Bekijk Volledige Versie : Hoe ver gaan we als er ook al prive gesprekken gecontroleerd worden !
Blue Byte weet dat deze bug onrechtmatig is misbruikt en heeft chat logs en andere logs m.b.t het spel. Sommigen hebben aanmoedigend in fluisters anderen erop gewezen om hier misbruik van te maken. I.p.v een bug te melden en spelers erop moesten attenderen dat dit niet eerlijk is hebben hun aanmoedigend velen verteld in hun gilden dat ze hier misbruik van moesten maken.
Deze text deed mij eigenlijk verbazen en vraag me daarom af of dit normale zaak is ?
dit heeft niks met pakhuizen silo iemand inlichten of wat ook te maken maar is binnendringen in iets waarvan verwacht mag worden dat het prive is.
met vriendelijke Groet ToYoSoFt
ps ik hoop toch wel een antwoord te krijgen van een medewerker van BB minimaal op dit item daar de quote ook door een BB medewerker geschreven is.
hoi, ik citeer mezelf even vanaf een ander draadje: dit poste ik meteen na de opmerking van Lentox
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MOD_Lentox Bekijk Berichten
Hallo,
Sommigen hebben aanmoedigend in fluisters anderen erop gewezen om hier misbruik van te maken.
Nou breekt m'n klomp. Hebben jullie ooit gehoord van privacywetgeving??? Ik vind het prima dat jullie meekijken in openbare chats, maar dat jullie in fluister, per definitie vertrouwelijk tussen 2 mensen, zitten mee te kijken gaat mij toch echt een brug te ver. Schandalig!
Het antwoord hierop was: we kijken niet mee.
Ik heb het er maar bij gelaten, want dat wordt alleen maar een welles-nietes-spelletje. Ik weet echter genoeg en zal ook in fluister geen privezaken meer vermelden.
Het kan ook zijn dat dit door spelers tegen de mods op hun spelersaccount is gebeurd he. Of dat dit in de chat is verteld en door mods/bb is opgepikt. Heb geen idee zelf. Als het uit logs van fluisters zelf komt die bb zou hebben opgeslagen dan gaat dat wel over de schreef idd, dit schendt gewoon privacyrechten.
BlackMedusa
19-07-14, 15:00
Hallo,
Sommigen hebben aanmoedigend in fluisters anderen erop gewezen om hier misbruik van te maken.
Dus met andere woorden dit kunnen ze wel , als er gerapporteerd wordt dat dames/meisjes lastig worden gevallen in fluister, krijg als antwoord dat ze hier niks tegen kunnen doen, tenzij de bewuste persoon het gesprek kopieert en naar ondersteuning stuurt, zo zie je maar weer, hoe krom het hier allemaal aan toe gaat
Ik heb duidelijk gelezen dat medewerker van BB aangeeft dat er via de fluister berichten zijn verstuurd om de bug enz door te geven.
en ik zeg heel nadrukkelijk als dit het geval is ( lees citaat van medewerker BB)
is er gelezen in de fluistergesprekken van spelers onderling!
Wat vreemd dat jullie beginnen te roepen over "privacy-wetgeving" in een spel dat door iemand anders wordt geleverd dan jezelf.
Als je privacy wil, dan stuur mekaar een mail via andere wegen dan het BB-netwerk.
Wat wel krom is, is inderdaad dat BB zegt niks tegen "fluister-terreur" te kunnen doen, omdat men dit niet kan nalezen :p
Wat vreemd dat jullie beginnen te roepen over "privacy-wetgeving" in een spel dat door iemand anders wordt geleverd dan jezelf.
M'n telefoonverbinding wordt ook door iemand anders geleverd, en de provider faciliteert, net als BB via de fluisteroptie, lijkt me dat KPN ook niet zomaar mag meeluisteren
Als je privacy wil, dan stuur mekaar een mail via andere wegen dan het BB-netwerk.
Wat wel krom is, is inderdaad dat BB zegt niks tegen "fluister-terreur" te kunnen doen, omdat men dit niet kan nalezen :p
Mwah dit werkt iets gecompliceerder dan als je aangeeft. Openbare chat mag BB regels stellen en doen wat ze willen. Bij privé gesprekken die via de fluister worden gevoerd ligt dit nu eenmaal anders en ligt die privacywetgeving wel degelijk (internationaal) heel erg hoog.
waldmeister
20-07-14, 10:12
Alle vormen van communicatie - ook in game en dus ook de fluister - moeten worden opgeslagen opdat de overheid dit kan opvragen met een gerechtelijk bevel. Dit om bijvoorbeeld opsporing te kunnen doen op terrorisme e.d. (niet dat ze altijd een bevel hebben overigens, en het toch doen)
Het is toch krom als ze wel je gewone email, sms, telefoon, post, blackberry, whatsapp en wat er allemaal nog meer is wel mogen afluisteren (met bevel), maar in game niet. Ga er maar vanuit dat alles dus wordt opgeslagen.
Een ander verhaal is of er "live" mee gekeken kan worden op de fluister. Technisch is dat natuurlijk te doen, maar het is niet waarschijnlijk dat MOD's dat kunnen. Sommig BB personeel (betaald) ongetwijfeld wel, als is het maar om technische problemen op te kunnen lossen. Het is dus m.i. meer de illusie van privacy die door BB wordt aangehangen, dan dat het werkelijk ook technisch volledig dicht staat.
MOD_Lentox
20-07-14, 11:55
Bij deze adviseer ik nogmaals dat jullie de regels van Ubisoft even bekijken. Spelers maken nare dingen mee in chat.
wat julllie vergetenis dat BBB verwacht dat spelers foute dingen doorspelen, dus ook de flisters en gildechats in screenshots, zo'n screen aangebracht door derden, mag BB dus gebruiken, en da heb ik he tnog niet over het verplicht moeten opslaan, van de staat uit, van gegvens voor x aantaal tijd
Artikel 10: Privacy - Hoofdinhoud
Grondwet voor het Koninkrijk der Nederlanden (2008)
Hoofdstuk 1: Grondrechten
Artikel 10
1.
Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op eerbiediging van zijn persoonlijke levenssfeer.
2.
De wet stelt regels ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer in verband met het vastleggen en verstrekken van persoonsgegevens.
3.
De wet stelt regels inzake de aanspraken van personen op kennisneming van over hen vastgelegde gegevens en van het gebruik dat daarvan wordt gemaakt, alsmede op verbetering van zodanige gegevens.
Toelichting
In dit artikel staat dat iedereen het recht heeft om in de beslotenheid van zijn persoonlijke levenssfeer met rust te worden gelaten en om bijvoorbeeld niet te worden afgeluisterd.
De persoonlijke levenssfeer omvat onder meer:
-
het huis
-
de briefwisseling
-
de communicatie via telefoon en andere communicatiemiddelen
-
het recht om niet te worden bespied of afgeluisterd
-
het recht op zorgvuldige behandeling van persoonlijke gegevens
-
het recht op eerbiediging van het innerlijk leven
-
het recht op eerbiediging van de lichamelijke integriteit
De wet kan in bepaalde gevallen dit recht beperken, bijvoorbeeld bij de opsporing van misdaden. Ook maakt de wetgever regels voor het gebruik van privacygevoelige gegevens.
In eenvoudig Nederlands
1.
Iedereen heeft recht op rust en privacy. In de wet kunnen uitzonderingen staan. In de wet kan ook staan dat iemand anders uitzonderingen mag maken.
2.
De overheid mag persoonlijke gegevens van iemand niet zomaar gebruiken.
3.
Iedereen heeft er recht op te zien wat er over hem is vastgelegd. En kan gegevens laten veranderen als ze niet juist zijn.
Bron: http://www.denederlandsegrondwet.nl/9353000/1/j9vvihlf299q0sr/vgrnbl6ah4zz
Ik heb dan ook een officiële klacht ingediend bij Bluebyte/Ubisoft, deze schending van grondrechten is ontoelaatbaar. Hoe 'nobel' de motieven van BB dan ook mogen zijn, het schenden van de basisprincipes van onze rechtsstaat gaat zonder meer tien stappen te ver en is onacceptabel.
Op dezelfde manier BB spelers aanspreekt op fair-play spreek ik hierbij Bluebyte/Ubisoft aan op hun verantwoordelijkheden.
michael4david
20-07-14, 19:54
Beste spelers zelfs moderators kunnen hier waarschijnlijk prive lezen dit is niet om jullie te bespieden.
Ik ben zelf een moderator geweest op een heel groot spel
Ik kon ook de prive,s lezen en wij kijken er ook regelmatig in om te kijken of er niks vreemds gezegd word
(kinderlokkers) en dat soort fratsen . en elk prive gesprek word opgeslagen voor bescherming van kinderen
is voor ons volwassenen niet leuk. maar helaas gebeurt het meer dan wij denken op dit soort spelletjes dat ze actief zijn
succces allemaal
Beste spelers zelfs moderators kunnen hier waarschijnlijk prive lezen dit is niet om jullie te bespieden.
Ik ben zelf een moderator geweest op een heel groot spel
Ik kon ook de prive,s lezen en wij kijken er ook regelmatig in om te kijken of er niks vreemds gezegd word
(kinderlokkers) en dat soort fratsen . en elk prive gesprek word opgeslagen voor bescherming van kinderen
is voor ons volwassenen niet leuk. maar helaas gebeurt het meer dan wij denken op dit soort spelletjes dat ze actief zijn
succces allemaal
Zoals ik al zeg, hoe nobel het doel ook mag zijn, ook moderators dienen zich aan de wet te houden! Als iedere moderator denkt dat de wet niet voor hem/haar geldt is het hek van de dam. Als een moderator aanwijzingen heeft dat er onoorbare gedragingen plaatsvinden dan is hij/zij verplicht hier aangifte van te doen bij de politie. De politie voert het onderzoek, niet de moderator, en al helemaal niet door middel van onwettige praktijken.
En mocht je het hier niet mee eens zijn, dan zul je 40.000 handtekeningen moeten verzamelen om een burgerinitiatief in de tweede kamer te laten behandelen. Natuurlijk is lobbyen bij Kamerleden ook een optie. Bedenk wel dat het aanpassen van de Grondwet niet binnen een maandje geregeld is.
UnDutchable
20-07-14, 22:56
Persoonlijk vind ik het nogal naief mensen... dat men verwacht binnen een chatfunctie in een spel alles zomaar kan zeggen...
Het recht van prive etc. zoals de NL grondwet weliswaar stelt heeft daar weinig mee te maken.
BB heeft spelers ook te beschermen, zoals hierboven staat met kinderlokkers en allerlei andere ongein. Hiervoor heeft zij het recht chats (dus ook prive) en zelfs de plicht die te controleren.
Zodra zij gaat publiceren wat mensen chatten praat men over schending van de privacy... Tijd om de algemene voorwaarden er wellicht bij te pakken ;-)
Persoonlijk vind ik het nogal naief mensen... dat men verwacht binnen een chatfunctie in een spel alles zomaar kan zeggen...
Het recht van prive etc. zoals de NL grondwet weliswaar stelt heeft daar weinig mee te maken.
Onze grondwet heeft daar alles mee te maken, deze geldt voor ook voor organisaties zoals Bluebyte. En even voor de duidelijkheid, we hebben het hier in dit topic over privé gesprekken gevoerd in het fluister kanaal, niet over de publieke wereld-chat.
BB heeft spelers ook te beschermen, zoals hierboven staat met kinderlokkers en allerlei andere ongein. Hiervoor heeft zij het recht chats (dus ook prive) en zelfs de plicht die te controleren.
Dat recht hebben zij niet, Noch de rechterlijke macht, noch de bevoegde Minister heeft Bluebyte het mandaat verleent privé chat te mogen 'tappen', en het beschermen van spelers dient te geschieden door de politie te informeren. Niet door op eigen houtje onwettige acties uit te voeren.
Zodra zij gaat publiceren wat mensen chatten praat men over schending van de privacy... Tijd om de algemene voorwaarden er wellicht bij te pakken ;-)
Ik dacht al... waar blijft het... die algemene voorwaarden,
De algemene voorwaarden van Bluebyte/Ubisoft zijn ondergeschikt aan onze Grondwet. De enige wet- en regelgeving die in hiërarchie boven de GW gaat zijn internationale verdragen zoals het Europees verdrag voor de rechten van de mens.
Regelgeving opgelegd door privaatrechtelijke rechtspersonen (zoals BB) staat op de onderste tree, in de hiërarchische lijn gezien.
BlackMedusa
21-07-14, 12:12
Ik heb het al eens geschreven, ze zeggen daar dat ze geen fluisters kunnen lezen, mensen die inderdaad lastig zijn gevallen in fluisters met viezigheid en oneerbare voorstellen, heb ik al eens door gegeven , dan zegt ondersteuning dat die personen een screenshot moeten maken en opsturen , daar ze anders niks kunnen en ten tweede mod's kunnen geen fluisters lezen, dan die van hunzelf
MOD_Lentox
21-07-14, 12:22
Volgens mij is er een misverstand.
Moderators kunnen geen fluister berichten lezen.
BB heeft fluister logs (screenshots) van spelers die gemeld hebben dat er misbruik gemaakt werd van een bug. Verder weten ook wij moderators niet of logs worden opgeslagen of niet.
Nu BB wordt aangesproken op het overtreden van de regels blijken er ineens screenshots te zijn, iets wat wij als spelers natuurlijk nooit kunnen verifiëren. We kunnen dus niets anders als Mod_Lentox op z'n blauwe ogen geloven (en inderdaad, mochten die screenshots daadwerkelijk bestaan dan mogen die ons nooit getoond worden).
Ik denk dat de enige manier om zekerheid te krijgen is een beroep doen op de spelers die zo'n screenshot zouden hebben geüpload.
Dus, ben jij -of ken jij- iemand die het verhaal van Mod_Lentox kan bevestigen, laat het ons (de spelers) dan alstublieft weten, zodat deze onduidelijkheid snel uit de wereld geholpen kan worden.
MOD_Lentox
21-07-14, 12:57
Om de privacy van de door de speler verstrekte shots te garanderen, worden gegevens niet met derden gedeeld.
Om de privacy van de door de speler verstrekte shots te garanderen, worden gegevens niet met derden gedeeld.
Ja, dat schreef ik dus zojuist al, de betreffende spelers zullen dit zelf moeten bevestigen.
BartSimpson
21-07-14, 14:05
Screenshots? Laat me niet lachen.
Een medespeler meld aan u dat je een extra pakhuis kan krijgen door ff uit te loggen en weer in te loggen.
Deze doet dat in de fluister om je te helpen aan een extra pakhuis.
Je kan jezelf de vraag is of het etisch is om GEbruik te maken van een functie van het spel (die niet zo bedoeld was maar wel meer dan een maand bekend was en waar
men aan verzaakte om deze op te lossen/aan de spelers te melden dat GEbruik maken van deze functie bestraft zou worden) en dit aan te moedigen in de chat.
De persoon die dit bekend maakt aan andere spelers doet dit om die spelers te helpen aan een extraatje.
Is het dan etisch om een speler die u wil helpen te gaan aangeven en te behandelen als crimineel?
Sommigen hebben aangegeven.... Sommigen, dat zijn dus meerdere spelers hier op de NL wereld.
Ik geloof wel in 1 gefrustreerde speler die zelf net te laat was om extra pakhuizen te pakken.
Maar dat de ene speler na de andere screenshots zou maken en doorsturen naar BB om
aan te klagen dat spelers aanmoedigen om GEbruik te maken van een functie, dat geloof ik echt niet.
Het is zeeeer duidelijk dat hier prive chats zijn afgeluisterd, al dan niet door het nalezen van een log, live volgen, filter op bepaalde woorden,...
En dat gaat mij echt te ver.
Wereld/Hulp/Handel zijn publiek en daar log en lees je maar zoveel je wil.
Gildechat is voor gilde en daar lees je niet mee.
Fluister chat is volledig prive tussen 2 personen, daar blijf je helemaal uit.
Ik begrijp dat het de taak van de moderator is om zijn werkgever te verdedigen maar vast staat dat BB
hier grove fouten heeft gemaakt en eens moet nadenken over de toekomst.
Dit gaat nog lang sporen nalaten. Het zou BB sieren mochten ze ons een dagje premium en wat graniet kado doen als verontschuldiging voor de schending van onze privacy door het afluisteren van de chats.
Normaal zou ik me in het hele debat niet moeien omdat ik geen 4 of meer verbeterde pakhuizen heb verkregen en dus niet in de bedreigde categorie zit.
Maar deze afluisterpraktijken vind ik zo schandalig dat ik wel moet reageren.
Wil er nog ff bij zeggen dat ik van plan was edels te kopen om een edelstenengroeve en een MMA te kopen, dit ga ik nu uitstellen tot duidelijkheid heb over
hoe BB in de toekomst met de privacy om zal gaan.
Sorry kon het toch ook niet laten. Ik lig hier rollend op de grond van het lachen dat mensen zich zo druk maken dat BB eventueel fluister chat hebben gelogd. Ga demonstreren tegen de NSA ofzo.
Als ik echt een persoonlijk gesprek met iemand wil voeren vind ik wel andere wegen. Telefoon...skype... oh nee wacht dat schijnt ook getapt te worden.
Ik ben blij dat het eventueel gelogd wordt, zodat er inderdaad beroep op kan worden gedaan. Van mij kant kan er niet genoeg worden getapt, mensen die hier iets op tegen hebben, hebben naar mijn mening iets (illegaals) te verbergen.
Nu ga ik waarschijlijk beticht worden dat ik afwijk. Maar (ik ben niet thuis in wetten en regels) is downloaden uit illegale bron tegenwoordig niet illegaal? Toch weet ik zeker dat mensen die hier zitten te kwaken over hun privacy nog steeds uit illegale bron downloaden. Om maar over de wetgeving te praten (Europese staat boven NL wetgeving).
Prettige dag nog verder.
ik krijg er een punthoad van
Misschien is controle wel nodig! Diegenen die zich opwinden zullen wel over zaken praten die weinig of niks met deze game te maken hebben:)
En daarvoor zijn andere mogelijkheden te bedenken. Fluisteren betekend altijd nog (zacht praten) Privé zaken!!!! omg lolz. Maar het kan natuurlijk ook belangrijk zijn als je in het echte leven weinig te fluisteren hebt:)
Hoe kom je op het idee dat iets op internet prive is ?
michael4david
23-07-14, 19:12
Ben het niet helemaal met je eens mod lentox
IK ben zelf moderator geweest paar jaar en wij konden wel degelijk de prive,s lezen
Of dat hier kan kan ik niet zien maar aangezien het ook voor kinderen is is deze functie hoogswaarschijnlijk wel aanwezig.
Misschien dat de normale mods de rechten niet hebben gekregen.
Maar als er hier uberhaubt bescherming is voor kleine kinderen tegen pedofielen.
Hoort het wel degelijk aanwezig te zijn.
Zoniet is dit spel bij uitstek geschikt voor uitlokken van kleine kinderen.
Hoop dat het dan gauw veranderd naar pegi 18+
Ben zelf met het andere spel gestopt wegens betrappen van een pedofiel.
zat notabene in me eigen gilde.
Ik hoor het de advocaat van die pedofiel het al zeggen: Onrechtmatig verkregen bewijs... resultaat: de rechter kan niet anders als 'm laten lopen.
Dat is het resultaat als een moderator zich niet aan de wet houdt!
Dus, michael4david hoe goed de bedoelingen van de moderator ook mogen zijn, je trekt altijd aan het kortste eind als u de wettelijke regels niet opvolgt.
Natuurlijk wil ik ook dat dat soort smerige praktijken tot een eind komen, maar dan wel volgens de regels geldend binnen onze rechtsstaat.
Elke game, chat, fileserver heeft het commando "spy" of gelijkwaardig om een invidu te volgen. Wil je een gecontroleerde chat gebruiken, dan iets extern met SSL codering zoals irc met een coding zodat alleen de unieke sleutels per kanaal of gebruiker deelt.
Stuur dan niet deze sleutel via de zelfde kanaal / server ben je weer bij af :)
Volgens mij is er een misverstand.
Moderators kunnen geen fluister berichten lezen.
BB heeft fluister logs (screenshots) van spelers die gemeld hebben dat er misbruik gemaakt werd van een bug. Verder weten ook wij moderators niet of logs worden opgeslagen of niet.
Maar het is zo kinderlijk eenvoudig om met een fotobewerkingsprogramma zoals PHOTOSHOP een SCREENSHOT te bewerken en te manipuleren dus ook een screenshot is GEEN garantie dat het ook daadwerkelijk zo is dus zal bij het des betreffende online game aanbieder toch in de log bestanden gekeken MOETEN worden of het gene wat beweerd word met de SCREENSHOT ook DAADWERKELIJK zo is.
En of de MODS dit nu WEL of NIET kunnen is niet zo belangrijk er zal binnen de online game aanbieder toch iemand zijn die dit moet kunnen nakijken.
Dit ook om de persoon die beschuldigd word door middel van een SCREENSHOT te beschermen tegen valselijke beschuldigingen.
Doen van valse aangifte, valse beschuldiging (lasterlijke aanklacht) en valse melding. Als iemand slachtoffer is geworden van een strafbaar feit, dan kan hij daarvan aangifte doen bij de politie. Het doen van valse aangifte is strafbaar gesteld bij wet, in artikel 188 Wetboek van Strafrecht. Als tijdens een onderzoek blijkt dat een persoon valse aangifte heeft gedaan, dan wordt vervolging tegen de aangever ingesteld. De door de politie gemaakte kosten worden op hem verhaald.
Gezien bovenstaande artikel moet het dus wel mogelijk zijn om ALLE chats indien nodig moeten kunnen nagekeken worden.
Kortom als je niets te verbergen hebt en niets strafbaars gedaan hebt zou het je niet moeten uitmaken of ze dit wel of niet inkijken.
Dit heeft mijn inziens niets te maken met prive in mijn optiek het enige wat prive zou moeten zijn is wat je binnenshuis doet.
Alles wat jij in openbare gelegenheden doet of in publieke games moet kunnen gemonitord zonder dat daar direct iets mee gebeurt tot het moment dat je iets strafbaars doet.
Maar dat is mijn mening.
Maar het is zo kinderlijk eenvoudig om met een fotobewerkingsprogramma zoals PHOTOSHOP een SCREENSHOT te bewerken en te manipuleren dus ook een screenshot is GEEN garantie dat het ook daadwerkelijk zo is dus zal bij het des betreffende online game aanbieder toch in de log bestanden gekeken MOETEN worden of het gene wat beweerd word met de SCREENSHOT ook DAADWERKELIJK zo is.
En of de MODS dit nu WEL of NIET kunnen is niet zo belangrijk er zal binnen de online game aanbieder toch iemand zijn die dit moet kunnen nakijken.
Dit ook om de persoon die beschuldigd word door middel van een SCREENSHOT te beschermen tegen valselijke beschuldigingen.
Op zo'n moment zal de advocaat van de verdachte de rechter vragen de chat logs op te eisen bij de desbetreffende game. Het gebruiken van de chat logs op gerechtelijk bevel is een heel verschil met een moderator die hier op eigen houtje in gaat lopen rommelen.
Het hebben van chat-logs is op zichzelf geen probleem, het onrechtmatig gebruik maken van chat logs wel.
Doen van valse aangifte, valse beschuldiging (lasterlijke aanklacht) en valse melding. Als iemand slachtoffer is geworden van een strafbaar feit, dan kan hij daarvan aangifte doen bij de politie. Het doen van valse aangifte is strafbaar gesteld bij wet, in artikel 188 Wetboek van Strafrecht. Als tijdens een onderzoek blijkt dat een persoon valse aangifte heeft gedaan, dan wordt vervolging tegen de aangever ingesteld. De door de politie gemaakte kosten worden op hem verhaald.
Klopt, maar dat is dan ook een risico wat je neemt als je aangifte gaat doen tegen iemand.
Kortom als je niets te verbergen hebt en niets strafbaars gedaan hebt zou het je niet moeten uitmaken of ze dit wel of niet inkijken.
Dit heeft mijn inziens niets te maken met prive in mijn optiek het enige wat prive zou moeten zijn is wat je binnenshuis doet.
Alles wat jij in openbare gelegenheden doet of in publieke games moet kunnen gemonitord zonder dat daar direct iets mee gebeurt tot het moment dat je iets strafbaars doet.
Maar dat is mijn mening.
En dit is het punt waar uw berichtje van feiten overgaat op meningen, en uw mening is een veelgehoorde mening... maar helaas voor u, is dit vooralsnog niet toegestaan.
Op zo'n moment zal de advocaat van de verdachte de rechter vragen de chat logs op te eisen bij de desbetreffende game. Het gebruiken van de chat logs op gerechtelijk bevel is een heel verschil met een moderator die hier op eigen houtje in gaat lopen rommelen.
Het hebben van chat-logs is op zichzelf geen probleem, het onrechtmatig gebruik maken van chat logs wel.
Klopt, maar dat is dan ook een risico wat je neemt als je aangifte gaat doen tegen iemand.
En dit is het punt waar uw berichtje van feiten overgaat op meningen, en uw mening is een veelgehoorde mening... maar helaas voor u, is dit vooralsnog niet toegestaan.
Idd hoort het op de juiste wijze gedaan te worden het moet ook niet zo zijn dat ze maar naar willekeur in berichten kunnen gaan kijken er moet wel een DUIDELIJKE aanleiding voor zijn.
Dus hoort er bij een online game aanbieder wel degelijk iemand te zijn die als het nodig is bij de juiste gegevens kan komen om daarna de juiste stappen te kunnen ondernemen.
En idd in sommige gevallen zal justitie er bij aan de pas moeten komen en in sommige gevallen niet.
Dat zal dan eerst bekeken moeten worden door de desbetreffende online game aanbieder of de kwestie zwaar genoeg weegt om justitie in te schakelen.
En dat zouden ze kunnen beoordelen aan de hand van de zogenaamde screenshots die worden aangeleverd of ze zelf stappen ondernemen of het uit handen geven.
Idd is dat dan het risico dat je neemt.
Daarom zei ik ook dat dat mijn mening is :-) en helaas dat dat nog niet word toegestaan maar mss veranderd dat OOIT nog eens je weet maar nooit.
Beste mensen,
Ik heb het interessant gevonden om met jullie van gedachten te wisselen over het al dan niet gebruiken van chat logs. Maar nu is voor mij de tijd gekomen om m'n koffer in te pakken en TSO voor een paar weekjes te verlaten.
Ik wil nog een laatste dingetje kwijt over deze discussie en dat betreft mijn motivatie van dit standpunt. Als ik zo de door iedereen geschreven posts teruglees krijg ik het gevoel dat jullie mij zien als ofwel iemand met een verborgen agenda die bang is om z'n privacy te verliezen ofwel als iemand die fel protesteert tegen de NSA en een groot aanhanger is van een politieke partij die ik hier maar niet met naam zou noemen...
In beide gevallen zitten jullie er flink naast. Mijn motivatie vinden jullie in de geschiedenisboekjes, onze voorvaderen hebben hard gevochten voor de democratische rechtsstaat waar wij, hier in west Europa in leven. of we het nou hebben over de 80 jarige oorlog of wat verser in ons collectieve geheugen, de bezetting door de nazi's, het verliezen van burgerrechten is simpelweg onacceptabel. Iedereen heeft recht de bescherming van deze rechten, waar dit persoon ook van verdacht wordt. En als het recht op persoonlijke levenssfeer dan al geschonden moet worden, dan alleen volgens de in de wet beschreven voorwaarden en niet door een of andere moderator die denkt dat hij/zij het zelf wel even regelt.
Dit was het laatste wat ik over dit onderwerp wil schrijven. Ik wens jullie allemaal een fijne zomer en tot over een paar weekjes.
fijne vakantie bucket ik heb in elk geval wel genoten van jou kijk op de hele kwestie.
En vind ook wel dat je gelijk hebt in je standpunt.
Maar in sommige gevallen zou er meer KIJK op de mens moeten zijn zodat ze beter beschermd kunnen worden tegen de kwaadwillende.
tja, ik vind het buitengewoon onverstandig dat zo'n dreigmail vanuit tso gestuurd wordt. als je van tevoren goed nadenkt dan zal je nooit het doel bereiken dat je als spel hebt. of je eist het terug en krijgt het terug, maar verliest de speler met nog meer spelers. of je eist het terug en krijgt het niet terug, zelfs niet middels een juridische procedure en je verliest de speler met nog meer spelers.
tso heeft zelf veroorzaakt dat je de mogelijkheid had om meer pakhuizen te krijgen. of het nou wel of niet de bedoeling was. zij zijn daar in gebreke gebleven. en de speler heeft daar simpelweg gebruik van gemaakt. of het nou wel / niet rechtmatig was, wel / niet ethisch was....., zo liggen de feiten.
de wijze waarop er verder mee omgegaan wordt, namelijk een dreigmail rondsturen door tso zet daarmee volledig de verkeerde toon, waardoor je alles op z'n kop zet en alle doelstellingen van het spel overboord gooit. is er dan niet iemand die daar bij tso een verstandigere richting in dit beleid had kunnen geven?? wat wil tso nou eigenlijk bereiken? willen ze een juridisch advocatenspel ervan maken? lol.
kom op nou, tso-jongens, is het nou waard om deze toonzetting te activeren?? wat denken jullie daar nou echt mee te bereiken?!
BlackMedusa
24-07-14, 21:00
Wat ik hierover kwijt wil is het volgende Mod_Lentox probeert alles een beetje in goede banen te leiden en heeft totaal geen invloed over wat BB wel of niet doet, zij doen dit vrijwillig en komt het soms een beetje verkeerd over, ook hij zal niet over alle informatie beschikken, want van BB zelf kom je weinig te weten, ik ben zelf moderator hier geweest , sommige zullen zich dat herinneren, ik was Mod_Mistery dus spuw je gal naar BB op een fatsoenlijke manier dan wel maar niet naar de personen die hier vrijwillig hun tijd aan opofferen , een mod kan geen fluisters lezen en ook geen gildechats dus maak je daar niet druk over, wat BB wel kan is dus chatlogs oproepen van fluisters en gilde INDIEN dit nodig zou zijn.
Mijn mening BB heeft die fout veroorzaakt en mensen profiteren daarvan so what dat gebeurt overal en er zou inderdaad een beter weg moeten zijn om dit op te lossen.
.... erg jammer dat tso met dit soort akties bezig zijn .... zijn ze bang dat er over hen geroddeld wordt ofzo?
ik zou willen adviseren aan tso om hun aandacht wat meer gericht zijn op het oplossen van de eindeloze bugs in het spel. pas weer een bug opgemerkt die al een jaar eerder bleek te bestaan ....
tenslotte komen dit soort akties van tso alleen maar voort uit de bugs, die zij niet oplossen, zoals bleek in het laatste evenement van het pakhuis ....
verder vraag ik mij af of en tot in hoeverre er sprake is van censurering door tso op dit forum!? misschien nog beter om dit onderwerp apart als topic te beginnen ....