PDA

Bekijk Volledige Versie : dure visjes; let op!

kili
14-12-14, 09:27
Het gebeurt schijnbaar nog steeds: Mensen die visjes zetten dat het de schijn van bv een ls (lootspot) heeft, maar waar je niets voor krijgt. Ze worden ook niet omgeroepen dus BB kan hier niets mee.
Van een enkele newbie zou je het verwachten, maar het gebeurt dus klaarblijkelijk ook nog door spelers wiens naam we al enkele jaren in het spel voorbij zien komen.
Bij deze dan nog maar eens: Zie je een visje voor veel graniet/munten/bonen en je ziet niet dat er een ls is omgeroepen, vraag de speler die de handel heeft gezet dan eerst er naar waarvoor het visje is.

EnemyReaverNLD
14-12-14, 09:37
+1

aegir
14-12-14, 09:38
whahahaha allang teruggeven er is een reden waarom jij niet in mijn vrienden lijstje staat stop ermee mensen zwart te maken rofl ZIELIG

kili
14-12-14, 09:44
whahahaha allang teruggeven er is een reden waarom jij niet in mijn vrienden lijstje staat stop ermee mensen zwart te maken rofl ZIELIG

Staat jouw naam ergens dan? Of die van een ander?

aegir
14-12-14, 09:45
reageer gewoon graag op onrust stokers :P kusje schat

aegir
14-12-14, 09:50
hebben ze niets mee te maken dat is handel enig zins logisch mits je wil dat handel stopt tja dan is het gebeurt met settlers

kili
14-12-14, 09:54
Zolang mensen niets omroepen kunnen ze er helaas ook niets mee Tymy. Roepen ze m bv omgedraaid om, of beloven ze je er iets voor terug in ruil, bv dus een ls, wat daarna niet volgt dan kunnen ze er wel wat mee. In situaties als deze moeten spelers zelf opletten. Goed...streken blijven het in ieder geval...

Yasumori-san
14-12-14, 10:11
Als veroorzaker van al het leed van deze ochtend zal ik ook maar even reageren. Ik had de ls aanbieding omgedraaid, was gewoon een foutje. ik had ze wel bewust op de HH gezet met het doel mn ls te verkopen. Dat iemand vervolgens mn ls aanbieding koopt is niet meer als normaal. 1 visje voor 650 graniet. een betere aanbieding dan de euro knallers van de supermarkt in de buurt;) Het is sportief als je het "terugstort", maar ik had ze ook in mn eigen gilde kunnen aanbieden. Kortom; beroepsrisico. Eerst koffie, dan pas de handel op.

Wat ik wel vervelend vind, zijn mensen die een fake aanbieding op de handel zetten. 1 vis voor iets, in de hoop dat iemand er op klikt en denkt een ls te kopen. daar moet wmb wel wat aan gebeuren.

en om de discussie wat te de-escaleren (mooi woord); aegir heeft het graniet teruggegeven.

ik lijkt wel een _mod :)

Qwerty
14-12-14, 10:43
De aanleiding voor het openen van dit draadje is een misverstand begrijp ik. Neemt niet weg dat de waarschuwing voor dubieuze handel terecht is. Helaas doet BB er niks aan, maar spelers die gokken op een foutje van een koper mogen wat mij betreft met naam en toenaam aan de schandpaal, en ook dat wil BB niet hebben.

kili
14-12-14, 10:44
@yasumori-san en aegir: dan gaat dit sowieso niet over wat vanochtend is gebeurt (dit gaat over een bewuste opzet en niet een per ongeluk verkeerd geplaatste handel die iemand heeft gezet waarvan weer een ander dan weet te profiteren). Ben wel blij dat jullie dit alsnog hebben weten op te lossen. Had dit gedeelte ook niet meegekregen.
Helaas blijven visjes als boven omschreven ook nog steeds bestaan dus overbodig is het topic sowieso niet :)

pinkelstje_old
14-12-14, 11:09
u bent als koper zelf verantwoordelijk voor uw aankopen in het handelshuis
stap1: u opent handelshuis
stap2: u klikt een bepaald aanbod aan dat u wil kopen
stap3: u klikt op het groene vogeltje onderaan in het handelshuis

doordat u 3 handelingen moet doen voor u een aankoop kan doen, is het vrijwel onmogelijk dat u een vergissing begaat, bijgevolg gaan wij
ervan dat u niet per ongeluk een handel kunt kopen
u bent zelf verantwoordelijk voor uw aankoop in het handelhuis

indien u via fluister tot en overeenkomst bent gekomen om goederen over en weer te ruilen; of dat u iets uitleent om bepaalde missie's te voltooien
en de overeengekomen actie's worden niet gedaan, dan kunt u als u de nodige bewijzen hebt een klacht indienen bij hulp en ondersteuning, en zullen de gepaste actie's ondernomen worden. in dit geval is sprake van scam aangezien er duidelijke afspraken zijn gemaakt