misschien zie ik het ook wel verkeerd hoor.

salah1998
02-02-15, 13:27
Hielkio, zie de screen die ik postte op de vorige pagina onderaan. Dan zie je hoe je je gens zo kan plaatsen dat je niet wordt onderschept.

Hielkio
02-02-15, 13:38
Hielkio, zie de screen die ik postte op de vorige pagina onderaan. Dan zie je hoe je je gens zo kan plaatsen dat je niet wordt onderschept.

Ik snap je helemaal Salah :)
Maar was even puur een vraag voor deze opgebouwde guide.

Zo speel ik hem namelijk altijd:
http://i.imgur.com/wGjx0Xj.png (http://i.imgur.com/wGjx0Xj.png)

salah1998
02-02-15, 13:44
Dat kan ook. Maar das wel zonde, dan moet je dus aan beide kanten 1 kamp vernietigen, ipv maar 1 aan de rechter kant.

Hielkio
02-02-15, 14:03
Dat kan ook. Maar das wel zonde, dan moet je dus aan beide kanten 1 kamp vernietigen, ipv maar 1 aan de rechter kant.

Thnx Salah :)
Zo had ik het nog niet eens bekeken ... Zo leer je weer eens wat bij :P
Daarom kijk ik ook vaak naar andere guides ...

Fingonn
11-02-15, 22:24
Ik heb mn avo moeten annuleren bij de eerste block. mn mma stuurde ik al iets wat laat weg maar werd toch nog onderschept omdat D nog niet in aanval met kamp 5 was. Niemand anders problemen mee gehad?

salah1998
12-02-15, 09:04
Dan ben ik bang dat je iets verkeerd hebt gedaan, fingonn. Ben je een generaal vergeten of heb je er een verkeerd gestuurd?

Fingonn
04-03-15, 21:07
Ik ga hem nu weer eens proberen. Kijken of ik hem idd verkeerd heb gedaan vorige keer.
Op de manier die Salah en Hielkio doen lukt mij iig niet aan de hand van Salah1998's screenshot. Zie niet welke gen welk kamp nu uiteindelijk aanvalt dus ik haal de 2 kampen wel weg voordat ik aanval op de eerste toren doe. Laat wel weten of het deze keer wel lukt.

salah1998
05-03-15, 08:47
Ik ga hem nu weer eens proberen. Kijken of ik hem idd verkeerd heb gedaan vorige keer.
Op de manier die Salah en Hielkio doen lukt mij iig niet aan de hand van Salah1998's screenshot. Zie niet welke gen welk kamp nu uiteindelijk aanvalt dus ik haal de 2 kampen wel weg voordat ik aanval op de eerste toren doe. Laat wel weten of het deze keer wel lukt.

Dat was slechts een screen met de posities. Bij de block blockt G2 kampje rechts van de toren, G4 kampje erboven, G6 kampje links en G8 (MMA) valt toren aan. De timings kan ik je niet geven, die moet je via via zien te regelen.

Fingonn
05-03-15, 08:49
Ik heb hier net de aanval opnieuw uitgevoerd maar de mma wordt weer onderschept omdat kamp 5 nog niet aangevallen wordt. Ik ga hem hierna nog een keer doen maar stuur de mma dan nog maar even later weg. Bij de rode cirkel is net te vroeg.

Lord_Spookstah
05-03-15, 17:41
Het is de bedoeling dat als de generaal in rode cirkel is je dan pas de miv selecteert en aanvallen kiest.
Dus niet al je aanvallende generaal geselecteerd hebben en met zwaardje boven het aan te vallen kamp hangen, maar 'gewoon' zoals je normaal ook generaals achter elkaar aanstuurt.

salah1998
06-03-15, 07:50
Het is de bedoeling dat als de generaal in rode cirkel is je dan pas de miv selecteert en aanvallen kiest.
Dus niet al je aanvallende generaal geselecteerd hebben en met zwaardje boven het aan te vallen kamp hangen, maar 'gewoon' zoals je normaal ook generaals achter elkaar aanstuurt.

Dat zie je ook niet vaak. Jij bent dan een van de weinigen die het zo doet. Bij een block is het namelijk de bedoeling zo min mogelijk tijd tussen de generaals te laten, en voor mensen die op een Laptop spelen zonder muis, duurt het langer om de aanval te selecteren en het kampje aan te vallen dan met muis/PC.

Hielkio
06-03-15, 16:24
Ik denk dat mijn generaal B voorop liep (tov generaal C) .. dus daar ging iets helemaal mis.
Toen generaal A klaar was, stond kamp 3 meteen klaar om te onderscheppen. Voor mijn gevoel kon ik generaal C niet sneller wegsturen.
Natuurlijk maakte ik ook nog de fout om mijn MMA direct te versturen ipv bij de aangegeven plek :P , maar dat is compleet mijn fout uiteraard.

Generaals B en C kunnen niet omgedraaid worden qua volgorde lijkt me (?) ..

Lord_Spookstah
06-03-15, 19:35
Dat zie je ook niet vaak. Jij bent dan een van de weinigen die het zo doet. Bij een block is het namelijk de bedoeling zo min mogelijk tijd tussen de generaals te laten, en voor mensen die op een Laptop spelen zonder muis, duurt het langer om de aanval te selecteren en het kampje aan te vallen dan met muis/PC.

Dat heeft er mee te maken dat die generaal niet verder weg geplaatst kan worden zodat hij te dichtbij staat om meteen gestuurd te kunnen worden, en dit wordt al wel meer gebruikt hoor, bv. bij Zwarte ridders en Victor de Verschrikkelijke.

sowieso raad ik niemand aan om op een laptop met blocks te werken, al doe ik het zelf ook, ik heb zelf gisteren zonder muis Zonen van het Veld gedaan met zijn mooie 3 en 4 blocks.

Hielkio
06-03-15, 23:13
Kun je mij nog vertellen wat er bij mij verkeerd gegaan kan zijn Lord_Spookstah?

Lord_Spookstah
07-03-15, 10:17
Kun je mij nog vertellen wat er bij mij verkeerd gegaan kan zijn Lord_Spookstah?

Hielko dat wordt een beetje lastig omdat vanaf hier, zonder te zien wat je hebt gedaan/doet, te beoordelen.
Ik ga er wel vanuit de je gewoon netjes generaal naar generaal selecteert en ze rustig 1 voor 1 achter elkaar aan stuurt, en dus niet probeerd ze binnen 1 seconden allemaal weg te sturen.

Het kan natuurlijk zijn dat je per ongeluk de verkeerde generaal naar een kamp hebt gestuurd, of een goede generaal naar een verkeerd kamp, het is maar hoe je het wilt bekijken :)
Zeker met de eenheden pop-ups moet je goed opletten, daarom probeer ik nooit te ver uit te zoomen en speel ik het liefst op een beeldscherm met hoge resolutie en groot beeldformaat.

Hielkio
07-03-15, 11:32
Ik heb ze vrij vlot achter elkaar gestuurd, zonder ook maar te wachten (wat ik ook gewend ben).
De volgorde klopt ook. Maar misschien heb je gelijk dat ik ze té snel achter elkaar verstuurd heb.
Ik heb trouwens een 27" monitor met een resolutie van 2560*1440, dus dat moet het probleem ook niet zijn :P

Lord_Spookstah
07-03-15, 17:29
Op zich als je ze gewoon netjes achter elkaar stuurt kan het niet fout gaan (behalve als de server lag heeft en dat is de laatste tijd redelijk veel), dus ik gok erop dat dat is gebeurt. Door lag zijn waarschijnlijk 2 generaals tegelijk vertrokken of heb je verkeerde kamp aangeklikt.

Fingonn
12-03-15, 21:00
Ik heb hem nu een paar keer gespeeld met iets meer rust bij het versturen van de laatste generaal bij een bepaald punt. Gaat helemaal perfect nu. Echt top guide. Bedankt voor de guide en ondersteuning.

yappie
27-04-15, 14:27
ja dank je klopt tocht niet hoor, massa E kwijt!

yappie
27-04-15, 14:30
ja dank je klopt tocht niet hoor, massa E kwijt!

bij eerste aanval werd mma meteen onderschept omdat hij te snel achter generaal D kwam, en ik heb verzonden vanaf ronde bolletje...

Bertolucci
28-04-15, 21:13
Zoals in dat andere topic beantwoord door Hagar, verzonden op toren ter onderschepping door kamp 3 of rechtstreeks naar kamp3???

Fingonn
01-05-15, 09:58
Yappie. Bij block 1 moet je mma verzenden als gen D tussen kamp B en G loopt dus direct als hij daar links afslaat. Bij toren 2 moet je de mma wegsturen als de gen 1 tot anderhalve centimeter verder is dan nu aangegeven. Heb hem ondertussen al heel vaak gespeeld. bij wijze 50x en kan hem blind doen en hoef ook niks meer te volgen. Gaat altijd goed. Het is alleen ff uitvogelen(heb het avo zelf ook 2/3x moeten cancelen om zo grote elite verliezen te voorkomen) omdat Lordspookah een iets andere manier hanteert. Het is namelijk verder een geweldige guide.

yappie
03-05-15, 12:55
Bedankt voor reactie fingonn, ga het eens proberen zo, ik dacht ook meteen dat mma bij block 1 iets later moet vertrekken / of trager versturen als dat de interpretatie is. Thx

Lord_Spookstah
03-05-15, 13:28
Het gekke is, ik en vele anderen hebben hem al 10-tallen (misschien al wel 100-en) keren zonder enig probleem gespeeld met de MiV`s versturen vanaf de plekken die ik aan heb gegeven met een rode cirkel.
Tel maar eens de vlaggetjes uit die ze moeten lopen tot ze in de rode zone komen waar ze eventueel onderschept kunnen worden en dan zul je zien dat je 1 vlaggetje verwijderd bent van de rode zone, maar wil je echt op save spelen dan kun je altijd wachten tot de generaal +/1 een cm verder is dan de rode cirkel en dan pas de MiV sturen.
Het zou niet nodig moeten zijn, maar die extra 3-5 seconden kunnen meestal geen kwaad, al zijn het wel korte blocks dus maak het ook weer niet te gek.

yappie
03-05-15, 19:42
zou het kunnen dat jij meteen van in het begin ls spelers uitnodigt en dat er daardoor wat vertraging op het verzenden van de generaals zit? dan is het logisch dat alles een fractie later vertrekt in tegenstelling tot wanneer de vrienden nog niet zijn uitgenodigd en er dus nog geen lag is. Ik ben nu bezig, ik zal laten weten hoe en of het lukt ;-)

yappie
03-05-15, 21:17
Het gekke is, ik en vele anderen hebben hem al 10-tallen (misschien al wel 100-en) keren zonder enig probleem gespeeld met de MiV`s versturen vanaf de plekken die ik aan heb gegeven met een rode cirkel.
Tel maar eens de vlaggetjes uit die ze moeten lopen tot ze in de rode zone komen waar ze eventueel onderschept kunnen worden en dan zul je zien dat je 1 vlaggetje verwijderd bent van de rode zone, maar wil je echt op save spelen dan kun je altijd wachten tot de generaal +/1 een cm verder is dan de rode cirkel en dan pas de MiV sturen.
Het zou niet nodig moeten zijn, maar die extra 3-5 seconden kunnen meestal geen kwaad, al zijn het wel korte blocks dus maak het ook weer niet te gek.

Ik heb zeven vlaggetjes geteld telkens en dan kom ik (twee maal) een stukje verder, tot wanneer ze net aan de bocht komen eigenlijk en het is me zo gelukt...

Lord_Spookstah
12-05-15, 22:16
Toch zelf hem maar weer eens gedaan, moest toch nog voor een dm en gm, en beidde aanvallen met wachten tot een generaal in rode cirkel loopt ging hier weer perfect.

TIPEX
14-05-15, 02:15
gekke vraag mms, maar bereken jij je blocks met de volgende generaal klikklaar of moet je hem bij de rode cirkel nog selecteren en aanval kiezen?

Lord_Spookstah
14-05-15, 06:37
gekke vraag mms, maar bereken jij je blocks met de volgende generaal klikklaar of moet je hem bij de rode cirkel nog selecteren en aanval kiezen?

Zodra de blok generaal in rode cirkel loopt selecteer je de MiV en stuurt die dan naar de toren(s), dus gewoon rustig 1 voor 1 de boel selecteren en sturen.

Fingonn
25-02-16, 16:52
Is er iemand die weet hoe je kamp 9(toren 2) neer kan halen? Deze manier werkt niet meer sinds die laatste veranderingen namelijk.