Bekijk Volledige Versie : Kerst 2013
BB_Skelril
12-11-13, 15:56
http://static.cdn.ubi.com/0034/archive/Forum_int/Pictures/2013_12_dd_xmas/dd_x_mas_special.png
Plaats hier al je reacties, feedback, vragen etc. over het kerstevenement van 2013!
Ziet er goed uit! Ben benieuwd.
SirLondinium
12-11-13, 17:16
Zijn het er niet 4 avonturen? op testserver staat namelijk: • 4 Adventures: Save the Christmas feast - The stolen Sleigh - More Secluded
Experiments - Return to the Bandit Nest
BB_Skelril
12-11-13, 17:57
Twee van de avonturen zijn speciale kerstavonturen die cadeautjes als beloningen hebben.
De andere twee avonturen zijn oude avonturen met normale beloningen die opnieuw worden geïntroduceerd.
BB_Skelril
Kun je alleen cadeaus tijdens het evenement van de avonturen krijgen of zitten ze in de buittabel?
Dagelijkse missie: Speciale kerstmis missies met extra cadeautjes als beloning
ik neem aan dat mensen met premium dus 2 van deze missies per dag krijgen???
Als t (net als gebruikelijk) zoals op de testserver is, dan is de adventkalender wel een mooi item :)
o.a. bonen, watermolen, silo en als klap op de vuurpijl een goudtoren ??
Ook mooie items te verkrijgen, helaas wel weer voor edels :(
En ik zal zovast beginnen met zeuren : een 300% happyday is een must !
En die kerstboom :) die wil ik hebben :)
DutcHPsych0
13-11-13, 15:50
Volgens mij is alles te verkrijgen met kadoos en niet voor edels (je kunt wel eventueel kadoos kopen voor edels maar dat is een keus).
Volgens mij is alles te verkrijgen met kadoos en niet voor edels (je kunt wel eventueel kadoos kopen voor edels maar dat is een keus).
Ook kun je via edelstenen een deurtje openen binnen de adventskalender, mocht je deze gemist hebben. (Als je ze allemaal open hebt, krijg je de gouden toren)
Ook kun je via edelstenen een deurtje openen binnen de adventskalender, mocht je deze gemist hebben. (Als je ze allemaal open hebt, krijg je de gouden toren)
hoeveel edelstenen kost dit???
TheDutchman
13-11-13, 22:27
Ik hoop toch dat dat niet waar is dat straks iedereen die alle dagen online is tijdens kerst ineens een goudtoren kan plaatsen. Ben ik voor niks die kleermakers aan het spelen. en als iedereen een goudtoren heeft schieten de prijzen weer omhoog doordat munten niks meer waard zijn. Zou ik erg zonde vinden van de tot nu toe leuke lvl 50 uitdaging.
NathanRahl
13-11-13, 23:38
Ik hoop toch dat dat niet waar is dat straks iedereen die alle dagen online is tijdens kerst ineens een goudtoren kan plaatsen. Ben ik voor niks die kleermakers aan het spelen. en als iedereen een goudtoren heeft schieten de prijzen weer omhoog doordat munten niks meer waard zijn. Zou ik erg zonde vinden van de tot nu toe leuke lvl 50 uitdaging.
Hoezo voor niks aan het spelen? Heb je je popcap al omhoog door die 'prachtige huisjes' te plaatsen? heb je al zo'n kwartiermeester generaal? en je kan altijd nog 3 torentjes bij elkaar spelen..heb je er totaal 4.
Vind het jammer dat ik het hele jaar dagelijks online ben geweest en dan wanneer ik met kerst 2x op vakantie ga de helft van het evenement mis ook 1 van de belangrijkste items ga missen die je dan eventueel zou kunnen krijgen. Ik heb me pakjes al liggen om alle dingen in de winkel te kopen maar kan helaas niet me 24 dagen online komen :/ Zou daar alleen al voor een goudtoren moeten krijgen mis ik net de belangrijkste maand van het jaar :P
DutcHPsych0
14-11-13, 10:15
Ga der maar niet vanuit dat door 1 goudtoren er ineens gouden tijden aanbreken op je eiland.
Vind het jammer dat ik het hele jaar dagelijks online ben geweest en dan wanneer ik met kerst 2x op vakantie ga de helft van het evenement mis ook 1 van de belangrijkste items ga missen die je dan eventueel zou kunnen krijgen. Ik heb me pakjes al liggen om alle dingen in de winkel te kopen maar kan helaas niet me 24 dagen online komen :/ Zou daar alleen al voor een goudtoren moeten krijgen mis ik net de belangrijkste maand van het jaar :P
als je aan het einde van het event online bent kun je de dichte, dus de gemiste dagen openen met edelstenen, 20 edelstenen per hokje das een nette prijs.
helaas zit ik dan in Azie :P
Daar lopen ook nog wat internetkabels rond als het goed is :D
Hoe zeker is dat Poegel de goudtoren, kan dat nergens anders vinden?
Ik geef toe dat het er wel zo uitziet, maar lijkt me onwaarschijnlijk dat we met 1 event, een watermolen of silo krijgen en een gouden toren.
Misschien kan bb dit verder uitleggen :> anders is die toren zeker van mij :> LOL
Is er ook niet uit te halen :)
Iedereen ziet een goudtoren staan en gaat er gelijk vanuit dat DAT de eindbeloning is.
Het enige dat er staat is: Special Featured Item.... "Don't delay, get this awesome special item today!"
Zou het wel mooi vinden wanneer de schijn-beloning de echte blijkt te zijn :p
Goed dat ze geluisterd hebben en het aantal recycle fabrieken dat je kunt kopen hebben verhoogd van 1 naar 2.
Ziet er allemaal leuk uit :-D Ik kijk er naar uit ^^
wat wil je nou?? in azie zitten of een gouden toren hmmmmmm keuzes keuzes :-)
Ziet er allemaal leuk uit :-D Ik kijk er naar uit ^^
niemand spreekt dat tegen, altijd prima ideeën!
ook ik ben heel erg benieuwd (naar de uitvoering, wel te verstaan!!!!)...
TEMPLARRED
04-12-13, 08:54
nog wat aftellen tot het event
Kan ik weer een mooi kerstboompje kopen :)
Heb ook al allemaal geschenken liggen, dus komt helemaal goed!
Bertolucci
10-12-13, 10:26
Hoi een vraagje, die verbetering voor de brouwerij, is die echt puur op de brouwers of ook geschikt voor monnikenkloosters voor ons grootverbruikers van godendrank?
het gist kannetje (4x output) kan ook gebruikt worden op de kloosters,.. ik had er afgelopen jaar een aantal gekocht en afgelopen week de laatste gebruikt ;)
zelf als hij al oud is werkt het gist kannetje nog prima
En de goudtoren is te krijgen als laatste beloning (op testserver uitgeprobeerd) ........ of het de goudtoren blijft is altijd de vraag....... niks is zeker
zolang het op test gebeurt
Bertolucci
10-12-13, 14:24
In de aankondiging voor kerst (na onderhoud komende nacht) staat de goudtoren vermeld, dus dat lijkt me toch aardig definitief.
Fijn wel om te weten van dat gistkannetje, dankje.
hallo,
Bij de collecties zitten geen kerstvoorwerpen om te zoeken, komt dit later nog?
hallo,
Bij de collecties zitten geen kerstvoorwerpen om te zoeken, komt dit later nog?
Kan me herinneren van het Halloween-event dat dit ook voor iedereen het geval was meteen na het onderhoud. Een reden die ik daarvoor kan bedenken is dat jouw verzamelobjectreset gedraaid wordt voordat het event wordt geïmplementeerd. Vanavond zul je ze waarschijnlijk dus wel kunnen zoeken.
Hoi Paul06 heb jij dan wel de kerstverzamel objecten? Ik hoor van de mensen in de gilde dat geen van allen ze hebben.
BB_Skelril
11-12-13, 08:51
De eerste kerst verzamelvoorwerpen zullen na de eerste verversing van je verzamelobjecten op je eiland verschijnen. Je kunt hiervoor het beste je verzamelvoorwerpen missie in de gaten houden.
BB_Skelril
Duidelijk Skelril en dank je voor het antwoord :)
Hoi Paul06 heb jij dan wel de kerstverzamel objecten? Ik hoor van de mensen in de gilde dat geen van allen ze hebben.
nee, had ik vanochtend ook niet, nu wel :)
heb hem nog niet is de reset account gebonden?
Frisqi
kan je je account niet eventjes doorgeven aan iemand die dan voor jou dagelijks opent?
weet iemand wat je kan met een paviljoen, een piratenhut,... louter versiering?
piratenhut: 50 inwoners erbij
paviljoen: inderdaad, versiering :)
Nelleke199
12-12-13, 10:54
Ik heb het gevoel dat er iets mis is. De ontdekkingsreizigers kunnen op de schatzoektochten ook geschenken vinden. Bij mij zijn er nu al een behoorlijk aantal thuisgekomen zonder extra geschenken, maar wel met extra grondstoffen. Ik krijg bijvoorbeeld 150 houten planken en dan een extra venstertje met 50 planken.
Is bij mij nog nooit voorgekomen dat de reiziger met twee grondstoffen vensters terug kwam, ik denk dat die 2e geschenken moeten zijn.
aanvullend bericht
Zojuist komt er een reiziger terug met twee grondstoffen vensters en één met 10 geschenken. Leuk natuurlijk, dat ik extra grondstoffen krijg, maar klopt dat?
op de allerkortste zoektocht komt hij altijd met 2 grondstoffen terug, de 3 langere altijd maar 1 grondstof
Ik vind dat BB het dit jaar echt te makkelijk heeft gemaakt om cadeautjes te verzamelen, het systeem van cadeautjes vinden met je verkenner van vorig jaar was stukken beter. Neem nou vandaag: een extra lange zoektocht met 13 van m'n verkenners, resultaat: 230 cadeautjes!!! Dat slaat toch nergens meer op, zo maken jullie het wel erg makkelijk. Zo is er geen enkele uitdaging in dit event.
Vorig jaar hadden we kans op 0 - 5 cadeautjes per zoektocht, alleen bij de extra lange zoektocht had je zekerheid. Nu met 50% kans op 30 cadeautjes (of 50 indien je een beetje mazzel hebt) gaat het veel te snel.
Ik vind dat BB het dit jaar echt te makkelijk heeft gemaakt om cadeautjes te verzamelen, het systeem van cadeautjes vinden met je verkenner van vorig jaar was stukken beter. Neem nou vandaag: een extra lange zoektocht met 13 van m'n verkenners, resultaat: 230 cadeautjes!!! Dat slaat toch nergens meer op, zo maken jullie het wel erg makkelijk. Zo is er geen enkele uitdaging in dit event.
Vorig jaar hadden we kans op 0 - 5 cadeautjes per zoektocht, alleen bij de extra lange zoektocht had je zekerheid. Nu met 50% kans op 30 cadeautjes (of 50 indien je een beetje mazzel hebt) gaat het veel te snel.
waar maak jij je druk om... met die cadeaus kun je toch nix fatsoenlijks krijgen... 2x recycle fabriek en je bent klaar!
die advent kalender (of wat er op lijkt) die geeft wel leuke dingen! verder heb je natuurlijk ook nog die Meester Architect die het hele spel om zeep helpt! 1 op 5 kans op een bevroren huis... ff wachten op het paas event dat je 1000 bonen krijgt voor 90 edelstenen en alle uitdaging is weg...
tot aan het kerst event was de uitdaging om bevroren huizen te krijgen, tenminste voor de hogere levels... die uitdaging is nou compleet weg...
ik lach om elke idioot die 1500 edelstenen uitgeeft aan een invasie van de vikingen!
BB gooit zijn eigen ruiten in!!! invasie van de vikingen verkocht volgens mij heel behoorlijk voor 1500 edelstenen nu geven ze bevroren huizen weg voor gemiddeld 500 edelstenen, dus waarom nog invasie kopen...
graag wil ik dit nog even kwijt: alweer een domme, ondoordachte actie van BB :)
graag wil ik dit nog even kwijt: alweer een domme, ondoordachte actie van BB :)
Heeeeeeeeeeeeeeel af en toe ben ik toch stiekem blij met domme, ondoordachte acties.Kan ook niet wachten tot ik het laatste vakje van de kalender kan openmaken. :D
anoniem107
13-12-13, 16:51
of bb maakt een grote blunder met dit event met die meester architect of hij wil juist dat de prijzen dalen omdat er iets nieuws komt .....
Weet iemand of we de keuzes voor vakje 6, 12, 18 en 21 vooraf moeten maken? Of kan dat ook nog op die dag zelf?
Weet iemand of we de keuzes voor vakje 6, 12, 18 en 21 vooraf moeten maken? Of kan dat ook nog op die dag zelf?
mij lijkt het dat je op de betreffende dag voor het blok wordt gezet :)
Het mag allebei, nu kiezen of wanneer je opent...
Let wel: Wanneer je eenmaal je keuze hebt gemaakt, staat het vast.
Roodstaart
14-12-13, 11:24
Het ziet er allemaal wel leuk uit.... maar moet toch wel zeggen dat die *meester-architect* het totaal verpest voor de mensen die keihard hebben gewerkt qua avonturen & handel om de heksentorens bij elkaar te krijgen... nu heeft iedereen ze en is ook direct het speciale eraf van deze *unieke* gebouwen....
Heb toch een beetje het gevoel dat de speciale gebouwen nu zijn gebruikt als *financiele* melkkoe door BB; ondanks dat ik begrijp dat een spel zijn geld moet opbrengen vind ik dit 1 van de mindere dingen van het kerst-event!
Het ziet er allemaal wel leuk uit.... maar moet toch wel zeggen dat die *meester-architect* het totaal verpest voor de mensen die keihard hebben gewerkt qua avonturen & handel om de heksentorens bij elkaar te krijgen... nu heeft iedereen ze en is ook direct het speciale eraf van deze *unieke* gebouwen....
Heb toch een beetje het gevoel dat de speciale gebouwen nu zijn gebruikt als *financiele* melkkoe door BB; ondanks dat ik begrijp dat een spel zijn geld moet opbrengen vind ik dit 1 van de mindere dingen van het kerst-event!
Helemaal mee eens :(
Nelleke199
14-12-13, 23:33
Ik vermoed ook dat er een grote uitbreiding komt volgend jaar. Tweede eiland of zo en dat ze daarom nu iedereen de kans geven om snel meer Settlers te hebben. Die heb je straks vast hard nodig.
Vind het trouwens wel ondankbaar klinken allemaal. Bij andere evenementen gaan zitten klagen dat er te weinig extra's zijn. Nu kunnen ook lagere levels gauw wat extra's krijgen, is het weer niet goed :o)
Rickabilly
15-12-13, 00:03
Helemaal mee eens, wil ik nog toevoegen : KS die je nu in zeldzaam proviand kan maken....charme van bijvoorbeeld 5k KS bij elkaar handelen voor kasteel is helemaal weg, beetje GS bij elkaar verzamelen en iedereen ( die Zeldzaam Provi heeft) kan episch avo kopen....Persoonlijk vind ik dit jammer....
sigaar2012
15-12-13, 09:05
Ik vermoed ook dat er een grote uitbreiding komt volgend jaar. Tweede eiland of zo en dat ze daarom nu iedereen de kans geven om snel meer Settlers te hebben. Die heb je straks vast hard nodig.
Vind het trouwens wel ondankbaar klinken allemaal. Bij andere evenementen gaan zitten klagen dat er te weinig extra's zijn. Nu kunnen ook lagere levels gauw wat extra's krijgen, is het weer niet goed :o)
Veranderingen zullen der zeker aan komen daar maak ik me geen zorgen over en ja dat nu de bevroren huizen gewoon uit die toverdozen komen vind ik ook niet erg
Ik kan je zeggen heb veel invasies gespeeld in het verleden, heb ik er spijt van het antwoord is nee, want ik heb er plezier aan beleefd.
Dit is een spel en daar moet je plezier aan hebben en zolang ik het nog met plezier speel ben ik tevree.
En die torens maak u daar niet teveel zorgen over ze komen niet met zoveel.
De handel zal wel weer stabilizeren na het event maak jullie daar maar geen zorgen over.
Ik vindt het trouwens niet slecht van bb dat het nu makkelijker wordt gemaakt want in het verleden had je veel spelers die afhaakten omdat alles zo traag ging.
Nou ja, traag :) Half jaar geleden pas dit spel ontdekt en in exact 6 maanden naar lvl. 50. Vind het vlot genoeg.
Er zijn gelukkig nog voldoende uitdagingen over, ook al had ik in die 6 maanden slechts een pop van 5300 en nu binnen 1 week door naar 8600 :p
Je hoort me iig (nog) niet klagen over het tempo en alle extra's die erin zijn gekomen in die 6 maandjes.
Nice :)
http://i39.tinypic.com/2ai0ozb.jpg
TheDutchman
16-12-13, 10:29
Dat is zeker nice Poegel. Zo mogen ze bij mij ook wel eens terugkomen.
Miss-Kitty
16-12-13, 19:04
Hoeveel missie-ketens zijn er eigenlijk?
PistolePaultje
18-12-13, 13:44
Weet iemand of de goudtoren werkt vanaf level 48 en hoger , of voor iedereen??
De goudtoren werkt voor iedereen paultje
Miss-Kitty
19-12-13, 00:18
In totaal 3 missie ketens. Als je de Engelse taal machtig bent heeft Iolanthe een prima overzicht gemaakt om door te nemen.
Zie : http://forum.thesettlersonline.com/threads/26592-Guide-Christmas-Event-2013-14
Hm oke, te snel de ketens afgehandeld dus.
Bedankt voor je antwoord en de link!
Vind het eigenlijk jammer dat we de kerstavonturen niet gekregen hebben, dat je ze alleen maar kan kopen voor kadootjes.
Vind het eigenlijk jammer dat we de kerstavonturen niet gekregen hebben, dat je ze alleen maar kan kopen voor kadootjes.
Waarom is het kopen met cadeautjes een probleem dan? Wees blij dat het geen edelstenen zijn...
Oh ja, vind je niet dat BB dit jaar genoeg cadeautjes heeft gegeven met kerst? Een hele kalender vol met grondstoffen en buffjes, we hebben 100 edelstenen gekregen en aan het einde van de kalender wacht ons nog een prachtige goudtoren! Als ik al deze geschenken vergelijk met vorig jaar vind ik niet dat we enige reden tot klagen hebben!
ik vind vooral de kalender een goed idee en de beloningen staan aardig in verhouding denk ik, 24 dagen rommel met een uitschieter er bij en op het einde een goudtoren, prima! (het moet ook niet té worden)
buiten dat vind ik dit waarschijnlijk toch wel het beste event tot nu toe...
die meester architect had anders gemoeten en de kerst missie keten had langer/moeilijker gemogen, maar buiten dat vind ik het wel een goed event...
ik heb veel slechtere events meegemaakt die ze wat mij betreft na een dag of 2 wel mochten stoppen! dat heb ik nu niet, van mij mag dit event nog wel een weekje langer duren!
Krijg deur 6, 12, 18, 21 en 24 niet open terwijl alle andere deuren open zijn? Wie kan helpen. Heb edelstenen genoeg.
Weet hoe het werk. Volg de link naar de Engelse forum!
Waarom is het kopen met cadeautjes een probleem dan? Wees blij dat het geen edelstenen zijn...
Oh ja, vind je niet dat BB dit jaar genoeg cadeautjes heeft gegeven met kerst? Een hele kalender vol met grondstoffen en buffjes, we hebben 100 edelstenen gekregen en aan het einde van de kalender wacht ons nog een prachtige goudtoren! Als ik al deze geschenken vergelijk met vorig jaar vind ik niet dat we enige reden tot klagen hebben!
Ik zeg ook niet dat het kopen van het avontuur met kadootjes een probleem is. Had leuk geweest als de avonturen ook in een missie-reeks waren verwerkt. En dan bedoel ik de avonturen gestolen slee en red het kerstfeest. En we hebben zonder meer heel veel gekregen, het was een heel leuk event! En de adventkalender was top!!
TEMPLARRED
06-01-14, 11:07
De meester architect heeft veel kapot gemaakt vind ik. Met wat geld in het spel te pompen heb je nu veel ijshuizen en heb je daardoor plots een hoge settlerslimiet.
Je kan nu level 50 worden met de helft van de inspanning (premium) en allerlei spullen waar vroeger veel voor moest worden gespeeld om het te vinden/behalen lukt nu zomaar.
Ze hebben daardoor de inspanningen ondergraven van de heel aktieve spelers.
Temp
ach..geef dat hondje is een bakkie water man rent zich een rotje
De meester architect heeft veel kapot gemaakt vind ik. Met wat geld in het spel te pompen heb je nu veel ijshuizen en heb je daardoor plots een hoge settlerslimiet.
Je kan nu level 50 worden met de helft van de inspanning (premium) en allerlei spullen waar vroeger veel voor moest worden gespeeld om het te vinden/behalen lukt nu zomaar.
Ze hebben daardoor de inspanningen ondergraven van de heel aktieve spelers.
Temp
veel veranderringen van de laatste tijd (2x zoveel gratis edelstenen voor login schiet me ook te binnen) hebben het makkelijker gemaakt level 50 te bereiken. Misschien ging het spel ook wel te langzaam om spelers binnen te houden, dat weet ik niet. Alleen jammer is dat ze vergeten zijn om ook iets te maken voor diegenen die na de 50 nog een uitdaging (competitie!) zoeken, want zo krijg je ook meer afhakers denk ik van mensen die eenmaal 50 zijn...
BB_Skelril
07-01-14, 14:00
Wat gebeurt er met de overgebleven kerstklokken, zuurstokken en gemberkoeken ?
Na het onderhoud van vannacht is het niet langer mogelijk om cadeaus te maken en er zullen ook geen nieuwe kerstverzamelvoorwerpen op je eiland verschijnen. De overige grondstoffen zullen in je pakhuis blijven.
BB_Skelril
Na het onderhoud van vannacht is het niet langer mogelijk om cadeaus te maken en er zullen ook geen nieuwe kerstverzamelvoorwerpen op je eiland verschijnen. De overige grondstoffen zullen in je pakhuis blijven.
BB_Skelril
uh vannacht weer onderhoud???
BB_Skelril
07-01-14, 14:38
Het onderhoud wat momenteel gaande is staat los van het reguliere onderhoud. Meer informatie over het onderhoud van vannacht is te vinden in dit topic: http://forum.thesettlersonline.nl/threads/17632
BB_Skelril
Het is inderdaad een behoorlijke misser van BB.... maar wat doe je eraan?
Behalve hier eens flink klagen dan :p
tot zover het kerst-event...was op zich een leuk event maar het einde he....krijgen de maya's toch nog gelijk??....
Kerst-event was geslaagd, heel veel spelers zijn er weer heel druk mee geweest: voorwerpen zoeken, cadeautjes maken, handelen etc. In mijn ogen was het beter dan het paas- en halloween-event. Complimenten aan BB, enige valse noot is dan deze laatste dag, maar ik was toch aan het werk ;-).
De doorgevoerde veranderingen en toegevoegde items aan het spel van de afgelopen periode vallen bij mij goed in de smaak, maken het vooral voor de wat lagere levels leuk om door te blijven spelen en geven mij als level 50 wel weer voldoende uitdaging en speelplezier. Ik heb bij sommige dingen soms ook mijn bedenkingen, maar ben gewoon blij met elke verandering: stilstand is achteruitgang namelijk.
Volgens mij is de stresstest verkeerd begrepen. Met server is niet de hardware maar zijn blijkbaar de gebruiker bedoeld.
Het tijdstip is niet echt gelukkig gekozen maar ja, heeft men ook eens tijd voor andere dingen.
Volgens mij is de stresstest verkeerd begrepen. Met server is niet de hardware maar zijn blijkbaar de gebruiker bedoeld.
Het tijdstip is niet echt gelukkig gekozen maar ja, heeft men ook eens tijd voor andere dingen.
+1
KarelvanAnjou
09-01-14, 11:22
En een dag later komen de ontdekkers terug en ben je met 350 cadeau's alweer voorbereid op volgend jaar.