Bekijk Volledige Versie : Bugs wk event: post het hier :)
ik heb 2 problemen:
het evenementnvenster is grijs uitgevlakt
dit had ik verholpen door de aanbieingen te open, maar na het voltooien van de missie is deze trug grijs uitgevlakt
het verlies van de wk-eventenementen- categorie bijde koppman
bij inloggen was deze caterogrie aanwzig, na het heropenen van de koop was deze opeens verdwenen
Evenement is bij mij nog niet begonnen, terwijl het bij vrienden wel al is begonnen. Hoe zit dat ???
probeer ff te refreshen...
Nelleke199
12-06-14, 12:02
evenement missie is verdwenen, de tab dus
[QUOTE=TIPEX;19194]ik heb 2 problemen:
het evenementnvenster is grijs uitgevlakt
dit had ik verholpen door de aanbieingen te open, maar na het voltooien van de missie is deze trug grijs uitgevlakt
het verlies van de wk-eventenementen- categorie bijde koppman
bij inloggen was deze caterogrie aanwzig, na het heropenen van de koop was deze opeens verdwenen[/QUOTE}]
zelfde verhaal hier
Een paar missies voor WK event kunnen doen, eerste venster kalender kunnen openen. Moest event scherm openen onder mijn avatar, deze stond er niet.
Naar refresh waren ineens de missies ook weg. Heb wel avo onder stermenu staan.
Ook enekle malen refresh hielp tot nu toe niet!
Refresh helpt niet, evenement is bij mij gewoon nog niet begonnen, geen kalender, geen taken in het missieboek, geen opties in het proviandhuis, niets ...
Hier hetzelfde probleem.
- Kalender is verschenen
- Er knipperde een "nieuwe missie"-blokje, maar geen nieuwe missie te bekennen.
- Geen tabblad in het proviandhuis
- Evenementvenster is grijs
- Geen evenementcategorie bij de koopman
Gerefreshed: ja
In- en uitgelogd: ja
Cache geleegd: ja
Verschillende browsers geprobeerd: ja
Eerst wel evenement. Na terugkomst van avontuur (Verloren Schedel) evenement verdwenen: voetbal weg, evenementencategorie grijs, ook verdwenen bij koopman. Snelste evenement tot nu toe, lol.
Bij mij is alles wat met het evenement te maken heeft verdwenen na het opstarten van de oefenwedstrijd (=avo).
Geen missie meer, geen tabblad in provianthuis, geen kalender...... alleen het avontuur staat nog open maar daar kan ik niets mee nu. Deze blijft 12 uur open staan dus ik hoop hem nog af te kunnen maken.
Refreshen helpt niet, ook niet in een andere browser.
Ik denk dat BB het later nog eens probeert.
Bij mij is alles wat met het evenement te maken heeft verdwenen na het opstarten van de oefenwedstrijd (=avo).
Geen missie meer, geen tabblad in provianthuis, geen kalender...... alleen het avontuur staat nog open maar daar kan ik niets mee nu. Deze blijft 12 uur open staan dus ik hoop hem nog af te kunnen maken.
Refreshen helpt niet, ook niet in een andere browser.
Ik denk dat BB het later nog eens probeert.
je hebt zelfs 12 dagen de tijd in plaats van 12 uur, dus ze hebben nog even ;)
hele event hier nu ook foetsie( in schatkist proviandhuis speciaalproviandhuis )
Alleen avontuur de oefenwedstrijd staat nog open en kalender zelf is nog zichtbaar
bij mij is de kalender wel actief maar de rest niet. Das wel een beetje vreemd, toch???
je hebt zelfs 12 dagen de tijd in plaats van 12 uur, dus ze hebben nog even ;)
Thanx GEXTE, ik had niet goed gekeken en het is inderdaad 12 dagen. Tijd zat om achterover te hangen en wachten tot ze het evenement weer online hebben. ;)
alleen kalender beschikbaar en opgescheept met een actieve niet speelbaar avontuur :D great!
Via de Duitser: Update 12:59 Uhr: Leider mussten wir das Event deaktivieren.
Es kam zu einem unerwarteten Fehler im Event-Kalender.
Sobald das Sommer-Event wieder aktiviert wird,
informieren wir an dieser Stelle!
Ik vind (er) geen bal (meer aan) ....
geen kalender ....
geen deur ...
geen pakhuis....
geen bal ...
geen info ....
geen feedback ...
helemaal njente niks, niets, nada, ....
Ik vind (er) geen bal (meer aan) ....
geen kalender ....
geen deur ...
geen pakhuis....
geen bal ...
geen info ....
geen feedback ...
helemaal njente niks, niets, nada, ....
Indd slecht dat er niks staat wat er nou daadwerkelijk aan de hand is
ik sluit me aan bij alles wat al beschreven is, ik wil graag een gewoon avo doen, maar durf niet omdat ik bang ben dat ik dat openstaande voetbalavo niet meer terugkrijg nadat BB het event heeft gemaakt.
Bij mij is ook alles wat met het evenement te maken heeft verdwenen na het opstarten van de avo oefenwedstrijd.
Geen missie meer, geen tabblad in provianthuis, kalender verdwenen en weer teruggekomen.
Verbeterd pakhuis kon ik al aanklikken en toen kwam het al in mijn stermenu, dus staat al op mijn eiland. Snel, maar wel vreemd.
Het avontuur staat nog open maar daar kan ik niets mee nu. Deze blijft 12 uur open staan dus ik hoop hem nog af te kunnen maken.
Premium aan, maar kan niks meer doen ivm openstaande event avo.
Refreshen helpt niet.
eerst wel WK bal en deurenvenster nu alles weg
Nelleke199
12-06-14, 13:51
Rickies, die oefenwedstrijd staat 12 dagen open
Oo, dank Nelleke199, dat had ik nog niet gezien, dan is t hopelijk wel opgelost...
Tijdmelding van de berichten loopt ook een uur verkeerd, het is nu 15.24u
Ik heb ook die oefenwedstrijd openstaan. Ik kan dus geen ander avo doen zolang ik hem niet annuleer. En BB hult zich weer eens in stilzwijgen op de NL server. Ze mogen wel eens leren dat communicatie belangrijk is. Juist in zulke gevallen.
ik heb net mijn cc-cleaner laten lopen en erna lappie hertstart
wat mij opviel was dat ik het orginele laadscherm voor me kreeg ipv het wk-event-laadscherm
dit had ik ook voor met het paasevent (toen de 1ste verwijderfase was ingezet)
ook ik heb de oefenwedstrijd open staan en ook ik kan nu niks anders doen hoop dat het snel verholpen is
en mijn pak huis staat ook op me land
Bobby_Digital
12-06-14, 14:50
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heeft mijn pakhuis gewoon edels gekost? Alhoewel ik dat niet bevestigd heb
Bij mij is het event blijkbaar gewoon nog helemaal niet gestart. Nergens is er iets van te vinden:( ook na refreshen etc niks.
Zal het maar vertellen dan, aangezien niet iedereen het al weet: geen voetbal-avontuur starten tot je al een flinke hoop items op voorraad hebt, want dan zit je vast en kan je geen andere avonturen starten.
Het kost aardig wat items namelijk om de benodigde buffs te maken voor 1 zo'n avontuur.
Nu nog wachten tot het event weer online komt :p
Je kan het voetbalavo wel uitspelen met pijlenregens ;)
Ik kom thuis. Denk: "Zo, even zien wat ik kan gaan doen tijdens dit leuke event".
Maar alles is kapot gegaan zoals ik zojuist begreep :)
Oefenwedstrijd begonnen, echter de tactische voorwerpen kunnen niet aangemaakt worden in de proviandhuizen. Ze zijn namelijk niet aanwezig.
UPDATE - 14.30 BST: To clear out some confusion I noticed among the playerbase, please note that the event is currently deactivated (fully deactivated after the restart). The issue is still being worked on.
UPDATE - 13.30 BST: A short server restart should take place shortly.
Earlier today a trial activation of the World Championship Event took place in game.
After the initial tests, we've discovered some issues that we are currently trying to correct.
Our technical team is on it and we will keep you updated.
Thank you for your patience!
BB_Ravel
De start van het evenement was dus een try-out, niet te geloven! Mensen zijn al begonnen, zonder waarschuwing hierover en zitten nu met de gebakken peren.
Overigens: start het eerste adventure niet voordat je de benodigde spullen hebt om het af te maken, anders kun je in de tussentijd geen andere avonturen doen. Je moet 12 bufs maken om het avontuur af te ronden en voor die bufs heb je spulletjes nodig die alleen in het evenement te krijgen/vinden zijn als collectable, via scout en/of via handel, dat duurt en paar dagen.
MOD_Lentox
12-06-14, 16:03
Bericht van BB_Ravel:
As stated in chat (since it was the fastest way to communicate with all of you), the event was indeed deactivated for now. I will keep you updated as soon as we have more details. (Something will be posted on the main page once everything is fine.)
We are currently working on getting everything activated as soon as possible.
Zoals vermeld in de chat (omdat het de snelste manier is om te communiceren met jullie allemaal), werd het evenement inderdaad uitgeschakeld voor nu. Ik hou jullie op de hoogte. Zodra wij meer weten zullen jullie worden geinformeerd.
We zijn momenteel bezig om alles weer te activeren. Zodra het mogelijk is.
Dank u voor uw geduld!
Jullie kunnen dit ook inzien >HIER< (http://forum.thesettlersonline.com/threads/28456-Kick-Off-start)
UPDATE - 14.30 BST: To clear out some confusion I noticed among the playerbase, please note that the event is currently deactivated (fully deactivated after the restart). The issue is still being worked on.
UPDATE - 13.30 BST: A short server restart should take place shortly.
Earlier today a trial activation of the World Championship Event took place in game.
After the initial tests, we've discovered some issues that we are currently trying to correct.
Our technical team is on it and we will keep you updated.
BB_Ravel
De start van het evenement was dus een try-out, niet te geloven! Mensen zijn al begonnen, zonder waarschuwing hierover en zitten nu met de gebakken peren.
Overigens: start het eerste adventure niet voordat je de benodigde spullen hebt om het af te maken, anders kun je in de tussentijd geen andere avonturen doen. Je moet 12 bufs maken om het avontuur af te ronden en voor die bufs heb je spulletjes nodig die alleen in het evenement te krijgen/vinden zijn als collectable, via scout en/of via handel, dat duurt en paar dagen.
nou ook mijn vraag: waarom een testserver als je toch nog een test versie draait op niet 1, maar op alle live servers???
had dan gewoon eerst op alleen server duitsland 1 of zo die test gedraaid als de testserver niet voor tests is bedoeld, maar toch zeker niet op alle live servers tegelijk testen???
dat is toch gewoon onnozel, of ligt dat aan mij???
@Lentox: zou het geen idee zijn dat mods serverwijd berichtjes kunnen sturen (net zoals gildeberichten, maar dan naar alle spelers op de gehele server)??? Skelril slaapt waarschijnlijk nog (die beste man (of vrouw) kan er natuurlijk ook niet altijd zijn), de meeste mensen lezen de forums niet, op de homepage staat nix vermeld en alle chats worden geflood met dezelfde vragen/berichtjes omdat elke minuut weer iemand inlogt met dezelfde vragen...
een klein serverwijd in-game berichtje van een mod lijkt mij een betere oplossing, gewoon ff dat het event offline is vanwege technische problemen en dat er nog geen nieuws is over wanneer het weer start... en eventueel naar de forums/homepage verwijzen...
Online spel is altijd Beta, nogal logisch lijkt me
Online spel is altijd Beta, nogal logisch lijkt me
FOUT!
settlers is al lang uit Beta!
MOD_Lentox
12-06-14, 16:30
Problemen met betrekking tot het blijven hangen van avonturen.
Dit kan je mogelijk oplossen door je geschiedenis en tijdelijke internetbestanden te wissen.
Bron: >Hier< (http://forum.diesiedleronline.de/threads/108552-Abenteuer-verschwindet-spurlos-beim-Starten-w%C3%A4hrend-ich-Gast-in-einem-Koop-Abenteuer-bin?p=1027021&viewfull=1#post1027021)
maarre wel jammer dat ik die pakhuizen heb gemist, heb er nog twee tegoed, lol
nee, al geprobeerd, maar goed doet niet ter zake binnen dit onderwerp
Voetbal verdwenen en evenementen missies ook verdwenen en evenement kan niet aangeklikt worden.
Met andere woorden de hele voetbal evenement is verdwenen met uitzondering van het avontuur "Oefenwedstrijd"
BB_Skelril
12-06-14, 17:24
Ten eerste mijn excuses voor het gebrek aan community, door omstandigheden was ik niet aanwezig vandaag.
Helaas hebben onze ontwikkelaars de problemen nog niet achterhaald, het lijkt erop dat we morgen pas meer informatie. Dit betekent dat het WK evenement dus nog niet is gestart.
BB_Skelril
Ten eerste mijn excuses voor het gebrek aan community, door omstandigheden was ik niet aanwezig vandaag.
Helaas hebben onze ontwikkelaars de problemen nog niet achterhaald, het lijkt erop dat we morgen pas meer informatie. Dit betekent dat het WK evenement dus nog niet is gestart.
BB_Skelril
Skelril, ik heb vanmiddag wel het avontuur "oefenwedstrijd" gestart.
Is het veilig om deze te annuleren?
Straks kan ik misschien de missieketens niet meer doen als ik hem wel annuleer.
Met mij zijn er nog heel wat mensen met dit probleem.
Groet,
Kingboa
BB_Skelril
12-06-14, 17:45
KingBoa: Ik raad aan om het avontuur open te houden totdat we meer informatie hebben.
Tymy: helaas heb ik geen verdere informatie over de problemen omtrent het evenement, ik weet dus niet precies wat de problemen zijn. Het ontwikkelaarsteam is al de gehele middag druk bezig de problemen te verhelpen en zodra er meer informatie is zullen we dit bekend maken.
BB_Skelril
BB_Skelril,
Op het Duitse forum vond ik onderstaande bericht:
http://forum.diesiedleronline.de/threads/108537-OMG-...-WM-Event-Chaos?p=1027109&viewfull=1#post1027109
Vrij vertaald betekent dit naar mijn mening dat je dus voor 600+ edelstenen de hele evenementenkalender leeg kon kopen zonder dat je iedere dag hoefde aan te loggen. Als dit het geval is dan zullen velen deze goederen reeds hebben gebouwd of doorverkocht.
Is gewoon niet eenvoudiger om die kalender te laten voor wat het is ? Ik bedoel of je koopt alles nu in een keer voor 600+ edelstenen of je opent één voor één de deuren en krijg alles helemaal gratis.
In dat geval zouden we gewoon kunnen beginnen met dit hele evenement.
Verdere info over andere problemen kan ik ook niet vinden op DL en UK server dus waarom gewoon niet crisisberaad en ons laten kiezen tussen 600 edelstenen NU of alles gratis door elke dag een deur te openen en gaan met dit evenement.
Die beslissing kan vanavond al genomen worden.
We willen spelen BB_Skelril en niet wachten ....... Dat doen we met dit spel al veel te veel :/
het is/zijn heel hoogst waarschijnlijk programmeer fouten...
programmeurs hebben vaste werktijden en die zijn waarschijnlijk al afgewerkt (waarschijnlijk in Duitsland gevestigt)... (een uurtje overwerken kan wel, maar als het einde niet in zicht is dan heeft een uurtje ook weinig nut)
community managers en technische dienst hebben waarschijnlijk flexibele werktijden, maar dat zijn geen programmeurs...
dat het waarschijnlijk dus pas morgen wordt dat er een oplossing komt is waarschijnlijk omdat de programmeurs inmiddels thuis aan het diner zitten voor de tv :)
dus welke (nood)oplossing je nu ook bedenkt, het zal sowieso pas morgen worden :P
(waarschijnlijk in Duitsland gevestigt)...
Ze zitten in een voorstad van Parijs (Montreuil).
UBISOFT beursgenoteerd aan de EURONEXT : UBI
Tracert naar thesettlersonline.nl vertelt mij dat het datacenter ook in Parijs zit.
Ze zitten in een voorstad van Parijs.
ahh, okay, nou ja, dan zitten ze waarschijnlijk aan de gefrituurde slakken met gebakken kikkerbilletjes ;)
verklaart wel een hoop... ze zijn dus Frans, geen wonder dat het zo in de soep loopt :P
BB_Skelril
12-06-14, 18:06
Ze zitten in een voorstad van Parijs (Montreuil).
We zitten toch echt in Düsseldorf hoor! ;-)
Ach het zal weinig met de nationaliteit te maken hebben.
Ik zit zelf in de software industrie, time to market is tegenwoordig belangrijker dan kwaliteit, dus ik sta niet versteld dat er nogal wat bugs zijn.
Nelleke199
12-06-14, 18:10
Als het werkelijk zo is dat er nooit techneuten stand by zijn om voorkomende problemen op te lossen, ze dus nu allemaal gewoon thuis zitten, zoals ambtenaren.....
Dit spel is 24/7 online, dan verwacht je ook 24/7 service.
En iedereen die hierna schrijft dat het een gratis spel is, die heeft ongelijk. Heel veel spelers kopen edelstenen en dat is maar goed ook want daardoor kunnen anderen die zich dat niet kunnen veroorloven gratis spelen en kunnen er vakkundige medewerkers bij BB worden ingehuurd.
Een event dat al na een half uur moet worden verwijderd, slechte prestatie BB.
Een aantal spelers kunnen nu geen avonturen spelen omdat die oefenwedstrijd open staat.
Als het werkelijk zo is dat er nooit techneuten stand by zijn om voorkomende problemen op te lossen, ze dus nu allemaal gewoon thuis zitten, zoals ambtenaren.....
Dit spel is 24/7 online, dan verwacht je ook 24/7 service.
er zit een verschil tussen iemand die ff een server opnieuw op start of iemand die software programmeert! natuurlijk zijn er 24/7 "techneuten" aanwezig die ff een server opnieuw op kunnen starten of andere probleempjes, maar programmeren is een heel ander verhaal...
hetzelfde met support, die zijn er 's nachts/in het weekend ook niet...
hetzelfde geldt voor die programmeurs, dus je kunt maar beter hopen dat het morgen opgelost wordt, anders gaat het over het weekend heen getild worden :)
Skelril is er wel (on)regelmatig, maar hij is community manager, dus die biedt wel 24/7 support (mits hij er is), maar die gaat echt niet aan de software of de database lopen sleutelen, dat is een heel ander verhaal :)
natuurlijk zijn er 24/7 "techneuten" aanwezig die ff een server opnieuw op kunnen starten of andere probleempjes
Gezien het feit dat het datacenter bijna de hele nacht offline was door een onweerbui, zet ik mijn twijfels erbij of er 24/7 iemand paraat is, dat is kosten technische een dure grap.
Maar goed, ook het niet bereikbaar zijn van je site kun je automatiseren en een SMS laten sturen wanneer deze niet meer bereikbaar is.
Ik heb geen adventkalender en tabje onder avatar is grijs. Wel missies gekregen maar kan daar niet mee verder omdat ik dat tabje moet aanklikken. Verder ook geen items in de winkel die betrekking hebben op event.
Zou wel fijn zijn als we op de hoogte worden gesteld wat er aan de hand zoals bij andere storingen want nu weten we niet waar we aan toe zijn.
Ben ik niet met je eens GEXTE.
Er is hier gewoon sprake van het doorlopen van een OTAP-traject. Ontwikkel, Test, Acceptatie en Productie. in de OTA heb je inderdaad dat programmeurs de volgende dag verder gaan, maar zodra het in P staat dan komen ze gewoon opdraven als de ernst van de situatie daar om vraagt. Een aangekondigde start van een evenement zoals dit krijgt gewoon prio 1 met severity hoog omdat een onderdeel van een evenement wat extra inkomsten kan/moet genereren op ze gat ligt.
Die programmeurs die zich bezig hebben gehouden met de kalender moeten naar mijn mening dus nu op de fiets, bus, taxi, thuis inloggen om deze calamiteit op te lossen.
En de outtage in het Datacenter had natuurlijk een failover moeten initiëren naar een uitwijkcentrum op minimaal 50 km afstand. Ik hoop dat de backups van de gameservers in ieder geval WEL op een andere lokatie zijn opgeslagen ....
Wat we de afgelopen week hebben ervaren doet mij echter het ergste vermoeden.
ik denk dat jouw voorbeeld vooral van toepassing is bij contractuele afspraken (deadlines) die je over het project maakt en de bijbehorende service...
aangezien dit event geen contractuele verbintenis is met de klanten (wij, spelers) zijn er dus in principe geen verplichtingen vanuit de ontwikkelaar/developer...
waarschijnlijk wordt hier dus minder zwaar aan getild... het genereerd welliswaar misschien extra inkomsten voor BB, maar als je programmeurs over-tijd/nachtdienst moet laten draaien dan ben je die extra inkomsten ook weer kwijt, terwijl als je het event een week uitsteld dan genereer je waarschijnlijk nog net zo veel inkomsten alleen lopen die inkomsten dan een week achter :)
wat betreft dat datacenter... ik weet niet wat daar is gebeurd, wat ik vernomen heb was er bliksem ingeslagen, maar misschien is dat hele ding wel afgebrand, dat weet ik niet...
dan had inderdaad een uitwijkcentrum oplossing kunnen bieden, mits je er een hebt, lol ;)
of dat helemaal soepel zou verlopen vraag ik me echter ook af, aangezien er veel verschillende servers zijn met heel veel spelers en elke minieme actie van een enkele speler gepaard gaat met database wijzigingen lijkt het mij erg lastig om de informatie bij het uitwijkcentrum ook continu gesynchroniseerd en consistent te houden :)
dat zal vast wel mogelijk zijn, maar daar ben ik niet zo in thuis :D
ik weet ook niet of zoiets wel in het kostenplaatje past :)
(meer service/(uitwijk)mogelijkheden brengen natuurlijk ook hogere kosten met zich mee :))
BB_Skelril
12-06-14, 19:11
Er zijn verschillende data centers over de gehele wereld die we gebruiken voor verschillende spellen. Uiteraard zijn hiervoor 24/7 mensen aanwezig om problemen te verhelpen, maar de mensen in het data center staan los van de spelontwikkelingen en vica versa.
Wat er eerder deze week is gebeurd met het data center staat ook los van de spelontwikkeling, wij hebben geen controle over moedernatuur want anders hadden we moedernatuur uiteraard verteld om geen bliksem te laten inslaan ;-).
BB_Skelril
Nelleke199
12-06-14, 19:44
Gexte, ik neem het Skelril niet kwalijk dat het evenement een mislukking is, die is ook maar de boodschapper :o)
Maar als een wereldwijd gespeeld spelletje niet fatsoenlijk functioneert, dan is toch op z'n minst een snelle melding daarvan aan de spelers op zijn plaats.
Dat kan heel simpel. Net zoals wij een bericht in onze mailbox krijgen met een leuk extraatje, is het ook mogelijk om een bericht te sturen dat het evenement op hold staat. Kan ook gewoon in het Engels. Of een berichtje op de start pagina van het spel. Fluitje van een cent.
Die fouten in de kalender zijn niet de enige reden dat ze nu problemen hebben. Want in de schatkist was ook niets van het evenement aanwezig. Een minuut of 20 na de start was het pakhuis weer rood, maar niet meer aan te klikken. Dat probleem was snel uit de wereld. Maar toen ik terug kwam van mijn oefenwedstrijd eiland kon ik niets meer vinden in het proviandhuis van het evenement, tien minuten later verdween de Bal toen ik op bezoek was geweest bij een vriend en kort daarna werden wij allemaal van de server gemikt.
Heel slordig geprogrammeerd allemaal. Als ik programmeur was bij BB, zat ik nu niet voor de TV voetbal te kijken, maar deed ik gewoon mijn werk, zorgen dat mijn klanten tevreden zijn. Maar ik ben natuurlijk hopeloos ouderwets, van een andere generatie :o)
BB_Skelril
12-06-14, 19:58
Nelleke199,
De reden dat het niet meer werkte was omdat het evenement direct na activatie is gedeactiveerd ;-).
Inmiddels heb ik wat meer informatie voor jullie:
De spelwereld gaat morgen tussen 13:00 - 17:00 CEST offline voor extra onderhoud om de problemen met het WK evenement op te lossen.
Zodra de problemen zijn opgelost wordt het WK evenement opnieuw geactiveerd.
Gexte, ik neem het Skelril niet kwalijk dat het evenement een mislukking is, die is ook maar de boodschapper :o)
Maar als een wereldwijd gespeeld spelletje niet fatsoenlijk functioneert, dan is toch op z'n minst een snelle melding daarvan aan de spelers op zijn plaats.
Dat kan heel simpel. Net zoals wij een bericht in onze mailbox krijgen met een leuk extraatje, is het ook mogelijk om een bericht te sturen dat het evenement op hold staat. Kan ook gewoon in het Engels. Of een berichtje op de start pagina van het spel. Fluitje van een cent.
ik denk dat je hier het probleem heel goed omschrijft!
volgens mij is Skelril de enigste die serverwijd berichtjes kan sturen en die de homepage, twitter, facebook, etc. allemaal bijhoud...
dus als hij ligt te slapen, of andere verplichtingen heeft dan is er gewoon niemand (tenminste, dat vermoed ik)...
ik heb hier in een eerdere post ook voorgesteld om de mods (lentox en co) meer bevoegdheden te geven zoals bijvoorbeeld de mogelijkheid om serverwijd een berichtje te sturen (misschien hebben ze die bevoegdheid wel al?), dan had een van de mods ff kunnen melden doormiddel van een berichtje in-game dat het event voorlopig is uitgesteld, want nu werd de chat geflood met continu dezelfde vraag, want elke minuut logt er een andere speler in met weer dezelfde vraag...
ik ben het met je eens hoor Nelleke, maar denk dat daar het probleem ligt, dat Skelril als enigste die bevoegdheid heeft en als hij er niet is om wat voor reden dan ook is er verder niets of niemand... dat is het probleem :)
Refresh helpt niet, evenement is bij mij gewoon nog niet begonnen, geen kalender, geen taken in het missieboek, geen opties in het proviandhuis, niets ...
hier ook niks, ik dacht gewoon dat het niet begonnen was.
ik dacht echt van komt een weekie later.
nou ik lees dit topic net en lees ow andere kunnen al wat, maar ik heb niks.
BB_Skelril
12-06-14, 21:39
ik denk dat je hier het probleem heel goed omschrijft!
volgens mij is Skelril de enigste die serverwijd berichtjes kan sturen en die de homepage, twitter, facebook, etc. allemaal bijhoud...
dus als hij ligt te slapen, of andere verplichtingen heeft dan is er gewoon niemand (tenminste, dat vermoed ik)...
ik heb hier in een eerdere post ook voorgesteld om de mods (lentox en co) meer bevoegdheden te geven zoals bijvoorbeeld de mogelijkheid om serverwijd een berichtje te sturen (misschien hebben ze die bevoegdheid wel al?), dan had een van de mods ff kunnen melden doormiddel van een berichtje in-game dat het event voorlopig is uitgesteld, want nu werd de chat geflood met continu dezelfde vraag, want elke minuut logt er een andere speler in met weer dezelfde vraag...
ik ben het met je eens hoor Nelleke, maar denk dat daar het probleem ligt, dat Skelril als enigste die bevoegdheid heeft en als hij er niet is om wat voor reden dan ook is er verder niets of niemand... dat is het probleem :)Het klopt inderdaad dat ik de enige community manager ben, maar dit geldt ook voor alle andere werelden; er is één community manager per spelwereld. Dit is overigens bij de meeste spellen zo. Er is bijna geen enkel spel waar 24 uur per dag iemand op alle kanalen aanwezig is om het in de gaten te houden.
Voor moderators is het inderdaad niet mogelijk om berichten op de website of forum te plaatsen en ook niet om wereldwijde berichten in-game te versturen. Dit komt omdat onze moderators vrijwilligers zijn en ook hun zijn niet 24 uur per dag aanwezig en hebben in de meeste gevallen net zoveel informatie als elke andere speler.
BB_Skelril
ik dacht dat er op bijvoorbeeld de Engelse en Duitse servers wel meer mensen van BB rondlopen die posten in de forums etc...
maar op zich is een serverwijd berichtje soms wel handig, aangezien er elke minuut andere spelers inloggen met dezelfde vragen (in gevallen als vanmiddag), dan volstaat een enkel klein berichtje voor de hele server om meteen duidelijk te maken wat er aan de hand is en wordt de chat niet uren achter elkaar geflood met dezelfde vragen :)
(het is maar een idee ;))
Fluiteweijn
13-06-14, 06:18
[COLOR="navy"Dit betekent dat het WK evenement dus nog niet is gestart.
BB_Skelril[/COLOR]
Wordt het evenement nu een dag verlengd, of zijn we in de kalender het eerste vakje "kwijt" en kunnen we de hoofdprijs ook niet meer binnenhalen?
Gisterochtend al vroeg ingelogd, en gisteravond weer, maar geen evenement en dus geen vakje kunnen openen, zou wel fijn zijn als iedereen die gister is ingelogd een berichtje krijgt in de mailbox, zoiets als "Een paar ondeugende settlers hadden de kalender verstopt en stiekem geopend, gelukkig hebben we hem teruggevonden en krijg je de inhoud alsnog met wat rente" en dan de inhoud van het 1e vakje met als bonus/vergoeding bijv. een kleine verbeteraar (zakje regenboogsneeuw zou ik wel leuk vinden :p ) in de kalender is het vakje dan automatisch al geopend.
Of diegenen kunnen het vakje alsnog openen (inhoud ietsje vergroten met de verbeteraar)?
PS: sorry voor de dubbelle post, maar er zijn kennelijk 2 topics over hetzelfde probleem...
Baal hier nu wel van. Ben een paar dagen weg. Normaal zou ik alleen morgen de kalender missen maar door deze situatie mis ik die van vandaag ook en van gisteren ?
Beetje jammer dat ik hier nu ongewild edelstenen aan kan gaan betalen.
Nelleke199
13-06-14, 09:58
Dus in Duitsland weten ze wel dat de WK oefenwedstrijd kan worden afgebroken. De boel wordt dus helemaal opnieuw opgestart, als het lukt dan...
BB_Skelril
13-06-14, 14:35
Beste Settlers,
Gezien het onderhoud aan de gang is wil ik jullie een kleine update geven:
- Het zal mogelijk zijn de eerste en de tweede kalenderdeur te openen.
- Iedereen ontvangt compensatie voor de eerste kalenderdeur.
- Lopende avonturen worden geannuleerd en moeten opnieuw worden gestart.
- Voorpweren die je al hebt verkregen worden niet verwijderd.
Qwerty: de zelfde info staat gewoon in het service status forum, op Facebook en op Twitter. Overigens is ook het Duitse bericht verwijderd.
ghosttown6
13-06-14, 14:40
goed :deur 1 en 2 geopend ,hiena geen toegang meer tot evenementen kalender
opdracht selecteer evenementen venster niet uit te voeren deze is nog steeds grijs wacht even het eind van onderhoud af "üpdate" in volle gang
Bedankt voor de update Skelril!!
Mag ik vragen waarom je de duitse/engelse berichtjes verwijderd?
Ik vind dat het allemaal erg onoverzichtelijk word als iedereen berichtjes gaat plaatsen van andere servers.
We moetenm gewoon geduld hebben, Skelril houd ons toch op de hoogte?
BB_Skelril
13-06-14, 15:28
De Duitse / Engelse berichten worden verwijderd omdat ze niet thuis horen op het Nederlandse forum. De zelfde informatie staat ook gewoon op het forum in het Nederlands en het maakt het alleen maar onoverzichtelijk voor andere spelers.
BB_Skelril
Ik kan het oefenduel niet starten , die van gisteren staat nog open en is niet te verwijderen.
Nu kan ik dus niet verder met mijn missie , iemand een oplossing idee misschien?
BB_Skelril
13-06-14, 16:11
Het onderhoud is voorbij en de spelwereld is weer bereikbaar. Het kan na het inloggen enkele minuten duren voordat iedereen zijn/haar missie ontvangt waarna je het evenement venster kunt openen. Veel speelplezier!
leuk het we weer verder kunnen, maar mensen die het avontuur van gisteren nog open hebben staan zitten nu mooi vast.
het oude avo = niet te verwijderen en de nieuwe nog niet te starten???
Hoe nu verder ?
het wordt opgelost als je het avontuur bezoekt ;-))
De vertalers hebben waarschijnlijk wat tijdsdruk gehad:
http://i.imgur.com/SdGf3Zq.jpgf
ik heb een nieuwe bug:
ik heb tackle gebruikt op een middenvelder...
maar deze middenvelder blijft gewoon staan en mijn tackle verbetering ben ik kwijt...
ik heb een nieuwe bug:
ik heb tackle gebruikt op een middenvelder...
maar deze middenvelder blijft gewoon staan en mijn tackle verbetering ben ik kwijt...
Er staat één middenvelder die twee keer getackled (is dat het juiste werkwoord) moet worden, zodra je één maal de tackle op hem speelt zal het cijfer 2 op het plaatje van deze speler veranderen in een 1. Zodra je deze tegenstander een tweede keer tackled is ie weg.
succes
Wat wel weer een leuke bug is: je kan een willekeurig avontuur starten ipv de oefenwedstrijd en de missie om de oefenwedstrijd te starten is toch voltooid :p
In de schatkist kun je een stadionsnack kopen die verdrievoudigd gedurende 12 uur, maar de oude verviervoudigd gedurende 24 uur ??
Mag hopen dat t een foutieve omschrijving is :)
er staat nergens wat je verder moet doen. dit is echt de meest vage vreemde event dat je maar kan verzinnen, wat heeft dit nog met settlers te maken????
ook settlers hebben vermaak nodig ;)
ik heb de zijmissie "de aftrap" gestart gespeeld en beëindigd
in missieboek blijft die gewoon staan en kan ik dus niet meer verder
blijkbaar zijn er nog mensen in mijn situatie
ach, jullie moeten niet zo veel klagen!
weet je hoeveel bugs er geweest zouden zijn zonder die test server waarop alles al uitgebreid getests is??? ;)
Ik heb een bug:
ik kan geen avo's meer starten nadat ik de oefenwedstrijd heb gedaan en ik krijg de melding dat ik aan het maximale meedoe (0??!!)
Iemand hier ook last van?
Probleem weg, oefenwedstrijd stond nog in mijn missie boek, zonder dat het avo nog bestond
Koud_Ijsje
14-06-14, 10:59
ik heb die bug ook Destro,
nu 2 avo's actief, de nieuwe oefenwedstrijd en de oude...
zodra ik de oude aanklik gaat hij inloggen, krijg ik de melding dat hij is verlopen en daarna verdwijnt hij uit mijn log, enige tijd later staat hij er weer...
en ja, zolang die er staat kan ik geen andere avo starten, maar na aanklikken kon ik gister wel een 2e starten
eerste missie OEFENWEDSTRIJD gestart. echter de missie AFTRAP werd daarmee niet vervuld. daardoor kan ik dus niet verder in missieboek. jammer
ik krijg wel verzamelvoorwerpen, maar ik krijg de missie niet, pas na reloggen krijg ik de missie ook...
De missie "Speel de oefenwedstrijd uit" blijft open staan in mijn missieboek. Terwijl ik deze al uitgespeeld heb. Avontuur staat ook niet meer in mijn stermenu.
Dragon-fly2012
15-06-14, 10:25
Ik doe kopbal op verdediger in groepswedstrijd, krijg melding dat hij verwijderd is, echter hij staat er nog - kan het dus nog een keer doen. Kwam gisteren ook al bij oefenwedstrijd voor. Moeten we ze nou dubbel gaan spelen?
Ook is alles van het evenement nu verdwenen uit proviandhuis. Kan wedstrijd dus nu niet uitspelen, want ik kan geen attributen ervoor maken.
Ik doe kopbal op verdediger in groepswedstrijd, krijg melding dat hij verwijderd is, echter hij staat er nog - kan het dus nog een keer doen. Kwam gisteren ook al bij oefenwedstrijd voor. Moeten we ze nou dubbel gaan spelen?
Ook is alles van het evenement nu verdwenen uit proviandhuis. Kan wedstrijd dus nu niet uitspelen, want ik kan geen attributen ervoor maken.
Bij sommige spelers moet je 2 dingen erop gooien voor hij verdwijnt.
Dit wordt verder in het spel nog meer.
ZoreanderNL
15-06-14, 14:14
In avontuur 'de heldhaftige kleermaker' blijft continue de melding over die (kalender) deur komen....
Klatergoud
15-06-14, 14:49
Irritante en herhaaldelijke melding "Deur(en) beschikbaar" (terwijl NIET beschikbaar) in avo's, anders dan evenementenavo.
Gaat weer lekker TSO.
BraveThrasher
15-06-14, 15:05
Ach het zal weinig met de nationaliteit te maken hebben.
Ik zit zelf in de software industrie, time to market is tegenwoordig belangrijker dan kwaliteit, dus ik sta niet versteld dat er nogal wat bugs zijn.
Dat ken ik maar al te goed. Momenteel zit ik tussen twee jobs in en als het lukt dan zeg ik de software industrie vaarwel. Kwaliteit staat tegenwoordig helemaal onderaan de ladder. Als je zelf veel belang aan kwaliteit hecht dan verlies je gewoon je job omdat je niet snel genoeg bent.
Klatergoud
15-06-14, 15:47
ach, jullie moeten niet zo veel klagen!
weet je hoeveel bugs er geweest zouden zijn zonder die test server waarop alles al uitgebreid getests is??? ;)
Als de 'fundering' van het spel van meet af aan solide was geweest, waarschijnlijk niet één.
Een testserver gebruik je alleen maar als je een krakkemikkig product hebt.
BraveThrasher
15-06-14, 16:11
Na de herstart van het event blijft de eerder gestarte oefenwedstrijd staan tot je deze start en je de melding krijgt dat deze verlopen is. Op dat ogenblik verdwijnt die uit je missieboek totdat je een volgende keer het spel opstart en hij er opnieuw staat. De oude oefenwedstrijd is met andere woorden niet te verwijderen.
De oefenwedstrijd heb ik dan opnieuw gestart na de herstart van het event en de oefenwedstrijd heb ik ondertussen ook uitgespeeld MAAR in het missieboek staat de missie "Aftrap!" met de taak "Start het avontuur oefenwedstrijd." nog steeds als niet voltooid waardoor ik niet verder kan met evenementmissies. Daarom ga ik het avontuur "Eerste groepswedstrijd" ook nog niet starten omdat ik anders misschien weer iets ga missen.
Zeer ambetant die problemen.
Klatergoud
15-06-14, 16:16
Dat ken ik maar al te goed. Momenteel zit ik tussen twee jobs in en als het lukt dan zeg ik de software industrie vaarwel. Kwaliteit staat tegenwoordig helemaal onderaan de ladder. Als je zelf veel belang aan kwaliteit hecht dan verlies je gewoon je job omdat je niet snel genoeg bent.
Na de herstart van het event blijft de eerder gestarte oefenwedstrijd staan tot je deze start en je de melding krijgt dat deze verlopen is. Op dat ogenblik verdwijnt die uit je missieboek totdat je een volgende keer het spel opstart en hij er opnieuw staat. De oude oefenwedstrijd is met andere woorden niet te verwijderen.
De oefenwedstrijd heb ik dan opnieuw gestart na de herstart van het event en de oefenwedstrijd heb ik ondertussen ook uitgespeeld MAAR in het missieboek staat de missie "Aftrap!" met de taak "Start het avontuur oefenwedstrijd." nog steeds als niet voltooid waardoor ik niet verder kan met evenementmissies. Daarom ga ik het avontuur "Eerste groepswedstrijd" ook nog niet starten omdat ik anders misschien weer iets ga missen.
Zeer ambetant die problemen.
Probeer het volgende eens: "bezoek" het avontuur "oefenwedstrijd," je krijgt dan idd de melding dat het avo verlopen is, start dan direct "Eerste groepswedstrijd". :) Succes met eerste groepswedstrijd. De Oefenwedstrijd blijft helaas als actief avo in missieboek terugkeren.
Misschien moeten ze bij Blue Byte eens aan andere programmeurs gaan denken. :)
BraveThrasher
15-06-14, 16:24
Als de 'fundering' van het spel van meet af aan solide was geweest, waarschijnlijk niet één.
Een testserver gebruik je alleen maar als je een krakkemikkig product hebt.
Software zonder bugs bestaat niet dat is gewoon een utopie. Software wordt nog steeds ontwikkeld door mensen en mensen maken fouten. Dat is gewoon de realiteit.
In een degelijk ontwikkelproces wordt de software eerst getest op testservers die volledig intern staan, vervolgens wordt de software dan gedeployed op een acceptatieserver waar het ook extern getest kan worden en als de software daardoor geraakt wordt het pas in productie gezet op de productieserver. Echter bij BB loopt er iets vreselijk mis in dat hele proces.
Waar is de tijd dat er 4 jaar of meer gespendeerd werd aan het ontwikkelen van een spel en er dan ook een wonderbaarlijk spel gepresenteerd werd.
BraveThrasher
15-06-14, 16:26
Misschien moeten ze bij Blue Byte eens aan andere programmeurs gaan denken. :)
Hahaha... misschien wel :p
Klatergoud
15-06-14, 16:42
Software zonder bugs bestaat niet dat is gewoon een utopie. Software wordt nog steeds ontwikkeld door mensen en mensen maken fouten. Dat is gewoon de realiteit.
In een degelijk ontwikkelproces wordt de software eerst getest op testservers die volledig intern staan, vervolgens wordt de software dan gedeployed op een acceptatieserver waar het ook extern getest kan worden en als de software daardoor geraakt wordt het pas in productie gezet op de productieserver. Echter bij BB loopt er iets vreselijk mis in dat hele proces.
Waar is de tijd dat er 4 jaar of meer gespendeerd werd aan het ontwikkelen van een spel en er dan ook een wonderbaarlijk spel gepresenteerd werd.
Natuurlijk is ook zo, fouten sluipen er altijd in. Maar stel je eens voor; een betaalsysteem als iDEAL, internetbankieren in het algemeen, of een iPhone met slechts enkele procenten aan 'bugs' als bij TSO.
We zouden nog steeds in de huiskamer gezellig aan het Ganzenborden zijn.
BraveThrasher
15-06-14, 17:10
Natuurlijk is ook zo, fouten sluipen er altijd in. Maar stel je eens voor; een betaalsysteem als iDEAL, internetbankieren in het algemeen, of een iPhone met slechts enkele procenten aan 'bugs' als bij TSO.
We zouden nog steeds in de huiskamer gezellig aan het Ganzenborden zijn.
Afgelopen vrijdag was het hier toch weer zover het elektronisch betaalverkeer lag plat en dat was al de tweede keer op een half jaar. Een kameraad die een tijdje bij Atos Wordline gewerkt heeft heeft me vaak genoeg dingen verteld waardoor ik versteld stond dat het elektronisch betaalverkeer niet vaker uitligt. Als ik die verhalen zou doortrekken naar TSO.... aiaiaiaiai.... niet goed....
Klatergoud
15-06-14, 17:23
Afgelopen vrijdag was het hier toch weer zover het elektronisch betaalverkeer lag plat en dat was al de tweede keer op een half jaar.
hahaha... wat zou Skelril in d'r nopjes zijn met zo'n percentage.
Probeer het volgende eens: "bezoek" het avontuur "oefenwedstrijd," je krijgt dan idd de melding dat het avo verlopen is, start dan direct "Eerste groepswedstrijd". :) Succes met eerste groepswedstrijd. De Oefenwedstrijd blijft helaas als actief avo in missieboek terugkeren.
Yep, dat werkt. thx
ik heb eerste groepswedstrijd uit het tweede groene vakje, maar ik kan deze avo niet starten, groene vinkje werkt niet...
Zijn er meer met deze bug, is er iets te tegen? (onwaarschijnlijk)
ik heb eerste groepswedstrijd uit het tweede groene vakje, maar ik kan deze avo niet starten, groene vinkje werkt niet...
jazeker!
de oplossing is: de forums lezen...
ik zal je zelfs een kleine hint geven: je hoeft niet eens te zoeken, in dit thread wordt volgens mij al herhaaldelijk een oplossing geboden...
erg vermoeiend al die mensen die niet kunnen (of willen) lezen, beetje jammer...
Frakarbensar
16-06-14, 10:02
Ik kan geen enkel avontuur meer starten. Ik heb enkel het WK groepsfaze event nog in mijn missieboek staan. Had op een gegeven moment 2 eerste faze events maar deze zijn verdwenen. Cache is cleared. En jammer genoeg vind ik geen concreet antwoord in de forum posts.
MOD_Lentox
16-06-14, 11:06
Ik kan geen enkel avontuur meer starten. Ik heb enkel het WK groepsfaze event nog in mijn missieboek staan. Had op een gegeven moment 2 eerste faze events maar deze zijn verdwenen. Cache is cleared. En jammer genoeg vind ik geen concreet antwoord in de forum posts.
Beste Frakarbensar,
Maak een ticket aan en stuur het door naar onze ondersteuningsteam.
- Vermeld je browser waar je op speelt
- Datum/Tijd
- Klacht
- Stuur screenshot`s of video`s mee zodat ze specifiek na kunnen kijken waar het aan kan liggen.
MOD_Lentox
Frakarbensar
16-06-14, 11:16
Thx
is er al iemand die de bug van die aftrap kwijt is enzo ja hoe doe je het
ik zal het nog maar een keer uitleggen... ::zucht::
in jullie "missie boek" staat waarschijnlijk helemaal onderaan het avontuur oefenwedstrijd nog...
daar moet je ff naar toe gaan, dan krijg je de melding dat hij is verlopen en verdwijnt hij (tijdelijk, na een tijdje is hij weer terug) vervolgens kun je een nieuw avontuur starten...
Marjoflori
16-06-14, 16:31
Probleem!!
Ik heb zaterdag al een support ticket aangemaakt, ook antwoord gekregen dat dit na het weekend behandeld zal worden maar nog geen antwoord gekregen. Ik heb zojuist een reminder gestuurd.
Ik heb de oefenwedstrijd gedaan en voltooid, dan verschijnen de volgende missies in het event:
Zie hieronder......maar hier staat dus nogmaals de oefenwedstrijd???
http://i8.photobucket.com/albums/a33/marjolv/WKmissie1.png (http://s8.photobucket.com/user/marjolv/media/WKmissie1.png.html)
http://i8.photobucket.com/albums/a33/marjolv/WKmissie2.png (http://s8.photobucket.com/user/marjolv/media/WKmissie2.png.html)
En die kan ik niet meer doen, want die heb ik niet meer. Ik denk ook dat ik de 1e groepswedstrijd dus ook niet moet doen voordat deze voltooid is. Ik kan er dus niets mee, niet skippen, niet annuleren, het avo staat dus ook niet meer open in mn missieboek (vaak als een avo niet beeindigd wordt, bezoek je het inderdaad en dan gaat ie vanzelf weg). Dit alles kan dus niet, ik kan dus niet door met het event, echt zo jammer!! Dit kost me ballen! :-)
Nogmaals....ik heb het de oefenmatch dus al gedaan, ik zou m dolgraag nog een keer willen doen, maar hoe kom ik eraan?
Wel beetje zonde van de rode kaarten, de tackles, etc. maar goed......als ik maar verder kan.
Marjoflori
16-06-14, 16:55
Ik lees op het Duitse Siedler forum dat dit probleem veelvuldig voorkomt.
Er is een ook vragenlijst die beantwoord moet worden om het probleem te kunnen identificeren?
Ik vul het hier ook even in......ik hoop dat de Mods een bietje Duits spreken ;-)
Wann trat das Problem auf? (Datum/Uhrzeit): ik heb de oefenmatch niet gestart tijdens de eerste opstart van het event, maar pas na de herstart.
Was hast du als letztes gemacht? niks bijzonders, gewoon alle benodigde kaarten en tackles aangemaakt en toen de oefenmatch gespeeld en op de normale manier afgerond. Ik heb ook de ballen en zelfs stermunten ontvangen.
Trat das Problem mehrfach auf? Lässt es sich reproduzieren? het is er gewoon altijd, het wijzigt niet.
Hast du die Ersten Schritte bereits durchgeführt? het avo is zelfs volledig voltooid.
Hast du deine Cookies gelöscht, den Cache des Browsers und den Flash Player Cache geleert? cache, cookies, tempfiles geleegd en zelfs een eerder systeemversie teruggezet.....zodat ook een eventuele crap update van Windows niet het probleem kan zijn.
Mit welchem Browser spielst du (Browser und Browserversion)? IE maar het probleem doet zich hetzelfde voor in Firefox (beide de meest recente versies)
Welche Flash Player-Version ist bei dir installiert? de meest actuele
Welches Betriebssystem benutzt du (Windows, Mac OS, Linux, ...)? Windows 7
Internetprovider / Internetgeschwindigkeit: UPC kabel 120mb down, 8 up
Internetzugang (LAN/WLAN/UMTS): LAN
Screenshot des Fehlers: zie boven
spartacus204
16-06-14, 20:23
heb de tab wk evenement niet kan dus de avonturen niet spelen, heb al vanalles geprobeerd maar niets helpt
MOD_Lentox
16-06-14, 20:38
heb de tab wk evenement niet kan dus de avonturen niet spelen, heb al vanalles geprobeerd maar niets helpt
- Welke browser gebruik je?
- Heb je al geprobeerd om je cache geheugen te legen?
Heb je al in je provisiehuis gekeken?
Nog steeds heb ik OEFENWEDSTRIJD in missieboek staan pfffffffffffffff zo irritant, telkens naar toe gaan, wachten op is verlopen, en dan pas kun je ander avontuur doen. Ben het echt zoooooooooo zat.
MOD_Lentox
17-06-14, 16:15
Hallo,
Onze spel ontwikkelaar`s zijn druk bezig om een oplossing te vinden.
Zodra wij wat meer weten krijgen jullie dit gelijk te horen. Of door ons of door BB zelf.
Sorry voor het ongemak.
MOD_Lentox
Nog steeds heb ik OEFENWEDSTRIJD in missieboek staan pfffffffffffffff zo irritant, telkens naar toe gaan, wachten op is verlopen, en dan pas kun je ander avontuur doen. Ben het echt zoooooooooo zat.
of ff de forums lezen...
maar blijf maar mooi wachten, doe maar niet lezen...
Marjoflori
17-06-14, 18:05
Bedankt voor het antwoord, maar zo jammer dat het zo lang duurt....ik wil zo graag door.
Helaas ook nog niets direct van Support gehoord op mn melding.
Stel nou dat ik toch al de 1e groepswedstrijd zou spelen? Best kans dat de oefenwedstrijd afgevinkt wordt.
Niets verbaast me meer.....:(
Lijkt het nou zo.....of zijn er wel heel veel bugs te bespeuren in dit event?
Hoe annuleer ik het avontuur 1e oefenwedstrijd?
Volg onderstaande stappen om de oefenwedstrijd te annuleren (tijdelijk) en zo een nieuw avontuur te kunnen starten.
Zie de afbeelding hieronder:
1. Klik op het missieboek linksboven
2. Scroll naar beneden en zoek "actieve avonturen"
3. Klik erop en bezoek het avontuur
4. Vervolgens krijg je de melding dat het avontuur is verlopen en wordt hij weggehaald.
http://i61.tinypic.com/153u05g.jpg
Meer FAQ:
Q: Mijn missie om de eerste voetbalwedstrijd te starten wordt niet voltooid.
A: Probeer een ander avontuur te starten. Zoals ik eerder begreep kan de missie ook worden voltooid als je Premiejager start. Als je die niet meer hebt, kun je hem via de voucher nog krijgen [9B2-C3DC-42B4]. Vul deze in op de homepage.
Q: Waar maak ik mijn voetbalitems/evenementgrondstoffen?
A: Via missies/zoektochten met de ontdekkingsreiziger krijg je bepaalde items aangeleverd (bijvoorbeeld schoenen en bananen). Om hier de aanvalsverbeteringen van te maken, klik je op je proviandhuis. Daarna zoek je het tabje voor evenement op (is de laatste). Hier maak je de grondstoffen. Heb je deze tab niet? Dan moet je even je internetgeschiedenis wissen (browsercache)
Q: Ik heb hulp nodig bij de voetbalwedstrijden/Welke aanvallen kan ik het beste bij de voetbalwedstrijden doen?
A: Er zijn een flink aantal guides/handleidingen gemaakt waarin de best mogelijke aanvallen wordt omschreven. Neem bijvoorbeeld hier een kijkje waar wordt omschreven wat je voor elk kamp nodig hebt en welke je het best kunt inzetten: Klik hier (http://the-settlerhood.jouwweb.nl/evenementen/voetbalevent-2014/oefenmatch)
Q: Help, ik ben ineens bouwvergunningen kwijt, of mijn bouwvergunningen staan in de min!?!?
A: Er liggen ballen verstopt op je eiland. Deze ballen gelden per ongeluk als bouwvergunningen. Telkens als je een bal op je eiland ziet liggen en erop klikt, zal je een bouwvergunning terugkrijgen. (en wat ballen ontvangen in je stermenu)
UPDATE 18/6
Er zullen ballen kunnen worden verkregen in de loot. Wanneer je voor deze update avonturen hebt gespeeld, zal je alsnog ballen ontvangen. Deze zul je op 26 juni ontvangen in een bericht.
Poegel, dat werkt niet, want die knop "avontuur annuleren" op jouw screenshot is grayed-out (je kunt er niet op klikken)...
maar ik heb al eerder (verschillende keren) aangegeven in dit topic ook hoe je het avontuur wel tijdelijk kunt annuleren, maar de mensen hebben geen zin om te lezen en posten gewoon alleen maar, pech voor hun :)
Poegel, dat werkt niet, want die knop "avontuur annuleren" op jouw screenshot is grayed-out (je kunt er niet op klikken)...
maar ik heb al eerder (verschillende keren) aangegeven in dit topic ook hoe je het avontuur wel tijdelijk kunt annuleren, maar de mensen hebben geen zin om te lezen en posten gewoon alleen maar, pech voor hun :)
Ow, dan had ik dat even verkeerd gelezen bij jou. Ik pas het aan :)
Op de uk-server en op de duitse server is vannacht een extra onderhoud waarin bugs gerepareerd gaan worden. Info hier
http://forum.thesettlersonline.com/threads/28517-Change-Log-18-06-2014?p=260179#post260179 en hier
http://forum.diesiedleronline.de/threads/108993-Changelog-18.-Juni-2014
geen idee wanneer dit reparatie-onderhoud hier plaats vindt, wrs ook vannacht
Marjoflori
17-06-14, 23:16
Q: Mijn missie om de eerste voetbalwedstrijd te starten wordt niet voltooid.
A: Probeer een ander avontuur te starten. Zoals ik eerder begreep kan de missie ook worden voltooid als je Premiejager start. Als je die niet meer hebt, kun je hem via de voucher nog krijgen [9B2-C3DC-42B4]. Vul deze in op de homepage.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord Poegel, maar helaas werkt deze tip niet. Het opstarten van een willekeurig avo heeft geen effect, die heb ik al genoeg gespeeld de afgelopen 4 dagen. Ook het opstarten van Premiejager doet het truukje niet en zelfs het voltooien niet.
Ik hoop erop dat het geplande onderhoud op de UK en Duitse server ook hier uitgevoerd zal worden!!
De bug met de ballen/bouwvergunningen is bij mij niet verholpen, op uk ook niet trouwens
ik heb de eerste groepswedstrijd gespeeld maar hij wil niet voltooien in mijn missieboek waardoor ik niet verder kan.
is een chronisch gebrek aan schoenen ook een bug??? ondanks 10 or's die continue op pad zijn ....
OR's vinden geen schoenen!
Er is een duidelijk onderscheid tussen items die je op je eiland kan vinden en hetgeen je ontdekkers meebrengen.
In de loot van avonturen kan je alle items tegenkomen.
Ik Had gister mijn halfe finale gekregen en had hem op gestart en ben hem meteen kwijt en heb hem er ook niet meer in mijn ster menu staan om hem te starten dus ik kan hem nu niet meer doen en ik weet niet wat ik daar aan kan doen Maar ik wil hem wel graag spelen
Ik Had gister mijn halfe finale gekregen en had hem op gestart en ben hem meteen kwijt en heb hem er ook niet meer in mijn ster menu staan om hem te starten dus ik kan hem nu niet meer doen en ik weet niet wat ik daar aan kan doen Maar ik wil hem wel graag spelen
ff je missieboek openen, helemaal naar onderen scrollen, dan ff een vinkje in het vakje achter het avontuur zetten, dan verschijnt hij weer gewoon standaard rechts onder in je scherm :)
Dat heb ik gedaan maar dan krijg ik mijn avontuur niet die ik moet kunnen bezoeken om hem te kunnen spelen het avontuur zelf heb ik niet meer namelijk dus ik kan er zo ook niks mee hij is gewoon weg !
halo hier armand10 ik heb een probeem met een avo er stond als het speel uit was dan kreng ik een beloning een kasteel maar niets daar van ik heb geen kasteel gekregen
met de groet van armand10
halo hier armand10 ik heb een probeem met een avo er stond als het speel uit was dan kreng ik een beloning een kasteel maar niets daar van ik heb geen kasteel gekregen
met de groet van armand10
het enigste wat ik er van kan zeggen is: dit is een NL forum, graag in NL posten...
*proest* :p
Je maakt altijd KANS op een kasteel in de loot van een avontuur, het is geen zekerheid.