Bekijk Volledige Versie : Misbruik bug
Ik heb er geen misbruik van gemaakt. Krijg ik nu dan ook 2 extra verbeterde pakhuizen?
Belangrijker....Ik heb 1 reserve verb. pakhuis in mn stermenu staan. Wat gebeurt hier mee als ik deze in mijn stermenu laat staan?
PS: Reactie topic welke Skelril steeds opende bij een nieuwsbericht/aankondiging etc vond ik pesoonlijk wel makkelijk. Houd alles mooi centraal wat voor zowel spelers als admin gewoon overzichtelijker is lijkt me. Bij deze het voorstel om op dit vlak deze werkwijze ingezet door Skelril voort te zetten.
Dat bedacht ik dus ook kili, ik heb er twee gekregen van twee bevriende spelers, al voor dat er sprake was van een bug. Ik heb ze maar even op mijn eiland geparkeerd, want straks ben ik ze kwijt, als ik ze in het stermenu laat staan.
als ik het goed begreep dan krijgen de mensen die 4 pakhuizen of meer gehaald hebben uit de bug bericht van BB
Jawel dat begrijp ik, maar de vraag is wat er gebeurt met de pakhuizen die in het stermenu van spelers staan die geen bericht hebben gekregen? Blijven die gewoon staan of raken die ze ook kwijt omdat ze in het stermenu staan?
MOD_Lentox
18-07-14, 22:12
Jawel dat begrijp ik, maar de vraag is wat er gebeurt met de pakhuizen die in het stermenu van spelers staan die geen bericht hebben gekregen? Blijven die gewoon staan of raken die ze ook kwijt omdat ze in het stermenu staan?
Beste kili,
Waarom mogen spelers 3 of minder Verbeterde pakhuizen houden?
We mogen er niet van uitgaan dat iedere speler met 2 of 3 Verbeterde pakhuizen dat met opzet heeft gedaan.
Maar, we kunnen er wel zeker van zijn dat iedere speler die 4 of meer Verbeterde pakhuizen heeft opgevraagd, de bug heeft misbruikt.
En er staat ook bij:
Je ontvangt nog een bericht tijdens het onderhoud.
Kili weet je het nog steeds niet zeker dan kan je altijd een mail naar support sturen.
Als je minder dan 4 hebt ontvangen gebeurt er niets. Maar wel als je 4 en meer hebt kunnen bemachtigen. Heb je er 4 kunnen bemachtigen en heb je geen mail gekregen? Stuur dan een mail naar het ondersteuningsteam.
Nee ik heb er gewoon 1, maar deze staat gewoon in m'n stermenu. Ik lees dat alle pakhuizen uit het stermenu worden gehaald met het onderhoud. Gebeurt dit dan bij alle spelers of alleen diegene die een ingame mailtje hebben ontvangen?
MOD_Lentox
18-07-14, 22:30
Alleen bij spelers die 4 en meer pakhuizen hebben bemachtigd met het evenements kalender. Die hebben ook allemaal een bericht gekregen. De anderen hoeven zich geen zorgen te maken.
Beste GEXTE, helaas zat er een bug in de kalender van het zomerevenement. Het was mogelijk om de hoofdprijs (Verbeterde pakhuizen) meerdere keren op te vragen. Jij hebt 6 Verbeterde pakhuizen opgevraagd van de kalender en misbruik gemaakt van de bug om je account te verrijken. Aangezien we willen dat spelers “Fair Play” betrachten en de “Gebruiksvoorwaarden” respecteren, vragen we je om alle Vebeterde pakhuizen (op 1 na) terug te zetten in je stermenu. Zij zullen tijdens het volgende onderhoud uit het stermenu worden verwijderd.
Meer informatie / FAQ over dit onderwerp kan je vinden in de officiële forums.
Bedankt voor jullie begrip en medewerking.
Het “The Settlers Online” -team
ten eerste klopt dit niet en heb ik er maar 5 extra in plaats van 6... (volgens mij wordt dit na nadere bestudering van de post ook bedoeld, dus dat ik er 5 extra heb)
jullie hebben dat pakhuis die je krijgt voor het voltooien van de kalender die je gewoon standaard krijgt volgens mij ook meegeteld...
ten tweede, ik dacht dat dit een feature was en niet een bug, dus van misbruik kan geen sprake zijn als je gebruik maakt van een feature... normaal heeft BB zijn zaakjes altijd goed voor elkaar... ::kuch::
ten derde... er zijn eerder dergelijke bugs geweest waarbij er vervolgens ook niet is/was ingegrepen...
ten vierde, ik vind het helemaal terecht dat de mensen die er te veel hebben gehad/gepakt ze terug moeten geven, maar doe dit dan ook consequent en niet alleen deze ene keer!!!
ten vijfde, ik zal mijn teveel dus ook gewoon netjes terug geven, MAAR dit waren er maar 5 en geen 6, dus ik geef er dus ook maar 5 terug!
ten zesde, en dit is de belangrijkste: bij de start van het event was er ook een bug waardoor ik ook 1 extra pakhuis heb verkregen... ik EIS!!! nu dus ook dat dit ook terug wordt gedraaid en dat IEDEREEN die die feature/bug heeft gebruikt die dus ook netjes terug moet geven!!!
als je iets doet, doe het dan consequent en geen onderscheid maken!!!
MOD_Lentox
18-07-14, 23:52
ten tweede, ik dacht dat dit een feature was en niet een bug, dus van misbruik kan geen sprake zijn als je gebruik maakt van een feature...
Beste Gexte,
BB heeft alle logs en heeft ook niet voor niets jou een mail gestuurd. Dat ter zijde.
Als jij denkt dat het er 5 zijn dan adviseer ik jou om zo snel mogelijk een mail te sturen naar het ondersteuningsteam team.
ja, volgens mij had ik het niet goed gelezen, Lentox er staat namelijk:
vragen we je om alle Vebeterde pakhuizen (op 1 na) terug te zetten in je stermenu.
dus 1 mag ik er wel gewoon houden van die 6 ;)
dan kom ik inderdaad gewoon op de 5 uit...
Actie teruggave Verbeterde Pakhuizen:
Volgens de organisatie heb ik 4 pakhuizen teveel ontvangen. Dit is echter inclusief het pakhuis dat je sowieso zou krijgen. Dus heb ik maar 3 pakhuizen teveel ontvangen. (Twee pakhuizen heb ik verkocht.). Ik val nu onder de 3 pakhuizen groep en hoef dus niets terug te "storten".
MOD_Lentox
19-07-14, 09:14
Beste herman,
Heb jij een bericht gekregen van BB?
Ja. Ik heb een bericht ontvangen.
Bericht van B:
Beste herman, helaas zat er een bug in de kalender van het zomerevenement. Het was mogelijk om de hoofdprijs (Verbeterde pakhuizen) meerdere keren op te vragen. Jij hebt 4 Verbeterde pakhuizen opgevraagd van de kalender en misbruik gemaakt van de bug om je account te verrijken. Aangezien we willen dat spelers “Fair Play” betrachten en de “Gebruiksvoorwaarden” respecteren, vragen we je om alle Vebeterde pakhuizen (op 1 na) terug te zetten in je stermenu. Zij zullen tijdens het volgende onderhoud uit het stermenu worden verwijderd.
Meer informatie / FAQ over dit onderwerp kan je vinden in de officiële forums.
MOD_Lentox
19-07-14, 09:35
Beste herman,
Jij hebt dus 4 verbeterde pakhuizen kunnen bemachtigen. Dit wil zeggen dat jij er 3 terug moet geven en 1 mag houden.
Dit is typisch een geval van recht praten wat krom is .....
daar heb je gelijk in...
maar hoezo wordt die grens gesteld bij 3???
1 kan per ongeluk zijn, dus dat is wel okay???
zoals ik in de andere thread heb aangegeven: alles of niets!
anders doe gewoon een rollback van een maand, dat kan BB gerust doen, zou niet de eerste compleet stomme en onnozele zet zijn die ze doen.... past prima in het BB beleid!!! als iets waardeloos is dan doen wij het :)
Geen idee of MOD_Lentox of de nieuwe BB_Ryn(nogwat) dit al gemeld heeft, maar het is tot in de treuren uitgelegd door BB_Pandur op Duitse Server. Het is naar mijn mening aan de MOD of BB om dit te vertalen en hier neer te zetten, maar je kunt natuurlijk ook - indien je de Duitse taal machtig bent - zelf je inlezen in de redenatie.
Zie link : http://forum.diesiedleronline.de/threads/109762-Mehrfache-Verbesserte-Lagerh%C3%A4user-*Vorl%C3%A4ufig-ZU-bitte-NICHT-NEU-ER%C3%96FFNEN*?p=1041214&viewfull=1#post1041214
gr. Tymy
ik ben de Duitse taal niet machtig en ik heb ook nix met bb_pandur...
zou toch te gek zijn voor woorden dat ik naar de Duitse server moet gaan voor info over de NL server???