PDA

Bekijk Volledige Versie : Pakhuis-Gate

Roodstaart
06-08-14, 18:17
Dan toch nog maar eens een topic; aangezien ik nog steeds geen 'Duidelijke' reactie vanuit BB heb gezien....

Hoe kan het toch zijn dat in dit hele pakhuis-gate compleet voorbij wordt gegaan aan de 100% eerlijke (betalende/ niet betalende) spelers die zich keurig aan alle regels hebben gehouden en keurig 1 pakhuis hebben geïncasseerd?

Waarom moeten deze personen eronder lijden dat zij niet 2 of 3 verbeterde pakhuizen zouden mogen hebben; bedenk eens wat dit voor de low-levels betekend die hard werken voor hun resources (met de meeste level 50`s heb ik minder medelijden :)) en nu dus niet de gunst hebben om 1-2 verbeterde pakhuizen te plaatsen welke geen bouwvergunning kosten.... wat betekend dat men meer zou kunnen produceren of een ander gebouw zou kunnen neerzetten op de uitgespaarde bouwvergunning(en).

BB zoals ik reeds eerder heb geschreven laat jullie nu eens van jullie goede kant zien en compenseer die spelers die het echt nodig hebben; is het niet alleen om jullie naam te zuiveren doe het dan vanuit het oogpunt van 'Fairplay' aangezien nu nog steeds de verkeerde zijn bevoordeeld!!

RayMry
06-08-14, 19:19
begrijp ik nu uit bovenstaand bericht dat mensen die meerdere verbeterde pakhuizen in de ban gedaan worden...?
de pakhuizen zijn verhandelbaar dus lijkt me redelijk logisch dat er personen zijn die hier dankbaar gebruik van maken
ik heb half mee gekregen dat er een bug cq cheat in het spel was en dat mensen deze gebruikt hebben, maar als men er hier met de oost europesche bezem doorheen gaan ben ik er zo klaar mee.

lijkt me een puik idee voor een proef proces :)

s-andman
06-08-14, 22:12
Ik vindt ook dat er nog steeds geen duidelijk antwoorden zijn met name schijnt elke keer ontweken te worden waarom er een week gewacht is met de melding.
Elke keer komt daar of totaal geen antwoord op of er wordt verwezen naar regels via een link die er eigenlijk ook geen antwoord op geven.

We zitten hier met z'n alle in een pegi-7 spel en een dynamische spel.
Dit lange wachten met melden kan dus geleid hebben dat een kind van 7 teveel pakhuizen heeft verkregen en deze geplaatste verhandeld of weg gegeven heeft aan z'n vrienden.
Ik vindt het nog al wat als ouder dat er dan maar even van een kind verwacht wordt dat die de handel op duikt waar die ongetwijfeld op gelicht wordt.
Of bij vader en moeder moet vragen of die edelstenen kunnen kopen voor hem.

Ik begrijp dan ook werkelijk waar niet dat dit van een 7 jarige verwacht wordt.

Veder ben ik het ook zeer zeker eens met onze gevederde vriend roodstaart eens dat het ook nog al oneerlijk is tegen over de zo geheten eerlijk speler.

Verder vindt ik het ook echt ongelofelijk dat er hier toch een situatie is waar aan twee kante grove fouten zijn gemaakt.
En het kan dan ook in mijn ogen nooit zo zijn dat een van de schuldige partijen het maar op moet zien te lossen en waar de andere partij als bonus voor zijn fouten mogelijk nog wat edels verkoopt en geld verdiend.
Bedoel kom ook zulke foutjes wil elk bedrijf wel.

Dat er dan op de koop toe gewoon weg niet gecommuniceerd wordt op dit forum over dit gebeuren is eigenlijk gewoon bizar.
Zeker gezien elke topic ongeachte het onderwerp naar dit onderwerp toe gaat kan je toch duidelijk op maken dat er aan de communicatie een grote behoefte is.

Dit alles motiveert totaal niet om door te spelen of om nog verder geld te steken in dit spel.

edski
13-08-14, 12:20
Dan toch nog maar eens een topic; aangezien ik nog steeds geen 'Duidelijke' reactie vanuit BB heb gezien....

Hoe kan het toch zijn dat in dit hele pakhuis-gate compleet voorbij wordt gegaan aan de 100% eerlijke (betalende/ niet betalende) spelers die zich keurig aan alle regels hebben gehouden en keurig 1 pakhuis hebben geïncasseerd?

Waarom moeten deze personen eronder lijden dat zij niet 2 of 3 verbeterde pakhuizen zouden mogen hebben; bedenk eens wat dit voor de low-levels betekend die hard werken voor hun resources (met de meeste level 50`s heb ik minder medelijden :)) en nu dus niet de gunst hebben om 1-2 verbeterde pakhuizen te plaatsen welke geen bouwvergunning kosten.... wat betekend dat men meer zou kunnen produceren of een ander gebouw zou kunnen neerzetten op de uitgespaarde bouwvergunning(en).

BB zoals ik reeds eerder heb geschreven laat jullie nu eens van jullie goede kant zien en compenseer die spelers die het echt nodig hebben; is het niet alleen om jullie naam te zuiveren doe het dan vanuit het oogpunt van 'Fairplay' aangezien nu nog steeds de verkeerde zijn bevoordeeld!!

En Roodstaart blij met deze duidelijkheid ? :-)

Roodstaart
13-08-14, 12:55
En Roodstaart blij met deze duidelijkheid ? :-)

De reactie is overduidelijk.... *Negeren & hopen dat het weggaat*.... moet eerlijk zeggen dat ik hier stiekem al aan gedacht heb, maar had gehoopt op een fatsoenlijke reactie vanuit BB.

Davi-F
13-08-14, 14:10
Ik ben toch benieuwd hoeveel actieve of betalende spelers ze dit gekost heeft. Er is een aantal spelers met een ban weggestuurd, ook betalende spelers. Daarnaast zijn er spelers die niet meer actief meespelen, die de hele zaak (tijdelijk) op pauze hebben gezet, en die in ieder geval niet meer betalen voor het spel. En tot slot heb je nog spelers die uit zichzelf zijn gestopt vanwege dit echec en de bedroevende manier waarop BB dit heeft aangepakt. Ik kan me toch niet voorstellen dat dit uiteindelijk zo is afgelopen zoals BB het zich had voorgesteld.

michael4david
13-08-14, 17:10
Het is in mijn ogen nog steeds een 1 april grap van bb.
Wetende van de fout en toch door zetten.
Kwestie van verzekerings werk.
Zet ik me fiets buiten met sleutel erin en ze nemen hem mee is het ook eigen schuld.
Vind het nog steeds uitlokking zoals ik het gelezen heb.
Maar helaas justitie mag alles doen om de boeven te vangen.
Ho... wacht bb is geen justitie .
lol

Robin_
14-08-14, 08:48
Het is in mijn ogen nog steeds een 1 april grap van bb.
Wetende van de fout en toch door zetten.
Kwestie van verzekerings werk.
Zet ik me fiets buiten met sleutel erin en ze nemen hem mee is het ook eigen schuld.
Vind het nog steeds uitlokking zoals ik het gelezen heb.
Maar helaas justitie mag alles doen om de boeven te vangen.
Ho... wacht bb is geen justitie .
lol

Als justitie een "lokfiets" inzet wordt deze nog gewoon op slot gezet. Het enige wat ze doen is het ding op een lokatie zetten waar meer fietsen gejat worden en hem extra in de gaten houden (camera of gps). Je moet nog steeds actief het slot openbreken en dus heel bewust diefstal plegen...

... dat is nog heel wat anders dan een snoeptrommel op tafel zetten tijdens een kinderfeestje en achteraf zeggen "oh jullie mochten er maar 1 per persoon, lever je zakgeld maar in om de trommel te vullen"

Roodstaart
19-08-14, 14:33
Aangezien er tot op heden geen reactie vanuit BB komt op de allerminst fatsoenlijke post die ik hier gestart ben; maar er wel berichten uit dit topic worden verwijderd vraag ik me werkelijk af wat men met deze struisvogel-politiek denkt te bereiken.

Willen ze dat ik stop? Willen ze dat ik gewoon me mond houd en verder speelt... ondanks dat het fair-play wat door BB word gepredikt compleet overboord is gegooid met het pakhuis-gate

In ieder geval tot ik een fatsoenlijke reactie krijg vanuit BB besteed ik geen cent meer aan deze game!!

Klein
19-08-14, 20:10
Aangezien er tot op heden geen reactie vanuit BB komt op de allerminst fatsoenlijke post die ik hier gestart ben; maar er wel berichten uit dit topic worden verwijderd vraag ik me werkelijk af wat men met deze struisvogel-politiek denkt te bereiken.

Willen ze dat ik stop? Willen ze dat ik gewoon me mond houd en verder speelt... ondanks dat het fair-play wat door BB word gepredikt compleet overboord is gegooid met het pakhuis-gate

In ieder geval tot ik een fatsoenlijke reactie krijg vanuit BB besteed ik geen cent meer aan deze game!!

De kans dat die er gaat komen is ook minimaal. Ze zullen er geen discussie over aan gaan, ze hebben een mededeling gedaan en dat is het. Dat is overigens niet abnormaal in de game wereld, andere aanbieders hadden hetzelfde gedaan ;)

Office03
20-08-14, 07:24
En is datzelfde bericht van één van onze bannelingen nu dan voor de tweede keer verwijderd? Dat is censuur van de Noord-Koreaanse soort. Denken jullie dat alle onvrede vanzelf weggaat als je telkens alle negatieve berichten maar gewoon blijft verwijderen?

Misschien is het handiger om je zaakjes eens goed op orde te krijgen. Wij hadden een klein, maar leuk gilde, maar dat bestaat nu niet meer. Eén lid heeft een permanente ban gekregen vanwege pakuisgate. Eén lid heeft zijn hele eiland in pauze/slaap gezet. En ik wil dolgraag stoppen met dit spel, maar het lukt niet, want support reageert niet op mijn aanvraag...

Klein
20-08-14, 08:37
En ik wil dolgraag stoppen met dit spel, maar het lukt niet, want support reageert niet op mijn aanvraag...

Je kan ook gewoon niet inloggen. Het is een spelletje hoor,lighten up.

Office03
20-08-14, 09:12
Je kan ook gewoon niet inloggen. Het is een spelletje hoor,lighten up.

Daar heb je gelijk in, het is inderdaad maar een spelletje. Maar het is toch treurig dat de afdeling support in het geheel niet reageert? Dagen, zelfs weken lang niet? Maar ik volg je advies, eiland is leeggehaald, ik log niet meer in.

Klein
20-08-14, 09:43
Wat werk ik toch inspirerend

http://www.straferight.com/photopost/data/500/star-trek-inspirational-poster-724610.jpg

Zijn er trouwens nog meer klachten over het feit dat je een straf krijgt voor door rood rijden en niet beloond wordt als je door groen rijdt? Want zo simpel is het eigenlijk allemaal.

michael4david
20-08-14, 09:44
van mij al 3 berichten verwijderd de waarheid doet pijn dat is dus bewezen

Klein
20-08-14, 10:00
van mij al 3 berichten verwijderd de waarheid doet pijn dat is dus bewezen

En dat kan nooit liggen aan hoe jij jouw waarheid verwoord zeker?

michael4david
20-08-14, 10:16
Ik verwoord mijn waarheid gebaseerd op de feiten die weerlegd werden tijdens deze communicatie.
En als daar feiten boven komen die toch te dicht bij de echte waarheid ligt.
Halen ze het bericht voor de zekerheid maar weg.

Het is een feit dat ze wisten dat deze bug er was.
Het is een feit dat het toch ingevoerd werd.
Het is een feit dat ze te laat reageerden.
Het is een feit dat deze feiten een reactie hebben gecreëerd.
Nu is er een nieuw feit bij gekomen ze willen een doofpot er van maken

Maar ze doen het maar in een doofpot misschien leren ze er wat van
Ik wel

Klein
20-08-14, 10:19
Het is een feit dat ze wisten dat deze bug er was.
Het is een feit dat het toch ingevoerd werd.

Het feit dat jij er dus spontaan misbruik van gemaakt hebt om jezelf een voordeel te verschaffen boven andere, eerlijke, spelers was dus feitelijk hun schuld. Zij dwongen jou ertoe?

Roodstaart
20-08-14, 10:23
Het feit dat jij er dus spontaan misbruik van gemaakt hebt om jezelf een voordeel te verschaffen boven andere, eerlijke, spelers was dus feitelijk hun schuld. Zij dwongen jou ertoe?

Het feit is dat BB volledig op de hoogte was van de BUG voordat deze naar de live-server werd gezet; en men er dus willens en wetens voor heeft gekozen om dit op deze manier te laten escaleren; wat niet wegneemt dat mensen die misbruik gemaakt hebben gestraft kunnen worden; echter perma-bans... waarbij dit toch wel heel dicht bij uitlokking zit....

Daarnaast waarom laat men mensen met 2-3 pakhuizen met rust; terwijl de echt benadeelde in deze de mensen zijn die keurig 1 pakhuis hebben gepakt; wat maakt de mensen met 2-3 minder fout dan de mensen die er 4 of meer hebben gepakt.... in het kader van fairplay wordt hier de plank dan ook volledig misgeslagen; dat is dan ook de reden dat ik als topic-starter dit topic ben gestart; gerechtigheid voor de *Eerlijke-Spelers* (lees 1 pakhuis-pakkers)

Klein
20-08-14, 10:35
Het feit is dat BB volledig op de hoogte was van de BUG voordat deze naar de live-server werd gezet; en men er dus willens en wetens voor heeft gekozen om dit op deze manier te laten escaleren; wat niet wegneemt dat mensen die misbruik gemaakt hebben gestraft kunnen worden; echter perma-bans... waarbij dit toch wel heel dicht bij uitlokking zit....

Het feit dat je door een rood stoplicht kán rijden houdt niet in dat het uitlokking is. Dan moet je overal een bussluis neerzetten.

gerechtigheid voor de *Eerlijke-Spelers* (lees 1 pakhuis-pakkers)

'Normaal' gedrag hoeft niet beloond te worden lijkt mij.

michael4david
20-08-14, 10:49

Het feit dat jij iemand beschuldigd . zonder dat jij weet of ik wel of niet heb meegedaan.( toevallig niet )
doet jouw naam veel eer aan (ik heb geen spelers beschuldigd jij dus wel bij deze)
dus bij de les blijven en geen vingers wijzen naar spelers waar je niks vanaf weet.

en een excuus mag je bij deze aanbieden

Klein
20-08-14, 10:57
Het feit dat jij iemand beschuldigd . zonder dat jij weet of ik wel of niet heb meegedaan.( toevallig niet )
doet jouw naam veel eer aan (ik heb geen spelers beschuldigd jij dus wel bij deze)
dus bij de les blijven en geen vingers wijzen naar spelers waar je niks vanaf weet.

en een excuus mag je bij deze aanbieden

Door de manier waarop jij jezelf meent uit te moeten drukken roep je de schijn van schuldigheid over jezelf af. Mocht ik dat verkeerd op hebben gevat, dan bij deze mijn excuses.

Ik ben wel erg benieuwd welk deel van deze discussie over blijft nadat een moderator er mee klaar is :D

Roodstaart
20-08-14, 11:00
Het feit dat je door een rood stoplicht kán rijden houdt niet in dat het uitlokking is. Dan moet je overal een bussluis neerzetten.

'Normaal' gedrag hoeft niet beloond te worden lijkt mij.

1. Bewust een bekende bug implementeren is simpelweg vragen om problemen; 'Zie hier'

2. Normaal gedrag hoeft inderdaad niet beloond te worden; echter hoeft normaal gedrag ook niet te lijden onder het feit dat mensen die 2-3 pakhuizen hebben gescoord hier gewoon mee weg mogen komen; waar is het stukje fairplay in deze?
Er staat duidelijk in de regels dat voordeel behalen uit bugs *strafbaar* is... dus dat geld dan toch op zijn minst ook voor de 2-3 verbeterde pakhuizen....?

Klein
20-08-14, 11:08
2. Normaal gedrag hoeft inderdaad niet beloond te worden; echter hoeft normaal gedrag ook niet te lijden onder het feit dat mensen die 2-3 pakhuizen hebben gescoord hier gewoon mee weg mogen komen; waar is het stukje fairplay in deze?
Er staat duidelijk in de regels dat voordeel behalen uit bugs *strafbaar* is... dus dat geld dan toch op zijn minst ook voor de 2-3 verbeterde pakhuizen....?

Het is inderdaad geen rechtlijnig beleid. Het enige dat BB de spelers hiermee leert is dat je een bug maximaal 3x moet misbruiken. Dat lijkt mij onwenselijk. Misschien dat ze daarvan iets geleerd hebben.

Redsno
21-08-14, 14:47
Ze zitten lekker met ze alle cocktails te drinken op malta

BB_Rynrcer
22-08-14, 12:10
Beste Roodstaart,

Het beleid van The Settlers Online in deze is al meerdere keren gepubliceerd op dit forum en zal niet veranderen in de toekomst. Deze thread wordt gesloten, omdat de discussie niets toevoegt aan eerdere discussies en omdat iedereen meer dan genoeg tijd heeft gehad om zijn/haar mening te verkondigen.

Vriendelijke groet,

BB_Rynrcer