Bekijk Volledige Versie : Ster menu kunnen leeghalen
Zoals vele spelers ben ik iemand die niet elke dag zijn nieuwe steritems uitpak die gekregen zijn door avonturen etc.
Dus hierbij mijn voorstel tot een verbetering.
Zou het geen gemakkelijke oplossing zijn mocht je indien je 10 keer 25 marmer wil uitpakken je gewoon via de control toets de 10 pakketjes kan selecteren alvorens je ze allemaal in 1 keer in je burgemeestershuis dropt?
Op die manier moet je geen 10 keer je ster menu openen. (terwijl ik dikwijls nog meer moet doen, bv bij kaartstukken)
Dus concreter:
- vanaf je de control toets induwt kan je meerdere pakketjes selecteren die op dezelfde plek kunnen gedropt worden (bv enkel burgemeestershuis items, of enkel goudertsafzetting)
- vanaf het loslaten van de control toets kunnen al deze items toegevoegd worden
- eventueel kan je dan nog de vraag stellen 'ben je zeker dat je x aantal kaartstukken en x aantal bronzen zwaarden wilt toevoegen aan je burgemeestershuis?'
Op die manier kunnen spelers hun stermenu volgens mij overzichtelijker houden en verlies je hier minder tijd aan.
op test is nu de keuze in je postmenu
direct in BM huis droppen, of in stermenu
als ze alles zouden stacken is het ook niet meer zo'n ramp...
dan hoef je in plaats van 30 keer kaartstukken gewoon maar 1x de hele stack te doen...
maar ja, veel dingen zijn ondoordacht en kunnen beter!
Ik heb het even gecheckt.
Dit ziet er inderdaad als eeb waardig alternatief uit.
Dan moet ik enkel men huidig ster menu nog eens opkuisen en hopen dat dit snel geïmplementeerd wordt.
als ze alles zouden stacken is het ook niet meer zo'n ramp...
dan hoef je in plaats van 30 keer kaartstukken gewoon maar 1x de hele stack te doen...
maar ja, veel dingen zijn ondoordacht en kunnen beter!
Klopt, maar dan zou je de keuze moeten krijgen over hoeveel je wilt uitladen.
Ik wil bv ook niet altijd heel mijn opslag vol hebben als ik een beetje nodig heb.
Klopt, maar dan zou je de keuze moeten krijgen over hoeveel je wilt uitladen.
Ik wil bv ook niet altijd heel mijn opslag vol hebben als ik een beetje nodig heb.
ja, klopt, een zelfde soort schuifbalkje als bij handel zou ideaal zijn :)
de beste (en voor BB misschien simpelste) optie lijkt mij:
- zoals op de testserver een optie maken bij het ontvangen van berichten: (1) in stermenu of (2) in je voorraad
- je stermenu kunnen pinnen
- als je twee verschillende stapels van dezelfde grondstof aanklikt achter elkaar worden deze bij elkaar opgeteld, om het overzicht te kunnen houden kan dit niet ongedaan worden gemaakt.
de beste (en voor BB misschien simpelste) optie lijkt mij:
- zoals op de testserver een optie maken bij het ontvangen van berichten: (1) in stermenu of (2) in je voorraad
- je stermenu kunnen pinnen
- als je twee verschillende stapels van dezelfde grondstof aanklikt achter elkaar worden deze bij elkaar opgeteld, om het overzicht te kunnen houden kan dit niet ongedaan worden gemaakt.
Klopt. Dus enkel indien je je stermenu vast pint dan kan je meerdere grondstoffen aanklikken.
Dat komt inderdaad overeen met mijn suggestie van de control toets. Beide oplossingen lijken mij voor BB wel redelijk doenbaar te zijn.
Enkel is het de vraag of dit de moeite is indien punt 1 effectief op de live komt.
Klopt. Dus enkel indien je je stermenu vast pint dan kan je meerdere grondstoffen aanklikken.
Dat komt inderdaad overeen met mijn suggestie van de control toets. Beide oplossingen lijken mij voor BB wel redelijk doenbaar te zijn.
Enkel is het de vraag of dit de moeite is indien punt 1 effectief op de live komt.
Volgens mij zijn er nog genoeg mensen die meerdere keren hun maximale opslag nog in hun stermenu hebben zitten voor verschillende grondstoffen. Voor deze mensen zal het zeker goed zijn om ook het tweede en derde punt in te voeren.
Fluiteweijn
04-06-14, 07:49
Wat in mijn ogen nog beter is:
in stermenu bij elk item een selectievakje
wanneer je dan op het sterretje bovenin het menu klikt worden alle geselecteerde items naar je burgemeestershuis verplaatst.
alles stacken en in 1 keer, of vanuit het bericht vindt ik niets, sommige items bewaar ik liever in het stermenu totdat mijn productie wat inzakt, dus als een soort buffer zonder dat dit pakhuisruimte kost, dan wil ik dus niet alles in één keer storten.
Op de uk-server kan dat inmiddel ook al, dus waarom hier niet??
BB_Skelril
06-06-14, 03:18
Op de uk-server kan dat inmiddel ook al, dus waarom hier niet??
Omdat de update waarmee deze functie wordt geïmplementeerd pas op 10 juni naar de Nederlandse wereld komt. De Engelse server heeft deze update gisteren gekregen.
BB_Skelril
Omdat de update waarmee deze functie wordt geïmplementeerd pas op 10 juni naar de Nederlandse wereld komt. De Engelse server heeft deze update gisteren gekregen.
BB_Skelril
het zou op zich wel prettig zijn dat aangezien dit toch al bekend is dat dit al gepost zou kunnen worden bij het ontwikkelaarsdagboek... informatievoorziening is altijd goed! op die manier voorkom je ook zulke (overigens terechte) opmerking van Qwerty :)
Dit is volgens mij terug aan de orde gekomen.
Nu je veel meer items terugkrijgt van avonturen wordt je stermenu weer redelijk overbelast.
Rechtstreeks toevoegen aan je burgemeestershuis is goed, maar gebruik ik nooit. Ik wil nl dat mijn settlers in mijn stermenu terecht komen.
het kunnen stapelen van dingen in de ster kan hier uitkomst bieden. Nu pleit ik er wel voor dat je dit handmatig zou moeten kunnen doen gezien de mijnenvullers
klopt, lijkt me een goed alternatief.
ofwel stapelen ofwel meerdere kunnen selecteren om uit te halen.
al kan je het stapelen eerder associëren met een 2de pakhuis systeem zonder maximum.