Bekijk Volledige Versie : Productie- & Verplaatsweken.
Leuk dat je 2 weken lang al je gebouwen gratis mag verplaatsen. Helaas staan mijn gebouwen ( zoals van iedereen denk ik) optimaal rondom pakhuizen die inmiddels lvl5 zijn. Die ga ik dus niet afbreken. Rest nog het verplaatsen van een bakker bv en daar een ijzersmelter voor in de plaats zetten, maar dat lijkt me zinloze werkverschaffing.
Lord_Spookstah
22-11-14, 10:29
Het wordt denk ik pas zinvol als je ook pakhuizen kunt verplaatsen, in het begin zet je ze nog niet op de meest ideale positie neer omdat je dat vaak helemaal nog niet weet en door het herschikken van gebouwen wil je soms ook een pakhuis ergens anders hebben staan.
Dus als dat nu ook mogelijk wordt gemaakt lijkt het mij pas echt zinvol.
michael4david
22-11-14, 12:50
Ach ja
Een gegeven paard mag je niet in de mond kijken
Maar als dat paard geen kar kan trekken hebben we er niks aan
(((( oftewel verhuizingen komen pas als de nieuwe eilanden komen ))))
heeft nu geen nut lijkt mij
Leuk dat je 2 weken lang al je gebouwen gratis mag verplaatsen. Helaas staan mijn gebouwen ( zoals van iedereen denk ik) optimaal rondom pakhuizen die inmiddels lvl5 zijn. Die ga ik dus niet afbreken. Rest nog het verplaatsen van een bakker bv en daar een ijzersmelter voor in de plaats zetten, maar dat lijkt me zinloze werkverschaffing.
In de special van BB_Silryn staat dat het om ALLE gebouwen gaat.
Ik ga er dan ook even vanuit, tot wederbericht, dat het ook de pakhuizen aangaat.
De ''verplaats gebouwen'' optie zal tijdens deze weken gratis zijn.
Omschrijving: Alle gebouwen, ongeacht wat voor gebouw en het upgrade level, kunnen gratis verplaatst worden.
Toevoeging: De ''verplaats gebouwen'' optie zal een afkoelperiode van 30 60 seconden hebben tijdens deze weken.
Tijd: 2 weken (27 november t/m 11 december)
op het duitse forum echter staat dit vermeld:
Beschreibung: Das Verschieben von Gebäuden ist, unabhängig von der Gebäudestufe, kostenlos
dus een kleine vertaalfout zou in deze ook kunnen.
Beschrijving: Het verplaatsen van gebouwen is, onafhankelijk van het gebouwlevel, kosteloos
edit: niet zozeer een vertaalfout als wel meer informatie (al dan niet correct (ga er natuurlijk vanuit van wel))
Bertolucci
23-11-14, 23:35
Dik kans dat ze zich niet realiseren dat pakhuizen niet verplaatsbaar zijn bij het indienen van zo´n tekst, dus ga maar nergens vanuit ;)
Dik kans dat ze zich niet realiseren dat pakhuizen niet verplaatsbaar zijn bij het indienen van zo´n tekst, dus ga maar nergens vanuit ;)
Ach ik geef BB_silryn het voordeel van de twijfel. anders zal ik haar wel even gaan smurfen
http://animatie.blog.nl/files/2012/04/smurfs2vexiprev.jpg
Ik heb ook de details voor de productieweken eens goed gelezen. Op het eerste gezicht lijkt dat fantastisch, maar begrijp ik het nu goed dat de halffabrikaten ( zoals ijzer) en de eindproducten ( zwaarden) in de helft van de tijd geproduceerd worden, maar de grondstoffen (ertsen en hout) niet? Dat zou betekenen dat die ketens helemaal in onbalans gaan, ik moet nu al alles op alles zetten om bv mijn koperertsproductie in balans te houden.
Als de helft maar sneller gaat werken heeft het idd weinig nut. Het enigste wat je er dan mee bereikt is een gigantische onstabiele economie.
En dat verplaatsen heeft geen nut zonder extra plek.
Dat zou natuurlijk wel heel krom zijn, nu "gratis" verplaatsen of je nu plek hebt of niet.
En straks zeker flink in de "pocket" zodra de extra eilanden er eindelijk eens gaan komen (hoop tenminste dat het doorgaat) als je wat wilt verplaatsen.
Ze kunnen beter eerst die extra eilanden erin gooien en dan heeft een ieder ook de kans om gratis te verplaatsen.
zet even 3 ijshuizen terug in je ster en je hebt plek om te verplaatsen, niet te dramatisch gaan doen nu :-)
't biedt mij in ieder geval de gelegenheid even de boerderijen te reorganiseren
jullie vergeten een belangrijk ding...die basis gs krijg je straks vanuit je avo's. Deze moet je wel meerekenen in je balans gezien de loot anders nutteloos is...
Ik zou zeggen wacht eerst even af voor je oordeelt.
Bertolucci
26-11-14, 15:42
Als halffabrikaten dubbel zo snel geproduceerd worden en grondstoffen niet, kun je straks dus met de helft van de betreffende werkplaatsen toe en heb je de boel weer in balans.
Bovendien dan nog plaats gewonnen ook en minder buffs nodig voortaan voor zelfde resultaat.
Niet te dramatisch doen;)
Als halffabrikaten dubbel zo snel geproduceerd worden en grondstoffen niet, kun je straks dus met de helft van de betreffende werkplaatsen toe en heb je de boel weer in balans.
Bovendien dan nog plaats gewonnen ook en minder buffs nodig voortaan voor zelfde resultaat.
Niet te dramatisch doen;)
'
't is allemaal maar 2 weken, dus plaats levert 't alleen op wanneer je je gebouwen voor die periode gaat afbreken ,daarna zul je ze weer moeten opbouwen. Niemand doet overigens dramatisch. Ik waarschuw alleen maar even dat een ijzeren zwaardmaker 2x zo snel gaat werken, de ijzersmelter ook, maar het ijzererts en kolen niet.
Heb je 2 lvl5 ijzersmelters en 1 lvl5 stalen zwaardmaker dan kost dat nu, zonder looptijd, 700 kolen p/u en dat wordt dan 1400 p/u. Kijk maar eens onder je economie-overzicht wat je nu aan kolen verbruikt in de wapenproductieketens en doe dat x2, zelfde geldt voor ijzererts en kopererts, want dat zul je allemaal x2 moeten produceren gedurende die 2 weken.
Uiteraard kun je de helft van de verbruikers stilzetten, maar dan zie ik het nut van die productieweken niet echt in, net zomin als ik dat zie wanneer niet de hele keten in de helft van de tijd produceert.
Bertolucci
27-11-14, 02:47
hm ik lees nu pas waar het echt over gaat in het dagboek, doel is dus blijkbaar om mensen kans te geven nieuwe wapens voor de expeditie te stampen.
En de oude wapens mogen mee profiteren, tja, dan gedurende 2 weekjes deel dingen stilzetten. dan heb je nog voordeel.
De bedoeling is nl alles +50% te laten draaien en blijkbaar is de bug voor een deel +100%, die +50% heb je dus zowiezo ook als je 1/4e van de +100% gebouwen (3/4x200% is 150% =+50%) 2 weken rust geeft.
Beetje gedoe wel zo, maar dat zouden we toch eigenlijk gewend moeten zijn.