Bekijk Volledige Versie : play knop werkt niet meer
Hi, mijn play knop werkt niet meer. De plaatjes zijn ook niet zichtbaar in de post op de homepage. IE, Firefox en Chrome hebben het probleem. Het probleem heb ik ook bij Anno.
Cookies en temp files al verwijdert en ook gereboot. Schoon inloggen lukt wel maar zodra ik op de homepage kom met de play knop werkt het niet meer
help :)
http://static.cdn.ubi.com/0034/archive/Website_int/News/2014_09_26_votingresults5.png
this one for example doesnt load, it keeps trying to connect
Rickabilly
02-10-14, 18:36
Ik kan komet tot de speelknop, maar als ik die indruk krijg ik geen laadscherm, maar de blauwe achtergrond (niet die van windows zelf) van het laadscherm. ik zie dus niet dat plaatje met die settler.........
Bij mij precies hetzelfde probleem, de knop "nu spelen" kan wel ingedrukt worden maar daarna blijft het scherm blanco/ blauw. Net als Shinshi, ook browser geschiedenis gewist maar dat helpt niet browser is Chrome. Ook de plaatje ontbreken in het startscherm.
BartSimpson
02-10-14, 18:50
Ik geraak er ook amper in sinds 17u30.
Even online geraakt maar steeds gezever over missing data file.
Zowel op laptop als vaste pc wil hem niet meer deftig werken.
Ik zit vast bij de man met de hamer. Soms halverwege de vooruitgangsbalk, soms bijna einde en soms op het einde.
Rickabilly
02-10-14, 18:53
Plaatjes zijn nu ook weg, en nu blijft scherm wit.........lekker weer hoor:(
Heb ik ook last van.
Bij mij kan script http://static14.cdn.ubi.com/settlers_online/live/SWMMO/debug/AC_OETags.js niet geladen worden. Geen idee of dit het probleem is, maar het valt op.
krijg er een punthoad van? ;) zijn er anderen van LUF die ook het probleem hebben dat je weet hoad?
Zou niet weten hoe ze te contacten :)
Heb het zelfde probleem, kan sinds vanmiddag niet meer spelen.
Probleem trad eerder rond half drie op, toen browser geschiedenis weggegooid, echter dat heeft maar éénmalig geholpen.
Sinds 6 uur kan ik helemaal niet meer inloggen, naar aanleiding van dit de laatste versie van chrome maar geïnstalleerd, maar helpt ook niet.
Gebruik chrome met XP.
misschien extra info, als ik op play druk krijg ik onderin wachten op static14.cdn.ubi.com
oh een verandering, krijg nu wel een wit scherm na verloop van tijd
Rickabilly
02-10-14, 20:02
static14.cdn.ubi.com is ook et enige wat ik zie, plus een wit scherm........
ik kan wel inloggen maar ook niet de play knop gebruiken krijg alleen maar een blauw scherm zeer irritant
ik kan inloggen verder kom ik niet als ik nu spelen indruk komt de loading niet verder dan een blauw scherm niet van windows. wat nu gedaan
ik kan evenmin het spel opstarten
ik lees hier dit topic door en zie dat heel veel spelers hier last van hebben
ik vraag me echt af waarom er geen reactie van ubisoft komt , dit is toch gewoon geen goede reclame
nog steeds wit scherp, heb de pagina maar afgesloten nu
meh ik geef op voor vandaag, ga mijn chain mislopen :(
hopsaflops
02-10-14, 22:20
Zelfde probleem hier: onderin staat "wachten op static14.cdn.ubi.com"
Vandaag wel de hele dag ingelogd geweest. Eerder vandaag verdwenen alle Avatar-afbeeldingen en ook van iemand die op het eiland op bezoek kwam, was de avatar weg (het icoon waar ie in hoorde de staan was wel zichtbaar, maar leeg). Diegene vond zelfs een eetkraampje op mijn eiland, die werd gemarkeerd met een blauw schildje, maar ik zag dat hele eetkraampje niet, alleen gras...
Op duits forum lukt het schijnbaar soms om via de winkel binnen de komen. Tistochwat of niet dan. Hopelijk morgen wel inloggen anders mis ik de 22.500 edelsteentjes...
oh nee 100.
(Firefox)
Ik was de gehele dag online vandaag. Toen even rond 4 uur weg en toen kwam ik er niet meer op ook. Nu vanavond ook niet meer, ook meerdere browsers, cookies, etc geschiedenis verwijderd. Helpt niet. Ook hetzelfde scherm als bij jullie. Mn buffmaatje zal het niet zo prettig vinden en ik zelf ook niet geheel. Hopelijk snel opgelost, want kunnen de anderen wel spelen dan?????
hopsaflops
02-10-14, 22:58
Ja, er zijn wel spelers die aan het spelen zijn nu. (ben ik mee aan het appen :) Die had weer iemand in het gilde die ook vanavond niet in kon loggen maar waar het uiteindelijk toch gelukt is.
Ik heb het zelfde met mijn account, heb het elders geprobeerd met een laptop en was hetzelfde euvel :(
ook hier het zelfde, blauw scherm.
dit is al sinds gisteren middag
met meerdere brouwsers geprobeerd en op 3 verschillende laptops en niets werkt. kom tot inlog scherm en dan houd het op. help.
hier idem
dit is al sinds gisteren middag
dadelijk is mijn avontuur ook verlopen.
lekker zeg alles voor niks gedaan
hier ook nog steeds geen inlog mogelijk....
Misschien handig dat iemand van het team hier even reageert?
Dan weten we dat dit opgepakt wordt, nu heb ik het idee dat dit nog niet bekend is en er (nog) niks mee wordt gedaan.
heb al een mail gestuurd gisteren , maar nog niets terug gehad. daar gaat m'n lvl5 goudmijn en de ijskoude ijzermijn als het nog ff zo doorgaat.
sorry hoor maar hier heb ik geen begrip voor
dat ze nog steeds niks laten horen.
zet dan een algemeen bericht hoe lang het ongeveer gaat duren of zoiets
ze hebben hier wel met klanten te maken !!!
Heb hetzelfde probleem als de anderen, sinds gisteren rond middaguur dat ik alleen nog maar witte paginas krijg en dat hij blijft hangen op de static14 ook zie ik op de mainsite geen plaatjes bij de onderwerpen
Ik snap er niets van ik kan nu al 2 dagen niet spellen
ondertussen ook al 3 pc's gebruikt en ook dat werkt niet. Router en modem compleet er uit en opnieuw ingesteld, ook niet opgelost. Ik zie ook geen plaatjes op de homepage van de nieuwsberichten. Ben benieuwd wanneer we weer kunnen spelen. Zal wel wat moeten uitleggen denk ik omdat ik mn buffs niet na kom, en alles leeg staat. Ben normaal minimaal 4 - 6 uur per dag online. Nou succes met oplossen TSO en hopelijk komt het snel goed. Ben benieuwd wat nu het probleem precies is???
Zal het hier ook even posten :
Van het engelse forum:
Hi everyone,
We are aware that major performances issues are still affecting your gaming experience. We have applied some hotfixes to the backend, but it wasn't enough.
We have identified additional issues and we have a fix almost ready but we will only deploy it during the next maintenance
I know that one more week is a long time, but we want to avoid another maintenance week (like last week).
Again, I am really sorry about the poor performances.
Cordially,
BB_Endesmor
Ik mag er toch vanuitgaan dat het daar gaat om lange laadtijden van bijvoorbeeld eiland of handelshuis. Niet dat het laden van het spel niet lukt en dat ze daarmee tot volgende week wachten.
Ook ik heb sinds gisteravond dit probleem. Ik kan er niet meer op. Heb support al gemaild, hopelijk een snelle reactie.
en het geld ook voor ANO 1404, hier is ook niet meer te spelen.
een week niet in kunnen loggen dat kost een hoop spul en ge-update mijnen, lekker kan je weer van voor af aan beginnen.
Ik heb een vrij nieuwe pc staan, kan het daar aan liggen? Hebben jullie ook windows 8. Misschien dat we hier een draadje kunnen maken met de systemen, dan kan BB kijken of het daaraan ligt.
Windows 7
Chrome/IE geprobeerd
Verwacht geen snelle reactie waar je iets mee kan, hebben mensen geprobeerd. Die moeten of wachten of krijgen reactie dat ze het weten (schijnbaar de enige manier waarop ze nog enigzins communiceren).
Op alle fora (.com .net en .de ) staat sinds het onderhoud van vorige week een scala aan allerlei verschillende klachten: zeer traag spel, vanalles en nog wat dat blijft hangen, zoals zandlopers, wegvallende chats, verdwenen handel tot aan niet kunnen inloggen aan toe.
Afkloppen: ik heb er tot nu toe nauwelijks last van.
Ze schijnen er bij BB aan te werken. Maar neemt niet weg dat het voor alle spelers die het wel betreft natuurlijk belachelijk is dat er, behalve op het .com- forum, nergens maar dan ook nergens info van BB is.
Bericht aan BB:
Ik heb sinds gisteravond problemen met spellen en inloggen. Vanaf een uur of
12 in de nacht kon ik er helemaal niet meer op. Ik zie de plaatjes niet op de
inlog pagina en mijn browser blijft vragen om static14.cdn.ubi.com. Ik zie op
het forum dat meerdere mensen hier last van hebben. Ik heb mijn browser
geschiedenis al gewist, browsers al opnieuw geinstaleerd, flash opnieuw
geinstaleerd enz. Graag een reactie met een oplossing want meerdere mensen
hebben hier last van.
Ik heb precies hetzelfde als Travel85. Kan niet meer inloggen blijf hangen op de static14 pagina.
Al 6 verschillende pc's / laptops geprobeerd en alle soorten browsers die ik maar kon verzinnen. Niks helpt!
Graag snel oplossen.
Kan niet meer inloggen, waarom geen antwoord heren makers
quote van iets vroeger
"sorry hoor maar hier heb ik geen begrip voor
dat ze nog steeds niks laten horen.
zet dan een algemeen bericht hoe lang het ongeveer gaat duren of zoiets
ze hebben hier wel met klanten te maken !!! "
zelfde reactie bij mij , het is schandalig dat er geen communicatie komt
ik ben net wel in het spel geraakt , als bij wonder , maar ik kan gewoon niks doen
een nieuwe mijn gaat niet , mijn plaatsingimage komt niet
jammer
Jipie ik kom er weer in, nadat ik het volgende gedaan heb:
open een dos prompt en tik in:
ipconfig /flushdns
Als het goed is krijg je dan een melding als cache is leeg gemaakt. Of een engelse variant als je engelse windows hebt.
Hoop dat dit jullie ook helpt.
In eerste instantie werkte het bij mij niet, wellicht omdat ik de browser nog open had staan.
Vervolgens een DNS server ingesteld (instelling op je internet adapter). Toen weer flushdns, toen kwam er ik ook op. Even kijken of het speelbaar is :)
Mocht dus alleen flushdns niet genoeg zijn, neem een kijkje op https://developers.google.com/speed/public-dns/docs/using
In eerste instantie werkte het bij mij niet, wellicht omdat ik de browser nog open had staan.
Vervolgens een DNS server ingesteld (instelling op je internet adapter). Toen weer flushdns, toen kwam er ik ook op. Even kijken of het speelbaar is :)
Mocht dus alleen flushdns niet genoeg zijn, neem een kijkje op https://developers.google.com/speed/public-dns/docs/using
PERFECT, dit werkt bij mij nu uitstekend.
Dan vooral de instelling via V4 protocol, v6 hoeft niet
Werkt nog altijd niet, laat eens wat van jullie horen heren makers.
Zit nu op het werk, dus ik weet niet of het lukt hiermee maar vond dit op de Engelse settlers forum. Morgen eens proberen.
Hmmm, this sounds like a dns issue.
If it is, the problem can't always be solved from your end, since your internet provider needs to get updated first
But sometimes it can be fixed with the following steps:1. I see you already rebooted your router, but just in case your internet provider didn't update yet then, please reboot it again
2. Flush the dns on your computer, see this post for instructions
3. Clear cache and close your browser (earlier attempt before flushing dns might have corrupted your cache, so please try again)
4. Try if the game will load for you now
en dit is "this post"
Do this steps exactly in the order given:1. Make sure you are not logged in
2. Close all Firefox windows except 1 (make sure it is not showing something related to the game)
3. Clear cookies and cache (Please follow How to clear cookies and cache: Firefox)
4. Close all your Firefox windows
5. Clear DNS cache
I don't know which OS you are using, but if it is Windows 7 you can do this
Go to Start, type in cmd in the "Search programs and files" field and then a pop-up will open.
Type in ipconfig /flushdns and hit Enter.
Unfortunately I have a Dutch Windows, but the end result should look like this
The part I underlined should say something like "DNS cache has been cleared"
6. Open Firefox
7. Go to the login page ( http://www.thesettlersonline.com ) and log in
8. Press "Play"
9. If that still isn't working go to http://www.thesettlersonline.com/en/play then click in the navigation bar and press CTRL+F5 again
10. If that isn't working I can only suggest you contact Support
Treurig om te moeten constateren dat BB, en dan vooral Rynrcer, van het vorige echec (met de pakhuizen, jullie weten nog wel...) blijkbaar helemaal niets hebben geleerd. Totale windstilte van de kant van BB NL, terwijl enige informatie dringend gewenst is. Zo ontzettend jammer voor al die spelers die ondanks alle problemen en missers uit het verleden toch maar dapper blijven doorspelen.
Op de Engelse settlers het zelfde probleem, maar daar zie je ook mod's op het forum die antwoord geven. Hebben het er over dat het met het volgende onderhoud opgelost is. Dus alles wat nu draaide en afgebroken wordt als het leeg is ben je kwijt. Mijnen op 5 enz. Lekker hoor.
PERFECT, dit werkt bij mij nu uitstekend.
Dan vooral de instelling via V4 protocol, v6 hoeft niet
Ik waardeer jullie bijdragen maar vraag me werkelijk af waarom spelers allerlei kunstgrepen moeten toepassen om de boel aan de praat te krijgen. In mijn geval ben ik bovendien erg huiverig om wijzigingen aan te brengen waar ik geen kaas van gegeten heb met het risico dat daarna helemaal niks meer werkt.
En ja hoor, het is weer vrijdag, dus ons communicatiewonder, dat gedurende de week ook al niet communiceert geniet van zijn/haar weekend vermoed ik. Waarom zou je als communitymanager de community managen? alleen maar vermoeiend en gedoe toch?
Van het uk forum :
While it's true that Exploration Week did not improve the previously reported performance issues, the situation was exacerbated for some players. A fix was attempted this week on some of the other servers during their normal maintenance time and BB_Imtia (Romanian CM) has confirmed today that the update has been successful.
In order to avoid additional downtime, the fix will be implemented during our regular maintenance
On the bright side, the update we will receive has been proven a success so further additional downtime should not be required.
We're currently gathering reports of this issue and investigating the situation. Please make sure to also contact support and let them know that you are having problems
heeft allemaal niet gewerkt die suggesties. Ticket gisteren al gemaakt, standard notificatie gekregen verder nog niets vernomen
ik werk overigens in de IT ondersteuning, als ik dit soort response tijd zou leveren dan zouden mijn ballen op het hakblok liggen :(
indd Qwerty,
het probleem ligt niet aan mijn pc.. dus ook huiverig om daar van alles aan/in te veranderen.
nog steeds schandalig dat er geen reactie is
Zoals ik het nu begrijp van andere fora zijn er 2 problemen:
Probleem 1 is veroorzaakt door de implementatie van de explorers- en geo-bonus, dat veroorzaakt alle issues binnen het spel zoals de lags
Er is een fix en die wordt gedaan bij het volgende onderhoud om extra downtime te voorkomen.
Probleem 2 is het niet kunnen inloggen. Dit probleem wordt nog bestudeerd en iedereen die ermee te maken heeft wordt verzocht het bij support te melden.
Als ik het mis heb is er vast wel een cm die me komt corrigeren :)
overigens, bedenk ik me nu, op mijn iphone "werkt" het wel. Flash word niet ondersteunt dus kan niet inloggen en spellen, maar de plaatjes zijn zichtbaar
Dat wordt je 4G tetheren naar je PC :)
ps: Maakt denk ik niet uit, maar ik had ook de commando ipconfig /renew uitgevoerd.
en dat deed het? want dat ververst alleen je eigen ip
Daarom denk ik dat het niet veel uitmaakt, maar uit nood deed ik wat dingen. Niet na elke actie getest of het dan al deed.
ik heb zorgeloos gemailed dat ik er niet in kom, ik weet niet of hij er wel in kan
Zover ik weet ben jij het enige missende lid die normaal online is :(
hieheb ik het zelfde, sinds er problemen op anno zijn kan ik ook niet meer op settlers, volgens support van anno is dat bekent, maar heb ik nog geen reacktie van support.
omdat je de rest niet gesproken hebt? :P
Bij de rest staat een groen bolletje :)
oh jij zit er wel in
Ja, ook pas na http://forum.thesettlersonline.nl/threads/18333-play-knop-werkt-niet-meer?p=21778&viewfull=1#post21778
Nog iemand een idee hoe je in kan loggen ????
heren support, laat wat van jullie horen via deze topic.
ik heb dit probleem ook. Desktop Win7 met meerdere browsers geprobeerd. (chrome, firefox en maxthon). Ook mijn chromebook doet hetzelfde . Het spel start/ laadt niet.
Rickabilly
03-10-14, 19:23
Sorry, link voor dns werkt niet bij mij...ik wil nu eigenlijk hele grove worden gaan gebruiken, maar dat ben ik net te slim af...AAN ALLE BB MENSEN>>STOP MAAR FF LEKKER MET WEEKEND VIEREN EN LAAT NU MAAR EENS ZIEN HOE DIT WORD OPGELOST.....en niet zoals de engelse server wilt zeggen NA EEN WEEK....ik speel hier met premium en als dit 1 week gaat duren wil ik ook minimaal 1 week premium terug.....PLUS MIJN BONUS.........er staat dat ik ook bericht terugkrijg na maximaal 24 uur voor suppoort, OOK DIT IS NIET HET GEVAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!... zoals al zovaak........ BB ERS STA OP EN LOS DIT AUB SNEL OP...LAAT ZIEN WIE JE BENT!!!!!!!!!!!
Ik zit er nu in door die google DNS te gebruiken, ik doe die weg zodra onderhoud gedaan is. En doe morgen weer als het probleem nog niet opgelost is.
Ik mis nu wel 1 dag spelen voor achievements en mijn gem chain. Gems maakt me niet uit, maar die dag voor achievements vind ik wel naar, nu loop ik 1 dag achter op de rest
Laatste activiteit Rynrcer: 28-09-14 23:52. Grappig, onze communitymanager is dus al 5 dagen offline, dat geeft de speler veel vertrouwen dat een spoedig bericht te verwachten valt... Zou hij wel weten dat er weer een probleempje is? Zouden ze bij BB zijn nummer thuis hebben, zodat ze hem in geval van nood kunnen bereiken? Is er überhaupt iemand (tot 22.00u toch?) ??? Vragen, vragen, vragen...
Lekker hoor voor 200 euro aan edelsteentjes gekocht en nu kun je niet meer spelen, je krijgt ook geen reactie van de klantenservice. Gauw even 100% extra aan edelsteentjes aanbieden, zodat er veel gekocht wordt en dan wegwezen. Ze zullen de boel binnenkort wel laten ploffen en je bent mooi je geld kwijt. Van de premium dagen kwijt, avonturen verlopen, wekelijkse bonus loop je mis. Ze hebben hun zakken gevuld en laten de boel nu klappen, Rien ne va plus, het geld is niet meer van u.
Wo ist meine fahrrad, bitte, im keller?
Ook ik kom er niet in, krijg een mooi wit scherm met de veel benoemde problemen, (helaas pindakaas) nu kunnen we eindelijk eens zien hoe verslaafd we wel niet zijn aan dit spel. :P Dat worden flinke afkick verschijnselen. haha
Nou ja... genoeg anders te doen... dus maar wanhopig wachten tot de update.
SUPPORT SUPPORT geef eens antwoord op onze reacties, is wel zo netjes vindt u ook niet ?????
Ik zal het nog eens het proces verduidelijken:
Stap 1: inloggen; werkt prima gaat even snel als normaal.
stap 2: afbeeldingen laden niet (en na mijn idee het laden van de pagina duurt ietsjes langer) http://prntscr.com/4sql4j
Stap 3: op de knop "spelen drukken" (dat gaat ook nog...) http://prntscr.com/ maar dan....
Stap 4: na op die knop te hebben gedrukt krijg je dit scherm (zoals bij vele) : http://prntscr.com/4sqo97 Het witte scherm blijft en gaat niet weg.
(stap 5: ik klik op java script console http://prntscr.com/4sqopa) en krijg dan dit te zien: http://prntscr.com/4sqpwc Ik heb die Detect flashver opgezocht op google en zie dat daar vele fouten eerder bij zijn voorgekomen, dus ik heb sterk het idee dat die flashver er mee te maken heeft. Misschien iets voor BB om uit te zoeken waar de fout van komt en hem te achterhalen...
Allen,
Het probleem ligt niet meer aan BB, maar aan de DNS server welke je gebruikt. Een DNS server vertaald de URL naar een IP-adres.
Deze DNS server kan ook van je internet provider zijn (bv UPC). Echter elke DNS server heeft een eigen refresh tijd van URL - IP-adress relatie.
Als dit bijvoorbeeld 48 uur is, betekent dat na 48 uur het probleem mogelijk vanzelf oplost.
Dus BB heeft een klein foutje gemaakt. Dit is wel direct hersteld, maar het leed is al geleden. Nu dient alles in de cloud weer te worden hersteld.
Gebruik nu zelf de DNS van google (8.8.8.8), welke je ook kan instellen op je netwerk interface. Bij de meeste mensen staat deze op default (dus je internet provider). Wijzig dit tijdelijk en je probleem verdwijnt. Later natuurlijk gewoon proberen weer op default te zetten.
De Amerikanen weten al genoeg van je........
Allen,
Het probleem ligt niet meer aan BB, maar aan de DNS server welke je gebruikt. Een DNS server vertaald de URL naar een IP-adres.
Deze DNS server kan ook van je internet provider zijn (bv UPC). Echter elke DNS server heeft een eigen refresh tijd van URL - IP-adress relatie.
Als dit bijvoorbeeld 48 uur is, betekent dat na 48 uur het probleem mogelijk vanzelf oplost.
Dus BB heeft een klein foutje gemaakt. Dit is wel direct hersteld, maar het leed is al geleden. Nu dient alles in de cloud weer te worden hersteld.
Gebruik nu zelf de DNS van google (8.8.8.8), welke je ook kan instellen op je netwerk interface. Bij de meeste mensen staat deze op default (dus je internet provider). Wijzig dit tijdelijk en je probleem verdwijnt. Later natuurlijk gewoon proberen weer op default te zetten.
De Amerikanen weten al genoeg van je........
Ik heb dat al geprobeerd, maar tot op heden geen succes.
Moet ik de Ipv4 of 6 aanpassen?
En bij subnetmasker 255.0.0.0? Want daar wil hij ook bepaalde waarden hebben
Ik heb dat al geprobeerd, maar tot op heden geen succes.
Moet ik de Ipv4 of 6 aanpassen?
En bij subnetmasker 255.0.0.0? Want daar wil hij ook bepaalde waarden hebben
Ik heb bij Ipv4 nu alleen de DNS op 8.8.8.8 gezet en kan er idd op.
Rickabilly
03-10-14, 21:41
ok, werk nu inderdaad..even een uitleg......
Open startmenu en ga naar configuratiescherm
ga naar netwerkcentrum, en open ( linksboven) adapterinstellingen wijzigen.
Klik 1 keer met je muis (linker muisknop) op je lan adapter (prntscr.com/4srhv2 en daarna op je rechtermuisknop en kies eigenschappen. (prntscr.com/4srig2)
Kies hier internet protocol versie 4 TCP/IPv4 en klik op eigenschappen. klik bij algemeen ( venster wat gelijk tevoorschijn komt )op..: de volgende DNS server gebruiken en vul daar bij : Voorkeur DNS server 8 . 8 . 8 . 8 in....klik op ok en als het goed is kan je weer online komen. Laat het vinkje aanstaan bij..: Automatisch een IP adres laten toewijzen AAN
Hoop dat et lukt nu...Suc6
Rickabilly
03-10-14, 21:46
Ik hoop wel dat een en ander gecompenseerd gaat worden, hier zitten we natuurlijk niet op te wachten.......en als gildeleider ben ik ook een en ander verplicht. ( ja ben elke dag online , ook voor de bonus die ik nu mis)
En nu werkt de rest niet meer, bedankt
Ik hoop wel dat een en ander gecompenseerd gaat worden, hier zitten we natuurlijk niet op te wachten.......en als gildeleider ben ik ook een en ander verplicht. ( ja ben elke dag online , ook voor de bonus die ik nu mis)
Jup, mee eens! Hier hetzelfde probleem. En ik zat met 2 mensen uit mijn gilde in een avontuur waar ze mijn hulp hard bij nodig hadden.
Rickabilly
03-10-14, 22:18
Ow lol....nu ben ik ook nog eens verbannen voor 120 minuten doordat ik foutieve informatie geef????? OMG hoever moet et gaan in dit spel???Wel gelijk reageren in de Hulpchat, en niet eens binnen 48uur reageren op mijn support???? beetje krom vind je niet????? was alleen een suggestie en geen foutieve informatie,
prntscr.com/4srysa
Ik wil spelen en geen gezeik
microsoft heeft ook een leuk spel, daar maar naar toe gaan
age of empires
Dronkiekong
03-10-14, 22:30
Heeft er iemand een DNS flush geprobeerd? Wie weet werkt dat net zo goed en het is minder ingrijpend dan je DNS server wijzigen. Ik lees morgen wel of iemand dit heeft geprobeerd.
Rickabilly
03-10-14, 22:39
DNS flush werkte niet bij mij
sorry maar ik ga niet aan mijn computer zitten rommelen
de fout ligt bij hun en niet bij mij !!!
en hoe je als klant behandeld wordt vind ik een schande
de persoon die normaal dit soort problemen moet oplossen en bereikbaar moet zijn mag van mij wieberen
aan zulk soort personen heb je niks aan.
Ik ben bang dat je dan nog lang kan wachten, de oplossing is niet zo ingrijpend, je kan het weer terug zetten als het is opgelost.
Maar ik begrijp als je zegt dat je vind dat BB het moet oplossen. Echter is deze (tijdelijke) oplossing prima!
Beste mensen,
Ik kon na het wijzigen van mijn DNS weer online zoals jullie weten. Ik heb MOD_pinkelstje aangesproken omdat hij/zij online was. Er werdt aangegeven dat onze Community Manager op vakantie is en hij de enige is die iets op de frontpage kan zetten. Voor de mensen die geen passende oplossing kunnen vinden of waarbij het niet werkt de DNS te wijzigen zullen dus even geduls moeten hebben. Hopelijk wordt er snel gereageerd en kan iedereen weer gewoon zijn spel hervatten.
Ik ga ook niet aan mijn instellingen lopen morren, ik vindt het een grote schande, dat er niet 1 MOD/ support, even de moed neemt om te reageren . Wat een bull verhaal de Community Manager op vakantie is, er is altijd een back up. maar goed. Wie o wie MOD/Support, laat eens wat van jullie horen, dit slaat helemaal nergens op.
ik heb hetzelfde, wordt er niet goed van tso! Sinds donderdagmiddag, eerst avatar weg, toen alle avatars van vrienden, refresh en toen kwam ik er niet meer in. Als ik op de play knop druk, blijft ie laden met een witte pagina. Alles al gewist en gedaan, kom ook niet op de testserver
inderdaad ja! was er bijna (half jaar) dus die prestatie loop ik mis! GVD~!
Nelleke199
04-10-14, 06:52
De CM op vakantie? In zo'n geval kunnen andere CM's en diverse Moderators van de buitenlandse servers gewoon berichten plaatsen op de startpagina en in het forum. Dat is al vaker gebeurd.
Voor het overige heb ik al lang het idee dat onze CM ook degene is die support doet, in z'n eentje. Dus ook van support valt weinig te verwachten vermoed ik.
We hebben weer beeld.
Alles werkt weer.
ha ha ha op vakantie dit zijn bull shit verhalen
moet je is kijken hoe snel het probleem is opgelost als je in de winkel bijvoorbeeld voor 1 euro 20.000 edelstenen kan kopen
dan is het probleem binnen 1 minuut opgelost
De CM op vakantie? In zo'n geval kunnen andere CM's en diverse Moderators van de buitenlandse servers gewoon berichten plaatsen op de startpagina en in het forum. Dat is al vaker gebeurd.
Voor het overige heb ik al lang het idee dat onze CM ook degene is die support doet, in z'n eentje. Dus ook van support valt weinig te verwachten vermoed ik.
+1
De CM op vakantie?
Ik merk eerlijk gezegd geen verschil tussen wel of niet op vakantie zijn
Rickabilly
04-10-14, 08:20
ik kan er ook nergens iets over vinden, als ik dat had geweten had ik waarschijnlijk ook geen chatban gehad...dat ze geen vervanger hebben...:( . dus mijn suggestie die ik gister heeft gemaakt in hulpchat zou ook best wel eens waar kunnen zijn....of onze Mod moet weten waar ie heen is met vakantie..... Vond et in ieder geval veel te ver gaan...dus meneer de Mod...vertel mij maar eens wat ik verkeerd gedaan hebt...
je hebt vast iets heel ergs verteld...wat echt niet door de beugel kan ;)
Immer wieder Sonntags, kommt die Erinnerung.
Ik kan ook niet inloggen bij mij is het scherm grijs.
BB Ryncer zit op IBIZA, big fat wedding
Rickabilly
04-10-14, 08:55
je hebt vast iets heel ergs verteld...wat echt niet door de beugel kan ;)
Vond ik best meevallen eigenlijk, maar ik ga geen olie op et vuur gooien wat ik precies heeft gezegd, want dat vind ik ook niet netjes....
Rickabilly
04-10-14, 08:58
Ok, heb ik even een vraagje voor onze Mod,s...als er inderdaad helemaal niemand van jullie op openingspagina een berichtje kan plaatsen....doe dat minimaal dan wel op het forum , en laat ons weten wat er nu precies is gebeurd. Dit lijkt me wel zo netjes voor de mensen die ook niet weten wat te doen, en klopt het ook dat dit een week gaat duren??? Laat eens iets van je horen en vertel ons wat!!!!!!
Rickabilly, ik heb de DNS ook veranderd en het werkt!! Bedankt voor je tips, aan jou hebben we tenminste wat:)
Rickabilly
04-10-14, 09:51
Even wat rechtzetten....ik verdien niet de eer met de DNS verhaal....alle eer gaat naar Hoad toe....ik heb het alleen wat meer begrijpelijk neergezet....
Blasphomaenaeon
04-10-14, 10:07
Zelfde probleem hier. kan helemaal niks...wat een gezeik. wanneer komt BB eindelijk is met een oplossing dan? en niet pas met volgende onderhoud, er staat van alles aan wat uitgezet moet worden (mijnen etc). of gaan we die dan ook aan de spelers vergoeden? Vast niet he?
Hahaha, dus Rynrcer is met vakantie en dan is er niemand anders aanwezig die iets voor elkaar kan krijgen, ook geen klein berichtje met enige uitleg of zelfs maar een teken van leven? De hele Nederlandse server is dan dus blijkbaar volledig afhankelijk van de aanwezigheid van Rynrcer, de man/vrouw die hier binnenkwam met de opmerking dat hij/zij alle vertrouwen had in een fijne samenwerking vanwege de ervaring met een kinderspelletje? Kom op, dat geloven ze bij BB zelf toch ook niet...
mja, ik ga maar geduld oefenen denk ik:) prettig weekend allemaal!!
jongens, er blijkt idd een rare dns wijziging plaats gevonden te hebben.
je kunt gewoon die 8.8.8.8 toevoegen bij de eigenschappen van je netwerkkaart. heeft geen vreemde gevolgen verder.
Het ziet er naar uit dat we een kort Halloween evenement gaan krijgen... Ook ik heb de Dns server gewijzigd maar blijft weigeren. Dus nog steeds een wit scherm.
Iedereen in het het gilde waar ik zit kan inloggen, behalve ik, omdat ik via Facebook inlog.
Vanochtend was het even mogelijk dat ik in kon loggen, maar helaas :( :( :(
Nogmaals, geachte heren MOD/Support, laat eens wat van jullie horen.
allemaal een SETTLERS loos weekend toegewenst
@nielzke1, heb je flash geupdate?
Nietzke zit inmiddels al in t spel :P
Ik draai trouwens zonder problemen flash 14.xxx.xxx. Die nieuwste 15 liep ie11 steeds van vast.
BlueDragon0
04-10-14, 17:10
heb het probleem ook sinds donderdag kan ik er niet meer op :'(
DNS veranderd en kan er indd weer in komen...
mijn vraagje: als tso het weer gaat oplossen moet ik die dns dan weer veranderen?
DNS veranderd en kan er indd weer in komen...
mijn vraagje: als tso het weer gaat oplossen moet ik die dns dan weer veranderen?
Zou ik wel doen :)
Dit is trouwens een gebruikelijk scenario, na elk onderhoud zijn er problemen zoals deze en blijft het stil aan de overkant.
BB_Rynrcer
06-10-14, 16:17
Beste Settlers,
In de afgelopen anderhalve week zijn jullie geconfronteerd met 2 soorten problemen; spel en inlogproblemen veroorzaakt door problemen met software en de servers en DNS/CDN problemen die (ook) leidden tot inlogproblemen, witte en blauwe schermen, 'static14.cnd.ubi.com laad niet' e.d. De oorzaak van de problemen van de eerste catgorie is inmiddels opgelost door drie fixes die vorige week zijn doorgevoerd. De DNS/CDN problemen van de tweede categorie zijn ontstaan door een verkeerde DNS- instelling die korte tijd bestaan heeft. Hierdoor zijn er verkeerde DNS-gegevens gedownload naar jullie DNS-servers. Het resultaat is dat je niet meer kon inloggen. Dit is inmiddels aan bod gekomen in enkele threads op het forum, bedank voor jullie input! In de meeste gevallen worden deze problemen vanzelf opgelost binnen 1 of twee dagen, omdat de dns-server dan een ander IP-adres gaat gebruiken. Als dit niet het geval is, kan het verstandig zijn om een van de volgende dingen te proberen: het DNS-geheugen schonen (wis eerst het cache-geheugen en de cookies van je browser. Open daarna een dos-prompt en typ: ipconfig /flushdns), leeg het geheugen van je router door deze minimaal 30 seconden uit te zetten. Wij raden niet aan om gebruik te maken van een openbare DNS-server, omdat dit als resultaat kan hebben dat internet helemaal onbereikbaar wordt voor je! Onze excuses voor het ongemak!
BB_Rynrcer
terug gezet indd en hij doet het weer....