Bekijk Volledige Versie : Forum WK-Event
Systeem:
Elke speler krijgt 11 worpen, via een random generator worden deze worpen bepaald.
Elke speler speelt in een knock-out systeem totdat er 1 winnaar overblijft. Aan het begin van het spel kies je jou basis elf spelers en zet je ze in een volgorde. Na elke wedstrijd mag je 1 wissel maken en mag je onbeperkt de volgorde aanpassen tot de volgende deadline (volgende wedstrijd). De wissel moet wel binnen de punt restrictie blijven die aan het team staat verbonden.
De wedstrijd:
Elke teamspeler krijgt 1 worp en deze wordt genoteerd (dus j11 worpen totaal per wedstrijd, per team). Wanneer beide spelers hun worpen reeks hebben gehad worden de behaalde punten opgeteld en is de eindscore bekend. Degene met de meeste punten wint. Wanneer er een eigenschap van een speler in het spel is, zal de scheidsrechter (degene die de random worpen reeks uitvoert) deze markeren en het resultaat er bij zetten. Een voorbeeld van het wedstrijdverband staat na de uitleg over het team.
Wanneer er nou een gelijk spel wordt gespeeld, zal er een verlenging plaats vinden om te bepalen welke team er alsnog door gaat. Bij de verlenging worden er in plaats van alle 11 spelers maar 3 spelers uitgekozen van elk team. Met deze 3 spelers zal opnieuw een speel ronde worden gespeeld om zo te bepalen wie er wint. De speler die na de verlenging voor staat is de uiteindelijke winnaar.
Omdat er na de verlenging nog steeds de mogelijkheid bestaat dat er een gelijkspel is, zal een strafschoppen reeks de wedstrijd beslissen. Deze reeks wordt wederom om en om gespeeld tussen beide teams. Er wordt hier niet meer gekeken naar de eigenschappen van elke speler, dus al de worp uiteindelijk de beslissing brengen. De basis eigenschappen van de “geoloog” zijn dus toepasbaar op alle spelers van elk team. De eerste speler die mist, wanneer de andere speler in de zelfde ronde heeft gescoord, verliest de wedstrijd.
Uiteindelijk zal er na de knock-out fase een balans worden opgemaakt, waarin de teams die door zijn kunnen zien hoe hun teams hebben gepresteerd. Hierin zal staan het aantal doelpunten per team, de verdedigende acties en de ongelukkige acties. Ook wordt er het aantal eigenschappen opgeteld en neer gezet hoeveel er geslaagd waren en hoeveel niet.
Deelname:
Om mee te doen aan dit evenement, zal je 100munt inschrijfgeld moeten betalen. deze kosten worden gebruikt om de prijzenpot uit te breiden om zo nog meer prijzen aan verscheidende plekken toe te kunnen wijzen. Huidige prijzen zijn voor de winnaar, de nummers 2 en 3 en voor elke winnaar van de top lijsten is er ook 1 prijs.
Wanneer je mee wilt doen, stuur mij dan een berichtje en/of vriendschapsverzoek, dan kan je het inschrijfgeld direct naar mij toe sturen om zo miskopen op handel tegen te gaan. Op de onderste post (Donateurs) zal er een lijst worden bijgehouden met het aantal inschrijvingen (en inschrijfgeld) en ook wat er mee wordt gekocht. Blijft er een hoeveelheid munt over, waar geen prijs van gekocht is dan zal de hoeveelheid munt een prijs worden.
Prijzen Pot
IJskoude ijzermijn
Compact Graanveld
Artesische Put
Verbeterde Silo
Mysterieuze avonturendoos
Tomberovers
Victor de verschrikkelijke
Misdadigers (2x)
Het bijeendrijven van piraten
Zonen van het Veld (2x)
Het Team:
Het team dat jij speelt, bestaat uit 11 spelers. Elke speler heeft zijn eigenschappen en sterktes. Totaal mag je maar 36 sterkte punten in je team hebben, om een gelijkwaardig systeem te creëren waarin elke speler een eerlijke kans heeft. De spelers zijn gebaseerd op alle TSO specialisten, maar jij bent niet afhankelijk van de specialisten die je in game in bezit heb. Dit is geheel los staand van de in game TSO elementen.
Wanneer je dus 11 spelers kiest, tel je de sterkte punten van elke speler bij elkaar op. Kom je boven de 36 punten, zal je 1 of meerdere spelers moeten uitwisselen om zo onder of op de 36 te komen. (Kies je bijv. 11 Geologen, heb je een sterkte van 11 punten. Elke geoloog is namelijk 1 sterkte punt.) Sommige spelers hebben ook de eigenschap om sterkte punten te verlagen van een andere speler, zo zorgt de ontdekkingsreiziger dat de volgende OR (een OR, wilde verkenner, gelukkige OR of Ervaren OR) 4 sterkte punten bezit. in het geval van de gelukkige/ervaren OR zal hun sterkte punt dus worden verlaagd van 5 naar 4. Maar de Wilde Verkenner, zal dan van 3 sterkte punten verhoogd worden naar 4. Hou hier dus rekening mee bij het bepalen van de volgorde van je team.
Niveau 1 (normale speler)
Voor normale spelers zijn er geen bijzondere uitkomsten, worp is tussen 1 en 10.
Geoloog: Worp 1-10
http://fc03.deviantart.net/fs71/f/2014/152/1/c/geoloog_by_rixit-d7kleis.png
Tussen 1-9 is negatieve uitslag
10 is een doelpunt
Sterkte punt = 1
Ontdekkingsreiziger: Worp 1-10
http://fc09.deviantart.net/fs70/f/2014/152/6/0/ontdekkingsreiziger_by_rixit-d7klejf.png
Tussen 1-8 is negatieve uitslag
9 of 10 is een doelpunt
Sterkte punt = 2 (een tweede ontdekkingsreiziger heeft een sterkte punt van 4, ongeacht niveau)
Generaal: Worp 1-10
http://fc00.deviantart.net/fs70/f/2014/152/c/3/generaal_by_rixit-d7kleio.png
Tussen 1-8 is negatieve uitslag
9 of 10 is een doelpunt
Sterkte punt = 3 (een tweede generaal heeft een sterkte punt van 2, ongeacht niveau)
Niveau 2 (speciale speler)
Elke speciale speler heeft een beter kans om te scoren, worp is tussen 1-10.
Guitige Geoloog: Worp 2-10
http://fc08.deviantart.net/fs70/f/2014/152/f/d/guitige_geoloog_by_rixit-d7kleiz.jpg
Tussen 2-4 is negatieve uitslag
5-8 positieve uitslag wanneer tegenstander mist (dus 1-4) en geen uitslag wanneer tegenstander vergelijkbaar gooit of scoort (5-10)
9 of 10 is een doelpunt
Sterkte punt = 2
Wilde Verkenner: Worp 1-9
http://fc00.deviantart.net/fs70/f/2014/152/8/1/wilde_verkenner_by_rixit-d7klejl.jpg
Tussen 1-3 is negatieve uitslag
4-8 positieve uitslag wanneer tegenstander mist (dus 1-4) en geen uitslag wanneer tegenstander vergelijkbaar gooit of scoort (5-10)
9 is een doelpunt
Sterkte punt = 3
De volgende OR zal 4 Sterkte punten bezitten, ongeacht zijn echte waarde (uitzondering is de 'Ontdekkingsreiziger')
Geharde Generaal: Worp 1-10
http://fc05.deviantart.net/fs71/f/2014/152/c/a/geharde_generaal_by_rixit-d7klftd.png
Tussen 1-4 is negatieve uitslag
5-7 positieve uitslag wanneer tegenstander mist (dus 1-4) en geen uitslag wanneer tegenstander vergelijkbaar gooit of scoort (5-10)
8-10 is een doelpunt
Sterkte punt = 4
De volgende Generaal zal 2 sterkte punten bezitten, ongeacht zijn echte waarde (uitzonderingen zijn 'Meester in Vechtsport', 'Kwartier Generaal' en 'Magere Hein')
Niveau 3 (Bijzondere speler), max 5 spelers in het veld
Elke rare speler heeft een eigenschap om de score te verhogen, scoringskans te verkleinen of een andere vaardigheid. Worp is afhankelijk van speler.
Ervaren Ontdekkingsreiziger: Worp 1-10
http://fc00.deviantart.net/fs71/f/2014/152/c/6/ervaren_ontdekkingsreiziger_by_rixit-d7klg6s.png
Tussen 1-4 is negatieve uitslag
5-8 positieve uitslag wanneer tegenstander mist (dus 1-4)
9 of 10 is een doelpunt
Sterkte punt = 5
Gelukkige Ontdekkingsreiziger: Worp 3-10
http://fc09.deviantart.net/fs70/f/2014/152/a/2/gelukkige_ontdekkingsreiziger_by_rixit-d7klfx7.jpg
Tussen 3-4 is negatieve uitslag
5-8 positieve uitslag wanneer tegenstander mist (dus 1-4)
9 of 10 is een doelpunt
Sterkte punt = 5
Veteraan: Worp 1-10
http://fc02.deviantart.net/fs71/f/2014/152/4/3/veteraan_by_rixit-d7klejh.png
Tussen 1-3 is negatieve uitslag
4-8 positieve uitslag wanneer tegenstander mist (dus 1-4) en geen uitslag wanneer tegenstander vergelijkbaar gooit of scoort (5-10)
9 of 10 is een doelpunt
Sterkte punt = 6
Majoor Generaal: Worp 2-10
http://fc00.deviantart.net/fs70/f/2014/152/5/7/majoor_generaal_by_rixit-d7klej7.png
2 of 3 is negatieve uitslag
5-8 positieve uitslag wanneer tegenstander mist (dus 1-4) en geen uitslag wanneer tegenstander vergelijkbaar gooit of scoort (5-10)
9 of 10 is een doelpunt
Sterkte punt = 6
General Szloma: Worp 1-10
http://fc08.deviantart.net/fs71/f/2014/152/d/0/generaal_szloma_by_rixit-d7kleij.png
Tussen 1-4 is negatieve uitslag
5 en 6 positieve uitslag wanneer tegenstander mist (dus 1-4) en geen uitslag wanneer tegenstander vergelijkbaar gooit of scoort (5-6 of 10)
7-10 is een doelpunt
Sterkte punt = 6
Generaal Magere Hein: Worp 1-10
http://fc02.deviantart.net/fs70/f/2014/152/0/6/generaal_magere_hein_by_rixit-d7klg6v.png
1-6 jij verliest een doelpunt
7-9 is een positieve uitslag wanneer de tegenstander een 6 of lager heeft
10 is een doelpunt
Sterkte punt = 0 (maximaal 1 van deze mogelijk)
Generaal Stump: Worp 5-10
http://fc01.deviantart.net/fs70/f/2014/152/9/4/generaal_stump_by_rixit-d7klg70.jpg
5 is negatieve uitslag
6-9 positieve uitslag wanneer tegenstander mist (dus 1-4) en geen uitslag wanneer tegenstander vergelijkbaar gooit of scoort (5-10)
10 is een doelpunt
Sterkte punt = 6
Kwartier Generaal: Worp 4-7
http://fc04.deviantart.net/fs71/f/2014/152/2/f/kwartier_generaal_by_rixit-d7klej4.png
4-7 positieve uitslag wanneer tegenstander mist (dus 1-3) en geen uitslag wanneer tegenstander vergelijkbaar gooit of scoort (4-10)
Sterkte punt = 1 (maximaal 2 van deze mogelijk)
Meester in Vechtsport: Worp 8-10
http://fc09.deviantart.net/fs71/f/2014/152/0/5/meester_in_vechtsport_by_rixit-d7klejb.jpg
8 jij verliest een doelpunt
9 tegenstander verliest een doelpunt
10 is een doelpunt
Sterkte punt = 7
Voorbeeld:
In dit voorbeeld staan de teams die gebruikt zijn bij het test toernooi. Bij deze test was er een sterkte grens van 40 punten in plaats van 36. Achter af is de restrictie verlaagd in verband met spannendere wedstrijden.
Teams:
Rhayn
Ontdekkingsreiziger 2 Punten
Generaal Szloma 6 Punten
Geoloog 1 Punt
Geharde Generaal (2) 2 Punten
Guitige Geoloog 2 Punten
Magere Hein 0 Punten
Generaal Stump 2 Punten, deze Gen is 2 punten ipv 6 omdat er een Geharde Generaal voor staat
Generaal 3 Punten
Meester in Vechtsport 7 Punten
Geharde Generaal (1) 4 punten
Gelukkig OR 5 Punten
Totaal 34 Punten.
Sanriet
Generaal 3 Punten
Ervaren OR 5 Punten
Generaal Stump 6 Punten
Gelukkige OR 5 Punten
Wilde Verkenner 3 Punten
Geoloog 1 Punt
Ontdekkingsreiziger 2 Punten
Meester in Vechtsport 7 Punten
Guitige Geoloog 3 Punten
Magere Hein 0 Punten
Majoor Generaal 6 Punten
Totaal 40 Punten.
Gonzo
Gelukkige OR 5 Punten
Wilde Verkenner 3 Punten
Generaal (1) 3 Punten
Guitige Geoloog (3) 2 Punten
Meester in vechtsport 7 Punten
Guitige Geoloog (1) 2 Punten
Guitige Geoloog (2) 2 Punten
Veteraan 6 Punten
Generaal (2) 3 Punten
Magere Hein 0 Punten
Ontdekkingsreiziger 2 Punten
Totaal 36 Punten.
Creatany
Guitige Geoloog (2) 2 Punten
Kwartier Generaal (2) 1 Punt
Generaal 3 Punten
Generaal Stump 6 Punten
Meester in Vechtsport 7 Punten
Ervaren OR 5 Punten
Geharde Generaal 4 Punten
Guitige Geoloog (1) 2 Punten
Kwartier Generaal (1) 1 Punt
Veteraan 2 Punten, deze Gen is 2 punten ipv 6 omdat er een Geharde Generaal voor staat
Wilde Verkenner 3 Punten
Totaal 36 Punten.
Pleuny
Guitige Geoloog (1) 2 Punten
Ervaren OR 5 Punten
Meester in Vechtsport 7 Punten
Guitige Geoloog (2) 2 Punten
Generaal (2) 3 Punten
Geharde Generaal (2) 4 Punten
Generaal (1) 2 Punten, deze Gen is 2 punten ipv 3 omdat er een Geharde Generaal voor staat
Wilde Verkenner 3 Punten
Geharde Generaal (1) 2 Punten
Veteraan 2 Punten, deze Gen is 2 punten ipv 6 omdat er een Geharde Generaal voor staat
Geoloog 1 Punt
Totaal 33 Punten.
kachelpieper
Veteraan (1) 6 Punten
Kwartier Generaal 1 Punt
Wilde Verkenner (1) 3 Punten
Gelukkige OR (2) 4 Punten, deze OR is 4 punten ipv 5 omdat er een wilde verkenner voor staat
Wilde Verkenner (2) 3 Punten
Meester in Vechtsport 7 Punten
Magere Hein 0 Punten
Veteraan (2) 6 Punten
Gelukkige OR(1) 4 Punten, deze OR is 4 punten ipv 5 omdat er een wilde verkenner voor staat
Guitige Geoloog 2 Punten
Geoloog 1 Punt
Totaal 37 Punten.
LoadingPlsWait
Ervaren OR (1) 5 Punten
Generaal 3 Punten
Majoor Generaal 6 Punten
Guitige Geoloog (1) 2 Punten
Kwartier Meester 1 Punt
Ervaren OR (2) 5 Punten
Veteraan 6 Punten
Meester in Vechtsport 7 Punten
Wilde Verkenner 3 Punten
Guitige Geoloog (2) 2 Punten
Magere Hein 0 Punten
Totaal 40 Punten.
Robin68
Geharde Generaal 4 Punten
Veteraan 2 Punten, deze Gen is 2 punten ipv 6 omdat er een Geharde Generaal voor staat
Kwartier Generaal (1) 1 Punt
Generaal Stump 6 Punten
Kwartier Generaal (2) 1 Punt
Ontdekkingsreiziger 2 Punten
Meester in Vechtsport 7 Punten
Wilde Verkenner 3 Punten
Guitige Geoloog 2 Punten
Generaal 3 Punten
Ervaren OR 4 Punten, deze OR is 4 punten ipv 5 omdat er een wilde verkenner voor staat
Totaal 33 Punten.
Toernooi Voorbeeld:
In dit voorbeeld doen er 8 teams mee, in en knock-out systeem. De elke speler heeft zijn 11-tal gekozen en deze aan mij doorgegeven. De volgende teams doen mee:
Rhayn
Sanriet
Gonzo
Creatany
Pleuny
Kachelpieper
LoadingPlsWait
Robin68
Omdat we een knock-out systeem gebruiken heb ik een random list laten genereren om de wedstrijden te bepalen. De random generator heeft de spelers in deze volgorde geplaatst, waardoor deze wedstrijden er als volgt uitkomen:
Sanriet
Pleuny
LoadingPlsWait
Rhayn
Gonzo
kachelpieper
Creatany
Robin68
Dit betekend dat wedstrijd 1 is Sanriet tegen Pleuny , wedstrijd 2 is LoadingPlsWait tegen Rhayn, wedstrijd 3 is Gonzo tegen kachelpieper en wedstrijd 4 is Creatiny tegen Robin68. De winnaar van elke wedstrijd gaat een ronde verder, de verliezer ligt er uit. De winnaar van wedstrijd 1 gaat tegen 2 en de winnaar van wedstrijd 3 gaat tegen 4. De beide winnaars van deze wedstrijden zullen in de finale spelen om de 'Settlers Cup'.
Wedstrijd 1
De eerste wedstrijd gaat tussen de teams van Sanriet en Pleuny.
Willekeurig is bepaalde (zie trekking hierboven) dat Sanriet als eerste de wedstrijd speelt (11 worpen met eigenschappen van gekozen spelers).
In deze wedstrijd komt er de volgende scoren uit:
Sanriet:
Generaal 10
Ervaren Ontdekkingsreiziger 2
Generaal Stump 6
Gelukkige Ontdekkingsreiziger 3
Wilde Verkenner 9
Geoloog 10
Ontdekkingsreiziger 9
Meester in Vechtsport 10
Guitige Geoloog 10
Magere Hein 5
Majoor Generaal 9
Score 6
Pleuny:
Guitige Geoloog (1) 4
Ervaren Ontdekkingsreiziger 3
Meester in Vechtsport 8
Guitige Geoloog (2) 2
Generaal (2) 3
Geharde Generaal (2) 4
Generaal (1) 10
Wilde Verkenner 5
Geharde Generaal (1) 6
Veteraan 1
Geoloog 2
Score 0
Groen = Doelpunt
Rood = Geen doelpunt
Paars = tegenstander verliest 1 doelpunt
Blauw = Speler verliest 1 doelpunt
Omdat er sommige specialisten bijzondere eigenschappen hebben tellen deze eigenschappen alleen op de speler van de tegenstander die in de zelfde worp ronde zit. BIJV: De Generaal Stump van Sanriet (nr 3) werpt 6, dit activeert de eigenschap van deze speler (bij een worp tussen 6-9 scoort de generaal wanneer de tegenstander mist (dus 1-4) en geen doelpunt wanneer de tegenstander een vergelijkbaar worp gooit of scoort (6-10)). Pleuny werpt op dezelfde plek met de Meester in vechtsport een 8, dit zorgt er dus voor dat Sanriet geen doelpunt maakt met de Generaal Stump. Maar omdat de eigenschap van de Meester in Vechtsport met een worp van 8 is, dat Pleuny een doelpunt verliest is deze wel actief.
De winnaar van de eerste wedstrijd met een score van 6 tegen 0 is geworden Sanriet
Wedstrijd 2
De tweede wedstrijd zal gaan tussen LoadingPlsWait (LPW) en Rhayn (In het echte event speel ik niet mee). Willekeurig is bepaalde (zie trekking hierboven) dat LPW als eerste de wedstrijd speelt (11 worpen met eigenschappen van gekozen spelers).
In deze wedstrijd komt er de volgende scoren uit:
LPW:
Ervaren Ontdekkingsreiziger (1) 6
Generaal 9
Majoor Generaal 6
Guitige Geoloog (1) 8
Kwartier Meester 6
Ervaren Ontdekkingsreiziger (2) 2
Veteraan 4
Meester in Vechtsport 9
Wilde Verkenner 1
Guitige Geoloog (2) 6
Magere Hein 2
Score 1
Rhayn:
Ontdekkingsreiziger 4
Generaal Szloma 9
Geoloog 1
Geharde Generaal (2) 6
Guitige Geoloog 9
Magere Hein 4
Generaal Stump 8
Generaal 3
Meester in Vechtsport 9
Geharde Generaal (1) 9
Gelukkige Ontdekkingsreiziger 10
Score 3
Groen = Doelpunt
Rood = Geen doelpunt
Paars = tegenstander verliest 1 doelpunt
Blauw = Speler verliest 1 doelpunt
De winnaar van de eerste wedstrijd met een score van 1 tegen 3 is geworden Rhayn, de volgende wedstrijd zal dus worden Sanriet tegen Rhayn
Wedstrijd 3
De derde wedstrijd gaat tussen de teams van Gonzo en Kachelpieper. Willekeurig is bepaalde (zie trekking hierboven) dat Gonzo als eerste de wedstrijd speelt (11 worpen met eigenschappen van gekozen spelers).
In deze wedstrijd komt er de volgende scoren uit:
Gonzo:
Gelukkige Ontdekkingsreiziger 7
Wilde Verkenner 3
Generaal (1) 3
Guitige Geoloog (3) 3
Meester in vechtsport 9
Guitige Geoloog (1) 4
Guitige Ggeoloog (2) 10
Veteraan 1
Generaal (2) 4
Magere Hein 10
Ontdekkingsreiziger 10
Score 3
Kachelpieper:
Veteraan (1) 1
Kwartier Generaal 7
Wilde Verkenner (1) 8
Gelukkige Ontdekkingsreiziger (2) 8
Wilde Verkenner (2) 5
Meester in Vechtsport 9
Magere Hein 4
Veteraan (2) 5
Gelukkige Ontdekkingsreiziger (1) 9
Guitige Geoloog 10
Geoloog 6
Score 4
Groen = Doelpunt
Rood = Geen doelpunt
Paars = tegenstander verliest 1 doelpunt
Blauw = Speler verliest 1 doelpunt
De winnaar van de derde wedstrijd met een score van 3 tegen 4 is geworden kachelpieper
Wedstrijd 4
De derde wedstrijd gaat tussen de teams van Creatany en Robin68. Willekeurig is bepaalde (zie trekking hierboven) dat Creatany als eerste de wedstrijd speelt (11 worpen met eigenschappen van gekozen spelers).
In deze wedstrijd komt er de volgende scoren uit:
Creatany:
Guitige Geoloog (2) 10
Kwartier Generaal (2) 7
Generaal 8
Generaal Stump 7
Meester in Vechtsport 10
Ervaren Ontdekkingsreiziger 7
Geharde Generaal 7
Guitige Geoloog (1) 5
Kwartier Generaal (1) 6
Veteraan 8
Wilde Verkenner 7
Score 4
Robin68:
Geharde Generaal 3
Veteraan 7
Kwartier Generaal (1) 7
Generaal Stump 7
Kwartier Generaal (2) 4
Ontdekkingsreiziger 10
Meester in Vechtsport 8
Wilde Verkenner 9
Guitige Geoloog 2
Generaal 7
Ervaren Ontdekkingsreiziger 4
Score 1
Groen = Doelpunt
Rood = Geen doelpunt
Paars = tegenstander verliest 1 doelpunt
Blauw = Speler verliest 1 doelpunt
De winnaar van deze wedstrijd met een score van 4 tegen 1 is geworden Creatany, de volgende wedstrijd zal dus worden kachelpieper tegen Creatany
Halve Finales
De Eerste Halve Finale
De eerste halve finale gaat tussen Sanriet en Rhayn
In deze wedstrijd komt er de volgende scoren uit:
Sanriet:
guitige geoloog 10
ontdekkingsreiziger 7
Meester in vechtsport 9
wilde verkenner 1
geoloog 9
majoor generaal 2
Generaal 2
gelukkige ontdekkingsreiziger 9
generaal stump 6
ervaren ontdekkingsreiziger 2
magere hein 10
Score 2
Rhayn:
Guitige Geoloog 7
Generaal Stump 9
Meester in Vechtsport 9
Geharde Generaal (1) 3
Geoloog 6
Magere Hein 2
Gelukkige Ontdekkingsreiziger 9
Ontdekkingsreiziger 7
Geharde Generaal (2) 10
Generaal Szloma 3
Generaal 7
Score 0
Groen = Doelpunt
Rood = Geen doelpunt
Paars = tegenstander verliest 1 doelpunt
Blauw = Speler verliest 1 doelpunt
De winnaar van deze wedstrijd met een score van 2 tegen 0 is geworden Sanriet.
De Tweede Halve Finale
In deze wedstrijd komt er de volgende scoren uit:
Kachelpieper:
Veteraan (1) 4
Geoloog 3
Wilde Verkenner (1) 8
Meester in Vechtsport 10
Kwartier Generaal 4
Magere Hein 10
Gelukkige Ontdekkingsreiziger (2) 4
Gelukkige Ontdekkingsreiziger (1) 8
Veteraan (2) 1
Wilde Verkenner (2) 5
Guitige Geoloog 10
Score 4
Creatany:
Wilde Verkenner 4
Geharde Generaal 10
Kwartier Generaal (1) 5
Guitige Geoloog (2) 4
Veteraan 10
Generaal 1
Kwartier Generaal (2) 6
Generaal Stump 5
Guitige Geoloog (1) 4
Meester in Vechtsport 10
Ervaren Ontdekkingsreiziger 4
Score 4
Groen = Doelpunt
Rood = Geen doelpunt
Paars = tegenstander verliest 1 doelpunt
Blauw = Speler verliest 1 doelpunt
Omdat er een gelijkspel is gaan we over in een verlenging. Beide teams kiezen 3 willekeurige spelers en laten deze nogmaals een worp gooien. De winnaar van deze ronde (dus alleen de laatste drie worpen opgeteld) gaat door naar de finale.
kachelpieper heeft de volgende 3 spelers uitgekozen:
Geoloog
Gelukkige Ontdekkingsreiziger (2)
Kwartier Meester
Creatany heeft de volgende 3 spelers uitgekozen:
Geharde General
Kwartier Generaal (2)
Generaal Stump
In deze wedstrijd komt er de volgende scoren uit:
Kachelpieper:
Geoloog 7
Gelukkige Ontdekkingsreiziger (2) 10
Kwartier Generaal 7
Score 1
Creatany:
Geharde Generaal 10
Kwartier Generaal (2) 6
Generaal Stump 9
Score 1
Omdat er nu nog steeds geen beslissing is gevallen, gaan we strafschoppen nemen. Hierbij wordt de eerste speler die 1 punt scoort boven het andere team de winnaar. Dus de eerste die scoort wanneer de ander mist wint. Om dit gelijk te houden maken we gebruik van de speler ‘Guitige Geoloog’ omdat beide spelers deze in hun team hebben zitten.
Penalty serie:
Kachelpieper:
Guitige Geoloog 5
Meester in vechtsport 1
Score 0
Creatany:
Guitige Geoloog 7
Veteraan 9
Score 1
De winnaar van deze wedstrijd met een score van 5 tegen 5 (0-1 na penalties) is geworden Creatany, de finale wedstrijd zal dus worden Sanriet tegen Creatany
Finales
De finale gaat tussen Sanriet en Creatany
In deze wedstrijd komt er de volgende scoren uit:
Sanriet:
Meester in vechtsport 8
wilde verkenner 6
ontdekkingsreiziger 6
gelukkige ontdekkingsreiziger 5
geoloog 4
ervaren ontdekkingsreiziger 3
generaal stump 6
guitige geoloog 8
Generaal 9
magere hein 1
majoor generaal 9
Score 0
Creatany:
Meester in Vechtsport 9
Guitige Geoloog (1) 8
Geharde Generaal 5
Generaal 8
Kwartier Generaal (1) 4
Wilde Verkenner 4
Kwartier Generaal (2) 7
Guitige Geoloog (2) 8
Ervaren Ontdekkingsreiziger 10
Veteraan 1
Generaal Stump 10
Score 2
Groen = Doelpunt
Rood = Geen doelpunt
Paars = tegenstander verliest 1 doelpunt
Blauw = Speler verliest 1 doelpunt
De winnaar van dit toernooi met een score van 0 tegen 2 is geworden Creatany!!
Top Lijsten
Er zal ook een prijs zijn voor de beste speler(s) en de speler met de meeste verdedigende acties. Ook zal er een prijs zijn voor de ongelukkigste speler in het toernooi.
Top Scorer(s):
Het meeste doelpunten gescoord.
Kwartier Generaal (2), Creatany 2x
Meester in vechtsport, Creatany 2x
Guitige Geoloog, kachelpieper 2x
Gelukkige Ontdekkingsreiziger, kachelpieper 2x
Gelukkige Ontdekkingsreiziger, Rhayn 2x
Guitige Geoloog, Sanriet 2x
Majoor Generaal, Sanriet 2x
Meeste verdedigende acties:
Het meeste aantal doelpunten bij de tegenstander weggehaald (Magere Hein, Meester in de vechtsport)
Meester in Vechtsport, Rhayn 2x
Meester in Vechtsport, Creatany 1x
Meester in Vechtsport, Gonzo 1x
Meester in Vechtsport, kachelpieper 1x
Meester in Vechtsport, LoadingPlsWait 1x
Meester in Vechtsport, Pleuny 1x
Meester in Vechtsport, Sanriet 1x
Minst Gelukkige Speler(s):
Het meeste doelpunten bij zijn eigen team weggehaald
Magere Hein, Rhayn 2x
Magere Hein, Sanriet 2x
Magere Hein, kachelpieper 1x
Magere Hein, LoadingPlsWait 1x
Meester in vechtsport, Robin68 1x
Meester in vechtsport, Sanriet 1x
Vraag & Antwoord
Wanneer start het evenement?
Tegelijk met TSO WK-evenement
Ben ik gebonden aan 'in game' specialisten?
Nee, Je mag zelf bepalen welke specialisten jij als spelers wilt gebruiken. Zolang ze binnen de restrictie van 36 punten vallen.
Mag ik minder spelers in zetten dan de voorgestelde 11?
Ja dat mag, alleen is daarmee de kans op winnen vele malen kleiner. En kan daardoor de tegenstander in theorie makkelijker scoren door toepassing van eigenschappen.
Disclaimer
Dit evenement staat los van BlueByte en het spel ‘The Setllers Online’. Alle verantwoordelijkheid ligt bij mij (Rhayn) en wanneer er problemen zijn vraag het mij gewoon en ik zal het proberen op te lossen. Ook heb ik toestemming van BB om dit evenement te houden, dus hoef je daar geen commentaar over te geven. Veel plezier aan de deelnemers en toeschouwers toegewenst.
Toernooi Inschrijvingen
Spelers:
Donateurs:
ik snap er nix van...
restrictie van 36 punten???
eigenschappen van een speler???
leuk dat grote voorbeeld, maar denk dat de uitleg wel iets beter kan :)
Allereerst: complimenten voor je initiatief en de tijd die je er nu al ingestoken hebt met je meer dan uitgebreide uitleg. Helaas begrijp ik er het ook niet helemaal, of beter gezegd, helemaal niet.
lol ingewikkeldste post ooit, snap er geen voetbal van :P
Ik zou gerust wat willen doneren als prijs(prijzengrondstof), maar dan moet er wel genoeg animo zijn (en duidelijkheid)
als jullie misschien gerichte vragen kunnen neerzetten, over wat jullie niet begrijpen kan ik antwoorden en het zo voor jullie en andere verduidelijken.
Nu wil ik wel antwoord geven maar kan ik jullie niet helpen omdat ik niet weet wat jullie niet begrijpen
Ik moet een team vormen met geo's, scouts en generaals, dat snap ik.
Maar dan ben ik de weg kwijt, ik denk omdat ik niet voor me zie wat er vervolgens gebeurt.
Op grond waarvan stel ik een team samen?, waar moet ik op letten?
Wat is een worp? Is het misschien zoiets als steen-schaar-papier?
Antwoorden met citaat is ook l niet eenvoudig bij deze post, dus wordt het c&p. ;)
Sommige spelers hebben ook de eigenschap om sterkte punten te verlagen van een andere speler, zo zorgt de ontdekkingsreiziger dat de volgende OR (een OR, wilde verkenner, gelukkige OR of Ervaren OR) 4 sterkte punten bezit. in het geval van de gelukkige/ervaren OR zal hun sterkte punt dus worden verlaagd van 5 naar 4. Maar de Wilde Verkenner, zal dan van 3 sterkte punten verhoogd worden naar 4.
Dit is een voorbeeld, en eigenlijk geldt dit voor je hele post wat mij betreft:
ik heb alles een aantal keren gelezen. Ik zie wat er staat maar het zou net zo goed een tekst in het chinees kunnen zijn, het dringt simpelweg niet door. Dat maakt het ook moeilijk om gerichte vragen te stellen. Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat mijn probleem is met deze post.
Misschien even een visualisatie maken (film of foto) hoe bijvoorbeeld een eerste "ronde" in zijn gang zou gaan?
Ik denk dat het probleem van de onbegrip voortkomt uit de grote hoeveelheid tekst, maar er staat nergens concreet & beknopt wat het event inhoud.
Ik denk dat een korte maar krachtige inleiding van hoe het geheel in zijn gang gaat, gevolgd door de diepere uitleg ook wel handig zou zijn.
Powered by vBulletin™ Version 4.0.4 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.