Bekijk Volledige Versie : [Tip] Wat is een Lootspot!
Roodstaart
08-12-13, 22:29
Voor de mensen die zich dit continu afvragen; of die gewoon misbruik willen maken van andere door Loot spots te verkopen die nog niet eens gestart zijn:
Een aangeboden loot spot is:
- Een plek op een avontuur waar de looter een kill dient te doen waarna deze afgerond kan worden door de speler
Een niet gestart avontuur; een avontuur dat nog niet afgerond kan worden = geen loot spot
Als je dus nog niet klaar bent met je avontuur of je kunt om wat voor reden je avontuur nog niet afronden verkoop dan geen loot spots op de handel... mensen komen hierdoor onnodig vast te zitten!
Wees vrij om items toe te voegen aan deze discussie!
Rickabilly
08-12-13, 22:31
Niets aan toe te voegen.....Helemaal eens.
Neem waarschuwingen van andere spelers voor lief bij wie je wel en/of niet met een lootspot mee moet gaan.
Ikzelf hanteer een blacklist met wie ik absoluut niet in een ls wil.
Roodstaart
08-12-13, 22:33
Zit er sterk aan te denken om die blacklist (die ik heb) hier te openbaren... dan kunnen die personen gezellig samen op loot spots en kunnen de wel-willende mensen het onderling wel oplossen!
helemaal mee eens......mooi gezegd ;-))
lootspot aanbieden
betalen
komen en je kill doen
inviter de laatse kill doen
en lootspot innen: jippieeeeeeeeeeeeee
blacklist mag helaas niet ;((
Rickabilly
08-12-13, 22:45
Jammer maar helaas:(
Merk ik hier enige frustratie? :)
wij handelen lootspots eigenlijk af alleen in onze gilde.
eigenlijk een ongeschreven regel.
ik bied ze gratis aan in de gilde. en krijg ook gratis in de gilde lootspots terug.
soms ook als we met de gilde missies een avo moeten doen en zo.
en ik zit echt niet te tellen hoeveel ik weggeef en krijg.
maar scheelt koppijn :P
mja soms gebeurt het wel eens ( heel erg soms) dat me looter ineens afk gaat en lange tijd poef pleite is. tja ik wacht niet op hem en maak me avo af, gewoon jammer voor de looter :P
gaat heel gemoedelijk in de gilde!
heb lootjes nooit gekocht of verkocht. wel eens een bepaalt item gevraagt van de looter als ze dat kregen vanuit de loot
Zo doe ik dat ook Zvici, maar ondanks ik al me loots aan de gilde geef koop ik regelmatig spots. En zeer irritant is als degene dan nog moet beginnen of even gezellig tussendoor gaat werken of erger nog op vakantie gaat ofzo.
Nelleke199
10-12-13, 10:16
Ik ben nog steeds van mening dat het verboden zou moeten worden om lootspots te verkopen. Waarom zitten jullie in hemelsnaam in een gilde? Ik maar denken dat het dan de bedoeling is dat je elkaar daar een beetje helpt.
Ik neem altijd anderen voor niets mee in een avontuur, ik speel het toch. En het is ook een goede manier om beginnende spelers avonturen eilanden te laten zien en ze een beetje wegwijs te maken in het spelen van avo's.
Ben het er trouwens ook niet mee eens dat je pas iemand mee vraagt als je avo bijna af is. Ik heb graag dat de lootspeler de eerste (5r) aanval doet in Vikingen bijvoorbeeld. Dan weet ik zeker dat ik niet eindeloos moet wachten op iemand die na acceptatie gewoon boodschappen gaat doen of kinderen naar bed gaat brengen en zo. Ik speel dat avo in een uurtje uit, dus die generaal is zo weer thuis.
dat ligt aan het avo wanneer je de looter zou moeten uitnodigingen.
bij de meeste is het op het einde, maar zoals bij vikingen laat ik ze altijd dat wolven kampje pakken in het begin.
bij zonen vooral op het einde. dat ik dan toe ben aan het laatste blok.
lootspots is eigenlijk een verkeerde naam: je NODIGT EEN VRIEND uit om mee te gaan op avontuur, als je daar dan inkomsten uit wil slaan is dat je eigen keuze
en op eigen risico, het is natuurlijk wel altijd fijn als die vriend niet gegijzeld wordt in de "lootspot" en al helemaal niet als deze "een bedankje heeft gestuurd" omdat hij mee op avontuur mocht. mijn conclusie is dan ook dat het verhandelen van "lootspots" net zoiets is als het verhandelen van bvb een guitige geoloog. het zou wel fijn zijn voor alle spelers dat we als server met gezond verstand duidelijk makenaan elkaar wat je van elkaar verwacht bij zo'n transactie
2de en derde plaats in een avontuur verhandelen is niet de bedoeling van de makers van het spel geweest, en doe je dus volledig op eigen risico
Ben het er deels mee eens. Een ls waarbij je na de deal er ineens bij achterkomt dat die je ineens meer dan 5r/5c kost vind ik niet netjes van de verkoper. Een avo die nog verre van af is kan je als verkoper ook vantevoren aangeven, maar zolang je de ls wel krijgt blijft het imo gewoon een ls.
Zou daarom ook eerder een advies aan de kopers willen geven om zeker even navraag te doen of t avo bijna klaar is voordat je overgaat tot betalen. Zoek zelf ook ver vantevoren al naar eventuele kopers, maar geef dit dan ook wel gelijk aan. Uiteindelijk hoef je dan van 2 kanten niet te wachten.
Ben zelf nog een grotere fan van een ls uitruilen, maar ben verder absoluut niet tegen het verkopen ervan. Sterker nog, koop er zelf ook weleens her en der 1.