Bekijk Volledige Versie : Fout in spel?
Ik wil aan de rechterkant het middelste land innemen. Ik heb alleen nog de bandietenleider te gaan en ik heb al 4 keer aangevallen met volledige goede troepen. Nu valt me al 2 x op dat het aantal tegenstanders niet minder word. Erg vervelend. Is dit te verhelpen?
Wie zit er in het kamp en welke eenheden gebruik je?
Let op: Een leider zelf krijgt zijn levens terug nadat je hem hebt aangevallen.
In het kamp: Chuck, 50 waakhonden, 100 rouwdouwers, 49 padvinders.
Ik, de laatste keer: 1 Generaal, 50 Soldaten, 74 Recruten, 25 grootboogschutters, 25 boogschutters, 26 milities.
Ik zie gewoon 2x dezelfde eenheden achter elkaar en niemand gaat dood. Ik snap dat ik het niet in een keer kan doen, maar er moeten toch op zijn minst een paar dood gaan???
In het kamp: Chuck, 50 waakhonden, 100 rouwdouwers, 49 padvinders.
Ik, de laatste keer: 1 Generaal, 50 Soldaten, 74 Recruten, 25 grootboogschutters, 25 boogschutters, 26 milities.
Ik zie gewoon 2x dezelfde eenheden achter elkaar en niemand gaat dood. Ik snap dat ik het niet in een keer kan doen, maar er moeten toch op zijn minst een paar dood gaan???
als je wilt dat er een paar dood gaan dan moet je er wat cavalerie op gooien ;)
als je wilt dat er een paar dood gaan dan moet je er wat cavalerie op gooien ;)
Heb je toevallig wat paarden over? :P
ik zit met pluisje mee te kijken en ik moet zeggen de lol is er wel af.
Wat ik zie gebeuren is dat ze nu precies aanval zoals tymy zei alleen met 5 rekruten minder. maar er gaat helemaal 0 komma 0 dood. Nu moet er niet gezegd worden dat het aan die 5 man minder ligt want er zou dan toch van die leiders kamp "iets" dood moeten gaan? niets, maar dan ook niets gaat dood... bij geen enkele eerder kamp meegemaakt. dat je meerdere keren moet aanvallen snappen we allemaal maar ze valt nu al meer 20 x aan. als het maar op "1" manier kan is het een ... spel.
Mening
ik zit met pluisje mee te kijken en ik moet zeggen de lol is er wel af.
Wat ik zie gebeuren is dat ze nu precies aanval zoals tymy zei alleen met 5 rekruten minder. maar er gaat helemaal 0 komma 0 dood. Nu moet er niet gezegd worden dat het aan die 5 man minder ligt want er zou dan toch van die leiders kamp "iets" dood moeten gaan? niets, maar dan ook niets gaat dood... bij geen enkele eerder kamp meegemaakt. dat je meerdere keren moet aanvallen snappen we allemaal maar ze valt nu al meer 20 x aan. als het maar op "1" manier kan is het een ... spel.
Mening
okay, daar gaan we dan: het ligt aan die 5 rekruten minder!!!
die berekening is/was zo minimalistisch mogelijk, als jij/jullie zelfs daar nog op gaan bezuinigen tja, dan loop je nou eenmaal een risico...
natuurlijk kan het ook op andere manieren, alleenTymy heeft je verwezen naar een van de eenvoudigere manieren...
ik kan je er nog wel een paar geven hoor:
1: 5R 50C
2: 80B 120LB
3: 70R 66C 64A
of:
1: 1R 120C
2: 100R 50M 100LB
of:
1: 84R 116C
2: 200S
of:
1: 270K
genoeg mogelijkheden, Tymy's oplossing is in principe de standaard oplossing die de meeste gebruiken...
als je wilt bezuinigen op iets een berekening die helemaal geoptimaliseerd is dan neem je dus een risico!
buiten dat, als je echt eerst een aanval met cavalerie had gedaan, zoals eerder aangegeven, dan had/heb je dus ook zeker eenheden vermoord...
Ik blijf het raar vinden... Dus je moet een rekenmachine gebruiken om dit te kunnen spelen? of als je rekenwonder bent precies berekenen hoeveel mannetjes je nodig hebt? Hoe kom jij op die uitkomsten?
Jou laatste optie kunnen wij sowieso niet want we kunnen maar met 200 mannetjes aanvallen.
Het hele spel hoefde geen rekenwonder te zijn maar als je met te weinig aanviel moest je gewoon een paar x extra aanvallen. Maar nu zomaaaaar moet je het op deze manier doen... Echt jammer hoor.... je hoort toch gewoon de mogelijkheid te hebben om deze ook te kunnen verslaan met een heeeeel klein legertje maar dan 1000x aanvallen ofzo? net als bij de andere kampen.
Dat kan ook wel, op de leider na.... Die zal je echt in 1 keer moeten doden, omdat deze zich hersteld.
Maar dan moet je ook nog eens eerst duizend (mss lichtjes overdreven) keer een paar Cavalerie sturen om de andere troepen in het kamp te doden, wat dan ook weer niet echt handig is.
En als elk kamp met 800x 1 rekruut sturen vernietigd zou kunnen worden, dan is elke vorm van uitdaging verdwenen.
Als dat is wat je zoekt, zijn er vast andere spellen die je kan spelen.... Candy Crush Saga mss iets voor jouw? :p
ha ha het gaat natuurlijk om het idee dat als we nu 200 man met willekeurige mannetjes nemen waarbij heel veel grote boog en soldaten in zitten, er echt helemaal niks dood gaat totdat we het precies doen zoals jullie zeggen. Ik zeg een strategy game moet ook met een eigen ontwikkeld leger aangevoerd kunnen worden met tenminste "iets" aan resultaat. Maar er ging zelfs geen "1" hond dood met meer dan 75 soldaten en 50 grote boog mannen sorry hoor
je leger valt eerst die leider aan (tenzij je cavalerie stuurt, die vallen eerst de zwakste eenheden aan) en er zit maar 1 leider in dat kamp en die moet je (zoals eerder aangegeven) in één enkele aanval vermoorden anders herstelt hij zich...
in principe viel jouw leger dus alleen die leider aan, maar je had niet genoeg slagkracht om hem te vermoorden, dus op die manier vermoord je inderdaad geen enkele eenheid :)
het is een handels/strategie spel, 1000x aanvallen met 2 recruuts is niet echt een strategie, meer de aanhouder wint, en 1000x 4 uur herstellen is ook niet alles
buiten dat volg gewoon de guides niks geen probleem met uitrekenen gewoon lezen en doen wat er staat, gaat het toch fout zoek eerst bij jezelf
het is een handels/strategie spel, 1000x aanvallen met 2 recruuts is niet echt een strategie, meer de aanhouder wint, en 1000x 4 uur herstellen is ook niet alles
buiten dat volg gewoon de guides niks geen probleem met uitrekenen gewoon lezen en doen wat er staat, gaat het toch fout zoek eerst bij jezelf
je spreekt jezelf hier wel een beetje tegen... eerst heb je het er over dat 1000x aanvallen met 2 rekruten geen strategie is, vervolgens zeg je volg gewoon de guides... een guide volgen is natuurlijk ook geen strategie!!! dat is meer voor de domme mensen die zelf niet na willen denken... als je dat een strategie wilt noemen...
Alle eenheden werken op verschillende manieren. Cavalerie en waakhonden zijn 1e- slagseenheden.
Dus als je aanvallend leger zwakker is dan de honden kan het makkelijk zijn dat je heel je leger sloopt zonder resultaten.
Dan kan je gerust 1000 keer met je kop tegen de muur lopen.
Eens zal het er wel ingaan dat het kampje zo niet verdwijnt.
Het spel is nu eenmaal zo opgebouwd. Wil je eigen leger samenstellen: knutsel dan wat in de gevechtsimulator, daar 1000 keer missen kost je pak minder
of bekijk eens die strijdverslagen die je krijgt na elke veldslag en je ziet wat er gebeurt.
dan zie je dat je normale leger zich op de leider stort en hem probeert te killen daar. en dat lukt niet.
als je Cav stuurt (lees eens alles hierboven) die pakt eerst de zwakke legers aan. dus in dit geval de honden. en dan de padvinders.
je zal wel alle cav verliezen, maar je zal wel mannetjes killen daar. en probeer daarna nog eens die leider aan te pakken.
Ik blijf het raar vinden... Dus je moet een rekenmachine gebruiken om dit te kunnen spelen? of als je rekenwonder bent precies berekenen hoeveel mannetjes je nodig hebt? Hoe kom jij op die uitkomsten?
Jou laatste optie kunnen wij sowieso niet want we kunnen maar met 200 mannetjes aanvallen.
Het hele spel hoefde geen rekenwonder te zijn maar als je met te weinig aanviel moest je gewoon een paar x extra aanvallen. Maar nu zomaaaaar moet je het op deze manier doen... Echt jammer hoor.... je hoort toch gewoon de mogelijkheid te hebben om deze ook te kunnen verslaan met een heeeeel klein legertje maar dan 1000x aanvallen ofzo? net als bij de andere kampen.
Er is een rekenmachine voor het spel die ook te gebruiken is voor de niet-rekenwonders: http://settlersonlinesimulator.com/dso_kampfsimulator/nl/
moraal van dit verhaal. Leer van je fouten door 1x een leger dood te laten lopen, denk daarna na over hoe je dit wel zou kunnen aanpakken en uiteindelijk een van de goede oplossingen te vinden. Dat is dus op en top strategie. Dat veel mensen gewoon de guides nadoen is jammer, maar dat is hun eigen keus.
Bertolucci
15-01-14, 01:44
Het gaat om het begrijpen van de troepen die tegenover je staan!
Als er dus een x aantal eersteslag-eenheden in het vijandelijke kamp staan, kun je blijven aanvallen met normale eenheden en laatsteslag-eenheden, maar dan kom je inderdaad geen steek verder!
Mijn advies is dus om afentoe eens naar het gevechtsrapport te kijken na je aanval, aan de hand daarvan zal je meer begrip krijgen voor het gevechtssysteem dan honderden simulaties!
Heel veel succes!
(@ Gexte lol 270K als oplossing voor een lagelevel probleem is natuurlijk ook een beetje sarcastisch)
Oeps Hagar en zvicinou vertelden je al wat je over de troepensamenstelling moest bekijken. En de 270K was ook al aan het licht geweest.
Krijg je als je antwoord na pagina 1 van 2
je spreekt jezelf hier wel een beetje tegen... eerst heb je het er over dat 1000x aanvallen met 2 rekruten geen strategie is, vervolgens zeg je volg gewoon de guides... een guide volgen is natuurlijk ook geen strategie!!! dat is meer voor de domme mensen die zelf niet na willen denken... als je dat een strategie wilt noemen...
of je de guide volg of niet neemt niks van het feit af wat voor soort game het is, dat is persoons gericht
moraal van dit verhaal. Leer van je fouten door 1x een leger dood te laten lopen, denk daarna na over hoe je dit wel zou kunnen aanpakken en uiteindelijk een van de goede oplossingen te vinden. Dat is dus op en top strategie. Dat veel mensen gewoon de guides nadoen is jammer, maar dat is hun eigen keus.
+1
(@ Gexte lol 270K als oplossing voor een lagelevel probleem is natuurlijk ook een beetje sarcastisch)
tja, hij dacht dat er maar 1 mogelijke oplossing was, dus ik heb hem gebaseerd op mijn troepen in de simulator gegooid om gewoon de mogelijkheden aan te geven, dat hij daar niet aan kan voldoen kan ik verder ook nix aan doen, dan moet hij zelf ff de simulator draaien :P
of je de guide volg of niet neemt niks van het feit af wat voor soort game het is, dat is persoons gericht
ik ben het hiermee oneens... als de oplossing standaard is dan is het geen strategie spel meer... dan valt het wat mij betreft in de categorie puzzle games... een strategie spel is over het algemeen dynamisch, dus je moet je elke keer aanpassen aan de situatie! een puzzle is (vaak) statisch, een standaard oplossing...
maar ik wil je wel uitdagen om 5 strategie elementen te noemen die ik niet kan weer leggen...
ik heb er ook over nagedacht, maar veel meer strategische beslissingen dan een gebouwtje 1 centimeter naar links of rechts te verplaatsen om de productietijd te verkorten kan ik eigenlijk niet bedenken...
je kunt natuurlijk heel flauw handel er bij halen, maar om 1 munt onder iemand anders te gaan zitten vind ik niet genoeg reden om een spel tot strategie spel te bombarderen...
ik meen oprecht dat de strategie heel ver te zoeken is... persoonlijk vind ik het eigenlijk schandalig dat settlersonline zich een strategie spel durft te noemen!!! ze overschatten zichzelf hierin enorm!!! (eerdere settlers spellen waren wel degelijk strategie, maar die is tegenwoordig weg)...
Enige stratigische in mijn ogen is: hoeveel ga je produceren van welk goed.
Ik maak bijvoorbeeld heel veel hout (voor kolen vooral), uiteraard veel brood en br. zwaard en nu ook wat extra papier voor de kaartjes.
Dit lijkt misschien standaard (lees: puzzel :p) voor iedereen zo te zijn, maar er zijn ook een aantal spelers die hun eiland als munten-producent opzetten, met alleen maar goudmijn, smelters en munthuizen.
Er is niet 1 goeie richting, maar er zijn meerdere opties, dus toch een heel klein beetje strategie ;)
Maar om het nu een strategie-spel te noemen.... meer een: "houd me van de stra(a)t(egie)" :p
ROBIN_TBOD
15-01-14, 13:21
Het inschakelen van je premium wanneer je nog 1 aanval moet doen van je avontuur, is dat dan een "strategisch" truukje? :-)
Of is de keuze van het avontuur ook gewoon kans?
Enige stratigische in mijn ogen is: hoeveel ga je produceren van welk goed.
Ik maak bijvoorbeeld heel veel hout (voor kolen vooral), uiteraard veel brood en br. zwaard en nu ook wat extra papier voor de kaartjes.
Dit lijkt misschien standaard (lees: puzzel :p) voor iedereen zo te zijn, maar er zijn ook een aantal spelers die hun eiland als munten-producent opzetten, met alleen maar goudmijn, smelters en munthuizen.
Er is niet 1 goeie richting, maar er zijn meerdere opties, dus toch een heel klein beetje strategie ;)
Maar om het nu een strategie-spel te noemen.... meer een: "houd me van de stra(a)t(egie)" :p
je hebt wel een punt wat betreft bouwstrategie, maar settlers zelf verplicht je doormiddel van missies om bepaalde gebouwen te bouwen halen ze dan zelf niet het hele strategie element onderuit, want doormiddel van missies proberen ze iedereen dezelfde "strategie" op te dringen...
Het inschakelen van je premium wanneer je nog 1 aanval moet doen van je avontuur, is dat dan een "strategisch" truukje? :-)
Of is de keuze van het avontuur ook gewoon kans?
dan is het dus mijn eigen schuld dat ik geen gebruik kan maken van deze "strategie", want ik heb een jaar premium geactiveerd...
gexte, die gebouwen hoef je niet te bouwen hoor en die missies blijven gewoon lekker staan :)
volgens me missie boek moet ik een kruisboogsmith bouwen, ik denk dat die missie al zowat een jaar staat. en voorlopig ga ik hem ook niet bouwen ook.
zie geen enkele reden wat dan ook.
zo zijn er nog een paar meer :)
het is een keuze^^
gexte, die gebouwen hoef je niet te bouwen hoor en die missies blijven gewoon lekker staan :)
volgens me missie boek moet ik een kruisboogsmith bouwen, ik denk dat die missie al zowat een jaar staat. en voorlopig ga ik hem ook niet bouwen ook.
zie geen enkele reden wat dan ook.
zo zijn er nog een paar meer :)
het is een keuze^^
Zelfde verhaal hier, heb nog een boom missies en gebouwen open staan die ik niet zo belangrijk vind.
Daarentegen is alles van belang wel lvl 5 en ik breid die eerder uit.
Maar inderdaad , zoveel strategie is er niet aan statische kampjes aanvallen. Daarvoor moet er wat AI in het spel zitten.
je hebt wel een punt wat betreft bouwstrategie, maar settlers zelf verplicht je doormiddel van missies om bepaalde gebouwen te bouwen halen ze dan zelf niet het hele strategie element onderuit, want doormiddel van missies proberen ze iedereen dezelfde "strategie" op te dringen...
Ik was al bang voor dit antwoord :p
In weze heb je gelijk, je wordt een bepaalde hoek in geduwd om de missies te voltooien.
Maar wanneer alle/de meeste missies voltooid zijn, kan je altijd nog je eigen richting kiezen.
Ik heb momenteel nog maar 2 hoofdmissies staan en die zullen daar ook heel lang blijven staan ;)