PDA

Bekijk Volledige Versie : [Opgelost] De chat scrolled niet meer verder sinds de update van 12-03-14

copycat
12-03-14, 07:38
Harstikke leuk dat ik de chat-tekst nu wit kan maken (not) , maarrrrr.....

Als je eenmaal beneden bent aanbeland met je tekst, dan wordt er niet ge-auto-scrolled.
Vinkje staat wel aangevinkt, maar je moet zelf naar beneden scrollen, wil je nog tekst van anderen kunnen lezen.

Zwaar irritant, dit maakt de communicatie er niet makkelijker op.

Rativo
12-03-14, 08:40
Ik heb er ook last van zwaar irritant

s-andman
12-03-14, 08:48
Hier ook zelfde probleem inderdaad

Paul06
12-03-14, 08:55
hier ook niet, maakt niet uit welk tabblad, als je eenmalig scrollt schakelt de autoscroll uit en komt ie ook niet weer terug naar mijn idee.

Zvicinou
12-03-14, 09:11
hier ook de boel in de war

Santos
12-03-14, 09:41
mooi he die updates?

Bertolucci
12-03-14, 09:43
Hele gilde Dirty Devils zit te geinen met een irritante chat ook,
best wel beetje bagger dit en idd sinds de update en op alle tabjes.

liesbeth
12-03-14, 09:44
Hier ook niet, iedere x na een update lijkt er wel iets niet te kloppen, ik vind het echt zonde, want zo krijg ik en mss andere er ook minder zin in, om te spelen.

Joyfull
12-03-14, 09:47
De gilde van Dirty heeft ook problemen.. Dat is voor een gezelligheidsgilde echt problematisch ;-(((((

Rativo
12-03-14, 09:53
mooi he die updates?

sommige wel maar deze is zwaar irritant ;)

Nelleke199
Tja, altijd als er ergens iets wordt toegevoegd of veranderd dan gaat er iets anders kapot. :o)

Bertolucci
Jupz zwaar naar kletsen zo.
Een dingetje valt me net op, autoscroll aan en uitklikken geeft wel onderste regel weer, maar geeft ook 1 volgende chat erbij, daarna valt de autoscroll uit lijkt het.

xmaartjex
12-03-14, 10:00
Heel erg irritant dit!! Kunnen ze niet gewoon afblijven van wat werkt en zich storten op de problemen? Of op dingen die echt irritant zijn? Zorg er eens voor dat we meer dan 25 troepen tegelijk in de barakken kunnen stoppen en blijf van de werkende chat af *is not amused*

Bertolucci
12-03-14, 10:12
tja kleurtjes waren verzoek van mensen die chat moeilijk lezen konden dus was niet zomaar dat ze eraan klusten.
Dat dit behoorlijk universele probleem niet uit een test komt, geeft wel te denken over hoe up to date de versie is die op de testserver en ontwikkelaarspc's draait???

rectificatie van hierboven, na aan en uitklikken van autoscrollknopje en verschijnen van onderste regel komt er niet 1 volgende chat bij maar precies 1 nieuwe regel.

rocas
12-03-14, 10:13
Heel irritant, graag zo spoedig mogelijk terug zetten graag.

Ik heb nog steeds het probleem "Bevrijd thuis gebied" daar wordt helemaal niets aan gedaan en dat is al heel lang zo.

Had dat maar opgelost dan het scrolle daar had niemand om gevraagd.

Evilin
12-03-14, 10:22
Niet alleen de scroll is irritant... mijn settlers zijn ook verdwenen!

CrientjeS
12-03-14, 10:24
heel vervelend dat gedoe met dat scrollen............. gilde DLOED heeft er ook super veel last van

Rativo
12-03-14, 10:29
Zouden jullie hier willen aangeven welke bugs er zijn ontstaan na de laatste update.

Bekende bugs tot nu toe:
Chat autoscrollen werkt niet meer
Legers zijn verdwenen

ripmaster
12-03-14, 10:31
Buffen van gebouwen kost ineens 3mandjes per gebouw :"S
auto croll in de chat helaas niet meer
en de reistijd van mijn veteraan duurde ineens 30 min inplaats van 15 :S

sjoesjen
12-03-14, 10:33
Moet altijd mijn scherm grote van mijn chat aanpassen, chat verspringt altijd en ik ben mijn boogschutter en lange boogschutters kwijt. Of ik er nog meer kwijt ben weet ik niet want ik hou dat niet zo nauw bij maar als mij getal plots op 0 staat valt dit wel erg op

sjoesjen
12-03-14, 10:38
Witte letters zijn een pluspunt. Maar zou wel beter zijn dat als je persoonlijk wordt aangesproken dit wel nog in kleur zou zijn

chaan
12-03-14, 10:45
Lootspotters die bij zwarte ridders ineens op hele andere plaatsen landen

AmonRaZongod
12-03-14, 10:47
De bug waar ik last van hebt is dat de chat scroll fuctie niet goed werkt,,aanvinken helpt ook niet + de wegen zoals de straten die ook steeds verdwijnen na het aanmaken verdwijnt na bezoeken van een vriend of avontuur of als ik opnieuw inlogt, Daarbij heb ik mijn laptop de schijfopruiming en de browser geschiedenis al op geschoond, mss dat de server van de chat functie een reset krijgt dat daardoor de probleem kan verholpen worden.
Verders kijk ik nog aan toe hoe het verder gaat op het spel,mocht ik nog meer bugs tegen komen dan zal ik dat hier ook erbij vermelden.
Toch een kleine vraag,,Op hoeveel servers draait dit spel erop? 1 of meerdere,
Vriendelijk groet Amon

Gonzo
12-03-14, 11:10
ik kan een paar kopermijnen niet meer uppen erg lastig zeker omdat je ze nu allemaal lvl 5 wil hebben IVM de refills

ps. naar 7x F5 te hebben gedrukt is het probleem verholpen weet niet waar de fout lag

http://i.imgur.com/pS8niFo.jpg

Auwe_Gries
12-03-14, 11:13
Scrollen is niet mogelijk in chatvenster. Alle grondstoffen en verbeteringen die ik in het proviandhuis had aangezet, zijn vanmorgen verdwenen.

Cokora
12-03-14, 11:17
Er staat geen uitroepteken meer bij gebouwen die geen werkende settler hebben...Of is dat met opzet gedaan?

Kolkkie
12-03-14, 11:20
De bug waar ik last van hebt is dat de chat scroll fuctie niet goed werkt,,aanvinken helpt ook niet + de wegen zoals de straten die ook steeds verdwijnen na het aanmaken verdwijnt na bezoeken van een vriend of avontuur of als ik opnieuw inlogt
Vriendelijk groet Amon

Hier precies hetzelfde! Overigens verdwijnen de wegen hier al langer bij mij.

chester111
12-03-14, 11:48
zelfde probleem, fixen graag

Robin_
12-03-14, 11:51
Lootspotters die bij zwarte ridders ineens op hele andere plaatsen landen

dat lijkt me geen bug maar een verandering

Tollie
12-03-14, 12:00
Bij mij ook de lootspotters bij ZR op hele andere plekken (niet dat dit vervelend is maar het viel mij op)

Crusader1981
12-03-14, 12:00
ja of je leest nog maar de helft van de text ook zo nice :-)

Knightrider90
12-03-14, 12:08
ook het zelfde probleem, maken graag

hernandus
12-03-14, 12:21
wanneer functioneerd de chat weer normaal wordt gek van het scrollen graag fixen aub en snel :)

jonnavan
12-03-14, 12:25
Gildemissie wil niet verder gaan sinds de update.

Kolkkie
12-03-14, 13:02
Bij mij ook de lootspotters bij ZR op hele andere plekken (niet dat dit vervelend is maar het viel mij op)

Bij mij valt het op dat de naam van de LS niet meer boven zijn/haar garnizoen staat. Dit mag van mij wel terug, nu moet je echt zoeken of de LS al gearriveerd is.

matie
12-03-14, 14:12
ik kom steets met een ls op een anderen plek

TheDutchman
12-03-14, 14:15
Bugs geconstateerd:

Auto scrollen werkt niet meer, net als bij iedereen.
Kopermijn niet upgradebaar maar net als eerder gemeld na browser refresh wel weer goed.
en als laatste in tegenstelling tot alle anderen, krijg ik elke keer als ik in en uitlog 1320 werkloze settlers. Mijn Barak maakt dus overuren :)

gr,
TheDutchman

Caillech
12-03-14, 14:28
Geconstateerde bugs:

Autoscrollen (wel bekend)
Mijn bevolkingslimiet en aantal zijn veranderd (gecorrigeerd) waardoor ik ineens 0 settlers beschikbaar had. Ok, was een bug dat je meer settlers had dan je limiet aan kon die zal nu gecorrigeerd zijn maar wanneer ik nu mijn limiet (dmv extra gebouwen) weer hoger maak dan mijn aantal settlers dan kan ik dit niet meer aanvullen zodat mijn 'werkeloze' settlers altijd op 0 blijft staan. Zelfs mijn aanvulling is verdwenen ondanks de melding dat mijn settlers terug in mijn menu gingen.
VB: Bevolkingslimiet 4691/4710, aanvullen met 20 settlers levert mij de melding '20 settlers gaan terug naar het menu' op. Echter mijn bevolkingslimiet blijft op 4691/4710 en mijn 20 settlers ben ik kwijt....ook via de 15min word mijn limiet niet meer aangevuld.

azzo
12-03-14, 15:03
knap vervelend dat de scroll van de tekst het niet meer doet, hoop dat ze het vanacht fiksen :)
zal wel niet

Squid
12-03-14, 15:04
hallo,

Twee dingetjes zijn me nog opgevallen

A) Toen ik ZPD s wou kopen via schatkist kon ik 4 keer na mekaar klikken ( wat ik al bizar vond ... ) Uiteindelijk bleek dat er maar ééntje in me stermenu terecht was gekomen, het aantal verbruikte stermunten klopte wel denk ik... ( dus maar één keer stermunten weg )
B) Me looters op ZR kwamen op ongebruikelijke plaatsen toe ... Eén looter stond gans op de linker punt van het eiland en de andere rechts onder...

Succes met het oplossen van de "minor " problems

Squid

BB_Skelril
12-03-14, 15:35
Beste Settlers,

We zijn op de hoogte van de problemen met de chat waardoor het niet mogelijk is om te scrollen. Onze ontwikkelaars zijn ondertussen druk bezig met het zoeken naar een oplossing, zodra ik meer weet zal ik jullie op de hoogte brengen.

De populatie problemen komen voort doordat in het verleden de populatie-limiet werd genegeerd. Bij sommige spelers kan tot leiden tot overpopulatie, waarvoor je een aantal Settlers zal moeten opofferen om ervan af te komen. In een aantal gevallen kan het zijn dat de populatie automatisch is verminderd.

Verder zijn er met het afgelopen onderhoud diverse bugfixes en verbeteringen doorgevoerd waaronder verbeteringen met betrekking tot de landingsgebieden van generaals op het avontureneiland waardoor het kan zijn dat spelers nu op andere plekken op het eiland landen.

BB_Skelril

assasinde2e
12-03-14, 16:11
het zelvde probleem aub fix hem

RS61BB
12-03-14, 16:55
Ook het gilde XO heeft hier last van, ik hoop op een snelle verbetering.

KingEd7
12-03-14, 17:19
k krijg een melding dat zo'n collectieboerengezegde klaar is. ik klik erop en wordt aangegeven dat ie nog 3 minuut nog wat moet voordat ie klaar is. daarna klik ik meteen op burg huis en blijkt ie wel klaar te zijn?!

KingEd7
12-03-14, 17:24
k krijg n melding dat zo'n collectieboerengezegde klaar is. ik klik erop en wordt aangegeven dat ie nog 3 minuut nog wat moet voordat ie klaar is. daarna klik ik meteen op burg huis en blijkt ie wel klaar te zijn?! tijd ongeveer 17:18 datum 12 maart 2014

KingEd7
12-03-14, 17:30
de eerste keer in barak en/of proviandhuis invoeren van aantal 25 staat deze op 19, andere keer op 18 of 20 in plaats van 25

Appeltaart
12-03-14, 17:57
is inderdaad een irritante bug die auto scroll

StefanH74
12-03-14, 19:56
autoscroll werkt niet, erg irritant

ruderion
12-03-14, 20:11
wanneer komt de hotfix voor die gebroken chatbox? We gaan hier toch zeker geen week op wachten of wel?

Crusader1981
12-03-14, 20:30
wanneer komt de hotfix voor die gebroken chatbox? We gaan hier toch zeker geen week op wachten of wel?

Hopelijk niet :-O

Tymy
12-03-14, 20:44
De eerste melding van deze bug is terug te herleiden tot begin 2014 en is gemeld op de testserver. Sindsdien is de bug getracht te verhelpen, maar spelers hebben daar gemeld dat dit niet heeft geholpen. Sindsdien is er geen nieuws terug te vinden of en hoe deze bug is / wordt verholpen anders dan dat het topic nog steeds in de bug sectie staat.

Vanaf heden - ruim 2 maanden na de eerste melding - is deze bug nu dus live op servers van verschillende landen.

bron: http://forum.tsotesting.com/threads/19889-Chat-autoscroll-shows-not-the-whole-text-of-the-chat?highlight=scroll

Persoonlijk vind ik dit op zijn minst gezegd slordig. Laten we het daar maar bij houden en hopen dat ze dit voor het weekend weten te 'hotfixxen'

Tymy

s-andman
12-03-14, 23:12
De eerste melding van deze bug is terug te herleiden tot begin 2014 en is gemeld op de testserver. Sindsdien is de bug getracht te verhelpen, maar spelers hebben daar gemeld dat dit niet heeft geholpen. Sindsdien is er geen nieuws terug te vinden of en hoe deze bug is / wordt verholpen anders dan dat het topic nog steeds in de bug sectie staat.

Vanaf heden - ruim 2 maanden na de eerste melding - is deze bug nu dus live op servers van verschillende landen.

bron: http://forum.tsotesting.com/threads/19889-Chat-autoscroll-shows-not-the-whole-text-of-the-chat?highlight=scroll

Persoonlijk vind ik dit op zijn minst gezegd slordig. Laten we het daar maar bij houden en hopen dat ze dit voor het weekend weten te 'hotfixxen'

Tymy

dat moet je positief zien het is immers wel net zoals ze het getest hebben :D

copycat
13-03-14, 07:38
Wat de chat betreft, ik heb maar een mIRC-kanaal aangemaakt voor mijn gilde.
Werkt prima (beter zelfs dan de chat van BB), enige nadeel is natuurlijk dat je tussen tabjes moet wisselen.
Een ingame chat is toch net ff comfortabeler.... als ie fatsoenlijk werkt :p

Hopelijk wordt dit euvel snel verholpen inderdaad, haal die "mogelijkheid tot witmaken van de chat-tekst" er anders maar weer uit. Het is, naast de bug, ook niet echt een aanwinst.

s-andman
13-03-14, 11:18
ze spreken ook altijd heel wijs over veranderingen en niet over verbeteringen gelukkig :D

Crusader1981
13-03-14, 12:09
13.03.2014Extra onderhoud

Beste Settlers,

Er zal vandaag extra onderhoud plaatsvinden om een aantal problemen met de laatste update te verhelpen. Alle premium- en avontuurtijden worden automatisch verlengt om te voorkomen dat spelers tijd verliezen.

Start: 13:00 CET
Einde: 15:30 CET

BB_Skelril

Laten we hopen dat hierna het scrollen weer normaal doet o.a.

copycat
13-03-14, 15:53
Vooralsnog lijkt het nu weer in orde :)

Hartelijk dank BB, voor de vlotte "reparatie" ;)

BB_Skelril
13-03-14, 19:02
De problemen met betrekking tot de auto scroll van de chat zijn inmiddels opgelost en de chat moet weer na behoren werken. Mochten spelers nog problemen ondervinden laat het ons dan weten.

BB_Skelril

Brave2013
14-03-14, 06:14
Fijn dat de chat weer normaal werkt, bedankt voor de snelle oplossing!

Fraciso
16-03-14, 21:12
Ik heb nog steeds problemen met de chat, hij loopt steeds vast teksten door mekaar of de laatste zinnen niet te lezen, eigenlijk is het nog erger geworden na de die korte onderhoud.

verder is het spel bij mij onstabieler geworden ook sinds die extra onderhoud, moet nu steeds verversen omdat ie vastloopt begin er een beetje gek van te worden, van de week nergens last van.

s-andman
19-03-14, 12:55
De chat werkt weer naar behoren.
Het euvel is volgens mij niet helemaal verholpen nog.

met het wisselen van de kleur van de tekst wil de autoscroll nog wel is niet werken of niet goed.
Nogmaals kleur wisselen lost dit wel op.

Dus hier nog een kleine laatste stuiptrekking van deze bug soms.

copycat
20-03-14, 00:08
Van het "kleurwisselen"-knopje afblijven helpt vast ook :p

s-andman
20-03-14, 15:36
Van het "kleurwisselen"-knopje afblijven helpt vast ook :p

Dat helpt zeker

maar wiist niet dat opgelost betekende blijf van de nieuwe kleuren optie af ;)

BB_Skelril
20-03-14, 16:06
S-andman,

Dit is duidelijk een nieuw probleem wat losstaat van de auto scroll problemen waar dit topic overgaat. Als er nieuwe problemen ontstaan kun je daar het beste een nieuw topic overmaken zodat de bugs niet door elkaar raken.

BB_Skelril