PDA

Bekijk Volledige Versie : Spelproblemen sinds onderhoud 27.11.2014

Nelleke199
27-11-14, 23:38
Sinds het laatste onderhoud loopt het spel niet meer soepel.

Alle schermen hebben vertraging. Soms heb ik seconden lang een zwart vlak in een scherm voordat de tekst verschijnt.
Vaak moet ik meerdere malen op een ontdekkingsreiziger of geoloog klikken om ze echt op pad te kunnen sturen.
Hetzelfde geldt voor de generaals. Vaak meerdere malen klikken om kampjes te voorzien van manschappen.
Mededelingen komen behoorlijk vertraagd links boven in beeld.
Na het aanklikken van berichten ivm gevonden schatten e.d. heeft dat scherm een hick-up, eerst de tekst, wat later de plaatjes.

Ik heb vandaag 3 avonturen gespeeld, Pirateneiland, Moerasheks en Vikingen. Bij alle drie waren er storingen.
Kampen die twee keer opbouwen bij aankomst.
Generaals die op pad gaan en ineens niet meer te zien zijn om even later wat verderop weer op te duiken. Dat gebeurde zowel bij aanvallen als bij verplaatsingen.

Vikingen spande de kroon. Twee generaals in de aanval (geen block). De eerste verslaat het kamp gaat op de terug weg. De tweede loopt mee terug! De 1e is niet meer te zien, tweede gaat ineens weer in de aanval. De eerste gaat ook weer in de aanval, loopt echt tot aan de plaats waar het verslagen kamp heeft gestaan. Verdwijnt uit het zicht en duikt weer op vlak bij zijn eigen kamp. Tweede verslaat kamp en loopt als gewoonlijk terug naar zijn kamp. Er verschenen ook twee mededelingen voor die 1e generaal dat hij ging aanvallen.
Tijdens deze aanvallen was er een kamp aan het opbouwen wat ik verplaatst had, dat kamp deed dat ook 2x.

Voor het overige vind ik het onrustig dat er nu ook nog tekst bij een kamp staat met de vermelding van welke soort generaal het is. Na de aanpassing van de plaatjes van die kampen een tijdje geleden lijkt mij dat overbodig.

Vandaag kwam ik vaak steeds weer op het start scherm van Settlers als ik vanaf mijn eiland het optiemenu opende en op Forum klikte. Het inlogmenu dus.

Ik wil nogmaals aandacht vragen voor het feit dat de tijdsaanduiding hier op het forum nog steeds op zomertijd staat.

Bertolucci
28-11-14, 00:06
Bij mij staat de tijd nu goed, maar ben ook even op bezoek geweest bij settings->Mijn instellingen, kopje Mijn account->Algemene instellingen om tijdzone en zomertijdinstelling te checken.
Dus weet niet of ik iets veranderd heb of een forumadmin.

ZWERVERT
28-11-14, 08:14
ik ben al een kwartier bezig met geologen ,die komen steeds terug en dan hebben ze niks gevonden .
sinds de laaste update gaat het nog slechter .
waarom zorgen jullie niet eerstdat het spel goed loopt voordat jullie met nieuwe dingen komen ,zo maken jullie het spel aardig kapot ,maar dat is mijn mening

salah1998
28-11-14, 12:29
Heel raar, ik heb namelijk nergens last van.

Squadua
28-11-14, 14:30
Kan twee van de bugs , gemeld door Nelleke, bevestigen.

1. In het avo Zwarte Ruiters, plaatste een lootspotter een 1r aanval met een mma (op kamp 15 Killste handleiding). Nog voordat de aanval daadwerkelijk plaatsvond, stuurde ik mijn mma er achteraan. Vervolgens draaide de mma van de lootspotter zich om en viel niet meer aan.

2. Grafisch verdwijnen er generaals willekeurig om even later weer te verschijnen.

Ik speel met Windows 7 / FF / nieuwste flashplayer....

Qwerty
28-11-14, 15:44
Niet echt een spelprobleem ( hoewel, ik vind het een probleem) maar wel een verzoek. Dat ook de loot rechtstreeks in je pakhuizen geplaatst kan worden is een verbetering. Kunnen de settlers hiervan uitgesloten worden??? Het is juist handig om onder de ster wat op voorraad te hebben. Met dit systeem is de popcap snel bereikt en hebben scholen weinig nut meer.

jonnavan
28-11-14, 15:46
Net met Duistere priesters ging er wat raar in een block. Eerst werd de generaal onderschept en toen toch weer niet. De block leek eerst niet goed te gaan en uiteindelijk gelukkig toch wel. werkt wat verwarrend...

Robin_
28-11-14, 15:56
Mijn legeracademie annuleert regelmatig de opdracht om aanvalsboogschutters te maken...

Robin_
28-11-14, 16:07
Mijn legeracademie annuleert regelmatig de opdracht om aanvalsboogschutters te maken...

En dat zal er wel mee te maken hebben: in het arsenaal zijn wapens klaar met produceren en na heropenen is hij pas op 75% ofzo...

kili
28-11-14, 16:18
Vond een uur in t arsenaal gister ook al lang duren, leken er wel 3 geworden *-)

Sanriet
28-11-14, 17:43
De gevechten lopen inderdaad heel erg raar sinds de laatste update.
In een kleermaker zagen we alle 3 dat een meester wel 10 keer een kamp aanval. De hele aanval duurde ook minstens 10 minuten. Ditzelfde gebeurde bij alle 3 de spelers.
Telkens krijg ik berichten dat een generaal onderschept zou zijn. Soms ben ik te laat om terug te trekken en als ik noodgedwongen de aanval laat doorlopen, blijkt de generaal toch het juiste kamp te hebben aangevallen. De berichten dat hij is onderschept en dat hij aanvalt verschijnen echter meerdere keren. Deze problemen heb ik gemerkt bij Heldhaftige kleermaker, Misdadigers, Stampende Stier en Moerasheks.
Dit heeft me al heel wat pijlenregens, sluipmoordenaars en frustraties gekost. Dat nog afgezien van de stress die ontstaat als je maar een gedeelte kunt terugtrekken en de andere generaals al gaan vechten.
Het is ook wel zuur dat ik mijn laatste avontuur makkelijk had kunnen afronden voor mijn premiumtijd afliep als deze problemen er niet waren geweest. Nu krijg ik de melding dat premium afloopt terwijl de allerlaatste aanval loopt (dezelfde generaal heeft minstens al 10 keer aangevallen) :S

Misschien dat het probleem zich vooral voordoet als je vanuit een ander scherm naar je avontuur gaat. Dat weet ik niet zeker.

Shinshi
28-11-14, 20:51
generaal van een vriend viel 11 keer aan (uiteindelijk maar 1 keer). Generaals schieten vooruit, waardoor blocks mis gaan (ja ik weet is niet onderdeel van het spel, maar sommige generaals lijken aan de speed te zitten). 1r normale generaal killed geen eenheid met 90 schadepunten meer, ik kan niet terugvinden of dit de bedoeling is of niet, maar was nooit zo.

Avonturieren maar even een paar weken wachten denk ik

Ice_Age
28-11-14, 21:08
Coop-avo grafrovers is vanavond gecrasht. Als een van de spelers het eiland probeert te bezoeken, crasht het spel. Geldt voor alle spelers, en diverse surf-software. Annuleren kan ook niet. Geen idee waar dit vandaan komt, of het een coop-bug is. Kunnen nu 4 dagen niet spelen (1 host, en 3 looters). Misschien kan een mod contact opnemen met ode clan.

Jibie
28-11-14, 21:26
Het gedrag van generaals bij avonturen is onvoorspelbaar geworden. Aanval op de toren bij DB werd 8x herhaald. Block bij DB: ik zie beide generaals vertrekken na enige tijd blijkt alleen het block te vechten de MMA is weer terug in zijn kamp. Jammer van al die Cav en Elites. Natuurlijk de nodige onderscheppingsmeldingen bij blocks die wel goed gaan.
Conclusie: het spel is weer eens verbeterd op de inmiddels bekende manier ...............
Volgende week maar eens zien of ze het ook weer kunnen ontverbeteren en voorlopig niet blocken.

qpidootje
28-11-14, 21:43
Ik en nog een aantal mensen hebben last van dat je niet meer met je muis kan knippen en plakken dit is hoogst irritant!!!! Ik weet dat je dit via het toetsen bord kan doen maar vind dit dus niet handig :(

Nelleke199
28-11-14, 21:54
......En geen boe of ba van iemand van TSO of BB hier op het forum. Wij hebben nu twee dagen last van allerlei rare dingen, met het weekend voor de deur blijft dat voorlopig zo.

Hoe vaak heb ik dit nu al geschreven in de afgelopen jaren? Die software schrijvers van BB verstaan hun vak niet en de communicatie van TSO is nog steeds buitengewoon teleurstellend.

Walov
28-11-14, 22:10
Er is duidelijk een interactie tussen de pvp gevechtssysteem en de gewone. Arsenaal werkt ook slecht en blijft vaak hangen.
Heb ook geen hoop meer dat het snel goed komt. Wat kunnen we daar aan doen? Een forum boycot of iets anders? Nelleke heeft wel gelijk en we moeten dat op een of ander manier duidelijk maken aan BB. Heb nog steeds het gevoel van het begin aan af, dat we de ondergeschoven neefje van de duitsers zijn.

Shinshi
28-11-14, 22:31
amen walov

Hoad
28-11-14, 23:06
Kan in de wijzigingen log niks terug vinden over dat het niet meer mogelijk is om je generaal direct tussen 2 avo's te laten reizen. Wordt altijd naar je thuiseiland gestuurd..

Shinshi
28-11-14, 23:47
die is ook leuk ja ;)

Shinshi
28-11-14, 23:50
[23:38] System: Je generaal valt aan!
[23:38] System: Je generaal valt aan!
[23:40] System: Je generaal valt aan!
[23:40] System: Je generaal valt aan!
[23:42] System: Je generaal valt aan!
[23:42] System: Je generaal valt aan!
[23:43] System: Je generaal valt aan!
[23:43] System: Je generaal valt aan!
[23:44] System: Je generaal valt aan!
[23:45] System: Je generaal valt aan!
[23:46] System: Je generaal valt aan!
[23:46] System: Je generaal valt aan!
[23:47] System: Je generaal valt aan!
[23:47] System: Je generaal valt aan!
[23:47] System: Je leger heeft een gevecht verloren en trekt zich terug!

michael4david
29-11-14, 00:25
welkom in BBugcity en prettig weekend
onze mods weten niet wat te zeggen de studiebollen in duitsland hebben hun geld binnen
en wij gaan verlopig niet spelen maar gezellig een spel doen die het wel doet.
mensen veel succes en sloop je toetsen bord niet door de stress

loempia
29-11-14, 01:33
Blocks is geen problemen, de Grafische weergave is alleen fout, dus als je goed stuurt is er niks loos! Anders ga even terug jaar je eiland en dan weer terug naar de avontuur tijden een block dan geeft die het misschien wel weer goed weer, Hopelijk fixt BB al deze problemen wel weer gauw, Het is een drama, Ondanks dat nog geen enkele block mislukt. Dus niet in pankiek raken bij rare meldingen bij blocks, Het is bedrog namelijk( Meestal dan)

app819
29-11-14, 14:11
Ik stuurde net een blockgeneraal gevolgd door een zelfmoord MMA, gevolgd door een vet.
blockgeneraal verdwijnt in blockkamp. Systeem meldt dat mijn generaal onderschept is en meldt dat nog eens als het kamp al in gevecht is.
MMA en vet teruggetrokken. MMA loopt door en vet loopt terug. Nadat het blockkamp verslagen is blijkt dat de blockgeneraal alle troepen nog heeft. Ook de MMA heeft het overleefd. Alleen de Vet, die niet heeft meegedaan aan het gevecht en teruggelopen was naar zijn kamp is alle troepen kwijt. 200Xb verloren.

Shinshi
29-11-14, 21:26
Missie heel veel wapens wil ook niet af geraken, alles is groen maar wacht nu al een half uur op bevestiging

Qwerty
01-12-14, 10:41
Het zou heel fijn zijn wanneer er nu eindelijk een reactie van BB/CM zou komen hoe en wanneer alle problemen/bugs opgelost gaan worden. Kan op z'n minst bevestigd worden dat er wel of geen bug in de missieketen voor kolonies zit. Ik ben daarmee gestopt in afwachting van nieuws.

BB_Silryn
01-12-14, 13:29
Vanmiddag om 4 uur komt er meer informatie vrij. Meer kan ik helaas nog niet zeggen (en eerder helaas ook niet)
Er is een centraal topic over feedback geopend (hier (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/18508-Feedback-Spelervaring-winkel-en-meer?p=23000#post23000)). De spelproblemen in dit topic worden genoteerd en doorgegeven. Ik hoop ook dat er snel een oplossing zal komen, dit is voor geen van allen leuk natuurlijk.

Nelleke199
10-12-14, 15:40
Ik hoop dat met het verdwijnen van het gratis verplaatsen van gebouwen en die extra productie bij het onderhoud van vannacht, dat dan ook al die storende gebeurtenissen in de avonturen verdwijnen.

Er zijn twee extra onderhouds beurten geweest. Eentje heeft wat dingen verholpen op het thuis eiland zoals, de lags en teksten die door elkaar liepen, wat die tweede van gisteren verholpen heeft? Geen idee.

Vanmorgen heb ik Oud Ruine's gespeeld, ik heb mij nog nooit zo geƫrgerd hier op Settlers. Ruim twee en een haf uur heb ik er over gedaan om 200 rekruten kwijt te raken! Bijna alle licht groene plekken verdwenen nadat ik 1x mijn MMA had verplaatst. Die moet dan wel heel erg ver lopen om een kampje aan te vallen. Als hij dan ook nog iedere keer gaat controleren of dat kampje echt verslagen is.... . Halverwege het avontuur 14x een kamp opbouwen, om dan weer terug te gaan naar de voorgaande plek en ook ongebruikte kampjes weer opbouwen. Meer dan 5 of zes meldingen dat mijn generaal aanvalt, maar dat doet hij helemaal niet. Zelden heb ik zoveel krachttermen gebruikt.
Ik ben het echt heel erg zat.

Het is nu 10 December, hoelang laat BB ons nog ploeteren?

gekewe
10-12-14, 23:28
Ik heb reeds eerder gemeld maar ik heb de score bijgehouden van de afgelopen 14 dagen.
Elite 557, Cavalerie 136, Soldaten, 205, Kanonnen 53 stuks in totaal verloren.
Een ehbo pakket gebruikt om mn medegildelid met prem te voorzien van zn loot.
Bloembed willen verwijderen en door springend scherm een gildehuis afgebroken, en dus weer opnieuw moeten bouwen.
Ik speel nu 2 jaar, heb diverse malen edelstenen gekocht, maar dit is echt niet leuk meer.
Het standaardmailtje van jullie dat het probleem bekend is, heb ik al een paar keer gehad maar ik zou graag de vergoeding van de wapens, ehbo pakket en kosten van nieuw te bouwen gildehuis willen hebben.
Bij voorbaat dank, Gekewe

Bovenstaand naar de ondersteuning gestuurd. Ik ben benieuwd of ik gecompenseerd ga worden. Het was 1 groot drama, hopelijk is het vanaf morgen voorbij. De lol is er zo toch wel een beetje vanaf.