Bekijk Volledige Versie : lootspots uitdelen, is dat handel?
Er werd vandaag geopperd dat er geen mensen gevraagd mochten worden om mee te doen met een coop avontuur op wereldchat. Dit zou thuishoren op de handelschat. Mijns inziens zou dat moeten mogen op wereld, tenzij er geld gevraagd zou worden voor een uitnodiging. wat vinden jullie?
volgens mij hoort dit op de hulpchat...je helpt elkaar toch
haha ja, dat kan ook nog... het gaat er mij ook om dat je op wereldchat vaak heel andere spelers ziet dan op handel, dus als je wereldvrienden wilt uitnodigen bereik je die niet met een berichtje op handel...
Roodstaart
28-10-14, 18:40
In mijn ogen is het uitdelen van een lootspot -> lees gratis verstrekken zonder tegenprestatie *GEEN* Handel maar meer een algemeenheid en zou dus onderdeel kunnen zijn van de Wereld-Chat.... maar ja ik ben slechts een gevederde vriend met een eigen mening :)
Meest logische lijkt mij op handel, want daar zitten de spelers die ls zoeken, of ie nou gratis, te koop of in coop-avontuur is.
Nelleke199
28-10-14, 18:42
Op de wereld chat. Je verkoopt niets, je geeft een kadootje. Een gratis loot is een vriendendienst.
Op de handel wordt er aan alles verdient.
Degenen die loots zoeken op de handel moeten er dan ook maar voor betalen :o)
Ik snap uberhaupt niet waarom lootspots worden verhandeld, en al helemaal niet in co-ops, dat is toch geen handel? Je wilt gewoon samen met iemand een avo doen, dat is toch de essentie van tso, maar dat mag dan niet in wereldchat, moet ik dan alle vrienden buiten mijn gilde gaan fluisteren? Dan is de lol er zo af....
Handel is voor handel en vragen of iemand zin heeft om mee te doen met een avo, is iets totaal anders, vind ik persoonlijk.
Roodstaart
28-10-14, 18:44
Meest logische lijkt mij op handel, want daar zitten de spelers die ls zoeken, of ie nou gratis, te koop of in coop-avontuur is.
Op de handelschat zitten haaien... die hun grootje nog zouden verkopen; snap best dat mensen iets gratis daar niet willen weggeven.
Op de handelschat zitten haaien... die hun grootje nog zouden verkopen; snap best dat mensen iets gratis daar niet willen weggeven.
Ja, dat bedoel ik, ik geef graag iets weg aan vrienden, niet aan willekeurige mensen, die iets willen verdienen.
MOD_Lentox
28-10-14, 19:26
Hierbij verwijs ik jullie naar de regels (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/14811-Forum-en-in-game-gedragsregels?p=2&viewfull=1#post2)
Let op:
Vragen of gesprekken over ruilhandel die plaatsvinden in een andere chatroom kunnen ergerlijk zijn voor andere spelers.
Roodstaart
28-10-14, 19:33
Hierbij verwijs ik jullie naar de regels (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/14811-Forum-en-in-game-gedragsregels?p=2&viewfull=1#post2)
Hier is geen sprake van ruilhandel.... weggeven is geen handel
weggeven
weggeven werkw.Uitspraak: ['wɛxevə(n)] Verbuigingen: gaf weg (verl.tijd enkelv.) Verbuigingen: heeft weggegeven (volt.deelw.) Toon alle vervoegingen geven aan iemand die het mag houden Voorbeeld: `Ik heb al mijn platen weggeven.`Antoniem:...
weggeven
[onregelmatig werkwoord]• aan iemand overhandigen die het mag houden
vb:dat oude horloge heb ik weggegeven
synoniemen: geven schenken verstrekken afstaan
tegenstellingen: krijgen ontvangen verkrijgen incasseren
onregelmatig werkwoord: weg-ge-ven
ik geef weg
jij/u geeft weg
weggeven
•afstand nemen van iets door het aan iemand te geven.
WEGGEVEN
1) Aanbieden 2) Cadeau geven 3) Schenken 4) Trakteren 5) Uitdelen 6) Vergeven 7) Verschenken 8) Wegdoen 9) Wegschenken
Lijkt me duidelijk :)
En wat betreft ergerlijk er zijn genoeg andere items die ergerlijker zijn... zoals het verdraaien van woorden zodat men deze in het voordeel van deze regels kan uitleggen!
ROBIN_TBOD
28-10-14, 20:32
Wat is er tegen om je "vrienden" te mailen en te vragen om je te helpen...???
Als je zulke vriendjes bent hoef je toch niet de rest van de populatie die toevallig wereld chat heeft open staan lastig te vallen met het feit dat je niet genoeg actieve mensen in je Gilde hebt om een avontuur met 3 of 4 mensen te spelen.
Misschien ook en goed moment om een ander puntje aan te snijden over gezeur op wereld chat: ik ben niet geinteresseerd in je kat die over je toetsenbord loopt, over je kleine teen die groen begint te worden of over in je kind die een slechte dag op school had. En als ik wil weten wat je straks gaat eten stuur ik je wel een mailtje! :-)
Nog geen mailtje gehad? Zegt toch genoeg... :-p
Laat men lekker over het spel praten op wereld chat, deel strategien, bepraat missie etc... wie weet duiken velen van ons dan niet direct de gilde chat in.
Enne, gewoon mijn mening, je hoeft het er helemaal niet mee eens te zijn.... Hahahahahaha
Nog een tipje voor de mensen die over hun eten willen praten, kids of andere niet interessante zaken: start een persoonlijke BLOG of creeer je eigen platform. Wie weet kun je er straks de kost mee verdienen!
BlueDragon0
28-10-14, 20:42
lootspots snap het ook niet waarom je ze zou verkopen en wat jehanne al zij ik vind als je ze weg geeft aan je vrienden dat het gewoon mag op Wereldchat mag dat als je lootspot op handel zet dat je er dan voor betaalt maar als je het met vrienden van Wereldchat wilt doen het avo dat je dat gewoon op wereldchat mag doen
anders gewoon een Nieuw tabje er bij Avonturen / lootspots
LS ruil is handel, en hoort op handel thuis
LS weggeef is geen handel, en mag wat mij betreft ook op wchat (hoe moet ik anders aan mijn LSjes komen :P).
Kanttekening: Ga wel eerst te rade bij je vrindjes via fluisters, dan beperk je het aanbod op de wereldchat tot een minimum, en heeft niemand er last van (ik heb tot heden nog nooit geergerd aan deze LS weggevertjes, der zijn wel andere dingen waarvan ik denk, opzoute :P) Maar dat laatste zullen ook wel veel mensen over mij denken haha.
ROBIN_TBOD
28-10-14, 20:47
in dat geval kun je toch ook je vrienden mailen?
kunnen meer namen boven dezelfde mail.... :-)
(reactie op BlueDragon0)
bedankt voor je reactie robin ;P
ROBIN_TBOD
28-10-14, 21:28
geen probleem! :-)
Als regels altijd en overal onveranderlijk zouden zijn zaten we nu nog met de wetgeving van pakweg de oude romeinen. Er is ook nog zoiets als voortschrijdend inzicht, of een regel lijkt vanachter een buro heel nuttig maar werkt in de praktijk niet enzenz.
Er werd vandaag geopperd dat er geen mensen gevraagd mochten worden om mee te doen met een coop avontuur op wereldchat. Dit zou thuishoren op de handelschat. Mijns inziens zou dat moeten mogen op wereld, tenzij er geld gevraagd zou worden voor een uitnodiging. wat vinden jullie?
Vanuit oogpunt duidelijke regelgeving zonder verwarring zou ik het gewoon op handel houden. Begrijp je punt, maar zie t ook al snel gebeuren dat de andere spotjes ook ineens richting wc komen onder t mom van dat ze ook andere ls daar zien.
Waarom maken we niet gewoon voor elk onderwerp een apart kanaal, stel dat je het over je avondeten wil hebben of over je kat die over het toetsenbord loopt. Succes voor de mods dan om dit in de gaten te houden ;) Instaban voor iemand die een gele teen heeft in het groene tenenkanaal :p
Hier is geen sprake van ruilhandel.... weggeven is geen handel
Een keer per week, meestal zaterdagavond, geef ik mijn overtollige spulletjes die mijn scouts in grote getale meenemen voor een vis weg.Het gaat dan om oogstritueel, zwepen & wortels, behulpzame vogelverschrikkers, gistingversneller, citroenthee, dat soort werk. Spelers zetten de handel op, ik accepteer. Ik heb er nog nooit iemand over horen klagen maar zou dat dan ook in wereldchat moeten????
Roodstaart
29-10-14, 20:41
Een keer per week, meestal zaterdagavond, geef ik mijn overtollige spulletjes die mijn scouts in grote getale meenemen voor een vis weg.Het gaat dan om oogstritueel, zwepen & wortels, behulpzame vogelverschrikkers, gistingversneller, citroenthee, dat soort werk. Spelers zetten de handel op, ik accepteer. Ik heb er nog nooit iemand over horen klagen maar zou dat dan ook in wereldchat moeten????
zoals je al aangeeft.... hiervoor moet handel worden opgezet... bij een LS weggeven is het een invite sturen meer niet... er komt geen handel/ handelshuis aan te pas; de transactie die jij doet is gewoon verkoop/ handel.... waarbij de tegenprestatie minimaal (lees visje/ boomstam etc.) is.... dat is dus HANDEL :)
BartSimpson
03-11-14, 23:24
Mijn mening:
Weggeven = geen handel en vind ik absoluut op zen plaats in wereldchat.
lootspots verkopen = handel en hoort thuis bij de handelchat
lootspots wisselen = ruilhandel en dan is dus ook handel.
Een andere optie is als je spelers voor een co op zoekt om een visje te zetten voor een steentje of een dennestammetje.
Het is dan ook handel. Beetje absurd maar dan is er geen zever mogelijk.
Ik zie ze al gaan:
2 plaatsen in Co op wervelwind te koop, koop het visje voor 1 steentje