PDA

Bekijk Volledige Versie : Problemen met generaals op avontuur

pinkelstje_old
12-12-14, 07:51
Hier kunt u kwijt welke generaal rare kuren uithaalt op avontuur
welke kuren dat zijn en ook op welk avontuur dat gebeurt

elke reactie die deze punten niet aankaart zal worden verwijderd
beperkt u ook enkel tot deze punten iemands frustratie draagt niet bij tot het uitzoeken en lokaliseren van de
problemen die ieders spelbeleving tenietdoet

het settlers online team :-)

bollewit
12-12-14, 07:59
Hallo,

ik ervaar een hoop problemen met mijn generaals in Stampende Stier. Generaals lijken even stil te staan en schieten dan opeens vooruit, halen elkaar soms in, met als gevolg dat de laatste onderschept wordt. Succes met het oplossen.

Groeten Bollewit

totalnuts
12-12-14, 08:02
willekeurige generaal tot nu toe, of lopen terug naar kamp wat net verslagen is, of vallen meerdere keren aan op 1 kamp, of komen meerdere keren terug in garnizoen, of idd zoals hierboven met blok laatste generaal haalt eerste in,( maja is blok hé) evengoed ga ik dan wel direct naar me thuis land en wacht ik rustig me ingame mail af is het alsnog goed gegaan
in sommige gevallen als al nieuw leger toegewezen heeft aan de generaal die dan onder weg naar volgend kamp de overgebleven troepen van het vorig verslagen kamp toch bij hem heef en niet de zojuist toegewezen troepen, resultaat van meerdere keren terug komen in het garnizoen, overigens ondervind ik hier alle problemen als ik van het avo weggaat en generaals lopen, wacht ik tot alle generaals in het tent zitten niks aan de hand

Nelleke199
12-12-14, 08:43
Vikingen: twee veteranen op pad gestuurd (geen blok) 1e valt kamp aan-overwint-loopt terug, 2e valt kamp aan-tijdens die aanval verdwijnt 1e uit het zicht- als kamp verslagen is, loopt eerste weer terug naar de plek waar verslagen kamp stond- 2e verdwijnt uit het zicht- een kamp wat aan het verplaatsen is bouwt inmiddels meerdere keren op- 2e staat weer op plek verslagen kamp- 1e is ineens weer te zien vlak bij het eigen kampje. Dit komt steeds voor bij iedere Vikingen die ik speel.

Oude Ruine's: na 1e verplaatsing van MMA en veteraan vanaf de landingsplaats en verwijderen van dode bomen, zijn er geen licht groene landingsplaatsen te zien dichter bij de gebiedsgrens- MMA moet ver lopen- na verslaan van kamp verplaatsing MMA naar volgende sector zijn veel licht groene landingsplaatsen te zien- als kamp eenmaal geplaatst is (3 pogingen) zijn al die licht groene plekken weg. MMA loopt marathons naar de volgende kampen-het laden van het kampje vraagt steeds 3 of meer pogingen-MMA controleert ook 2x of kamp wel echt verslagen is om dan ineens weer vlak bij zijn kamp op te duiken. Het lijkt ook of er steeds een soort reset is van het eiland, ik ben niet van het avo afgegaan. Eenmaal halverwege het avontuur (heksentoren) loopt alles normaal.
Ik heb dan wel ontzettend lang over het avo gedaan en veel krachttermen gebruikt.

Bij Pirateneiland en Moerasheks: talloze keren bouwen kampjes opnieuw op bij verplaatsing. Als veteranen en geharde generaals terug komen bij eigen kamp blijken soms alle overgebleven manschappen daar al uit verwijderd, dat gebeurd vlak voordat de generaal zijn kamp instapt. Steeds gaan generaals terug naar de plaats waar het verslagen kamp stond. Ik heb de indruk dat dat vooral gebeurd als je meerdere generaals achter elkaar op pad stuurt. Ik krijg meldingen dat een generaal aanvalt, terwijl hij dat niet doet. Of geen meldingen als hij wel aan de slag is gegaan.

Bij veel avo's dansen generaals, lopen achteruit, maken sprongen en verdwijnen uit het zicht. Zowel gewone, geharde, veteranen en de MMA doen dat. Meerdere keren kampjes moeten laden, eindeloos wachten tot een kamp er staat omdat de opbouw meerdere keren opstart (soms meer dan 10x) en het steeds teruglopen van generaals is heel erg hinderlijk. Ik speel nauwelijks avo's meer.

gekewe
12-12-14, 08:45
stampende stier, verrassingsaanval en misdadigers, bijna elke keer problemen met gens die dansen, springen, goede kamp inlopen en dan een verkeerd kamp verslaan, achter een bosje gaan staan wachten, zo lang vechten dat t block kamp eerder klaar is, heeft me al mega veel gekost.
Dit is sinds 14 dagen toen de versnelde productie en verplaatsen was. Dacht dat t na het normaliseren over zou zijn, maar gisteren weer problemen gehad.

update 15 december: t is nog steeds :(

TheDutchman
12-12-14, 09:42
Gisteren in Dappere Kleermaker, voorlaatste kamp.
Gestuurd VET met 250LB en toen deze bijna bij het kamp was pas majoor met 190 R en 80K gestuurd.
VET valt aan, en valt aan en blijft aanvallen. scherm blinkt en popup komt dat nu majoor aanvalt.
Dat lijkt ok, totdat ik kijk bij de VET en zie dat ie nog steeds 250LB heeft, en Majoor is leeg.

Kamp toen verwijderd met katapult, om in ieder geval 250LB te behouden.
Kosten hoopje R en 80K en een slapende majoor.

Aangezien ik met 3 anderen samen speelde hoefde ik niet 2 uur te wachten tot ie herstelt was om avo af te ronden, maar irritant is het wel.
Met name de onvoorspelbaarheid is vervelend want blokken kun je nu eigenlijk helemaal niet meer zonder risico doen als gewone dubbele aanvallen al fout gaan.

Klatergoud
12-12-14, 10:30
Gisteren gespeeld, Zwarte ridder voor de miljoenste keer, nooit fout gegaan.

Laatste block; (volgens Killste)
Block met normale generaal (68E en 102C) op kampje met 100 ED, 50 LBD.
Aanval met MMA (83R en 137K) op Duister kasteel met 50 ED, 50 XB, 25CD en 1 Big Bertha.

Generaals lopen als altijd netjes achter elkaar aan. Plotseling, echt uit het niets, valt MMA kampje met 100 ED, 50 LBD aan, ver voordat de slome zelfs in de buurt van ´zijn´ kampje is!? Slome generaal is dan inmiddels weer aan het terugkeren naar zijn garnizoen.

Kampje met 100 Elite Soldier Deserters, 50 Longbowman Deserters wordt door MMA verslagen en wil zijn aanval voortzetten op kasteel, zonder R natuurlijk!!
Kon hem net op tijd terugtrekken, want had anders ook 137 kanonnen verloren.

Slechts één voorbeeld van frustraties bij nagenoeg ieder avo.

Robin_
12-12-14, 10:45
Speel nu bandietennest, maar heb het probleem afgelopen weken bij verschillende avo's gezien

Val een kamp aan.
Win.
Zie de generaals weer naar hun tent lopen.
Ga van avonturen eiland naar huis, en weer terug naar het avontuur.
Generaal draait zich om, loopt naar plek waar kamp was. Op dat punt aangekomen vindt hij niets (duh) gaat alsnog naar zijn kamp

Kleine_Idioot
12-12-14, 11:33
Gisteren gespeeld, Zwarte ridder voor de miljoenste keer, nooit fout gegaan.

Laatste block; (volgens Killste)
Block met normale generaal (68E en 102C) op kampje met 100 ED, 50 LBD.
Aanval met MMA (83R en 137K) op Duister kasteel met 50 ED, 50 XB, 25CD en 1 Big Bertha.

Generaals lopen als altijd netjes achter elkaar aan. Plotseling, echt uit het niets, valt MMA kampje met 100 ED, 50 LBD aan, ver voordat de slome zelfs in de buurt van ´zijn´ kampje is!? Slome generaal is dan inmiddels weer aan het terugkeren naar zijn garnizoen.

Kampje met 100 Elite Soldier Deserters, 50 Longbowman Deserters wordt door MMA verslagen en wil zijn aanval voortzetten op kasteel, zonder R natuurlijk!!
Kon hem net op tijd terugtrekken, want had anders ook 137 kanonnen verloren.

Slechts één voorbeeld van frustraties bij nagenoeg ieder avo.

Kan het zijn dat je (in killste-nummering) kamp 16 nog niet had weggehaald toen je je generaals voor de laatste aanval wegstuurde? Dan nemen ze nl net een andere route (om kamp 16 heen, al staat deze er niet meer), en worden ze onderschept door kamp 13...

Klatergoud
12-12-14, 11:37
Kan het zijn dat je (in killste-nummering) kamp 16 nog niet had weggehaald toen je je generaals voor de laatste aanval wegstuurde? Dan nemen ze nl net een andere route (om kamp 16 heen, al staat deze er niet meer), en worden ze onderschept door kamp 13...
Nee.

Kleine_Idioot
12-12-14, 13:16
Ik speel net verloren schedel, win laatste gevecht, wordt ineens van het avo afgegooid. Kom op mn eigen eiland, avo is beeindigd, geen loot, dagmissie niet afgerond, gildemissie niet afgerond, enkel stermunten in mn inbox

Kolkkie
12-12-14, 14:50
Net in ZR korte versie: ik stuur met flinke tussenpozen de gens achter elkaar weg om de kampjes voor het 2e duistere kasteel om te leggen. Het gevecht bleek maar aanhouden en om onduidelijke reden werd mijn GM onderschept terwijl het kampje al aangevallen werd. GM was ook onvindbaar en heb ik nooit zien lopen. Ik kon klikken op de button 'Terugtrekken' tot ik een ons woog, maar er gebeurde helemaal niets nakkes nada!
Ik ben toen terug gegaan naar mijn eiland en weer terug gegaan naar ZR. Toen pas waren mijn beide vets uitgevochten (terwijl die kampjes binnen een aantal seconden omliggen) en was mijn GM inmiddels het juiste kampje aan het aanvallen.

Er is dus niet te zien wat er gebeurde en het terugtrekken werkte ook niet.

Paul06
12-12-14, 15:03
Als je op een avontureneiland je troepen verplaatst, vervolgens tijdens het verplaatsen naar je thuiseiland gaat, dan terugkomt ruim voordat je generaals op hun bestemming aan zijn gekomen, beginnen ze al wel op te bouwen. Met als gevolg dat ze meerdere keren gaan opbouwen, omdat ze eigenlijk nog niet op hun bestemming zijn.

ricos221
12-12-14, 17:55
wie? majoor
Wat? afgezien van wat grafisch niet klopt zoals mensen boven mij beschreven: weigerde aan te vallen waardoor block mislukte. Weigerde daarna nogmaals aan te vallen. Duurde een half uur eer die eindelijk wel wou aanvallen.
Waar? slimme kleermaker laatste sector

Kolkkie
13-12-14, 13:25
De terugtrek knop werkt ook voor geen meter Ik klik in een SS op terugtrekken. Er komt een ronddraaiende zandloper in beeld, maar terugtrekken, ho maar! Het gevecht werd aangegaan en verloren.

ricos221
14-12-14, 20:55
wie? majoor en mma
Wat? beiden weigerden aan te vallen waardoor block mislukte.
Waar? verraden kleermaker herberg sector 4

vermoeden: het tijdens de aanval teruggaan naar je eiland en het uitnodigen van looters triggeren de bugs

Kunnen we een bevestiging krijgen dat men op de hoogte is en dat men er mee bezig is? Een beetje hoopvol ik weet het maar kunnen we dan ook een referentie krijgen wanneer deze bugs verholpen gaan worden?

Klatergoud
15-12-14, 16:25
Vandaag 16:15 uur, Zwarte ridder gespeeld en eerlijk gezegd, ik ga niet eens proberen te beschrijven wat er allemaal gebeurde, te bizar allemaal. Verhaal is wel bekend inmiddels, nietwaar? Lekker behulpzaam toch?

Nelleke199
15-12-14, 16:37
Dan heb jij het net zo "leuk" gehad als ik gisteren Klatergoud. De moed verzamelt en toch maar weer eens Zwarte ridder gestart. Niet te geloven, ik heb het bij het laatste stuk gewoon opgegeven, nadat mijn MMA voor de zoveelste keer bleef staan achter een rots. Avo beeïndigd.

Ik ga nu echt op zoek naar iets anders.

bro3ville
15-12-14, 18:51
Hallo, ik had zonet problemen met het omzetten van troepen, uit de ene generaal halen, en daarna een gedeelte in een andere generaal stoppen.
dat heeft ie dus niet gepakt, terwijl ie dat wel aangaf.
ben vervolgens de aanval gestart met 3 blocks, die dus totaal de mist in ging, met als gevolg een groot aantal verliezen.
het gaat hier om misdadigers, laatste block van hagar's handleiding.

Klatergoud
15-12-14, 20:18
Dan heb jij het net zo "leuk" gehad als ik gisteren Klatergoud. De moed verzamelt en toch maar weer eens Zwarte ridder gestart. Niet te geloven, ik heb het bij het laatste stuk gewoon opgegeven, nadat mijn MMA voor de zoveelste keer bleef staan achter een rots. Avo beeïndigd.

Ik ga nu echt op zoek naar iets anders.

Ik houd het ook voor gezien, spelplezier is me volledig ontnomen. Even kijken wat ik met al m'n betaalde gebouwen ga doen en dan is het spel over en uit voor mij!!
Kan maar niet begrijpen dat ze (BB) het zover hebben laten komen, lijkt wel of het moedwillig wordt gedaan om straks een excuus te hebben om de stekker uit het spel te trekken.

Hoad
15-12-14, 22:45
Buskruit:
Generalen schieten vooruit.... krijg onderscheppingsbericht.... maar dit lijkt uiteindelijk toch niet zo te zijn?
Ging 3 kampen blocken, en 2 waves op leider sturen. 1e wave op leider werd tot 3x toe uitgevoerd, waardoor 1 block uiteindelijk niet lang genoeg was. Nu weet ik dat blocks officieel niet worden ondersteund, maar blijft ongelooflijk dat een generaal tot 3x aanvalt voordat 2e wave kan beginnen.
Generalen blijven verschillende kampen maar steeds herbouwen, herbouwen en herbouwen.

Zwarte Ridders (ik zat hier in een lootspot, maar moest hele avo spelen)
Generalen die vooruit springen. Dit keer tot gevolg dat ik ook daadwerkelijk werd onderschept waar niet nodig. Oftewwel mijn Ninja was sneller dan een gewone generaal, zat zeker halve minuut tussen maar ninja kwam alsnog eerder aan bij kamp. Ja, ik weet het zeker. Heb extra goed opgelet.
Generalen die kampen hebben verslagen en dus op de terugweg zouden moeten zijn, hebben schijnbaar niet genoeg gehad en gaan weer de aanval inzetten op een kamp welke al vernietigd is.
Heb hier zelfs gehad dat vernietigde kampen weer tot leven werden gewekt (misschien geen generaal probleem maar meld het maar).

Neen ik heb sinds PvP onderhoud maar paar avo's gespeeld, maar de fun is eraf... helaas.

16-12-14, 07:57
Blocks worden toch niet ondersteund?

Hoad
16-12-14, 08:40
Blocks worden toch niet ondersteund?

....Nu weet ik dat blocks officieel niet worden ondersteund, maar blijft ongelooflijk dat een generaal tot 3x aanvalt voordat 2e wave kan beginnen.....

Kost hoe dan ook tijd... en tijd is geld :)
Daaroboven op, het kan niet zo zijn dat de ene generaal sneller is dan de andere. Tenzij ik een release note heb gemist. En neen, dit is niet alleen grafisch zo. Ik werd ook daadwerkelijk onderschept en verloor units op dat kamp.

Fingonn
16-12-14, 09:25
Tja het is erg triest dat er na een paar weken nog steeds niks gedaan om deze problemen te verhelpen of tenminste mededelingen doen over deze problemen. Ze laten ons gewoon lekker kritieken geven en hebben niet eens het fatsoen om daar eens op te antwoorden. Nu ook weer met deze update: *De update zal komen met een verbetering van de berekeningen van de populatie.
Ik wens je een geweldige decembermaand en een goede start van 2015!
Nou hartstikke bedankt dat dit enorm grote, irritante probleem direct wordt opgelost. Ik ga gelukkig gewoon een geweldige decembermaand hebben en goed 2015 in maar settlers geen van beide. Echt waardeloos dit.

Robin_
16-12-14, 13:35
Is het de bedoeling dat we blijven melden zolang het niet opgelost wordt?

Vandaag in Stelen van de Rijken
Generaals simpel van plek A naar B laten verplaatsen. Op B aangekomen gaan ze een keer of 6 hun kamp opnieuw opbouwen...
Na verzenden, voordat ze op nieuwe plek aankwamen naar thuiseiland geweest.

Nelleke199
17-12-14, 17:45
Tropische Zon

Laatste kamp woesternij.. 2x opbouw van verplaatste generaals, daarna 3 pogingen moeten doen om een kamp te laden, zandloper loopt eindeloos.
Eenmaal geladen, begint een ander kamp weer op te bouwen.

Verrassend: na het verslaan van het bandietenkamp ontvang ik een bericht dat ik daar 50 ijzeren zwaarden heb gevonden. Toch wapens te verkrijgen in een avontuur, nog wel tijdens het spelen ervan.

Dead01
18-12-14, 12:17
Stampende stier:
Majoor vertrekt, word onderschept, zit halve min later al weer in zijn kamp, gevolg block gen gaat compleet de mist in. In stampende stier ook heel vaak dat je troepen toevoegd aan majoor, stuur je aanval zitten er de troepen weer in van het vorige kamp.
Zonen van de kleermaker:
2 gens vallen aan, ene staat veel verder als de andere, toch weer onderschept, maar achter gezien heeft eerste gen weer niets gedaan.
Dit grapje tikt aardig wat elite soldaten verlies aan, gaan jullie dit vergoede of wat?
Groeten Dead01

Brokkemaker
18-12-14, 12:33
Stelen van de Rijken. is ook geen pretje, kampen bouwen meerdere keren op. blocken is bijna been optie omdat met wegsturen nog regelmatig de troepen niet in je generaal zitten.
Bij Zwarte Ridders ging dit gister een stuk beter dan bij stelen van de rijken. (ook Misdadigers was wel te doen)
Het lijkt dus toch wel te verschillen per avontuur.
Wel zijn de problemen op alle avo's terug te zien. bij de 1 alleen meer dan bij de ander.
Problemen:
- Paar keer opbouwen tent.
- Generaals niet of half gevuld.
- Terug lopen naar kamp terwijl die net verslagen is.
- Versturen naar nieuwe positie keer of 3.
- MMA die eerder aanvalt dan de block generaal met melding " generaal onderschept" na afwachting is dat dan toch niet het geval. en gaat het block gewoon goed.
- MMA die eerder terug is dan een generaal van een block. (dit is normaal ook niet zo).
(geld ook voor Vet en Major overigens)

Maar moet zeggen als ik dan zie hoe vaak het uiteindelijk mis gaat (en er dus verliezen zijn) valt best mee. Het speelt alleen voor geen meter.

Succes BB met het oplossen. hoop op betere tijden.

Nightmare-
18-12-14, 13:10
welke avonturen en welke generaals?
Bijna alle generaals en bijna alle avonturen,alstu BB

Start eens een avontuur op zou ik zeggen,weten je ook meteen waar het fout zit...
Tegen dat je hier alles hebt gelezen kan je zelf 3 avonturen gespeeld hebben en zelf zien hoe slecht het allemaal werkt..

Robin_
18-12-14, 14:05
Ze doen het nog steeds hoor :-)

generaal verstuurd. Gevecht verloren (gepland), generaal begint aan terugreis naar zijn kamp.
Ik ga zelf even op en neer naar huis, en jawel de generaal draait zich weer om en gaat op weg naar het kamp.

morgen 12u weer onderhoud? :-)

Hoad
19-12-14, 19:21
'Dappere kleermaker ' (ik bedoel dus heldhaftige... denk ik):
Aanval uitgevoerd op eindkasteel, met als doel door een kamp onderschept te worden. Onderschepping gebeurd netjes, ik klik op de witte vlag (waarvan ik van de onderstelling ben dat het nog steeds voor terugtrekken staat). Uiteindelijk is het niet gebeurd, generaal loopt op kasteel af en tot mij verbazing krijg ik een mail dat aanval is mislukt. 200xb door het gootje....

PistolePaultje
19-12-14, 21:02
Ik weet niet of het al gezegd is, maar ik heb dit nu voor de 2e keer meegemaakt en wordt het zat.
Ik laad mijn generaal met 137r en 113 kanonnen om hem in zonen van de kleermaker 140 beer af te laten maken.
Stuur hem ook naar dat kamp. Krijg dan een bericht dat hij is onderschept, door DAT kamp, en even later de strijd heeft verloren.
Bij het naspelen van de battle blijkt dat hij maar 1r en 113k had geladen......2e keer kanonnen weg......
Nu kan ik dus een hele tijd niet spelen om weer aan kanonnen te komen.
Ik speelde via wiki, en het was het goeie kamp en ik had goed geladen.

michael4david
19-12-14, 21:19
Heb ook dat soort problemen in stelen van de rijke en weet ook zeker dat ik de goede troepen heb geladen maar helaas tijdens de aanval zat er wat anders in heb alleen c verlies maar met kanonnen zou ik het ook gauw zat worden is de ene bug een beetje verholpen komt er weer een andere
bb haal de pvp er uit en ga is door met testen dit kan toch niet zo door gaan

Bertolucci
20-12-14, 02:55
http://forum.thesettlersonline.nl/threads/18600-Shockwave.

Klatergoud heeft al wat getest.

Wel jammer dat het een speler moet zijn die het verzint.

Hoad
23-12-14, 23:40
Buskruit:
Kampen blijven maar heropbouwen, kan soms uitsturen. Dan na 1 minuut begint het weer van voor af aan.

Shockwave weggooien heeft hier 0,0 effect helaas.

marco_polo_1984
24-12-14, 18:43
Dappere Kleermaker (de orginele):
- generaals blijven kampen opbouwen, dus raak nooit tot 100% maar reset
- generaals blijven na aanval rondwandelen op eiland
- generaals blijven opnieuw aanvallen, tot 5 keer toe
- generaals krijgen melding van onderscheppingen die in het echt niet gebeuren
- scherm bevriest soms, waarna er een reset in tijd gebeurd. De ene keer komt het aangevallen kamp terug en staat generaal leeg op zijn plaats (zonder troepen verlies), de andere keer komt alles in versnelling en worden de gevechten opnieuw uitgevoerd.

Dieptepunt vandaag was het laatste, de lootspotter had aanval gedaan en had kill, scherm bevriest, alles werd gereset als het ware, en ineens valt lootspotter opnieuw aan (nadat die eerst kill had). Tegelijk met mijn generaal, die veel later was vertrokken met aanval. Helaas was mijn aanval eerder klaar, met gevolg dat lootspotter geen kill had gemaakt en derhalve geen loot. Ondanks dat deze eerder wel kill had gemaakt. inclusief premium bonus 1200 bonen weg, net als andere loot.

Ditmaal wel een ticket aangemaakt. Extra verlies troepen is te overzien, maar als je ook al geen loot ontvangt door 'bug' loopt de emmer wel ver over. Hopelijk word deze loot vergoed en worden de problemen snel opgelost... wat de oorzaak ook mag wezen. Ben zelf ook maar eens aan de slag gegaan om alles opnieuw te installeren. Shockwave weggooien had trouwens geen enkel effect.

BB_Silryn
25-12-14, 16:36
Helaas kan ik niet meer doen dan blijven noteren en blijven doorgeven. Ik werk dit topic wekelijks bij om door te geven aan de ontwikkelaars, en vanaf dat punt is het afwachten.
Het enige wat we weten is dat het veelal te maken kan hebben met instellingen (zoals Klatergoud heeft uitgevonden). Onze MOD_KindestRed heeft hier ook aardig wat knowhow van, dus indien nodig kun je ook aan hem vragen of hij wil kijken of er iets veranderd kan worden zodat het beter werkt.

SaintPetrus
28-12-14, 10:22
Beste gildeleden en overige spelers,

Nadat PVP is toegevoegd lijkt het alsof er meer problemen zijn ontstaan met avonturen waardoor er veel verlies is van de hogere troepen. Blocks die voorheen gewoon goed gingen slagen nu niet met als resultaat verlies van deze manschappen.

Voorbeelden van duur verlies zijn o.a. verlies van kruisboogschutters, elitesoldaten en Kanonniers. Het verlies is mede duur omdat er nu minder van deze wapens in de loots zitten en van kanonnen volgens mij helemaal niet.

Ook de expedities van nieuwe eilanden is een dure hobby, als je troepen wil maken kost het je een vermogen, maar nog erger, al die troepen kosten settlers waardoor je zelfs geen gewone avonturen meer kunt doen omdat je te weinig gewone troepen hebt.

Weet niet of meerdere mensen dezelfde ervaringen hebben, maar lijkt mij van wel. Omdat er in ons gilde meerdere mensen dezelfde problemen hebben.

Grtz Saint Petrus

Alene
28-12-14, 12:14
ik ben een dappere kleermakertje aan het doen en het aangevallen kamp is leeg, maar mijn generaal is ziek terwijl dit niet moet kunnen. Nu ben ik kostbare mannen kwijt zoals kanonnen. Hoe wordt dit opgelost?

veldje-71
28-12-14, 15:36
Ik sluit me aan bij SaintPetrus, de avo's lopen totaal niet sinds de invoering van pvp. Het zijn problemen waar je als speler niets aan kan doen. Je gen is plots verdwenen waardoor avo's grof mislopen, dure verliezen idd als gevolg. Elite's en kruisbogen zijn dan het haasje.

De opbrengsten uit een avo zijn ook niet eerlijk. Ze zouden conform de verliezen zijn en de omzet van wapens naar gs. Dit klopt toch echt niet. Ook de magere opbrengst bij pvp maakt dat het allemaal geen succes is.

Je hebt gelijk hoor Saint Petrus..
Groetjes Veldje-71

Qwerty
29-12-14, 09:19
Misschien handig om eerst even op het forum te kijken voordat je een nieuw draadje opent:
http://forum.thesettlersonline.nl/threads/18564-Problemen-met-generaals-op-avontuur

oja, ik zag dat er tegenwoordig ook een forum-MOD is. Is niet een van de taken om draadjes met dezelfde onderwerpen bij elkaar te zetten, zoals dat ook op de andere fora veelvuldig gebeurt. Het nl-forum kan zo langzamerhand wel een grote samenvoeg-operatie gebruiken.

BB_Silryn
29-12-14, 15:29
Misschien handig om eerst even op het forum te kijken voordat je een nieuw draadje opent:
http://forum.thesettlersonline.nl/threads/18564-Problemen-met-generaals-op-avontuur

oja, ik zag dat er tegenwoordig ook een forum-MOD is. Is niet een van de taken om draadjes met dezelfde onderwerpen bij elkaar te zetten, zoals dat ook op de andere fora veelvuldig gebeurt. Het nl-forum kan zo langzamerhand wel een grote samenvoeg-operatie gebruiken.

Nog heel even geduld, en dan kunnen we los hier op het forum met onze nieuwe mods ^-^
Het opruimen samenvoegen zal spoedig gaan gebeuren :)
Ondertussen heb ik alle ontwikkelingen weer doorgegeven aan de ontwikkelaars. Blijven duimen dat er snel een oplossing komt, meer dan dat heb ik helaas niet in mijn macht :)

Kolkkie
30-12-14, 12:58
Ik weet niet of het al langsgekomen is, maar ik zit met het volgende:

Sinds de invoering van de troepenicoontjes (welke troepen er in een gen zitten) boven de generaals is het aanmerkelijk moeilijker om op een generaal te klikken. Soms klik ik mij het ongans en krijg ik de generaal maar niet geselecteerd.
Indien ik een block verstuur blijf ik met grote regelmaat terugtrekken omdat een generaal geen zin heeft om geselecteerd te worden.

Kolkkie
30-12-14, 13:17
Bij Zwarte Ridders:

Generaals blijven hangen achter een onzichtbaar iets. Staan dan een tijd stil. Vervolgens schieten ze ineens als een raket uit de startblokken. Dit geldt voor alle typen generaals.

Mijn veteraan valt een kampje aan waartoe ik heb opdracht had gegeven. Dit kampje wordt keurig omgelegd. Vervolgens krijg ik de melding dat mijn generaal heeft overwonnen en het volgende kampje zal aanvallen. Gelukkig werkte te terugtrek knop nu wel, hetzij met veel vertraging waardoor het nog billen knijpen was of het wel ging werken.

MacAirem
06-01-15, 17:20
2 weken geleden al via support doorgegeven, maar bij gebrek aan reactie ook hier maar dan...:

In Het dappere kleermakertje:

In de eerste sector ( http://thesettlersonline.wikia.com/wiki/File:VLT_guide_sec1.png ) stuur ik een dubbele aanval naar kamp 4. Daarvoor heb ik een 1R-block gestuurd op kamp 3, om onderschepping van die dubbele aanval door kamp 3 te voorkomen (voor de volledigheid: kamp 1 en 2 waren al verslagen). Ik kijk de hele tijd naar wat er gebeurt. Ik zie mijn twee generaals, terwijl de blockaanval op kamp 3 loopt, het onderscheppingsgebied van kamp 3 inlopen en weer veilig uitlopen. Niks aan de hand. Tot een paar tellen later, als ik ineens het bericht krijg, linksbovenin het scherm, dat mijn generaals aanvallen. Niet kamp 4, zoals bedoeld, maar kamp 3. Zonder melding van beëindiging van de aanval van de 1R-block, zonder melding 'Je generaal is onderschept.'

Ik was op dat moment nog de enige speler in het avontuur. Ik had nog geen andere spelers erbij, ook nog niet uitgenodigd. Het betrof één gewone generaal en een veteraan. 1R-block uitgevoerd met een gewone generaal.

Needless to say, ik voelde me lichtelijk 'met-naald-en-draad-in-elkaar-gezet'...

Vandha
13-01-15, 17:36
Hallo,

Ik had inmiddels wel verwacht dat er een oplossing zou zijn voor deze problematiek, maar het blijft aanhouden. Mijn zin om avonturen te spelen en daarmee ook dit spel wordt hierdoor behoorlijk minder.

Als voorbeeld, ik speel veel stampende stieren, en doe deze uit mijn hoofd, het is dat ik weet hoe de aanval in dit avontuur gestuurd moet worden, maar de verspringende generaals, onderscheppingen, foute kampen die aangevallen worden is uitermate vervelend. Ik volg de aanval niet meer, omdat het simpelweg niet klopt wat er op mijn scherm gebeurt, terwijl het op de server (?) wel verder fatsoenlijk afgehandeld wordt. Zelden dat alle aanvallen visueel kloppen wanneer ik dit avontuur speel.
Bij avonturen die ik minder vaak speel, vermijd ik risicovolle blocks, en kosten mij daardoor onnodig extra verliezen. Ik kan niet vertrouwen dat een onderschepping op mijn scherm ook een daadwerkelijke onderschepping is.

En de recente lootwijziging, dat er geen kanon en dama's meer te krijgen zijn, wat ik op zich geen verkeerde verandering vind, is in deze alleen maar zout in de wonde.

Gr. V

MOD_KindestRed
13-01-15, 18:13
morgen 12u weer onderhoud? :-)

Morgennacht vindt er weer onderhoud plaats

FlatTummy
23-01-16, 12:44
Twee generaals blijven konstant in de aanval en komen niet terug ........
Ik ben pas begonnen: op mijn hoofdeiland viel ik gisteren rechtsboven in sector S9 een kamp aan met de tweede aanvalsgolf, welke dit kamp zou moeten vernietigen. Opeens generaal verdwenen...ook na herhaaldelijk in- en uitloggen. 12 uur later weer ingelogd, er staat nog steeds 'Generaal valt aan'. Tweede generaal gestuurd met troepen.....ook deze verdwijn. een staat al uren aan te vallen.....ik kan de knop terugtrekken wel aanklikken, maar dat verandert helaas niets.....nu heb ik dus 2 aanvallende Generaals waar ik niets mee kan doen.....moet ik nu 6 dagen wachten tot het systeem gereset is???? Er vervelend en jammer dit.

hopelijk staat dit op de goede plek want ik zocht met de zoeksleutel 'generaal verdwijnt' en kwam hier terecht.

dmmh77
23-01-16, 15:44
Twee generaals blijven konstant in de aanval en komen niet terug ........
Ik ben pas begonnen: op mijn hoofdeiland viel ik gisteren rechtsboven in sector S9 een kamp aan met de tweede aanvalsgolf, welke dit kamp zou moeten vernietigen. Opeens generaal verdwenen...ook na herhaaldelijk in- en uitloggen. 12 uur later weer ingelogd, er staat nog steeds 'Generaal valt aan'. Tweede generaal gestuurd met troepen.....ook deze verdwijn. een staat al uren aan te vallen.....ik kan de knop terugtrekken wel aanklikken, maar dat verandert helaas niets.....nu heb ik dus 2 aanvallende Generaals waar ik niets mee kan doen.....moet ik nu 6 dagen wachten tot het systeem gereset is???? Er vervelend en jammer dit.

hopelijk staat dit op de goede plek want ik zocht met de zoeksleutel 'generaal verdwijnt' en kwam hier terecht.

een andere generaal sturen naar het kamp en terug trekken voordat de aanval loopt schijnt een truuc te zijn die werkt om dit probleem op te lossen