PDA

Bekijk Volledige Versie : Vervanging mbt comunicatie bij calamiteiten bij (langdurige) afwezigheid van CM



kili
06-10-14, 20:01
De topictitel zegt het eigenlijk al.
Iedereen die werkt heeft recht op vrije tijd, zo ook onze CM Ryncer en het is m gegund! Nu wil het alleen zo zijn dat doordat .nl maar 1 speelwereld heeft wij hierdoor ook maar 1 BB afgevaardigde hebben, Ryncer. Dat betekent dus ook dat er bij (langdurige) afwezigheid (dagen, weken) er geen vervanging is. Zolang het spel soepel draait valt dit weinige op, maar bij calamiteiten is dit direct zichtbaar en leid het (imo enigzins terecht) tot irritaties dat er geen update vanuit BB wordt gegeven.
Meest recente voorbeeld hiervan is het inlogprobleem: http://forum.thesettlersonline.nl/threads/18333-play-knop-werkt-niet-meer
Nu verwacht ik helemaal niet dat Rynce in z'n uppie 24/7 paraat staat om bij eventuele calamiteiten onze community te voorzien van informatie aangaande de status van zo'n calamiteit. IMO is het echter wel wenselijk dat bij afwezigheid van de CM door vakantie/ziekte er vanuit BB iemand wordt geregeld om tijdens deze periode bij calamiteiten naar buiten te kunnen treden om de community te kunnen updaten. Dit zou op meerdere manieren geregeld kunnen worden, denk aan:

1-Mods (mits die dat zelf ook willen) (kortere) lijnen geven naar ander personeel van BB die hen dan de benodigde informatie kunnen verschaffen om weer door te spelen naar de community.
2- Een CM van de duitse of engelse server hier een bericht (in duits/engels) laten plaatsen met een update aan de community. (er zullen best wel spelers zijn die bereid zijn deze tekst even door de translator te halen indien dit gewenst is).
3- vul zelf maar in, er zijn vast meer oplossingen te bedenken :)

Dat spelers zelf maar op andere servers moeten gaan kijken opzoek naar informatie is imo de omgedraaide wereld. Ik snap en ik denk dat een heel groot deel van de community dit ook snapt, dat een oplossing niet altijd direct voor handen is. Communicatie bij calamiteiten vanuit BB hierover is echter toch wel het minste wat de community mag verwachten...
Ik hoop dan ook dat er bij calamiteiten en de afwezigheid van onze vaste CM, dit niet ten nadele hoeft te komen van de communicatie richting de community.

Qwerty
06-10-14, 20:32
Denk je dat ze dit zelf niet bedacht kunnen hebben? Ik zie het meer als desinteresse richting de spelers. Ik volg het forum dagelijks. Zelden wordt er antwoord op vragen gegeven, behalve als er damagecontrol gepleegd moet worden, zoals bij pakhuisgate, dan weten ze niet hoe snel ze moeten antwoorden/topics verwijderen/bans geven.
Goed voorbeeld vind ik dit : http://forum.thesettlersonline.nl/threads/17962-Prestaties/page14
Eigenlijk zou ik voor de 6e maand op rij dezelfde vraag moeten stellen, maar ik heb het opgegeven.
Voor mij hoeft een CM ook geen 24/7 aanwezig te zijn,maar hij/zij heeft sinds dag 1 weinig blijk gegeven van communicatieve vaardigheden en schittert eerder 24/7 door afwezigheid. De gekozen nickname spreekt al boekdelen, nauwelijks te onthouden/uit te spreken, jij hebt 'm ook fout ;)

Nelleke199
06-10-14, 21:31
Die vervanging is er al lang. Toen de grote Smurf wegging hebben meerdere admins van de buitenlandse servers berichten op de startpagina en op het forum geplaatst. Je hoeft alleen maar op Snelle Links te klikken om te zien dat Graubart, Nindir, Nonox en Sehera net als Rynrcer (vind dit nog steeds een onmogelijke naam, ik moet gaan spieken om hem foutloos te tikken) als admin genoteerd staan.

Het aantal spelers op onze server staat niet in verhouding tot die van de Duitse servers bijvoorbeeld. Wij zijn gewoon niet interessant genoeg voor BB om er zich druk over te maken of wij wel of niet snel geïnformeerd worden over wat dan ook.
Niet voor niets bezoek ik heel regelmatig het Duitse forum en soms het Engelse. Na bijna twee jaar spelen verwacht ik niets meer van TSO.

Voor het overige vind ik het heel opmerkelijk dat er regelmatig van alles fout gaat, maar dat het nooit een probleem is om edelstenen te kopen. Die functie werkt altijd.