Bekijk Volledige Versie : onverwacht onderhoud
Nelleke199
06-01-14, 19:51
Skelril, een extra onderhoud beurt op de laatste dag van het kerst evenement? De mogelijkheid dat velen door de wachtrij niet op hun eiland kunnen komen?
Ik heb genoten van dit evenement, maar dit kan ik echt niet begrijpen.
mee eens...als het zo nodig moet dan in de nacht of anders op test...er zijn genoeg dag spelers die nu met koffietijd op zwart ziiten
BB_Skelril
07-01-14, 07:46
Zoals op de hoofdpagina staat aangegeven zal het spel gedurende het extra onderhoud gewoon bereikbaar blijven. Een spelwereld bestaat uit meerdere servers, tijdens het extra onderhoud zal één van de servers offline worden gehaald waardoor de capaciteit van de spelwereld enkel zal worden verminderd (tijdelijk). Gezien het onderhoud in de ochtenduren plaats vindt verwachten we niet dat het onderhoud problemen zal geven, de wachtrij waarover wordt gesproken op de hoofdpagina zal enkel in het ergste geval voorkomen.
BB_Skelril
Leuk zo'n onderhoud.
nog 1 minuut waarschuwing ingame. een waarschuwing had wel eerder mogen komen!
gister stond er nog dat het spel wel speelbaar zou zijn, maar nu ineens servers offline -_-
en we hebben opeens een onderhoud.
nou lekker zeg.
Zoals op de hoofdpagina staat aangegeven zal het spel gedurende het extra onderhoud gewoon bereikbaar blijven.
BB_Skelril
Die info klopt dus niet helemaal, of eigenlijk helemaal niet....
KarelvanAnjou
07-01-14, 10:53
Dit staat er op de homepage:
Dinsdagochtend omstreeks 10 uur zal er extra onderhoud worden gepleegd aan de spelwereld om een aantal prestatiestests uit te voeren. De spelwereld zal gedurende de test online zijn maar het kan voorkomen dat er een wachtrij ontstaat waardoor sommige spelers niet naar hun eiland kunnen reizen.
Vervolgens krijgen we idd een melding dat er onderhoud gepleegd gaat worden en word ik uit het spel gekicked. Beter communiceren de volgende keer.
weet ineens niet meer wat ik nu moet gaan doen..ga maar weer eens koffie halen.
http://forum.thesettlersonline.nl/threads/17495-Kerst-2013/page8
info van skelril
perongeluk de hoofdserver down gehaald :P
Bertolucci
07-01-14, 10:57
Haha ja inderdaad, valt ineens toch de hele spelwereld offline. Intern communicatiefoutje bij BB? Snap zowiezo niet dat dit onderhoud niet gewoon aan vannacht vastgeplakt wordt.
Wat zou er zo bijzonder zijn dat het niet 16 uur kan wachten.
Nja in ieder geval op deze manier geen problemen met blocks die mislukken vanwege lag voor degenen die geen rekening hielden met het onderhoud.
ggjheuvel2
07-01-14, 10:57
lekker krappie. Lust ik ook wel
denk dat ze per ongeluk duisternis gestrooid hebben..en nu zitten ze zonder stroom. De zonnevlam zal wel niet te vinden zijn
hier heuvel voor jou een grote mok koffie
ik kan er mee leven dat ze het spel ff offline halen. maar met nog geen 1 minuut waarschuwing ingame.
het was letterlijk, die popup, FUDGE! gens terug trekken.
nog maars eens 200 settlers op BMH gooien. en was begonnen met barak vullen met boogjes. en poof, we zijn offline.
hoe lang was dat? 30 sec???
BB_Skelril
07-01-14, 11:01
Er is op het laatste moment besloten om de gehele spelwereld offline te halen, helaas heb ik deze informatie niet tijdig kunnen melden op de hoofdpagina en in-game. Het onderhoud is inmiddels bezig, zodra er een precieze tijdsduur bekend is zal dit op onze hoofdpagina te vinden zijn.
BB_Skelril
hebben we vannacht dan nogmaals onderhoud skelrill of vervangt deze het nachtonderhoud?
Er is op het laatste moment besloten om de gehele spelwereld offline te halen, helaas heb ik deze informatie niet tijdig kunnen melden op de hoofdpagina en in-game. Het onderhoud is inmiddels bezig, zodra er een precieze tijdsduur bekend is zal dit op onze hoofdpagina te vinden zijn.
BB_Skelril
Onder het mum beter laat dan nooit, fantastisch :)
BB_Skelril , Community (Team) en communiceren, het scheelt maar een paar letters maar is een wereld van verschil :)
Kun je misschien een indicatie geven, of het zin heeft een half uurtje te wachten of dat dit uren gaat duren
hebben we vannacht dan nogmaals onderhoud skelrill of vervangt deze het nachtonderhoud?
ik hoop het echt niet.
als dit UREN gaat duren gooit me hele schema in de war. in de nacht lig ik te pitten en als er dan onderhoud is boeit me helemaal niks :P
maar als ze dit nu dit doen kan ik me Km niet afmaken voordat me premium tijd is afgelopen. en loop bonen mis.
Nelleke199
07-01-14, 11:15
Ik ben helemaal niet verbaasd dat de server plat ligt, lag in de lijn der verwachtingen.
Jammer, een raar einde aan een fantastisch kerstevenement.
Maar ik vermoed dat wij in Nederland later aan dat evenement begonnen zijn dan alle andere landen, door Sint Nicolaas. Volgend jaar maar gewoon overslaand dan, lopen wij tenminste synchroon met de rest van de wereld.
ik hoop het echt niet.
als dit UREN gaat duren gooit me hele schema in de war. in de nacht lig ik te pitten en als er dan onderhoud is boeit me helemaal niks :P
maar als ze dit nu dit doen kan ik me Km niet afmaken voordat me premium tijd is afgelopen. en loop bonen mis.
Als het goed is krijg je de onderhoud tijd er weer bij straks..... is tenminste wel altijd zo met het onderhoud in de nacht uren
Ik ben helemaal niet verbaasd dat de server plat ligt, lag in de lijn der verwachtingen.
Jammer, een raar einde aan een fantastisch kerstevenement.
Maar ik vermoed dat wij in Nederland later aan dat evenement begonnen zijn dan alle andere landen, door Sint Nicolaas. Volgend jaar maar gewoon overslaand dan, lopen wij tenminste synchroon met de rest van de wereld.
Uk server is een dag later als ons begonnen ..... dus ???
ik heb meer het idee dat dit achterstallend onderhoud is omdat ze een 24/7 omgeving 2 weken laten slingeren ivm kerst en oud en nieuw... nu even ingehaald moet worden
Maar ik vermoed dat wij in Nederland later aan dat evenement begonnen zijn dan alle andere landen, door Sint Nicolaas. Volgend jaar maar gewoon overslaand dan, lopen wij tenminste synchroom met de rest van de wereld.
Kerstevenement is 3 weken geleden begonnen tijdens het reguliere onderhoud op de verschillende servers, hier is dat in de nacht van dinsdag op woensdag, op de uk-servers een dag later
Als het goed is krijg je de onderhoud tijd er weer bij straks..... is tenminste wel altijd zo met het onderhoud in de nacht uren
dit klopt.
dus op de woensdag heb ik extra premium tijd om me km af te ronden, en heb dus NU tijd om deze Km door te worstelen. niet vannacht.
dus BB opschieten met dit onverwachte onderhoud!
en de rest gewoon in de nacht doen zoals normaal.
EnemyReaverNLD
07-01-14, 11:22
*verse krentebollen*
*verse krentebollen*
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!
ER to the rescue :P
vraag me alleen af wat er zo dringend is dat er nu onderhoud moet plaats vinden ........ en waarom het niet aankomende nacht met het reguliere onderhoud
zou kunnen?
vraag me alleen af wat er zo dringend is dat er nu onderhoud moet plaats vinden ........ en waarom het niet aankomende nacht met het reguliere onderhoud
zou kunnen?
Gooit de planning in de war wat ze eigenlijk van plan waren??
Iets anders kan ik niet verzinnen :)
Onbepaald uitgesteld en dan 1 minuut voor het uitvoeren een kleine message zonder deadline in game heeft me 326C en 187E gekost.
Ben benieuwd of ik hier nog iets van terug ga krijgen.
Onbepaald uitgesteld en dan 1 minuut voor het uitvoeren een kleine message zonder deadline in game heeft me 326C en 187E gekost.
Hoe weet je dat je die troepen verloren bent als je niet kan inloggen en chekken ?
Hoe weet je dat je die troepen verloren bent als je niet kan inloggen en chekken ?
Terugkeer naar Bandietennest, Muppler's block vereist dat je je avo afrond zodat je blocks niet in elkaar storten.
Ik kan nu niet afronden. Dus die block knalt er uit.
en bij mijn weten als je bezig bent met een blok, en je bent niet op het avo eiland. als de leider is verslagen dan hebben de andere gens ook gewonnen en je ziet hun strijd verslagen en hun verliezen -_- heb ik ook eens meegemaakt.
quote/De spelwereld zal gedurende de test online zijn maar het kan voorkomen dat er een wachtrij ontstaat waardoor sommige spelers niet naar hun eiland kunnen reizen./unquote
als ik dit soort berichtjes lees begin ik niet eens aan een avontuur, 't zijn volgens mij niet bepaald Einsteins daar op de burelen van BB en de kans dat er iets mis gaat is vele malen groter dan dat "het spel gedurende het onderhoud gewoon bereikbaar zal blijven"
Hoe is het mogelijk dat ze op het laatste moment beslissen om alle servers plat te gooien zonder ook maar aan de spelers te denken.
Ik bedoel het lijkt me toch niet te veel gevraagd om even een uurtje van te voren dit te melden. ze hadden hun onderhoud dan toch even uit kunnen stellen zodat de spelers hun dingen fatsoenlijk konden achterlaten ?
Zvici ze bevriezen de premium vanacht ook dus misschien kan je morgen nog iets doen als dit te lang duurt ?
quote/De spelwereld zal gedurende de test online zijn maar het kan voorkomen dat er een wachtrij ontstaat waardoor sommige spelers niet naar hun eiland kunnen reizen./unquote
als ik dit soort berichtjes lees begin ik niet eens aan een avontuur, 't zijn volgens mij niet bepaald Einsteins daar op de burelen van BB en de kans dat er iets mis gaat is vele malen groter dan dat "het spel gedurende het onderhoud gewoon bereikbaar zal blijven"
ik begon zondag me 3 dagen premium. toen was hier over niks van bekent.
toen ik aan me avo begon was er niks van bekent.
dit kwam later.
de onderonderhoud op dinsdag op woensdag nacht had ik wel verwacht trouwens. maar niet deze, bijna niemand trouwens.
ondertussen zijn we een uur verder en nog geen update -_- en waarom kon dit niet wachten tot het normale onderhoud?
en mado als ze vannacht geen onderhoud doen dan loopt premium gewoon door omdat het spel gewoon berijkbaar is.
als het goed is staat premium nu wel stil.
ik krijg het wel af hoor, maar had nog meer willen doen^^
edit : #Update 11:48# We verwachten dat het onderhoud ongeveer 2 tot 4 uur in beslag zal nemen.
Nelleke199
07-01-14, 11:52
Ach, het duurt maar 2 tot 4 uur ( zei zij sarcastisch)....
Ach, het duurt maar 2 tot 4 uur ( zei zij sarcastisch)....
tijd voor een ander spel! in mijn geval anyway ;)
Leuk is dat, heb je Gister Premium aan gezet om vandaag ff goed wat avonturen te spelen kan je niet eens spelen. Nou wie gat dat vergoeden?
Leuk is dat, heb je Gister Premium aan gezet om vandaag ff goed wat avonturen te spelen kan je niet eens spelen. Nou wie gat dat vergoeden?
tijd van premium schijnt stil te staan als er onderhoud is
Nelleke199
07-01-14, 11:58
Schijn bedriegt.... wie noteert er de tijd die er staat als het onderhoud start?
Daar kreeg je vandaag niet eens de kans voor :o)
BB_Skelril
07-01-14, 11:58
Er is besloten om de gehele spelwereld offline te halen zodat het proces sneller kan worden afgerond. De premiumtijd (en onder andere avonturen en productieketens) worden gedurende het onderhoud stop gezet waardoor er geen tijd verloren gaat. Verder zullen alle actieve avonturen en premium tijd met 12 uur extra worden verlengd.
BB_Skelril
bedankt voor het antwoord, zal het in de gaten houden.
Het is iig weer wat anders zo . had een 100% aktie verwacht :) zodat mensen nog architect dozen konden kopen .
en wilde in mijn burghuis de laatste klokken/koeken/zuurstokken omzetten voor cadeaus.
Hoop dat dat laatste nog gaat lukken.
Raar evenement einde zo.
Er is besloten om de gehele spelwereld offline te halen zodat het proces sneller kan worden afgerond. De premiumtijd (en onder andere avonturen en productieketens) worden gedurende het onderhoud stop gezet waardoor er geen tijd verloren gaat. Verder zullen alle actieve avonturen en premium tijd met 12 uur extra worden verlengd.
BB_Skelril
Net ookal aan de customer service gevraagd:
Worden aanvallen die lopen voordat de onderhoud inkickte geannuleerd of bevroren?
Ik had namelijk een block draaiende.
Als die geannuleerd word scheelt dat me wel even flink wat barak-uren en kosten.
Stelletje zijkstralen BETAAAALEN MOETEN JULLIE BETAAAALEN ik ben gewoon wel in de game gelukkig kunnen mijn legers niet dood door deze glich/bug ik ben gewoon iedereen aan an het vallen :p.
BB_Skelril
ok dank je voor je antw.
weet ineens niet meer wat ik nu moet gaan doen..ga maar weer eens koffie halen.
goed plan, neem voor mij een bakkie thee mee :) :)
Hmm, ik had vanmorgen nog een rondje buffs in de planning...
Dit kan dus nie he ik ben ziek en zwaar afhankelijk van dit spel ik begin spontaan af te takelen de brokjes vallen zo van mijn lichaam af
Pfff Skelril, ik heb bijna melij met je .... Toch triest dat BB jou niet op de hoogte brengt en jij vervolgens alle zooi mag opruimen.
Wel voor het eerst dat op de inlogpagina in ieder geval iets van communicatie is ... da's tenminste iets. Maar ik denk initiatief van Skelril en niet van zijn opperhoofden ...
Maar blijft jammer dat dit op de laatste dag van het event gebeurt ... had net mn cadeautjes aangeboden zodat diegene nog laatste jagershut kon aanschaffen .... nu maar hopen dat dat vanavond nog gaat lukken ...
Idee om het event met 2 weken te verlengen misschien (lol)
Oh nee, dit is echt naar dus, de hele muntproductie in de war geschopt door dit onderhoud :(
Zou allang al zon 1500 munten erbij gehad moeten hebben om vandaag nog cadeaus vd markt te plukken, maar al die munten loop ik nu mis, nu kan ik niet meer genoeg cadeaus krijgen om men laatste portie avonturen emn gistingversnellers te kopen :(
Komt er nog een soort compensatie voor dit onderhoud? omdat vele dingen nu helemaal fout lopen nu, speciaal op men vrije dag
BB_Skelril
leuk dat de premium met 12 uur word verlengt .
Maar wat nu ls je vandaag vrij bent en morgen de 12 uur premium alsnog doordat je mag werken verloren gaat .
Geef beter een dag premium zodat de gene zelf zijn premiun dag weer kan kiezen en of plannen
M v G
Inglover
Lekker van de tropische mandjes op mijn munthuizen als de productie wordt stilgezet tijdens dit onderhoud, gaan die ook gerestitueerd worden?
BB_Skelril
07-01-14, 13:57
Verbeteringen worden net zoals de premiumtijd, avonturen en productieketens stop gezet tijdens het onderhoud.
BB_Skelril
volgens mij staat zowat alles stil. en als de server weer online komen is alles gelopen zoals het normaal zou gaan.
hmm bedenk net dat er van mij een goudmijn op instorten stond. had nog 10 erts erin of zo.
als me slapende gens maar wakker zijn na dit. dan kan ik teminste gelijk door. ik was bezig met een blok opstelling! en door naar de 4de sector.
ggjheuvel2
07-01-14, 14:04
Ik hoop gewoon dat we snel weer kunnen beginnen. Ik verveel me een beetje...
jij bent aan t werk mr.heuvel :P
ik zit met me telefoon te klooien en af en toe op het settlers logo to klikken voor een update, en dan weer eens forum bekijken.
dagje vrij...
misschien maar ff een rondje wandelen of zo.
ggjheuvel2
07-01-14, 14:10
jij bent aan t werk mr.heuvel :p
ssssttttttt
leuk dat de premium met 12 uur word verlengt .
Maar wat nu ls je vandaag vrij bent en morgen de 12 uur premium alsnog doordat je mag werken verloren gaat .
Geef beter een dag premium zodat de gene zelf zijn premiun dag weer kan kiezen en of plannen
M v G
Inglover
+1 Zo is t wel:)
ok laatste update:
rond een uurtje of 4 zijn ze er weer.
tijd om de benenwagen te pakken. laters
ggjheuvel2
07-01-14, 14:19
#Update 14:10# Het onderhoud zal omstreeks 16:00 worden afgerond.
#Update 11:48# We verwachten dat het onderhoud ongeveer 2 tot 4 uur in beslag zal nemen.
#Update 10:48# Het onderhoud is begonnen, de gehele spelwereld is momenteel onbereikbaar.
toch fijn dat ze kunnen inschatten. lijkt mij meer op 5 uur onderhoud. :S
Jammer, had graag nog een avo afgemaakt vandaag
ik zit met me telefoon te klooien en af en toe op het settlers logo to klikken voor een update, en dan weer eens forum bekijken.
dagje vrij...
misschien maar ff een rondje wandelen of zo.
ach als je toch gaa wandelen , been even de hond mee dan :P
BB_Skelril
07-01-14, 14:34
Het onderhoud dient om verschillende (prestatie)problemen te achterhalen die over de afgelopen weken zijn verschenen. Om deze problemen te verhelpen hebben we grote hoeveelheden data nodig waarvoor er een aantal tests moeten worden uitgevoerd.
BB_Skelril
Vind het heel erg jammer dat het zo onverwachts word gedaan en dan niet erbij te melden dat wel zo weer 6 uur minder tijd hebben om cadeaus te verzamelen/ verkopen. Had het toch iets netter gevonden als het minimaal een dag van te voren was vermeld.
Het onderhoud dient om verschillende (prestatie)problemen te achterhalen die over de afgelopen weken zijn verschenen. Om deze problemen te verhelpen hebben we grote hoeveelheden data nodig waarvoor er een aantal tests moeten worden uitgevoerd.
BB_Skelril
Dat dit nodig is begrijp ik helemaal. Maaar waarom op de laatste dag van het evenement ? en waarom had dit niet vanacht met het onderhoud mee gekunt ?
hobbeldebobbel
07-01-14, 14:48
kennelijk loopt het onderhoud nog steeds door want ik kan de hele morgen en tot nu niet inloggen ?!?!!
heb afkick verschijnselen, sta stijf van de koffie. Nooit geweten dat een minuut zo lang duurt. Nog 1 uur en 5 minuten....:)
5 uur onderhoud???? daar gaat mijn extra meester architect in rook op..
en ben net zowaar buiten geweest, BB niet meer doen dit, straks krijg ik nog een leven!
inderdaad niet kunnen inloggen en ik heb een 1dags premium lopen, dat is echt zonde!!!!!!!!!!
Ik hoop toch echt dat het snel is opgelost!!!!!!!
Wat denk je zelf compensaties door BB laat me niet lachen.
Denk ik alleen maar even aan de boekbinderbug waar we 3 potjes beenderlijm voor kregen terwijl je weken lang het probleem had.
Gierige amateurs zijn het
Stress test van mezelf is mislukt ik kan de stress niet aan, ben zelfs al in de tuin bezig geweest.
Kunnen we na het onderhoud nog wel in de koopman met de kadootjes kopen?
En zo ja tot waneer?
zow de benenwagen uitgelaten
zoontje opgehaald van school.
kijken hoe men drugssmokkelaars oppakken op een vliegveld
en hoe een king cobra leeft in een ver oord.
krant gelezen.
politie app gedownload. daar nieuws gelezen en kennelijk was er een carjacking een paar maandjes hier terug echt 2 straten verderop. (niemand gewond)
ow ja droger uitgezet, zeer vermoeiend.
tig keer klikken op settlers logo.
hmm wat heb ik nog meer gedaan? best wel verveeld.
postcount upgekrikt in dit topic.
doe dit volgende keer op een donderdag!! dan werk ik teminste en ben hele dag weg! dan maakt het mij geen zak uit :P
BB_Skelril
07-01-14, 15:44
Ik heb helaas slecht nieuws; het opslaan van de data gaat langzamer dan verwacht, als gevolg zal het onderhoud nu tot omstreeks 18:00 uur duren. Ondertussen hebben we een pakket samengesteld die op jullie eiland zal worden afgeleverd zodra de spelwereld weer online is.
BB_Skelril
Dit begint echt serieus compensatie te vereisen, men hele dag gaat op zen kop nu, als ze elke keer met 2 uur verlengen, ik kijk nu al zelfs niet meer op als die andere 2 uur ook niet voldoende zijn, en als de bbers toch zo fanatiek bezig zijn zal waarschijnlijk dat irritante probleem met de wegen ook verholpen zijn, zou een kleine pleister op de wond wezen
Leuk dat iedereen dik in de stress zit :) Frisse lucht mensen!
#Update 15:38# Het opslaan van de data loopt langzamer dan verwacht, het onderhoud zal nog 2 uur extra lopen.
Tel daar nog maar een paar uurtjes bij op vrees ik. Iig is de hond errug blij met dit oponthoud, die ligt in coma van een paar uur extra wandelen.
Ik verwacht nu toch (laat ik het bescheiden houden) :5k graniet, een goudtoren en wat konijnenpoten, minstens....
verplicht extra kletsen met vriendin, kom er nu achter hoe irrie ze is hoe willen jullie dat gaan compenseren??
k ga eens kijken of testserver online is :p
Ik heb helaas slecht nieuws; het opslaan van de data gaat langzamer dan verwacht, als gevolg zal het onderhoud nu tot omstreeks 18:00 uur duren. Ondertussen hebben we een pakket samengesteld die op jullie eiland zal worden afgeleverd zodra de spelwereld weer online is.
BB_Skelril
Ik heb nog wel ergens een 'medewerker v/d maand' button liggen.
Hebben jullie iets aan die versneller ??
succes met de servert
ik ben begonnen op de engelse server.
w00p level 4 daar alweer
Dingen waar we juist nog niet veel van hebben gehad zoals de kerst avonturen, terug naar het bandietennest enz, citroenthee en gistingversneller en natuurlijk wat edeltjes zouden een orriginele samenstelling wezen.
Ik weet zeker dat mensen ook over de compensatie beginnen te zeuren als het cadeaus, koekjes e.d. zijn, zelfs dan nog zouden we niet moeten zeuren omdat bb helemaal niet verplicht is iets te geven, maar volgens mij gaat het niet alleen om ons land, op de testserver hadden ze ook al een soortgelijk onderhoud deze morgen.
Ik zit nu even op de testserver nieuwe strategien van avonturen uit te proberen, een aanrader mensen
Nelleke199
07-01-14, 15:57
Wat gaat er toch mis in de opleidingen van de mensen die zich bezig houden met automatisering? Wij hebben gisteren ook al op de TV kunnen zien in het programma Radar dat de service van providers van telefonie en internet al jaren faalt sinds die geavanceerde apparaten op de markt zijn (en iedereen maar lachen dat ik gewoon mijn Nokia nog steeds gebruik, maar die doet het dus altijd overal).
Inschatten dat een onderhoudsbeurt een paar uurtjes duurt terwijl er toegang tot het spel is en op dit moment al zitten op 6 uur onderhoud zonder toegang tot het spel?
Hoog tijd om eens prestatie-loon in te voeren in die business.
sjeprospect
07-01-14, 15:59
Dus niet bereikbaar....al paar uur niet...en ja...ook ik ...wou nog 1 laatste gebouw kopen met cadeaus...
Stuur Natasmai maar een vriendschapsverzoek ;)
*Gaat Groot-Britannie ff bijwerken*
gr. Tymy
kent de naam natasmai niet
We gaan van het ene onderhoud zo het andere onderhoud in denk ik xD
daar lijkt het intussen wel op :p Weer 2 uur erbij....
#Update 15:38# Het opslaan van de data loopt langzamer dan verwacht, het onderhoud zal nog 2 uur extra lopen.
#Update 11:48# We verwachten dat het onderhoud ongeveer 2 tot 4 uur in beslag zal nemen.
#Update 10:48# Het onderhoud is begonnen, de gehele spelwereld is momenteel onbereikbaar.
#Update 10:43# Het onderhoud zal over enkele minuten beginnen.
#Update 10:15# De prestatietest is voor onbepaalde tijd uitgesteld.
Ja, tot vannacht omstreeks 01:30uur
Ik zou wel al zorgen dat je alles wat je wil hebben om 01:00 gekocht hebt, het wisselt namelijk nogal eens qua tijden ;)
Stuur Natasmai maar een vriendschapsverzoek ;)
*Gaat Groot-Britannie ff bijwerken*
gr. Tymy
ik heb er 1 gestuurd
het is een bekende naam die van mij, kan niet missen :P
Dan zit je helaas op een andere server ....
northisle [realm 2]
tis nie andes :(
www.thesettlersoffline.nl :)
sorry hoor maar dit is te zot voor woorden.....wie bedenkt er op de laatste dag van een event nu een stresstest??
dat is vragen om problemen....velen zijn normaal druk om de laatste kadootjes te bemachtigen en die kans is nu mooi om zeep geholpen....
baal daar behoorlijk van.!!
ik heb er 1 gestuurd
het is een bekende naam die van mij, kan niet missen :P
Is het nu wel zo verstandig om vriendjes te worden met Lucifer? ;)
Gaat goed of niet ? Allerlei beloftes gedaan maar er komt niks van terecht.
Is jammer, krijg maar 12 uur terug van mijn premium, maar dat weegt niet op tegen dit ongemak.
Het begint met jullie kunnen online blijven maar zal wel trager zijn, dan worden we ineens uit de lucht gehaald, oke, is idd sneller, wordt er gezegd, duurt 2-4 uur en dan ineens meer dan 6 uur ??
Ik had nog het een en ander aan cadeautjes willen ritselen zodat ik nog wat verbeteringen kon kopen, maar zelfs dat kan dus niet meer, want in een paar uur tijd heb ik er geen 100den. Met een beetje geluk kan ik nog 1-2 verbeteringen kopen.
Suikermuis
07-01-14, 16:23
Een mooi pakketje samengesteld......
Nou laat ik eens gokken:
1 paviljoen
1 gillend konijn
1 graanveld met granieten muurtjes
1 sjieke waterput
25 visschotels
en
250 kerstkadootjes waar je nog krap 25 minuten de tijd voor hebt om in de winkel iets fantastisch mee te kopen....
fallout new vegas maar uitspelen, tegen die tijd zal het wel weer werken toch?
Suikermuis
07-01-14, 16:27
www.thesettlersoffline.nl :)
Site bestaat ook al niet......
Onderhoud: prestatietests
#Update 10:43# Het onderhoud zal over enkele minuten beginnen.
#Update 10:15# De prestatietest is voor onbepaalde tijd uitgesteld.
als er zo veel vertraging is met prestatietests dan kunnen we een ding wel met zekerheid vaststellen: de PrestatieTests zijn niet geslaagd!!!
Ik hoop dat de data die men verzameld heeft vandaag het rechtvaardigd een "produktie" omgeving onderuit te trekken tijdens "produktie". Als ik dit op mijn werk doe denk ik dat ik zo achter de vuilniswagen aan loop. Maar we blijven vrolijk lachen en stoppen de 100 extra edeltjes die we straks krijgen vrolijk in onze zak.
beetje jammer dat er nou onderhoud wordt gepleegd,heb je premium en heb je er niks aan
*Blijft ijverig verder zoeken naar nog meer kalmerende middelen*
Dit onderhoud duurt vast tot het reguliere onderhoud om half 2 vannacht.... heb al 5 keer gestofzuigd en de planten hebben ook al 3 keer water gehad....
lol 100? d8 even dat je het aantal extra minuten uitloop vh onderhoud noemde :D haha
waarom niet het reguliere onderhoud hierbij instopped en ter compensatie het kerst event nog een weekje laten draaien? :P
Happy hour voor compensatie :D
weet niet waar ze mee bezig zijn ma dit is geen stijl en verwacht dan ook een vergoeding!!!
nee gewoon iedereen gratis edelsteenput...ze moeten ma beter plannen
Whahahaha, mag je verwachten... echter, krijgen :p
Nelleke199
07-01-14, 16:47
Ik heb nog huishoudelijk klussen genoeg, kom maar gauw cc :o)
NB
De keuken kastjes heb ik al zelf gesopt en het grote kruiden/specerijen rek is ook schoongemaakt en opgeruimd. Wie had dat gedacht, ik ben gewoon aan de schoonmaak gegaan vanmiddag. Foute boel, dat doe ik nooit op dinsdag.
Op z'n minst dat kerstevenement nog even laten staan. Moest nog een paar cadeautjes zodat ook mijn zoon een recyclefabriek en jagershut kan krijgen (hij was nog niet zover)
word een kadootjes pakket samengesteld...
mag dan wel een goeie zijn dan!
hele dag vrij en de tijd en niet kunnen spelen :(
ach alweer lvl 11 op de engelse server
word een kadootjes pakket samengesteld...
mag dan wel een goeie zijn dan!
hele dag vrij en de tijd en niet kunnen spelen :(
ach alweer lvl 11 op de engelse server
Ja het sprookjeskasteel is hier van harte welkom :p
ben maar het bestek gaan poetsen..
ben maar het bestek gaan poetsen..
die quote ik op ons forum.....
ben mijn onderschrift maar gaan painten.....
Op de engelse server aan het spelen. Kijken of het daar sneller gaat met levelen:)
Op de engelse server aan het spelen. Kijken of het daar sneller gaat met levelen:)
nu zeker :P
ik ben ondertussen lvl 14 :P
handelshuis krijg je al op lvl 12. dus gaat nu wat makkelijker
hoe lang duurt de update nog?????
ben mijn onderschrift maar gaan painten.....
Zonder succes zie ik :D My god!
Nah grapje hoor, blijkbaar kun je met paint hele mooie dingen maken. Zag gisteren nog een filmpje van iemand die de Mona Lisa heel goed kon namaken in paint.
Beste Skelril,
Zou je willen wachten tot 18:30u met het online brengen van de servers? Op die manier kan ik nog even in alle rust het journaal en editienl kijken :rolleyes:
hoe lang duurt de update nog
inieminie80
07-01-14, 17:58
Ik wil ook weer spelen.... maar goed geduld is een schone zaak (maar begint beetje op te raken ;))
Ach dit hoort er nou eenmaal bij. Zoiets gebeurd af en toe. Op je werk loopt ook niet altijd alles vlekkeloos.
En nu? zal wel offline blijven tot morgen ochtend
Ik mag toch hopen dat het onverwachte onderhoud afgerond is voordat het geplande onderhoud begint.
En intussen is Skelril elk uur het compensatiepakketje aan het aanvullen met weer een fijn presentje. Vergeet je die edelstenenput niet? ;)
Zonder succes zie ik :D My god!
Nah grapje hoor, blijkbaar kun je met paint hele mooie dingen maken. Zag gisteren nog een filmpje van iemand die de Mona Lisa heel goed kon namaken in paint.
of jij kan die tijger voor me inkleuren poegeltje (A)
3 over 6 en ik kan nog steeds niet inloggen..
Wat is het doemscenario? Hoofdserver volledig onderuit gegaan en alle eilanden zoek.... In het beste geval hebben ze dan nog een backup liggen van 3 maanden terug, weten jullie nog hoe je eiland er toen uitzag? Niet om paniek te zaaien hoor ;-)
Beste Skelril,
Zou je willen wachten tot 18:30u met het online brengen van de servers? Op die manier kan ik nog even in alle rust het journaal en editienl kijken :rolleyes:
Ik vermoed dat je wel rustig aan kan doen hoor zo soepeltjes gaat het allemaal niet :P
Nelleke199
07-01-14, 18:07
Cools, jij krijgt strafpunten :o
BB is naar huis, morgen weer een dag jongens!
Wat is het doemscenario?
We zitten al midden in het doemscenario wat mij betreft.
Cools, jij krijgt strafpunten :o
In plaats van stermunten? ;-)
En dat op mijn vrijedag, wat een drama, geld terug........o nee is gratis
Crusader1981
07-01-14, 18:10
hij doet het :-)
Ach dit hoort er nou eenmaal bij. Zoiets gebeurd af en toe. Op je werk loopt ook niet altijd alles vlekkeloos.
Ik moet het eerste bedrijf nog tegenkomen dat een hele dag plat ligt vanwege een test
#Update 15:38# Het opslaan van de data loopt langzamer dan verwacht, het onderhoud zal nog 2 uur extra lopen
Als alles stilstond waarom zijn mijn goudmijnen dan ingestort??????
Where is our hero?
http://i39.tinypic.com/2hxw281.jpg
Skelril save us!!
Ik moet het eerste bedrijf nog tegenkomen dat een hele dag plat ligt vanwege een test
DIe heb je bij deze dan gevonden he he
Zo alles weer ff op de rails krijgen nu.
Ik moet zeggen jullie compensatie pakket is erg netjes gedaan. Mijn complimenten.
Wat denk je zelf compensaties door BB laat me niet lachen.
Denk ik alleen maar even aan de boekbinderbug waar we 3 potjes beenderlijm voor kregen terwijl je weken lang het probleem had.
Gierige amateurs zijn het
Met de compensatie die we gekregen hebben moet ik toch me woorden terug nemen dat het GEEN gierige amateurs zijn.
BB_Skelril
07-01-14, 18:30
De IT Settlers hebben de nederlandse wereld weer online gekregen. Als compensatie voor het extra onderhoud hebben ze een aantal beloningen achter gelaten op je eiland.
http://static.cdn.ubi.com/0034/archive/Forum_nl/Pictures/2013_01_07_gifts.png
Veel plezier met de beloningen en nog veel speelplezier!
BB_Skelril
De IT Settlers hebben de nederlandse wereld weer online gekregen. Als compensatie voor het extra onderhoud hebben ze een aantal beloningen achter gelaten op je eiland.
http://static.cdn.ubi.com/0034/archive/Forum_nl/Pictures/2013_01_07_gifts.png
Veel plezier met de beloningen en nog veel speelplezier!
BB_Skelril
het liefst zou ik die compensatie gewoon weigeren, puur uit principe... wat moet ik met dat spul... het enigste nuttige is die 3 dagen premium, maar ik heb al een jaar premium, dus aan die rommel heb ik toch nix...
100 edelstenen was beter geweest, daar kun je ook bijna nix mee, maar die kun je nog ergens bijleggen om dan iets te halen wat je wel kunt gebruiken...
Als alles stilstond waarom zijn mijn goudmijnen dan ingestort??????
hier heeft ook niet alles stil gestaan alleen die dingen die je niet stil wil hebben staan eigenlijk
wilde even melden dat bij mij de produktie gewoon is doorgelopen. Maar geen onoverkoombare schade. Bedankt voor de compensatie! :)
ach 2 goudmijnen kwijt. dat maakt me niet uit.
me stinkert die nog 3 uur te gaan had of zo, zat er nog steeds op! dus das ok.
maar me premium tijd die ik had lopen (nog iets meer dan een dag te gaan) is gewoon doorgelopen! en is nog maar 18 uur van over :(
heb hierover ondersteuning gemailt.
maarre, wat moeten we met die choco konijn? daar heb ik al zo veel van en doe er niks mee
de compensatie is voor een aantal mensen wel aardig, maar er wordt geen rekening mee gehouden dat er ook mensen zijn die premium al hebben gekocht (voor een jaar) en ook cadeaus hebben gekocht...
iemand die dat allemaal niet doet/heeft zal er misschien wel blij mee zijn, maar persoonlijk had ik het het liefst geweigerd puur uit principe... nu voel ik me een beetje afgekocht...
Durf het bijna niet te vragen, maar ehhh mag ik die 3 dagen premium ook omruilen voor 3x 1 dag premium ? :D
ja, of tegen 100 edelstenen... en dan doe ik er gratis ook nog 20 choco konijnen bij!