Bekijk Volledige Versie : [Feedback] Kerstevenement 2014
Ho ho hallo allemaal!
Je kunt het Ontwikkelaarsdagboek hier (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/18539) vinden :D
Commentaar of feedback kun je hier achterlaten als je wil.
Alvast bedankt en veel plezier gewenst met deze decembermaand!
BB_Silryn
http://static.cdn.ubi.com/0034/archive/Forum_int/Pictures/footer_xmas.png
http://i.imgur.com/0fUwWgT.jpg
Nog steeds, hij verwijst naar http://forum.thesettlersonline.nl/threads/18528 waar hij naar http://forum.thesettlersonline.nl/threads/18539 zou moeten verwijzen :)
Nou potdikkie. Bedankt voor het melden!
Nou potdikkie. Bedankt voor het melden!
Geen probleem, zal hem nu maar eens gaan lezen ;)
Linkje in deze zin doet het ook niet: (net boven het kopje "Kerstcadeautjes")
Informatie over de verwijderfases kunnen hier (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/18528-Ontwikkelaarsdagboek-Kerst-2014?p=23188&viewfull=1#post23188) gevonden worden.
of in het Engels is van :)
Klik gewoon op het icoontje of een ster dat naast je avatar zweeft
Deze heet het Zeldzaam Proviandhuis
Extra voorwerpenproducties kunnen vrijgemaakt worden in het Zeldzaamheden Proviandhuis met Recepten.
Bij Zonnevlam:
Effect: Verwijderd de sneeuw van je eiland.
Ik denk dat de of hier en moet zijn
wanneer je Cadeautjes of Marmer aan de elven geeft zullen ze je voorzien van Graniet!
Cement hebben ze op deze server Grout genoemd: (maar een algemene verandering van Grout naar Cement lijkt mij een goeie optie)
Gedurende het evenement kan er Cement worden verkregen.
Als je een van de speciale deuren opent, zal je een avontuur ontvangen, welk avontuur je ontvangt, is gebaseerd op je level.
Als je een van de speciale deuren opent, zal er een avontuur, gebaseerd .
Exotic wood heet Tropisch hout op onze server
5 x Exotisch hout
Bij Tante Irma's Feest wordt waarschijnlijk worsten bedoeld?
50 Sauzen
Bij inschrijvingscampagne: de gevechtsacademie heet hier legeracademie
Verbetering voor de Gevechtsacademie
Bij Dubbeltijd ben je een zinnetje vergeten
Production x2 for 6 hours en 300 Presents
Bij Papiermolen: simpel papier noemen we eenvoudig papier (x2)
250 simpel papier
Bij Kleine lijm:
Versneld
Bij Winkel verbeteringen:
Verwijderd
Wat betekend Verwijderingsfase 1 ?
Dit betekend dat je één extra week hebt om de speciale kerstvoorwerpen voor Cadeautjes te krijgen.
Hier bedoel je waarschijnlijk verhandelen?
Kan ik nog steeds Kerst Verzamelvoorwerpen verzamelen na verwijderingsfase 1 ?
Wat gebeurd er met kerst missies die nog niet zijn afgerond?
Deze zin is zo krom dat ik hem niet eens snap:
Als de zoektocht was afgerond tijdens verwijderingsfase 1 (na het onderhoud) en wanneer het ervoor gestart is zullen er geen Cadeautjes meer gevonden worden.
Wat voor voorwerpen bedoel je hiermee?: (met dank aan Bertolucci opgelost)
Hetzelfde geldt voor voltooide voorwerpen, je kan ze nog steeds pakken na verwijderingsfase 1.
Wat gebeurd er met de Kerst Avontuurverbeteringen in mijn Stermenu?
Sorry voor al het commentaar, maar dat scheelt wellicht vragen achteraf (en ja, ik ben een taalpurist ;) )
Voor de rest: ik ben benieuwd, ik ben blij met de jagershutten en de recyclefabrieken, het ziet er goed uit!
Begrijp ik het goed dat lvl 36+ alleen maar buffs Ponyritje, duur speelgoed, kunstgeschenk (zonder t ;) ) en sierraden hoeft te maken?
Paul, je bent er zelfs nog een aantal vergeten zie ik :)
Je zult ongetwijfeld veel commentaar op je post krijgen, maar ik ben het helemaal met je eens. Op het forum en in chats maakt het me geen biet uit of iemand d's en t's verwisselt,als het maar te begrijpen is, maar van een vertegenwoordiger van een groot bedrijf mag je in de communicatie naar de "klant" toch op z'n minst foutloos Nederlands verwachten.
Paul, je bent er zelfs nog een aantal vergeten zie ik :)
Je zult ongetwijfeld veel commentaar op je post krijgen, maar ik ben het helemaal met je eens. Op het forum en in chats maakt het me geen biet uit of iemand d's en t's verwisselt,als het maar te begrijpen is, maar van een vertegenwoordiger van een groot bedrijf mag je in de communicatie naar de "klant" toch op z'n minst foutloos Nederlands verwachten.
Haha, ik dacht alle d'tjes en t'tjes wel te hebben gehad, maarja, op een meter post kun je altijd iets missen en ik las voornamelijk met de focus op de inhoud.
Bertolucci
05-12-14, 16:55
Verbeteringen "voor x uur" is in beter Nederlands: "gedurende x uur"
Over het grout=cement, vind ik nu wel een mooi moment om die vertaalslag te maken op .nl dat maakt het wat meer pegi7 nederlands.
En dan is dat alvast eens een spelerssuggestie van het forum die voeten in de aarde krijgt.
@Paul: De voltooide voorwerpen zijn je producties in je burgemeesterhuis, als er daar dus al iets af is zal dat niet verdwijnen met het onderhoud maar gewoon gepakt kunnen worden.
Wat ik op test gedaan heb, was dat je ook bij de moeilijkere avonturen ook simpele kampjes (makkelijke huizen) had waar je dus ook de makkelijkere verbeteringen voor nodig had.
@BB_Silryn: Wat ik in een van de laatste zinnen van het berichtje over de verwijderfase begrijp is dat je teveel geproduceerde avontuurbuffs strak op je burgemeesterhuis mag droppen en je dan de gebruikte grondstoffen er weer uit vrijmaakt?
@Paul: De voltooide voorwerpen zijn je producties in je burgemeesterhuis, als er daar dus al iets af is zal dat niet verdwijnen met het onderhoud maar gewoon gepakt kunnen worden.
Dat vermoeden had ik al :)
Wat ik op test gedaan heb, was dat je ook bij de moeilijkere avonturen ook simpele kampjes (makkelijke huizen) had waar je dus ook de makkelijkere verbeteringen voor nodig had.
Dat staat er niet...
Bertolucci
05-12-14, 17:02
ff checken hoe ik het lees, misschien multi-interpretabel
Dank jullie voor de aanvullingen. Ik zal er nogmaals even naar kijken en eens even op zoek gaan. Zelfs een spellingscontrole wist mij niet op vreemde dingen te wijzen, dus dit wordt nog weer even handmatig spitten :) Heb de tekst van de vorige kerstactie grotendeels over mogen nemen, dus ik nam aan dat die al correct was. On my way voor de spellingcheck ;)
Ja Bertolucci, dat begrijp je juist :)
''For a refund of the production resources, the buff has to be applied to the Mayor's house.''
Nelleke199
05-12-14, 17:04
Ik ga positief reageren op je post. Dit is volgens mij de eerste keer dat het Kerstevenement goed wordt toegelicht. Veel meer informatie dan in voorgaande jaren en ook duidelijke informatie.
Grout is geen Nederlands, cement is dat wel. Dat vind ik een verbetering.
Fijn dat er uitbreiding komt in het zeldzame proviandhuis, o.a. beenderlijm kunnen produceren zal veel spelers helpen om geologen en ontdekkingsreizigers sneller boekjes te kunnen laten lezen.
Bertolucci
05-12-14, 17:07
Fijn dat scheelt weer troep in het stermenu :P Goeie optie, dank.
@Paul, het staat er ook niet niet ;)
De avonturen komen in 3 verschillende zwaartecategorieën tevoorschijn en in de verschillende kampjes in 1 avontuur zullen per kamp max 2 verschillende eenheden uit dezelfde categorie gebruikt worden. Dat wil niet zeggen dat alle kampjes in het avontuur van dezelfde zwaartecategorie zullen zijn.
Fijn dat scheelt weer troep in het stermenu :P Goeie optie, dank.
@Paul, het staat er ook niet niet ;)
De avonturen komen in 3 verschillende zwaartecategorieën tevoorschijn en in de verschillende kampjes in 1 avontuur zullen per kamp max 2 verschillende eenheden uit dezelfde categorie gebruikt worden. Dat wil niet zeggen dat alle kampjes in het avontuur van dezelfde zwaartecategorie zullen zijn.
Prima, al blij dat wij (36+) het niet met alleen maar dure grondstoffen hoeven te doen.
Al vind ik het wel jammer dat er ook weer ijzerstaven nodig zijn. Die voorraad wordt al flink op de proef gesteld door invoering van de kolonies.
Ohja, BB_Silryn, wellicht een goed idee om alleen het nieuwste ontwikkelaarsdagboek "sticky" te maken in dit forum: http://forum.thesettlersonline.nl/forums/178-Ontwikkelaarsdagboek
Bertolucci
05-12-14, 17:28
zag van de week toevallig mijn goudertsvoorraad en toen ik het dagboek zag en verbeteringen van gouderts bij de vleet op de dure kampjes was ik zo happy dat ik niet meer verdergekeken heb.
En ijzerstaven, tsja, ik had lang geleden al besloten dat ik 2 ijzersmelters wou die ik afentoe gebruikte, die draaien nu dus flink gebufft en wat vaker dan afentoe :P
Paul, bedankt voor je spellingscheck ;) De tekst is aangepast en het topic is een sticky :)
Nelleke, fijn om te horen dat dit logboek goed uitgebreid is :)
Graag gedaan Silryn! (ik zie snel dat je toch nog een paar puntjes hebt gemist, maar dat terzijde ;) heb de afgehandelde doorgestreept in mijn eerste reactie)
Nog wel even een vraagje over de recepten. Er staat dat ze permanent worden na éénmalig toegepast te zijn. Is dat permanent als in: ook na het evenement beschikbaar?
Ja, van wat wij hebben begrepen is dit ook na het evenement :) Mocht hier alsnog verandering in komen dan meld ik het meteen ;)
Je moet de recepten wel tijdens het evenement aanschaffen, achteraf kan het niet meer
TheDutchman
05-12-14, 18:12
Je moet de recepten wel tijdens het evenement aanschaffen, achteraf kan het niet meer
Is dat al bevestigd, ik heb het nog als vraag open staan op de test server waar ik dat inderdaad ook zag.
Lijkt me met name naar lage levels toe niet zo fair, die hebben al moeite genoeg om het provisie huis aan te schaffen tijdens kerst.
Met nelleke eensch is, lekker uitgebreid
De tekst is aangepast en het topic is een sticky :)
misschien een optie om wat andere topics sticky OFF te maken :P
En hoort dit topic trouwens niet hier te staan?
http://forum.thesettlersonline.nl/forums/204-Ontwikkelaarsdagboek-en-tipje-van-de-sluier-reacties
TheCount666
05-12-14, 19:06
wauw weer een grote aanfluiting denk er over om maar te stoppen heb geen zin in waardeloze prut vorig jaar was er tenminste nog een goudtoren
nee settlers gaat heel heel hard achteruit in snel tempo
wauw weer een grote aanfluiting denk er over om maar te stoppen heb geen zin in waardeloze prut vorig jaar was er tenminste nog een goudtoren
nee settlers gaat heel heel hard achteruit in snel tempo
Wat wil je dan graag anders zien TheCount666? Dan kan BB_Silryn ook wat feedback terug geven aan het ontwikkelaarsteam.
TheCount666
05-12-14, 19:34
iig niet de rommel waar ze nu mee aankomen maar met iets waar je ook echt wat aan hebt en geen afdankertjes
iig niet de rommel waar ze nu mee aankomen maar met iets waar je ook echt wat aan hebt en geen afdankertjes
Kun je ook voorbeelden noemen? Als jij bij je werkgever komt met het bericht dat je klanten ontevreden zijn, wil hij/zij ook weten wat ze dan wél willen zien...
TheCount666
05-12-14, 19:40
lezen is ook een vak apart dus.....
BartSimpson
05-12-14, 20:43
Het woord cement was de eerste keer dat ik dit hoorde in dit spel.
Maar door de ervaring in het verleden ging ik er vanzelf vanuit dat het om grout ging.
Ik heb wel enkele opmerkingen zonder een zagevent te willen zijn:
1- Jagerhut: Whoehoe, laat maar komen
2- Recyclefabriek als mogelijkheid terwijl deze ook te koop is voor gildemunten geeft een zeer zware slag aan de kolenhandel. Naar mijn mening een beetje een ongelukkige keuze voor de economie. Maar ik ga ze zeker en vast kopen omdat ik ze goed kan gebruiken.
3- aan die ijskoude ijzermijn geef ik niks uit, anderen zijn er misschien wel gelukkig mee.
4- Zeldzaam proviandhuis, de hoofdprijs in mij ogen, is voor mijzelf een mooie buitenkans. Ik koop deze 100% zeker. Beetje spijtig voor alle spelers die deze al hebben. een gewoon prov huis + 2 zeldzame is wat veel denk ik. Maar voor mijzelf: zalig.
Bevroren huis als via de adventskalender verwelkom ik helemaal. Dat plaats ik met veel plezier.
De upgrades van de silo's is ook mooi meegenomen.
Weer wat minder tijd besteden aan het bouwen van tarwevelde geeft ons wat meer luxe :)
EN ik kan er ook bij zeggen dat we nog nooit zoveel informatie hebben gekregen over een event als nu en dat kan ik enkel toejuichen.
Goed bezig silryn :)
Ik kijk echt uit naar het event en ik ga volluit voor de jagershutten en het zelfdzaam proviandhuis.
Ik zit nog met 1 vraag, misschien zie ik het ergens over het hoofd,
gaan we ook kadootjes looten bij gewone avonturen?
Bertolucci
05-12-14, 20:46
De zware slag aan de kolenhandel zal wel net zo zwaar meevallen aangezien de prijs van kolen sinds pvp juist weer omhooggestuwd is.
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar als je het zeldzaam proviandhuis hebt van eerder, kan je toch geen 2e meer kopen?
@ thecount666: Afwisseling is ook wel leuk en eerlijk gezegd die goudtoren waar jij zo blij van werd die produceert precies niet echt heel veel goud, dus dat je daar zo blij van wordt???
En een bevroren huisje is toch altijd welkom neem ik aan.
TheCount666
05-12-14, 21:01
zo'n stom bevroren huis ? nee dank je t is gewoon een veredeld adelijk huis
ROBIN_TBOD
05-12-14, 21:16
Dames en Heren bij BB, GOED GEDAAN!
- Zoals eerder al door anderen aangegeven: zeer duidelijke info! (Is inderdaad wel eens anders geweest)
- Ik ga heel blij zijn met het bevroren landhuis en de mogelijkheid om meerdere op de handel aan te schaffen!
Ik ben de laatste tijd positief verrast door de progressie die het spel gemaakt heeft. En al is niet iedereen het daar mee eens en dat kan zijn omdat het niet begrepen of gewaardeerd wordt (voor sommige is verandering moeilijk en voor anderen is het NOOIT genoeg/goed).
De handige nieuwe opties na de laatste update zijn wat mij betreft absoluut een verrijking. En (omdat ik erg positief ben ingesteld) het geeft heel veel perspectief voor meer positieve en behulpzame veranderingen.
Keep up the good work en bijvoorbaad dank voor mijn straks gepimpte Zeldzaam proviandhuis!
De beloningen zijn prima. Bijna niet mogelijk om daar kritiek op te hebben. Zou niet weten wat er anders weggegeven kan worden zonder iets compleet nieuws te ontwikkelen.
TheDutchman
05-12-14, 22:02
zo'n stom bevroren huis ? nee dank je t is gewoon een veredeld adelijk huis
hmm, Jij klinkt wel heel negatief. Ten eerst is een bevroren huis (140 vs max 80 settlers) 1 van de beste gebouwen die ze je tegenwoordig kunnen geven (zie ook prijzen op de handel) , tenzij jij een edelstenen put of onuitputbare kopermijn verwacht.
BB heeft deze keer wel geluisterd naar feedback van de vorige events toen ineens iedereen een goudtoren had en de munten in waarde daalden, of toen 1 event lang je enorm veel bevroren huizen kon verkrijgen waardoor alle andere huisjes ineens niks meer waard werden.
Ik vind dat er een mooi event staat en dat de beloningen elke keer weer iets van waarde toevoegen voor de meeste spelers.
TheCount666
05-12-14, 22:07
ja dutchman voor de gevorderde spelers niet voor nieuwe spelers dus het zal wel een uitstervend ras worden die nieuwe spelers omdat het voor hen heus geen toegevoegde waarde zal zijn iets wat niets opleverd
annyway zo word het nooit een browsergame van het jaar ( iets wat ik wel ooit gespeeld heb )
TheDutchman
05-12-14, 23:00
Jij speelt geen avo's zeker. De meeste beginners hebben tekort aan settlers en bouwvergunningen, dus 1 zo'n bevroren huis levert wel degelijk een hoop voordeel op ook voor een beginnende speler.
FYI, settlers was al eens browsergame van het jaar (ik dacht 2012).
Kerst evenement nog op testserver of slaan we dat over ?
michael4david
06-12-14, 15:20
is al getest daar en verwijderd
@ BB_Sylrin : prachtwerk !! (na de spellingcheck :D )
@ count : die recyclers komen nochtans van pas in elke setup ...
BartSimpson
07-12-14, 16:09
Hoe zit het nu eigenlijk met avonturen?
Krijg je kadootjes voor het voltooien van avonturen?
En zo ja, van alle avonturen of van sommige?
Is me nog wat onduidelijk.
Super om te horen dat, ondanks een paar reacties, de gemoederen voor de komende actie goed gestemd zijn!
Ik zal de overige foutjes nog even weer aanpassen (cement naar grout etc.)
Bertolucci
08-12-14, 16:55
Hoi BB_Silryn, probeer nu juist grout naar cement aan te mogen passen van BB, in de reeds eerder geïntroduceerde dingetjes dus. Dat is tenminste wel Nederlands :D
zou het eerder specie noemen...vroeger had je geen cement
BlackMedusa
08-12-14, 21:44
Ik vind het kerstevent prima, toch een vraagje die winkel verbetering, waar je de huidige verbetering weghaalt, wat heeft dat voor zin?
Als je dan met iemand niet kunt opschieten gaat die je een beetje lastig vallen door je verbeteringen weg te halen?
die 24 uurs mandjes vind ik geweldig :D
Ik vind het kerstevent prima, toch een vraagje die winkel verbetering, waar je de huidige verbetering weghaalt, wat heeft dat voor zin?
Als je dan met iemand niet kunt opschieten gaat die je een beetje lastig vallen door je verbeteringen weg te halen?
die 24 uurs mandjes vind ik geweldig :D
Ik denk dat het juist wel een goeie optie is.
Stel je hebt een x4 buff lopen die (beetje verkeerd gepland) om 1 uur 's nachts ophoudt en je wil je gebouw toch gebufft laten draaien. Dan haal je de x4 verbetering eraf en gooi je er een nieuwe op.
BlackMedusa
08-12-14, 22:35
Stel je hebt een x4 buff lopen die (beetje verkeerd gepland) om 1 uur 's nachts ophoudt en je wil je gebouw toch gebufft laten draaien. Dan haal je de x4 verbetering eraf en gooi je er een nieuwe op.
ok goed punt heb je daar, maar ik hoop dan wel dat je die winkel verbetering net als sommige andere alleen maar bij jezelf kunt gebruiken :D
ok goed punt heb je daar, maar ik hoop dan wel dat je die winkel verbetering net als sommige andere alleen maar bij jezelf kunt gebruiken :D
dat is wel een goeie suggestie! (BB_Silryn, lees je mee? ;) )
Een beetje toegewijde eilandbaas blijft gewoon wakker of zet de wekker ;)
Nelleke199
09-12-14, 11:10
Haha... zet de wekker. Hoezo verslaafd?
dat is wel een goeie suggestie! (BB_Silryn, lees je mee? ;) )
Suggestie staat genoteerd en zal worden doorgespeeld ;)
Een beetje toegewijde eilandbaas blijft gewoon wakker of zet de wekker ;)
Doe ik normaal ook hoor, maar dit komt mijn nachtrust wel ten goede ;)
Suggestie staat genoteerd en zal worden doorgespeeld ;)
Top!
Bertolucci
09-12-14, 20:23
En dan is er ook nog die x3 buff met straal van 3 vakjes die kun je dan zetten en 1 (of meer) gebouw in die straal kun je dan weer uitschakelen als je daar x4 op wil hebben. (je zal maar net krap in je regenboogsneeuw of whatever zitten en uur of 2 later komt een ontdekker er mee thuis.)
Maar idd wel beste om dat een buff voor je eigen eiland te laten zijn
Hoewel ik soms bij mensen op hun eiland ben en dan bepaalde gebouwen niet buffen kan omdat ze dat zelf al gedaan hebben, kan ik die buff bv vervangen door de mijne die langer loopt ofzo.
En @blackmedusa je moet indenken dat als het goed is je iedereen "kent" die bij jou op eiland mag komen kijken en dus buffen kan.
Dus bij nader inzien, nee liever gewoon een buff voor iedereen houden. Als iemand vervelend is melden bij BB en uit je lijst schoppen.