Bekijk Volledige Versie : 50ers die stoppen
Beste medesettlers,
Ik weet dat dit al vaker vermeld is maar nu stopt er bij mij in de gilde weer een 50er en ik mag wel zeggen een goede speler omdat er geen uitdaging word gegeven aan de 50ers onder ons.
Al langere tijd staan sommigen op level 50 en komen er steeds meer bij terwijl er geen zicht is op een mogelijkheid door te levelen.
De spel uitdaging is te verwaarlozen en het enigste wat ze kunnen en zeer zeker ook doen is de lagere levels onder ons helpen.
Vele 50ers klagen erover of ze dat hier nu uit willen spreken of niet het is een feit.
Nieuwe silo is leuk maar voor ons natuurlijk vrij simpel weg te zetten.
De dringende vraag aan BB word dan ook:
Hoeveel 50ers moeten er nog stoppen voor er geluisterd word naar de signalen en wat gaan jullie eraan doen in de toekomst.
Vage beloften willen we niet horen maar wel iets concreets.
Ik wil hier niemand mee aanvallen maar ik vind de spelmaker op zich tekort schieten naar de 50ers.
Ik hoop ook dat veel spelers hier andermaal hun mening willen geven eens of oneens en ik hoop ook dat BB er zowiezo iets concreets mee gaat doen.
Goede spelers verliezen om deze reden is nu eenmaal belachelijk.
Mvg Santos Leider van gilde The Empire
TEMPLARRED
26-02-14, 17:50
Ik ben al heel lang level 50 en heb het tot dan leuk gevonden. Al mijn gebouwen staan op level 5 en ik heb alle generaals. Magazijnen puilen uit en ja ik kan het verkopen maar met welk doel? Om te uppen? Munten heb ik toch al genoeg.
De enige uitdaging die ik nog heb is meer van alles sparen en voor de zoveelste keer Stier, ML, ZR of MVE spelen.
Ik heb geen zin meer in dit spel waarin ik al veel te veel geld heb gestoken.
Ik heb lang geloofd dat PvP er ging komen en dat heeft mij een tijd doen verder spelen, maar nu ben ik het beu.
Er zijn nog level 50 spelers die samen met mij zijn begonnen die aan stoppen denken.
Mvg,
Temp
Spijtig te horen natuurlijk allemaal.
Helaas kan ik als level50 het hele verhaal alleen maar bevestigen
Gr Sand
Roodstaart
26-02-14, 17:59
Ik vrees dat ik niet anders kan dan dit hele verhaal be-amen;
Gezien het *verdien-model* van TSO is dit in mijn ogen (helaas) ook wel enigszins verklaarbaar.
Doneer zoveel mogelijk edelstenen om zo snel mogelijk level 50 te zijn..... dan is het klaar; de focus lijkt hier puur op te liggen vanuit BB.
Het argument dat er nieuwe missie chains moeten komen om de level-cap te verhogen is gewoon een *BS* argument; zonder een additionele chain heeft het zelfs voor de *die-hard* level 50`s weer zin om avo`s te spelen (en misschien zelfs wat edels te kopen); al was het alleen maar omdat hun vriend/ vriendin of concurrent een level hoger is dan hem of haar!
Ook nu de actie -> verbeterde graansilo (welke tm het onderhoud van 4 maart te verkrijgen is) is in mijn ogen niets anders dan een *ordinaire-geld-klopperij* actie waar sommige ook nog wel in zullen trappen; mooi stukje marketing! Het voegt afgezien van een paar extra bouwplaatsen werkelijk niets toe aan het spel voor de level`s 50.... hooguit voor de mensen die hun eiland nog niet tot aan de nok toe vol hebben gebouwd/
Ik heb dit ook al eerder geroepen toen werd mij echter *vakkundig* de mond gesnoerd dus ik verwacht eerlijk gezegd weinig vanuit BB om iets te betekenen voor de level 50`s.
Jullie gevederde vriend :)
pvp zit ik niet op de wachten, maar wat meer uitdagende avo's mag wel.
en niet zoals bij die kleermakers om maar dom legers erop gooien en je eerst 2 uur bezig bent met pendelen.
maar avo's met mogenlijkheden met heel wat leuke bloks.
dat laatste eindblok in zonen van ut veld is een heel mooi blokje.
ik ben de huidige avo's wel een beetje zat ondertussen. van ut weekend ZR gestart en pas 3 dagen later eens de moeite genomen om maar af te maken.
ik ben al een tijdje lvl 50, maar de uitdaging is wel een beetje weg.
ik modder een beetje aan momenteel.
gebouwen aan het stil zetten.
beetje chatten en af en toe een avo doen.
soms maar 1 in de hele week. of niet eens.
het spel verveelt me nog niet, maar superleuk als toen is het niet meer
ben het hier helemaal mee eens alleen ik zit wel te wachten op het PVP wat nooit ga komen het is dat ik in een gezellige gilde zit anders was ik al lang gestopt
hoop zo dat ze er wat mee doen maar zo als hier boven al gezegd denk het niet.
Gr Gzonzo
Ik ben nu al anderhalf jaar bezig om level 50 te halen, ik zit momenteel op lvl 47,5 (ergens halverwege naar lvl-up dus). Natuurlijk had ik zoals zoveel andere spelers naar lvl 50 kunnen rennen en dan in een zwart gat vallen, nee niet voor mij. Het is een bewuste keuze geweest om het zo rustig aan te doen. Zoals ik al eerder heb verteld ben ik een tegenstander van die premium buffs, hierdoor is het veel te makkelijk geworden door in één weekendje een level te stijgen. Ik neem liever wat langer de tijd om de perfecte economie te bouwen en dat is toch waar settlers voor mij om draait. Als ik één of twee avonturen per week voltooi is het veel, er zijn zelfs tijden geweest met één avo per 3 weken...
Als ik geen avo's doe, wat doe ik dan? gezellig kletsen met de beste gilde op TSO ;) en mijn economie maar blijven verbeteren. De vaardigheden talent tree van alle 15 verkenners moet vol (hier ben ik nog wel een flinke tijd mee bezig).
En als ik over een half jaar dan eindelijk level 50 heb gehaald kan ik met een trots gevoel terugkijken op 2 jaar bouwen aan de perfecte economie.
Wat ik daarna ga doen? Er is nog genoeg leuks aangekondigd zoals coöp avonturen, nog meer vaardigheden talent tree's en wie weet komt BB volgend jaar met een tweede te koloniseren eiland, een eiland waar ik dan ook weer een mooie economie op kan gaan bouwen.
Bertolucci
27-02-14, 13:12
@Templarred wat in de hellll is er een uitdaging aan nog meer van alles sparen???? Patsfactor dat je op 100 grondstoffen meer zit dan je mede level 50-er die ook al 3 miljoen aan verstoffende troep heeft liggen waar ie niks meer aan heeft??? Start een nieuwe gilde en sponsor je nieuwe maatjes met kennis en spullen zodat ze zo snel mogelijk level 40 of zo zijn en uitdagende avonturen kunnen spelen.
En met Stier ML ZR en MVE noem je ook wel de meesssstttt uitdagende avonturen die er zijn voor een 50-er.
Misschien moet je je grondstoffen gaan investeren in een guide voor kleermakers met een block vorm a la 1rblock maar dan over 3 of 4 ronden (zolang als het de BHG en/of Vet kost om door het betreffende agrogebied te lopen) waardoor er toch nog net 40 troepen minder nodig zijn voor de betreffende sector??
Is wel een hele dwarse zijstraat die ik hier ff fantaseer, maar komaan je verhaal over gebrek aan uitdaging is ook duidelijk een kwestie van op de verkeerde plek zoeken, in mijn ogen.
De laatste tijd vraag ik me inderdaad steeds vaker af: Vind ik dit spel over een maand nog wel leuk? Alle kleermakers meerdere keren gespeeld...geen doelen meer voor bonen of staken... sprookjeskasteel is alleen nog maar deco... Ik heb zelden te weinig planken en kolen zijn goedkoop, dus die epische houtzager/kolenbrander zag ik bij voorbaat al niet zitten... Ook het kosten/baten-plaatje van dat ding beviel me niet... pvp zal voor dit spel m.i. nooit gerealiseerd worden...
Het enige wat me eigenlijk nog weerhoudt van stoppen is het feit dat het vaak gezellig is in de (vooral gilde-) chat.. Het is ook leuk om het beginnende spelers wat makkelijker te maken door ze grondstoffen toe te stoppen maar de uitdaging is weg... Je laat alleen maar je pakhuizen vollopen en bouwt meer pakhuizen tot je eiland vol is.. en dan stopt het plezier echt vrees ik.....
50+ en nu ?
Zoals zovelen heb ook ik me die vraag wel eens gesteld.
Het wordt een sleur zelfde avontuur zelfde legerinhoud en alles blijft het zelfde.
De oplossing is niet simpel denk ik.
Maar wil BB een oplossing zullen ze toch denk ik een dialoog aan moeten gaan met de spelers die uiteindelijk ook voor de inkomsten zorgen.
We kunnen hier allerlei suggesties naar voren brengen maar de vraag is wat wil BB !
Om daar een antwoord op te krijgen lijkt het me eens zinvol om niet alleen met BB_Skelril
maar ook met iemand van de technische kant aan tafel te gaan zitten.
Om eens in open dialoog te kijken wat de mogelijkheden zijn binnen het technisch kunnen, en indien mogelijk aanpassen/verbeteren van settlers online.
Zoals zovelen al schrijven! het uitgeven van een nieuw gebouw is denk ik niet echt de oplossing van het probleem.
Maar er zal meer gezocht moeten worden naar aanpassingen/aanvullingen binnen de game zelf.
Ik kan er een heel lang verhaal van maken maar laat dat even voor dit moment .
En ik hoop dat BB ook de samenwerking van de spelende leden wil, en mee wil denken en gehoor wil geven aan een wens die bij velen hoog staat.
ToYoSoFt
Maar wil BB een oplossing zullen ze toch denk ik een dialoog aan moeten gaan met de spelers die uiteindelijk ook voor de inkomsten zorgen.
Is dat niet het probleem? Volgens mij geven mensen meer uit aan edelsteentjes voordat ze level 50 zijn / de eerste periode dat ze spelen.
Op een gegeven moment heb je alles wel en de 50iger die koopt alles wel met muntjes op de markt. De onuitputtlijke kopermijn is zo'n beetje de enige uitzondering.
50igers leveren geen geld op en krijgen geen / vele malen minder aandacht.
Of dat oorzaak en gevolg met elkaar te maken hebben weet ik niet, maar verwacht eerder nog zo'n silo gebouw dan pvp, extra levels oid
Al een paar leuke ideeen gezien nu hier dus blijf reageren.
De reactie van Toyosoft opent ook perspectieven denk ik .
Mis alleen nog steeds een reactie van Skelrill en dat vind ik jammer.
Ook al reageren er hier niet veel spelers omdat ze dat niet willen of kunnen wil niet zeggen dat dit verhaal uit de lucht gegrepen is.
In het spel word er vaak over gesproken en zeer zeker ook binnen de gildes.
Natuurlijk had ik zoals zoveel andere spelers naar lvl 50 kunnen rennen en dan in een zwart gat vallen, nee niet voor mij. Het is een bewuste keuze geweest om het zo rustig aan te doen.
Ik herken hier een boel in.
Ik ben inmiddels al een tijdje level 50, maar heb nog lang niet alles zo staan als dat ik zou willen.
Toegegeven, de avonturen Zwarte Ridders, Stampende Stier zijn ondertussen wel aardig routine aan het worden, de kleermakers zijn dat voor mij nog lang niet.
No hard feelings voor de al veel langer level 50-ers, maar ik heb er voldoende langs zien vliegen die enorm veel sneller levelden als ik, onder andere ook diegene waar dit topic volgens mij om is gestart.
Ik vind het persoonlijk nogal makkelijk om zo snel mogelijk de max te willen bereiken in dit spel, en vervolgens klagen (sommigen al een jaar!!) dat er geen uitdaging meer is... (en tegen elkaar opbieden om maar zoveel en zo snel mogelijk de nieuwste gebouwen te hebben, getuigd m.i. van een "ezel die zich aan dezelfde steen stoot")
Aan de andere kant: PVP is al meer dan een jaar geleden aangekondigd, maar er ontbreekt volgens mij, van BB-kant af, al ook al meer dan een jaar een update daarover (correct me if I'm wrong). Dus wat dat betreft is er zeker een punt gemaakt door de klagers daarover.
Ben benieuwd of er een formele reactie gaat komen....
Nelleke199
27-02-14, 16:11
Als er bijvoorbeeld een 2de eiland zou worden geintroduceerd, te bereiken na level 47 of 48 dan is het levelen meer de moeite waard.
Een haven en schepen moeten bouwen op je thuiseiland, om grondstoffen naar dat 2e eiland te kunnen brengen omdat ze daar schaars zijn. Onderweg op die zee reis de kans dat je overvallen wordt door piraten (nieuwe avonturen), een militaire academie om je troepen te verbeteren, leerlooijerij voor het maken van uitrusting en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Dan hebben 50tigers wat aan al die grondstoffen en munten die nu overtollig zijn. Een kolonie stichten op dat 2de eiland betekend weer een hoop tijd investeren in de opbouw van dat eiland. En die nieuwe gebouwen hebben dan misschien meer nut.
Ik zit al sinds eind augustus vorig jaar op level 50 en heb niet eens de moeite genomen om al mijn gebouwen op level 5 te zetten. Is zinloos want wat moet ik met al die spullen? Ik breek gebouwen af. De nieuwe voegen nu niets toe aan het spel voor ons 50tigers.
Dat velen van ons afhaken is logisch. Erg dom van BB om gebouwen als het bevroren huis zo makkelijk beschikbaar te maken een tijdje geleden. De goudtoren weggeven is mogelijk nog dommer. Die kleermaker avo's zijn niet interessant om te spelen, te makkelijk en teveel onnodig geloop je ergert je dood, de beloning is ook al niet erg interessant. Ik heb geen idee hoe die laatste nieuwe avo's zijn die je met stermunten kunt kopen, want ik heb niet eens de moeite gedaan om ze te spelen.
Is mij trouwens een raadsel waarom die stermunten er zijn, daar kan je ook al weinig mee doen. Waarschijnlijk is het een teken dat er nooit meer dan 50 levels op Settlers zullen zijn.
BB_Skelril
27-02-14, 17:28
Ik denk persoonlijk dat het grootste probleem is dat sommige spelers The Settlers Online vergelijken met spellen zoals Farmville waarbij je zolang door kunt gaan qua niveau als je zelf wilt, het probleem is alleen dat The Settlers Online niet het zelfde spel is als Farmville. Om een niveau cap bij spellen zoals The Settlers Online te verhogen komt er een hoop bij kijken, zo werken ze bij World of Warcraft al jaren van te voren aan hun uitbreidingspakketten omdat er veel meer bij een uitbreiding of verhoging van de niveau cap komt kijken dan de meeste spelers denken. Zo moeten er nieuwe missies worden ontwikkeld, nieuwe functies en moet er ook algemene content zijn om de spelers bezig te houden en dat is nog maar het topje van de ijsberg.
Sommigen van jullie zien dit graag anders, maar het is belangrijk om te onthouden dat de Nederlandse, Duitse en Engelse spelwerelden niet de enige zijn, er zijn ook andere spelwerelden met spelers die hun eigen ideeën en suggesties hebben waar rekening mee moet worden gehouden. En gezien deze grote hoeveelheid feedback is het lastig om alles te realiseren, maar uiteraard geven we al jullie feedback door en de content voor niveau 50 is een stukje feedback die ik bijna dagelijks aankaart bij onze ontwikkelaars.
Het enige wat ik kan doen is jullie vragen om geduld te hebben, er zijn een hoop leuke aanpassingen onderweg waar alle spelers (inclusief niveau 50 spelers) plezier aan zullen beleven, maar helaas kost het ontwikkelen van goede functies tijd waardoor ik nog geen datum kan geven.
BB_Skelril
Dank voor je antwoord skelrill en eigenlijk sla je de spijker op de kop:
Het enige wat ik kan doen is jullie vragen om geduld te hebben, er zijn een hoop leuke aanpassingen onderweg waar alle spelers (inclusief niveau 50 spelers) plezier aan zullen beleven, maar helaas kost het ontwikkelen van goede functies tijd waardoor ik nog geen datum kan geven.
Dit is precies waar het om draait lang geduld hebben zonder iets concreets. En dat is dus precies waarom ze stoppen omdat er al lange tijd geen datum aanhangt.
Dat jij je best doet en alles doorgeeft staat niet ter discussie en dat er veel bij komt kijken snap ik ook wel.
Dus als BB nou eens ergens een datum aan kan hangen dan zijn we een klein stapje verder.
Dit is ook niet iets van een week geleden maar goed dat weet jij ook wel.
Ik hoop echt dat je wat meer info kan verschaffen skelrill.
Mvg Santos
BB_Skelril
27-02-14, 17:54
Santos,
Uiteraard zou het mooi zijn als er een datum kon worden gegeven enkel zie je bij geen enkel spel een datum vrijgegeven totdat zeker is dat alles ook daadwerkelijk werkt - deze zelfde reden geldt voor ons. Neem PvP als voorbeeld, dit is jaren geleden (zelfs voor de Nederlandse wereld er was) al aangekondigd maar door grote problemen met het design van PvP is het nog steeds niet in het spel geïmplementeerd wat veel irritaties bij spelers opwekt. Om deze zelfde reden kunnen we geen datum geven voor nieuwe content daar waar het nog niet 100% voltooid is ;-).
BB_Skelril
Roodstaart
27-02-14, 18:14
Laat ik *wijselijk* mijn commentaar in deze voor me houden; aangezien ik op voorhand het idee heb dat die niet door een ieder gewaardeerd gaat worden (ondanks dat er waarschijnlijk een kern van waarheid in zit)
Dus laat ik mijn geduld nu maar eens op de proef gaan stellen.....
Tja die redenering kan ik dan ook wel weer begrijpen. BB gaat niet dezelfde fout maken als met de belofte voor pvp.
Kan ik het niet laten om nog 1 vraag te stellen aan je.
Het idee van Toyo om een technisch mannetje/ontwikkelaar eens een stukje te laten schrijven over wat er mogelijk in de toekomst met settlers gaat gebeuren vind ik dan een prima oplossing.
Feitelijk betrek je alle leden erbij in alle landen en creeer je een soortement van openheid vanuit BB naar de spelers.
De geslotenheid die ze nu hebben werken reacties in de hand van dat er in korte tijd veel geld binnen moet komen en voor de rest interesseert het BB niet .
Terwijl als ze een tip van de sluier op zouden lichten de mensen zien waar BB zo druk mee is en waarom ze geduld moeten hebben.
Lege beloftes doen de meeste 50ers het niet meer voor .
Vandaar ook dit topic gestart omdat ik vind dat dat eens door moet dringen .
De urgentie begrijp jij heel goed en ook de mods in het spel nu alleen net even dat beetje extra van BB uit en we zijn er.
Iig bedankt voor de moeite zover.
Mvg Santos
BB_Skelril
27-02-14, 18:46
Santos,
Onze ontwikkelaars zijn op de hoogte dat spelers graag meer content voor niveau 50 spelers zien enkel moeten we ook rekening houden met overige spelers die nog geen niveau 50 zijn. Het is moeilijk om een balans te vinden daar waar iedereen iets anders wilt zien.
Het idee om een ontwikkelaarsdagboek over toekomstige functies en dergelijke te schrijven is een mogelijkheid die ik zal doorgeven aan het team, maar je moet er wel op letten dat een roadmap (zoals we deze noemen) bijna nooit wordt vrijgegeven door geen enkele spelmakers.
Bedankt voor alle feedback.
BB_Skelril
jawel hoor, er zijn zat spelmakers die ontwikkelingen voor de toekomst aangeven. Ze zeggen er dan uiteraard ook direct bij dat ze geen details kunnen geven omdat die nog niet uitgewerkt zijn. En als jullie iets nieuws gaan toevoegen weten jullie echt wel of het Q1, Q2, Q3 of Q4 van 2014 gaat worden. Als dat niet zo is wil ik graag bij jullie werken want blijkbaar hoeven jullie ontwikkelaars dan helemaal geen verantwoording aan het management af te leggen over waar ze in gods naam mee bezig zijn al die tijd.
BB_Skelril
27-02-14, 19:08
Ruderion,
Uiteraard is er een tijdlijn waar onze ontwikkelaars mee werken enkel loopt niet alles altijd soepel waardoor sommige ontwikkelingen achter kunnen komen te liggen. Om deze reden wordt er vrijwel nooit een concrete datum gegeven tenzij de functie 100% af is.
BB_Skelril
Nelleke199
27-02-14, 21:26
Vreemd dat je Settlers vergelijkt met een spel als Frameville Skelrill. Die vergelijking gaat helemaal niet op, daar is geen level cap.
Het lijkt mij dat als je een spel ontwikkeld, je lang voordat je het op de markt brengt een planning maakt. Het ontwikkelen van software vraagt een vooruitziende blik. O.a de mogelijkheid open houden om tussentijds zaken te kunnen toevoegen en aanpassingen te kunnen maken. Welke delen van het spel je vrijgeeft en delen van het spel in reserve houden mochten spelers sneller dan gedacht de eind features bereiken.
Ik heb niet het gevoel dat BB zo werkt. Haastig wordt er lange tijd na de release aan nieuwe mogelijkheden gewerkt.
Om een voorbeeld te geven, het opblazen van rotsen wat op de test server gewoon werkte, bleek niet te implementeren in het reguliere spel. PvP is vast al ver ontwikkeld, maar is ook nog na jaren niet in te voeren. Het komt een beetje klungelig over, maar ik weet dat jij daar weinig aan kan doen :o)
BB_Skelril
28-02-14, 01:58
Vreemd dat je Settlers vergelijkt met een spel als Frameville Skelrill. Die vergelijking gaat helemaal niet op, daar is geen level cap.
Ik vergelijk het ook niet met The Settlers Online:
Ik denk persoonlijk dat het grootste probleem is dat sommige spelers The Settlers Online vergelijken met spellen zoals Farmville waarbij je zolang door kunt gaan qua niveau als je zelf wilt, het probleem is alleen dat The Settlers Online niet het zelfde spel is als Farmville.
Het lijkt mij dat als je een spel ontwikkeld, je lang voordat je het op de markt brengt een planning maakt. Het ontwikkelen van software vraagt een vooruitziende blik.
Uiteraard hebben onze ontwikkelaars en game designers een tijdlijn maar je moet niet vergeten dat The Settlers Online al vanaf 2010 te spelen is en dat het spel sindsdien al heel veel is veranderd qua functies en het algemene uiterlijk. Het moeilijke aan spellen zoals The Settlers Online (qua ontwikkeling) is dat het spelersveld heel divers is en dat er altijd andere ideeën en suggesties zijn voor bepaalde functies, gebouwen etc. De ontwikkeling van The Settlers Online staat dus nooit stil, zo hebben we een aantal maanden geleden de epische roofavonturen geïntroduceerd wat een grote nieuwe functie was en zo zal er in de toekomst nog veel meer veranderen.
Een van die grotere nieuwe 'functies' is momenteel op de testserver uit te proberen: het nieuwe paasevenement.
Om een voorbeeld te geven, het opblazen van rotsen wat op de test server gewoon werkte, bleek niet te implementeren in het reguliere spel.
Het gebruik van deze functie leidde tot hoge belasting van de server waardoor spelers uit het spel konden worden gegooid of lag konden ondervinden. De functie staat nog steeds op de planning enkel moeten er eerst een aantal prestatieverbeteringen worden doorgevoerd op de gameservers waar onze systeembeheerders al aan zijn begonnen. Het afronden van deze prestatieverbeteringen kost veel tijd en zodra er meer bekend is zal dit op de hoofdpagina bekend worden gemaakt.
BB_Skelril
Is er wel eens voorgesteld ranglijsten te maken?
Speler met meeste uitgespeelde Zwarte Ridders, grootste verzameling (Ster)munten etc.
Dan valt er nog iets competatiefs te doen, want dat is ook waar een groot deel van de 50+ motivatie verdwijnt. Hoeft weinig content voor ontworpen te worden, alleen wat statistieken bijeen schrapen (zoals verjaardagsevent, maar dan per individue)
Ik wil even zeggen dat ik het idee van Nelleke om een extra eiland te krijgen als je boven level 48 bent, erg leuk vind. Voor de rest wacht ik geduld af wat het spel in de toekomst gaat brengen. in de tussentijd staat tso op een laag pitje en vermaak ik me er vooral vanwege de gildechat.
Nelleke199
28-02-14, 19:35
Zoiets Tymy :o) En dan gelijk verbieden om handleidingen op het forum te zetten hoe je die kampen en die burcht kan verslaan. Zelf moeten experimenteren hoe je van die bandieten afkomt. Loont het ook om in een gilde te zitten, want daar kan je die info dan natuurlijk wel delen.
Dat laatste is wel een beetje dom voorstel van mij, omdat ik nooit in een gilde wil :o)
Zoals ik al vaker kenbaar gemaakt heb ben ik het niet eens met de stelling van skelril.
Zie deze link http://forum.thesettlersonline.nl/threads/17432-Ontwikkelaarsdagboek-nieuwe-epische-gebouwen-gildebank-amp-mail-systeem-verbeteringen?p=16964#post16964 over farmville en andere games die je eventueel zou kopen en qua uren die je speelt.
Er zijn naar MIJN mening makkelijk nieuwe levels toe te voegen (net als wat bij een evenement gedaan word ) maar dan speciaal voor level 50 spelers.
noem het de 50ers evenement ;) met een missie of 100 (die ook telkens uit te bereiden zijn.
Een nieuw eiland en nieuwe gebouwen kunnen naar MIJN mening ook simpelweg toegevoegd worden (bootmaker voor legerbootjes en handelsbootjes).
Maar zoals hij al zegt ze zijn vanaf 2010 bezig met TSO ik vraag me dan direct af met wat zijn ze dan bezig geweest want als dit het resultaat is van ruim 4 jaar ontwikkelen.
Dat level 50 spelers opstappen en zeker naar MIJN mening niet voorop zullen lopen op TSO te promoten en daar door TSO doodbloed.
Wat ik ook al een paar keer gezegd heb is dat BB terug moet naar de basis van Settlers zo als ze begonnen zijn alleen dan kan het spel echt een succes blijven.
Dus skelril voor de zoveelste keer het is niet persoonlijk naar jou maar je moet toch samen met de andere collega's van jou niveau op andere servers wat harder met jullie vuist op tafel slaan.
En zoals ik ook in mijn vorige bericht (zie link eerder) laat BB en jij zelf ook eens meer bij andere games kijken (waar Settlers een voorbeeld voor was) games als Ikariam Grepolis.
Want beter goed afgekeken dan zelf slecht bedacht is mijn motto (of te wel het wiel niet voor de 2e keer uitvinden)
En zo kan ik nog wel ff door gaan maar er zijn al zoveel mensen die zoveel goede oplossingen en commentaren hebben gegeven doe er wat mee
Ik ben het er mee eens, liever meer levels iedere keer er bij, dan pve/pvp. Door nu silo's te kopen en mijn graanvelden minder onderhoud nodig hebben, vind ik het moeilijk om nog een doel te vinden voor het spel, en iedere dag echt actief bezig te zijn. Normaal als ik tob met mijn gezondheid, dan kan het me niet boeien en doe ik alles om toch me spel te spelen. Nu op dit moment is die uitdaging er in ieder geval niet.
Dus ik hoop dat er snel weer wat leuke nieuwe uitdagingen komen.
Nelleke199
28-02-14, 23:40
OT
Tymy, wees eens lief en koop aub een leuke mand voor dat schattige hondje. Kan hij eens een beetje uitrusten :o
Elk spel heeft een eind..... over een jaartje probeer je weer het is een keertje heb je weer wat nieuwe dingen. Ben je een paar maanden mee zoet...etc, etc. Ik heb zat spellen liggen waar de uitdaging eruit is.
Ik kan helaas niet anders zeggen dat er inderdaad voor iemand die level 50 is totaal geen uitdaging meer is.
Maar als ik nu zou stoppen zou ik veel van mijn gildeleden met een probleem opzadelen, dus blijf ik maar een beetje spelen.
Erg spannend is dat niet, telkens dezelfde avonturen te doen.
Het is dat bij ons in het gilde het erg gezellig is anders was ik mischien wel gestopt.
Hoop dat hier vlug eens iets aan gedaan kan worden anders lopen er hier en daar toch gildes leeg.
Azzo gildeleidster ODE
Mooi topic, versta bij vele spelers de frustratie, ben niet zo lang geleden level 50 geworden en heb er lang over gedaan( te lang eigenlijk) maar begrijp wel de spelers die het beu worden eens ze level 50 zijn en want er is minder te doen. Begrijp ook langs de andere kant BB dat bepaalde veranderingen tijd kost, als je ziet hoelang het duurde voor ze een nieuwe settlers game ontwikkelde. Maar wat mij blijft aanspreken is een 2de eiland en heb ooit dit al eens gepost als suggestie en als de makers wat slim zijn maken ze het bikkelhard voor elke speler wat hier ook al vaker is vermeld in dit topic. En mss eens wat meerdere avo's toevoegen.
Gr Dead01
Mooi topic, versta bij vele spelers de frustratie, ben niet zo lang geleden level 50 geworden en heb er lang over gedaan( te lang eigenlijk) maar begrijp wel de spelers die het beu worden eens ze level 50 zijn en want er is minder te doen. Begrijp ook langs de andere kant BB dat bepaalde veranderingen tijd kost, als je ziet hoelang het duurde voor ze een nieuwe settlers game ontwikkelde. Maar wat mij blijft aanspreken is een 2de eiland en heb ooit dit al eens gepost als suggestie en als de makers wat slim zijn maken ze het bikkelhard voor elke speler wat hier ook al vaker is vermeld in dit topic. En mss eens wat meerdere avo's toevoegen.
Gr Dead01
Ik zeg de elite-avonturen toevoegen aan de servers :) Die zijn heel moeilijk en zullen 50'ers zeker aanspreken!
Het Elite Moerasheks avontuur heeft de volgende loot zag ik:
1e lootvakje
ExoticWood" count="1300"
ExoticWood" count="1500"
Granite" count="800"
Granite" count="1000"
TitaniumOre" count="600"
TitaniumOre" count="800"
5e lootvakje
GoldOre" count="1000"
Coin" count="600''
Coin" count="800"
Watermill" recurringChance="100"
ruinAncientLibrary_01" recurringChance="100"
nieuwe avonturen is maar een tijdelijke zoethouder. Dat is natuurlijk even leuk, lekker experimenteren, maar daarna moet er een doel zijn. Iets om voor te sparen werkt een beetje (zie bonen en kasteel en weet ik veel) maar is ook weer tijdelijk.
Een groot deel van de fun van level 1-50 is die race. Om er te komen, om vrienden "in te halen" etc. Levels, rankings, achievements, als je maar iets hebt om je krachten te meten met de rest van de spelers.
Met een gevechtssysteem dat zo simpel is wordt het nooit uitdagend. De kans dat iemand met minder troepen wint van iemand met meer troepen is nihil.
PVP wordt daarom sowieso al niets, degene met de meeste troepen wint. Er komt geen strategie aan te pas. En avonturen uitdagender dan kleermakers etc. worden dus gewoon avonturen met dezelfde troepen, dezelfde strategieën en dezelfde blocks maar dan een kampje of 5 meer...
BB_Skelril
07-04-14, 16:12
Celeborn,
Enige tijd terug hebben we een grote enquête gehouden met betrekking tot het gevechtssysteem, ik weet niet precies wat onze ontwikkelaars met deze data zullen doen, maar ik ga er vanuit dat we de data die we hiermee hebben verzameld zullen verwerken in toekomstige systemen.
BB_Skelril
Misschien is het wel een idee om avonturen te creëren waarin de kampen elke keer het avontuur gestart wordt anders zijn, dit kan ook met het extra eiland het geval zijn. Dan moet iedereen meer nadenken welke troepen te gebruiken en is het niet eens mogelijk handleidingen te maken.
Dit is nou een mooi idee!!!!! Zal vast niet voor iedereen geschikt zijn, maar voor vele spelers wel denk ik.
Meer levels toevoegen is voor mij geen optie (inmiddels ook eindelijk die level 50 behaald), omdat het voor beginners uitzichtloos is waar het eindigd. Ik zou er niet moeten aan denken als ik nieuw ben en spelers op lvl 100 zie zeg.... Constant nieuwe gebouwen is ook een fabel, althans dat is dan uiteraard mijn mening. Als ik nieuw ben bij TSO en ik zie dat er 100 verschillende gebouwen zijn, dan haak ik af. Het gaat er volgens mij om, wat ook belangrijk voor BB is, dat er constant nieuwe spelers bijkomen en niet lvl 50-ers pleasen, omdat ze het spel zat zijn. Mijn mening is dat een spel als dit relatief eenvoudig gehouden moet worden.
Variatie met avonturen zal denk ik niet veel spanning en uitdaging bieden op de langere termijn. Ik denk dat er meer competitie in moet komen. Daarbij denk ik aan ranglijsten, pvp gevechten, gevechten tussen gildes, etc. Een goede actie was de actie met het avontuur eind der tijden. Toen kwam er wat competitie!
BB_Skelril
16-04-14, 16:22
Het ranglijstsysteem zijn we op dit moment aan het testen, en ook dat levert niet echt meer spanning of uitdaging op als je ziet dat de beloningen eigenlijk niets voorstellen en sommige van de opdrachten niet eens werken. Een simpel voorbeeldje, pirateneiland doen met alleen maar recruten, en als je die missie doe met de meester in de gevechtskunsten voltooid ie niet. Of pirateneiland doen met minder dan 400R verlies.
Het systeem wat momenteel te testen is op tsotesting.com is geen ranglijstensysteem maar een prestatiesysteem (achievements) en is inderdaad niet bedoeld om extra uitdaging te geven qua end-game content.
En welke uitdaging levert de verplichting boeken te gebruiken in vaardigheden die nutteloos zijn op? Geen enkele.
Veel spelers beleven plezier aan het optimaliseren van productieketens en dergelijke, het wetenschapssysteem geeft spelers de mogelijkheid om hun specialisten ook te optimaliseren.
BB_Skelril
thomas19692012
29-08-14, 14:28
haal gewoon de level kap van 50 weg en er is weer hoop dat de lvl50 weer gaan spellen iedereen wil boven aan staan nu dat iedereen lvl50 bijna is is de spanning weg
voorbeeld kopen van lvl door sterremunten te betalen
Heb geen Hoofdmissies meer. Graag wat bij maken aub.