Bekijk Volledige Versie : Onze CM BB_Rynrcer of MOD
Ik zal hier op een nette wijze (wat ik altijd doe) neerzetten wat ik van deze CM BB_Rynrcer of MOD vind.
De berichten die ik plaats zijn altijd netjes en met mededelingen van wat IK er van vind of wat MIJN mening is.
Om dan MIJN berichten te verwijderen vind ik nog al slap zeker als je er GEEN feedback op geeft van wat ik dan eventueel verkeerd neer gezet zou hebben.
Om bijvoorbeeld over het "boycot" verhaal even een response te geven.
Heb ik gezegd "mss een boycot van een maand" maar wat ik ook steeds daarbij vertelde is dat ik de 100% voorkeur heb dat het op een FAIRPLAY wijze word opgelost.
En als ik dan nadat er zonder enige feedback weer berichten verwijderd zijn van mij en ik daar op deze wijze op reageer "DUS VOLLEDIGE ONZIN OM ZE TE VERWIJDEREN PLAATS ER DAN EEN ANTWOORD OP WAAR WE WAT AAN HEBBEN STELLETJE AMATEURS"
Word mij een chat ban gegeven ingame ipv hier op het forum mij een bericht te sturen van wat ik eventueel niet volgens de regels geplaatst zou hebben.
En mij daar eventueel als ik niet correct zou reageren hier in het forum een standje geven.
Daarom CM BB_Rynrcer of MOD die dit gedaan heeft ik vind het niet getuigen van enige professionaliteit maar van een stel amateurs die zonder enig fatsoen maar wat doen.
Ik Heb met de vorige CM ook wel eens een verschilletje gehad maar die handelde dat fatsoenlijker af dan op dit moment gedaan word door CM BB_Rynrcer.
FAIRPLAY YEAH RIGHT
Ook wil ik nog even zeggen dat ik het heel flauw en kinderachtig vind dat ik een chat ban krijg ipv een forum ban staat volgens mij los van elkaar.
Wereld chat---Hulp chat---Handels chat---Gilde chat BAN
Dit gaat toch echt te ver hoor en staat in geen enig verband tot wat IK verkeerd gezegd ZOU hebben.
Ik zou het op prijs stellen als hier een fatsoenlijke respons op komt of openlijk of via mijn berichten dat is mij om het even.
MOD_Lentox
25-07-14, 14:55
Beste mensen,
Elke verwijzing of uitnodiging naar petities en boycots zal worden verwijderd, afhankelijk van het type en de situatie, en kan leiden tot een waarschuwing of ban, zonder waarschuwing. Ik zal jullie weer moeten verwijzen naar onze regels.
Probeer het astublieft netjes te houden op het forum. Astublieft niemand beledigen en anderen oproepen. Ik kan jullie frustraties begrijpen maar astublieft hou het netjes.
Hier hebben jullie nogmaals de link van onze regels: >Regelementen< (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/14811-Forum-en-in-game-gedragsregels?p=2&viewfull=1#post2)
Beste mensen,
Elke verwijzing of uitnodiging naar petities en boycots zal worden verwijderd, afhankelijk van het type en de situatie, en kan leiden tot een waarschuwing of ban, zonder waarschuwing. Ik zal jullie weer moeten verwijzen naar onze regels.
Probeer het astublieft netjes te houden op het forum. Astublieft niemand beledigen en anderen oproepen. Ik kan jullie frustraties begrijpen maar astublieft hou het netjes.
Hier hebben jullie nogmaals de link van onze regels: >Regelementen< (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/14811-Forum-en-in-game-gedragsregels?p=2&viewfull=1#post2)
Beste MOD_Lentox
Ik houd het altijd netjes en ik heb zeker NIET opgeroepen tot een boycot of een petitie.
Ik heb altijd de voorkeur gegeven aan 100% FAIRPLAY oplossingen.
Daarom verbaasd het mij dat mocht ik mij onverhoopt in een bericht verkeerd geformuleerd of uitgesproken hebben dan zou ik daar door een van de beheerders op aangesproken willen worden.
En niet zonder opgave van reden in de online game chat een ban krijgen maar dat we het paaltje bij het perkje houden en mij mocht dat nodig zijn omdat ik mij verkeerd geformuleerd of uitgesproken heb dan hier op het forum een daarbij passende ban krijg nadat mij een bericht is gestuurd of ik beter wil opletten met het formuleren van mijn berichten.
Zeg alles leuk en aardig
Dat ik niet in wereld, hulp, handel, gilde en zelfs fluister chat kan komen vind ik al erg overdreven.
Maar ik kan tevens niet meer zien wie er ONLINE is en ik kan totaal GEEN handel doen klopt van geen kant.
Kom op CM BB_Rynrcer en/of MOD dit gaat veel te ver.
jij komt er nog genadig vanaf :P
ik reageerde op jouw post en zei dat ik het er mee eens was...
de reactie van BB:
Je toegang tot het spel is geblokkeerd om de volgende reden:
Beste settler, u heeft een permanente ban voor The Settlers Online. Alleen het ondersteuningsteam kan de permanente ban nog ongedaan maken. U heeft meerdere malen onze gedragregels genegeerd. De redenen van deze verbanning zijn: oproep boycot, obsceen taalgebruik, intimidatie van andere spelers.
BartSimpson
25-07-14, 17:39
hopelijk komen ze tot het inzicht dat ze een grote fout hebben gemaakt.
we hopen u snel weer te zien gekkie.
Sir-Quiberon
25-07-14, 18:00
Ik wist zeker dat hier een bericht van mij stond, zoals gewoonlijk netjes.
Dit gaat wel erg ver.
Ik verzoek edoch met enige nadruk, plaats dat bericht terug.
BB_Rynrcer
25-07-14, 18:17
Ik zal hier op een nette wijze (wat ik altijd doe) neerzetten wat ik van deze CM BB_Rynrcer of MOD vind.
De berichten die ik plaats zijn altijd netjes en met mededelingen van wat IK er van vind of wat MIJN mening is.
Om dan MIJN berichten te verwijderen vind ik nog al slap zeker als je er GEEN feedback op geeft van wat ik dan eventueel verkeerd neer gezet zou hebben.
Om bijvoorbeeld over het "boycot" verhaal even een response te geven.
Heb ik gezegd "mss een boycot van een maand" maar wat ik ook steeds daarbij vertelde is dat ik de 100% voorkeur heb dat het op een FAIRPLAY wijze word opgelost.
En als ik dan nadat er zonder enige feedback weer berichten verwijderd zijn van mij en ik daar op deze wijze op reageer "DUS VOLLEDIGE ONZIN OM ZE TE VERWIJDEREN PLAATS ER DAN EEN ANTWOORD OP WAAR WE WAT AAN HEBBEN STELLETJE AMATEURS"
Word mij een chat ban gegeven ingame ipv hier op het forum mij een bericht te sturen van wat ik eventueel niet volgens de regels geplaatst zou hebben.
En mij daar eventueel als ik niet correct zou reageren hier in het forum een standje geven.
Daarom CM BB_Rynrcer of MOD die dit gedaan heeft ik vind het niet getuigen van enige professionaliteit maar van een stel amateurs die zonder enig fatsoen maar wat doen.
Ik Heb met de vorige CM ook wel eens een verschilletje gehad maar die handelde dat fatsoenlijker af dan op dit moment gedaan word door CM BB_Rynrcer.
FAIRPLAY YEAH RIGHT
Beste Edski,
Je overtreed in het bovengaande bericht tenminste 2 gedragsregels: je bent beledigend (je noemt mij slap. een amateur, onprofessioneel en onfatsoenlijk) en je schreeuwt.
BB Rynrcer
Beste Edski,
Je overtreed in het bovengaande bericht tenminste 2 gedragsregels: je bent beledigend (je noemt mij slap. een amateur, onprofessioneel en onfatsoenlijk) en je schreeuwt.
BB Rynrcer
Beste BB Rynrcer
Je hebt in elk geval je stempel gezet ;-)
Er zit een verschil tussen dat ik iets vind of dat ik iets vaststel.
Bij beide gevallen zeg ik dat IK HET VIND DAT... en dat mag want dat is namelijk naar MIJN mening het geval
En die schreeuw die ik geef over FAIRPLAY YEAH RIGHT zou je duidelijk moeten maken dat de hele aanpak van het pakhuis probleem anders opgelost had moeten worden dan waren deze situaties ook niet ontstaan.
En dat terwijl ik niet eens meerdere pakhuizen heb verkregen via de BUG maar het op neem voor de spelers die dat wel hebben.
Edski
de reactie van BB:
Beste settler, u heeft een permanente ban voor The Settlers Online. Alleen het ondersteuningsteam kan de permanente ban nog ongedaan maken. U heeft meerdere malen onze gedragregels genegeerd. De redenen van deze verbanning zijn: oproep boycot, obsceen taalgebruik, intimidatie van andere spelers.
Sorry GEXTE
Maar mijn uitgangspunt was altijd dat BB het met FAIRPLAY moest oplossen naar beide kanten toe.
Dat ze de verhalen uit hun verband trekken en dan dit soort acties boven op het andere wat voor iedereen al zeer heftig is te gaan gooien.
Kan ik alleen maar uit op maken dat er heel snel heel veel spelers zullen weg gaan bij TSO wat heel jammer is.
Maar goed ik leg me er verder bij neer wetende dat dit spel door dit gedoe voor mij voorbij is.
Het speel plezier word je hier aardig ontnomen door dit soort acties.
Sir-Quiberon
25-07-14, 18:35
Wat een mooi wapen zo'n ban.
Maar het geeft een negatief effect op de situatie, en BB Rynrcer heeft weliswaar een punt.
We moeten netjes blijven
Wat heb je eraan om iedereen te verbannen.
Maar waar blijft nu de juiste aanpak van het probleem.
Ga eerst in overleg met je achterban, bedenk de consequenties van wat als......we het zo doen of zo doen.
We hebben een lastige situatie, en ik verzoek hierbij om de mensen die inmiddels gebanned zijn, met een goede waarschuwing weer terug te laten komen.
Het spel is ter ontspanning, althans wordt het toch een beetje een inspanning.
Maar ik lig er geen minuut wakker van.
Dus TSO-team strijk eens over jullie hart en haal de verbannen leden terug in het spel al is het een teken van welwillendheid.
Meer wil ik er eigenlijk niet over kwijt
Probeer mijn motto is "Mens erger je niet verbaas je slechts"
En voor alle TSO spelers heb ik de volgende boodschap "Blijf netjes en correct" En behandel de Moderatoren met respect.
Denk maar aan wat je wilt formuleren, laat het rusten lees je tekst nog eens door voordat je iets verstuurd.
Werk aan wederzijds respect, we zijn allemaal toetsenisten achter een PC.
Ik hoop dat het aan beide zijden van de lijn wordt begrepen
MOD_Lentox
25-07-14, 18:48
Beste mensen,
Je hebt discussieren en discussieren.
Discussiëren doe je als je een verschil van mening hebt. Dat kan hier ook. Gelukkig denken wij niet allemaal hetzelfde en willen wij als wij er anders over denken anderen overtuigen door te discussieren over onderwerpen. Maar als ik zou roepen "ik wil dat wij nu moeten stoppen met het evenement" zou ik geen gelijk krijgen. Mensen zouden dan vragen stellen en heel het onderwerp/discussie zou uit de hand lopen. Ik zou hierbij nog mijn mening moeten versterken door argumenten neer te plaatsen. Alleen hier op het forum hebben wij ook regels. Ik zou ook rekening moeten houden met de regels die er zijn.
Niemand oproepen tot boycot, geen mensen beledigen, niet schreeuwen.
BB luistert naar jullie als jullie de huisregels in acht nemen.
-Door jullie uit te laten praten
-Door open te staan voor discussie`s
-Door gelijkwaardig iedereen te behandelen
-Door antwoorden te geven op vragen
Hou het netjes en blijf discussieren wij moderators staan open voor al jullie discussies alleen hou het netjes en beledig niemand.
Beste mensen,
Je hebt discussieren en discussieren.
Discussiëren doe je als je een verschil van mening hebt. Dat kan hier ook. Gelukkig denken wij niet allemaal hetzelfde en willen wij als wij er anders over denken anderen overtuigen door te discussieren over onderwerpen. Maar als ik zou roepen "ik wil dat wij nu moeten stoppen met het evenement" zou ik geen gelijk krijgen. Mensen zouden dan vragen stellen en heel het onderwerp/discussie zou uit de hand lopen. Ik zou hierbij nog mijn mening moeten versterken door argumenten neer te plaatsen. Alleen hier op het forum hebben wij ook regels. Ik zou ook rekening moeten houden met de regels die er zijn.
Niemand oproepen tot boycot, geen mensen beledigen, niet schreeuwen.
BB luistert naar jullie als jullie de huisregels in acht nemen.
-Door jullie uit te laten praten
-Door open te staan voor discussie`s
-Door gelijkwaardig iedereen te behandelen
-Door antwoorden te geven op vragen
Hou het netjes en blijf discussieren wij moderators staan open voor al jullie discussies alleen hou het netjes en beledig niemand.
We moeten wel in acht nemen dat het item dat nu speelt wel een van de zeer heftige is en dat de gemoederen hoog oplopen.
Dat neemt idd niet weg dat we respectvol met ELKAAR moeten omgaan.
Dus als iemand iets verkeerd formuleert dat het bericht word weg gehaald en dat er even een korte uitleg word gestuurd via berichten.
Als iemand dan nog ongepast reageert dan kan je altijd eerst nog even waarschuwen voor je een ban uitdeelt.
Zeker in de situatie die er nu is in andere gevallen zou je hem idd mss sneller kunnen geven als de noodzaak daar is
BartSimpson
25-07-14, 19:08
Wel Lentox, dan vind ik het met alle respect zwaar overdreven dat GEXTE een permanente ban krijgt in het spel vanwege het uiten van kritiek op BB.
ik heb geen oproep tot boycot gezien, ik heb geen beledigingen gezien en geen intimidatie gezien.
ik hoop echt dat jullie tot inkeer komen en alles eens rustig op een rijtje zetten.
Er zijn hier veel zaken gebeurd de laatste dagen die perfect voorkomen hadden kunnen worden.
Ik begrijp dat jullie je werkgever moeten verdedigen en dat voor hen de centen belangrijker zijn dan het spelplezier.
toch hoop ik dat jullie de frustraties die bij onze spelers leven kunnen vertalen naar de opperste leiders.
ik weet niet hoe het op andere fora aan toe gaat maar ik neem aan dat ze door heel deze saga ook niet gelukkig worden.
Mee eens BartSimpson. Eenzelfde soort reactie heb ik gegeven bij record: 'jouw fout, mijn fout en hoe gaan we hiermee om' . Maar dat record is om duistere redenen niet meer bereikbaar. Zucht.
Het gaat zelfs zo idioot dat er een heel topic word weg gehaald.
Waarom vraag ik me dan af dat topic had toch gewoon ook gesloten geworden ipv weg te halen heel raar deze actie
Jouw-fout-mijn-fout-en-hoe-gaan-we-ermee-om
http://forum.thesettlersonline.nl/threads/18096-Jouw-fout-mijn-fout-en-hoe-gaan-we-ermee-om./page15
Ik heb de berichtjes van Edski en GEXTE niet meer kunnen lezen, helaas. Maar als het om beledigen gaat, meningen uiten lelijke taal uiten enzovoort, kijk dan de volledige 15 pagina's van het topic "Jouw fout, mijn fout" nog eens goed na BB_Ryncrer. Dan zul je merken dat je een dagtaak gaat krijgen vanwege de bans die er (volgens jullie) uitgedeeld moet worden.
Ook wel weer heel erg dapper om iemand "net" voor het weekend nog ff een ban te geven en je vevolgens het zogenaamde ....ondersteuningteam.... niet meer te bereiken is natuurlijk.
Dit getuigd ook wel weer van de trieste manier waarop BB met zijn gebruikers/klanten (waarvan vele BETALEND) omgaat..... zucht........
Voorop gesteld vind ik, ook al is die nieuw, dat vanwege t onderwerp en de aard van de discussie het eerder een taak van de admin is om de klappen hier omtrent op te vangen ipv hier de mod voor in te zetten (ook al doet die dit waarschijnlijk uit eigen beweging(no offense lennie)). Iets meer inmeng in de discussie door de admin zelf had m imo gesierd.
Over het onderwerp zelf (neem aan dat het nog steeds over de pakhuizen gaat hier); persoonlijk vind ik dat de mensen die zich redelijk te goed hebben gedaan aan de pakhuizen en ze daarom terug dienen te geven best wel wat overdreven reageren. Ok dit is de eerste bug die misbruikt wordt en waar een actie op wordt ondernomen vanuit BB. In het verleden zijn er andere bugs geweest (bv de irma mandjes met haloween) waarbij er niets is gebeurd. Ik snap dat dit schrikken is en dat dit sommige die t spul al gretig hebben verkocht in de problemen kan brengen. Maar hoe je het ook went of keert het blijft exploiting en als ze t deze keer wel terugvragen neem dat 'verlies' dan ook gewoon. Als het naar behoren had gewerkt had men ze ook niet gehad. De mensen die de bug niet kende of er niet aan mee wilde doen hebben ze ook niet gehad. Laat het rusten en speel lekker verder, zoveel nodeloze energie wordt er hier verspeeld...
Over de bans kan ik me niet uitlaten, heb de berichten gemist. Van de andere kant is er al lang bekend dat als er wordt opgeroepen tot boycot of iets in de strekking, deze berichten verwijderd worden. Hoe recht je t ook probeert te breien hierna, je doet een uitspraak of je doet m niet ;) Permanente ban vind ik persoonlijk zwaar, een week of een maand van bezinning kan ook al serieus helpen. Wat dat betreft vind ik 2,3,4 uurtjes of voor mijn part een dag soms best licht. Voor een permanent ban zou er van mij ook een 3-strike-out-systeem mogen bestaan. Ga je echt zo ver dat men aan een permanente denkt ban dan eerst een week of zelfs een maand, de 2e keer een maand of zelfs 3 maanden en de 3e keer, tja dan ben je gewoon een ezel hehehe. Maar goed, beschouw dit als een suggestie...
Maar laat t toch s een keer gaan mensen. T spul is verkregen op een onjuiste manier, daarom wordt t teruggevraagd. Kreeg zelf de indruk dat als je het niet direct terug kan geven, maar je wel zelf actief support benaderd dat er ook nog wel iets te regelen viel (maar dit kan ik tussen de regels door verkeerd hebben opgevat natuurlijk). Maar goed, ik ga nu m'n biertje pakken denk ik.
Cheers! *-)
Zoals al is gemeld is het hele topic over pakhuis-gate verdwenen. Ik zou graag weten op wiens initiatief en wat de reden is om alle 15+ pagina's te verwijderen.
Wat de bans betreft: ik heb het allemaal gevolgd en gelezen. Edski heeft een chatban gekregen voor alle chats en kan niet meer handelen, Gexte heeft een algehele ban. Beide spelers hebben in mijn ogen vergelijkbare berichten geschreven op het forum. Als er dan al een ban gegeven moest worden ( wat m.i niet nodig was en ook op andere wijze opgelost had kunnen worden) had een forumban meer voor de hand gelegen.
Bovendien kan ik Kili gelijk geven over de rol van de Mod en de CM. De laatste is volgens mij in eerste instantie de aangewezen persoon om op het forum te regeren en te reguleren. Naar mijn mening is de afwezigheid van de CM mede de oorzaak geweest van de escalatie.
Nelleke199
25-07-14, 21:21
Mij verbaast het niet dat de nieuwe CM korte metten maakt i.v.m het uiten van beledigingen aan wie dan ook. Dat is gebruikelijk op een forum. Als je dat niet gelijk de kop indrukt kan de boel behoorlijk escaleren. Ik heb alle teksten gezien, ook deelgenomen aan de discussie, die het eigenlijk niet was.
Op hoge toon eisen stellen terwijl je zelf in de fout bent gegaan heeft geen pas.
Ik ben blij dat dat topic verdwenen is.
Sir-Quiberon
25-07-14, 21:34
Nelleke, jij hoort bij het support team lijkt me.
Nelleke199
25-07-14, 21:49
Ongeacht hoe je het bedoelt Quiberon. Ik ben bijna 5 jaar moderator geweest op een groot Amerikaans forum. Ben er mee gestopt omdat ik het niet meer kon verdragen hoe onfatsoenlijk mensen kunnen zijn tegen anderen die ze nog nooit persoonlijk ontmoet hebben. Onder dekking van een nickname denken dat ze alles maar kunnen schrijven wat in ze opkomt. Hoe woorden verdraaid worden, grove beledigingen worden geuit omdat men zijn zin niet krijgt of betrapt wordt op onfatsoenlijk gedrag. Ja, zelfs dreigen een ander iets lichamelijk aan te willen doen.
Dus heb ik mij echt zitten afvragen in de afgelopen dagen wanneer er eens iemand ging ingrijpen hier.
• Een pijnlijk foutje bij Manchester United. Het nieuwe thuisshirt werd op de clubwebsite voor slechts 22 pond (29,63 euro) aangeboden. Met recht slechts, want de normale prijs is 55 pond (74,08 euro). Foutje bedankt, zullen we maar zeggen. Maar een fraai gebaar van de club van Louis van Gaal: de mensen die het goedkope shirt op de kop hadden getikt, hoeven niet de restprijs te betalen. Een meevallertje dus.
Het kan dus ook anders!!
groeten Tollie
Mij verbaast het niet dat de nieuwe CM korte metten maakt i.v.m het uiten van beledigingen aan wie dan ook. Dat is gebruikelijk op een forum. Als je dat niet gelijk de kop indrukt kan de boel behoorlijk escaleren. Ik heb alle teksten gezien, ook deelgenomen aan de discussie, die het eigenlijk niet was.
Op hoge toon eisen stellen terwijl je zelf in de fout bent gegaan heeft geen pas.
Ik ben blij dat dat topic verdwenen is.
Zoals jij stelt Nelleke199 dat jij alles gevolgd heb dan weet jij ook dat er GEEN onfatsoenlijke dingen gezegd en gemeld waren in het topic wat ze voor hun eigen gemak maar even verwijderd hebben.
En gezien de situatie met de pakhuizen bug en de communicatie daar over door onze nieuwe CM is het niet raar dat de discussie iets scherper was is dan normaal.
Dat er berichten werden verwijderd zonder enige uit leg was niet meer dan olie op het vuur gooien.
En juist daar door mensen het nog iets scherper stelden maar altijd voor een FAIRPLAY regeling waren maar wel 1 die 2 kanten op gaat.
Het is natuurlijk heel raar als je 4 of meer pakhuizen verkregen had door een BUG die bekend was bij vanaf de test server die willens en wetens toch op de live servers was gegooid zoveel pakhuizen terug te willen eisen dat juist die mensen er maar 1 over zouden houden( die waar je in eerste instantie recht op had)
Maar als je er minder dan 4 had verkregen dan mocht je die houden (dat is dus meer dan die ene waar je recht op had) wat dan ook weer raar is toch.
Maar als je er netjes maar 1 had verkregen waar je ook recht op had dan gaan ze je er geen 2 bijgeven wat ook weer raar is toch
even in een lijstje gezien
4+ = teruggeven tot je er maar 1 overhoud loop je er zeker 2 mis
4- = je mag alles houden dat is dan zeker 2 extra
1 = zoals het hoorde te zijn loop je er 2 mis
Ik vind dit een hele vreemde manier van FAIRPLAY
En dat heb ik ook geuit in dat andere topic die nu weg gehaald is
Ongeacht hoe je het bedoelt Quiberon. Ik ben bijna 5 jaar moderator geweest op een groot Amerikaans forum. Ben er mee gestopt omdat ik het niet meer kon verdragen hoe onfatsoenlijk mensen kunnen zijn tegen anderen die ze nog nooit persoonlijk ontmoet hebben. Onder dekking van een nickname denken dat ze alles maar kunnen schrijven wat in ze opkomt. Hoe woorden verdraaid worden, grove beledigingen worden geuit omdat men zijn zin niet krijgt of betrapt wordt op onfatsoenlijk gedrag. Ja, zelfs dreigen een ander iets lichamelijk aan te willen doen.
Dus heb ik mij echt zitten afvragen in de afgelopen dagen wanneer er eens iemand ging ingrijpen hier.
je geeft een aantal voorbeelden uit je ervaring en vraagt je vervolgens af , alsof die 1 op 1 toepasbaar zijn op dit forum, wanneer hier iemand eens ging ingrijpen.
Ik heb in dat hele topic alleen maar spelers gezien die geirriteerd waren, met vragen zaten en berichten plaatsten die soms langs het randje gingen maar zeker niet eroverheen. Grove beledigingen en bedreigingen heb ik niet gelezen.
Ik heb geen ervaring als mod, maar wel bijna 20 jaar gewerkt op een plek waar agressie aan de orde van de dag was. Dan is het zaak om oplossingen te bedenken, vragen te beantwoorden. Als een kind aan z'n moeder vraagt : waarom niet? en het antwoord is " omdat ik je moeder ben" is dat een teken van machteloosheid. Dat is het geven van een ban of het verwijderen van een compleet topic ook. Dit alles had voorkomen kunnen worden wanneer er gecommuniceerd was en wanneer ook bb
toegegeven had dat de hele terugroepactie geen schoonheidsprijs verdient .
Nelleke199
25-07-14, 22:29
Wij verschillen van mening en dat mag. Ik vind dat er wel degelijk sprake was van beledigingen. In dit topic overigens weer, lees de eerste pagina er maar eens op na.
Het verwijderen van topics is gewoon volgens de regels van dit spel en ter beoordeling van de CM. Heeft niets met machteloosheid te maken, maar met goed de orde handhaven.
Wij verschillen van mening en dat mag. Ik vind dat er wel degelijk sprake was van beledigingen. In dit topic overigens weer, lees de eerste pagina er maar eens op na.
Het verwijderen van topics is gewoon volgens de regels van dit spel en ter beoordeling van de CM. Heeft niets met machteloosheid te maken, maar met goed de orde handhaven.
Dat op de eerste pagina komt na de frustratie van menig verwijderde berichten zonder uitleg en door de BAN die gegeven is in het spel zelf totale onzin.
En zoals jij zegt je bent MOD geweest dan weet je ook dat met NORMAAL reageren vanuit een MOD of ander die met het spel te maken heeft ook vaker een normale reactie terug krijgt.
Zou dat niet het geval zijn dan kan je een waarschuwing geven en dan een BAN.
Maar zonder enige uitleg berichten verwijderen en een ban uitdelen is in mijn ogen een teken van machtsmisbruik en machteloosheid en niet capabel zijn voor de functie.
En door die dingen te doen gooi je alleen maar olie op het vuur en ik denk dat in de meeste gevallen als er even een op de vingers tikkende bericht uit gegaan was na het verwijderen van een bericht dat er wel degelijk geluisterd was.
Maar goed ik denk dat het uit eindelijk allemaal wel weer goed komt en dat BB de juiste stappen zal ondernemen
geheel los van het feit of een ban wel of niet terecht is (ik ben van mening dat dit niet terecht is, maar dat laten we nu voor het gemak gewoon ff buiten beschouwing)...
ik maak hier een overtreding, op de forums. voor straf wordt ik gebanned van het spel, maar ik mag en kan nog gewoon hier op de forums verder mijn gang gaan... in het spel heb ik zeker nix misdaan, want ik kom daar vrijwel nooit op andere chats behalve gildechat... dan zou je toch zeggen dat een forumban meer op zijn plaats zou zijn dan een spelban...
wat is er nou verandert aan de situatie??? ik kan hier nog steeds eventueel mensen bedreigen en uitschelden...
dit is hetzelfde als dat ik te over de stoep rijdt met mijn scooter en gepakt wordt en ze nemen mijn auto in beslag terwijl ik vrolijk verder over de stoep mag rijden met mijn scooter...
ik vind het maar raar... had op zijn minst mij dan ook gebanned van de forums...
maar zoals gewoonlijk zal het wel weer aan mij liggen :)
Nelleke199
25-07-14, 22:49
Edski, dus omdat jij gefrustreerd was mag je zomaar iemand anders voor van alles en nog wat uitmaken? En dan vind je het vreemd, dat diegene dat niet accepteert?
Weleens gehoord van het gezegde: je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn?
Als je rustig en op normale toon iets vraagt of op wil merken heb je veel meer kans gehoor te vinden.
Alleen al dat je steeds woorden volledig in hoofdletters schrijft is vervelend en ongepast, volgens de internet etiquette schreeuw je. En opnieuw schrijf je dat iemand niet capabel is voor zijn functie. Dat is helemaal niet aan jou om dat te beoordelen, maar aan zijn werkgever. Begrijp je niet hoe dat allemaal overkomt?
Edski, dus omdat jij gefrustreerd was mag je zomaar iemand anders voor van alles en nog wat uitmaken? En dan vind je het vreemd, dat diegene dat niet accepteert?
Weleens gehoord van het gezegde: je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn?
Als je rustig en op normale toon iets vraagt of op wil merken heb je veel meer kans gehoor te vinden.
Alleen al dat je steeds woorden volledig in hoofdletters schrijft is vervelend en ongepast, volgens de internet etiquette schreeuw je. En opnieuw schrijf je dat iemand niet capabel is voor zijn functie. Dat is helemaal niet aan jou om dat te beoordelen, maar aan zijn werkgever. Begrijp je niet hoe dat allemaal overkomt?
Eens een MOD altijd een MOD he Nelleke199 lol
Roodstaart
26-07-14, 08:13
Hmmm okay dan zal ik als 'long-time' speler ook maar eens reageren (misschien dat dit iets uithaalt)
Ten eerste: er zijn regels voor een ieder; dit geld zowel voor de spelers die de voorwaarden van dit spel accepteren als voor BB die de voorwaarden heeft opgesteld (denk dat we het tot zover eens zijn)
Ten tweede: een forum en het echte spel zijn terdege 2 verschillende dingen waarbij ik kan begrijpen dat als men zich in het spel zou misdragen dit in het spel consequenties heeft, terwijl het forum los staat van het directe spel en het forum ook nog eens veel minder lezers trekt dan mensen die mee kunnen genieten in de chat
Bovenstaande gezegd hebbende krijg ik toch het gevoel dat er enigsinds met meer dan 1 maat gemeten wordt; afgezien van de oplossingen van het hele 'pakhuis-gebeuren' ook naar personen toe.
Ik weet dat GEXTE vaak (opbouwende) kritiek heeft geleverd over dit spel; maar naast hem kan ik nog minimaal 10 spelers noemen die dit deden/ doen en 'ja' soms kregen we wel eens een waarschuwing/ ban op het forum voor wat wij op dit forum hebben geschreven; ik heb zelfs posts van mij en andere verwijderd zien worden waarvan overigens dan wel melding van werd gemaakt. Persoonlijk proeft de algehele spelban voor GEXTE voor mij als een goedkope manier om van een speler af te komen die ook wel eens (terechte) kritiek leverde aan het adres van BB en met hem vele andere.
Het kan in mijn ogen niet de bedoeling zijn om gerespecteerde (en ook andere) spelers op deze manier uit het spel te wippen.
Dus hierbij het verzoek: Ik wil onze GEXTE terug.... en EDSKI ook eigenlijk wel :)
Hmmm okay dan zal ik als 'long-time' speler ook maar eens reageren (misschien dat dit iets uithaalt)
Ten eerste: er zijn regels voor een ieder; dit geld zowel voor de spelers die de voorwaarden van dit spel accepteren als voor BB die de voorwaarden heeft opgesteld (denk dat we het tot zover eens zijn)
Ten tweede: een forum en het echte spel zijn terdege 2 verschillende dingen waarbij ik kan begrijpen dat als men zich in het spel zou misdragen dit in het spel consequenties heeft, terwijl het forum los staat van het directe spel en het forum ook nog eens veel minder lezers trekt dan mensen die mee kunnen genieten in de chat
Bovenstaande gezegd hebbende krijg ik toch het gevoel dat er enigsinds met meer dan 1 maat gemeten wordt; afgezien van de oplossingen van het hele 'pakhuis-gebeuren' ook naar personen toe.
Ik weet dat GEXTE vaak (opbouwende) kritiek heeft geleverd over dit spel; maar naast hem kan ik nog minimaal 10 spelers noemen die dit deden/ doen en 'ja' soms kregen we wel eens een waarschuwing/ ban op het forum voor wat wij op dit forum hebben geschreven; ik heb zelfs posts van mij en andere verwijderd zien worden waarvan overigens dan wel melding van werd gemaakt. Persoonlijk proeft de algehele spelban voor GEXTE voor mij als een goedkope manier om van een speler af te komen die ook wel eens (terechte) kritiek leverde aan het adres van BB en met hem vele andere.
Het kan in mijn ogen niet de bedoeling zijn om gerespecteerde (en ook andere) spelers op deze manier uit het spel te wippen.
Dus hierbij het verzoek: Ik wil onze GEXTE terug!
+1
Dus hierbij het verzoek: Ik wil onze GEXTE terug!
Ik hoop dat dat die mooie woorden ook een beetje voor mij gelden roodstaart.
Ik heb nu ook een volledig spel BAN
Naar mijn idee kan je GEXTE idd prima een ban geven op het forum, als hij zich daar misdraagt, maar in het spel staat er los van.
Bans worden veelvuldig op vrijdag gegeven, dit vind ik erg typerend voor de bedrijfsvoering van BB.
Dan even een puntje over het discussiëren en de forumregels.
Ik heb hier nog nooit iets geschreven richting een speler, al mijn reacties zijn naar BB gericht. Ik typ niet met hoofdletters, behalve een spelernaam zoals GEXTE.
Reacties verwijderen zonder melding, een topic in zijn geheel verwijderen en kritiek naar BB niet tolereren heeft niks te maken met het gedrag van de speler.
Het gaat inderdaad om communicatie die ontbreekt. Evenals het loggen van fluistergesprekken tussen spelers. Het is volledige censuur, de vrijheid van meningsuiting wordt beperkt. Het lijkt wel op een communistisch gedachtegoed naar mijn idee.
Ik snap echt wel dat het zuur is, als je een spel ontwerpt met een forum daaraan, en er wordt op je eigen forum je eigen spel afgekraakt. Je klanten hebben het recht om hun mening te geven over de gameplay, de communicatie van de klantenservice oid.
Als ik vind dat BB_Rynzer zijn werk niet naar behoren uitvoert, ben ik gewoon vrij om dat te zeggen. Ik mag iemand onprofessioneel vinden, ik beledig niemand en ben dan niet agressief. Ik mag dit op mijn werk toch ook gewoon teruggeven aan mijn collega? Of aan iemand in de supermarkt die ik verder niet ken, maar zijn gedrag op dat moment afkeur?
Ik ben het helemaal eens met de reactie van Bart op de verbanning van Gexte.
Bart:
LMAO (hoort met hoofdletters is niet schreeuwen). Snap nu ook waarom andere games forum en spel account gescheiden houden. Om dit soort vergissingen voor te komen dat men en ban legt op het verkeerde deel. Dat men een forum ban krijgt omdat er forum regels zijn overtreden is logisch. Dat er hele onderwerpen verwijdert worden van 10+ pagina's en deze niet blokt vind ik minder logisch, helemaal als men vervolgens dat onderwerp gaat aanhalen om bans uit te delen.
De hele discussie is begonnen met de pakhuis bug. Hier is veel over gesproken en vanuit BB kant is hier pas na een week iets over gezegd. In de tussentijd is er wel door MODs gereageerd maar zoals al duidelijk is geworden deze werken niet voor BB en hebben dan ook geen invloed verwantwoordrijkheid voor het spel. Door de trage reactie van BB aan de kant van de NL spelers is er veel frustratie en irritatie gekomen die men heeft getracht te beantwoorden door een stukje "google translate" te plaatsen. Dit heeft eerder het averechtse effect gehad. Nu zijn er spelers geweest die zich geuit hebben (wel dan niet kritisch) op het forum en een spel ban hebben gekregen... ik zie de link niet.
In de naam van gezond verstand en "Fair Play" heeft de pakhuis bug minder invloed op het spel/sfeer als het "communiceren" en de bans die daarna zijn gevolgd.
BB laat zich van haar slechte kant kennen, voor mij heeft dit gedrag ingame ook gevolgen. Denk dan aan het financiële aspect.
Het is gewoon heel jammer dat je als nieuwe CM direct in het diepe gegooid word met het PAKHUIS probleem zo als die nu gaande is.
Maar om je dan als nieuwe CM zo op te stellen om berichten zonder enige uitleg te verwijderen is ongepast en werkt juist tegen gesteld.
En om dan ook mensen van het SPEL te weren ipv het forum is ook absoluut een verkeerde keuze zeker als het een PERMANENTE ban blijft.
Daar verliest BB BETALENDE klanten dit kan zeker niet goed gekeurd worden door BB en zal naar mijn mening ook wel terug gedraaid gaan worden.
Het was beter geweest om diegene die dan een ban hadden gekregen een forum ban te geven ipv een spel ban.
Zoals GEXTE ook al zei nu kan ik hier gewoon door gaan waar ik mee bezig was alleen ben ik nu boos en teleurgesteld in onze nieuwe CM.
Ik hoop dat BB_Rynrcer tot inkeer komt na het weekend en de spel ban's opheft en er een forum ban van maakt want dat zou het enige juiste zijn.
En dan als het pakhuis probleem voor bij is dat de forum ban's ook weer opgeheven worden en dat we dan weer fris en nieuw van start kunnen gaan.
BTW dit is mijn inlog scherm op het spel.
Beste settler, U heeft een permanente ban voor de website The Settlers Online-Nederlands. Alleen het ondersteuningsteam kan de permanente ban nog ongedaan maken. U heeft meerdere malen onze gedragregels genegeerd. De reden van deze verbanning is een cumulatie van van eerdere misdragingen, beledigingen jegens Bluebyte, en het uitlokken van aggressie op het forum.
BB_Rynrcer
Roodstaart
26-07-14, 11:21
In mijn ogen is de enige oplossing voor 'pakhuis-gate' dat iedereen maar dan ook iedereen max. 1 pakhuis uit het event overhoud
Dit ongeacht of mensen bewust of onbewust de bug hebben gebruikt en daardoor meer dan 1 pakhuis te behalen; het is en blijft voor alle 'eerlijke' spelers namelijk in mijn ogen onverteerbaar dat mensen dus alsnog met 2 of 3 pakhuizen kunnen wegkomen; dit is namelijk ook gewoon bug-abuse.
Ik zou dan ook graag zien dat BB zijn mening hierover herziet en iedereen gewoon max 1 pakhuis laat hebben vanuit het event; anders zijn de eerlijke spelers alsnog significant benadeeld ten opzichte van de bewuste/ onbewuste bug-abusers; dit staat volledig in contradictie met de huisregels welke er voor dit spel gelden en welke BB zelf heeft opgesteld.
Ik snap dat sommige mensen niet happy zijn met deze post; maar 1 pakhuis uit het event was de bedoeling... niet meer en niet minder... en dit dient in mijn ogen dan ook volledig gehandhaafd te worden.
En wat is nu de winst van de hele exercitie van de afgelopen dagen? De onderwerpen waar het topic over ging worden gewoon op een andere plek herhaald, de spelers kunnen gewoon op het forum blijven posten maar mogen geen tarweveldjes meer bouwen. We hebben er wel 2 nieuwe irritaties bij: hele topics verwijderen en het bannen van spelers om voor velen (geldt ook voor mij) onduidelijke redenen. Lekker bezig BB. Kan dit nu echt niet met wat meer begrip en tact opgelost worden?? Ik zit nu te wachten op voortschrijdend inzicht, want ik voorzie na het volgende onderhoud een (verbeterd) pakhuis vol nog meer ellende.
Oja, die laatste opmerking is GEEN oproep tot een boycot, revolutie of andere banwaardige acties ;)
Ik zou dan ook graag zien dat BB zijn mening hierover herziet en iedereen gewoon max 1 pakhuis laat hebben vanuit het event;
Ik denk dat iedereen het hier mee eens is Roodstaart dit is ook al meerdere keren geopperd in het verdwenen topic: Jouw-fout-mijn-fout-en-hoe-gaan-we-ermee-om.
Ik heb het helemaal met de starheid gehad. Heb alles afgebroken en verdeeld onder de gilde, helaas Gexte, heb je niet kunnen bedelen, maar volgens mij heb je pakhuizen genoeg..:P
De groeten allemaal en veel speel plezier.
Lord_Spookstah
26-07-14, 14:30
In mijn ogen is de enige oplossing voor 'pakhuis-gate' dat iedereen maar dan ook iedereen max. 1 pakhuis uit het event overhoud
Dit had gekund als BB meteen zaterdag had ingegrepen (eigenlijk al eerder, want ik begrijpt dat deze 'bug' ook op testserver aanwezig was), maar volgens mij is het daar nu te laat voor, want wat doe spelers die meer dan 4 pakhuizen 'gekregen' hebben moeten er 3 terug zetten in hun stermenu, maar wat als je die dingen helemaal niet meer hebt?
Stel je hebt 10 pakhuizen 'gekregen' en daarvan heb je 8 op handel gezet voor 18k munten, dan hebben 8 andere spelers voor een normale marktprijs een pakhuiz gekocht en deze waarschijnlijk ook al geupgrade, moeten zij gaan uitzoeken van wie ze hem hebben gekocht, van hem/haar zijn munten en upgrade kosten moeten terug vragen zodat die speler zijn 8 pakhuizen weer in ster kan zetten?
Dit lijkt mij ondoenlijk en dan heb ik helemaal nog niet gehad over die 8x 18k munten die de verkoper ook weer gebruikt heeft, misschien heeft hij/zij daar op de handel wel weer andere zaken voor gekocht, moet dat ook allemaal weer terug gedraaid worden?
maar wat als je die dingen helemaal niet meer hebt?
Uit de faq van BB : Wat kan ik doen als ik ze niet mee heb?
Het maakt niet uit waar je ze vandaan haalt. Je kunt degenen die je te kort komt kopen in de shop of het ruilsysteem.
Je vrienden mogen je ook helpen.
In het uiterste geval dus edelstenen kopen in de shop en daarvan de pakhuizen ( 750 gems p.st) betalen.
Lord_Spookstah
26-07-14, 14:54
Lijkt mij erg realistisch (maar niet heus).
Wel een beetje jammer dat CM BB_Rynrcer vandaag wel online komt maar niet even de moeite neemt om zijn berichten te beantwoorden.
Prinses_Nouky
27-07-14, 17:02
Mijns inziens onlogisch dat GEXTE een spel-ban heeft gekregen voor opmerkingen op het forum, ik hoop hem dan ook snel terug te zien in de gilde chat :).
Lijkt me erg onlogisch inderdaad.
Voor vloeken op wereldchat zal je immers ook geen forum ban krijgen lijkt me.
Misschien moeten we het maar gooien op dat BB_Rynrcer nieuw is en dat hij een foutje heeft gemaakt ;-)
Ik ga er ook van uit dat spelers die opmerkingen gemaakt hebben in deze pakhuis gate die mss niet correct geformuleerd waren gewoon na het weekend weer het spel in kunnen.
de reactie van BB:
O vandaar de plotse rust :p
BartSimpson
27-07-14, 20:55
Misschien moeten we het maar gooien op dat BB_Rynrcer nieuw is en dat hij een foutje heeft gemaakt ;-)
Ik ga er ook van uit dat spelers die opmerkingen gemaakt hebben in deze pakhuis gate die mss niet correct geformuleerd waren gewoon na het weekend weer het spel in kunnen.
+ 1
Helaas het is na het weekend al maar nog steeds geen toegang tot het spel
Geen antwoord op mijn bericht naar BB_Rynrcer met het verzoek of hij toch wat milder wil zijn.
En geen antwoord van het ondersteuningsteam of het een tijdelijke of permanente ban is.
Beetje jammer
Ik vind het in alle oprechtheid heel vervelend voor je edski. 'Beetje jammer' is een understatement.
Snap ook niets van de strategie die BB hanteert, met radiostilte en repressie redt je het niet. Ze zullen wel hun redenen hebben. Yep. Misschien. Toch?
Hendrikus59
30-07-14, 06:37
Jammer dat het allemaal zo uit de hand is gelopen.
Ik vind het een fijn spel om te spelen, maar als ik dit allemaal zo lees, krijg ik steeds minder zin in deze Game The Setters Online, heb er veel energie ingestoken.
Het kan zo maar over zijn wacht het maar af , met een Ban of zo, ik vind het wel erg hoor wat er nu allemaal is gebeurd, A. U. B Geef GEXTE een nieuwe kans.
Hij/Zij geeft goede tips en is al zo lang aktief.
Geef onze GEXTE terug A U B .
Groeten van Hendrikus59
MOD_Lentox
30-07-14, 08:14
Beste mensen,
BB Bekijkt alles objectief. Dus het kan niet maar zo zijn dat BB iemand zomaar een ban geeft.
Astublieft geen foutieve informatie verspreiden.
MOD_Lentox
Lord_Spookstah
30-07-14, 08:42
Lentox het siert je dat je het opneemt voor BB, maar niemand is objectief en zeker niet iemand die in de verdediging wordt gedrukt. (wat ze volgens mij aan zich zelf te danken hebben in dit geval)
En daar kun je een heel aantal mooie Nederlandse gezegden op los laten zoals: een slager die zijn eigen vlees keurt, een kat in het nauw maakt rare sprongen etc.
Uit de faq van BB : Wat kan ik doen als ik ze niet mee heb?
Het maakt niet uit waar je ze vandaan haalt. Je kunt degenen die je te kort komt kopen in de shop of het ruilsysteem.
Je vrienden mogen je ook helpen.
In het uiterste geval dus edelstenen kopen in de shop en daarvan de pakhuizen ( 750 gems p.st) betalen.
Komt dat mega-happyhour even goed uit zo vlak voor het onderhoud en de 2e ronde van de terugroepactie :D
Beste mensen,
BB Bekijkt alles objectief. Dus het kan niet maar zo zijn dat BB iemand zomaar een ban geeft.
Astublieft geen foutieve informatie verspreiden.
MOD_Lentox
dat lijkt mij werkelijk onmogelijk als je een mens bent. objectiviteit blijft in menselijke termen maar heel relatief. er is geen mens die volledig objectief is. en misschien heb ik er overheen gelezen, beste lentox, maar ik lees nergens "zomaar een ban", maar ik kan me ook vergissen en ben ook niet volledig objectief, ook al zou ik dat willen.
begrijp best dat je loyaal bent naar je nieuwe baas, BB ..., maar zo'n reactie geeft toch ook weer aan dat ook jij niet objectief bent/ kunt zijn.
ik ben van mening dat soms te veel verwezen wordt naar regels in het reglement, die te vaag zijn en/of te veel over laat aan de interpretatie van tso medewerkers en daarom doe ik bij deze het verzoek om nog 'ns naar de regels te laten kijken door een "objectief" ander persoon, om deze in het kader van met helderdere redenen iemand te waarschuwen / ergens op aan te spreken.
groet,
er kan toch ook eerst een waarschuwing gegeven worden? eventueel in de vorm van een ban van een week? is een permanente ban dan niet meteen heel extreem?
beste BB,
kunnen jullie dit niet als volwassen mensen oplossen?
het is maar een spel en om dan iemand een ban te geven gaat erg ver.
Gexte is een belangrijke pion in onze gilde.
en er zijn al een aantal mensen mee gestopt door deze ban, het zal mij
dan ook niet verbazen als er meer mensen mee zouden stoppen.
Hoop dan ook van harte dat Onze Gexte weer terug komt in het spel
MVG Roykremer
MOD_Lentox
30-07-14, 14:58
Beste Santos,
Op 28-07-2014 heeft BB_Rynrcer aangekondigd dat er op 30-07-2014 tussen 15:00 en 15:30 een kort onderhoud gedaan zou worden.
Iedereen kon dit lezen bij het inloggen op de server.
Het zou misschien wel fijn zijn als er in-game ook eens een pop-up kwam over tussentijdse onderhoud momenten.
Want niet iedereen komt via de homepage binnen. Als je namelijk ingelogd staat ga je bij sommige browsers gelijk door naar het spel.
Dus een reminder in-game als pop-up zou wel fijn zijn voor degene die niet via de homepage inloggen.
Tevens ben je dan altijd op de hoogte.
Thx Lentox wou mijn reply aanpassen maar bedacht me ineens.
Feit blijft wel dat de communicatie beter mag.
Geen kritiek maar een tip want ik zie het in veel topics uit de hand lopen.
PS. de tekst van het onderhoud stond niet op de home page dat was pas later gisteren dus kon ik dat niet lezen toch?
Nelleke199
31-07-14, 12:15
Dat bericht heeft er niet vanaf 28.07 gestaan Lentox, dat stond er pas op 30.07 nadat dat onderhoud al af was. Je hebt ons zelf in de wereld chat op de hoogte gesteld toen er klachten waren vanwege het niet kunnen inloggen tijdens dat onderhoud.
Dat de communicatie gewoon steeds slechter wordt is mij wel duidelijk, maar ik vind het wel ver gaan dat er nu steeds gedaan wordt alsof wij niet goed opletten ipv TSO. Het onderhoud van de afgelopen nacht is ook niet aangekondigd en duurde niet tot 05.26 uur zoals in het bericht staat van de CM, ik kon er nog niet op om 06.30 uur. Ik heb op dat moment een bericht geplaats op het forum.
Deze reactie van mij lijkt misschien kinderachtig, maar onwaarheden vertellen om eigen fouten toe te dekken, daar heb ik een hekel aan. Het spijt mij te moeten schrijven dat ik met steeds minder plezier inlog op Settlers.
En toen was het weer stil......
Maar doe nog een poging.
Ben zelf admin geweest op een site en stilzwijgen op waarheden helpt niet en werkt averechts.
Wat nelleke al zegt en ikzelf dat het niet op de homepage stond is de waarheid.
Wat Rood en ik al zei over de pakhuizen is ook waarheid.Het is niet fair tegenover de eerlijke spelers.
Waarom word er elke keer ontwijkend geantwoord op de vragen van ons vraag ik me af.
Ik zie steeds meer spelers stoppen en als ik dat zie moet BB dat toch ook zien lijkt me.
Kom nu eens met een redelijke oplossing want topics weghalen resulteert alleen maar in meer frustratie bij de leden.
En zal de discussie nooit stoppen .
Ik hoop dan nu ook op een goede reactie zonder om de hete brij heen te draaien.
BB_Rynrcer
01-08-14, 00:21
En toen was het weer stil......
Maar doe nog een poging.
Ben zelf admin geweest op een site en stilzwijgen op waarheden helpt niet en werkt averechts.
Wat nelleke al zegt en ikzelf dat het niet op de homepage stond is de waarheid.
Wat Rood en ik al zei over de pakhuizen is ook waarheid.Het is niet fair tegenover de eerlijke spelers.
Waarom word er elke keer ontwijkend geantwoord op de vragen van ons vraag ik me af.
Ik zie steeds meer spelers stoppen en als ik dat zie moet BB dat toch ook zien lijkt me.
Kom nu eens met een redelijke oplossing want topics weghalen resulteert alleen maar in meer frustratie bij de leden.
En zal de discussie nooit stoppen .
Ik hoop dan nu ook op een goede reactie zonder om de hete brij heen te draaien.
Beste Santos,
Het antwoord op je vragen (en op dat van andere vragen in deze thread) is al gegeven in de berichten 'Misbruik bug Verbeterde pakhuizen' en 'Update verbeterde pakhuizen' van 18 en 23 juli jongstleden. Er is tot nu toe geen verandering gekomen in deze informatie.
Met vriendelijke groet,
BB_Rynrcer
Hendrikus59
01-08-14, 04:55
Voor mij geld het zelfde,Hallo mede spelers .
Ik vind het heel erg, dat spelers uit Div. Gilden in de Ban zijn gezet.
Of dit nou komt door de komst van die nieuwe BB of anders, spelers die niet expres het spel hebben geforceerd of andere problemen die ik niet weet.
Zoals mijn Gilde Tempeliers weten, dat ik maar kort per dag spel, dit i v m ziekte Rug en Nek hernia Cronische Otrose (botontkalking), Nogmals ik vind het heel erg dat GEXTE in de Ban is gezet.
Ik vind ook jammer dat ik op mijn ledenlijst geen muziek meer kan zetten door middel van Jou tube, alleen nog maar tekst.
Ook zit ik met een Bug, hooftmissie, bevrijd het thuisgebied niveau 15 nodig, dit staat er bij mij ruim 1.5 jaar in, heb daar al tig keer over gemaild naar de BB s , ze doen er niks aan.
ik vind het jammer dat wij op de blaren moeten zitten voor de foute Bugs in het spel, en verder zit ik er aan te denken om te stoppen met deze game, Ik heb een mooi eiland, dat is de reden dat ik nog speel the Setters online.
Beste Santos,
Het antwoord op je vragen (en op dat van andere vragen in deze thread) is al gegeven in de berichten 'Misbruik bug Verbeterde pakhuizen' en 'Update verbeterde pakhuizen' van 18 en 23 juli jongstleden. Er is tot nu toe geen verandering gekomen in deze informatie.
Met vriendelijke groet,
BB_Rynrcer
tja, dat is wel een hele leuke, beste Rynrcer. heb eindeloos lopen zoeken naar je verwijzing. daar staat slechts 1 (re)aktie. alle pagina's die daarop volgden met reacties die toendertijd vermeld zijn, zijn verwijderd. de topic is gesloten, dus je kan niet meer reageren, dus als er nog vragen zijn gaan mensen natuurlijk of een nieuwe topic maken of in deze topic verder reageren. lijkt mij wel een erg logisch gevolg.
dat niet alleen, ik vind het jammer dat al die reacties op je verwijzing zijn verwijderd. daarmee lijkt het alsof tso een vrije forum hier censureert. ik zeg het voorzichtig ...., maar zou wel graag een antwoord hier op willen over hoe jullie dit zien, want ook bij andere topics, zoals "bijna" van redsno, wordt gewoonweg als topic afgesloten, zodat niemand meer kan reageren. ik heb hier m.i. terecht vragen over - en ik ben blijkbaar ook niet de enige. misschien nog beter om hier een apart topic over te beginnen, zodat niet alleen deze topic maar ook deze mijn reactie ten goede komt.
Wij zijn nog vrij mild in onze reacties. Ik heb nu ook het Franse forum eens nagelezen en dat levert weer andere inzichten op. Daar wordt door enkele spelers geopperd dat BB de bug opzettelijk heeft laten zitten, zodat ze nu achteraf extra geld kunnen verdienen aan de terugroepactie. Ik begrijp de handelswijze van BB in deze zaak in het geheel niet, maar zover wil ik dan toch net weer niet gaan ...
michael4david
03-08-14, 20:01
ik vond het persoonlijk ook uitlokking mits het waar was dat de bug bekend was zoals beweert'
en dan lijkt het er op dat bovenstaande aardig waar kan zijn
Maar mijn advies gooi de ontwikkelaars er uit neem een paar spelers die al level 50 zijn in dienst en dan komen er veranderingen in het spel.
Waardoor zelfs level 50 spelers weer geld willen spenderen.
Nu bloed het spel dood level 50 spelers kopen niks meer helpen de kleine spelers en het inkomen is weg
lol pegi 7 alsof een kind van 8 of 9 hier geld in stopt
BB kom is uit het kleine kamertje en word is wakker