Bekijk Volledige Versie : Prestaties
Als ik een prestatie haal unlockt hij niet:
http://i.imgur.com/SgBJMfz.png
Bij de missie 'Inzicht' moet je alle afzettingen tegelijk gevonden hebben, nu tel ik er totaal 54, maar moet er 55 hebben?
http://i.imgur.com/iyL6laz.png
Bij de missie 'Inzicht' moet je alle afzettingen tegelijk gevonden hebben, nu tel ik er totaal 54, maar moet er 55 hebben?
Heb ik dus ook, zou kunnen dat die "extra"plekken voor ijzer en marmer meetellen, maar dan klopt het nog niet
van de behaalde prestaties waar een beloning voor is heb ik de beloning ook niet ontvangen
ik zag ook al iemand die volgens prestatiesysteem zonen van het veld zonder kanonnen, xbows en elites gespeeld zou hebben... zou kunnen natuurlijk, maar is wel gek voor een L50 (in de tijd dat de achievement nog gehide was!)
ik zag ook al iemand die volgens prestatiesysteem zonen van het veld zonder kanonnen, xbows en elites gespeeld zou hebben... zou kunnen natuurlijk, maar is wel gek voor een L50 (in de tijd dat de achievement nog gehide was!)
dat is niet zo gek zoals in ontwikkelaarsdag boek stond telde ze al toen prestaties nog verborgen waren
(sinds de balk die je nu aan kan klikken zichtbaar was in game)
Het eerste deel van het systeem is op 7 mei ingevoerd, toen zijn ook de edelstenen uitgekeerd van wat je op dat moment had.Zo te zien is alleen wat je op dat moment in bezit had aan bv gebouwen en settlers/generaals/scouts e.d berekend, een momentopname dus. Avonturen, zoektochten , boeken b.v zijn niet geteld. Misschien dat Skelril kan meedelen hoe het precies zit.
Prestaties pakt ie nog niet helemaal goed.
5 kopermijnen met meer dan 800 maar missie wordt niet groen
Net moerasheks gedaan, geen soldaten meegestuurd, maar missie ook niet op groen.
sommige gildies hebben verschillende missies bij ons
Algemeen/thuiseiland varieert van 10-12, ontbrekend zijn soms "infrastructuur" en "massaconstructie". Deze lijken alleen zichtbaar te worden bij voltooing
Zit sowieso nog een irritante bug in, terwijl het achievement-venster open staat, moet je maar eens op bijv. mail klikken.
Dan hangt alles vast en kan je alleen nog chatten en een refresh :p
ook deze is mooi, zonder cav, maar lees de beschrijvings pop-up maar eens :p
http://prntscr.com/3kwlqi
Prestaties pakt ie nog niet helemaal goed.
5 kopermijnen met meer dan 800 maar missie wordt niet groen
Net moerasheks gedaan, geen soldaten meegestuurd, maar missie ook niet op groen.
yup, precies hetzelfde, geen soldaat op dat eiland geweest, maar toch niet gehaald.
Zelfde geldt voor Oude Vrienden, geen cav op het eiland geweest, maar niet unlocked :(
Zelfde geldt ook voor Moedeliefde: wel de "geen bogen, maar niet de "geen Grote bogen" unlocked.
Van beide geen enkele op het avonturen-eiland geweest.
Visvoer en muskus bijvullen werkt helemaal niet, tenminste niet met vis en muskus dat je vindt in avonturen en ook niet datgene je maakt in prov. huis 2.
Visvoer en muskus bijvullen werkt helemaal niet, tenminste niet met vis en muskus dat je vindt in avonturen en ook niet datgene je maakt in prov. huis 2.
komt vermoed ik omdat in proviandhuis dit officieel zeldzaamvisvoer heet en aanvulvlees wild heet wildsnack en geen muskus.
Idem voor wat je in avonturen loot is de naam ook anders
en de missie is specifiek muskus en visvoer
Of ik zit in de grootste gilde die er is (mijn eigen Wchat gilde) of iemand heeft mij stiekum even in een gilde gedropt. Maar de enige (2) missie die ik absoluut NIET wilde behalen heb ik bij voorbaad al behaald. Straks denkt iedereen dat ik een leugenaar ben dat ik nog nooit in een gilde heb gezeten. Ben hier uitermate teleurgesteld in!
Visvoer en wildaanvulling moeten van het gewone proviandhuis komen, anders wordt het niet aanvaard.
foutje in omschrijving???
Lord_Spookstah
20-05-14, 19:11
Nog een foutje.
http://i.imgur.com/vmUBb2D.jpg
waarom tikt de plantenbed missie niet af ?:mad:
aanpassing: het moet omheind saladebed pakket zijn ipv omheind plantenbed
Hier nog een foutje :confused:
Hoe moet je als lvl 50 speler deze missie halen ??? :confused:
Dat is alleen te doen met premiejager en 80 cava ( die hebben de lvl 50 spelers allang gelden gehaalt )
Je verliest altijd 1 rec of welk ander leger unit dan ook als je mee gaat op LS.
Deze missie blijft dus staan voor de hogere lvls en is niet te voltooien.
Of je moet nog oude paasavonturen in je stermenu hebben en eieren gaan zoeken :p:rolleyes:
Hoe moet je als lvl 50 speler deze missie halen ??? :confused:
Dat is alleen te doen met premiejager en 80 cava ( die hebben de lvl 50 spelers allang gelden gehaalt )
Je verliest altijd 1 rec of welk ander leger unit dan ook als je mee gaat op LS.
Deze missie blijft dus staan voor de hogere lvls en is niet te voltooien.
Of je moet nog oude paasavonturen in je stermenu hebben en eieren gaan zoeken :p:rolleyes:
Volgens mij gaat dit over een gevecht, niet over een heel avo.
Lord_Spookstah
20-05-14, 20:53
Klopt, gisteren een schoonmoeder (moerasheks) gedaan met een MiV, dan versla je een aantal kampen zonder verlies en dan is die 'missie' klaar.
De punten telling klopt niet als ik die vergelijk met een gilde lid.
Ik heb 9 van de 12 prestatie's gedaan volgens het systeem ,maar er staan er nog maar 2 open.
Bij het gilde lid klopt de telling wel , hoe kan dit ???
KingofLeon
20-05-14, 21:25
Je had toch niet verwacht dat een update meteen foutloos zou zijn?
Ik heb nu een aantal prestaties wel behaald maar ze tellen niet, de briljante niet bestaande 55ste afzetting hoort daar ook bij.
Wordt weer wachten op een bugfix.
Zojuist duistere priesters gedaan met alleen cav elite en rekruten, maar Zegeningen van dichtbij niet gehaald
Klopt die mijnen / afzettingen bugg heb ik ook er zijn totaal maar 54 afzettingen.
S1 4x steen - 1x marmer , S2 3x gouderts - 3x kopererts, S3 3x ijzererts-2 x marmer, S4 3x kopererts - 2x ijzererts, S5 3x steen-2x marmer- 2x ijzererts,S6 3x kolen - 4x ijzererts, S7 3x kolen , S8 5x marmer en 5x ijzererts, s9 5x gouderts = totaal 54
Maar zijn wel erg veel foutjes zo bij elkaar;)
@ rativo
je moet een andere hebben zat met het zelfde probleem hier.
in de schatkist heet deze saladebedpakket
en in de handelslijst heet die ook omheindbloemenbed(staat ergens onder de artrischeput)
overigens vinkt de volgende hier niet af nu 6x moederliefde gedaan geen een keer Longbows gebruikt
http://uploadimg.nl/missie prestatie.png
@ rativo
je moet een andere hebben zat met het zelfde probleem hier.
in de schatkist heet deze saladebedpakket
en in de handelslijst heet die ook omheindbloemenbed(staat ergens onder de artrischeput)
bedankt probleem opgelost en missie voltooid
komt vermoed ik omdat in proviandhuis dit officieel zeldzaamvisvoer heet en aanvulvlees wild heet wildsnack en geen muskus.
Idem voor wat je in avonturen loot is de naam ook anders
en de missie is specifiek muskus en visvoer
Thanks, ga het wel eens proberen... maar niet nu ;) is wel erg veel om te maken, vooral omdat het niet bepaald meer noodzaak is met volle vis-voorraad en een hele hoop jagershutten :p
Klopt die mijnen / afzettingen bugg heb ik ook er zijn totaal maar 54 afzettingen.
S1 4x steen - 1x marmer , S2 3x gouderts - 3x kopererts, S3 3x ijzererts-2 x marmer, S4 3x kopererts - 2x ijzererts, S5 3x steen-2x marmer- 2x ijzererts,S6 3x kolen - 4x ijzererts, S7 3x kolen , S8 5x marmer en 5x ijzererts, s9 5x gouderts = totaal 54
Maar zijn wel erg veel foutjes zo bij elkaar;)
jij kunt tellen, dan wist je al dat je hier op had kunnen rekenen :P
Bertolucci
21-05-14, 02:00
Er zijn nog 3 ( 2 marmer en 1 ijzer) afzettingen te vinden met de "mazzelaar" geoloog.
Andere optie is dat ze vergeten zijn te tellen dat van de 2 marmerafzettingsplekken in s1 en de 4 steenafzettingsplekken in s5 er maar 1 resp 3 gevonden kunnen worden.
(Op de plattegrond van het eiland zijn dus 56+3 afzettingen ingetekend, alleen zijn er maar 54+3 tegelijk te vinden.)
Overigens weet ik niet wanneer behaald (ben nog aan het zoeken momenteel dus niet nu) maar ik heb er blijkbaar 55 tegelijk gevonden sinds de invoering. (net het prestatieboekje toch maar eens doorgebladerd)
het domste vind ik dan nog de tekst fouten die er in staan,
roetverslaving
De geologen hebben 100 kolenafzettingen gevonden
Wauw! Het glimt
De geologen hebben 50 kolenafzettingen gevonden
lijkt me dat het goud afzetting moet zijn, als het plaatje ervoor ook laat zien mijn ziens glimt kool niet echt
zo zal er ook wel wat mis zijn met de teksten op avontuur speel moerrasheks zonder soldaten te gebruiken
geen soldaat bij me maar niet groen, beetje lastig uitvogelen wat er bedoelt wordt
Ze hebben onze paarden gegapt
voltooi "Verraders" zonder cavalerie te gebruiken
0 cav, mee genomen, een zee van tijd kwijt inclusief troepen maar niet groen,
ben er gelijk klaar mee met die prestatie crap, zachies aan het idee hier dat .nl fungeert als testserver
Kan er aub 1 topic komen waar alles in staat (alle bugs)?
Nu staat er al op verschillende plekken een aantal keren dezelfde bugs.
Job for BB_Skelrill (of een andere BB) ;)
Ik heb hetzelfde probleem met 'oude vrienden',
Alleen R, M, S en E meegenomen maar de 2 prestaties blijven open staan.
BlackMedusa
21-05-14, 09:46
Ik heb hetzelfde probleem met 'oude vrienden',
Alleen R, M, S en E meegenomen maar de 2 prestaties blijven open staan.
let op als je geen cav's mag gebruiken of alleen maar een r's gebruiken mag, dan de meester gen niet meenemen, anders telt hij hem ook niet, was het geval bij pirateneiland n.l. had alleen r meegenomen maar wel de meester gebruikt, daarna nog een keer met majoor en vet gedaan en heb die gehaald.
bij moerasheks accepteerde hij inderdaad niet en had geen eens s meegenomen.
het verbeterde proviandhuis was een heuse investering, maar het visvoer en vleesaanvulling worden niet geteld bij missies, prestatiesysteem en gildemissies ....!?
dat is natuurlijk buitengewoon jammer :(((((((((((((((((((((((((((((((((((((
Ja kom er ook net achter, weer ouderwets aan t maken met gewone prov.huis, krijg er een muisarm van :-(
De opdracht om Verassingsaanval te voltooien zonder Militie blijkt ook niet voltooid te worden. Er zitten wel heel erg veel fouten in deze update. En reacties van BB blijven uit. Misschien zitten ze zich in een hoekje te schamen...............? Ik vraag mij ook af hoe de uitbetaling gaat: als je een beloning krijgt, waar komt die dan terecht? In je post, in je stermenu of gelijk in je burgemeestershuis? Ik heb tot nu toe geen beloning gezien en had er toch minstens 1 moeten hebben.
BB_Skelril
21-05-14, 16:14
Als ik een prestatie haal unlockt hij niet:
http://i.imgur.com/SgBJMfz.png
Deze en nog een aantal andere prestaties zijn momenteel gebugged waardoor ze niet kunnen worden voltooid. Onze ontwikkelaars zijn hiervan op de hoogte en we hopen zo snel mogelijk een oplossing hiervoor te hebben. Het ondersteuningsteam kan niet helpen bij het voltooien van prestaties.
Nog een foutje.
http://i.imgur.com/vmUBb2D.jpg
Deze lokalisatiefout is doorgegeven en zal zo snel mogelijk worden aangepast.
Deze prestatie kan je afronden door de vaardigheid "Mazzelaar" te gebruiken bij je geoloog.
http://i.imgur.com/VS4gHD4.png
Je moet hiervoor het normale proviandhuis gebruiken aangezien het om specifieke grondstoffen gaat.
BB_Skelril
BB_Skelril
21-05-14, 16:58
Het lijkt erop dat je "Rode bergen" kunt voltooien door een 4e afzetting boven 800 te krijgen. Mocht dit het geval zijn hoor ik het graag van jullie zodat ik deze fout kan doorgeven aan de ontwikkelaars.
BB_Skelril
Het lijkt erop dat je "Rode bergen" kunt voltooien door een 4e afzetting boven 800 te krijgen. Mocht dit het geval zijn hoor ik het graag van jullie zodat ik deze fout kan doorgeven aan de ontwikkelaars.
BB_Skelril
Dit is niet het geval. Dit had ik vanochtend en Korsakova in de beginpost ook, en zowel bij haar als bij mij is de missie niet voltooid op het moment dat ik 4 afzettingen met 800+ koper had.
BB_Skelril
zelf moest ik er 6 boven de 800 hebben voor die voltooide
Wel zit ik onder tussen nog steeds met deze.
http://freebits.nl/images/2014/05/21/missieprestatie.png
Ik heb hem zelfs geen eens longbows
ook geprobeerd zonder MA
Maar nog steeds niet voltooid
Ik zit met het volgende vaardigheden van de verkenner/ontdekkingsreiziger.
Heb die 2 missie's allang voltooid , maar hij tikt ze niet af.
Let op moet in een simpele verkenner zijn !!!!
Doe dus niet net als ik een snelle verkenner vol gooien kost je 3K edels om de boeken er weer uit te halen.
Thuiseiland : Inzicht:
BB's commentaar:
mazzelaar gebruiken om de 55 vol te maken.... je hebt 15% kans om een extra afzetting te vinden.... en gedurende de tijd dat je aan het zoeken bent mag er ook geen mijn/afzetting instorten.... dat kan dan wel een weekje slapen betekenen voor je steen/marmerkloppers en mijnen....
goed geregeld hoor... leuke missie...(maar niet heus):P
BB_Skelril
21-05-14, 18:11
Ik zit met het volgende vaardigheden van de verkenner/ontdekkingsreiziger.
Heb die 2 missie's allang voltooid , maar hij tikt ze niet af.
Zoals de prestatie aangeeft gaat het om een ontdekkingsreiziger, je zal de vaardigheden dus ook in de ontdekkingsreiziger moeten toevoegen.
http://i.imgur.com/VfnxWKb.png
Thuiseiland : Inzicht:
BB's commentaar:
mazzelaar gebruiken om de 55 vol te maken.... je hebt 15% kans om een extra afzetting te vinden.... en gedurende de tijd dat je aan het zoeken bent mag er ook geen mijn/afzetting instorten.... dat kan dan wel een weekje slapen betekenen voor je steen/marmerkloppers en mijnen....
goed geregeld hoor... leuke missie...(maar niet heus):PHet is uiteraard niet de bedoeling dat alle prestaties binnen een dag kunnen worden behaald - het is de bedoeling dat je er wat voor doet! ;-)
BB_Skelril
ghosttown6
21-05-14, 18:13
speel Pirateneiland met gebruik van enkel Rekruut.
Heb dit gedaan met behulp van master en registreerd niet, werd binnen het gilde geopperd dat moma gerekend word als Cav, wat natuurlijk nonsens is .Welliswaar is zijn eerste aanval te vergelijken met 50 cav maar dat is alleen voor de rekenmeesters onder ons ,zijn onnavolgbare oosterse vechtkunsten doen de schade hetgeen niets met paarden of Cav te maken heeft.
Ja kom er ook net achter, weer ouderwets aan t maken met gewone prov.huis, krijg er een muisarm van :-(
achjoh, is maar 480 klikjes minimaal :)
Zoals de prestatie aangeeft gaat het om een ontdekkingsreiziger, je zal de vaardigheden dus ook in de ontdekkingsreiziger moeten toevoegen.
BB_Skelril
Waar slaat dat nou weer op, ontdekkingsreiziger of snelle ontdekkingsreiziger, beide zijn ontdekkingsreiziger.
BB_Skelril
21-05-14, 19:10
ErwinR55,
De prestatie geeft duidelijk aan dat de boeken in een ontdekkingsreiziger moeten worden geïnvesteerd. Een snelle ontdekkingsreiziger mag dan wel een ontdekkingsreiziger zijn maar het heet nog steeds snelle ontdekkingsreiziger.
BB_Skelril
http://freebits.nl/images/2014/05/21/missieprestatie.png
Hoe zit het met deze missie van prestaties ?
deze wordt ook niet af gevinkt
OOk al heb ik geen longbows (ook zonder MA geprobeerd)
weer een foutje? ... Ik ben vikingen gestart en wou de 4 missie's in 1x voltooien heb deze gids (http://dso-karten.de/images/articles-pics/5927_1399925776.jpg) gebruikt en melita vervangen door elite soldaten.
En toch tikt de 4de missie niet af, bij mij en bij de LS niet.
De ls heeft 1ste kamp links aangevallen met mma en 1 cava, dus daar ligt het ook niet aan.
Ik heb dus in het hele avontuur geen milita of soldaten verloren, iemand een idee waar het fout gaat?
ik heb zelf gemerkt dat gebruik van MMA veel al een missie verpest.
Vermoed dat dit hier ook het geval is maar houdt me even ten goede daar in.
Het staat er immers niet bij vermeld in de missie :P :D
Bij mij telt de missie "Luchtje" niet, muskus komt uit het gewone proviandhuis. De missie "Zee van brood" is wel afgevinkt, hoewel ik bij lange na geen 100k visvoer in m'n enige visplek heb, en ook niet gedropt heb sinds 7 mei.
Ik heb de volgende verzoeken/vragen:
Welke missies ( of type missies) zijn op 7 mei afgevinkt en waarom die wel en anderen die op dat moment ook voltooid waren ( bv speel zoveel avonturen, vind zoveel gouden munten met zoektocht etc) niet
Kan er een lijst komen met bekende bugs. Ik voel er weinig voor om een zooi m te verspelen in een avontuur omdat er geen r mogen sneuvelen, terwijl de missie niet eens gaat voltooien.
En een algemene opmerking: kan er nou nooit eens iets nieuws geimplementeerd worden zonder dat het vergeven is van de bugs. Jullie hebben toch niet voor niets een testserver????, leer dan ook van wat daar gebeurt en doe er wat mee!!
BB_Skelril
21-05-14, 21:00
Qwerty,
We hebben inderdaad een testserver maar deze wordt niet zo druk bezocht als de reguliere spelwerelden, het kan dus voorkomen dat een functie normaal werkt op de testserver maar vervolgens niet juist werkt op de live-servers. Dit kan aan verschillende dingen liggen, zoals het feit dat de database van een reguliere spelwereld vol zit maar die van de testserver niet.
De meeste problemen zijn inmiddels doorgegeven en worden zo snel mogelijk opgelost. Verder hoop ik morgen meer antwoorden voor jullie te hebben met betrekking tot individuele prestaties die niet kunnen worden voltooid (zoals prestaties waarbij je bepaalde legers niet mag gebruiken).
BB_Skelril
ErwinR55,
De prestatie geeft duidelijk aan dat de boeken in een ontdekkingsreiziger moeten worden geïnvesteerd. Een snelle ontdekkingsreiziger mag dan wel een ontdekkingsreiziger zijn maar het heet nog steeds snelle ontdekkingsreiziger.
BB_Skelril
Ik heb werkelijk geen idee wat de makers van de prestatiemissies voor ogen hebben gehad. Een ontdekkingsreiziger volledig opleiden kost maanden en gigaveel aan grondstoffen. Waarom zou je in hemelsnaam een slome o.r volledig opleiden?, en dan niet eentje, nee een stuk of 7 en waarom zou je 7 slome scouts willen hebben?
Hetzelfde geldt voor geo's, want dat zullen ook wel slome moeten zijn.
Zo zijn er een hele zwik missies die geen enkel zinvol doel dienen, zoals bv een groot avontuur spelen zonder xbows en kanonnen
ErwinR55,
BB_Skelril
Er zijn ook missie waar heel duidelijk dingen in vermeld staan die niet werken of niet vermeld staan of anders vermeld zijn.
Bijvoorbeeld plaatsen omheindplanten bed (wat moet zijn saladebed)
Of het niet gebruiken van MMA.
Wat geld voor die missie dan ?
we Proberen hier toch serieus dingen te melden ter verbetering van het spel, mag ik op z,n minst verwachten daar dan ook een antwoord op te krijgen, en niet een die toevallig net goed uitkomt.
Laat ik het voorzichtig zeggen maar het komt heel erg ongeintreseerd of slordig over.
Qwerty,
We hebben inderdaad een testserver maar deze wordt niet zo druk bezocht als de reguliere spelwerelden, het kan dus voorkomen dat een functie normaal werkt op de testserver maar vervolgens niet juist werkt op de live-servers. Dit kan aan verschillende dingen liggen, zoals het feit dat de database van een reguliere spelwereld vol zit maar die van de testserver niet.
De meeste problemen zijn inmiddels doorgegeven en worden zo snel mogelijk opgelost. Verder hoop ik morgen meer antwoorden voor jullie te hebben met betrekking tot individuele prestaties die niet kunnen worden voltooid (zoals prestaties waarbij je bepaalde legers niet mag gebruiken).
BB_Skelril
hoe het tegenwoordig op de testserver gaat weet ik niet, maar ik heb in het begin van de NL server daar ook gespeeld, maar om de maand was er een reset of zo en kon je weer opnieuw beginnen, 2x is niet erg, maar na de 3e reset ben ik er mee gekapt!
werd er moe van steeds hetzelfde over en over te moeten doen...
Ik heb net Te Paard gedaan en alle 4 missies in 1 keer gehaald. Ik heb daarvoor ook keurig de prestatiepunten gekregen, maar geen mededeling dat ik die gehaald heb en voor zover ik kan zien ook niet de 150 graniet. Of wordt dit graniet direct opgeteld bij je voorraad in het burgemeestershuis, zonder mededeling?
Ik heb nog een vraag voor BB. De granietbeloning staat onder de tweede van de vier opgaven, betekent dat dat je hem krijgt als je de bovenste twee opgaven hebt afgerond of moet je daarvoor alle 4 opgaves volbrengen? Kan het zijn dat ik geen graniet heb gekregen omdat ik alle 4 de opgaven tegelijk heb volbracht in plaats van eerst de eerste twee te doen?
De informatie over de prestatiebeloning zou toegevoegd moeten worden aan het archief lijkt me.
UnDutchable
21-05-14, 21:50
Vanavond heb ik zowel de Moerasheks als Oude vrienden gespeeld, in beide gevallen 0 soldaten meegenomen (wel E, maar dat mag volgens de opdracht)... toch krijg ik in beide gevallen de prestatiepunten niet.
Bij oude vrienden nam ik ook geen C mee (wel een MMA) en heb ook de C submissie niet voltooid...
Verder sluit ik me aan bij de 54/55 afzettingen... Kan het kloppen dat een ijskoude ijzermijn niet als afzetting gezien wordt?
Daarbij een suggestie; wellicht is het voor het overzicht makkelijk compleet afgeronde prestatiemissies ook groen te maken, net als gedaan wordt in de submissie :-)
Cheers,
BB_Skelril
21-05-14, 22:13
Ik heb werkelijk geen idee wat de makers van de prestatiemissies voor ogen hebben gehad. Een ontdekkingsreiziger volledig opleiden kost maanden en gigaveel aan grondstoffen. Waarom zou je in hemelsnaam een slome o.r volledig opleiden?, en dan niet eentje, nee een stuk of 7 en waarom zou je 7 slome scouts willen hebben?
Zo zijn er een hele zwik missies die geen enkel zinvol doel dienen, zoals bv een groot avontuur spelen zonder xbows en kanonnenJe vergelijkt het prestatiesysteem met missies, maar de prestaties zijn geen missies. Het prestatiesysteem geeft sociale spelers de mogelijkheid om punten te verzamelen en deze te vergelijken met vrienden. Anders dan missies hoef je niet all prestaties te voltooien, en is het ook niet de bedoeling dat alle prestaties binnen een dag kunnen worden voltooid. Als je bij andere spellen kijkt zal je ook zien dat er vele prestaties zijn die heel lastig zijn om te behalen, sommige spelers vinden dit heel leuk en zullen hard werken om deze speciale prestaties vrij te spelen en sommige spelers zullen niets met de prestaties doen.
we Proberen hier toch serieus dingen te melden ter verbetering van het spel, mag ik op z,n minst verwachten daar dan ook een antwoord op te krijgen, en niet een die toevallig net goed uitkomt.Zoals ik in mijn eerdere berichten al heb aangegeven heb ik de verschillende problemen al doorgegeven aan de ontwikkelaars en worden ze zo snel mogelijk opgelost.
hoe het tegenwoordig op de testserver gaat weet ik niet, maar ik heb in het begin van de NL server daar ook gespeeld, maar om de maand was er een reset of zo en kon je weer opnieuw beginnen, 2x is niet erg, maar na de 3e reset ben ik er mee gekapt!
werd er moe van steeds hetzelfde over en over te moeten doen...De testserver is ook niet bedoelt om normaal op te spelen maar om te testen, hierbij moeten we soms helaas accounts resetten om nieuwe functies en dergelijke te testen.
Ik heb net Te Paard gedaan en alle 4 missies in 1 keer gehaald. Ik heb daarvoor ook keurig de prestatiepunten gekregen, maar geen mededeling dat ik die gehaald heb en voor zover ik kan zien ook niet de 150 graniet. Of wordt dit graniet direct opgeteld bij je voorraad in het burgemeestershuis, zonder Ik zal navragen bij de ontwikkelaars hoe de beloningen precies worden verstuurd. Ik hoop hier uiterst volgende week een antwoord op te hebben.
De granietbeloning staat onder de tweede van de vier opgaven, betekent dat dat je hem krijgt als je de bovenste twee opgaven hebt afgerond of moet je daarvoor alle 4 opgaves volbrengen? Kan het zijn dat ik geen graniet heb gekregen omdat ik alle 4 de opgaven tegelijk heb volbracht in plaats van eerst de eerste twee te doen?Om de beloning van een prestatie te krijgen hoef je enkel de specifieke prestatie te voltooien.
Verder sluit ik me aan bij de 54/55 afzettingen... Kan het kloppen dat een ijskoude ijzermijn niet als afzetting gezien wordt?
Deze prestatie kan je afronden door de vaardigheid "Mazzelaar" te gebruiken bij je geoloog.
http://i.imgur.com/VS4gHD4.png
Wat betreft de beloning denk ik dat BB ook echt moet kijken of er iets niet klopt.
Zelf ben ik zeker dat ik de edels niet ontvangen heb nu niet en twee weken terug niet (gezien het aantal had ik dat zeker niet gemist)
van graniet munten en tropenhout kan ik het niet echt zeggen die zullen me mogelijk ontgaan zijn gezien ik daar wel voorraad van heb.
Ik hoor dit op de chat veelvuldig ongeveer 1/3 van de spelers lijkt ze niet te hebben ontvangen volgens hun zeggen
Zo zijn er een hele zwik missies die geen enkel zinvol doel dienen, zoals bv een groot avontuur spelen zonder xbows en kanonnen
het rare is voor de geologen tikt hij de missie's wel af ook al zijn het snelle geologen.
BB_Skelril
22-05-14, 17:01
Ik heb wat meer informatie voor jullie met betrekking tot de prestaties waarbij je een avontuur moet voltooien met een specifieke eenheid. Deze prestaties zullen niet worden voltooid als de generaal vijanden verslaat, wat vooral bij de nieuwe Meester in vechtsporten generaal zal voorkomen gezien deze generaal de vaardigheid "eerste aanval" bezit. Onze ontwikkelaars zijn hier van op de hoogte en we hopen zo snel mogelijk een oplossing hiervoor te hebben.
bedankt voor de spoiler Skelril...dat is even mazzel hebben :)
BlackMedusa
22-05-14, 18:10
weer een foutje? ... Ik ben vikingen gestart en wou de 4 missie's in 1x voltooien heb deze gids (http://dso-karten.de/images/articles-pics/5927_1399925776.jpg) gebruikt en melita vervangen door elite soldaten.
En toch tikt de 4de missie niet af, bij mij en bij de LS niet.
De ls heeft 1ste kamp links aangevallen met mma en 1 cava, dus daar ligt het ook niet aan.
Ik heb dus in het hele avontuur geen milita of soldaten verloren, iemand een idee waar het fout gaat?
ja dus het gebruik van de mma kan de hele zooi danig verpesten daarom dat ik dus geen meest bij die avo's gebruik bij mij en ls heeft vikingen wel alles geteld
wat de boeken betreft voor de or's die erudiete staat bij mij in een snelle en is bij mij wel afgevinkt alleen bij moerasheks zoals ik al eerder aangaf heeft hij de missie zonder sodaten niet afgevinkt terwijl we die niet mee hadden ...
BB_Skelril
22-05-14, 18:18
alleen bij moerasheks zoals ik al eerder aangaf heeft hij de missie zonder sodaten niet afgevinkt terwijl we die niet mee hadden ...Het kan zijn dat het hier om een lokalisatiefout gaat en dat het cavalerie moet zijn in plaats van soldaten, maar ik weet het helaas niet zeker.
De testserver is ook niet bedoelt om normaal op te spelen maar om te testen, hierbij moeten we soms helaas accounts resetten om nieuwe functies en dergelijke te testen.
Wordt er tegenwoordig al iets gedaan met wat er op de testserver gevonden wordt? Volgens mij is het nog steeds een zinloze oefening die testserver. Er wordt toch nooit geluisterd naar bug reports.
Deze missie moet dus met enkel alleen C , dus geen andere troepen sturen maar alleen een lading cavalerie:
http://i.imgur.com/f14cnDM.png
Beschrijving klopte sowieso al niet...
http://prntscr.com/3ll9ae
Heb nog nooit een ZR gedaan zonder K of XB en toch klaar?
Doe niets meer voor die prestaties tot dat alle bugs eruit zijn en alle beschrijvingen kloppen.
Zal binnen een maand of 6 eens kijken als er al iets veranderd is, misschien beter een jaar ,want zolang blijven er bugs meegaan.
En BB_Skelril suc6 met het doorgeven van al die bugs en foute beschrijvingen aan de rest van je team ,wil momenteel je job niet hebben .
lootspot telt ook voor de prestaties blijkbaar.
Dus als je eender welke generaal (maar GEEN MiV- wegens 1e aanval) stuurt met 1R en je doet kill heb je die ervaring al rond.
Dus je zal een LS gedaan hebben op ZR niet?
ja , doe idd wel spotjes ZR met 1R, als je ze zo kan voltooien is het nog iets maar denk niet dat dit de bedoeling is :)
Ik heb een omheind plantenbed neergezet, maar deze wordt niet geaccepteerd in mijn prestatielijst. Ook niet na refresh, afbreken en weer opbouwen en refresh etc. Hier even een plaatje met het bewijs
http://i65.photobucket.com/albums/h219/Kolkkie12/Omheindplantenbed_zps72db8bf1.jpg (http://s65.photobucket.com/user/Kolkkie12/media/Omheindplantenbed_zps72db8bf1.jpg.html)
ik kan hem niet zo mooi omcirkelen, maar hier vindt je meer info: omheind plantenbed (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/17959-benaming-slabedden)
http://prntscr.com/3ll9ae
Heb nog nooit een ZR gedaan zonder K of XB en toch klaar?
Doe niets meer voor die prestaties tot dat alle bugs eruit zijn en alle beschrijvingen kloppen.
Zal binnen een maand of 6 eens kijken als er al iets veranderd is, misschien beter een jaar ,want zolang blijven er bugs meegaan.
En BB_Skelril suc6 met het doorgeven van al die bugs en foute beschrijvingen aan de rest van je team ,wil momenteel je job niet hebben .
In tegenstelling tot gewone missie lijken de legers van de andere speler niet mee te tellen hier in.
Ik vermoed dat je een keer een lootspot hebt gehad in zwarte ridders de afgelopen 2 weken en daarmee de prestatie voltooid hebt.
Aldus mijn ervaring ook met andere prestaties vzn avonturen al behaald op deze manier
ja , doe idd wel spotjes ZR met 1R, als je ze zo kan voltooien is het nog iets maar denk niet dat dit de bedoeling is :)
Toch wel, dit ervaringssysteem is je eigen beoordeling, staat los van de missies. Althans, das de uitleg van BB_Skelrill elders op dit forum.
Dus toch de bedoeling.
ik heb ook al eerder missies gehad waar je bijvoorbeeld geen 200 rekruten mocht verliezen, mijn medespeler deed dat wel en ik niet en zo heb ik toen toch destijds de missies af gekregen (kan zijn dat het destijds een bug was), maar de laatste tijd hoorde ik verhalen dat zoiets niet meer lukt.... ik let er eerlijk gezegt niet meer op, ik verwijder de helft van mijn dagelijkse missies (heb premium) en geef nix om missies of prestaties (ik wil geen bouwstrategie opgedrongen krijgen!!!)...
missies prima, maar strategische beslissingen neem ik zelf wel (VOORAL IN EEN STRATEGIE SPEL, BB!!!)...
MOD_Lentox
23-05-14, 05:17
Wordt er tegenwoordig al iets gedaan met wat er op de testserver gevonden wordt? Volgens mij is het nog steeds een zinloze oefening die testserver. Er wordt toch nooit geluisterd naar bug reports.
Ruderion je krijgt bij een bug report 99% van de gevallen antwoord van een BB_
Voltooi pirateneiland door alleen rekruten te gebruiken.
Heb net pirateneiland gespeeld met MIV en alleen rekruten maar prestatie wordt niet afgevinkt.
Groet Avatar77
schijnt zonder MMA te moeten, maar dan laat maar.
onzin natuurlijk....
nope. werkt ook al niet :(
Edit: te vroeg gesproken, hij stond al afgevinkt...
wat de boeken betreft voor de or's die erudiete staat bij mij in een snelle en is bij mij wel afgevinkt alleen bij moerasheks zoals ik al eerder aangaf heeft hij de missie zonder sodaten niet afgevinkt terwijl we die niet mee hadden ...
Ik zou graag van andere spelers willen weten die deze missie Erudiet en Verfrissing voltooid hebben , met welke ontdekker de missie is gehaald.
Volgens het antwoord op de ticket die ik gestuurd heb zou de missie alleen voltooid kunnen worden met een herberg gekochte ontdekker.
Tnx! En dar gingen 35 edels :(
daar kun je hier weer meer info over vinden: 35 edelstenen weg (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/17968-Aankoop-voor-edelstenen)
BB_Skelril
23-05-14, 15:13
Ik zou graag van andere spelers willen weten die deze missie Erudiet en Verfrissing voltooid hebben , met welke ontdekker de missie is gehaald.
Volgens het antwoord op de ticket die ik gestuurd heb zou de missie alleen voltooid kunnen worden met een herberg gekochte ontdekker.Volgens mij heb ik dit woensdag al aan je laten zien door op mijn BB account het uit te proberen en je daarna een screenshot te laten zien ;-)
BB_Skelril
ghosttown6
23-05-14, 17:34
missie voldaan :-)
ghosttown6
23-05-14, 17:38
Het kan zijn dat het hier om een lokalisatiefout gaat en dat het cavalerie moet zijn in plaats van soldaten, maar ik weet het helaas niet zeker.
wacht de volgende update eerst af te veel kleine maar desalniettemin irritante foutjes
Het is me nog steeds niet duidelijk hoe beloningen (graniet, tropenhout) worden uitbetaald als je een prestatie gehaald hebt. Ik krijg geen schermmededeling en geen bericht hierover. De punten worden wel toegevoegd maar volgens mij de beloning niet. Ik heb wel een tijd geleden een hoop edelstenen gekregen en mogelijk ook graniet en tropen, maar deze week niets.
Leugmacher
23-05-14, 19:52
Jep, ik heb het zelfde probleem
Heb nu meerdere keren alles afgezocht (verbruikers staan allemaal uit) maar ik mis er ook een.
Hij geeft aan alle goud mijnen te hebben (9) maar moeten dit er geen 10 zijn.??
Kan het dan niet zo zijn dat er een mijn niet te vinden is omdat er teveel gebouwen in die buurt staan ??
Help, het zijn toch weer een aantal punten.
Ik heb ook hetzelfde met het omheind plantenbed, ik heb er twee staan, maar hij vinkt hem niet af, iemand hier ook problemen mee ??
Jep, ik heb het zelfde probleem
Heb nu meerdere keren alles afgezocht (verbruikers staan allemaal uit) maar ik mis er ook een.
Hij geeft aan alle goud mijnen te hebben (9) maar moeten dit er geen 10 zijn.??
Kan het dan niet zo zijn dat er een mijn niet te vinden is omdat er teveel gebouwen in die buurt staan ??
Help, het zijn toch weer een aantal punten.
Ik heb ook hetzelfde met het omheind plantenbed, ik heb er twee staan, maar hij vinkt hem niet af, iemand hier ook problemen mee ??
Volgens mij zijn deze vragen al meerdere keren beantwoord eerder in dit topic :)
Weer iets leuks:-(... Verloren schedel met minder dan 100 recruten en zonder cavalerie..... omdat mma volgens BB voor cavalerie telt, heb ik expres de meester thuisgelaten en de majoor meegenomen. Totaal geen cavalerie op het avonturen eiland geweest. Toch wordt de missie Schedel voltooien zonder cav niet groen....
De 270 generaal rijdt zeker op een paard dat voor cavalerie telt.... zo moet je al die niet bijster interessante missies steeds nog een keer doen om ze te voltooien en alle generaals (net zoals de geologen enz) die je mag gebruiken moeten waarschijnlijk in de herberg gekocht zijn:-((
ik wacht wel met dure avonturen spelen tot na het volgende onderhoud :p
ghosttown6
25-05-14, 10:41
nou daar ben ik weer en niet blij.
heb prestatie missie voor DB gedaan helaas net buiten de 5 uur maar dat kan gebeuren . Maar ik heb precies 303 rekruten verspeelt ,geen Master gebruikt aangezien die standaard problemen oplevert maar missie verlies minder dan 600 rekruut word niet gereed gemeld .
dit was een hele dure grap met de militie en soldaat verliezen waar je niet onderuitkomt.
dus ik zou het fijn vinden als hier eerst eens goed naar gekeken kan worden . Ik vond het al storend als je eerst de gemeenschap verwent met een nieuwe generaal dat die niet geimpleteerd werd in het prestatie systeem maar begint zo wel heel vervelend te worden
Helaas 4e afzettingen boven de 800 maar geen prijs!
Helaas 4e afzettingen boven de 800 maar geen prijs!
Zoals reeds gezegd, mijnen laten leeg lopen, nieuwe afzettign zoeken, dan eventueel kopervuller erbij als je geoloog nog geen afzettingen kan vinden boven de 800.
de 4e prestatie in schedel is naar alle waarschijnlijkheid "geen soldaten inzetten".
Net de schedel met alleen S gedaan (in een majoor en Vet) en niet gehaald :p
Die had ik al eerder gepost, die 4e doe je door alleen met cavalerie alles weg te werken ;)
Deze missie moet dus met enkel alleen C , dus geen andere troepen sturen maar alleen een lading cavalerie:
http://i.imgur.com/f14cnDM.png
Beschrijving klopte sowieso al niet...
oke, ook eens over iets heengelezen ;)
Ik ga het proberen.
Reactie op Hagar: Blijkbaar werkt dit ook niet altijd. Ik heb dit geprobeerd: 2 mijnen boven 800 gevonden en 1 met kopervulling boven 800 gebracht andere drie niets mee gedaan. Drie mijnen boven 800 werden netjes herkend, maar toch niet afgerond. Wacht wel op de bug fix :(
TheDutchman
26-05-14, 22:33
Volgens het antwoord op de ticket die ik gestuurd heb zou de missie alleen voltooid kunnen worden met een herberg gekochte ontdekker.
Heb vandaag Verfrissing gehaald door een codex op een snelle ontdekker uit het paasevent te gooien. Dus werkt niet alleen met gewone herberg OR.
Helaas gaat de teller voor deze prestaties pas lopen sinds 2 weken terug waardoor alle reeds max gevulde verkenners niet meetellen. En om nu de helft van de boeken weg te gooien om ze opnieuw toe te kunnen wijzen gaat me wat ver. Gelukkig weer 2 nieuwe verkenners te behalen tijdens WK event, dan heb ik er weer om te upgraden.
Er zijn nog 3 ( 2 marmer en 1 ijzer) afzettingen te vinden met de "mazzelaar" geoloog.
Andere optie is dat ze vergeten zijn te tellen dat van de 2 marmerafzettingsplekken in s1 en de 4 steenafzettingsplekken in s5 er maar 1 resp 3 gevonden kunnen worden.
(Op de plattegrond van het eiland zijn dus 56+3 afzettingen ingetekend, alleen zijn er maar 54+3 tegelijk te vinden.)
Overigens weet ik niet wanneer behaald (ben nog aan het zoeken momenteel dus niet nu) maar ik heb er blijkbaar 55 tegelijk gevonden sinds de invoering. (net het prestatieboekje toch maar eens doorgebladerd)
Dat zou dus betekenen dat alleen lvl 50 mensen deze kunnen halen....3 dagen naar de knoppen dus..want ik ben lvl 48. Zet dat dan bij de prestatie....had ik wel erg fijn gevonden .
waarschijnlijk heeft iemand die net zo goed Duits beheerst als ik de vertalingen gedaan...
omdat die persoon er nix van snapt kloppen de vertalingen dus ook voor geen meter :)
als je geen soldaten mag verliezen maar die waardeloze vertaler maakt er van geen cavalerie verliezen heb je een heel deel van deze zogenaamde bugs verklaard... gewoon onbekwaamheid van de vertaler, waarschijnlijk...
TheDutchman
28-05-14, 07:58
waarschijnlijk heeft iemand die net zo goed Duits beheerst als ik de vertalingen gedaan...
omdat die persoon er nix van snapt kloppen de vertalingen dus ook voor geen meter :)
als je geen soldaten mag verliezen maar die waardeloze vertaler maakt er van geen cavalerie verliezen heb je een heel deel van deze zogenaamde bugs verklaard... gewoon onbekwaamheid van de vertaler, waarschijnlijk...
Helaas, ik heb net op de Duitse server gekeken, maar daar staat dezelfde omschrijving (in het Duits :)) bij de verloren schedel opdracht Het is dus geen vertaal probleem, maar een fout tussen beschrijving van de opdracht en de daadwerkelijke implementatie.
okay, dan heb ik nix gezegd :)
maar het blijft natuurlijk vreemd dat de beschrijving en implementatie verschillen :)
zoiets zal toch wel gecommuniceerd en gecheckt worden?!?!?
Of ik zit in de grootste gilde die er is (mijn eigen Wchat gilde) of iemand heeft mij stiekum even in een gilde gedropt. Maar de enige (2) missie die ik absoluut NIET wilde behalen heb ik bij voorbaad al behaald. Straks denkt iedereen dat ik een leugenaar ben dat ik nog nooit in een gilde heb gezeten. Ben hier uitermate teleurgesteld in!
+1 heb t zelfde..
Tijd voor avontuur onder specialisten telt maar 1 avo per keer dat de OR met 1 of meerdere avo's tegelijk terugkomt. Vond er vandaag 2 met 1 OR maar er kwam maar er maar 1 bij in de telling.
Bij specialisaties/surplus voldoe ik aan 2 van de 3 boeken prestaties bij een snelle geoloog, maar deze staan niet afgevinkt. Er staat ook nergens een vermelding dat deze niet voor een snelle zouden gelden.
http://prntscr.com/3nnjyr
http://prntscr.com/3nnknk
De prestatie van vikingen zonder milities werkt niet, althans niet voor mij. Een guildy heeft deze prestatie wel verkregen.
Gebruikte generaals voor gevechten: 1x gewone generaal, 1x MMA, 1x Generaal Majoor en 1x veteraan voor lootspot.
Totaal aantal generaals, inclusief vervoer: 4x gewone generaal, 4+1x veteraan, 2x geharde generaal, 1x MMA en 1x Generaal majoor
Gebruikte eenheden: Recruten, paarden, kruisboog, elites en soldaten, absoluut GEEN milities.
Ook mijn lootspot-guildy had geen milities meegebracht.
De prestatie van vikingen zonder milities werkt niet, althans niet voor mij. Een guildy heeft deze prestatie wel verkregen.
Gebruikte generaals voor gevechten: 1x gewone generaal, 1x MMA, 1x Generaal Majoor en 1x veteraan voor lootspot.
Totaal aantal generaals, inclusief vervoer: 4x gewone generaal, 4+1x veteraan, 2x geharde generaal, 1x MMA en 1x Generaal majoor
Gebruikte eenheden: Recruten, paarden, kruisboog, elites en soldaten, absoluut GEEN milities.
Ook mijn lootspot-guildy had geen milities meegebracht.
Komt er ook hier op neer als je cursor op de missie zelf houdt zie je in de popup welke legers je mag gebruiken.
Hier staat geen MA generaal Bij en deze heeft wel legers gekilled hier door wordt je missie (prestatie) niet afgevinkt
ghosttown6
29-05-14, 14:40
Met 12 blz tot op heden met problemen in nieuwe prestatie systeem heb ik een vraagje :
Bestaat de kans dat de tot nu toe gevonden problemen opgelost worden zodat gemiste missies alsnog gereed gemeld worden?
En zo ja ,is dit bv met volgende update of pas na wk event waar jullie ook mee bezig zullen zijn?
BlackMedusa
30-05-14, 16:03
Het kan zijn dat het hier om een lokalisatiefout gaat en dat het cavalerie moet zijn in plaats van soldaten, maar ik weet het helaas niet zeker.
ok dus nu die heks zonder cavalerie gedaan, geen master gebruikt en accepteert nog steeds niet :S
ok dus nu die heks zonder cavalerie gedaan, geen master gebruikt en accepteert nog steeds niet :S
Ik weet niet wat Skelrill leest, maar HEKS is zonder Soldaten.
Als je geen MMA gebruikt, dan werkt ie prima zonder S.
Schedel werkt idd prima met alleen C en zonder MMA.
gravedigger
30-05-14, 21:18
hoi
Viktor gespeeld ZONDER soldaten en BINNEN de tijd..tikt die dus niet!! af bij achievements..terwijl de lootspotter wel! de achievements krijgt. Erg vreemd allemaal.Jammer. Het achievement om minder dan 18uur en minder dan 500 rec te gebruiken tikt die WEL af. Voorlopig ga ik dus geen prestaties meer spelen..zie t wel wanneer het e.e.a opgelost is.
grtn Grave
Al eens eerder aangegeven: speel de avonturen die je met meerdere spelers kan doen, met minstens 2 man (elk een keer) en ruil de ls.
Dan heb je alle prestaties voor dat avontuur al binnen ;)
De ls-ser moet wel zijn kill maken met 1R (of meerdere) en NIET met de MMA.
Kan je toch nog even wat doen tot BB de vele bugs eruit heeft :)
ik kocht net mijn laatste generaal in de herberg, maar die wordt als prestatie niet afgevinkt (alle specialisten uit de herberg zijn nu gekocht), terwijl hij wel in mijn stermenu verscheen en ik hem kan gebruiken.
Kan die bug eruit gehaald worden please...
Ik heb al gerefresht en opnieuw in- en uitgelogd.
lvl 48 prestatiesysteem AV Zonen van het Veld zonder XB, ES of kanonnen gespeeld. Laatste niveau "Alleen de basis" wordt niet ingevuld.
Bijkomende bijzonderheden. gespeeld met MMA en tijdens AV kwam ook een dagelijkse missie binnen van Zonen van het Veld.
Dagelijkse missie was compleet. Prestatieniveau niet. Rara.
Lees 2 posts terug en trek er lering uit...
lvl 48 prestatiesysteem AV Zonen van het Veld zonder XB, ES of kanonnen gespeeld. Laatste niveau "Alleen de basis" wordt niet ingevuld.
Bijkomende bijzonderheden. gespeeld met MMA en tijdens AV kwam ook een dagelijkse missie binnen van Zonen van het Veld.
Dagelijkse missie was compleet. Prestatieniveau niet. Rara.
ofwel MMA thuis laten
BB_Skelril
05-06-14, 20:55
Meer informatie over de prestaties kun je hier lezen: http://forum.thesettlersonline.nl/threads/18004-Prestaties-overige-informatie
BB_Skelril
Rode bergen werkt bij mij ook niet en ik tel maar 54 afzettingen ipv 55
Rode bergen werkt bij mij ook niet en ik tel maar 54 afzettingen ipv 55
dat is geen fout,
je heb een geo nodig die een extra afz kan vinden boven het maximum. dus moet je wat boeken voor investeren.
Nelleke199
11-06-14, 21:45
Ik ben oprecht verbaasd dat er zoveel spelers zijn die dat prestatiesysteem zo serieus nemen. Willen jullie echt op alles scoren?
Voor beginnende spelers zijn een aantal beloningen natuurlijk wel leuk, dat begrijp ik.
Ik ben oprecht verbaasd dat er zoveel spelers zijn die dat prestatiesysteem zo serieus nemen. Willen jullie echt op alles scoren?
Voor beginnende spelers zijn een aantal beloningen natuurlijk wel leuk, dat begrijp ik.
ik heb er een keer naar gekeken, om te zien of er bepaalde beloningen waren die me aanstonden, maar dat was niet het geval (of ik had die reeds behaald)...
verder heb ik nog niet omgekeken naar die prestaties :)
Wat dacht je van: "HET IS TENMINSTE WEER EEN KLEINE UITDAGING!!"
Hoop geklaag en gejammer dat lvl 50 spelers niks meer te doen hebben... nou, DAAR heb je wat te doen :p
Ik ga voor ALLE prestaties :)
Het is alweer geruime tijd geleden dat ik ergens las dat de techneuten iets zouden bedenken voor prestaties die al voltooid waren maar niet telden. Dan gaat het m.n. over alle prestaties rond het vaardigheidssysteem, onder het kopje vaardigheden-specialisaties.
Hoe staat het daarmee?????
Het is alweer geruime tijd geleden dat ik ergens las dat de techneuten iets zouden bedenken voor prestaties die al voltooid waren maar niet telden. Dan gaat het m.n. over alle prestaties rond het vaardigheidssysteem, onder het kopje vaardigheden-specialisaties.
Hoe staat het daarmee?????
ze zijn nog aan het "bedenken" vermoed ik ;)
gaat allemaal niet zo snel ;)
ik kocht net mijn laatste generaal in de herberg, maar die wordt als prestatie niet afgevinkt (alle specialisten uit de herberg zijn nu gekocht), terwijl hij wel in mijn stermenu verscheen en ik hem kan gebruiken.
Kan die bug eruit gehaald worden please...
Ik heb al gerefresht en opnieuw in- en uitgelogd.
Dit heb ik dus ook. Ik heb behoorlijk liggen handelen en sparen om aan die 20k munten te komen om de 6e generaal te kopen. Nu heb ik de generaal gekocht en de missie vinkt niet af, hij geeft zelfs aan dat ik er geen enkele in mijn stermenu heb staan terwijl ik echt wel 6 generaals heb. Kijk maar naar de foto.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=540718982699661&set=a.343429439095284.65068.100002846931231&type=3&theater
Ik ga deze vraag gewoon elke maand stellen tot ik een afdoend antwoord heb:
BB kan ep omzetten in sm, terwijl ik al heel erg lang lvl50 ben, BB kan zien wat er in chats gezegd wordt, BB weet hoeveel pakhuizen ik uit het laatste deurtje gehaald heb.
Waarom kunnen jullie ineens niet zien hoeveel avonturen ik heb gespeeld en welke en hoeveel boeken ik geinvesteerd heb in mijn geo's en scouts??????
Ik ga van ze langzalzeleve geen resets doen voor dure gems of de helft van de boeken, al helemaal niet nu ik 5x zoveel manuscripten kwijt ben voor een geschrift. Of die vreselijke Verborgen Experimenten nog een keertje spelen.
presaties met de meester der vechtkunsten worden helaas niet meegeteld, waarvoor is die meester der vechtkunsten anders voor dan om te vechten???
Fluiteweijn
09-08-14, 09:47
Helaas, de bug van rode bergen is kennelijk nog niet weg, heeft me 3 vullers gekost.
Wanneer wordt dit nu eens opgelost???
Moet de missie later nog een keer behaald, of onthoud bb de gehaalde score?
http://i60.tinypic.com/294t3pv.jpg
Helaas, de bug van rode bergen is kennelijk nog niet weg, heeft me 3 vullers gekost.
Wanneer wordt dit nu eens opgelost???
Moet de missie later nog een keer behaald, of onthoud bb de gehaalde score?
http://i60.tinypic.com/294t3pv.jpg
Je hebt je verkenners niet geupgrade voor de koperlijn? De meeste vinden hier minimaal 827 erts mijntjes, kwestie van ze dan even op pauze zetten als ze afgebouwd zijn. Zonde van navullers op koper..
Fluiteweijn
10-08-14, 07:35
Je hebt je verkenners niet geupgrade voor de koperlijn? De meeste vinden hier minimaal 827 erts mijntjes, kwestie van ze dan even op pauze zetten als ze afgebouwd zijn. Zonde van navullers op koper..
je verhaal klopt niet helemaal, met kopervullers kan het ook, er staat nergens dat je verkenners op koper moet hebben geüpgrade
Het is een bekende bug waar nog steeds niets aan gedaan is.
http://i60.tinypic.com/14v1f0x.jpg
je verhaal klopt niet helemaal, met kopervullers kan het ook, er staat nergens dat je verkenners op koper moet hebben geüpgrade
Het is een bekende bug waar nog steeds niets aan gedaan is.
Het rare is dat ik hem wel heb voltooit zonder ooit een navulling te hebben gebruikt ervoor.
Fluiteweijn
11-08-14, 09:18
Het rare is dat ik hem wel heb voltooit zonder ooit een navulling te hebben gebruikt ervoor.
kan kloppen, maar de trigger werkt dus niet goed, ik heb ook gehoord van anderen die wel 4 of 6 mijnen moesten hebben voordat ze hem haalden.
dat zal denk ik de moeilijkheid zijn, de ontwikkelaars weten gewoon niet wanneer dit goed of fout gaat, en als je het probleem niet weet, heb je dus ook geen oplossing.
Fluiteweijn
13-08-14, 08:33
Heb nu met betere geoloog de grote mijnen gevonden, dus nu 3 grote mijnen, 2 aangevulde en een onuitputbare, maar nog steeds niet vervuld.
Brokkemaker
13-08-14, 11:40
Je moet toch 6x 800 hebben?. dat gaat niet met een onuitputbare volgens mij. dat is net als bij missies met alleen R verbruiken daar mag je vaak de MMA niet mee.
en voor de missie 55 afzettingen dien je 1 geoloog te uppen. die kan met de laatste verbetering een extra ijzermijn vinden e.d.
Fluiteweijn
14-08-14, 21:40
je hoeft er maar 3, anders is hij idd niet vervulbaar voor mij en vele anderen omdat die onuitputbare niet mee telt.
maar in de opdracht staaat 3, de teller geeft aan 3 van 3 en als je het eerder geüploade plaatje ziet heeft bb al toegegeven dat dit een bekende bug is en de trigger soms niet werkt.
Ik hoop alleen dat bb die bug nu eindelijk eens gaat oplossen.
wat betreft die alle afzettingen moet je idd level 50 voor zijn om je ontdekker te upgraden voor het vinden van die extra mijn.
Nieuwe maand, nieuwe ronde, nieuwe kansen, de aanhouder wint. Voor de derde maand op rij dezelfde vraag, misschien dat er deze keer een inhoudelijk antwoord komt.
Bij de invoering van het prestatiesysteem zijn een heleboel prestaties automatisch afgevinkt. Een aantal, die ook overduidelijk controleerbaar gedaan zijn, niet. Dan gaat het mij m.n om de militaire afdeling ( aantal gespeelde avonturen en aantal uren gespeeld) en de vaardigheden afdeling (aantal geproduceerde boeken en opgeleide settlers)
Bijna alles schijnt door BB gelogd te worden , tot aan chats aan toe, maar deze prestaties moet ik nog eens helemaal overdoen. Dat gaat 'm dus niet worden.
Mag ik weten waarom het is zoals het is????
Zie nu dat ik deze vraag al voor het eerst in mei gesteld heb, dus nu voor de 5e maand op rij
ik loop vast als ik het prestatiescherm wil afsluiten... Dat wil hij gewoon niet :-/
Nieuwe maand, nieuwe ronde, nieuwe kansen, de aanhouder wint. Voor de derde maand op rij dezelfde vraag, misschien dat er deze keer een inhoudelijk antwoord komt.
Bij de invoering van het prestatiesysteem zijn een heleboel prestaties automatisch afgevinkt. Een aantal, die ook overduidelijk controleerbaar gedaan zijn, niet. Dan gaat het mij m.n om de militaire afdeling ( aantal gespeelde avonturen en aantal uren gespeeld) en de vaardigheden afdeling (aantal geproduceerde boeken en opgeleide settlers)
Bijna alles schijnt door BB gelogd te worden , tot aan chats aan toe, maar deze prestaties moet ik nog eens helemaal overdoen. Dat gaat 'm dus niet worden.
Mag ik weten waarom het is zoals het is????
Zie nu dat ik deze vraag al voor het eerst in mei gesteld heb, dus nu voor de 5e maand op rij
Namens de hogere level spelers van VoC wil ik graag ook opnieuw aandacht vragen hiervoor! Vooral bij de vaardigheden onder het kopje 'specialisaties' levert dit problemen op! De boeken zijn inmiddels erg duur geworden, omdat we al voor het invoeren van de prestatiemissies bezig waren met deze te maken en te investeren. Helaas is van voor de invoering van het systeem dus niks meegeteld, terwijl overduidelijk is terug te zien dat al aan de eisen van bepaalde missies is voldaan!
Dus ook van mij de vraag aan Blue Byte, voor de zoveelste keer op rij, gaat hier nog iets aan veranderen of niet: ja of nee? Dan weten we wel waar we aan toe zijn :) !
Nelleke199
22-11-14, 14:26
Dat is trouwens ook van toepassing op het aantal jaren dat je al speelt :o) Ik kreeg onlangs de beloning voor het feit dat ik 6 maanden gespeelt heb, lol. Het aantal boekjes had ik al lang geïnvesteerd voordat die prestatie feature online ging, dat is dus ook een prestatie die ik waarschijnlijk nooit zal halen.
En wie gaat er na jaren spelen weer een herberg neerzetten om alle mannetjes daar te kopen, wat moet je met al die slome generaals etc?
Niet dat het mij erg veel kan schelen, ik doe geen moeite om iets te presteren bij die prestatie's.
Namens de hogere level spelers van VoC wil ik graag ook opnieuw aandacht vragen hiervoor! Vooral bij de vaardigheden onder het kopje 'specialisaties' levert dit problemen op! De boeken zijn inmiddels erg duur geworden, omdat we al voor het invoeren van de prestatiemissies bezig waren met deze te maken en te investeren. Helaas is dus van voor de invoering van het systeem niks meegeteld, terwijl overduidelijk is terug te zien dat al aan de eisen van bepaalde missies is voldaan!
Dus ook van mij de vraag aan Blue Byte, voor de zoveelste keer op rij, gaat hier nog iets aan veranderen of niet? Dan weten we wel waar we aan toe zijn :) !
Zie hier (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/18450-Vraag-amp-Antwoord-op-Gamescom-2014)
Prestatiesysteem van de boekbinder - waarom worden oude boekproducties niet meegenomen in de telling?
Technisch was het niet mogelijk dit uit te lezen uit het systeem. Dit is bij meerdere dingen zo, en dat is natuurlijk vervelend. Desondanks hebben we het prestatiesysteem ingevoerd omdat de voordelen tegen de nadelen opwogen.
Met andere woorden: aanpassingen aan berekeningen in het prestatiesysteem zullen waarschijnlijk niet worden gedaan, aangezien ze simpelweg hun eigen servers niet uit kunnen lezen.
Dank Paul06 voor je reactie. Ik zou het wel raar vinden als ze het niet kunnen uitlezen, terwijl de data er wel gewoon is en ook direct is te zien ! ... Ik bedoel: ik klik het vaardigheidsschema van mijn geoloog aan en zie daar bijvoorbeeld dat ik 3 boekjes heb geïnvesteerd in 'Extra goud'. Bij de prestatiemissies heb ik die missie echter niet gehaald.
Dank Paul06 voor je reactie. Ik zou het wel raar vinden als ze het niet kunnen uitlezen, terwijl de data er wel gewoon is en ook direct is te zien ! ... Ik bedoel: ik klik het vaardigheidsschema van mijn geoloog aan en zie daar bijvoorbeeld dat ik 3 boekjes heb geïnvesteerd in 'Extra goud'. Bij de prestatiemissies heb ik die missie echter niet gehaald.
Klopt, alleen zitten bijvoorbeeld bij terug naar het bandietennest ook boeken in de loot, dus zal dat één op één niet kunnen vrees ik...
Klopt, alleen zitten bijvoorbeeld bij terug naar het bandietennest ook boeken in de loot, dus zal dat één op één niet kunnen vrees ik...
Bij de prestaties waarbij je boeken moet investeren in vaardigheden maakt het niet uit waar je ze vandaan haalt. het gaat zuiver om het investeren. De prestaties waarbij je een bepaald aantal boeken van iedere soort moet maken zou niet afgevinkt kunnen worden door te tellen hoeveel boeken je hebt, omdat die uit loot kunnen komen.
Ik heb het vermoeden dat BB wel kan maar niet wil. Spelers die perse alle prestaties willen doen maar voor de invoering van het prestatiesysteem al specialisten opgeleid hebben zullen nu gems gebruiken om ze te resetten, tenzij je genoegen neemt met de helft van de boeken. Helaas betekent dat in mijn geval dat ik nu 5 manuscripten moet maken voor 1 geschrift. Ik heb het niet uitgerekend, maar als ik de lijst van prestaties zo zie schat ik in dat ik wel een jaartje of 5 onder de pannen ben.
Bertolucci
23-11-14, 23:32
Dat is ook de bedoeling van het hele prestatiegebeuren, dat je er niet morgen mee klaar bent.
Bovendien is het wel te tellen wat nu de status is van de boekjes en er dus behaald is aan investeringen, maar niet wat mensen allemaal beweren dat ze in het verleden heen en weer geschoven hebben met boekjes, door wel of niet met edels boekjes terug te halen.