Bekijk Volledige Versie : Ontwikkelaarsdagboek: Meer ruimte op je eiland
BB_Skelril
04-10-13, 16:34
http://static.cdn.ubi.com/0034/archive/Forum_int/Pictures/devsdiary_header.png (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/17345)
Plaats hier je reacties over het laatste ontwikkelaarsdagboek. Hou het netjes, geen vingers wijzen etc. Bugs/problemen behoren in het daarvoor aangewezen forum te worden gepost.
Goed Idee,ik stem voor..
Grt, Snorro
klinkt goed, een extra werker er bij, met buskruit de rotsen e.d. opblazen.
I https://lh6.googleusercontent.com/-0e8CTIS6Gtk/UGmkO6slNhI/AAAAAAAAD_A/1D_qYmX0Zyc/s14/heart-active.png ontploffingen!
Jeeej, eindelijk ruimte op het eiland:)
Held Skelril verdiend weer een mooie nieuwe avatar :D
Suikermuis
04-10-13, 17:25
+1
Als ik er dan maar niet achter kom dat als de bergen weg zijn ik geen mijnen meer kan maken.....
hoezo Held Skelril? volgens mij doet BB dit en vertaald Skelril het alleen.
oja terug on topic, als het niet te duur word! En er komt een mega happy hour achteraan, dan roep ik jippie:-)
Leuk idee!
Het komt me bekend voor (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/17246-Nieuw-gebied-ondergronds). Ik heb een helderziende blik! Al was mijn idee om ondergronds dingen op te gaan blazen, maar op het eiland kan het natuurlijk ook gewoon.
hoi is wel een toppie spel de nieuwe avontuur hoor
in vind de de ander ding ok wel leuk hoor wat je moet op zoek op je eiland
gr linda
Ik zeg doen! En misschien kan er ook de optie worden toegevoegd om hier en daar permanent een boom weg te halen?
je zou bijvoorbeeld ook met dijkjes, molentjes aan de zijkant van je eiland polders kunnen maken, dan kan iedereen zijn eiland uitbreiden naar wens :-)
Ook zijn berghutten en boomhutten een leuk idee om ruimte te besparen.
Succes ermee, ik denk dat met name het polderen een leuke NL bijdrage aan het spel kan zijn, de berg en boomhutten zijn grafisch leuk te maken.
groet Westmalle
Alledagenvrij
04-10-13, 17:59
WooHoo :P toppertje en alvast bedankt beste settlers makers :P hier worden we blij van :D:D
Roodstaart
04-10-13, 18:06
En hoeveel extra bouw-plaatsen gaat dit uiteindelijk maximaal opleveren?!
hoezo Held Skelril? volgens mij doet BB dit en vertaald Skelril het alleen.
Omdat Skelril de enige is van BB die ik ken :D Maar jij blijft ook altijd mijn held hoor Jane https://lh6.googleusercontent.com/-0e8CTIS6Gtk/UGmkO6slNhI/AAAAAAAAD_A/1D_qYmX0Zyc/s14/heart-active.pnghttps://lh6.googleusercontent.com/-0e8CTIS6Gtk/UGmkO6slNhI/AAAAAAAAD_A/1D_qYmX0Zyc/s14/heart-active.pnghttps://lh6.googleusercontent.com/-0e8CTIS6Gtk/UGmkO6slNhI/AAAAAAAAD_A/1D_qYmX0Zyc/s14/heart-active.pnghttps://lh6.googleusercontent.com/-0e8CTIS6Gtk/UGmkO6slNhI/AAAAAAAAD_A/1D_qYmX0Zyc/s14/heart-active.png
anoniem107
04-10-13, 18:29
ze moeten wat bonen in die bergen stoppen .........
Ik zou zeggen waarschijnlijk doen, maar niet ten kosten van onze fijne mijnen.
Maar zoals zijn voorganger hoeveel ruimte zou dit moeten gaan opleveren?
Kosten?????
Ik zou meer heil zien in het polder idee, want das meer nederlands en het is onnodig ruimte verlies in mijn ogen.
Ik wacht in spanning af!!!
Groeten, King of Dam.
Hollander2013
04-10-13, 19:06
Wat ik nog graag zou zien is dat ook plekken waar bomen hebben gestaan vrijgemaakt kunnen worden voor extra ruimte!
anoniem107
04-10-13, 19:06
ik ben voor een 2de eiland erbij....
Brother_Jan
04-10-13, 19:26
Misschien een avonturen opdracht om een extra eiland te veroveren waar je op kan bouwen. En de optie boten bouw zodat je kan varen van je hoofd-eiland naar je 2de eiland om spullen te vervoeren voor bouw en grondstoffen
Smorrebrod
04-10-13, 19:54
Ik zou eerst eens wat meer werk maken van de wegen op het eiland. Wegen bouwen zou grondstoffen moeten kosten, maar het voordeel zou moeten zijn dat transporttijden van werkplaatsen naar opslag/afzetting verkort worden. Op die manier wordt het van belang om je wegen zo strategisch mogelijk aan te leggen.
anoniem107
04-10-13, 19:55
ja idd ik heb al wegen dus dat scheelt weer :P
Bloemenkind
04-10-13, 20:04
Mogen we ze zelf ook weghakken, om bijv graniet te kunnen produceren???
Schobbejak77
04-10-13, 20:09
TOP idee, ben benieuwd!
FlorisV1967
04-10-13, 20:46
Leuk idee. Maar er zijn nog meer mogelijkheden.. Dijken aanleggen en water weg pompen of bruggen bouwen naar de eilandjes? Heb er nu al zin in!
Goed bezig... binnen nu en 2 weken geimplementeerd? XD
Wat ik nog graag zou zien is dat ook plekken waar bomen hebben gestaan vrijgemaakt kunnen worden voor extra ruimte!
Inderdaad, sommige bomen staan hinderlijk in de weg of niet logisch en verpesten zo veel, deze enkele boompjes bij een ander groepje bouwen scharen zou al een hele vooruitgang zijn. Als zijn het er een paar die even wat opschuiven dan win je zo 4 a 5 plekken :P
Mogen we ze zelf ook weghakken, om bijv graniet te kunnen produceren???
Graniet vergaren door rotsen te slopen lijkt mij ook een super idee, wellicht kopen van dynamiet oid en dan na explosie graniet als beloning ;)
misschien komt die salpeter/buskruit nog wel van pas hier.
dat spul zit alleen stop op te vangen in me pakhuis...
ben benieuwd! en meer ruimte is altijd goed :D meer huizen!!
L0rdSkywalker
04-10-13, 22:14
dat klinkt goed :)
Vrees dat het niet zo heel veel ruimte gaat opleveren, ervan uitgaande dat de rotsen waar een mijn in zit niet opgeblazen kunnen worden. Een optie om die vreselijke graspolletjes te verwijderen die altijd in de weg staan wanneer je een leuk blokje farms/silo's/pakhuis/tarweveld wil bouwen zou ook errug handig zijn trouwens.
Idd ben hier sowieso voor. Ik denk als deze uitbreiding er ook uiteingelijk een mogelijkheid komt om je eiland nog verder te constumizen. Zoals velen al gezegd hebben bomen en gras pollen te verwijderen, om dat weer verder uit te breiden ben ik er ook voor dat je je bomen in de vorm van een decoratie item dan weer ergens anders terug kan plaatsen zodat je van top tot teen je eiland kan aanpassen en opleuken. Ben er ook voor om iedere decoratie die te vinden is in ieder avontuur te kunnen kopen met edels en of te verdienen van avonturen misschien zelfs een nieuwe slot aan loot toevoegen.... maar dwaal nu af :P
leuk, iedere keer nieuwe dingen, verzamelvoorwerpen zoeken/vinden, premium, bergen opblazen, gildewinkel/missies, ballonnen evenement, sprookjesavonturen, wetenschapsysteem, etc... maar hoe zit dat eigenlijk met dat PvP dat een jaar geleden al op de planning stond om ingevoerd te worden??? daar horen we nix meer van... is BB te druk met het bedenken van andere/nieuwe dingen die ze ook weer half door kunnen voeren??? (ja, ik noem het half door voeren, stermunten, maar je kunt er nog nix mee, wetenschapsysteem wordt in ettapes ingevoerd (gaat een jaar overheen), ballonnen evenement is niet over nagedacht, gildemunten kun je 1 ding van kopen en voor de rest rotzooi, etc...)
(het zijn/waren allemaal goede ideeën, maar (bijna) allemaal half/slecht door gevoerd... erg jammer, veel gemiste kansen!!!)
ik zeg niet dat dit geen goed idee is, maar het is iedere keer hetzelfde liedje: ze maken ons blij met een dode mus...
eerst zien, dan geloven...
doe gewoon eens een keer een ding goed en begin dan pas aan het volgende project!!!
liever één echt goede uitbreiding (zoals bijvoorbeeld de sprookjes avonturen, dat was gewoon goed!) dan al die halve flauwekul...
het is verder wel een goed idee, daar niet van...
Puik plan, maar idd die bomen en pollen, grrr en t zou ook wel fijn zijn als je je level 4 en 5 pakhuizen kan verplaatsen !!
Weet je wel wat dat kost om die af te breken en weer opnieuw op te bouwen ??
Ja, dat weten jullie :(
En dat pvp hoeft van mij helemaal niet, daar zijn genoeg andere spellen voor, gewoon lekker rustig aan :)
thomas19692012
05-10-13, 07:13
kan ik teminsten de 15 nieuwe bouwvergunningen kopen om er gebouwen op eiland te zetten zit nu vol
TEMPLARRED
05-10-13, 07:58
Eindelijk meer plek op mijn eiland!
komen er nieuwe afzettingsplaatsen vrij/bij??
als een deel verwijderd is van je bergketen (mits wat nadenken) zijn er een nieuwe bereikbare plaatsen voor de geologen en eventuele bouwwerken
msschn kan hier iets mee gedaan worden ... bv extra kool afzetting of dergelijke ..
msschn sugestie voor een nieuwe grondstofmijn (bv salpeter/titanium)
kronkeldonkel
05-10-13, 12:07
hallo
Kun je niet het eiland groter maken door bv door land arbeiders te creeren?
Eindelijk meer ruimte op mijn overvol eiland !
Waarom niet de mogelijkheid om stukken water in te polderen? Gewoon omdat wij Nederlanders zijn :cool:
Waarom niet de mogelijkheid om stukken water in te polderen? Gewoon omdat wij Nederlanders zijn :cool:
Je kan natuurlijk ook een mini-stad-op-palen bouwen, midden op je eiland:p
meer ruimte is tof maar je gaat er weinig aan hebben als je niet meer bouwvergunningen kan kopen.
dus hoe zit het daar mee dan ?
Bongodederde
05-10-13, 19:54
Mooi, maak van de eilanden in het midden ....vastland daar win je al ruimte door succes. :)
Sir-Quiberon
05-10-13, 22:53
Is het dan ook mogelijk bomen te verwijderen
goldisheavy
05-10-13, 23:22
Wat extra ruimte is nooit weg, prima idee
Helemaal blij:)
bouwvergunningen kan ik nog 9 kopen en eiland staat nu vol, dus laat maar komen die ruimte.
nientjuh25
06-10-13, 13:07
ik vind dat polderen idee ook wel wat hebben! extra ruimte is altijd fijn. en wat extra mogelijkheden om de zeldzame grondstoffen te vinden zou ook leuk zijn!
een groter eiland biedt meer uitdaging, ben ik van mening.
ik vind dat polderen idee ook wel wat hebben! extra ruimte is altijd fijn. en wat extra mogelijkheden om de zeldzame grondstoffen te vinden zou ook leuk zijn!
een groter eiland biedt meer uitdaging, ben ik van mening.
Een groter eiland biedt juist minder uitdaging:p
Hoef je een stuk minder te passen en te meten.
Een groter eiland biedt juist minder uitdaging:p
Hoef je een stuk minder te passen en te meten.
ben het helemaal met jou eens!!!
de meeste mensen zijn hier echter blind voor...
geef iedereen 10 eilanden, dan kunnen ze bouwen/produceren wat ze willen, dan kun je handel ook afschaffen, want dan heeft toch iedereen overvloed en dan is iedereen na max een maand uitgespeeld want dan is het alleen nog maar puur grinden om "meer" te krijgen (wat overigens geen enkel nut dient)...
iedereen wil alleen maar meer en meer, maar het neemt gewoon de uitdaging weg... er zijn echter genoeg mensen die een spel toch maar een maandje of 2 willen spelen en dan een nieuw/volgend spel willen doen...
Hendrikus59
07-10-13, 08:03
Altijd welkom, meer ruimte.
Wat rotsen weg kan geen kwaad.
komt er dan ook de mogelijkheid dat je de edelstenenput kan verplaatsen? Het is toch raar dat je veel geld uitgeeft om een put te kopen, dat je hem daarna niet kan verplaatsen? Meer grond is altijd top.
Bertolucci
07-10-13, 15:16
hm ik weet wel een bergje of 2 die irritant in de weg staan voor mooi akkerbouwproject.
Echter een boomstronk opgraven zou soms nog veel nuttiger zijn in het nuttig maken van je reeds beschikbare land.
Nelleke199
08-10-13, 07:13
Ik zou graag zien dat wij zelf kunnen bepalen waar de bosbeheerder bomen plant en wij ook de houthakker dan gericht op pad kunnen sturen om ze te kappen, zoals dat vroeger in Settlers altijd mogelijk was. Dat zou pas veel extra bouwruimte opleveren. De groenvoorziening is wel erg overdadig nu.
hm ik weet wel een bergje of 2 die irritant in de weg staan voor mooi akkerbouwproject.
Echter een boomstronk opgraven zou soms nog veel nuttiger zijn in het nuttig maken van je reeds beschikbare land.
De boomstronken moet je bijplanten. Als die die allemaal weghaald, kun je geen bomen meer hakken. Dus geen hout meer...
De boomstronken moet je bijplanten. Als die die allemaal weghaald, kun je geen bomen meer hakken. Dus geen hout meer...
prima, waar moet ik tekenen??? :)
Net 1 1/2 uur op de testserver doorgebracht, veel lag op de server, het idee van rotsen opblazen is mooi uitgewerkt maar om nu eens lekker een paar tarwevelden met boerderijen en silo's te kunnen plaatsen, nee, hooguit wat adelhuizen en/of losse gebouwen, die boomstronken opblazen is een veel beter idee :)
En als het voor puin - 225 edels, rotsen - 340 edels en bergen - 450 edels per keer gaat kosten is het niet weggelegd voor jan met de pet
Net pas door gekomen op de testserver.
Meteen even gekeken naar dat rotsen verwijderen.
Ik kan maar 1 ding zeggen BB schaam je diep als jullie deze prijzen gaan hanteren om wat ruimte te kunnen maken.
Dit is weer alleen weggelegd voor de betalende speler ik vind dat je deze figuren moet kunnen aanschaffen in je Herberg net als je generaal, verkenner en geoloog voor goudmunten ipv edelstenen.
Zoals jullie mods ons er steeds op wijzen in diverse chats en op het forum dat dit een PEGI 7 spel is dan moet het voor die categorie ook haalbaar blijven om deze zaken te kunnen aanschaffen.
Het opblazen van alle verwijderbare rotsen kost, als de prijzen van de test zo blijven, 13k aan edelstenen oftewel een dikke 60 euri.
Het opblazen van alle verwijderbare rotsen kost, als de prijzen van de test zo blijven, 13k aan edelstenen oftewel een dikke 60 euri.
Stel je zou het doen van de edelstenen die je van BB krijgt elke week.
13000:100 per week =130 weken
Dit is meer dan 2 jaar is ook echt weer een motivatie om het niet te doen
Zoals ik al eerder zei BB jullie moeten je schamen.
Ik zou bijna een oproep doen aan iedereen om dit keer deze verandering die BB invoert links te laten liggen en er niet aan mee te doen.
ik speel niet op de test server, dus ik weet niet precies hoe het werkt...
maar ook ik ben een niet betalende speler, maar ik vind het goed dat wel betalende spelers de mogelijkheid hebben/krijgen! misschien is het (te) duur, maar de mogelijkheid bieden is nooit verkeerd!!!
ik snap persoonlijk ook niet dat hier over geklaagd word en al die waardeloze updates vinden jullie fantastisch... BB denkt nou eenmaal niet na en doet gewoon maar wat... ze doen alles maar half zonder er over na te denken (behalve sprookjes avonturen, dat was wel prima!), maar ze komen wel elke keer met iets nieuws en jullie vinden het elke keer allemaal fantastisch terwijl ze maar half doorgevoerd worden en dan komt er iets fatsoenlijks (voor betalende spelers) en dan is het op eens slecht omdat je er voor moet betalen...
ik betaal niet voor het spel en dat zal ik ook niet gaan doen, maar ik vind het een goede/faire deal zoals ik het hier lees....
BB_Skelril
09-10-13, 05:22
Houd er rekening mee dat dit ontwikkelaarsdagboek verwijst naar de huidige status van de functie en dat de definitieve versie kan afwijken van dit ontwikkelaarsdagboek.Bovenstaande quote uit het ontwikkelaarsdagboek geldt ook voor de testserver. De testserver is er voor om een functie te testen en om feedback te verzamelen. Het kan dus zijn dat de uiteindelijke uitvoering afwijkt van wat nu op de testserver te vinden is. Ik wil jullie dan ook vragen om geen conclusies te trekken totdat er een uiteindelijke versie is.
BB_Skelril
Bovenstaande quote uit het ontwikkelaarsdagboek geldt ook voor de testserver. De testserver is er voor om een functie te testen en om feedback te verzamelen. Het kan dus zijn dat de uiteindelijke uitvoering afwijkt van wat nu op de testserver te vinden is. Ik wil jullie dan ook vragen om geen conclusies te trekken totdat er een uiteindelijke versie is.
BB_Skelril
Maar de definitieve versie wijkt nooit af van de testversie ;-)
ik speel niet op de test server, dus ik weet niet precies hoe het werkt...
maar ook ik ben een niet betalende speler, maar ik vind het goed dat wel betalende spelers de mogelijkheid hebben/krijgen! misschien is het (te) duur, maar de mogelijkheid bieden is nooit verkeerd!!!
ik snap persoonlijk ook niet dat hier over geklaagd word en al die waardeloze updates vinden jullie fantastisch... BB denkt nou eenmaal niet na en doet gewoon maar wat... ze doen alles maar half zonder er over na te denken (behalve sprookjes avonturen, dat was wel prima!), maar ze komen wel elke keer met iets nieuws en jullie vinden het elke keer allemaal fantastisch terwijl ze maar half doorgevoerd worden en dan komt er iets fatsoenlijks (voor betalende spelers) en dan is het op eens slecht omdat je er voor moet betalen...
ik betaal niet voor het spel en dat zal ik ook niet gaan doen, maar ik vind het een goede/faire deal zoals ik het hier lees....
Ik klaag over elke waardeloze update of verandering ;-)
Maar de definitieve versie wijkt nooit af van de testversie ;-)
mee eens! het wordt wel getest, maar aanpassingen worden nooit gemaakt...
(ik kan me niet één keer herinneren dat de versie van de testserver na te zijn "getest" nog is aangepast!)
dat is allemaal goed en wel ,zouden eens niet beter nieuwe vergunningen krijgen als we gebouwen willen bij zetten op ons eiland ;-)
dat is allemaal goed en wel ,zouden eens niet beter nieuwe vergunningen krijgen als we gebouwen willen bij zetten op ons eiland ;-)
als je dagelijks inlogt heb je iedere 7 weken 10 nieuwe vergunningen..
Elke week kun je 1 gratis adelijk huisje krijgen.
Breek je gebouwde huizen af en plaats dit adelijk huisje uit de winkel, deze kost geen vergunning.
Gemakkelijke manier om veel vergunningen te besparen.
met bonenplantjes kun je ook vergunningen kopen in de shop, dat kost je zelfs geen edelsteentjes ;)
of je koopt een "prachtig huis" voor bonen en vervangt een aantal adellijke huisjes...
nou dat zou leuk zijn hoor, maar leuker is als je een haven kunt bouwen en boten dat is wat pas vet cool hibbie jibbie is.
Nelleke199
12-10-13, 13:40
Die haven zie ik wel zitten, want dan kunnen ze als beloning voor het bouwen daarvan gelijk de reistijd van de manschappen halveren :o)
Overigens ben ik nog steeds van mening dat die reistijd al zou moeten verminderen wanneer je premium gebruikt.
Hetzelfde moet dan gelden voor wachttijden in het spel.
over premium gesproken... ik blijf het waardeloos vinden dat boosts bij anderen 10% langer duren... de boosts bij de persoon met premium zouden 10% langer moeten duren en niet andersom!!!
Is toch geweldig geregeld zo?
Jij betaalt om anderen 'gelukkig' te maken :p
Is toch geweldig geregeld zo?
Jij betaalt om anderen 'gelukkig' te maken :p
ja, precies, dat is toch te onnozel voor woorden...
gewoon weer helemaal niet over nagedacht...
Waarom niet gewoon voor beide dan? :D
leuk bedacht, maar waar blijft die PvP, of nieuws over PvP?
ben al aan een andere browsergame begonnen omdat er niet echt een uitdaging meer is met TSO nu :(
leuk bedacht, maar waar blijft die PvP, of nieuws over PvP?
ben al aan een andere browsergame begonnen omdat er niet echt een uitdaging meer is met TSO nu :(
hoezo??? houden ze jou niet up to date??? ze hadden toch al gemeld dat ze de geplande termijn van januari 2013 niet zouden halen om PvP te implementeren... meer nieuws is er nog niet, dus als je dat al wist dan heb je het laatste nieuws al gehoord :)
en nou stil zijn, anders kunnen we dit onderwerp niet doodzwijgen!
adrian792012
18-10-13, 06:21
Goed plan, scheelt enorm veel ruimte.
PvP bestaat stiekem al :)
http://forum.thesettlersonline.nl/threads/17227-PvP-Settlers-bestaat-al?highlight=bestaat
jaaaa! eindelijk! eh kan er dan ook een boomstronken trekker bij komen?
kan dat mooi in recycels :)
richard2424
27-10-13, 13:36
klinkt goed en een werkplaats met pikhouwelen die gemaakt worden van hardhout en metaal
dan hoop ik wel dat ze het verplaatsen van gebouwen wat goedkoper gaan maken. Met lvl 5 gebouwen is het niet haalbaar hoeveel munten dat kost
JeneverRidder
06-11-13, 04:44
Ok dit klinkt wel leuk, mischien kunnen jullie ook gelijk zorgen dat we struiken kunnen herplaatsen!
en als je dan toch bezig bent dat je meer dan 25 eenheden per keer kunt trainen (/produceren in proviand)...
en doe dan ook maar gelijk een onuitputtelijke goudmijn, voor 2000 muntjes of zo.
als je dan toch bezig bent.... :p
Is er al iets bekend over wanneer het mogelijk wordt rotsen op te blazen?
TEMPLARRED
11-12-13, 10:09
Wanneer gaan we meer ruimte kunnen maken?
Is op een laag pitje gezet.
Is vermeld geworden op test-server... blijkbaar liggen de prio's nu even elders.
Ook die Epische gebouwen, zoals gilde-bank en die alles-in-1 produktie gebouwen zijn ff uit de planning.
Is op een laag pitje gezet.
Is vermeld geworden op test-server... blijkbaar liggen de prio's nu even elders.
Ook die Epische gebouwen, zoals gilde-bank en die alles-in-1 produktie gebouwen zijn ff uit de planning.
net zoals pvp voor eind 2012 gepland stond??? :)
thomas19692012
20-12-13, 18:31
ja leuk zijn heb nu al 30 bouwvergunningen over
eh21021981
21-12-13, 18:58
Daar zit je dan met je 35.000 titanium blokken en 25.000 staal, vooruitlopend op het multifunctionele veel te veel plaats innemende gebouw... waardeloos dus voor dit moment :)
Albertuske
20-04-14, 12:22
prima!!
prima!!
lol...
je reageert op een post van begin oktober 2013, van 7 maanden geleden...
en zoals je al gelezen had is dit uitgesteld, waarschijnlijk net zoals dat PvP voor eind 2012 gepland stond, dus verheug je er maar niet al te veel op, dit kan nog jaren duren...
leuk hoor, vind het niet zo interessant eerlijk gezegd. ik zie liever wat eerder dan paar dagen voor een event wat meer info over dat event. bijv. 2 weken van tevoren .... lijkt me toch wat redelijker dan nu het geval is ....
bovendien is op Engelse server steeds ruim 2 weken voor het event al info bekend .... hoe komt het dat het op NL-server steeds op allerlaatste moment de info komt??
KarelvanAnjou
07-06-14, 14:49
De info moet nog door Google Translate gehaald worden?
Kunnen jullie (BB) misschien een tweede eiland erbij maken (groter dan huidige) waar we meer kunnen ontdekken, bouwen, produceren... etc etc... Dit zou mijns inziens het spel spannender maken en leuker... suggesties welkom
Hendrikus59
01-08-14, 04:46
Ja , ik vind dit leuk.
Graag meer ruimte op eiland.
ik wil een hollandse baggeraar kan mooi delen van het water inpolderen
Als BB nu eens bij zich zelf af kijkt bij het "anno online" spel
Tot level 60.
Meerdere eilanden.
Zorgen dat je bevolking genoeg te eten, drinken, kleding en ander zaken hebben.
Ik was er begonnen omdat ik hier een spel ban had en nu nog steeds de chat ban heb roflol
Ben nu bijna lvl 15 en er is nog veel te ontdekken maar mijn eerste indruk is dat dat toch wat beter in elkaar zit.
Als ze de gebouwen omgewisseld voor TSO gebouwen dan had TSO denk ik al een stuk beter gelopen.
Hadden ze niet opnieuw het wiel hoeven uitvinden ;-)
Het meer eilanden systeem toepassen zoals dat in Anno gebruikt wordt zou inderdaad zoals edski al zegt wel eens een briljante oplossing kunnen zijn om het ruimte probleem op te lossen, je zou dan ook gebruik kunnen gaan maken van verschillende grondstoffen per eiland :-)
ruimte maken?? whaaaaaa dat was 2012 al geloof ik denken jullie nou echt....
Bertolucci
13-02-15, 16:52
Zo deze dan maar gebruiken voor het ontwikkelaarsdagboek dat ondertekend is met veel plezier met testen.
Ook in dit ontwikkelaarsdagboek mogen er wel weer enkele linkjes bij:
Een reactietopic op de juiste plek (of deze natuurlijk)
Een link naar tsotesting.com
Ik ben heel erg benieuwd wat er nu op test draait, al een week of wat niet meer daar geweest ;)
Ow ik zie dat de kleine sloper uit de drieling gehaald is en dat het nog steeds tellen is welke sloopploeg je waar gebruikt.
De extra sets bouwvergunningen zijn leuk, maar niet nodig denk ik om het terrein te vullen.
De mensen die de ruimte nodig hebben hebben dat vanwege alle extra gebouwen uit events, winkel en handel die bv vrij zijn.
2013: Idee uitgelegd.
*tientallen positieve reactes*
2015: Idee nog steeds niet uitgevoerd.
Anton220558
20-05-18, 11:29
gezien het ruimtetekort op mijn eiland, vraag ik mij iets af.
Wanneer is de kruitkenner te koop voor edelstenen of anders, zoals eerder aangegeven?
er zijn te weinig sloopploegen beschikbaar om alle bergen te vernietigen.
Hoe kom ik aan meer sloopploegen?
Ton
Ruimtetekort? Ik verbaas me al jaren over de overvolle eilanden die ik bij veel spelers zie. Ik heb nog steeds ruimte over. En dus laat ik nog maar wat huizen staan, want ik heb ook veel te veel bevolking. Dan heb ik ook nog heel veel decoratie staan.
Als je plaatgebrek hebt, breek je iets af. Gebouwen hoeven niet eeuwig te blijven staan. Zeker niet de gebouwen waar je nooit meer iets van nodig hebt.
Huizen kan je ook updaten (Wonderbaarlijke woningen zijn een prima vervanger voor die veel te grote huizen van 15k bonen).