Bekijk Volledige Versie : Ontwikkelaarsdagboek: nieuwe epische gebouwen, gildebank & mail systeem verbeteringen
BB_Skelril
22-10-13, 21:29
http://static.cdn.ubi.com/0034/archive/Forum_int/Pictures/devsdiary_header.png (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/17431)
Plaats hier je reacties over het laatste ontwikkelaarsdagboek. Hou het netjes, geen vingers wijzen etc. Bugs/problemen behoren in het daarvoor aangewezen forum te worden gepost.
ZoreanderNL
23-10-13, 15:26
Ondanks alle bugs, en ongetwijfeld de vele bugs die nog gaan komen ben ik toch wel erg onder de indruk van de kant die dit spel uit gaat.:D
Netjes Skelril, gaat de goede kant op.
Wel leuk dat ik laatst dat idee van 1 gebouw die meerdere vervangt tegenkwam op dit forum.
De gildebank lijkt me ook leuk. Als je overschot van iets hebt, zet je het erop om de lagere in nood te helpen :)
BB_Skelril
23-10-13, 15:41
Tymy,
Berichten zullen inderdaad automatisch worden verwijderd na bepaalde tijd, of dit definitief is weet ik nog niet.
Het is mogelijk om de productieketens te upgraden waardoor je een grotere hoeveelheid kunt produceren. Verder is het mogelijk om ook een productieketen op te zetten voor bosbeheerders binnen de Epische Houtwerkplaats, dus je bossen zullen niet vergaan mits je de productie instelt.
BB_Skelril
Chant of Focus buff is wel een taaie om te vertalen denk ik :)
- Focusliederen
- Gebedsliederen
- Samenzang (is de mooiste) <---- pak deze :D
Wedden dat het gezang van concentratie wordt. :)
BB_Skelril
23-10-13, 16:13
Tymy,
De grootte van het gebouw staat nog niet vast, ik raad aan om naar tsotesting.com te gaan om de nieuwe functie te testen en daar ook je feedback achter te laten.
BB_Skelril
anoniem107
23-10-13, 16:19
jammer dat het gebouw zo groot is wel mooi gemaakt maar jah ik zie mij die niet bouwen waarom kost 5bouwplekken enorm gebouw
en maar 3 keuzes ???? ik bouw liever 5 kleine kleine gebouwen en dan upgraden want dan kan ik zelf meer gebouwen kwijt want die enrome gebouw pakt zelf meer dan 5 plekkjes als je hem neer zet want hier en daar kom je niet meer goed uit met andere gebouwen
mooiste was als die grote kasteeltje gewoon 2x2 plekjes koste en 15000bonen ofzo kijk dan is het wel de moeite waard :P
gildebank geweldig!!!!
BB_Skelril
23-10-13, 16:24
Anoniem107,
Het gebouw is nog in de testfase, wat je hier aangeeft is precies de reden dat we jullie graag op de testserver zien en ook daar jullie feedback graag willen horen, gezien de definitieve versie kan afwijken van wat je momenteel ziet.
BB_Skelril
Zoals ik het nu zie, heb je 3 slots.
1 slot = 1x lvl 5 gebouw. (op het begin) Dus 1 bosbeheer
Deze kun je upgraden naar een lvl 7 gebouw.
Heb mijn feedback verder achtergelaten op de testserver. Hij is inderdaad te groot op het moment
Hoop wel dat er later ook andere dingen in gemaakt kunnen worden.
anoniem107
23-10-13, 16:40
ja ik heb daar ook een post geplaats :D
ze kunnen nog wel meer slots plaatsen in het gebouw stuk of 10 ofzo plaats van 3 ook een optie :D
Op de testserver is meerdere malen gevraagd om het magnifieke huis te verkleinen naar een 2x3 in plaats van 6x4 formaat. Voor wat voor reden dan ook kon dit niet meer aangepast worden. Dus ik vermoed dat die grootte daarom ook nu dus vaststaat. Ik zal van het weekend ofzo wel eens kiekeboeën op testserver. Maar als het inderdaad een 5x5 is dan vrees ik met grote vrezen dat het een leuk gebouw is maar om bovengenoemde reden niet wensbaar is.
gr. Tymy
Hij is 5x3 Tymy :)
http://i39.tinypic.com/15fhaf6.jpg
BB_Skelril
23-10-13, 16:45
Tymy,
Zoals ik eerder heb aangegeven kan de definitieve versie afwijken van de testversie, dit betekent dat ook de grootte nog kan worden gewijzigd en dus niet definitief is.
BB_Skelril
Hij kan trouwens niet gebuffed worden met normale buffs / evenementbuffs & tropische mandjes.
Je moet de Bonensoep buff hebben.
Ziet er interessant uit, wacht vooral met spanning op de bank
18k Titanium staven, 9k graniet en een zooitje munten om een nieuwe skill te leren???
Waar moet ik ooit die titanium staven vandaan halen? Immers al m'n titanium gaat op aan codexes.
ja inderdaad ....Hmpfff....
Steeds maar weer wat nieuws terwijl het oude nog niet eens naar behoren functioneert...
Natuurlijk is het leuker om iets nieuws te bedenken en te ontwikkelen dan er voor te zorgen dat de nu-niet-meer-betaversie van TSO bug-vrij is..
maar of we om zoiets zitten te springen (veel lvl 50'ers hebben geen houtproductie meer wegens ruimtegebrek) is maar zeer de vraag....
Roodstaart
23-10-13, 17:16
Ondanks de aardige ideeen die er in het ontwikkelaarsdagboek staan heb ik eigenlijk maar 1 suggestie; zorg er eerst voor dat de game vlekkeloos werkt alvorens weer allerlei nieuwe (leuke) toevoegingen te doen!
BB_Skelril
23-10-13, 17:22
Ik begrijp dat bugs lastig zijn, enkel heeft elk spel hier last van. Software en Hardware kunnen nou eenmaal "kapot" gaan waardoor situaties ontstaan die soms lastig zijn op te lossen. Als de bugs snel konden worden opgelost dan waren er uiteraard geen bugs meer aanwezig in het spel.
Onze ontwikkelaars zijn naast de nieuwe functies uiteraard nog steeds druk bezig met het oplossen van bugs, zo is er momenteel een bug fix op de testserver voor de boekbinder en zijn er nog vele andere bugfixes die momenteel worden getest:
Bugfixes - week 43 Greyed out Militia Refiller is clickable on Homezone
Percentage is visible during building upgrades
Book production time resets after upgrade and move of the bookbinder
'Resource missing' symbol appears instead of 'Production stopped'
Erroneous description in "Economy overview" feature
Wrong amount of Hired Troops in coop adventures
Cancellation of waiting guild quest messes up quest statuse
Bugfixes & verbeteringen - week 42 After a building is moved, it's production is not being reseted
Process responsible for updating guild quests statuses has been improved
It is no longer possible to initiate hired troops buffs activation on a home island
Percentages related to upgrades should be displayed correctly now
Sometimes the crossed swords icon was not shown properly
In some cases a Friend trade option was not grayed out directly after adding a new friend
Some graphics in the guild interface were not displayed correctly
The graphic of "A Thousand Snowflakes" buff displayed in Tavern has been corrected
Sometimes the information displayed after a hired troops buff activation was not correct
In some cases the amount of required Gems was not displayed correctly
Bookbinder production is no longer reseted after the building is upgraded or moved
"Missing tools" quest should no longer cause issues
Small adjustments related to the Economy overview window
Improvements related to daily quests mechanics
The message shown after you click on a garrison of your friend (adventure) has been corrected
BB_Skelril
ben het er helemaal mee eens, eerst de bugs en dergelijke oplossen, dan pas weer verder ontwikkelen... de tijd die de programmeurs nu bezig zijn met het ontwikkelen van nieuwe dingen kunnen ze beter (voorlopig) besteden aan oude kwaaltjes... eerst zorgen dat het goed werkt, dan verder borduren...
wat betreft de nieuwe dingen: zo op het eerste gezicht ziet het er allemaal weer prima en leuk uit zoals de meeste ideeën van BB... echter keer op keer eindigt het in een teleurstelling door dat het slecht wordt ingevoerd, of maar half, of ondoordacht of iets dergelijks...
als ik het zo bekijk (ook al is het geen definitieve versie) dan is die epische werkplaats al niet eens interessant...
die gildebank is wederom een heel goed idee, maar ook hier geldt: eerst zien, dan geloven!!!
een nieuw berichtensysteem is uiteraard ook welkom, want het huidige laat veel te wensen over...
zoals ik al eerder heb aangegeven zou ik persoonlijk liever minder nieuwe dingen zien, maar dat de nieuwe dingen die wel in-/doorgevoerd worden ook gewoon goed doordacht en perfect zouden zijn!
aan goede ideeën schort het niet bij BB, aan de invoering/uitvoering wel!!! hopelijk wordt dat deze keer anders, maar het is nog veel te vroeg om enthousiast te zijn/worden...
bugtesting en ontwikkelen van nieuwe onderdelen zijn verschillende specialismen door uitgevoerd door andere mensen. Dat kan dus prima tegelijkertijd naast elkaar gebeuren.
misschien wel, maar:
Onze ontwikkelaars zijn naast de nieuwe functies uiteraard nog steeds druk bezig met het oplossen van bugs
buiten dat stapelen de bugs zich op als je maar door blijft ontwikkelen terwijl de oude bugs nog niet zijn gefixt...
BB_Skelril
23-10-13, 20:19
GEXTE,
Zoals je in mijn bericht hierboven kunt lezen zijn er in de afgelopen 2 weken een heleboel bugfixes en verbeteringen getest, er wordt dus weldegelijk aan gewerkt het is enkel een kwestie van tijd voordat ze allemaal verholpen zijn.
BB_Skelril
Leuk, de omschrijving "hogere niveau spelers" :-) Maar vanaf welk level komen deze gebouwen beschikbaar? En wat gaat het kosten om ze te bouwen? Astronomische hoeveelheden graniet en tropenplanken? Of magische bonen?
Lijkt me vrij essentieel. :-)
Laat ik even een kleine opmerking maken voor de mensen die van mening zijn dat "eerst alle bugs moeten zijn opgelost, voor we nieuwe dingen gaan maken". Dat kan dus niet. Heb geen idee hoeveel regels code Settlers nu heeft (zal aardig oplopen, denk ik) maar daar zullen best een heleboel fouten inzitten die nu (nog) niet aan het licht komen. Gewoon omdat het niet mogelijk is tijdens het schrijven ALLE variaties en mogelijkheden te testen. Als je dat na streeft schrijf je in 5 minuten een routine en ben je vervolgens 3 maanden bezig om te testen of die routine in alle mogelijke situaties perfect functioneert.
En het invoeren van nieuwe code zal weer fouten aan het licht brengen in oudere code (die altijd goed gewerkt heeft) Dus moet je weer uitzoeken waarom en wanneer dat fout gaat, moet je misschien die oude routines helemaal opnieuw gaan schrijven, wat ook weer andere fouten aan het licht brengt in weer andere routines. En als je die routine toch opnieuw moet schrijven, tsja, dan kun je er misschien ook wel gelijk iets nieuws instoppen, zodat het weer beter aansluit bij andere ontwikkelingen in het spel. Echt, het maken van een spel als Settlers is wel iets meer dan een Basic programma van 20 regels dat "Hello World" op je scherm zet.
Foutloze programma's zijn een utopie. Zo simpel is het.
Dus dat kgortmak. De meeste weten niet hoe het werkt en denken alleen maar dat als er 1 foutje weg word gehaald er nooit meer zoiets fout kan gaan en ook iets anders wat daarmee parallel (best wel moeilijk woord :D) staat fout kan gaan.
Zoals je zegt Skelrill moeten we maar onze feedback geven op test forums. De games die ik speel speel ik ook zodanig dat ik er helemaal in op ga. Net als ik settlers nu een vol jaar speel heb ik ook een lange periode op de testserver rondgehangen. Ben er mee gestopt aangezien ik het idee had dat testen alleen er maar voor was om critical bugs te vinden. Ik heb regelmatig mee gediscussieerd over een hoop veranderingen aan het spel en ze zijn zo goed als onveranderd toegevoegd aan de live versie. Na enkele updates had ik het idee wat ik daar nog deed als er toch niet geluisterd werd.
EnemyReaverNLD
24-10-13, 09:07
Eindelijk het gaat nu ergens op lijken, Super BB NiCe :p
Laat ik even een kleine opmerking maken voor de mensen die van mening zijn dat "eerst alle bugs moeten zijn opgelost, voor we nieuwe dingen gaan maken". Dat kan dus niet. Heb geen idee hoeveel regels code Settlers nu heeft (zal aardig oplopen, denk ik) maar daar zullen best een heleboel fouten inzitten die nu (nog) niet aan het licht komen. Gewoon omdat het niet mogelijk is tijdens het schrijven ALLE variaties en mogelijkheden te testen. Als je dat na streeft schrijf je in 5 minuten een routine en ben je vervolgens 3 maanden bezig om te testen of die routine in alle mogelijke situaties perfect functioneert.
En het invoeren van nieuwe code zal weer fouten aan het licht brengen in oudere code (die altijd goed gewerkt heeft) Dus moet je weer uitzoeken waarom en wanneer dat fout gaat, moet je misschien die oude routines helemaal opnieuw gaan schrijven, wat ook weer andere fouten aan het licht brengt in weer andere routines. En als je die routine toch opnieuw moet schrijven, tsja, dan kun je er misschien ook wel gelijk iets nieuws instoppen, zodat het weer beter aansluit bij andere ontwikkelingen in het spel. Echt, het maken van een spel als Settlers is wel iets meer dan een Basic programma van 20 regels dat "Hello World" op je scherm zet.
Foutloze programma's zijn een utopie. Zo simpel is het.
ik heb het eerder verkeerd verwoord... natuurlijk zijn bugs irritant, maar hoe lang wordt er al niet geschreeuwd of ze aub de schuifjes van de barakken kunnen verhogen van 25 naar ???... en zo zijn er nog een aantal dingen, maar ze worden gewoon totaal genegeerd!!!
al zou er maar een reactie komen dat dat nooit zal gebeuren (of dat ze er mee bezig zijn), dan is er in ieder geval duidelijkheid, maar nu wordt het gewoon genegeerd en dat stoort mij!
en hou aub op met al die positieve reacties hier, natuurlijk ziet het er leuk en goed uit, maar zo gaat dat met alle BB ideeën, allemaal prima ideeën en vervolgens valt het keer op keer vies tegen als de uiteindelijke versie wordt geïmplementeerd! zoals Skelril al aan geeft, het zit in de test fase... dus het idee is goed, maar ze zijn nog aan het testen, dus de uitvoering kan nog steeds vies tegenvallen!
dat ze goede ideeën hebben trek ik niet in twijfel, nu de uitvoering nog!
verder wil ik er graag aan toe voegen dat ik van harte hoop dat het nieuwe mail systeem ook een tijdsaanduiding aan geeft, zodat je weet hoe laat je een bepaald bericht hebt ontvangen! als iemand mij om 8 uur 's ochtends vraagt of ik over een half uur iets kan boosten en ik lees het om 21:00 's avonds dan heeft dat natuurlijk geen enkel nut meer...
en hou aub op met al die positieve reacties hier, natuurlijk ziet het er leuk en goed uit, maar zo gaat dat met alle BB ideeën, allemaal prima ideeën en vervolgens valt het keer op keer vies tegen als de uiteindelijke versie wordt geïmplementeerd! zoals Skelril al aan geeft, het zit in de test fase... dus het idee is goed, maar ze zijn nog aan het testen, dus de uitvoering kan nog steeds vies tegenvallen!
dat ze goede ideeën hebben trek ik niet in twijfel, nu de uitvoering nog!
En nogmaals zeg ik dat testen op test server en je feedback geven totaal geen nut heeft. Ook al gooi je wiskundige berekeningen er tegen, zijn je argumenten zeer goed onderbouwd en is een groot gedeelte tegen de manier waarop ze iets implementeren ze gaan hun eigen weg. De reden dat ik ben gestopt op test server. Als je een voorbeeld wilt hebben graaf alle berichten op testforums maar op over de wetenschapsupdate. Kan je zien hoe krom het systeem in mekaar zit!
BB_Skelril
31-10-13, 16:03
Frisqy,
Jullie feedback wordt altijd gelezen, enkel is het in sommige gevallen niet mogelijk om alle feedback te gebruiken, zoals de feedback omtrent de productietijd van de boekbinder. Als het allemaal simpel was, dan hadden we geen bugs in het spel, en was alles zoals jullie het willen, enkel is dit niet altijd mogelijk. Zo zijn er technische beperkingen, softwarematige beperkingen etc.
BB_Skelril
Snap dat het niet simpel is Skelril. Snap ook dat er bugs inzitten, snap ook dat niet alles is zoals ieder individu dat zou willen. Het gaat me totaal niet om die timer van de boekbinder, het heeft ook niks te maken met technische beperkingen en wat dan ook in het geval van de boekbinder. Mijn punt is dat testserver weinig nut heeft. Het zal me niks verbazen als het nieuwe gebouw in huidige vorm word toegevoegd. Het gaat erom dat er veel goede ideeen zijn maar zoals velen zeggen de uitwerking daarvan gewoon bagger is. Als er echt geluisterd werd naar de spelers en testers dan had dit niet alleen een leuk spel geweest, maar een zeer goed spel. En een zeer goed spel vangt meer centen dan alleen maar een leuk spel. Werkt 2 kanten op.
chester111
06-11-13, 21:45
Hoe zit het precies met toegang krijgen tot de gildebank, de volgende 2 zinnen spreken elkaar tegen
"De gildeleider heeft de mogelijkheid om leden toegang te geven tot de gildebank. Verder zal iedereen die toegang wil tot de Gildebank dit gebouw moeten hebben"
Eerste zin suggereert dat de gildeleider na het bouwen van een bank andere leden toegang kan geven. 2de zin geeft aan dat iedereen een bank moet hebben. Ik hoop dat het eerste het geval is, anders is het zeer nadelig voor de beginnende spelers. de gildebank zou een mooie manier zijn om extra grondstoffen beschikbaar te hebben voor de beginnende speler die zijn eiland aan het opbouwen is.
DutcHPsych0
06-11-13, 23:14
Volgens mij staat er precies wat er bedoeld wordt. De gildeleider beslist wie in welke tab van de gildebank kan komen en je moet zelf een gildebank hebben om het gildebank-venster te kunnen openen.
ik mis de ledenlijst bij de gildes eigenlijk wel. Waarom is die dan verwijderd?
Ja dat vraag ik me ook af Kili. vind het zo vervelend dat hij weg is
ik mis de ledenlijst bij de gildes eigenlijk wel. Waarom is die dan verwijderd?
Ja inderdaad, wat is de reden hiervoor? Vind het wel eens handig te kunnen kijken wie er in een gilde zit....
BB_Skelril
04-12-13, 13:05
Het verwijderen van de ledenlijst heeft te maken met de vernieuwing van het gildesysteem welke binnenkort in het spel zal worden geïmplementeerd.
BB_Skelril
Het verwijderen van de ledenlijst heeft te maken met de vernieuwing van het gildesysteem welke binnenkort in het spel zal worden geïmplementeerd.
BB_Skelril
Komt deze in het nieuwe gildesysteem wel terug? (in een of andere vorm?)
Bertolucci
10-12-13, 14:42
Is er al iets bekend wanneer de epische gebouwen en gildebank aan het spel toegevoegd worden (grofweg qua maand)?
En is het misschien mogelijk om gebouw afmetingen aan te geven in de plaatjes?
Voor diegenen die niet regelmatig op de testserver bivakkeren.
Episch gebouw lijkt 4x5 vakjes te worden (waarbij een standaardgebouw 2x2 is)
De bank heb ik geen idee van, lijkt vierkant, maar kan dan 4x4 of 5x5 zijn?
(ook al zijn de afmetingen niet definitief, kun je toch ergens rekening mee houden tijdens rondschuiven van je gebouwen.)
De bank heb ik geen idee van, lijkt vierkant, maar kan dan 4x4 of 5x5 zijn?
Bank was 2x2 Bert. :)
heyhey BB,
ik vroeg me af of er vooruitgang is.
daarbij bedoel ik dus de epische gebouwen en de gildebank(waarvan ik over gildebank wel weer geruchten heb gehoord).
en tevens het verwijderen van rotsen en puin op eiland vroeg ik me af,
weet dat de stresstest toendertijd is mislukt en daardoor voorlopig niet doorging,
maar intussen dik jaar verder en dus ook daar benieuwd naar;)
groetjes Lotjuh
http://forum.thesettlersonline.nl/threads/17345 (oktober 2013)
http://forum.thesettlersonline.nl/threads/17431 (oktober 2013)
BB_Skelril
30-01-14, 20:53
Lotjuh,
De nieuwe gebouwen zijn rond oktober 2013 aangekondigd, het is dus nog niet zo lang geleden! Ik snap dat jullie graag deze nieuwe toevoegingen op de live spelwereld zien en ik kan jullie vertellen dat het niet lang meer zal duren voordat het wordt geïmplementeerd, maar ik heb helaas nog geen concrete datum.
BB_Skelril
BlackMedusa
12-02-14, 06:47
nieuwe missies en episch gebouw voor de hogere levels, prima en leuk maar wat hebben we eraan, aan die missies?
de ep die je er voor zou moeten krijgen, die krijg je als lvl50 niet en missies ep worden niet omgezet naar stermunten, goed doordacht hoor, maar niet heus. :(
uhmmmm, wat is de meerwaarde van dit nieuwe mailsysteem???
het idee om het te verbeteren was op zich prima...
alleen zie ik de verbetering niet???
misschien voor de mensen die het spel voor de plaatjes/grafische aspect spelen is het een verbetering...
wat is er nou concreet veranderd???
je kunt berichten selecteren, maar ik wil selectief selecteren, ik heb nu nog alleen de keuze tussen alles of niets...
er veranderd dus niets, ik moet nog steeds handmatig elk berichtje verwijderen....
had dan op zijn minstens verschillende pagina's gemaakt...
gelukkig was het maar een kleine update waar ze slechts 2 maanden over hebben gedaan, dus het spel heeft er niet onder geleden, want in die tijd hadden ze toch nix fatsoenlijks kunnen doen... LOL :)
maar geeft niet hoor, het zal zoals gewoonlijk wel weer aan mij liggen, want ik heb toch altijd wel wat te klagen over al die fantastische updates die mijn spelervaring/plezier vergroten....
de positieve punten zijn: het mail pop up venster is groter en daardoor duidelijker en uhmmmm, oh, dat was het...
zie je wel, ik heb ook positief commentaar...
niet slecht hoor voor 2 maanden ontwikkelen om een groter mail pop up venster te maken...
michael4david
12-02-14, 08:07
Toch een klein nadeel vind ik aan de nieuwe quest rij
je bent level 50 en krijgt veel ep door de jonge volgeling en epische werkplaatsen af te ronden
maar level 50 heeft niks aan de ep
waarom niet als beloning iets anders
sjeemig, dit is echt droevig....ik moet me echt inhouden als ik dit schrijf en ga dat ook proberen, want wil niet alles afkraken.
Dit is dus wat zoveel tijd gekost heeft en met veel aankondigingen is doorgevoerd?
- een verbeterd mailsysteem, waar ik behalve dan uiterlijk geen verschil zie met vorige systeem.
- waar is het gildebank gebouw...kan die niet vinden.
jammer...zoveel weken en maanden niets en dan een update als dit.
@Skelril: Wanneer worden die aantal van max 25 production in barrack en proviand opgehoogd? Die 25 is al lang niet meer in verhouding met de avonturen die gedaan worden!
@Skelril: als ik mijn Bakkers wil uitzetten moet ik ze allemaal langslopen en dan klikken om te stoppen.
Ik wil ze allemaal tegelijk laten stoppen.
Deze functie zou toegevoegd worden een jaar geleden. Stond ook op forum. Nog steeds niets van gezien. Wanneer komt dit?
@Skelril: Enige informatie over wanneer PvP komt? en in welke vorm?
nieuwe missies en episch gebouw voor de hogere levels, prima en leuk maar wat hebben we eraan, aan die missies?
de ep die je er voor zou moeten krijgen, die krijg je als lvl50 niet en missies ep worden niet omgezet naar stermunten, goed doordacht hoor, maar niet heus. :(
ik heb het al vaker gezegt, maar zal het nog maar een keer herhalen: ze doen zomaar wat zonder er over na te denken... (hopelijk krijg ik geen ban nou omdat ik een onwaarheid verkondig)...
die mensen komen volgens mij 's morgens op hun werk en gaan ter plekke bedenken wat ze die dag gaan doen, er zit geen enkele organisatie achter (tenminste, zo lijkt het!!!)
als ze nou eens gewoon een standaard project management model aan zouden houden dan zou het al zo veel beter zijn...
ze hoeven echt geen wonderen te verrichten en ik hoef/verwacht ook echt geen wekelijkse updates, maar als ze een keer iets updaten zou het wel heel prettig zijn als het ook gewoon fatsoenlijk zou gebeuren en de moeite waard zou zijn!!!
Ik kan strijdverslagen alleen verwijderen nadat ik opnieuw ingelogd heb. Meer mensen dit probleem?
Probleempje 2: de verzendknop blijft grijs
Of ik ben een muts of 't systeem wemelt van de bugs, :)
in afwachting van reacties
grQ
ghosttown6
12-02-14, 13:07
nieuwe missies en episch gebouw voor de hogere levels, prima en leuk maar wat hebben we eraan, aan die missies?
de ep die je er voor zou moeten krijgen, die krijg je als lvl50 niet en missies ep worden niet omgezet naar stermunten, goed doordacht hoor, maar niet heus. :(
dit is ook al meerdre keren aangegeven (voor de hogere levels) betekend ook dat er rekening gehouden dient te worden met lvl 50 spelers die niets met ep kunnen.
aangezien er voor mij onduidelijke redenen er een cap op de levels gezet moest worden
Zucht, geen mailsysteem waar je berichten aan verschillende cc's kan sturen en dat zou nu juist zo handig zijn :(
en die epische missies???? die laat ik lekker staan, ik ben 1 vd vele lv 50ers die geen 200k van alles in hun bezit hebben en een epische werkplaats bouwen???
Die heb ik allemaal al en die staan vaak te slapen bij me.
Ik reken t sprookjeskasteel, goudtoren, verbeterd proviandhuis, en wat speciale wapenmakers tot epische gebouwen, dus niet alleen die belachelijk dure nieuwe werkplaats. En idd wat heb ik aan ep??? juist, helemaal niets !!
Hierbij bied ik mijzelf aan voor een adviserende functie binnen t bedrijf Ubisoft, zodat er ook eens mensen uit de praktijk gehoord kunnen worden
enne over de beloning hebben we t nog wel :)
BB_Skelril
12-02-14, 17:51
wat is er nou concreet veranderd???
Verschillende aspecten van het mailsysteem zijn veranderd, hieronder kun je de grootste veranderingen vinden:
Verbeterd interface
Mogelijkheid om meerdere berichten tegelijk te selecteren (alles of selectief)
Mogelijkheid om berichten naar meerdere personen tegelijk te sturen
Mogelijkheid om in-game mail van andere spelers te blokkeren
Het tweede gedeelte van het mailsysteem waarmee ook de outbox zal worden geïntroduceerd (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/17728) zal hoogstwaarschijnlijk volgende week naar de Nederlandse server komen.
je kunt berichten selecteren, maar ik wil selectief selecteren, ik heb nu nog alleen de keuze tussen alles of niets...
Je kunt alle berichten individueel selecteren. Je kunt de geselecteerde mails vervolgens verwijderen door op het kruisje achter één van de geselecteerde mails te klikken.
had dan op zijn minstens verschillende pagina's gemaakt...
Mail wordt per 50 weergegeven, het is dus mogelijk dat je te weinig mail in je inbox hebt waardoor je nog geen tweede pagina hebt en het wisselen van pagina's dus niet werkt.
Ben zelf nog geen level 50, maar snap niet dat bij nieuwe missies geen rekening wordt gehouden met 'verloren' XP voor de level 50.Onze ontwikkelaars zijn bezig met een plan om dit te veranderen maar helaas lopen we hierbij tegen technische beperkingen aan. Ik hoop hier snel meer informatie over te hebben.
Zucht, geen mailsysteem waar je berichten aan verschillende cc's kan sturen en dat zou nu juist zo handig zijn :(Het is mogelijk om mail aan meerdere personen tegelijk te versturen, je kan dit doen door een spatie te plaatsen na een naam en vervolgens nog een naam toe te voegen (zoals hieronder is weergegeven).
http://i.imgur.com/xwblo73.png
BB_Skelril
Roodstaart
12-02-14, 18:39
Episch gebouw
Niet compleet. Het behoord een episch gebouw te zijn dat alle bewerkingen met hout zou moeten kunnen doen. Dit betekent naar mijn mening dat het ABSOLUUT ook moet kunnen houthakken. Daarnaast zou het ook logisch zijn om dan ook kleine en grote bogen te kunnen maken want dit is ook uitsluitend hout gerelateerd. Algemene feedback die ik lees is dat spelers het gaan gebruiken als kolencentrale en ter vervanging van Exotische Planken productie. Om hier nu je 5000 bonen en / of 5000 edelstenen aan te besteden ..... en dan te bedenken dat het altijd nog mogelijk is dat BB met een Verbeterd Recycle Fabriek gaat komen waardoor je met een gebouw van 4x5 in je maag zit dat in principe dan alleen nog geschikt is voor 3 productielijnen op te zetten voor exotische planken productie.
XP
Ben zelf nog geen level 50, maar snap niet dat bij nieuwe missies geen rekening wordt gehouden met 'verloren' XP voor de level 50. Hoe moeilijk moet het zijn standaard de optie te geven om uit meerdere beloningen te kiezen ?? Dus bij de eerste missie van de nieuw missie lijn waarbij je alle verzamelobjecten moet zoeken krijg je de keuze uit de beloning van 3000XP of 30 Stermunten !
Moet eerlijk zeggen dat hetgeen wat recentelijk is aangekondigd en (wordt) uitgerold nou niet echt iets bijdraagt aan een verbeterd spelplezier.
BB moet eens goed in de spiegel kijken en zich afvragen of dit de juiste koers is die ze varen. Er zijn zat goede ideeën en noodzakelijke verbeteringen op fora die naar mijn mening nu absolute prioriteit moeten krijgen. Het gevaar is dat het forum anders continue (terecht) wordt volgegooid met de zelfde topics en onderwerpen.
Jullie moeten het bij BB zelf weten hoor, maar dan en slechts dan als de content mij uitdagingen en speelplezier geeft, besteed ik euro's. Anders NIET !!!!
Ik had het niet anders kunnen verwoorden het *Episch gebouw* en de missies daaromheen zijn eerder een *EPIC FAIL*
Echt zonde; aangezien het idee erachter goed was.
**additioneel: waar moeten de mensen met hun compleet volle eiland dat gebouw laten.... en opnieuw een gemiste kans**
Bertolucci
13-02-14, 01:44
als er gelezen zou worden kun je met dit gebouw dus ook een zootje houtbeheerders slopen waarmee je dus juist ruimte creeert door dit gebouw te zetten.
en aangezien dennehoutspul niet heel duur in graniet en tropenstronk is, moet dat in mijn ogen toch een redelijke optie zijn voor lvl 50 spelers.
Dit is het probleem van de hedendaagse online gaming industrie. Met zo min mogelijk inspanning, zo veel mogelijk geld verdienen. Waarschijnlijk is er maar een handje vol programmeurs die alle ubisoft games van updates moet voorzien waardoor ze maar een uurtje per week aan settlers kunnen besteden.
BB_Skelril
13-02-14, 21:43
Ruderion,
Elk spel heeft een eigen groep ontwikkelaars die non-stop met het spel bezig zijn enkel is het spel zo groot en zijn er zoveel aspecten dat niet alle functies kunnen worden geïmplementeerd. Wat belangrijk is om niet te vergeten is dat The Settlers Online niet alleen in Nederland te spelen is maar ook in tientallen andere landen. Alle Settlers van de andere spelwerelden hebben ook suggesties en feedback waar we rekening mee moeten houden, uiteraard willen we alle spelers blij maken maar helaas kunnen niet alle ideeën ook daadwerkelijk geïmplementeerd worden in het spel.
BB_Skelril
Ruderion,
Elk spel heeft een eigen groep ontwikkelaars die non-stop met het spel bezig zijn enkel is het spel zo groot en zijn er zoveel aspecten dat niet alle functies kunnen worden geïmplementeerd. Wat belangrijk is om niet te vergeten is dat The Settlers Online niet alleen in Nederland te spelen is maar ook in tientallen andere landen. Alle Settlers van de andere spelwerelden hebben ook suggesties en feedback waar we rekening mee moeten houden, uiteraard willen we alle spelers blij maken maar helaas kunnen niet alle ideeën ook daadwerkelijk geïmplementeerd worden in het spel.
BB_Skelril
Dat er vele speel werelden zijn en het in 10 tallen landen gespeeld wordt en elk land zo zijn eigen suggesties heeft dat snap ik.
Maar er zijn vele servers en landen waar gevraagd wordt om de cap te verhogen voor de barak 25 naar 250 bv.
Waarom als er zoveel vraag is van diverse landen/ werelden wordt dit dan niet verhoogd ?????
Dit is dan toch een suggesties / vraag die veel voorkomt.
Het word heel moeilijk om positief te blijven over de voortgang van dit spel.
Er is een testserver en toch is er weer een zwaar irritante bug in het mailsysteem. Als nuchtere hollander gaat er dat niet in bij mij.
Server snelheid is ook nog bedroevend.
En dan de nieuwe gebouwen: Veel grondstoffen gekost en weinig rendement daar valt veel meer uit te halen.Zie voorgaande opmerkingen van collega spelers.
Na het kerstevenement waar bb veel geld heeft verdiend zijn er veel 50ers bijgekomen en tja wat zijn we blij met de ep.
Ik neem het jou niet kwalijk skelrill maar er stoppen regelmatig spelers nu en ga zo door met die net niet upgrades/updates en dit spel is gedoemd te mislukken.
Mijn visie is nog steeds is de update niet voldoende getest en heeft het geen meerwaarde wacht dan en doe hem later.
Ik heb hier veel geld ingestoken maar dat gaat niet meer gebeuren dit was voor mij de druppel of het moet snel wat beter worden.
BB_Skelril
14-02-14, 17:15
Rativo,
De suggesties die jullie op het forum plaatsen worden altijd besproken maar helaas kunnen niet alle functies binnen een paar dagen worden gemaakt. De manier waarop sommige van onze 'systemen' zijn gemaakt maakt het soms lastig om nieuwe functies te implementeren waardoor het lijkt alsof er niets aan wordt gedaan, maar ik kan jullie verzekeren dat onze ontwikkelaars geen dag stil zitten.
Een goed voorbeeld hiervoor is de nieuwe functie om rotsen op te blazen, deze functie is getest en voltooid maar als we deze functie op het moment op de live servers implementeren dan zal bijna niemand meer normaal kunnen spelen gezien het een hele grote impact op de systemen zal hebben, dit moet worden opgelost maar hierbij lopen wij (en met ons andere game bedrijven) vaak tegen technische beperkingen aan.
Enfin, ik snap dat het lastig is dat er bepaalde functies nog niet zijn geïmplementeerd, maar ik kan jullie verzekeren dat er een hoop aankomt dit jaar.
BB_Skelril
Roodstaart
14-02-14, 17:59
Ok; ik zal dan toch maar happen
Echt Skelril ik snap dat de implementatie van het opblazen van rotsen een significante impact kan hebben op de servers qua technisch/ IT aspect; echter suggesties zoals het ophogen van de level-cap; het meer troepen kunnen bouwen ipv 25 per keer komen al geruime tijd (lees meer dan een jaar) voor op de diverse fora`s van settlers in de verschillende landen.
BB is in mijn ogen hard opweg de franchise *the_settlers_online* om zeep te helpen door een ieder lekker te maken met nieuwe content die *ooit* eens komt ipv de relatief simpelere requests die uit meerdere landen komen te honoreren.
Zou het niet heerlijk zijn dat de level 50`s een jaar of anderhalf niet kunnen/ mogen zeuren omdat ze van 50 naar 100 kunnen level-en.... afgezien van alle additionele edelstenen die er door deze groep gespendeerd zou kunnen worden.....
BB_Skelril
14-02-14, 18:12
Roodstaart,
Ik denk dat het grootste probleem is dat sommige spelers The Settlers Online vergelijken met spelletjes zoals Farmville op Facebook waarbij je zolang door kunt gaan qua niveau als je zelf wilt, het probleem is alleen dat The Settlers Online niet het zelfde spel is als Farmville waardoor het oneindig omhoog gaan van niveaus niet zal werken.
In spellen zoals World of Warcraft werken ze al jaren van te voren aan hun uitbreidingspakketten omdat er veel meer bij een uitbreiding of verhoging van de niveau cap komt kijken dan de meeste spelers denken. Zo moeten er nieuwe missies worden ontwikkeld, nieuwe functies en moet er ook algemene content zijn om de spelers bezig te houden en nog veel meer.
Ik snap dat het als speler lastig is om te wachten en ik zelf zou als speler ook liever een verhoging van de niveau cap zien (en nog veel meer....) maar helaas kost het nou eenmaal tijd.
De mogelijkheid om meer troepen te trainen, grondstoffen te 'stacken' en nog een aantal andere 'kleinigheidjes' waar jullie om hebben gevraagd worden hopelijk in de nabije toekomst gerealiseerd. Ik kan geen precieze datum noemen, maar ik zal onze ontwikkelaars lastig blijven vallen met al jullie feedback! :-).
BB_Skelril
Ik ga Skelril even een handje helpen hier :)
Mensen, vraag bij jezelf af: "Hoe lang heb ik dit spel nu gespeeld?" Denk dat velen zeker 150+ uren zullen aangeven. Als we naar andere games kijken dan hebben veel games tegenwoordig slechts 15 - 20 uur echte speeltijd. Voor zulke spellen betaal je €60 tijdens de release-date. Settlers kiest ervoor om de game gratis aan te bieden, waarbij je gewoon het spel kunt spelen (GEEN RESTRICTIES). Ik vind dit nogal een puike prestatie. Veel andere online games hebben wel allerlei restricties waarbij je MOET betalen om bepaalde dingen te doen of handelingen uit te voren.
Nu zullen er wel reacties komen van: '' maak ik heb €200 aan deze game uitgegeven". Dit is gewoon een zeer handige marketingtruc, niks mis mee. Je betaald hier als het ware voor cheats om de game sneller uit te spelen :)
Deels met je eens Poegel daarom speel ik ook nog steeds.
Feit blijft wel dat je pas iets moet toevoegen in het spel als het ook iets toevoegt.
Mailsysteem werkt niet vlekkeloos.
Epische werkplaats voegt ook niet echt wat toe omdat het niet of weinig verschil maakt met je normale werkplaatsen.
Maar ik denk dat de collegasettlers daar ook al goed opties voor gegeven hebben.
En level 50ers hebben niks aan de ep dus waarom daar geen stermunten.
Kortom idee is goed alleen de uitvoering kan ik niet positief over zijn.
En gratis tja ik denk dat bb graag geld verdient maar de weg die we nu een tijdje bevaren zal het tegenovergestelde effect gaan hebben.
Moet rood gelijk geven dat als ze eerst de veelgevraagde kleine dingen in zouden voeren dat er heel positief gereageerd zou worden.
sigaar2012
15-02-14, 19:13
Ik speel dit spel al lang en doe het nog steeds graag en de reden waarom ik het speel is door de automatisering van mijn hout kolen graan heb hier bijna geen werk aan en dus is die epische houtopslag een mooi gebouw zeker in mijn situatie hij zorgt ervoor dat ik meer plaats kan uitsparen dan hij inneemt.
De nieuwe silos zullen ook voor een plaats besparing gaan zorgen dus op termijn krijg ik nog meer plaats vrij waardoor ik weer andere gebouwen kan bijbouwen.
Een tweede of groter eiland is een tijdelijke oplossing want vroeg of laat hebben we dat ook weer volgebouwd en willen we nog een groter eiland
Wat de productie van bogen betreft die valt bij mij onder wapens en dit gebouw wat nu is vrijgegeven zou het eerste zijn in een reeks van epische gebouwen dus denk dat er in de toekomst nog een komt maar dan voor wapenproductie.
@ Poegel en Skelril
Ik ben het niet eens met wat jullie zeggen.
Het enige wat ik er op ga zeggen is het volgende.
Speel eens een maand of 3 Grepolis of Ikariam en verdiep je eens in hun systeem.
Zal je vast een paar hints geven.
* Ze spelen met werelden hebben ze een nieuw systeem of handeling bedacht dan komt er een nieuwe wereld waar je weer opnieuw moet beginnen (de bestaande wereld vervalt na verloop van tijd)
*Niet gebonden aan 1 eiland (door pvp en door oprichten kan je nieuwe eilanden er bij krijgen)
*pvp dus meer spaning.
*Handelssysteem veel eerlijker door middel van eerlijke percentages van handel (word voor low level spelers steeds minder interessant door idioot hoge prijzen, zou jammer zijn dat daar door nieuwe spelers snel afhaken) .
*zelfde wijze van verbeteringen kopen als hier met edelstenen.
Oja en daar bij komt het volgende om de hoek kijken al dit soort games zijn afgeleid van de originele pc Settlers games ;-)
Als jullie dat gedaan hebben wil ik wel een discussie met jullie aan over waarom Roodstaart een punt heeft als hij zegt dat BB zijn eigen TSO om zeep helpt.
Er moeten dingen gaan veranderen zeker voor de mensen die al meer dan 6 maanden lang op level 50 zitten.
En daar zijn op diverse servers al hele goede ideeën voor opgegeven.
Skelril ik weet dat jij alleen maar de info kan door geven aan BB en niet meer dan dat.
Maar misschien mag je wel wat meer met je vuist op tafel slaan om het punt duidelijk over te laten komen bij die BBers dat er wat gedaan moet gaan worden.
Omdat de meningen in de hulpchat verdeeld zijn hier maar vragen:
als ik mijn epische houtopslag afbreek om te verplaatsen, kan die dan nog alles wat die voor die tijd kon ? Ik heb nl alles geinvesteerd in dat ding wat gevraagd werd, dus dat is nogal wat en heb geen zin dat kwijt te raken.
Natuurlijk behoud je alle productie rechten.
bij de tweede zat alles erbij
Hallo,
in het ontwikkelaarsdagboek van 10/2013 (ja een oude) staat een gildebank.
forum.thesettlersonline.nl/threads/17431-Ontwikkelaarsdagboek-nieuwe-epische-gebouwen-gildebank-amp-mail-systeem-verbeteringen (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/17431-Ontwikkelaarsdagboek-nieuwe-epische-gebouwen-gildebank-amp-mail-systeem-verbeteringen)
Heeft iemand een idee waarom deze er nooit is gekomen?
Dit was toch een officiële aankondiging en de rest is wel toegevoegd.
Vele gildeleden hebben overschotten aan grondstoffen die ze maar in hun ster blijven droppen, maar op deze manier zouden ze deze wel kunnen afstaan en kunnen de andere gildeleden ze oppikken wanneer ze deze nodig hebben.
Groetjes
bresan
is op test geweest, was heel belastend voor de server technisch blijkbaar een brug te ver toen, maar ik hoop ook dat deze er ook nog steeds komt want het was een heel mooi idee
maar niet alle ideeen zijn haalbaar, kijk maar maiilsysteem, dat staat nog steeds niet op punt
het knopje verlopen berichten heeft geen functie momenteel
je kan niet sorteren op naam of onderwerp
wat ik ik los daarvan ook graag zou zien in mailsysteem is een optie om verwijder alle berichten van dit of dat onderwerp (bvb strijdverslagen, bufberichten)
Jammer dat het terug werd afgeschaft.
misschien tijd dat ze het eens van onder het stof halen.
Powered by vBulletin™ Version 4.0.4 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.