PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe haalbaar zijn 2 geluksverkenners?

Qwerty
17-06-14, 14:08
Tot nu toe is er steen en been geklaagd over de talloze bugs, en terecht, maar ik heb eens naar de haalbaarheid gekeken.
Ik heb rekensommetjes gemaakt , gebaseerd op dit topic:
http://forum.thesettlersonline.nl/threads/18019-WK-evenement-avonturen-guides
en dan alleen de eerste optie, niet de alternatieve buffs
(ik ben geen rekenwonder, dus er kunnen foutjes inzitten maar volgens mij geen grote afwijkingen)

Benodigde verbeteringen voor de 7 avonturen:
37 rode kaart/overtreding:
36 sliding/pass
37 hoekschop/pass
45 overtredingen/kopbal
43 tackle/overtreding
38 sliding/tackle
32 omhaal/penalty
30 kopbal/penalty
2 strafschop (verplicht voor de missie in groepswedstrijd)

Totaal benodigde items:
185 geavanceerd papier
185 rode kleur
762 noppen
666 vet
312 schoenen
185 hoek
315 bananenschil
405 nat gras
559 schoudervulling
258 vuist
192 twister
408 veer
210 helm

Ik ben lvl50, in het bezit van 8 snelle, deels opgeleide, en 3 slome scouts . Ze doen allemaal lange zoektochten.

De eerste 2 wedstrijden heb ik gedaan, voor de derde, die overmorgen begint, heb ik nog lang niet alles bij elkaar.
Gezien de vraagprijs voor items op de handel is kopen eigenlijk geen optie.

En dan de "hoofdprijs"van dit event, de geluksverkenner, te verkrijgen voor, jawel, 2499 ballen.
Je kunt er 2 kopen, voor een kleine 5k.
Voor alle 6 wedstrijden na de oefenwedstrijd krijg je 100 ballen per wedstrijd + 100 als missiebeloning, dan komt er nog wat binnen met scouts en via verzamelvoorwerpen.
Op de handel doet een bal 45 muntjes per stuk(!).

Je hoeft geen Einstein te zijn om te zien dat dit (zo goed als) onhaalbaar is, tenzij je er een lading edelstenen tegenaan gooit . Niks geleerd van het Golem-debacle.
En dan ben ik lvl50, vraag me af hoe een lvl 16 dit voor elkaar gaat krijgen met een paar verkenners en een lvl1 of 2 proviandhuis.

Poegel
17-06-14, 14:43
Het is de laatste 3 events niet meer mogelijk voor lage spelers om mee te spelen (heeft geen nut meer). Enkel je spulletjes verkopen maakt je nog rijk. BB moet een goed balans zien te vinden. Bij eventen van vorig jaar (halloween/kerst), kon je gemakkelijk alles krijgen wat je wilde. Maar die prijzen stijgen ook teveel. Op de handel zie ik ballen voorbij komen รก 60 bal per stuk. Klooster = 2500 ballen = 150.000 munten!! Wanneer je er eentjes van de handel wilt halen, betaal je 15.000, er gaat dus gewoon iets fout met de waarde van de ballen. :)

Qwerty
17-06-14, 15:17
er gaat dus gewoon iets fout met de waarde van de ballen. :)

Schaarste bepaalt de prijs. Het gaat niet fout met de waarde, de prijs voor de verkenner is veel te hoog in verhouding met de mogelijkheid de ballen daarvoor te krijgen.

Poegel
17-06-14, 17:03
Schaarste bepaalt de prijs. Het gaat niet fout met de waarde, de prijs voor de verkenner is veel te hoog in verhouding met de mogelijkheid de ballen daarvoor te krijgen.

Tegenwoordig is ALLES gewoon duur. Terwijl het juist gemakkelijker is om te krijgen :(

Nelleke199
17-06-14, 19:11
Er wordt regelmatig gezegd dat je niet mag klagen dat er zoveel zo vaak mis gaat in de programmatuur, omdat het spel gratis is.

Maar het blijkt dat die evenementen alleen maar manieren zijn voor TSO/BB om het kopen van edelestenen te stimuleren. Ik begrijp heel goed dat er geld verdient moet worden, niemand werkt tenslotte graag voor niets. Maar zorg er dan ook voor dat alles goed functioneert en dat sommige fijne extra feature's voor beginnende spelers haalbaar zijn.

Ik heb mij ook zitten afvragen hoe spelers op en onder level 46 aan die nieuwe ontdekkingsreiziger kunnen komen zonder het gebruik van edelstenen. Het is een topper die reiziger, want hij brengt betere verbeteringen mee dan de snelle die je naar artefacten laat zoeken. Ook zo raar. Een volledig belezen reiziger komt regelmatig met een broodje kaas of een mandje terug, dat doen die nieuwe niet. Tot nu toe tenminste.

Mij ergert trouwens bovenmatig het gebrek aan communicatie van TSO. Gelukkig is het mogelijk om info van de buitenlandse fora te plukken.
Maar dat is niet zoals het hoort.

Dat er spelers zijn die grof misbruik maken van het feit dat door een fout van BB er geen ballen bij de reguliere avo's te krijgen zijn zou moeten worden tegengegaan. Echt dwaas, 60 munten voor een bal. Blijkbaar spelen veel spelers het spel niet voor hun plezier maar om de macho uit te hangen.

Poegel
17-06-14, 19:26
Dat er spelers zijn die grof misbruik maken van het feit dat door een fout van BB er geen ballen bij de reguliere avo's te krijgen zijn zou moeten worden tegengegaan. Echt dwaas, 60 munten voor een bal. Blijkbaar spelen veel spelers het spel niet voor hun plezier maar om de macho uit te hangen.

Wordt morgen gefixed, dus ballen zullen in prijs gaan dalen dan.

KarelvanAnjou
17-06-14, 19:49
Wordt morgen gefixed, dus ballen zullen in prijs gaan dalen dan.

Met terugwerkende kracht of vanaf morgen?

Nelleke199
17-06-14, 21:00
Schijnbaar krijgen alle spelers een mail met de achterstallige ballen. Informatie op de Engelse server.

KarelvanAnjou
17-06-14, 21:05
Schijnbaar krijgen alle spelers een mail met de achterstallige ballen. Informatie op de Engelse server.

Bedankt voor de info! Waar zou ik zijn zonder jullie ;)

GEXTE
18-06-14, 01:58
Er wordt regelmatig gezegd dat je niet mag klagen dat er zoveel zo vaak mis gaat in de programmatuur, omdat het spel gratis is.

daar wil ik graag nog aan toevoegen dat een gratis spel niet bestaat!!!
als er geen geld binnen komt is het zo afgelopen!!!

of reclame inkomsten, of je verkoopt extras!
settlers realiseert dit door de verkoop van extras, prima, maar als dit niet verkocht zou worden zou het zo afgelopen zijn, dus het is zeker niet gratis!

overigens vind ik dat ze premium wel eens mogen fixen nou we het daar toch over hebben! (hoezo krijgt Poegel 10% langer boost als ik hem boost met premium en als Poegel mij boost zonder premium krijg ik nix extras, terwijl ik premium heb??? (gewoon voorbeeldje))
ook zou misschien een (kleine) korting in de shop voor premium users leuk zijn... in wat voor vorm dan ook!

edski
18-06-14, 10:21
De meeste online games hebben dan ook een handels limiet waardoor het voor iedereen haalbaar is om iets te kopen.
Maar bij BB is de handel compleet los geslagen.
Er moet een eerlijkere handel methode komen waar je max 1 op 3 kan handelen dit word dan ook eerlijker voor de beginnende speler.
En mss voor gebouwen een vaste prijs instellen.

Maar zoals zoveel dingen die voorgesteld worden door de spelers zal dit ook wel weer de prullenbak in gaan.

mirtane
18-06-14, 11:46
Ik vind de grilligheid op de handel juist leuk. Juist omdat BB dat niet bepaalt.
Inderdaad denk ik dat spelers onder level 38 weinig kans maken op voldoende ballen om te kopen wat ze het liefst willen.
Je moet een redelijk rijke settler zijn kun je dat opbrengen.

mirtane
18-06-14, 11:50
Voor alle 6 wedstrijden na de oefenwedstrijd krijg je 100 ballen per wedstrijd + 100 als missiebeloning, dan komt er nog wat binnen met scouts en via verzamelvoorwerpen.

Vraagje: Hoe weet je dat? Is dat bekend of kan het ook zijn dat je straks meer ballen krijgt na een wedstrijd? Of is dit inderdaad weer zo'n Golem-syndroom?

Qwerty
18-06-14, 11:57
Vraagje: Hoe weet je dat? Is dat bekend of kan het ook zijn dat je straks meer ballen krijgt na een wedstrijd? Of is dit inderdaad weer zo'n Golem-syndroom?

http://forum.thesettlersonline.com/threads/28161-(Guide)-World-cup-2014
Hier staan alle avonturen + de loot. Op de plaatjes staan steeds 50 extra, die krijg je wanneer je met premium speelt. De laatste 6 zitten allemaal samen in 1 missie waarvoor de beloning 100 ballen is bij afronding

TheDutchman
18-06-14, 15:18
De meeste online games hebben dan ook een handels limiet waardoor het voor iedereen haalbaar is om iets te kopen.
Maar bij BB is de handel compleet los geslagen.
Er moet een eerlijkere handel methode komen waar je max 1 op 3 kan handelen dit word dan ook eerlijker voor de beginnende speler.
En mss voor gebouwen een vaste prijs instellen.

Maar zoals zoveel dingen die voorgesteld worden door de spelers zal dit ook wel weer de prullenbak in gaan.

Denk dat de oplossing eerder gezocht moet worden in verschillende opdrachten voor de verschillende levels of verschillende prijzen per lvl tijdens een event. Uiteraard kan dat alleen voor niet verhandelbare items zoals de 2 OR's. Voor mensen die spelen zonder geld is het inderdaad erg lastig om nu genoeg ballen binnen te krijgen als je geen hoog lvl bent met een grote voorraad.

Met name de wedstrijden zouden lvl afhankelijk moeten zijn om het eerlijker te maken.
In het begin van het spel, kon je als beginner ook niet alles halen. Het hoort bij het spel dat je als laag lvl iets meer keuzes moet maken waar de oudere spelers gewoon alles halen. Op zich niks mis mee, maar vind ook wel dat die OR erg duur is tov de aantallen ballen die je in het event kan halen.

Zvicinou
19-06-14, 10:58
ik heb me eerste verkenner al :) maar heb er ook wel wat munten moeten betalen.

BartSimpson
13-07-14, 00:55
Ik ben eens benieuwd wat de angsthazen hier uit haalden.

ikzelf, sinds vandaag lvl 46 heb:
2 geluksverkenners
1 heksentoren
4 bevroren huizen
7 piratenhuizen
+5 bouwvergunningen
1200 grout

Voor mij echt een geslaagd event.
nooit gedacht dat het zo goed kon worden.
heb 4 event avonturen met premium gedaan en ineens een hoop andere avonturen erbij dan.
en veel handel gedaan. Geen monikkenklooster voor mij maar als ik de prijs per bal zie
dan kan ik beter ballen verkopen voor munten en met munten een klooster kopen. een pak goedkoper.

echt, geslaagd event hier.

Jemma95
14-07-14, 17:17
lv48 en heb:
2 Geluksverkenners
5 Bevroren huizen verkocht voor 1250 ballen elk
1 Piratenhuis
2 Monnikkenkloosters
8250 grout

Meer dan geslaagd event

Poegel
14-07-14, 17:24
Ik heb:
2x Ontdekkingsreiziger
1x Bevroren huis (uit architect)
1x wereld cup
1x Nederlandse vlag
200 grout
5800 ballen over

Lvl 47 ben ik :)

En dan moet ik wel erbij vertellen dat ik 45.000 munten lichter ben door het evenement.

TheDutchman
14-07-14, 19:11
Ik heb:
2x Ontdekkingsreiziger
2x Bevroren huis (uit architect, 1 uit mijn 20 dozen en 1 uit een doos via gilde lid)
1x Nederlandse vlag
2000 grout
200 ballen over

lvl 50 maar idd wel 10000 bonen en 8000 graniet lichter.

Geslaagd event wat mij betreft.

GEXTE
15-07-14, 02:11
een van de betere events!
eindelijk iets waar activiteit beloond wordt!!!
2 of 3 maal daags zoeken levert resources op, avonturen leveren resources op...
PRIMA!!!
mensen die eens in de 3 dagen inloggen en klagen dat ze het niet kunnen halen, PERFECT!!!
het is niet meer dan logisch dat actieve mensen meer kunnen dan inactieve!!!
verzamelvoorwerpen zijn en blijven erg kinderachtig, maar als je zo actievere spelers beloond, prima!!!

edski
15-07-14, 09:39
2x Ontdekkingsreiziger
1x epische houtopslag + alle missies die daar voor nodig waren (door het verkopen van WK items)
1x sprookjes kasteel + alle missies die daar voor nodig waren (door het verkopen van WK items)
2x THZ naar lvl 5 kunnen brengen.
1x Verbeterde graansilo
1x nederlandse vlag
veel gebouwen naar lvl 5 gebracht
veel grondstoffen aangevuld
weinig wk items over
Weinig ballen over
600 grout in totaal (had geen prio kan later na het event ook nog gekocht worden)

Kan wel zeggen dat dit event de eerste was die echt veel heeft opgeleverd voor mij.
oja alleen de eerste 2 WK avo's gedaan toen was ik het al zat

copycat
15-07-14, 22:28
een van de betere events!
eindelijk iets waar activiteit beloond wordt!!!
2 of 3 maal daags zoeken levert resources op, avonturen leveren resources op...
PRIMA!!!
mensen die eens in de 3 dagen inloggen en klagen dat ze het niet kunnen halen, PERFECT!!!
het is niet meer dan logisch dat actieve mensen meer kunnen dan inactieve!!!
verzamelvoorwerpen zijn en blijven erg kinderachtig, maar als je zo actievere spelers beloond, prima!!!

Ik wilde zeggen +1, maar eigenlijk is het meer +10 :p

Totaal aantal ballen uitgegeven: rond de 15k
2 Ontdekkers onmiddelijk gekocht met edels, zodat ze meteen (vol met boekjes) konden meezoeken ;)
20 kistjes (2 bevroren huizen)
4k grout
en nog wat los spul op de handel verkwanseld :p

Wel een hele maand ERG aktief gezocht naar items en flink wat avonturen gespeeld.
Anders red je het gewoonweg niet met je zoekprullen.

ToYoSoFt
16-07-14, 14:01
Ik wilde eigenlijk op gaan noemen wat ik over heb gehouden aan het event, maar is dat wel belangrijk.
na het spelen van de wedstrijden en het handelen ( kopen ) van ballen was het toch denk ik een geslaagd event
wel is het zo dat het inderdaad voor lage levels lastig is om alles te halen wat zij graag zouden willen.
maar hadden wij alles toen wij net begonnen !
ik weet ook nog de tijd dat ik 10 hamers verkocht voor 1 munt
het speel is niet altijd het halen maar wat ik belangrijker vindt is het zelf vindingrijk omgaan met de mogelijkheden.
om 1 voorbeeld te geven ik had ook net als iedereen weinig schoenen.
maar desondanks heb ik de vrijdag en zaterdag + zondag morgen munten weten te verdienen door het inkopen en verkopen van schoenen
en wat ik hiermee wil aangeven is je zult zelf ook de weg moeten vinden en niet alleen maar de avonturen volgen en de quest oplossen settlers is denk ik meer als dat alleen.

ErwinR55
16-07-14, 18:27
2 Ontdekkers
400 Grout
1 NL vlag

Nog over:
118 ballen, 1000+ event items

Gehele missie keten gespeeld + kwartfinale extra gedaan via iemand anders.
1x daags 5 snelle ontdekkers op extra lange zoektocht en 3x slome ontdekkers op lange zoektocht (geen van de ontdekkers was geupped met boekjes) gebruikt om dingen te halen.
2x daags alle vinddingetjes op het eiland gevonden. Heb wel wat donaties gehad van ballen en items.

Kwartfinale, halve en finale opgespaard om in 1x met premium te spelen.

Kortom, druk event qua arbeid, maar verder als belongingen toch wel geslaagd. Die ontdekkers zijn top!

Zvicinou
17-07-14, 17:28
heb 2 orks en 5 bv's
en wat architect dozen gehaald (paar raving rabbits en wat standbeelden en 1 hakblok)

en heb bar weinig gedaan. wel de wedstrijden gespeeld :)
me orks namen genoeg rommel mee. en heb pijlen gebruikt op het doel bij laatste 2 wedstrijden. scheelde heel wat schoenen.
heb nog ballen over.