Bekijk Volledige Versie : meerwaarde spelgebeuren
Beide slotjes zijn onnodig en hebben wel degelijk een meerwaarde voor het spelgebeuren, tenzij je beleid daar niet onderschaard (waar de 2e over gaat). Zelf zie ik dit ook als een meerwaarde. Het beleid stond in het 1ste topic echter (nog niet) ter discussie, maar had er misschien kans van dat het had kunnen gebeuren. Er wordt om onze input qua ideeën e.d. gevraagd, beleid maakt voor de spelbeleving ook deel uit van het spel. Ik vind het zelf dan ook een beetje raar dat dingen als hier omschreven gebeuren en ga dat dan ook zeker bij NL en DE support neerleggen. Als er een discussie ontstaat en die loopt uit de hand omdat mensen niet binnen de pegi-7 richtlijnen blijven dan geef ik je alle gelijk, maar dat was hier verre van aan de orde.
Ik dacht toch echt dat we het stadium voorbij waren dat topics gesloten worden omdat de inhoud niet welgevallig is. Spelers waarschuwen dat niet alle handel is wat het lijkt heeft wel degelijk meerwaarde voor het spel. Dat een CM orders krijgt welke topics wanneer te openen en wat de inhoud mag zijn is ook al belachelijk naar mijn bescheiden mening. Daardoor is er geen centraal topic vanuit BB waarin alle bugs vermeld staan met de stand van zaken/planning voor de oplossing daarvan.
Het (wan)beleid van topics sluiten roept alleen maar meer frustratie op , er worden gewoon nieuwe topics geopend (en weer op slot gegooid) Waar dit uiteindelijk toe leidt hebben we bij vorige gelegenheden gezien: het levert bans op, het ultieme brevet van onvermogen.
Nelleke199
14-12-14, 14:27
Ik denk ook dat het meerwaarde heeft om spelers te waarschuwen voor spelers die misbruik proberen te maken van andere spelers.
Zolang ik Settlers speel komt dat al voor en altijd als wij anderen proberen te beschermen, worden de topics gesloten. Je krijgt ook nul op het request als je in een persoonlijk bericht aan CM of Mod dat kenbaar maakt. Eigen schuld, dikke bult principe.
Als wij zo ook in het dagelijks leven met elkaar omgaan......
Het gaat dan niet alleen over handel. Ook binnen gilde's wordt misbruik van spelers gemaakt. Ik weet van meerdere gevallen waar spelers werden gedwongen om de loot van een avo te delen met de hoofdspeler. Dan kan je ook zeggen, je stemt daar zelf in toe, maar dat wordt alleen geprobeerd bij spelers die minder assertief zijn, om het netjes te zeggen.
Settlers spelen wordt met de dag onaantrekkelijker. Niet alleen vanwege de talloze bugs in de avonturen, maar ook omdat TSO haar betalende klanten behandelt als kleuters. Men wil er niets van horen dat er soms dingen heel erg mis zijn.
Bertolucci
14-12-14, 21:26
Ik heb laatst iemand kadootjes gegeven via de handel, dus persoon moest even visje voor 40k godendrank en ander visje voor 40k br zwaarden zetten.
Ik wil hier maar mee aangeven, niet alle visjes die voor iets gezet worden zijn valkuilen.
Maar goed, dat er ook profiteurs zijn geloof ik zeker en vast.
Van de andere kant zie ik ook driehoekshandels van 3k bonen voor een gebouw, dat gebouw voor een duurder gebouw en daarna duurdere gebouw voor 6k bonen.
Oftewel bonenverdubbeling over de rug van 3 medespelers. (En zo zijn er dagelijks meer voorbeelden te noteren als je de handel op alle tabjes goed volgt).
Wat dat betreft zou ik graag een ignore functie zien om niet met betreffende spelers te hoeven handelen. (Ze kopen namelijk ook wel eens mijn aanbiedingen die ik liever bij andere spelers terecht zie komen.)
Maar goed, draadjes dichtsmijten is boehhhh
Al zo vaak gezegd handel verbinden aan vaste percentages voorkom je oplichting mee.
Je zal dan alleen een andere manier moeten vinden voor de LS te verhandelen.
En aangezien dat BB niet mee denkt en werkt aan een oplossing zullen er altijd mensen (beginners en PEGI 7 leden) opgelicht worden.
En dat is BB ten voeten uit als een topic niet bevalt word ie verwijderd of gesloten.
En als je grove taal gebruik is komt BB met een opmerking van let op het is een PEGI-7 spel.
En als je opgelicht word is het je eigen schuld want je koopt het toch zelf las ik ergens van een MOD
Want je gaat zelf naar de handelshuis
Je drukt zelf op die handel
En je drukt zelf op het groene knopje
Tja wat kan je daar nog op zeggen als ze met dat soort opmerkingen komen.
Maar goed de enige manier op TSO te spelen denk ik
A: Is alleen met events aanwezig zijn verder is er toch weinig aan (zeker voor lvl 50er).
B: Opletten wat je koopt.
C: AVO's lekker alleen spelen en opletten wie je de LS geeft.
D: PVP weet er nog te weinig van maar het trekt me ook niet aan.
Bertolucci
15-12-14, 08:09
pvp gewoon proberen edski, gister in half uurtje 2e kolonie gepakt.
en ga dat dan ook zeker bij NL en DE support neerleggen.
Vind ik ook. Als het van mama (NL support) niet mag dan vraag je het toch gewoon aan papa (DE support)? En dan kijken of ze allebei een ander antwoord geven zodat je dat uit kan spelen totdat je het antwoord krijgt dat je wilt!
Bertolucci
15-12-14, 12:26
hahaha
pinkelstje_old
15-12-14, 14:45
leest u helemaal onderaan in de gedragsregels de laatste alinea
http://forum.thesettlersonline.nl/threads/14811-Forum-en-in-game-gedragsregels
tsja dan kan ik ook zeggen dat wij het grondwettelijke recht hebben op vrijheid van meningsuiting en dat mag niet worden gecensureerd. Grondwet staat boven die regels ;)
pinkelstje_old
15-12-14, 15:00
als u een account aanmaakt gaat u akkoord met de gedragsregels en gaan wij ervanuit dat u die ook daadwerkelijk hebt gelezen voor u het vakje aanvinkte dat ons de bevestiging geeft dat u de vooropgestelde regels accepteerd onder de voorwaarden die u gelezen hebt
Het wel of niet accepteren van de regels legitimeert nog geen inbreuk op een grondrecht. Het enige wat boven de grondwet staat is het Europees recht. In het beginsel kan alleen de formele wetgever een grondrecht enigszins inperken en dat gaat ook niet zomaar. Daarnaast geeft Southpark een waardevolle les in de aflevering genaamd human centipad. Ofwel laten we met z'n alle redelijk blijven en niet te pas en onpas op regeltjes wijzen.
Bertolucci
15-12-14, 15:12
Ok dus we moeten allemaal een nieuw account aanmaken met de wens niet gecensureerd te worden buiten het PEGI 7 gebeuren?
Gedragsregels werden ooit verzonnen om ´normaal´ gedrag in een vorm te gieten, niet om je als bedrijf achter te verstoppen.
Bertolucci
15-12-14, 15:19
Bij de weg, ik heb ooit de moeite genomen de gedragsregels te lezen, verlangde normaal gedrag van me en ben daarna de specificaties vergeten.
Bij de weg 2, onder normaal gedrag valt volgens mij ook het vakje groen aanvinken en spelletje beginnen, ipv juridisch gebeuzel te gaan lezen.
(Nu viel mij dat in mijn herinneringen krabbend nog best mee, maar dat is eenmaal de verwachting als je een linkje naar gedragsregels ziet.)
TheDutchman
15-12-14, 16:53
Zit me al tijden te ergeren aan mensen die hier op het forum hun "Recht" proberen te halen.
Ieder bedrijf heeft het "recht" om berichten van hun eigen fora te verwijderen zodra die niet in lijn zijn met de regels van het bedrijf of hen schade toe kunnen brengen. Negatieve posts zijn ook schade voor een bedrijf als BB en ze hebben dus alle recht om zaken, zoals jullie zeggen te pas en te onpas weg te halen.
Zodra je een fan forum opricht buiten bereik van BB mods kan je posten wat je wil en kunnen ze niks verwijderen tenzij je daadwerkelijk in overtreding bent.
Klein voorbeeldje, zie dit als de huiskamer van BB en kijk dan naar hoe je zelf thuis zou reageren als iemand je "terecht of onterecht" beledigd of zwart maakt.
Ik zou zo iemand ook buiten zetten en dat heeft niks met vrijheid van meningsuiting te maken. Je mag je negatieve mening over mij verkondigen maar niet in mijn huis!
En nee ik werk niet voor of bij BB maar vind het gewoon jammer dat er tegenwoordig vrijwel alleen maar negatieve posts geplaatst worden. Niemand dwingt je te spelen dus als het echt zo erg is ga je toch lekker een van de andere honderden online games spelen.
@mod_pinkelstje: Met die onderste regel kan ik me idd ook heel makkelijk overal van afmaken. Ben iig blij dat je deze open hebt laten staan gezien er tenslotte ook niets aan de hand was en nog steeds niet is. Het geeft spelers op deze manier iig wel een kans zich, op een nette manier, te uiten en voor BB zie ik het als een kans om te horen hoe alles ervoor staat en dit mee te nemen in de koers die zij varen.
@ricos221: In mijn huis gelden ook mijn regels, grondwet of niet. Dit is BB's huis en bovendien geldt hier volgens mij het internationale recht. Links- of rechtsom, vrees ik dat je er naast zit. Maar voor die discussie is dit topic niet bedoeld...
ik denk dat hier het punt gemist wordt. Het gaat erom dat je niet zomaar een bericht/topic moet veranderen of verwijderen zonder aanleiding of reden alleen maar omdat je dit volgens de regels mag doen. Ik mag jou beledigen in jouw huis en daarop mag jij me je huis uitsturen op basis van privaatrechtelijke zaken. Ik zie niet in hoe ik BB beledigt heb. Het valt niet onder internationaal recht puur en alleen omdat het een internationaal bedrijf betreft.
Hoe dan ook het punt is dat er niet achter regeltjes gescholen moet worden
wittenagel
15-12-14, 19:31
Even muziekje luisteren. En dan kunnen we verder :)
:)
:):) (https://www.youtube.com/watch?v=aLqWjUWGYFA)
Zoek de juiste glimlach ;)
LET OP:
De beheerders hebben het recht om deze regels aan te passen en uit te breiden. We raden je aan om de grenzen van onze tolerantie niet op te zoeken. Moderators en beheerders hebben het recht om de officiële fora en/of chatrooms op elk gegeven moment aan te passen, zonder waarschuwing vooraf.
Ik zie dit voor het eerst en kan er met mijn verstand niet bij. De regels worden dus aangepast wanneer een mod daar zin in heeft, zonder daar voor te waarschuwen. Sorry hoor, maar dit is dus belachelijk. Laat ik het zo zeggen: ik speelde dit spel graag, ben bereid om bugs te accepteren, kan voorkomen. Maar wanneer het spel door heel veel bugs zo goed als onspeelbaar wordt mag ik daar iets van vinden. En als communicatie richting spelers/betalende klanten beneden de maat is of zelfs achterwege blijft evenzo. Dat mag niet in chats gezegd worden, klagen is not done, en een mod bepaalt dan "dat WE het er verder niet meer over hebben "want het moet gezellig blijven.
Op het forum mag er klaarblijkelijk ook alleen maar positieve feedback gegeven worden op straffe van sluiting van een topic of een forumban.
Ik heb nooit gescholden of gedreigd. Ik ben 60+ en ik weiger me nog langer als een kleuter te laten behandelen omdat kritiek hebben kennelijk verboden is. Uit wat ik op de chats en op het forum lees maak ik op dat het overgrote deel van de spelers daar ook gewoon volwassen mensen zijn. Behandel ons dan ook als zodanig, kom uit die ivoren toren , ga de discussie aan , kom met argumenten waarom we zo blij moeten worden van hoe het gaat ipv met bans te strooien en topics te sluiten.
Tot die tijd ben ik er wel klaar mee....
Nelleke199
16-12-14, 01:18
Sluit mij bij de woorden van Qwerty aan. Het is ronduit beledigend en pijnlijk belerend hoe TSO denkt met haar klanten te kunnen omgaan.
En zo als altijd zijn het de Moderators, vrijwilligers, die de kooltjes steeds uit het vuur moeten halen. De door BB of Ubisoft betaalde kracht is in geen velden of wegen te bekennen.
Klatergoud
16-12-14, 07:28
Ook ik heb me lelijk verkeken op de algehele beleidsvoering van het spel. Grofweg schandalig. Jammer van een anders zo leuk en vermakelijk spel.
Zit me al tijden te ergeren aan mensen die hier op het forum hun "Recht" proberen te halen.
Ieder bedrijf heeft het "recht" om berichten van hun eigen fora te verwijderen zodra die niet in lijn zijn met de regels van het bedrijf of hen schade toe kunnen brengen. Negatieve posts zijn ook schade voor een bedrijf als BB en ze hebben dus alle recht om zaken, zoals jullie zeggen te pas en te onpas weg te halen.
Zodra je een fan forum opricht buiten bereik van BB mods kan je posten wat je wil en kunnen ze niks verwijderen tenzij je daadwerkelijk in overtreding bent.
Klein voorbeeldje, zie dit als de huiskamer van BB en kijk dan naar hoe je zelf thuis zou reageren als iemand je "terecht of onterecht" beledigd of zwart maakt.
Ik zou zo iemand ook buiten zetten en dat heeft niks met vrijheid van meningsuiting te maken. Je mag je negatieve mening over mij verkondigen maar niet in mijn huis!
En nee ik werk niet voor of bij BB maar vind het gewoon jammer dat er tegenwoordig vrijwel alleen maar negatieve posts geplaatst worden. Niemand dwingt je te spelen dus als het echt zo erg is ga je toch lekker een van de andere honderden online games spelen.
Negatieve posts worden door BB zelf veroorzaakt omdat zij hun zaken niet op orde hebben.
En helaas is dit ook het geval bij de honderden andere online games.
Het gaat om geld verdienen en niet dat jij tevreden bent helaas.
Hoewel een tevreden klant wel meer geld uitgeeft :D