Bekijk Volledige Versie : [Feedback] Spelervaring, winkel en meer
Hallo allemaal!
Zoals gemerkt, de PvP is in ons midden. Helaas bracht deze ook flink wat commentaar en problemen met zich mee.
Graag zou ik jullie in dit topic nogmaals even centraal los willen laten op de kwestie en alles er omheen. Wij hebben jullie feedback wederom hard nodig.
Feedback over de winkel (wat mis je nog, prijzen, etc.)
Algemene spel feedback
Al het andere wat je graag veranderd zou willen zien, gezien vanuit het spelersperspectief.
BB_Silryn
Hoi Silryn,
Ik zou zeggen lees het forum even door, want er staan al flink veel berichten over problemen met en vragen over PvP. Ik weet dat er bij BB in het weekend niet wordt gewerkt, maar het spel loopt gewoon door, en de reacties op het forum dus ook. Het lijkt mij niet dat de spelers alle berichten nu hier nog eens moeten gaan herhalen. Ook lijkt het mij weer de omgekeerde wereld. Laat BB dit keer eerst maar eens met enige feedback van hun kant komen. Uit je antwoorden bij andere berichten blijkt dat bepaalde problemen al bekend zijn en uit berichten van andere spelers blijkt dat meerdere problemen op de testserver ook al bekend waren, maar simpelweg toch zijn geïmplementeerd. Doe daar dan eerst wat aan/mee en communiceer deze problemen dan ook naar de spelers. Dan weten wij ook (eindelijk) waar we aan toe zijn. Nu is het weer één grote partij ergernis, ten eerste vanwege alle problemen en ten tweede vanwege het totaal uitblijven van feedback vanuit BB.
Succes verder...
Nelleke199
01-12-14, 13:48
Benieuwd wat je vanmiddag om 04.00 uur kan vertellen over dit debacle, Silryn.
Misschien dat ik dan hier nog eens terugkom om te zeggen wat ik er van denk.
Hoi Silryn,
Ik zou zeggen lees het forum even door, want er staan al flink veel berichten over problemen met en vragen over PvP. Ik weet dat er bij BB in het weekend niet wordt gewerkt, maar het spel loopt gewoon door, en de reacties op het forum dus ook. Het lijkt mij niet dat de spelers alle berichten nu hier nog eens moeten gaan herhalen. Ook lijkt het mij weer de omgekeerde wereld. Laat BB dit keer eerst maar eens met enige feedback van hun kant komen. Uit je antwoorden bij andere berichten blijkt dat bepaalde problemen al bekend zijn en uit berichten van andere spelers blijkt dat meerdere problemen op de testserver ook al bekend waren, maar simpelweg toch zijn geïmplementeerd. Doe daar dan eerst wat aan/mee en communiceer deze problemen dan ook naar de spelers. Dan weten wij ook (eindelijk) waar we aan toe zijn. Nu is het weer één grote partij ergernis, ten eerste vanwege alle problemen en ten tweede vanwege het totaal uitblijven van feedback vanuit BB.
Succes verder...
Het forum wordt ook doorgelezen natuurlijk. Daarom hebben we hier ook de aanvulling van de verdere spelervaring en de winkel erbij in dit topic :)
Ik vraag ook niemand om zich hier te herhalen. Lijkt me ook overbodig, aangezien de andere topics genoteerd en doorgegeven gaan worden voor het complete overzicht ;)
Dirty_Marcel
01-12-14, 16:41
Wat u gemist heeft in de voorgaande tijd, is dat veel spelers graag een eiland uitbreiding zouden willen zien( of een bebouwbare kolonie) en sommige ook graag zouden willen verder levellen.
Deze wensen waren er la zodra spelers lvl 50 bereikten, dus meer als anderhalf jaar geleden.
Ook waren er vanaf het begin al bugs die we graag kwijt wilden zoals bv een knipperende fluister terwijl er niemand is.
Ik denk dat 75 tot 80% van de spelers hier juist zijn omdat er geen pvp is.
Helaas is dat er nu wel doorgedrukt door BB, en gelukkig hoef je hier niet aan deel te nemen, dat is goed geregeld.
Maar het zou prettig zijn als BB voor zulke dingen eerst een betrouwbare poll zou houden onder de spelers en daarmee zouden inzien dat voor de meesten de wensen qua spel heel ergens anders liggen.
Haal eerst een alle bugs eruit...ja..we hebben nog steeds een knipperende fluister na ruim 2 jaar.. en begin dan pas aan wat nieuws..iets wat de meesten onder ons wel graag wensen te zien.
Feedback;knipperende fluister terwijl er niemand is
;aanvallen op avo's die ineens opnieuw beginnen
;generaals die opeens opnieuw landen
;veel DP in gildemissie terwijl deze niet meer te koop is
;soms niet te zien wie als 3e speler aan avo meedoet
;pvp te duur opgezet voor lagere levels
De loot verdeling in de avonturen is aardig verbeterd... zwaarder avo, betere loot en andersom... ook is het verwijderen van wapens een leuk iets, vele worden nu verplicht alle gebouwen neer te zetten en daardoor hoop ik dat er minder spelers komen met enkel veel bakkers of huizen etc.
Maar nogmaals.. voor BB weer eens wat wil gaan doen , vraag eens een keer wat de spelers graag willen, dat zou een flinke stap in de goede richting zijn.
Nelleke199
01-12-14, 16:52
Quote:
Veranderingenlog 4-12-2014
•Kolonie verdedigingsgebouwen van de winkel zijn nu aan te vragen in de handel.
•Een vijandelijk kamp kan verschijnen in de neutrale sector in een expeditie.
•Een Kolonie eiland kan toegewezen worden aan meer dan één speler tegelijkertijd.
•De missie ''Je eerste Kolonie'' kon niet voltooid worden als een Kolonie veroverd was zonder de verdedigingsmodus te bezoeken.
•In sommige gevallen kwamen ontdekkingsreizigers terug van een Avonturen zoektocht (middellang) zonder buit.
•Tekst miste als de Maarschalk terug kwam van een expeditie wanneer hij geen plek beschikbaar had om op terug te keren.
Unquote
Aan alle andere problemen in het spel wordt nu niets gedaan? Ik zou graag het spel spelen zonder al die bugs die er extra zijn bijgekomen sinds de introductie van PvP en de productie versnelling/gratis verplaatsing van gebouwen.
Aan alle andere problemen wordt ook gewerkt, maar deze problemen zijn degene die wij mogen doorgeven nu die op de lijst staan voor de komende update :)
Wat u gemist heeft in de voorgaande tijd, is dat veel spelers graag een eiland uitbreiding zouden willen zien( of een bebouwbare kolonie) en sommige ook graag zouden willen verder levellen.
Deze wensen waren er la zodra spelers lvl 50 bereikten, dus meer als anderhalf jaar geleden.
Ook waren er vanaf het begin al bugs die we graag kwijt wilden zoals bv een knipperende fluister terwijl er niemand is.
Ik denk dat 75 tot 80% van de spelers hier juist zijn omdat er geen pvp is.
Helaas is dat er nu wel doorgedrukt door BB, en gelukkig hoef je hier niet aan deel te nemen, dat is goed geregeld.
Maar het zou prettig zijn als BB voor zulke dingen eerst een betrouwbare poll zou houden onder de spelers en daarmee zouden inzien dat voor de meesten de wensen qua spel heel ergens anders liggen.
Haal eerst een alle bugs eruit...ja..we hebben nog steeds een knipperende fluister na ruim 2 jaar.. en begin dan pas aan wat nieuws..iets wat de meesten onder ons wel graag wensen te zien.
Feedback;knipperende fluister terwijl er niemand is
;aanvallen op avo's die ineens opnieuw beginnen
;generaals die opeens opnieuw landen
;veel DP in gildemissie terwijl deze niet meer te koop is
;soms niet te zien wie als 3e speler aan avo meedoet
;pvp te duur opgezet voor lagere levels
De loot verdeling in de avonturen is aardig verbeterd... zwaarder avo, betere loot en andersom... ook is het verwijderen van wapens een leuk iets, vele worden nu verplicht alle gebouwen neer te zetten en daardoor hoop ik dat er minder spelers komen met enkel veel bakkers of huizen etc.
Maar nogmaals.. voor BB weer eens wat wil gaan doen , vraag eens een keer wat de spelers graag willen, dat zou een flinke stap in de goede richting zijn.
Dank voor je feedback. Deze wordt genoteerd en doorgegeven ;)
Hallo allemaal!
Zoals gemerkt, de PvP is in ons midden. Helaas bracht deze ook flink wat commentaar en problemen met zich mee.
Graag zou ik jullie in dit topic nogmaals even centraal los willen laten op de kwestie en alles er omheen. Wij hebben jullie feedback wederom hard nodig.
Feedback over de winkel (wat mis je nog, prijzen, etc.)
Algemene spel feedback
Al het andere wat je graag veranderd zou willen zien, gezien vanuit het spelersperspectief.
BB_Silryn
sorry hoor, sinds donderdag zijn bugs , problemen etc gemeld in tientallen topics en honderden berichten. Wat jij nu zegt is dat we hadden moeten wachten tot de CM een topic had geopend. Of, nu we uit eigen beweging vast begonnen zijn met melden , we dat hier nog eens moeten c & p (ook een bug trouwens, werkt niet meer met rechtermuisknop in de chatbalken)
Wat mezelf betreft: nog niet misschien dat ik alles hier ga herhalen, ga zelf eens een paar uurtjes spelen , dan vliegen de bugs je vanzelf om de oren. En als ik wat geirriteerd overkom, dat heb je goed gezien
Bertolucci
01-12-14, 18:05
uhm, ik heb het niet helemaal gecontroleerd, maar het lijkt of de top avonturenvaardigheid "30% kans op extra avontuur" het niet meer doet.
zijn er meer die dit hebben? (kan pas over 15 uur dubbelchecken en prt scr maken).
en betreft kolonieën:
-de maarschalken doen er ruim langer over om terug te lopen dan heen, en ook is er een langdurig (avonturenlang) terugtransport van losse troepen
hoort dit of is dit bugje?.
-door het aantal wapens per vechter en het aantal ijzer of staal per wapen, is er dusdanige vermenigvuldiging dat de kosten voor een kolonie behoorlijk oplopen, dit is voor spelers onder lvl 50 en/of zonder volledige ijzereconomie moeilijk op te brengen.
-in de tekst wordt veelvuldig met valorpunten gestrooid, in de winkel heten ze moedpunten, en hoe kom ik eraan?
Gedoe met de invoering van kolonie en verplaats en productieweken:
-gratis gebouwen verplaatsen had ik ook eigenlijk de pakhuizen bijgewild, ze zijn niet verplaatsbaar, maar dan had de aankondiging anders gemoeten, tip voor de volgende aankondiging over hoe je je eigen teksten wíl laten lezen en hou mensen ze kúnnen lezen.
-gebouwen verplaatsen met een minuut vertraging is irriiiitaaaannnnttttt, het spel is er evengoed traag van geworden, dus bijt door de zure appel heen en schakel servercapaciteit in als je zoiets aanbiedt.
-de productieweken kant van het verhaal: 50% extra produceren had ook als verbetering gekund, zodat niet ook extra verbruik in de ketens geslopen zou zijn.
Ik had voorraden en trek het wel komende anderhalve week nog met plaatsing van ijzersmelterbuffs, maar velen blijkbaar niet.
-generaals schijnen niet meer tussen avonturen heen en weer verplaatst te kunnen worden.
-verder vind ik de aanpassing aan het gewone gevechtssysteem en de loottabellen (zonder wapens) een goede aanpassing, sommigen met een volledig uitgekristalliseerd eiland zullen ervan balen, maar ook velen niet.
Verder vind ik dat deze hele grote update niet nog even gauw tussen haloween en kerst gepropt had mogen worden, maar nog even rustig doorgetest en uitontwikkeld voor de introductie begin januari als de meeste mensen toch een supersaaie maand hebben.
Ow en vrijdag werd er al tot in de hemel geklaagd, een officiële reactie toen was beter geweest, dan was er misschien niet zoooooo ontzetttteeeeennndddd veeeeellllllllllllllll geklaagd van het weekend, alleen om het klagen had ik al minder zin in te loggen namelijk :P
IK vind het super jammer dat sommige avo's zijn verdwenen in de winkel. (O.A. pirateneiland)
Wat ik ook een min punt vind, is dat het spel nu hapert (bijv bij mijnen updaten en or wegsturen).
Wat ik wel top vind is dat je meerdere generaals tegelijk kan sturen, en dat als je er met je muis op kom, al gelijk kan zien wat er in zit.
Klein dingetje wat me nog opviel, expeditie leverancier staat tussen mijn geluksverkenners en gewone verkenners in :)
Deze zal ik dus liever bij de maarschalken zien.
http://forum.thesettlersonline.nl/attachment.php?attachmentid=490&stc=1&d=1417462396
Nu dacht ik toch dat er na 16.00u meer info zou komen over de status van het spel, over de vele bugs en problemen en over de mogelijke oplossingen. Heb ik ergens iets gemist? Staat er misschien wel iets op Facebook (heb ik niet) of op Twitter (heb ik ook niet)? Ik zie een bericht van Nelleke waarin enkele zaken worden gemeld. Waar staat dat? Of is er nog helemaal niets van de kant van BB vernomen... ???
Nelleke199
01-12-14, 21:52
Office03, het bericht dat ik aanhaalde staat aan het einde van de post: Kolonies en PvP onder het kopje Nieuws, Aankondigingen en Ontwikkelingen en is later dan 16.00 uur geplaatst. Omdat ik al een vermoeden had dat velen dat niet direct zouden zien/vinden heb ik het in mijn reactie hier vermeld.
Dank je. Ik heb het bericht blijkbaar gemist, terwijl ik toch regelmatig even langskom om te kijken of er nog nieuwe berichten zijn. Het is ook niet zo dat we staan te springen om nieuws, dus het is logisch dat er door BB ergens achteraf (bijna stiekem) wordt gemeld dat er eigenlijk niets te melden valt...
Bertolucci
01-12-14, 23:43
+1 op Hoad, die was ik nog vergeten zeker beter als die geclusterd zouden zijn.
En als we het over stermenu hebben, ik zou het fijn vinden als:
-de generaals en maarschalken die weggestuurd worden onder de ontdekkingsreizigers en geologen geschikt zouden worden, zodat de OR en geologen altijd op dezelfde locaties in het stermenu blijven staan.
-het tabje alles verdwijnt en het tabje overige gesplitst wordt in een tabje met avonturen en een tabje met gebouwen en deco.
Zodat het makkelijker wordt om gebouwen terug te vinden.
-en dat alle producerende gebouwen en bevolkingsgebouwen geclusterd worden boven de monumenten, paviljoens, raving rabbit..... (decogebouwen dus) en deco items zodat je niet door die stervullende troep hoeft te worstelen om iets nuttigs tegen te komen ;)
BlackMedusa
02-12-14, 11:17
Office03, het bericht dat ik aanhaalde staat aan het einde van de post: Kolonies en PvP onder het kopje Nieuws, Aankondigingen en Ontwikkelingen en is later dan 16.00 uur geplaatst. Omdat ik al een vermoeden had dat velen dat niet direct zouden zien/vinden heb ik het in mijn reactie hier vermeld.
nou ik heb het bericht gelezen en wat een onzin weer, alles over dat stomme pvp gebeuren maar niks over de bugs die er zijn een avo is bijna niet meer te doen met gens die constant opnieuw aanvallen, terug lopen naar een veroverd kamp, een or die terugkomt van lange avontuur zoeken en de melding geeft , je or heeft een avo gevonden en er niks bij staat geen avo dus munten, worst en tijd verbeuzeld , o ja en bij avo gen onderschept , gen niet onderschept, gen onderschept, aanval gedaan , aanval niet gedaan en waarom bij de economie die 50% minder tijd, heel de economie naar zijn malle moer, had dan 2x output gedaan had je dat probleem niet, er zijn al de nodige mensen gestopt door die onzin, alleen al in de gilde 4 mensen die er de brui aan gegeven hebben, gewoon zo doorgaan dan houden jullie niemand meer over.
Nelleke199
02-12-14, 11:38
Ik vind dat de heleboel gewoon teruggezet moet worden naar voor het laatste onderhoud zodat al die onzin direct uit het spel verdwenen is. Wij hadden al zoveel bugs. Begrijp niet dat mensen die hun vak serieus nemen zo'n rommel durven af te leveren. Binnenkort start het kerstevenement. Zoals gebruikelijk zal dat ook wel weer bugs met zich mee brengen.
Ubisoft heeft zo'n haast met het op de markt zetten van nieuwe spelletjes voor de feestdagen, dat de qualiteit daarvan er onder lijdt. Ze gaan zelfs al zover om gratis extra spelletjes te geven aan diegenen die daarover klagen. De bestaande spelletjes krijgen geen aandacht genoeg, geen tijd meer om die behoorlijk te laten functioneren.
Een nieuwe Settlers versie komt eraan. Is het nu opzet om ons allemaal weg te jagen en dan te denken dat wij aan die versie gaan beginnen?
- te veel schermen die we weg moeten clicken bij login, we hadden al de aanbiedingen, die infeite geen aanbiedingen zijn, en onze dagelijkse reward maar nu is er ook nog tip van de dag bijgekomen. geef ons een optie dat we geen tip en aanbiedingen meer te zien krijgen.
- de productieverandering is echt slecht, je kunt zomaar even iedereen hun economie omzeep doen door even paar dingen te veranderen.
- Ik heb ook gehoord dat er vijanden in avo's zijn waarvan hun aanvals en levenspunten van veranderd zijn, ook niet echt leuk. al onze guides en simulators zijn nutteloos nu en dat in combinatie met bronzezwaarden productie die veel duurder is geworden, doe ik gwn geen avo's meer atm.
- Pvp vind ik nog de grootste flop eigelijk. Ik speel TSO gewoon omdat ik geen pvp wil, ik heb een tijd grepolis gespeeld en het was niet echt leuk om ze even heel je stad kwijt te spelen door pvp. En wat ook niet goed uitgewerkt is dat je er 7 nieuwe soldaatje voor moet maken waardoor mensen die ale een beperkte bevolkingslimiet hebben moeten kiezen tussen pvp of avo's. er zijn gewoon niet genoeg settlers om beide te doen tenzij je lvl 50 bent en je eiland vol bevroren huizen hebt staan
TheDutchman
02-12-14, 12:26
Een nieuwe Settlers versie komt eraan. Is het nu opzet om ons allemaal weg te jagen en dan te denken dat wij aan die versie gaan beginnen?
Heb je hier bronvermelding voor?
Bij mijn weten komt er alleen een nieuwe settlers PC game (kingdoms of anteria) wat geen f2p online browser versie is en dus "althans door mij" niet wordt gezien als iets waar ik heen zou gaan als deze versie te slecht wordt.
-Pvp vind ik nog de grootste flop eigelijk. Ik speel TSO gewoon omdat ik geen pvp wil, ik heb een tijd grepolis gespeeld en het was niet echt leuk om ze even heel je stad kwijt te spelen door pvp. En wat ook niet goed uitgewerkt is dat je er 7 nieuwe soldaatje voor moet maken waardoor mensen die ale een beperkte bevolkingslimiet hebben moeten kiezen tussen pvp of avo's. er zijn gewoon niet genoeg settlers om beide te doen tenzij je lvl 50 bent en je eiland vol bevroren huizen hebt staan
Je hoeft niet perse PvP te spelen.
sorry hoor, sinds donderdag zijn bugs , problemen etc gemeld in tientallen topics en honderden berichten. Wat jij nu zegt is dat we hadden moeten wachten tot de CM een topic had geopend. Of, nu we uit eigen beweging vast begonnen zijn met melden , we dat hier nog eens moeten c & p (ook een bug trouwens, werkt niet meer met rechtermuisknop in de chatbalken)
Wat mezelf betreft: nog niet misschien dat ik alles hier ga herhalen, ga zelf eens een paar uurtjes spelen , dan vliegen de bugs je vanzelf om de oren. En als ik wat geirriteerd overkom, dat heb je goed gezien
Dat is dan hoe jij het leest ;-) Ik roep nergens dat er gewacht moet worden op een topic van de CM. Integendeel, waarom zou ik een topic aanmaken als in een ander topic al de problemen worden weergegeven? Dat is dubbelzinnig en ga ik dan natuurlijk ook niet doen.
Zoals ik hier ook eerder in het topic al heb aangekaart hoeft men hier niet te herhalen wat elders al vermeld wordt. Ik lees bij, ik noteer alles, en geef het door:
Het forum wordt ook doorgelezen natuurlijk. Daarom hebben we hier ook de aanvulling van de verdere spelervaring en de winkel erbij in dit topic
Ik vraag ook niemand om zich hier te herhalen. Lijkt me ook overbodig, aangezien de andere topics genoteerd en doorgegeven gaan worden voor het complete overzicht
Zoals je kunt zien in de OP wordt hier niet alleen om PvP gerelateerde zaken gevraagd, maar om verdere algemene spelerservaringen, feedback over de winkel, en/of eventuele aanvullingen aan het spel. Daar wordt in dit topic de verdere mogelijkheid tot gegeven :)
Haha, leuk geprobeerd, Silryn. Als jullie nou eerst eens proberen om het huidige spel een beetje vloeiend en zonder al te veel problemen te laten verlopen, dan gaan we het daarna wel weer hebben over zaken die we graag verbeterd of toegevoegd zouden willen zien. Volgens mij is dit niet het juiste moment om het te gaan hebben over nieuwe features, of denk jij van wel? Wellicht zou je zelfs zo goed kunnen zijn om ons eens in te lichten over de stand van zaken. En Ricos en Wittenagel, jullie kunnen nu gerust weer een positief stukje over BB of over het spel schrijven, maar erg geloofwaardig is dat al lang niet meer.
ik hoef niet geloofwaardig te zijn. Ik probeer niemand ergens van te overtuigen (doorgaans). Ik geef alleen puur mijn mening. Als je vind dat er niets positief is aan dit spel snap ik niet dat je nog speelt.
Edit: ik ben trouwens wel gevleid dat je mij en mijn berichten zo belangrijk vind dat je ze hier in dit topic nog even wil aanhalen.
Als je vind dat er niets positief is aan dit spel snap ik niet dat je nog speelt.
Snap ik wel. Als je honderden, misschien wel paar duizend uur in een spel stopt en in heel veel gevallen ook nog een smak geld, dan stop je niet zomaar, zeker niet wanneer je het , zou het soepel verlopen, nog steeds een leuk tijdverdrijf vindt. Dan wil je graag dat het spel niet verziekt wordt door allerlei bugs veroorzaakt door een incapabel dev-team, dat er normale communicatie is tussen bedrijf en klanten, dat de klant serieus genomen wordt wanneer er klachten zijn. En het merendeel van de klachten zijn wat mij betreft terecht en redelijk. Ik heb het niet over geneuzel wanneer iemand compensatie eist voor troepen die zijn verloren door een mislukt block o.i.d.
Wat bij mij ergernis oproept is het chronische gebrek aan communicatie en informatie en het voortdurende negeren/ niet serieus nemen van klachten. Bij elk evenement en bij elke implementatie van een nieuwe feature gaat het fout.
Hallo allemaal!
BB_Silryn
En als me dan na 4 dagen ellende gevraagd wordt alles nog eens in een nieuw topic te herhalen ( en dat is toch echt wat er staat), ja dan raak ik geirriteerd.
vraagje!!
het niet met je gen kunnen reizen van het ene avo naar het andere is dat een foutje ? of opzet?
Snap ik wel. Als je honderden, misschien wel paar duizend uur in een spel stopt en in heel veel gevallen ook nog een smak geld, dan stop je niet zomaar, zeker niet wanneer je het , zou het soepel verlopen, nog steeds een leuk tijdverdrijf vindt. Dan wil je graag dat het spel niet verziekt wordt door allerlei bugs veroorzaakt door een incapabel dev-team, dat er normale communicatie is tussen bedrijf en klanten, dat de klant serieus genomen wordt wanneer er klachten zijn. En het merendeel van de klachten zijn wat mij betreft terecht en redelijk. Ik heb het niet over geneuzel wanneer iemand compensatie eist voor troepen die zijn verloren door een mislukt block o.i.d.
Wat bij mij ergernis oproept is het chronische gebrek aan communicatie en informatie en het voortdurende negeren/ niet serieus nemen van klachten. Bij elk evenement en bij elke implementatie van een nieuwe feature gaat het fout.
En als me dan na 4 dagen ellende gevraagd wordt alles nog eens in een nieuw topic te herhalen ( en dat is toch echt wat er staat), ja dan raak ik geirriteerd.
Die nogmaals is gebasseerd op de feedback (dus niet de problemen). Wij willen hier graag feedback ontvangen over de spelervaringen inclusief de PvP, en dus hoeven de problemen hier niet te worden aangehaald.
De wederom is niet gebasseerd op weer hier alles herhalen (zoals nu inmiddels al 2x eerder vermeld is), maar om jullie hulp. We hebben wederom (weer) jullie hulp nodig voor feedback. Waar jij leest dat dat per se moet gaan over het herhalen van de PvP problemen blijft bij mij een vraagteken.
Afijn, ik hoop dat het inmiddels duidelijk is dat daar de vraag niet op ligt, maar op alle andere spelervaringen :)
BlackMedusa
03-12-14, 16:37
dus met feedback worden geen problemen bedoeld? dat het spel niet loopt zoals het hoort en die pvp speel ik gewoon niet die is alleen maar irritant door dat in te voeren zijn er juist een hoop problemen ontstaan en waar was het onderhoud voor, nergens want je gens vallen nog steeds tig keer aan, zetten ze 50% op wapens en sommige grondstoffen en naar andere wordt dan niet gekeken waardoor je hele economie verpruts is, gelukkig duurt die onzin maar twee weken, fijn dat ze ons snel wapens willen laten maken maar doe het dan voor alle grondstoffen en wat betreft spelervaring die wordt steeds minder en minder begin zo langzamerhand spijt te krijgen van mijn tijd en geld dat ik in dit spel gestoken heb, op zoveel servers wordt feedback gegeven,maar niemand die zich daar ook maar iets van aantrekt, dat we al zolang vragen om lvl cap verhoging is er een van nee komen ze met pvp waar maar weinige op zitten te wachten, de meeste spelen dit juist omdat er geen pvp was en begrijp me niet verkeerd, het is leuk dat je eiland buiten schot blijft anders waren er heel wat gestopt en misschien leuk voor degene die het wel willen, ik ben daar in ieder geval geen van, bugs in een spel komen overal voor daar zal ik weinig over klagen tenzij het de spuigaten uitloopt, zoals nu langzamerhand het geval is, de wapens uit de loot prima vind ik niet zo erg, des te meer reden om je economie op pijl te houden, aan de andere kant moet je dan zoveel gebouwen plaatsen dat deze niet op je eiland passen dus die extra eilanden die op de test waren zouden meer dan welkom zijn.
volgens mij ook al gezien op de bugs pagina, maar toch maar een keertje
In dit geval speel ik 1persoonsavontuur(!) Verraders. Ik stuur 2 generaals naar 2 kampen ruim achter elkaar. (een vlag of 15, recht achter elkaar)
Ga naar huis, even nieuwe troepen versturen, terug naar eiland. Generaals lopen nog maar 1 vlag achter elkaar. Durf niet op te gokken dat volgorde goed is / geen onderschepping volgt, dus terugtrekken opnieuw versturen. (gelukkig was het een flinke wandeling voor die jongens)
Poging2:
Weer ruim achter elkaar gestuurd, gewacht tot ze in kampjes zijn en deze gaan afbreken. Ga naar avontuur van gildie om daar aanval te versturen. Ga weer terug naar verraders. Zie dat de kampjes afgebroken zijn (zone vrijgespeeld) maar de generaals lopen vrolijk de route van eigen kamp naar positie waar voormalige bandietenkamp was. Tot ze daar aangekomen ontdekken dat het kamp niet meer bestaat (duh, hebben ze zelf gekilld) en omkeren en terugkeren naar hun tent.
HEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel irritant en heel erg foutgevoelig.
dus met feedback worden geen problemen bedoeld? dat het spel niet loopt zoals het hoort en die pvp speel ik gewoon niet die is alleen maar irritant door dat in te voeren zijn er juist een hoop problemen ontstaan en waar was het onderhoud voor, nergens want je gens vallen nog steeds tig keer aan, zetten ze 50% op wapens en sommige grondstoffen en naar andere wordt dan niet gekeken waardoor je hele economie verpruts is, gelukkig duurt die onzin maar twee weken, fijn dat ze ons snel wapens willen laten maken maar doe het dan voor alle grondstoffen en wat betreft spelervaring die wordt steeds minder en minder begin zo langzamerhand spijt te krijgen van mijn tijd en geld dat ik in dit spel gestoken heb, op zoveel servers wordt feedback gegeven,maar niemand die zich daar ook maar iets van aantrekt, dat we al zolang vragen om lvl cap verhoging is er een van nee komen ze met pvp waar maar weinige op zitten te wachten, de meeste spelen dit juist omdat er geen pvp was en begrijp me niet verkeerd, het is leuk dat je eiland buiten schot blijft anders waren er heel wat gestopt en misschien leuk voor degene die het wel willen, ik ben daar in ieder geval geen van, bugs in een spel komen overal voor daar zal ik weinig over klagen tenzij het de spuigaten uitloopt, zoals nu langzamerhand het geval is, de wapens uit de loot prima vind ik niet zo erg, des te meer reden om je economie op pijl te houden, aan de andere kant moet je dan zoveel gebouwen plaatsen dat deze niet op je eiland passen dus die extra eilanden die op de test waren zouden meer dan welkom zijn.
Jawel, maar niet alleen de PvP problemen. Die worden elders al aangehaald, dus die hoeven hier niet herhaald te worden :)
Verder bedankt voor je feedback. Staat genoteerd :)
Zoals onderstaande afbeelding toont staat deze generaal nu tussen de ontdekkingsreizigers in het stermenu. Zou deze misschien verplaatst kunnen worden naar de groepen generaals om het enigzins overzichtelijk te houden?
http://prntscr.com/5cu2kv
de kosten van pvp liggen een stuk boven de opbrengsten dus hier moet een betere verhouding in komen
Ik zal ook een poging wagen wat feedback te geven , voornamelijk over wat al die nieuwigheden voor invloed hebben gehad voor mij persoonlijk:
Allereerst de nieuwe loots bij avonturen:
- de wapens zijn uit de loots verwijderd, dat vind ik een goed punt. Al die dure gebouwen kunnen eindelijk eens wat anders doen behalve slapen:-)
- in plaats van wapens krijg je nu een enorme berg grondstoffen en bij elk avontuur een zooi settlers.... Dit beloningssysteem vereist eigenlijk een heel andere economie-opbouw.. o.a mijn brood is niets meer waard... Tevens zal je nu gauw veel meer opslagruimte nodig hebben dan voor de verandering het geval was. En bijna iedereen heeft al plaatsgebrek op zijn thuiseiland.
- een goed punt vind ik dat kleermakeravonturen nu moeilijker zijn (meer units kosten) maar ook beter beloond worden. Wel blijken er buffs zoals tropisch mandje en chocokonijnen uit de loot verdwenen.. dat betreur ik.
- bij sommige avo's blijkt ook het vervolg-avontuur uit de loot verdwenen: Moederliefde bij Pirateneiland en MVE bij VE, althans dat is mijn ervaring tot nu toe.
- al de loops (5 keer dezelfde aanval uitvoeren b.v.) en grafische problemen in meerspeler-avo's (MMA die bij een block je gewone generaal voorbij loopt) zullen hopelijk gauw verholpen zijn.
Veel zin om mijn, tot voor de verandering bijna feilloos lopende economie, af te breken (alle gebouwen lvl 5) en een nieuwe economie, passend bij het nieuwe beloningssysteem op te bouwen heb ik eerlijk gezegd niet..
Ook het kosten/baten-plaatje van pvp ziet er niet bepaald aanlokkelijk uit: Een eiland veroveren kost tonnen ijzer en kolen en het levert relatief weinig grondstoffen op voor maximaal 7 dagen???
Daar bedank ik voorlopig voor:-)
Afgezien van alle bugs die er nu in zitten (Avonturen generaals die onderscheppen en tig keer hetzelfde kamp aanvallen/verslaan) is er ook wel wat andere feedback te geven.
- De loot in 1x in het pakhuis is opzich een hele verbetering, en om de reden die ccdej2012 hierboven noemt zou ik graag de settlers/bevolking graag wel als grondstof in m'n stermenu willen. Nu gaan ze rechtstreeks naar "je opslag"
- Wapens uit de loot en wat er nu voor in de plek is gekomen is weinig op aan te merken, wel is het erg jammer dat uit "Oude vrienden & Moederliefde" het goud verdwenen is. Dit waren de enige avonturen die dit hadden, en dus ook een meerwaarde hadden als vervolg-avontuur. Nu zijn ze niet bijzonder meer te noemen.
(Moederliefde en Terugkeer naar Bandietennest heb ik al wel als vervolg gehad. MVE nog niet :))
Ook is het jammer van Duistere Broederschap, dat had als meerwaarde "de Heksentoren", ik heb er nu een aantal gedaan geen enkele toren gedropt. (Vraag dan infeite zit die er nog wel in? Of is het nu een avontuur die niet meer gespeeld zal worden door velen?)
In Stampende Stier is een leuke toevoeging, maar had geen vervanging moeten worden voor de toren.
- Ook stond er ergens op het forum, de loot is naarmate je verlies bepaalt nu. Als ik dan kijk naar de loot van bijvoorbeeld Zwarte Ridders of Duistere Broederschap is deze toch aanzienlijk slechter dan bijvoorbeeld Verraders of Misdadigers en deze hebben toch zeker andere mindere verliezen (Uitgaande van spelers zonder MiV, zonder kanon, zonder sluipers e.d.)
Ook als je bedenkt dat er mensen zullen zijn die bijvoorbeeld Zonen van het Veld of Duistere Broederschap spelen zonder MiV, zonder sluipers en andere dingen, die hebben toch redelijk wat verliezen in de vorm van Cavalerie. Deze aantallen wat je verliest zijn niet echt terug te vinden in de loot die je er voor terug krijgt.
- Erg positief vind ik dat je door middel van de vinkjes je nu meerdere generaals in 1x kan sturen.
- Nadelig vind ik, dat je niet je generaals van je eigen avontuur naar die van iemand anders kan sturen. Gaat eerst via je eigen eiland en blijft daar staan te niksen. Voor deze update kon je rechtstreeks van het ene avontuur naar de andere sturen.
Bertolucci
04-12-14, 06:17
De nieuwe start pop-up heeft een verwijzing naar "wijzigingen" deze komt nu goed uit op de pagina van het forum met veranderinglogs, maar dan is het wel belangrijk dat er een nieuwe veranderinglog wordt toegevoegd na een onderhoud ;)
Nelleke199
04-12-14, 10:56
Zoals deze, die wel op het forum heeft gestaan, maar ik nu niet meer kan vinden:
Veranderingenlog 4-12-2014
•Kolonie verdedigingsgebouwen van de winkel zijn nu aan te vragen in de handel.
•Een vijandelijk kamp kan verschijnen in de neutrale sector in een expeditie.
•Een Kolonie eiland kan toegewezen worden aan meer dan één speler tegelijkertijd.
•De missie ''Je eerste Kolonie'' kon niet voltooid worden als een Kolonie veroverd was zonder de verdedigingsmodus te bezoeken.
•In sommige gevallen kwamen ontdekkingsreizigers terug van een Avonturen zoektocht (middellang) zonder buit.
•Tekst miste als de Maarschalk terug kwam van een expeditie wanneer hij geen plek beschikbaar had om op terug te keren.
Ik heb nog een probleempje sinds de update, niet wereldschokkend, maar wel lastig. Ik heb standaard geluid aan en die irri vogeltjes uit . Wanneer ik inlog heb ik helemaal geen geluid meer. Dit kan ik oplossen door de vogeltjes even aan te zetten en daarna weer uit.