PDA

Bekijk Volledige Versie : gexte en edski ban ongedaan maken

nijntje898
28-07-14, 23:55
normaal ben ik niet zo van het forum en de posts maar bij deze toch een reactie en mijn mening over dit alles en zeker als goed spel maatje van gexte.

beste mensen en beste bb laat ik jullie erop wijzen dat:
gexte de meeste posts heeft op het forums dan iedereen, dus dat hij een keer iets scherper is in zijn bewoordingen kan best gebeuren met zo veel posts. (792 posts)
hij was uiteraard ook nooit aan dit aantal gekomen als hij regelmatig regels zou overtreden.
het pakhuisschandaal is nu gewoon uit de hand gelopen en er klopt niet veel van, dus dan krijg je dat discussies scherper worden.

ik hoop dus ook dat de ban van gexte wordt opgeheven!

bb mijn mening is dat je een voorbeeld aan gexte kunt nemen zo actief zouden jullie op het forum moeten zijn dan hoeven mensen zoals gexte zich niet in deze discussies te mengen

nogmaals mijn mening wat betreft pakhuizen setllers neem je verlies hierin dit is jullie fout geweest niet de onze.

P.s dit is mijn mening ik ga hierover verder ook niet in discussie

edski
29-07-14, 07:30
normaal ben ik niet zo van het forum en de posts maar bij deze toch een reactie en mijn mening over dit alles en zeker als goed spel maatje van gexte.

beste mensen en beste bb laat ik jullie erop wijzen dat:
gexte de meeste posts heeft op het forums dan iedereen, dus dat hij een keer iets scherper is in zijn bewoordingen kan best gebeuren met zo veel posts. (792 posts)
hij was uiteraard ook nooit aan dit aantal gekomen als hij regelmatig regels zou overtreden.
het pakhuisschandaal is nu gewoon uit de hand gelopen en er klopt niet veel van, dus dan krijg je dat discussies scherper worden.

ik hoop dus ook dat de ban van gexte wordt opgeheven!

bb mijn mening is dat je een voorbeeld aan gexte kunt nemen zo actief zouden jullie op het forum moeten zijn dan hoeven mensen zoals gexte zich niet in deze discussies te mengen

nogmaals mijn mening wat betreft pakhuizen setllers neem je verlies hierin dit is jullie fout geweest niet de onze.

P.s dit is mijn mening ik ga hierover verder ook niet in discussie

Dank je Nijntje898 dat je het opneemt voor ons.
Ik kan je vertellen dat het goed gaat komen.
Je zal ons snel weer in het spel zien :-)

Deadone
29-07-14, 13:04
Het zou fijn zijn als we Gexte terug krijgen. Imers, de redenen van deze verbanning zijn: oproep boycot, obsceen taalgebruik, intimidatie van andere spelers. Ja....JA...... Was dit ook voor jou zo Edski? Want ik kan me niet voorstellen dat Gexte ook maar een van deze dingen gedaan heeft. Mijn steun is bij julie.

GR Frank

BartSimpson
29-07-14, 13:05
Ik wil het ook opnemen voor onze verbannen medespelers.

Ik begrijp best dat BB niet echt vrolijk werd van deze hele zaak.
Er is al genoeg gezegd over bekende bugs op de testserver en over sessie-gewijs of database-gewijs controleren of de beloning werd opgenomen of niet in het helaas verwijderde topic.

Wat is echt absurd vind is dat het hier een hoop zever is rond wat opslagruimte. Ging het om goudtorens of andere productiegebouwen dan was het een andere zaak. Ik heb meermaals een volle opslag gehad en deed dan een heen-en-weertje met gildegenoten om een berg in het stermenu te plaatsen of ik liet handels afwijzen om de grondstoffen in de mail te bewaren. Geen enkel probleem. Wat extra opslag is gewoon een leuke luxe en geen fundamenteel onderdeel van het spel.

Erger vind ik dat spelers die kritiek leveren (en zoals nijntje al zei, gexte is heel aktief op het forum dus eens een berichtje van kritiek is heel normaal) een ban krijgen in het spel. De ban heeft geen enkele betrekking op het wat gebeurde in het spel maar wat gezegd werd op het forum. Dit lijkt me echt een wraakaktie om kritische mensen de mond te proberen snoeren.

Ik wil dan ook vragen aan BB om te stoppen met de vervolging van mensen die gebruik hebben gemaakt van deze fout en de energie te steken in het voorkomen van fouten in het volgend event.

Geef deze mensen gratie aub. Het gaat hier gewoon om wat onozele opslag. En kritiek, daar kunnen altijd lessen uit getrokken worden.
Ik hoop dat dit hoofdstuk snel afgesloten kan worden. Hoe langer de zever blijft duren, hoe meer schade voor BB.
Hoe meer spelers een ban krijgen, hoe meer schade voor BB.

Nu moet er gewoon meer aandacht besteed worden aan de resultaten van de testserver,
een plan opgesteld worden voor wanneer er nog eens zo'n ''bug'' zou tussen glippen,
degelijke communicatie voorbereid worden ipv een onbezonnen dreigbericht aan de leden.

Fouten kunnen altijd gebeuren. Wie niets doet maakt geen fouten natuurlijk.
Maar we kunnen er uit leren.

eagleQ
29-07-14, 13:16
zeer onterecht deze game ban.

PeterAppel
29-07-14, 14:00
Hoi settlersonline collega's

Mijn mening is dat de leiding wel een beetje soepeler kan zijn.
Dit is tenslotte een spelletje en iedereen maakt wel eens een fout.....maar er zijn een hoop spelers die er wel eens wat cash investeren in dit
spel en als we maar iedereen gaan bannen omdat de leiding een bug te laat ziet dan denk ik dat er aan dit spelletje snel een einde komt.
Dus laat onze gexte en edski terugkomen en laat dit allemaal een misverstand zijn......het is tenslotte wij die het salaris van de leiding betalen.

Veel speelplezier

edski
29-07-14, 14:48
Edski is inmiddels al weer in het spel te vinden ;-)

Nu onze vriend GEXTE nog maar dat gaat wel goed komen daar heb ik alle vertrouwen in.

herman
29-07-14, 16:22
Ik ken Gexte al van het begin af. Dus nu ruim 2 jaar.

Als er iemand is die gaat voor die spel Settlersonline, in het Gexte wel. Je zou zelfs wat aan hem kunnen hebben mbt de algehele opzet/ bedrijfsvoering/ideeën e.d..
Hij is slim en komt met goede tips voor het spel.
Hij is ook snel en irriteert zich regelmatig aan de spelleiding. Dat houdt hij niet voor zich maar uit hij via het forum. Ook heeft hij ideeën over een betere aanpak van het spel en dit dan naar de leiders van het spel toe.
Soms scherp soms ongeduldig.
Maar nooit onfatsoenlijk.
De manier waarop de leiders van het spel met zijn kritiek omgaan, vind ik niet verstandig. Dat kan beter.

De ban die men over hem heeft uitgesproken vind ik ronduit absurd.

Ik pleit voor het opheffen van de ban.

MH2014
29-07-14, 16:34
Ik/we missen Gexte en daarom post ik dit berichtje. We willen Gexte terug!!

Gegroet

Zorro
29-07-14, 17:41
Wij willen onze gildeleider terug :P

Roodstaart
29-07-14, 19:18
Zoals reeds eerder geroepen in andere topics beschouw ik GEXTE als 1 van de kritische spelers in deze game.... samen met mijzelf en andere kan ik ook wel noemen; kritiek is goed aangezien hier van geleerd kan worden voor beide partijen waarbij zowel zender als ontvangen iets anders kunnen begrijpen/ bedoelen. Als wat GEXTE in de ogen van BB heeft gedaan erg is dan lijkt het mij dat er eens moet worden gekeken naar eerdere *cat-fights* waarin scherpe kritiek is geleverd aan het adres van BB welke dan met correcte feed-back werd gepareerd door Skelril; wat zijn goed recht is aangezien dit zijn job is.

De conclusies die BB trekt door op basis van het forum gebruik het gebruik tot de game te ontzeggen aan zulke spelers is in mijn ogen dan ook een teken van onmacht, waarbij men niet weet hoe met kritiek om te gaan

Ik ken GEXTE al sinds de NL server live is; en ja ik zat bij de allereerste lichting op de NL server en wil er mijn hand voor in het vuur steken dat de reactie van een 'perma-ban' compleet overdreven is en niet in proporties staat van de eventuele overtreden zoals deze door BB wordt omschreven; menige malen heb ik GEXTE (en ook andere) de mods online te hulp zien komen door de mensen te kalmeren waardoor er weer op een normale manier gechat kon worden ipv enige vorm van een 'ban-hamer' te gebruiken door de MOD`s op zulke momenten. Laten we niet vergeten dat mensen van het eerste uur tevens de game groot hebben gemaakt; om dan op deze manier afscheid te moeten nemen is dan ook zeer laag in mijn ogen; vandaar hier nogmaals het pleidooi; 'Unban GEXTE' en kijk ook eens naar de beloftes die BB heeft gemaakt naar spelers welke nog steeds niet zijn waargemaakt.... wat ook de nodige frustraties bij de spelers meebrengt!

Zoals gewoonlijk is dit slechts de mening van de gevederde vriend [GGM] Roodstaart

Jehanne
29-07-14, 19:24
+1 Ik zou ze graag terug zien :-)

kili
29-07-14, 20:01
Zoals reeds eerder geroepen in andere topics beschouw ik GEXTE als 1 van de kritische spelers in deze game.... samen met mijzelf en andere kan ik ook wel noemen; kritiek is goed aangezien hier van geleerd kan worden voor beide partijen waarbij zowel zender als ontvangen iets anders kunnen begrijpen/ bedoelen. Als wat GEXTE in de ogen van BB heeft gedaan erg is dan lijkt het mij dat er eens moet worden gekeken naar eerdere *cat-fights* waarin scherpe kritiek is geleverd aan het adres van BB welke dan met correcte feed-back werd gepareerd door Skelril; wat zijn goed recht is aangezien dit zijn job is.

De conclusies die BB trekt door op basis van het forum gebruik het gebruik tot de game te ontzeggen aan zulke spelers is in mijn ogen dan ook een teken van onmacht, waarbij men niet weet hoe met kritiek om te gaan

Ik ken GEXTE al sinds de NL server live is; en ja ik zat bij de allereerste lichting op de NL server en wil er mijn hand voor in het vuur steken dat de reactie van een 'perma-ban' compleet overdreven is en niet in proporties staat van de eventuele overtreden zoals deze door BB wordt omschreven; menige malen heb ik GEXTE (en ook andere) de mods online te hulp zien komen door de mensen te kalmeren waardoor er weer op een normale manier gechat kon worden ipv enige vorm van een 'ban-hamer' te gebruiken door de MOD`s op zulke momenten. Laten we niet vergeten dat mensen van het eerste uur tevens de game groot hebben gemaakt; om dan op deze manier afscheid te moeten nemen is dan ook zeer laag in mijn ogen; vandaar hier nogmaals het pleidooi; 'Unban GEXTE' en kijk ook eens naar de beloftes die BB heeft gemaakt naar spelers welke nog steeds niet zijn waargemaakt.... wat ook de nodige frustraties bij de spelers meebrengt!

Zoals gewoonlijk is dit slechts de mening van de gevederde vriend [GGM] Roodstaart

+1

Vind de communicatie op het moment sowieso belabberd. Zal de duitsers binnenkort s rechtstreeks gaan benaderen denk ik. Nu zal er door de afwezigheid van Skelril en aan andere topics op het forum te zien ook een berg aan werk bij ondersteuning liggen waar onze CM de handen aan vol heeft, maar desondanks vind ik het uitblijven van enige reactie alhier op het forum gewoon echt geen stijl. Let wel...ik bedoel hier niet mee dat ik verwacht dat er een hele discussie wordt gevoerd door onze nieuwe CM, nee ik bedoel het letterlijk uitblijven van welke reactie dan ook. Vind het eigenlijk zelfs wel een beetje respectloos tov de community, maar zal wel aan mij liggen en misschien verwacht ik wel te veel...

hugonius
29-07-14, 20:17
Ik vind het flauw dat een speler wordt gebannen omdat hij gebruik heeft gemaakt van de zwakheidjes van zijn tegenstander. Dit is toch inherent aan elk spel of elke sport. En ook aan iedere winnaar. Want de winnaar is hij die de zwakheden van de tegenpartij ontdekt en uitbuit. Om dan de tegenpartij te horen zeggen dat dit niet eerlijk is en dat de winnaar niet meer mee mag spelen vind ik ronduit kinderachtig. Ik heb er absoluut geen moeite mee dat iemand anders sneller evolueert in het spel al dan niet door gebruik te maken van bugs of andere foutjes. Iedereen speelt het spel op zijn manier en hoeft daarom geen sancties te krijgen.
Dus stop a.u.b. met die bans en laat ons terug in alle rust en vrede verder spelen samen met onze gildeleiders.

obelixje
29-07-14, 20:39
beste heren/dames van de spelleiding,

ook ik speel dit spelletje nu al een behoorlijke poos en heb er veel zien komen en gaan.
en dat om diverse redenen....dat we gexte om juist deze reden moeten missen is ronduit onzinnig te noemen !!
het gaat om een opslag gebouwtje....als BB die graag terug willen hebben mogen ze die van mij wel hebben...kunnen ze daar de bans in opslaan en stort ik men rommel wel in het stermenu.
ik zou zeggen zorg eens voor een adequate chat-admin voor de diverse chats in plaats van de tijd aan dit soort bans te verspillen.
maarja ik snap wel meer niet in dit spel.....

29-07-14, 21:48
Wie zijn kont verbrand moet op de blaren zitten

GEXTE
29-07-14, 22:05
bedankt voor alle steun betuigingen ;)

Nelleke199
29-07-14, 22:55
Mij stoort het gebrek aan communicatie heel erg. Het valt mij ook op dat ik de moderators minder in de chats zie. Net als jij kili, zit ik al te broeden op een mail naar Duitsland. Onze nieuwe CM heb ik al op de 21e in een persoonlijk bericht gevraagd met ons te praten, die heeft mij vriendelijk geantwoord dat hij het nu te druk heeft met de inhaalslag.

Wij werden al niet erg verwend wat communicatie betreft, maar nu is het (zo mogelijk) nog stiller. Ervaar het als slechte klantenservice.

Zeeman1968
30-07-14, 04:21
gexte, ik mis je, kom terug!

Hendrikus59
30-07-14, 06:16
Ook ik wil GEXTE terug.
Ik heb altijd met veel plezier met er gespeeld en in chat veel plezier beleefd.
Ook haar advies in het spel was altijd handig.
Ik wil ook GEXTE weer terug.

Hendrikus59.

MOD_Lentox
30-07-14, 08:19
Beste mensen,

Moderators zijn vrijwillegers en kunnen niet 24 uur op een dag online zijn. Iedereen kan het ondersteuningsteam een mail sturen bij klachten.
Maar spelers kunnen ook ingame of op het forum een mail verzenden. Als jullie hier geen genoegen mee nemen kunnen jullie ook BB_Rynrcer een prive bericht sturen.

MOD_Lentox

Sandman
30-07-14, 10:01
Lentox, ik denk dat onze CM een hoop prive berichten kan voorkomen door gewoon hier te reageren. Dat zal hem ook weer een hoop werk besparen, of hij moet er natuurlijk voor kiezen om zijn kop in het zand te steken. Ik snap ook wel dat het vervelend is om op zo'n moment binnen te komen, maar dat is part of the job zullen we dan maar zeggen. We waren zoals meerderen al gezegd hebben niet verwend met de communicatie, maar die is op dit moment naar mijn mening heel erg triest. Mijn complimenten voor jou trouwens, je laat zien hoe het wel kan terwijl je dit op vrijwillige basis doet.

Beste mensen,

Moderators zijn vrijwillegers en kunnen niet 24 uur op een dag online zijn. Iedereen kan het ondersteuningsteam een mail sturen bij klachten.
Maar spelers kunnen ook ingame of op het forum een mail verzenden. Als jullie hier geen genoegen mee nemen kunnen jullie ook BB_Rynrcer een prive bericht sturen.

MOD_Lentox

Qwerty
30-07-14, 10:46
Hallo geachte kolonisten,
Ik wilde me graag even aan jullie voorstellen.
Mijn naam is BB_Rynrcer en ik ben de nieuwe Nederlandse Community Manager.
Ik ben eerder werkzaam geweest als Community Manager bij een virtuele wereld voor kinderen en heel blij nu het genoegen te mogen hebben om jullie bij te staan.
Laat het me vooral weten als jullie suggesties, vragen of problemen hebben, zodat we die zo snel mogelijk en in overleg kunnen oplossen. Ik hoop veel van jullie te horen en jullie zullen ook heel wat van mij horen in de toekomst.
Hopelijk is dit de eerste stap in een lange samenwerking om The Settlers Online Nederlands nog beter te maken.
Heel veel plezier gewenst met The Settlers Online!
BB_Rynrcer

Ik plaats deze introductie van Ryn maar even ter herinnering , voor diezelfde Ryn, hij/zij is 'm vergeten geloof ik.

siervrouwtje
30-07-14, 10:53
Hoi Moderators

Ik meng mij niet in de discussie.
Maar wil jullie wel vragen geef a.u.b. onze gilde leider terug.
We missen hem.

Groetjes Siervrouwtje

BB_Rynrcer
30-07-14, 11:06
Lentox, ik denk dat onze CM een hoop prive berichten kan voorkomen door gewoon hier te reageren. Dat zal hem ook weer een hoop werk besparen, of hij moet er natuurlijk voor kiezen om zijn kop in het zand te steken. Ik snap ook wel dat het vervelend is om op zo'n moment binnen te komen, maar dat is part of the job zullen we dan maar zeggen. We waren zoals meerderen al gezegd hebben niet verwend met de communicatie, maar die is op dit moment naar mijn mening heel erg triest. Mijn complimenten voor jou trouwens, je laat zien hoe het wel kan terwijl je dit op vrijwillige basis doet.

Beste Sandman,

De ban voor Edski is op maandag ongedaan gemaakt, met een laatste waarschuwing. De ban voor GEXTE blijft staan. Verschillende spelers hebben om verschillende redenen een ban gekregen en die redenen kunnen niet in het openbaar worden gepubliceerd. Echter, niemand krijgt een ban zonder reden. Nogmaals, het is niet de bedoeling om kritiek de mond te snoeren, het is de bedoeling dat mensen zich aan de regels houden en dat, als je kritiek hebt, die kritiek wordt geuit op een manier die binnen de regels valt en acceptabel is voor een PEGI +7-spel.

Met vriendelijke groet

BB_Rynrcer

KingEd7
30-07-14, 13:42
Beste Sandman,

De ban voor Edski is op maandag ongedaan gemaakt, met een laatste waarschuwing. De ban voor GEXTE blijft staan. Verschillende speleres hebben om verschillende redenen een ban gekregen en die redenen kunnen niet in het openbaar worden gepubliceerd. Echter, niemand krijgt een ban zonder reden. Nogmaals, het is niet de bedoeling om kritiek de mond te snoeren, het is de bedoeling dat mensen zich aan de regels houden en dat, als je kritiek hebt, die kritiek wordt geuit op een manier die binnen de regles valt en acceptabel is voor een PEGI +7-spel.

Met vriendelijke groet

BB_Rynrcer

tja, als bb zo op z'n strepen/ regels gaat staan met woorden als "acceptabel", maw wat moderators als acceptabel voelen, wordt het moeilijk om er (niet) iets verkeerds van te zeggen.
toch vind ik het een kinderachtige maatregel als je kritiek die een speler uit, dat niet op constructieve wijze weet te lezen als moderator, om dan de speler maar een ban te geven.
ik weet dat de toon de muziek maakt, maar het lijkt mij toch niet de bedoeling dat je als speler voortaan een heel orkest moet gaan inhuren om de boodschap over te laten komen. maar zoals ik al zei: op deze wijze wordt het wel moeilijk om er (niet) iets verkeerds van te zeggen.

toch veel wijsheid met dit alles ....

groet,

p.s. ik hoop dat mijn muziek met deze woorden over komt aan de overkant ....

AnimalSam
30-07-14, 14:18
Beste Sandman,

De ban voor Edski is op maandag ongedaan gemaakt, met een laatste waarschuwing. De ban voor GEXTE blijft staan. Verschillende spelers hebben om verschillende redenen een ban gekregen en die redenen kunnen niet in het openbaar worden gepubliceerd. Echter, niemand krijgt een ban zonder reden. Nogmaals, het is niet de bedoeling om kritiek de mond te snoeren, het is de bedoeling dat mensen zich aan de regels houden en dat, als je kritiek hebt, die kritiek wordt geuit op een manier die binnen de regels valt en acceptabel is voor een PEGI +7-spel.

Met vriendelijke groet

BB_Rynrcer

waarom een ban voor het spel voor iets wat op de forums gebeurd? waarom geen forum ban? waarom kan hij hier nog wel gewoon inloggen en posten? zo los je het probleem toch niet op, want het was een forum issue, maar hier kan hij nog wel gewoon posten, dat is toch raar? het spel zelf staat hier los van?

ook ik wil gexte terug!

Roodstaart
30-07-14, 17:18
Beste Sandman,

Met vriendelijke groet

BB_Rynrcer

Als BB eens net zoveel tijd zou besteden aan het nakomen van de beloftes die reeds eerder zijn gedaan over bijvoorbeeld een 'level-cap' en de 'diverse bugs' waar de mensen al tijden tegen aanlopen dan zou ze dit sieren ipv kritische spelers zoals GEXTE eruit te gooien ondanks dat wordt gesteld dat dit niet zo is heeft dit welzeker dezelfde bijsmaak voor mij; zoals reeds eerder gezegd regels zijn op meerdere manieren interpreteerbaar en uitvoerbaar.

Hierbij dan ook nogmaals; laat GEXTE terugkomen in de game.... en geef haar die forum ban aangezien hij daar misschien wel over de schreef is gegaan.

Ter illustratie: 'als je een aanrijding met A hebt... dan hoef je toch ook niet voor B te betalen.....'

Nelleke199
30-07-14, 17:32
Gexte is geen man maar een vrouw.

Redsno
30-07-14, 18:27
wheeeeeeeeeee

Leutje
30-07-14, 20:19
Gexte is geen man maar een vrouw.

Maakt het uit welk geslacht iemand is om wel of geen ban te krijgen? Dat vind ik een best wel sexistische opmerking dat je dat zo maar durft te zeggen.

kili
30-07-14, 20:28
Maakt het uit welk geslacht iemand is om wel of geen ban te krijgen? Dat vind ik een best wel sexistische opmerking dat je dat zo maar durft te zeggen.

Pffff Nelleke reageert op Rood, die niet weet dat Gexte een super lekker vrijgezel ding is en naar haar als hem refereert. Nelleke laat bewust nog buiten beschouwing dat ze knap is om niet sexistisch over te komen, maar hem er beschaafd op wijst dat hij zich van geslacht vergist.
Dus hierbij bewezen dat het feit 'knappe vrouw' hier totaal los van staat *-)

Nelleke199
30-07-14, 20:44
Haha, ja verschillende spelers in deze topic hebben het steeds over hem, ik wilde even laten weten dat het een haar was :o

Zo zie je maar, dat je zomaar de kat kan krijgen voor iets wat je heel anders bedoelt.

Excuses aanvaard hoor Leutje....

CrientjeS
30-07-14, 20:48
Alle gekheid op een stokje.............. als speler wil ik GEXTE ook graag weer zien. De algehele ban vind ik zeer onrechtvaardig!

Balmson
30-07-14, 21:32
Gexte is een prima gildeleider. Totaal geen problemen mee. Integendeel.

Ik vind dat deze hele flauwekul maar eens moet stoppen. Het gaat helemaal nergens over. Wat een haantjes gedrag..... Het bederft mijn/ons speel plezier. Daar gaat het toch om?
Ik zeg: Terug met Gexte en een beetje rap graag.

Of levert dit nu ook ban op?

Leutje
31-07-14, 04:51
Dit is de beste grap die BB ooit heeft kunnen uithalen. Een critisie op het forum bannen uit het spel want daar doet hij niets mis en op het forum waar de overtreding zou zijn begaan laten we hem wel zijn gang gaan.

Voel net zoeits als "karel" schept met zijn auto een foutganger en vervolgens moet "karel" zijn fiets inleveren omdat hij dat niet weer mag doen... erg nuttig. Zit een logica achter die vast PEGI 7+ is want ik volg hem niet.

AnimalSam
31-07-14, 05:10
Dit is de beste grap die BB ooit heeft kunnen uithalen. Een critisie op het forum bannen uit het spel want daar doet hij niets mis en op het forum waar de overtreding zou zijn begaan laten we hem wel zijn gang gaan.

Voel net zoeits als "karel" schept met zijn auto een foutganger en vervolgens moet "karel" zijn fiets inleveren omdat hij dat niet weer mag doen... erg nuttig. Zit een logica achter die vast PEGI 7+ is want ik volg hem niet.

ik ben het met leutje eens! dit zaakje stinkt! alleen al van de inhoud van dit topic kun je zien dat mensen hem waarderen en hem er graag bij hebben. misschien heeft hij op de forums foute dingen gedaan, dat kan, maar dat is verwijderd dus kan niemand zien, maar straf hem daar voor, prima. maar waarom straf je hem in het spel waar hij alom gewaardeerd wordt? geef hem desnoods een permanente forum ban, dat kan toch ook, maar geef onze gewaardeerde medespeler terug!

PeterAppel
31-07-14, 06:28
Wij willen onze gildeleider terug

MOD_Lentox
31-07-14, 08:09
De ban voor GEXTE blijft staan. Verschillende spelers hebben om verschillende redenen een ban gekregen en die redenen kunnen niet in het openbaar worden gepubliceerd. Echter, niemand krijgt een ban zonder reden. Nogmaals, het is niet de bedoeling om kritiek de mond te snoeren, het is de bedoeling dat mensen zich aan de regels houden en dat, als je kritiek hebt, die kritiek wordt geuit op een manier die binnen de regels valt en acceptabel is voor een PEGI +7-spel.

BB_Rynrcer

Gexte is jullie gilde-leider dit kan. Zij is voor jullie respectvol en jullie tegenover haar.

En onze Community manager dan?
Verdiend hij geen respect?

Qwerty
31-07-14, 08:32
Gexte is jullie gilde-leider dit kan. Zij is voor jullie respectvol en jullie tegenover haar.

Respect is geen recht, dat moet je verdienen en helaas is het wat mij betreft bij de CM nog niet zover. Maar wat niet is kan nog komen.

Jointforce2
31-07-14, 09:49

Beste Lentox,
De CM verdiend ook respect. Echter schaar ik mij wel achter de opmerkingen van GEXTE. Hoe hard jullie je best ook mogen doen achter de schermen (niet voor ons zichtbaar) verloopt de communicatie en de afwikkeling van problemen amateuristisch. Zeker voor iemand die betaald krijgt. Misschien is het de fout van GEXTE om dit op rechtstreeks op de nieuwe CM te spelen. Maar met deze actie verdiend hij zeker geen respect van de community. Sterker nog als je de reacties leest heeft hij het volledig verpest bij veel spelers die al van het begin der tijden spelen. Ik denk persoonlijk dat dit niet meehelpt bij zijn taak. En nogmaals de straf opgelegd is absurd. Forumban voor 7 dagen kan ik snappen. Maar een spel ban voor onbepaalde tijd is absurd en in mijn ogen machtsmisbruik en staat totaal niet in verhouding met wat er gezegd is en nogmaals ik had van een CM verwacht dat hij wel in staat is om zich om te draaien en dit van zich af te laten glijden.

De manier waarop Blue Byte/Ubisoft en zijn medewerkers inclusief de CM nu omgaan met de spelers vind ik persoonlijk niet respectvol en verpesten de sfeer om het te spelen. En net zoals Qwerty zegt respect moet je verdienen en wat er niet is kan nog altijd komen. Maar vereist wel 180 graden draaien in doen en laten van de CM.

BigBratG
31-07-14, 09:53
Beste Lentox,
De CM verdiend ook respect. Echter schaar ik mij wel achter de opmerkingen van GEXTE. Hoe hard jullie je best ook mogen doen achter de schermen (niet voor ons zichtbaar) verloopt de communicatie en de afwikkeling van problemen amateuristisch. Zeker voor iemand die betaald krijgt. Misschien is het de fout van GEXTE om dit op rechtstreeks op de nieuwe CM te spelen. Maar met deze actie verdiend hij zeker geen respect van de community. Sterker nog als je de reacties leest heeft hij het volledig verpest bij veel spelers die al van het begin der tijden spelen. Ik denk persoonlijk dat dit niet meehelpt bij zijn taak. En nogmaals de straf opgelegd is absurd. Forumban voor 7 dagen kan ik snappen. Maar een spel ban voor onbepaalde tijd is absurd en in mijn ogen machtsmisbruik en staat totaal niet in verhouding met wat er gezegd is en nogmaals ik had van een CM verwacht dat hij wel in staat is om zich om te draaien en dit van zich af te laten glijden.

De manier waarop Blue Byte/Ubisoft en zijn medewerkers inclusief de CM nu omgaan met de spelers vind ik persoonlijk niet respectvol en verpesten de sfeer om het te spelen. En net zoals Qwerty zegt respect moet je verdienen en wat er niet is kan nog altijd komen. Maar vereist wel 180 graden draaien in doen en laten van de CM.

+1

MOD_Lentox
31-07-14, 09:56
Bijna alle antwoorden op jullie vragen m.b.t het verbeterde pakhuis stond en staat nog steeds op het forum.

Antwoorden verbeterde pakhuizen (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/18133-Update-Verbeterde-pakhuizen?p=20202&viewfull=1#post20202)

De informatie waarom iemand geband kan worden staat ook op het forum

Gedrag regels (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/14811-Forum-en-in-game-gedragsregels?p=2&viewfull=1#post2)

Zoals:

Petities en oproepen tot een boycot
Elke verwijzing of uitnodiging naar petities en boycots zal worden verwijderd, afhankelijk van het type en de situatie, en kan leiden tot een waarschuwing of ban, zonder waarschuwing.

Afwijken van het onderwerp
Als een discussie te ver afwijkt van het onderwerp van het forum, kan die zonder waarschuwing worden verwijderd, aangepast, gesloten of verwijderd.

Unieke individuele gevallen en de uitvoerende macht
De beheerders behandelen individuele zaken die niet in deze gedragsregels aan bod komen, gebaseerd op de beschikbare feiten. De beheerders en moderators vormen de autoriteit die de beslissingen maken.

LET OP:
De beheerders hebben het recht om deze regels aan te passen en uit te breiden. We raden je aan om de grenzen van onze tolerantie niet op te zoeken. Moderators en beheerders hebben het recht om de officiële fora en/of chatrooms op elk gegeven moment aan te passen, zonder waarschuwing vooraf.

BigBratG
31-07-14, 10:01
Lentox: niet persoonlijk, maar:

De informatie waarom iemand geband kan worden staat ook op het forum

Zoals:

Petities en oproepen tot een boycot
Elke verwijzing of uitnodiging naar petities en boycots zal worden verwijderd, afhankelijk van het type en de situatie, en kan leiden tot een waarschuwing of ban, zonder waarschuwing.

edit:
Lees net in gilde chat dat een gildelid niet meer op forum kan komen omdat hij gexte in vriendelijst heeft staan.

Qwerty
31-07-14, 10:11
Bijna alle antwoorden op jullie vragen m.b.t het verbeterde pakhuis stond en staat nog steeds op het forum.

Antwoorden verbeterde pakhuizen (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/18133-Update-Verbeterde-pakhuizen?p=20202&viewfull=1#post20202)

Als het niet mogelijk is voor ons om het vereiste aantal te verwijderen tijdens het volgende serveronderhoud, dan zullen er verdere stappen volgen.

Het onderhoud is geweest en ik ben nu wel erg benieuwd. Zijn alle pakhuizen terug?? Zo nee welke verdere stappen zijn er gevolgd??

edski
31-07-14, 10:16
Even voor de goede orde GEXTE riep niet op tot een boycot die was het alleen eens met wat ik zei over een boycot.

En het gene wat ik zei over een boycot is het volgende "mss moeten we een boycot van een maand doen"
En tevens in het zelfde bericht sprak ik mijn voorkeur uit op een FAIRPLAY oplossing naar BEIDE partijen.

Dus graag even de verwijderde berichten en topic nog even goed terug lezen en dan nog eens beoordelen of het allemaal wel juist is.

Sorry dat ik hier toch weer even een bericht plaats want ik heb eigenlijk helemaal geen zin meer op het forum te reageren.
Maar ik moest bovenstaande toch even melden.

Qwerty
31-07-14, 10:18
Je kunt pagina's vol gedragsregels opstellen, zolang er ruimte is voor de invulling/uitleg van de regels en zolang het geven van een ban mensenwerk is zal er altijd "rechtsongelijkheid" zijn. Dat is op zich nog niet eens het einde van de wereld, maar wanneer er na het geven van een ban geen enkele ruimte meer is voor discussie daarover en wanneer de ban-gever star blijft vasthouden aan het eigen gelijk, uit gezichtsverlies of wat dan ook, is er een probleem.

GEXTE
31-07-14, 10:50
Afwijken van het onderwerp
Als een discussie te ver afwijkt van het onderwerp van het forum, kan die zonder waarschuwing worden verwijderd, aangepast, gesloten of verwijderd.

Unieke individuele gevallen en de uitvoerende macht
De beheerders behandelen individuele zaken die niet in deze gedragsregels aan bod komen, gebaseerd op de beschikbare feiten. De beheerders en moderators vormen de autoriteit die de beslissingen maken.

LET OP:
De beheerders hebben het recht om deze regels aan te passen en uit te breiden. We raden je aan om de grenzen van onze tolerantie niet op te zoeken. Moderators en beheerders hebben het recht om de officiële fora en/of chatrooms op elk gegeven moment aan te passen, zonder waarschuwing vooraf.

kan ik prima begrijpen...
maar hoe kan een discussie van 18 pagina's op de NL forums wat voor NL forums extreem groot is zomaar opeens verwijderd worden???
zou het niet logisch zijn geweest als iemand van BB na 10 pagina's ff een klein berichtje had gepost om bij het onderwerp van de discussie te blijven??? of rustiger aan te doen of wat dan ook??? (volgens mij was dit de gehele discussie sowieso wel het geval, maar goed, dat is blijkbaar "DE" reden om het te verwijderen???)
misschien/wellicht ben ik over de schreef gegaan in de betreffende discussie, alhoewel ik me van geen kwaad bewust ben (maar ik weet ook niet meer precies wat ik gepost heb/had en de discussie is verwijderd dus kan het niet terug lezen...)

maar had het ondanks alles dan niet beter gestaan om misschien de laatste pagina, of laatste 2 pagina's te verwijderen en vervolgens het topic te sluiten in plaats van de complete 18 pagina's gewoon zonder enig commentaar van BB zomaar te verwijderen???

ik vind persoonlijk dat iemand van BB sowieso wel mag reageren op een topic van 1 pagina met vragen/klachten... (niet gericht aan de huidige CM, omdat hij hier midden in de discussie terecht kwam, maar wel gericht aan BB, dat Skelril stopt/weggaat is niet mijn verantwoording/probleem, ik ben klant van BB, dus BB moet dat adequaat oplossen en hoe of wat interesseert mij niet! dat iemand stopt is geen excuus... als pietje stopt bij philips dan kan ik morgen toch ook nog gewoon gloeilampen kopen, want philips vangt dat probleem ook gewoon op!) maar hier na 18 pagina's nog helemaal nix!!! natuurlijk verhard de discussie als reacties uitblijven en een FAQ is voor Frequently Asked Questions, daar wordt bij lange na niet alles mee beantwoord... ik heb persoonlijk nog nooit iets aan een FAQ gehad (in zijn algemeen, niet alleen hier), want daar staat meestal onzin in, je krijgt een globaal idee, maar meer niet, specifieke vragen worden niet beantwoordt!

kleine toevoeging: het uitblijven van een officiele reactie na 18 pagina's werkt ook gewoon provocerend!!! ik wil helemaal nix goed praten, want ik weet sowieso niet meer wat ik precies gezegt heb, maar het is in principe ook gewoon uitlokken :)

verder blijf ik het buitengewoon vreemd vinden dat ik hier gewoon mijn gang kan blijven gaan als ik dan ook daadwerkelijk een ban heb verdiend, dan doe het ook gewoon goed en ban me ook van de forums daar is het tenslotte begonnen...

MOD_Lentox
31-07-14, 11:36
BigBratG

Lees net in gilde chat dat een gildelid niet meer op forum kan komen omdat hij gexte in vriendelijst heeft staan.

Als hij/zij een forum ban heeft kan dat idd niet. Als hij/zij dit niet heeft dan is er iets anders aan de hand. Ik adviseer hem/haar om contact op te nemen met het ondersteuningsteam.

Qwerty

Het onderhoud is geweest en ik ben nu wel erg benieuwd. Zijn alle pakhuizen terug?? Zo nee welke verdere stappen zijn er gevolgd??

De stappen die gaan komen zullen door BB aangekondigd worden op het forum of per individu. Dit kan je ook terug vinden op het forum

Qwerty

Dat is op zich nog niet eens het einde van de wereld, maar wanneer er na het geven van een ban geen enkele ruimte meer is voor discussie daarover en wanneer de ban-gever star blijft vasthouden aan het eigen gelijk, uit gezichtsverlies of wat dan ook, is er een probleem.

Bans worden niet besproken met andere spelers. BB band niemand zomaar.

GEXTE

verder blijf ik het buitengewoon vreemd vinden dat ik hier gewoon mijn gang kan blijven gaan als ik dan ook daadwerkelijk een ban heb verdiend

Ik adviseer jou om contact op te nemen met het ondersteuningsteam

GEXTE
31-07-14, 11:54
Ik adviseer jou om contact op te nemen met het ondersteuningsteam

bedankt voor het advies, komt goed (nou ja, dat weet ik (nog) niet), maar ga ik doen! ;)
maar ik vind het wel een beetje vreemd als je begrijpt wat ik bedoel :D

BartSimpson
31-07-14, 12:29
Met het risico op een ban te krijgen wil ik toch nogmaals de verdediging opnemen.

Toen de nazi’s de communisten arresteerden, heb ik gezwegen;
ik was immers geen communist.

Toen ze de sociaaldemocraten gevangenzetten, heb ik gezwegen;
ik was immers geen sociaaldemocraat.

Toen ze de vakbondsleden kwamen halen, heb ik niet geprotesteerd;
ik was immers geen vakbondslid.

Toen ze de Joden opsloten, heb ik niet geprotesteerd;
ik was immers geen Jood.

Toen ze mij kwamen halen
was er niemand meer, die nog protesteren kon.

Hoe deze hele pakhuis-gate begonnen is weten we ondertussen al lang.
BB had dit kunnen vermijden door te luisteren naar de opmerkingen op de testserver.
BB had onmiddelijk kunnen deactiveren toen men zag dat het effectief gebruikt werd.
BB had dezelfde dag een mail kunnen zenden om te vragen/waarschuwen geen GEbruik te maken van deze functie.
BB had geen week mogen wachten met een mail te zenden.
BB had een vriendelijke mail kunnen zenden ipv te dreigen met bans.
BB had kunnen zorgen voor een degelijke communicatie ipv uit te blinken in afwezigheid.

Door deze hele saga heb ik al 2 mensen uit de gilde zien stoppen, 1 heeft effectief alles afgebroken en geschonken aan gildegenoten.
De andere zou een deel afgebroken hebben en ook geschonken hebben aan gildegenoten.
Ik hoor signalen van anderen dat ze door heel deze zever hun spelplezier kwijt zijn en ook aan stoppen denken.

Ondertussen zijn we weken na het event en is heel deze saga nog steeds bezig.
Van BB hun kant enkel ontkenning dat ze fouten gemaakt hebben en verbannen ze spelers die kritische opmerkingen maken.

Ik wil toch nog eens mijn mond open doen in de hoop dat men hier iets uit wil leren.

Het gaat hier om wat onozele opslagruimte. Een geval van luxe, niet van productie.
Als ik te weinig opslag heb dan zend ik wat handels en laat ik die afwijzen door vrienden.
Of ik doe een heen-en-weertje om wat in mijn stermenu te krijgen.
Mocht het om goudtorens gaan of om bakken graniet, ik zou het nog begrijpen.

Er zijn ondertussen spelers gestopt, spelers geband wegens kritiek, spelers die weigeren edels te kopen tot deze hele zever over is.
Veel spelers zijn hun spelplezier kwijt geraakt door deze hele saga.

Hoe lang gaan we nog verder met deze oorlog rond wat opslag?
Waarom is er een verbod op kritische posts?

Ik heb GEXTE zijn posts steeds gevolgd en ik heb nooit iets er in gevonden dat hem verweten wordt.
Ik heb geen obsceen taalgebruik gezien, ik heb geen oproep tot boycot gezien.
En de rest dat hem verweten werd ook nooit gezien.

Natuurlijk heeft een speler die zoveel op het forum post eens kritiek als het mis gaat.
Het is gemakkelijk om een kritische stem te verbannen, dat kan iedereen doen.
Moeilijker is om lessen te trekken en de kritiek te gebruiken om vooruit te gaan.

1 tip voor BB.
Maak de ban van GEXTE ongedaan en stop de vervolging van de pakhuis bezitters. Elke dag dat deze zever doorgaat zullen spelers stoppen en wordt het spelplezier van velen om zeep geholpen. Doorgaan met vervolging is meer beschadiging voor BB.

Ik besef dat ik met deze post waarschijnlijk ook problemen zal krijgen maar ik heb geleerd het op te nemen voor onschuldigen.
Daarom dat ik deze ook zal bewaren op de pc voor wanneer deze voorwerp zal worden voor een volgend debat over een unban.

BB_Rynrcer
31-07-14, 13:08
Als het niet mogelijk is voor ons om het vereiste aantal te verwijderen tijdens het volgende serveronderhoud, dan zullen er verdere stappen volgen.

Beste Qwerty,

Het onderhoud van deze week heeft alleen gecontroleerd of de opgevraagde Verbeterde pakhuizen in het Stermenu geplaatst waren en die daarna verwijderd. Verdere stappen zullen binnenkort volgen voor diegenen die niet alle opgevraagde Verbeterde pakhuizen hebben teruggegeven.

Met vriendelijke groet,
BB_Rynrcer

Roodstaart
31-07-14, 17:31
Beste Qwerty,

Het onderhoud van deze week heeft alleen gecontroleerd of de opgevraagde Verbeterde pakhuizen in het Stermenu geplaatst waren en die daarna verwijderd. Verdere stappen zullen binnenkort volgen voor diegenen die niet alle opgevraagde Verbeterde pakhuizen hebben teruggegeven.

Met vriendelijke groet,
BB_Rynrcer

Zoals reeds eerder aangegeven in dit *pakhuis-gate* voel ik me zwaar benadeeld door BB door ervoor te kiezen de mensen die slechts 1 pakhuis hebben ontvangen niet te compenseren tov de personen die er uiteindelijk 3 hebben mogen houden... omdat zogenaamd niet bewezen zou kunnen worden dat deze personen bewust misbruik hebben gemaakt van de bug.... iedereen die meer als 1 pakhuis heeft verkregen heeft gewoon misbruik gemaakt ten koste van de spelers die het keurig bij 1 hebben gehouden....

Dat BB stelt dat dit een aanvaardbare oplossing is betwijfel ik ten zeerste... aangezien in deze de eerlijke spelers met 30k voorraad capaciteit worden benadeeld tov de spelers die in de ogen van BB *per-ongeluk* misbruik hebben gemaakt van de bug en er zo 3 verkregen.

Graag zie ik dan ook de compensatie eerdaags in mijn ingame inbox... en dit geld natuurlijk ook voor alle andere spelers die er slechts 1 verbeterd pakhuis uit het WK-event hebben gehaald; ik zie namelijk niet in waarom de eerlijke in deze gestraft worden tov de niet eerlijke spelers.....

kili
31-07-14, 18:40
Zoals reeds eerder aangegeven in dit *pakhuis-gate* voel ik me zwaar benadeeld door BB door ervoor te kiezen de mensen die slechts 1 pakhuis hebben ontvangen niet te compenseren tov de personen die er uiteindelijk 3 hebben mogen houden... omdat zogenaamd niet bewezen zou kunnen worden dat deze personen bewust misbruik hebben gemaakt van de bug.... iedereen die meer als 1 pakhuis heeft verkregen heeft gewoon misbruik gemaakt ten koste van de spelers die het keurig bij 1 hebben gehouden....

Dat BB stelt dat dit een aanvaardbare oplossing is betwijfel ik ten zeerste... aangezien in deze de eerlijke spelers met 30k voorraad capaciteit worden benadeeld tov de spelers die in de ogen van BB *per-ongeluk* misbruik hebben gemaakt van de bug en er zo 3 verkregen.

Graag zie ik dan ook de compensatie eerdaags in mijn ingame inbox... en dit geld natuurlijk ook voor alle andere spelers die er slechts 1 verbeterd pakhuis uit het WK-event hebben gehaald; ik zie namelijk niet in waarom de eerlijke in deze gestraft worden tov de niet eerlijke spelers.....

Heb er geen gekregen kwam ik pas achter :( Mot s beter gaan opletten :P

31-07-14, 19:18
En BB maar wachten tot het overwaait

31-07-14, 19:21
BB je heb wel je stempel op het spel gezet, was het de moeite waard?

CrientjeS
01-08-14, 07:00
Als ik zo terug lees dan vraag ik me af waar de CM en de MOD's bang voor zijn.................. kritiek? Slimmere oplossingen die aangedragen worden, waar zij zelf niet mee komen? Dit heeft niets meer te maken met niet kunnen reageren in mijn optiek!

Hendrikus59
01-08-14, 08:00
Hallo mede spelers .
Ik vind het heel erg, dat spelers uit Div. Gilden in de Ban zijn gezet.
Of dit nou komt door de komst van die nieuwe BB of anders, spelers die niet expres het spel hebben geforceerd of andere problemen die ik niet weet.

Zoals mijn Gilde Tempeliers weten, dat ik maar kort per dag spel, dit i v m ziekte Rug en Nek hernia Cronische Otrose (botontkalking), Nogmals ik vind het heel erg dat GEXTE in de Ban is gezet.

Ik vind ook jammer dat ik op mijn ledenlijst geen muziek meer kan zetten door middel van Jou tube, alleen nog maar tekst.
Ook zit ik met een Bug, hooftmissie, bevrijd het thuisgebied niveau 15 nodig, dit staat er bij mij ruim 1.5 jaar in, heb daar al tig keer over gemaild naar de BB s , ze doen er niks aan.
ik vind het jammer dat wij op de blaren moeten zitten voor de foute Bugs in het spel, en verder zit ik er aan te denken om te stoppen met deze game, Ik heb een mooi eiland, dat is de reden dat ik nog speel the Setters online.

Leutje
01-08-14, 19:54
Beste Qwerty,

Met vriendelijke groet,
BB_Rynrcer

Beste BB_Rynrcer (kun je eens aangeven in fonetische spelling hoe die naam moet worden uitgesproken want ik kom er niet uit :) ),
dit gaat regelrecht in tegen je bericht van vorige week.

Update na serveronderhoud

Beste Settlers,

Zoals eerder was aangekondigd, heeft er tijdens het serveronderhoud van de afgelopen week een script gelopen om de Verbeterde pakuizen te verwijderen die zijn verkregen door het exploiteren van een bug.
Als het vereiste aantal Verbeterde pakhuizen aanwezig was in het stermenu, hebben we ze verwijderd en heb je hier middels een in-game-boodschap bericht van gehad.
Als het aantal Verbeterde pakhuizen in het stermenu ontoereikend was, heb je een in-game-boodschap gehad met het aantal Verbeterde pakzuizen we hebben kunnen verwijderen.
Als je nog Verbeterde pakhuizen moet teruggeven, dan moeten ze vóór het serveronderhoud van volgende week in het stermenu staan.

Vorige week werd gezegt dat er nu stappen ondernomen zouden worden mits er te weinig werd ingeleverd en dat wordt nu weer een week uitgesteld. Mag ik er van uit gaan dat diegene die meer als 4 pakhuizen hebben en ze nog niet ingeleverd hebben dan volgende week een bericht krijgen van BB? Of zal dit onderwerp een stille dood sterven en komen er verder geen acties meer van BB?

Hoor het graag,
Leutje

Qwerty
01-08-14, 20:47
B

Of zal dit onderwerp een stille dood sterven en komen er verder geen acties meer van BB?

Hoor het graag,
Leutje

Ik heb al eens in het verwijderde topic gezegd dat BB eerst geroepen heeft en toen nagedacht. Gezien de dreigende toon in de allereerste mail en het laconieke handelen na terugroeppoging 2 vermoed ik dat het om heel veel , wrs ook nog eens betalende, spelers gaat. Die geef je niet zomaar een ban, dat is inkomenstechnisch niet handig.
Ik denk dat ze de tijd nemen om te bedenken hoe ze zich hier zonder gezichtsverlies uit moeten redden.

En oja, wat die naam van de nieuwe CM betreft: dat was het eerste wat me opviel en ik ook opgemerkt heb : hoe kun je , als communiceren je vak is, een naam uitzoeken die communiceren zo moeilijk maakt? Mijn nick is te koop voor 5 verbeterde pakhuizen BB_Ryn en nog wat :D

Davi-R
01-08-14, 21:12
We ventileren ons ongenoegen en stellen onze vragen hier natuurlijk ook op de verkeerde plaats. BB NL heeft volgens mij namelijk niets te vertellen, mag niets beslissen en ook helemaal niets zelf doen. BB DU is de baas, in Duitsland worden de beslissingen genomen en nergens anders. BB NL kan dus alleen maar de berichten uit Duitsland vertalen en aan ons doorgeven. En dat doen ze alleen op werkdagen tussen 11.00u en 20.00u, En uiteraard zal het een storm in een glas water blijken. Want zoals je zelf al zegt, ze gaan hun betalende spelers toch niet wegjagen?

CrientjeS
02-08-14, 06:33
Niet om het een of ander Davi-R, daar zijn ze hard mee bezig.............. betalende spelers wegjagen!

MOD_Lentox
02-08-14, 08:10
Er zijn regels.
Die regels zouden na geleefd moeten worden of je nou betalend bent of niet. Daar maken wij geen onderscheid in.

Dit zou anders niet eerlijk zijn.

Jointforce2
02-08-14, 08:27
Er zijn regels.
Die regels zouden na geleefd moeten worden of je nou betalend bent of niet. Daar maken wij geen onderscheid in.

Met alle respect Lentox en Rynrcer,

Jullie snappen totaal niet waar het om gaat. Als ik kijk naar jullie reacties op posts van de leden hebben jullie geen flauw idee wat wij bedoelen en hoe je hier op moet reageren. Mag ik jullie aanraden om een communicatiecursusje te gaan volgen?

In jullie reacties gaan jullie niet in op de gevoelens, maar ook de ontevredenheid bij de spelers wordt niet behandeld / weggenomen. Of moet ik hier ook een mail sturen naar het ondersteuningsteam? Om vervolgens de reactie te krijgen maak je cache leeg, probeer je browser te herstarten en anders start je pc opnieuw op. Want als dat helpt om 1. de communicatie te verbeteren en 2. Een reactie van de BB_CM of MOD die er echt toe doet dan ga ik nu mijn pc opnieuw opstarten.

CrientjeS
02-08-14, 08:34
Met alle respect Lentox en Rynrcer,

Jullie snappen totaal niet waar het om gaat. Als ik kijk naar jullie reacties op posts van de leden hebben jullie geen flauw idee wat wij bedoelen en hoe je hier op moet reageren. Mag ik jullie aanraden om een communicatiecursusje te gaan volgen?

In jullie reacties gaan jullie niet in op de gevoelens, maar ook de ontevredenheid bij de spelers wordt niet behandeld / weggenomen. Of moet ik hier ook een mail sturen naar het ondersteuningsteam? Om vervolgens de reactie te krijgen maak je cache leeg, probeer je browser te herstarten en anders start je pc opnieuw op. Want als dat helpt om 1. de communicatie te verbeteren en 2. Een reactie van de BB_CM of MOD die er echt toe doet dan ga ik nu mijn pc opnieuw opstarten.

+100 (plus één zou het bericht ondermijnen)

MOD_Lentox
02-08-14, 08:47
Beste Joinforce,

Gevoelens zijn stromingen die ik niet kan voelen. Alleen alle emotionele reacties kan ik begrijpen.
Dit wil dan nog niet zeggen dat wij geen regels hebben. Zoals BB_Rynrcer heeft gezegd is de ban van edski geheven.

Gexte is doorgestuurd naar het ondersteuningsteam. Ik heb begrepen dat zij een gildeleider is. Dit is inderdaad vervelend voor alle gildegenoten.

BigBratG
02-08-14, 08:58
http://www.youtube.com/watch?v=d8-mZ3lLQSw

Jointforce2
02-08-14, 08:58
Beste Joinforce,

Gevoelens zijn stromingen die ik niet kan voelen. Alleen alle emotionele reacties kan ik begrijpen.
Dit wil dan nog niet zeggen dat wij geen regels hebben. Zoals BB_Rynrcer heeft gezegd is de ban van edski geheven.

Gexte is doorgestuurd naar het ondersteuningsteam. Ik heb begrepen dat zij een gildeleider is. Dit is inderdaad vervelend voor alle gildegenoten.

Beste Lentox. Je onderschrift zegt mij genoeg. Dit is niet iets wat ik zou gebruiken als MOD of als CM. Maar goed Zwart-Wit kijkers zijn genoeg in de wereld. En gelukkig is ALLES open voor een mening en kan dus niet ZWART-WIT uitgelegd worden. En dat is waarom er in NL een rechtssysteem is van meerdere rechters om de regels te interpreteren. Blijkbaar is daar bij BB/Ubisoft geen sprake van. Die kunnen namelijk alles enkel ZWART-WIT uitleggen en interpreteren zodat ze zelf niet hoeven na te denken.

Roodstaart
02-08-14, 09:27
Er zijn regels.

Sorry Lentox,

maar: "Dit zou anders niet eerlijk zijn"

Leg mij dan AUB uit waarom mensen wel met 2-3 pakhuizen wegkomen... terwijl de echt 'eerlijke' spelers die geen bewust/ onbewust misbruik hebben gemaakt (zoals BB dit zo mooi verwoord) nu benadeeld worden in dit hele pakhuis-gate

Als dit in jouw ogen/ de ogen van BB eerlijk is dan zou ik daar graag een boom over opzetten aangezien dit de reinste onzin is. Er is maar 1 eerlijke oplossing... en dat is iedereen 1 pakhuis of iedereen GEEN pakhuis (alhoewel dat laatste een contradictie van het event zou zijn)

Ik heb jaren betaald aan de game omdat deze leuk en eerlijk was in mijn ogen maar met dit statement over eerlijkheid ben ik mijn geloof in de game, de ontwikkelaar en BB volledig kwijt.

Davi-R
02-08-14, 09:38
Natuurlijk worden de betalende spelers niet weggestuurd, bij BB en Ubisoft zijn ze niet gek. Jij als vrijwilliger en Rynrcer als CM zullen geen bonus ontvangen voor het behalen van bepaalde omzet- en winstdoelstellingen, maar jullie bazen wel. Dus die gaan echt geen betalende spelers wegsturen.

Een paar puntjes uit een vacature voor CM op de site van BB/Ubi:
- Create compelling marketing communications to acquire, engage, and excite game fans.
- Regularly engage with players at a 1:1 level, encouraging discussion and engagement to contribute towards the growth of the community.
- Identify and engage with high value customers, rewarding valuable players for spending time in the game/community.

En de leukste:
- To translate all customer service and other related material into the required languages.

Jointforce2
02-08-14, 09:59
Natuurlijk worden de betalende spelers niet weggestuurd, bij BB en Ubisoft zijn ze niet gek. Jij als vrijwilliger en Rynrcer als CM zullen geen bonus ontvangen voor het behalen van bepaalde omzet- en winstdoelstellingen, maar jullie bazen wel. Dus die gaan echt geen betalende spelers wegsturen.

Een paar puntjes uit een vacature voor CM op de site van BB/Ubi:
- Create compelling marketing communications to acquire, engage, and excite game fans.
- Regularly engage with players at a 1:1 level, encouraging discussion and engagement to contribute towards the growth of the community.
- Identify and engage with high value customers, rewarding valuable players for spending time in the game/community.

En de leukste:
- To translate all customer service and other related material into the required languages.

Davi-R. Dit is een schitterende taakomschrijving.
Ik zeg alvast sorry. Dit is niet persoonlijk:
1. Het bedenken van goede marketingstrategie om spelers te werven, deel te laten nemen aan het spel en te prikkelen om te spelen. --> Dit impliceert dat de CM de mogelijkheid heeft om edelstenen acties op te zetten. Hoe komt het dat de NL server achter blijft met dit soort acties ten opzichte van Engeland en Duitsland? Daarnaast word ik persoonlijk eerder geprikkeld door de reacties van de MOD, CM en het ondersteuningsteam om niet te spelen dan wel.
2. Het regelmatig aangaan van het 1 op 1 contact met spelers, stimuleren van discussie en het stimuleren om bij te dragen aan de groei van de gemeenschap. --> Kom op we gaan de grootste bijdrager van allemaal een ban geven.
3. Identificeren en behouden van klanten die van grote waarde zijn, het belonen van waardevolle spelers voor het doorbrengen van hun tijd in het spel en in de community --> ben van mening dat de plank ook hier mis geslagen wordt.

Qwerty
02-08-14, 11:12
:D
Davi-R. Dit is een schitterende taakomschrijving.
Ik zeg alvast sorry. Dit is niet persoonlijk:
1. Het bedenken van goede marketingstrategie om spelers te werven, deel te laten nemen aan het spel en te prikkelen om te spelen. --> Dit impliceert dat de CM de mogelijkheid heeft om edelstenen acties op te zetten. Hoe komt het dat de NL server achter blijft met dit soort acties ten opzichte van Engeland en Duitsland? Daarnaast word ik persoonlijk eerder geprikkeld door de reacties van de MOD, CM en het ondersteuningsteam om niet te spelen dan wel.
2. Het regelmatig aangaan van het 1 op 1 contact met spelers, stimuleren van discussie en het stimuleren om bij te dragen aan de groei van de gemeenschap. --> Kom op we gaan de grootste bijdrager van allemaal een ban geven.
3. Identificeren en behouden van klanten die van grote waarde zijn, het belonen van waardevolle spelers voor het doorbrengen van hun tijd in het spel en in de community --> ben van mening dat de plank ook hier mis geslagen wordt.

Ik zeg : hoogste tijd voor een functioneringsgesprek :D

BartSimpson
02-08-14, 12:18
Beste Lentox en BB_ryndinges,

Ik hoop dat jullie dit het waard hebben gevonden.
Vanwege wat stomme opslag is het spelplezier van velen kapot gemaakt.
Anderen zijn ondertussen al gestopt.
Ik vraag me af of BB veel verbeterde pakhuizen verkoopt voor edels.
Ik zou er niet voor betalen in ieder geval. Ik zou gewoon grondstoffen verhuizen naar de mail en naar het stermenu.
Echt, ik kan er geen touw aan knopen waar BB mee bezig is.

Ik heb dan op mijn opmerkingen hier geen enkel officieel antwoord gekregen.

Ondertussen krijgen we al een hele tijd dreigementen te horen,
krijgen spelers die kritiek uiten een ban,
is het onduidelijkheid troef.

Ik behoor niet tot de groep van +4 pakhuizen maar ben wel getroffen door de ban van mijn gildeleider.
Ik ben daardoor betrokken partij.

Ondertussen zie ik nog spelers stoppen. Kreeg vandaag nog gebouwen aan van een medespeler, die geeft er dus ook de brui aan.

Ik hoop echt dat jullie dit het waard vinden.
Een deel spelers weg, enkel om wat opslagruimte...

s-andman
02-08-14, 12:39
Ik behoor ook niet tot de groep spelers met 4+ pakhuizen.

Helaas kan ik alleen maar bevestigen wat Bartsimpson meld.
Ook mijn spel plezier is aardig naar de knoppe door het verdwijnen van spelers uit mijn vriendenlijst en of Gilde.

Daarbij merk ik ook in game op dat juist de dingen die BB probeert te voorkomen juist averechts werken.

Zo wil men de pakhuizen uit het spel halen om onbalans te voorkomen ( dit begrijp ik )
Nu echter in game blijkt dat mensen de pakhuizen liever aan vrienden kado geven en de ban accepteren en er andere mensen zijn die even de hoofdprijs rekenen voor een pakhuis op handel.
het lijkt er toch eerder op dat deze onbalans ontstaat ipv opgelost wordt.

Ook lees en merk ik hier dat deze aktie's volgen onder de noemer fairplay.
Ook hier merk ik eigenlijk op dat juist de zo geheten eerlijk spelers zich benadeelt voelen door dat ze niet gecompenseerd worden en er speelmaatjes mee verliezen.

Ik wil helemaal niet zeggen dat dit euvel niet op gelost moet worden.
Maar je kan je zelf toch ten zeerste afvragen of dit nu wel de manier is gezien alle kritiek en negativiteit die is ontstaan.

siervrouwtje
02-08-14, 12:47
Beste Lentox en BB_ryndinges,

Geef a.u.b. onze medespelers een andere ban op het forum of zo ,maar laat ze het spel spelen .
Onze gilde loop nu leeg dankzij dat gedoe met dat verbeterd pakhuis.
De lol gaat er wel af zo.

Groetjes Siervrouwtje

edski
02-08-14, 13:07
Beste Joinforce,

Sorry dat ik hier even reageer want ik ben het forum eigenlijk meer dan zat.
idd mijn ban om het spel in te komen is opgeheven mijn dank daar voor (Er is alleen geen donder te beleven Zonder chat en de mogelijkheid tot goede handels op te zetten zelfs het fluisteren gaat niet).
Ook zou er geprobeerd worden mijn chat ban afgelopen vrijdag te verwijderen.
Het is nu Zaterdag en heb nog steeds de chat ban.
Beetje jammer

Roodstaart
02-08-14, 13:12
Ik behoor ook niet tot de groep spelers met 4+ pakhuizen.

Helaas kan ik alleen maar bevestigen wat Bartsimpson meld.
Ook mijn spel plezier is aardig naar de knoppe door het verdwijnen van spelers uit mijn vriendenlijst en of Gilde.

Daarbij merk ik ook in game op dat juist de dingen die BB probeert te voorkomen juist averechts werken.

Zo wil men de pakhuizen uit het spel halen om onbalans te voorkomen ( dit begrijp ik )
Nu echter in game blijkt dat mensen de pakhuizen liever aan vrienden kado geven en de ban accepteren en er andere mensen zijn die even de hoofdprijs rekenen voor een pakhuis op handel.
Lijkt het er toch eerder op dat deze onbalans ontstaat ipv opgelost te worden.

Ook lees en merk ik hier dat deze aktie's volgen onder de noemer fairplay.
Ook hier merk ik eigenlijk op dat juist de zo geheten eerlijk spelers zich benadeelt voelen door dat ze niet gecompenseerd worden en er speelmaatjes mee verliezen.

Ik wil helemaal niet zeggen dat dit euvel niet op gelost moet worden.
Maar je kan je zelf toch ten zeerste afvragen of dit nu wel de manier is gezien alle kritiek en negativiteit die is ontstaan.

Volledig mee eens s-andman

Het is mij ook totaal niet te doen om zelf extra pakhuizen te krijgen; maar om iedereen 'eerlijk' er 1 te laten hebben & houden :)

... en daarmee zou het *case-closed* moeten zijn; zonder bans - teveel/ te weinig pakhuizen!

Hendrikus59
02-08-14, 18:39
Ook ik ga beperkt Spelen, ik heb mediche problemen.
Speel 1 of 2 keer per dag kort, de problemen die nu lopen, vind ik heel erg.
Hoop dat alles snel weer bij het oude is, en ik kan me voorstelen dat andere spelers er geen zin meer in hebben.

Groeten van Hendrikus59

Danieldewoeste
05-08-14, 06:35
Zo als ik al vaker heb aangegeven gaat Settlers online veel te ver in straf uit te delen,ik heb zelf al 3 x een ban gehad,
1 daarvan was van het melden van een bug,waar vervolgens twee weken niks aan gedaan werd,
we hebben een test server deze bug was bekent,dus met andere woorden heeft settlers online dit zelf over zich uitgeroepen(helaas)
betekend niet dat de Nederlandse tak er misschien iets tegen kon doen,
wel is de bug met zin misbruikt wat in de algemene voorwaarden staat dat het niet mag,
dus vind ik beide eigenlijk fout ,
de pakhuizen probleem,snap ik ook graag betaal ik de pakhuizen van leutjes en gexte
omdat ze bij mijn gilde horen en ik mijn leiderschap aan gexte had gegeven,zodat ik kon genieten van wat rust
bij akkoord van BB zal ik de pakhuizen onder mijn ster doen
en graag hoor ik het aantal wat er voor moet worden betaald,
ik ga d,r niet vanuit dat het een probleem is wie betaald want ik kan ze namelijk niet naar beide partijen sturen door de ban

Groet
Danieldewoeste

CrientjeS
05-08-14, 07:05
Ik wil een lans breken voor iedereen die een ban heeft gekregen!

GEXTE
05-08-14, 09:48
Zo als ik al vaker heb aangegeven gaat Settlers online veel te ver in straf uit te delen,ik heb zelf al 3 x een ban gehad,
1 daarvan was van het melden van een bug,waar vervolgens twee weken niks aan gedaan werd,
we hebben een test server deze bug was bekent,dus met andere woorden heeft settlers online dit zelf over zich uitgeroepen(helaas)
betekend niet dat de Nederlandse tak er misschien iets tegen kon doen,
wel is de bug met zin misbruikt wat in de algemene voorwaarden staat dat het niet mag,
dus vind ik beide eigenlijk fout ,
de pakhuizen probleem,snap ik ook graag betaal ik de pakhuizen van leutjes en gexte
omdat ze bij mijn gilde horen en ik mijn leiderschap aan gexte had gegeven,zodat ik kon genieten van wat rust
bij akkoord van BB zal ik de pakhuizen onder mijn ster doen
en graag hoor ik het aantal wat er voor moet worden betaald,
ik ga d,r niet vanuit dat het een probleem is wie betaald want ik kan ze namelijk niet naar beide partijen sturen door de ban

Groet
Danieldewoeste

heel nobel, daniel, maar ik denk dat voor beide (leutje en mij) de pakhuizen niet zo boeiend zijn... wij beiden kunnen die best missen...
(voor de mede settlers, ja, na 2 jaar spelen in dezelfde gilde ben ik pas (of beter gezegt was ik) gildeleider sinds een maand, ik had geen enkele ambitie om dat te worden, ik ben geen bazig type ;))
ik heb zelf al voorgesteld dat iedereen die pakhuizen te veel heeft ze weggeeft aan lagere lvls...
ik moet er 5 terug geven of zo en heb (had, heb inmiddels een ban ;)) er 10 liggen of zo... ik wil ze best alle 10 weggeven, geen enkel punt!
dus die pakhuizen zijn het probleem niet...

voor mij was het puur een principe kwestie!
punt 1: BB laat de bug moedwillig in het spel, op test was hij al bekend!
punt 2: vervolgens toch gewoon geimplementeerd, daarna hebben ze tijdens het event (kalender van een maand en bug triggert op de laatste dag) nog een maand de mogelijkheid om het alsnog te verhelpen... maar er wordt nix aan gedaan...
punt 3: BB maakt overal een rommel van en nou gaan ze opeens moeilijk doen???
punt 4: op dag 1 ging het event al helemaal de mist in en werd het stilgelegd, waarom kon dat nu niet???
punt 5: had zodra het bekend was een roll back gedaan naar de laatste back up waar alles wel gewoon nog goed was (als je regelmatig back-upped nooit meer dan een paar uur terug val)
punt 6: BB's standaard communicatie methode irriteert me mateloos, een week stilhouden en dan pas een bericht sturen... dit had al na 5, of 10 minuten gekund, niet pas na een week!!!
punt 7: had het gewoon netjes gemeld en vriendelijk verzocht ze terug te geven... (inclusief goed beargumenteerde reden natuurlijk!!!)
punt 8: de dreigende taal van BB staat me helemaal niet aan!!!
punt 9: als klap op de vuurpijl komen ze de dreigende taal uit de berichtjes zelfs nog niet na en geven ze 2x of 3x uitstel, hoe geloofwaardig ben je dan nog?!?!?
punt 10: ze hebben het over fair play, terwijl de een de extra pakhuizen mag houden en de ander ze terug moet geven (bij 4 mag je ze houden en bij 5 terug geven of zo) (ik weet het niet precies, maar de fairplay ging meteen al niet meer op)... alles of niets!!! geen onderscheid!
punt 11: BB maakt continu beloftes die ze niet waarmaken, dus waarom nou wel???
punt 12: elke vorm van fatsoen ontbreekt bij BB... zelfs bij de uitvoering van de huidige ban (hier bedoel ik niet mijn ban mee) krijgen de mensen niet eens te horen waarom ze gebanned zijn...

het kost ze gewoon klanten... hoe je het ook wendt of keert...
die tientallen van de NL server zal ze nix doen, maar dit probleem is wereldwijd, op alle 60 of zo servers van BB...
er zal niemand zijn die zal zeggen dat dit goede reclame was!!!

amen...

BB's tegen punten (geen officiele reactie):
punt BB1: geen fair play: zie punt 10 en mijn inleiding om toch fair play te garanderen (door ze verplicht weg te geven)...
punt BB2: maar zo verkopen wij geen edelstenen meer waar ze pakhuizen voor kopen... (zie punt: 1, 2, 3, 4 en 5, dus eigen schuld!)

Leutje
05-08-14, 11:07
heel nobel, daniel, maar ik denk dat voor beide (leutje en mij) de pakhuizen niet zo boeiend zijn... wij beiden kunnen die best missen...
(voor de mede settlers, ja, na 2 jaar spelen in dezelfde gilde ben ik pas (of beter gezegt was ik) gildeleider sinds een maand, ik had geen enkele ambitie om dat te worden, ik ben geen bazig type ;))
ik heb zelf al voorgesteld dat iedereen die pakhuizen te veel heeft ze weggeeft aan lagere lvls...
ik moet er 5 terug geven of zo en heb (had, heb inmiddels een ban ;)) er 10 liggen of zo... ik wil ze best alle 10 weggeven, geen enkel punt!
dus die pakhuizen zijn het probleem niet...

voor mij was het puur een principe kwestie!
punt 1: BB laat de bug moedwillig in het spel, op test was hij al bekend!
punt 2: vervolgens toch gewoon geimplementeerd, daarna hebben ze tijdens het event (kalender van een maand en bug triggert op de laatste dag) nog een maand de mogelijkheid om het alsnog te verhelpen... maar er wordt nix aan gedaan...
punt 3: BB maakt overal een rommel van en nou gaan ze opeens moeilijk doen???
punt 4: op dag 1 ging het event al helemaal de mist in en werd het stilgelegd, waarom kon dat nu niet???
punt 5: had zodra het bekend was een roll back gedaan naar de laatste back up waar alles wel gewoon nog goed was (als je regelmatig back-upped nooit meer dan een paar uur terug val)
punt 6: BB's standaard communicatie methode irriteert me mateloos, een week stilhouden en dan pas een bericht sturen... dit had al na 5, of 10 minuten gekund, niet pas na een week!!!
punt 7: had het gewoon netjes gemeld en vriendelijk verzocht ze terug te geven... (inclusief goed beargumenteerde reden natuurlijk!!!)
punt 8: de dreigende taal van BB staat me helemaal niet aan!!!
punt 9: als klap op de vuurpijl komen ze de dreigende taal uit de berichtjes zelfs nog niet na en geven ze 2x of 3x uitstel, hoe geloofwaardig ben je dan nog?!?!?
punt 10: ze hebben het over fair play, terwijl de een de extra pakhuizen mag houden en de ander ze terug moet geven (bij 4 mag je ze houden en bij 5 terug geven of zo) (ik weet het niet precies, maar de fairplay ging meteen al niet meer op)... alles of niets!!! geen onderscheid!
punt 11: BB maakt continu beloftes die ze niet waarmaken, dus waarom nou wel???
punt 12: elke vorm van fatsoen ontbreekt bij BB... zelfs bij de uitvoering van de huidige ban (hier bedoel ik niet mijn ban mee) krijgen de mensen niet eens te horen waarom ze gebanned zijn...

het kost ze gewoon klanten... hoe je het ook wendt of keert...
die tientallen van de NL server zal ze nix doen, maar dit probleem is wereldwijd, op alle 60 of zo servers van BB...
er zal niemand zijn die zal zeggen dat dit goede reclame was!!!

amen...

BB's tegen punten (geen officiele reactie):
punt BB1: geen fair play: zie punt 10 en mijn inleiding om toch fair play te garanderen (door ze verplicht weg te geven)...
punt BB2: maar zo verkopen wij geen edelstenen meer waar ze pakhuizen voor kopen... (zie punt: 1, 2, 3, 4 en 5, dus eigen schuld!)

+1 niets toe te voegen.

KingEd7
06-08-14, 10:15
Beste Joinforce,

er wordt hier verwezen naar regels.

dit is dan ook het meest ideale moment om:

Mod_Lentox

er op aan te spreken dat die latijnse tekst onderaan je berichten te verwijderen. iedereen wordt in de chat er op aangesproken om geen buitenlandse taal te bezigen. bovendien zegt deze tekst: voorschrijven van het goede en het afwijzen van het kwade. maw. mod_lentox bepaalt wat goed is en wat kwaad is. dit is een doorn in het oog voor mij. dit kan niet door 1 persoon maar even bepaald worden, tenminste dat idee wordt hiermee weergegeven. temeer daar door hem zelf gezegd wordt: Gevoelens zijn stromingen die ik niet kan voelen. Ik ben van mening dat iemand die gevoelens wel kan voelen wenselijk is. bovendien zou niet door 1 persoon dit bepaald moeten worden maar zou duidelijke en heldere regels dit moeten bepalen en niet met een regel dat mod's ten allen tijde maar regels mogen stellen / aanvullen. op deze manier lijkt het wel alsof we onder Stalin leven.
maar ik voel de ban ook al hier aan komen, want er lijkt niet veel voor nodig te zijn dan je mening geven.

BB_Rynrcer
06-08-14, 11:34
Dit onderwerp is gesloten. Reden: Iedereen heeft de ruimte gehad om zijn/haar mening kunnen geven en de meest recente berichten raken steeds verder verwijderd van het oorspronkelijke onderwerp.

Met vriendelijk groet

BB_Rynrcer