Bekijk Volledige Versie : collecties
ff vraagje hé
WIE IS HET AL ZAT? om te zoeken naar die rommel? :mad:
ik wel, op de test keek ik er niet eens naar.
3 voorwerpen gevonden tot zover, ok ik doe niet eens me best :P maar ook helemaal geen zin in deze rommel.
vond die paas avonturen al erg genoeg...
wittenagel
02-10-13, 08:45
Wat ik destijds op test had begrepen was dat ze niet allemaal op je eiland waren. Ze komen af en toe tevoorschijn. Ik heb er al 6 gevonden dus zo moeilijk is het niet.
Wel leuk zo :)
Ik denk er nog ff over na wat ik er nou van vind.
Mij is niet duidelijk of ALLE van de 11 voorwerpen die ik moet vinden, ook op dit moment al te vinden zijn. Ik zit nu op 7/11, maar kan me niet voorstellen dat ik 4 van die dingen mis nadat ik de kaart al een paar keer helemaal heb uitgeplozen.
Daarnaast .... ik ruik de volgende bug al .... maar hoop dat ik het mis heb.
Enne ... als je het zat bent ... dan kijk je er toch niet naar (net zoals op de testserver) ... lijkt me goeie oplossing :-)
ff vraagje hé
ik :)
ff vraagje hé
ik wel, op de test keek ik er niet eens naar.
3 voorwerpen gevonden tot zover, ok ik doe niet eens me best :P maar ook helemaal geen zin in deze rommel.
vond die paas avonturen al erg genoeg...
+1!
ik speel niet op de test server, dus dit was voor mij de eerste keer...
na 3 voorwerpen gevonden te hebben heb ik het al opgegeven... toen zijn er wat gildegenoten langsgekomen en die hebben de overige 8 (van de in totaal 11) voorwerpen gevonden, dus ik heb ze nou wel allemaal, maar ik ben er al helemaal klaar mee eigenlijk (letterlijk en figuurlijk)...
die paas avonturen vond ik overigens niet zo erg, want die dingen stonden elke keer op dezelfde plek, dus was het ff een guide er bij pakken en die dingetjes aan klikken... maar op zich is ook dit niet mijn hobby...
spider130853
02-10-13, 10:13
't spel gaat terug naar 't niveau "geschikt voor peuters tot 5 Jaar"
misschien een leukigheidje om te weten, de collecties zijn verhandelbaar, dus wie ze niet wil zoeken kan ze altijd kopen, en degenen die wel zoekt kan ze verkopen,
zo komt er wel balans in het nieuwe gebeuren
spider130853
02-10-13, 14:34
oh ok, das mooi, leren de peuters onder ons ook nog handelen...
das mooi meegenomen.
ik heb de missies kunnen afronden... leuk extra 60 gems.
wat munten.
200 tarwe afz erbij, ik ben er klaar mee.
ik moet nu nog 1 ding vinden en heb 3x me eiland afgerond. en helemaal ingezoemd en niet te vinden..
ugh
BB_Skelril
02-10-13, 20:03
1) Klopt het dat niet ALLE collectibles in een keer op het eiland zijn geplaatst ?
TymyHier ben ik niet 100% zeker over maar voor zover ik weet zal je een nieuwe missie krijgen als je niet alle voorwerpen hebt gevonden.
2) Klopt het dat collectibles om de zoveel tijd op een andere locatie te vinden zijn omdat ze soms in rotsen en onder gebouwen zitten ?
TymyDe verzamelbare voorwerpen behoren niet achter/onder gebouwen of rotsen worden geplaatst, de voorwerpen zullen op een "vrije" plek te vinden zijn. Verder houd het systeem er ook rekening mee of iemand zijn/haar eiland al volledig heeft verovert of niet.
3) Klopt het dat de collectible op het avontuur SOMS te vinden is en dat er dus ook avonturen zijn waar deze NIET te vinden is ?
TymyElk avontuur heeft zijn eigen "loot table" toegewezen, meerdere avonturen kunnen deze loot table delen.
BB_Skelril
Ben er ook wel een beetje klaar mee.
8 keer met volledige zoom me eiland afgespeurd achter elk bosje en steen gekeken en maar tot 9/11 gekomen.
Nu moet ik wel zeggen dat ik zeer weinig "vrije" plekken heb :)
Bij de duistere priester wel wat ketels gevonden per toeval.
Ik had btw de ketels gevonden terwijl ik uitgenodigd was op het avontuur de duistere priesters.
Zeurpieten!
Niet leuk, blabla, peuterzooi, blabla...
Niemand verplicht je om te zoeken.
Mijn mening: leuke extra met de optie om aardige buffs te maken. Niks moet, alles mag!
Zeurpieten!
Niet leuk, blabla, peuterzooi, blabla...
Niemand verplicht je om te zoeken.
Mijn mening: leuke extra met de optie om aardige buffs te maken. Niks moet, alles mag!
het is irritant, omdat je elke keer als de verzamelvoorwerpen worden vernieuwd (3x daags???) dat nieuwe missie ding krijgt dat begint te knipperen... als ze dat weg zouden halen dan heb ik geen problemen met deze update, alhoewel het zoeken niet aan mij is besteed, maar als anderen er van genieten dan ga vooral je gang :)
genieten is veel gezegd:)
en de items komen elke 10 uur opnieuw, dus elke 10 uur 'nieuwe missie'.
Niet bepaald veel/vaak te noemen.
Maar of het nu noodzakelijk is om dat te vermelden, dat er nieuwe items liggen, tja:s
Bollekebeer
03-10-13, 06:53
Vraagje, bij het aanklikken van het gevonden voorwerp staat dat ie wordt verplaatst naar het pakhuis...... vervolgens kijk je in je pakhuis..? Geen idee waar die wordt opgeslagen, iemand van jullie een idee?
persoonlijk vind ik het zoeken niets..ik klik aan wat ik tegenkom bij het onderhoud..Er zijn ook mensen die het geweldig vinden het zoeken en dat is dan weer het mooie je kan het actief doen of je doet het niet actief. Iedereen kan kiezen wat hij/zij wil.
ik heb vandaag 4 gevonden van de 12 in een vogelvlucht. toen ik me eiland inspecteerde wat er allemaal is ingestort ect..
ach af en toe iets vinden op je eiland is wel grappig, maar zoeken doe ik niet^^
zolang er mensen vrolijk van worden dan is het prima!
persoonlijk zou ik een vinkvakje dat ik aan zou kunnen vinken zodat er geen nieuwe verzamelvoorwerpen/verzamelmissies meer verschijnen wel fijn vinden...
maar ja, zoals mijn oma altijd al zei: vroeger was alles beter ;)
Roodstaart
03-10-13, 17:15
Mij teveel werk om te zoeken tussen al die gebouwen; mocht ik wat zien dan klik ik wel.... maar zoeken.... *pas* :)
Ik ben het ook zat die rommel.
Het word meer een vind en zoek spel zo.
Nou daar heb ik wel andere spellen voor.
Ben het helemaal met Tootsie eens.
Ik ben het ook zat die rommel.
Het word meer een vind en zoek spel zo.
Nou ik vind het maar niks zo.
Ons gilde doet het gezamelijk:)
Kan er iemand iets niet vinden ( nog 1,2 of 3 te gaan) dan zitten er plots 2-8 man op je eiland te neuzen.
Ook een leuke manier van gilde-binding en vaak reuze gezellig, met al die flauwe kletspraat eromheen.
Daarbij kan je bij de 'kleinere' spelers meteen wat op of aanmerkingen geven op zijn/haar 'bouwstijl' ;)
Maar nogmaals, da's ieder voor zich.
Ja ik vindt het wel een leuke toevoeging, zo heb je wat te doen ook tussen de bedrijven door :)
Maar we worden wel een beetje voor de gek gehouden!
Met de Collectie-Missies, Het is moeilijk te bewijzen natuurlijk, maar ik ben er vrij zeker van dat er niet altijd zoveel voorwerpen aanwezig zijn als de missie "Beweerd".
Ik ben erg zeker van m'n Zoekskills en zover al 2x sterk de indruk gekregen dat er 1 te weinig stond :P
Nou is het ook zo dat "Blue Byte" dat ook helemaal niet beweerd dat dat het geval zou moeten zijn. Maar lijkt mij dat dat wel de bedoeling is van die hele missie en zo gaat ook het gerucht :P En het zou ook zo moeten zijn naar mijn mening, wel zo fijn dat je weet wanneer je klaar bent met zoeken. Verspil al genoeg van m'n leven met onnozel tijdverdrijf :P
Dusse... Fix it! (Ik wil gewoon wat zekerheid)
Maar anders dan dat, leuke toevoeging :)
Ik baal als een stekker van dat rare gezoek, echt niets aan. Heb je ze gevonden, is je volgende opdracht dat je er nog eens 12 moet vinden. Als dat zo door gaat stop ik er rap mee.
je krijgt ze ongeveer 2x daags die opdracht, maar is eigenlijk geen opdracht. is meer een manier van, hoeveel van die dingen staan op je eiland.
het is aan jouw om ze te vinden of niet. als je ze niet vind, krijg je toch weer nieuwe en de eerste paar zijn altijd makkelijk te vinden.
de rest laat je staat. later op de dag weer nieuw. pak je weer een paar en voor de rest de uhmm die ene vinger :P
Van mij mag het direct afgeschaft worden.Vind ze steeds op een na. Zoek ik me helemaal kleurenblind. Wat een ongelofelijke tijdverspilling. Als het spel bedoeld is voor kleuters moeten ze het zeggen, dan stop ik er mee. Ik speel al de verschillende versies vanaf de Amiga. Ik was er een ongelofelijke fan van, maar dat begint nu wel te tanen als we niet meer serieus genomen worden.
van mij mag het direct afgeschaft worden.vind ze steeds op een na. Zoek ik me helemaal kleurenblind. Wat een ongelofelijke tijdverspilling. Als het spel bedoeld is voor kleuters moeten ze het zeggen, dan stop ik er mee. Ik speel al de verschillende versies vanaf de amiga. Ik was er een ongelofelijke fan van, maar dat begint nu wel te tanen als we niet meer serieus genomen worden.
zoek dan niet!
Het is soms heel erg moeilijk dat zoeken.
Zitten wel leuke dingen tussen om er van te maken maar daar zijn er weer dingen heel erg schaars van.
Zoals eet kraampjes en vlaggen krijg ik amper.
En dan wordt het al moeilijk om er iets leuks van te maken.
Wat ik tegenkom klik ik aan maar ga niet de gehele dag zoeken.
Tussendoor vind ik niet erg.
Wat ik dan wel minder vind is dat de voorwerpen zo vreemd staan, dacht dat er gezegd werd dat het allemaal op "lege" plekken voorkwamen.
Nou dat is bij mij niet compleet het geval.
Soms kom je ze "toevallig" tegen door het scrollen/verschuiven van het beeld, als ik op een gebouw klik.
Dat ze dan in de "voordeur" staan en dus amper zichtbaar tot je er toevallig op klikt.
Gisteren had ik zelfs dat ik per ongeluk op een rots klikte en hij daar ruim voor de helft in zat en je hem dus zo absoluut niet zag.
Dus dat mag wat mij betreft best aangepast worden want daar klopt niks van in mijn ogen.
Tevens wordt er gezegd dat er rekening mee gehouden wordt of iemand het eiland vrij heeft van bandietenkampen.
Maar wordt hier mee bedoeld dat er totaal niks tussen de bandieten staat of wel tussen de bandieten als de sector verkent is ?
Want heb namelijk al gezien bij iemand die de sectoren nog niet allemaal vrij heeft, dat de voorwerpen er gewoon tussen staan.
Ben benieuwd of ik hier reactie op (kan) krijg(en).
zou leuk zijn als je de geoloog ernaar kon laten zoeken en dat ze dan wat groter zichtbaarder komen op je eiland.
BB heeft aandelen bij PEARL en daarom een zoek spelletje bedacht waarbij je als een idioot naar je scherm moet turen om sommige te vinden of zoals in een ander topic ook al vermeld werd dat sommige gewoon onzichtbaar zijn of achter een gebouw staan lol
Was beter geweest dat als je op volledige zoom de items een soort van gloed zouden krijgen zodat ze beter te vinden zijn.
gewoon je hele eiland verkleinen en scannen, paar minuten en je hebt ze
gewoon je hele eiland verkleinen en scannen, paar minuten en je hebt ze
en dan nog vind je ze niet allemaal.
vandaag maar weer eens een poging gewaagt. volledig ingezoemt. hele eiland miniscul afgezocht. en nog steeds 3 niet gevonden..
leuk hoor.
vanmiddag of vanaaf komen er weer nieuwe en doe weer als vanouds. wat ik zie klik ik op, maar zoeken doe ik niet
Matteüs 7:7
Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden.
Dat het ene verzamelitem makkelijker te vinden is dan een andere snap ik, maar dit gaat me toch wel een beetje ver:
Roodstaart
21-10-13, 18:09
Dat is voor de update met boten :) of voor de goed zwemmende settlers :)
Maar goede tip; wist niet dat dit mogelijk was!
na uren gezocht te hebben heb ik hem gevonden dankzij paul06, wist niet dat je een duikbril nodig had :-)