PDA

Bekijk Volledige Versie : Maximum van 25 --> 1000

Komancer
28-09-13, 06:18
Waarschijnlijk is dit al een keer voorgesteld, maar dan voor specifiek de militaire eenheden.
Omdat ik nog steeds niet snap dat hier vanuit BB niet aan gewerkt wordt of enige vorm van communicatie/terugkoppeling over is, vraag ik hierbij ik toch weer aandacht voor het volgende:

Het spel, is voor m.n. hogere niveau spelers die eiland vol gebouwd hebben en continue epische of de grotere avonturen doen,
meer een RSI veroorzakende spel aan het worden, door die 25 max beperking.
Visschotels, Boterhammen en Irma mandjes --> kan maar in max stack van 25.
Alle militaire eenheden kan maar in max stack van 25.
Refills, voor visplekken of jagers in max 2500.
Al het hierboven vermelde kost mega veel tik/klik werk en begint echt vervelend te worden.

Voorstel is om max aantal wat je kan aanmaken voor diverse buffs zoals visschotel, boterham en irma mandjes, op max 1000 zetten.
Er is nu toch een mogelijkheid om aantal (d.m.v slider en invoerveld) te kiezen als je naar iemand wilt sturen.
Dus qua logica moet het zeker kunnen. En volgens mij is het niet eens zoveel programmeerwerk.
Idem voor militaire eenheden. Soms moet ik 3000 R maken, is voor mij 120x stacks van 25R klikken nu.
Het zou beter zijn als ineens 1000R gemaakt kan worden.
Visvoer en muskus hertenguur, moeten met 25.000 tegelijk aangemaakt kunnen worden ipv 2500.

En ja, zoals ik al schreef, is dit waarschijnlijk al voorgesteld. Maar vraag jullie toch , je steun uit te brengen voor dit idee. Hoe meer steun hoe beter. Ik zie ook op de overige servers dat hier aandacht voor gevraagd wordt. Wat mij betreft moet BB eerst deze aanpassing doorvoeren alvorens ook maar enige vorm van nieuwe functionaliteiten toe te voegen.
BB_Skelril, als jij een toelichting hebt, graag , neem ons mee in de laatste status.
Want kan me niet voorstellen dat dit niet besproken is met BB development team!

Alledagenvrij
28-09-13, 06:38
Jaaaa ik ben voor, erg goed idee Komancer goed gedacht.

Qalem
28-09-13, 08:12
helemaal eens lijkt mij niet erg moeilijk om dit aan te paen

lelikedroak
28-09-13, 08:15
Ja ik ook voor

GEXTE
28-09-13, 10:07
natuurlijk voor...

Bucket
28-09-13, 14:44
Niet mee eens en ik zal uitleggen waarom:

Soms, heel soms loopt een round-block in het honderd, hoppekee vele kruisboogschutters, paarden en andere eenheden kwijt. Je kan dus pas weer verder gaan zodra je weer zo'n 250 van alles hebt. Maar stel nou dat we dankzij jouw schuifbar van 1000 moeten wachten totdat 1k rekruutjes eindelijk af zijn voordat je weer paarden en kruisboogeenheden mag maken... nee dank je.

ccdej2012
28-09-13, 15:10
Bucket daar heb je een punt... Misschien is dit wel de aanzet voor BB voor het ontwikkelen van een extra gebouw nl. een "super-barak" die wel een schuifbar van 100 of meer units heeft. Die super kan dan gebruikt worden voor het rekruteren van de benodigde troepen voor de echt grote avonturen, terwijl je met de normale barak snel kleine foutjes zoals een mislukt block kan herstellen

Poegel
28-09-13, 15:21

Soms, heel soms loopt een round-block in het honderd, hoppekee vele kruisboogschutters, paarden en andere eenheden kwijt. Je kan dus pas weer verder gaan zodra je weer zo'n 250 van alles hebt. Maar stel nou dat we dankzij jou schuifbar van 1000 moeten wachten totdat 1k rekruutjes eindelijk af zijn voordat je weer paarden en kruisboogeenheden mag maken... nee dank je.

Als BB slim is (dus let goed op! :) ) dan moet je gewoon kunnen annuleren tijdens het rekruteren. Dus als je op 12/25 zit en je annulerend, dan krijg je 12 rekruten en de grondstoffen voor 13 terug. Simpel!

Paul06
28-09-13, 17:03
De functie voor annuleren van ingestelde troepen bestaat al, dan zijn ze namelijk meteen klaar, deze is te vinden onder het blauwe edelsteentje bij de bovenste in de wachtrij. Wij je je wachtrij dus leeg hebben: klik eerst alles weg en voltooi de bovenste voor een paar edelstenen. Zo kan het m.i. ook blijven als de teller tot 1000 eenheden kan worden ingevoerd, dit is ook meteen extra vorm van mogelijke inkomsten voor BB.
Met andere woorden: het wordt weer iets meer strategisch: je moet nadenken over dingen als: doe ik riskante blocks en heb ik de kans dat ik daarbij troepen kwijtraak die ik direct moet herbouwen? Of kan ik de rekruten per 1000 aanzetten zonder problemen?
En mocht in zo'n geval je block toch fout gaan, dan is er de optie om het met edelstenen af te kopen (of eventueel een annuleerfunctie waarbij je 50, 66, of 75% van de grondstoffen terug krijgt).

feathers
28-09-13, 19:26
ik ben ook voor komancer

felenna
28-09-13, 19:29
ben ik idd ook wel voor Komancer al gaat het maar naar 100 of 200 1000 hoeft nog niet eens perse

GEXTE
29-09-13, 01:05

Soms, heel soms loopt een round-block in het honderd, hoppekee vele kruisboogschutters, paarden en andere eenheden kwijt. Je kan dus pas weer verder gaan zodra je weer zo'n 250 van alles hebt. Maar stel nou dat we dankzij jou schuifbar van 1000 moeten wachten totdat 1k rekruutjes eindelijk af zijn voordat je weer paarden en kruisboogeenheden mag maken... nee dank je.

niet mee eens en ik zal uitleggen waarom:

als dat schuifje tot 1000 gaat, dan wil dat niet zeggen dat jij verplicht 1000 per keer moet trainen!!! jij kunt dan gewoon nog steeds lekker 25 per keer trainen, alleen mensen die dat wel willen hebben de optie om er wel 1000 per keer te trainen!

TheDutchman
29-09-13, 13:00
mee eens 1000 zou mooi zijn, maar iedere verhoging die er wordt ingevoerd is mooi meegenomen

zeearend
29-09-13, 16:38
Zeker mee eens.

MrMark
30-09-13, 17:56
Goed punt. Als je de verliezen groot zijn, zoals bij een kleermaker avontuur is het zeker wel handig. 1000 R aanmaken is nu 40 x 25 schuiven. En helaas kost een kleermaker 2, 3 of 4x zoveel. (80,120 of 160x schuiven)
Dus ik zie ook heel erg graag de mogelijkheid om meer troepen aan te maken dan 25 per keer.

Als je minder wilt aanmaken kan dat nog steeds. je kan er ook voor kiezen om bijvoorbeeld 5 x 200 of 40 x 25 aan te maken omdat je aan het spelen bent en er rekening mee houdt dat je blocks verkeerd kunnen uitpakken.

gekewe
01-10-13, 02:34
Voor de zoveelste keer : IK BEN VOOR
Ik speel vanaf dec 2012 en sindsdien en waarschijnlijk ook al daarvoor, wordt er praktisch om gesmeekt :(
Waarom word er geen gehoor aan gegeven?

LadyGx
01-10-13, 12:06
Ik ben voor ik wordt gek van het klikken.. het zorgt ervoor dat ik geen zin heb om de barak aan te slingeren.

Maak er 1k per keer van

Qwerty
01-10-13, 15:43
Voor de zoveelste keer : OORVERDOVENDE STILTE vanuit BB.

Die oorverdovende stilte is tamelijk plaatselijk . Heb het even nagekeken, de laatste reaktie van Skelril op het forum was 24/9 en op 27/9 heeft hij een info-bericht geschreven.
Alpaca van uk heeft vandaag 2x gereageerd op een forumvraag en doet dat (bijna ) dagelijks.
Hetzelfde geldt voor Pandur van de duitse server.
Kan natuurlijk zijn dat onze Skelril ziek of op vakantie is...

BB_Skelril
01-10-13, 16:30
Deze suggestie is inmiddels doorgegeven aan de ontwikkelaars. Helaas heb ik nog geen verdere informatie of het ook daadwerkelijk in het spel zal worden geïmplementeerd en wanneer dit zou gebeuren. Wanneer er meer informatie is over dit onderwerp zal ik jullie op de hoogte stellen dmv. een aankondiging op het forum.

BB_Skelril

Komancer
01-10-13, 18:51
Deze suggestie is inmiddels doorgegeven aan de ontwikkelaars. Helaas heb ik nog geen verdere informatie of het ook daadwerkelijk in het spel zal worden geïmplementeerd en wanneer dit zou gebeuren. Wanneer er meer informatie is over dit onderwerp zal ik jullie op de hoogte stellen dmv. een aankondiging op het forum.

BB_Skelril

BB_Skelril, dank voor je toelichting. Zo weten we tenminste dat dit doorgegeven is aan development team en onder de aandacht is gebracht.

Nogmaals Thanks!

Rativo
01-10-13, 20:32
meld ook nog maar even dat het een top idee is.
heb bijna een rsi arm van dat klikken nu de troepen bij bosjes neergaan ;-)

GEXTE
02-10-13, 02:09
Kan natuurlijk zijn dat onze Skelril ziek of op vakantie is...

dat bestaat niet, schriftelijk in drievoud aanvragen!!! ;)

stranger
02-10-13, 09:12
het zou wel prettig zijn als dit werd doorgevoerd.
vanwege dat vele klikken, speel ik zo min mogelijk een avontuur om gezondheidsklachten te voorkomen.

Komancer
14-11-13, 20:14
het zou wel prettig zijn als dit werd doorgevoerd.
vanwege dat vele klikken, speel ik zo min mogelijk een avontuur om gezondheidsklachten te voorkomen.
idem!

Zvicinou
14-11-13, 21:32

Soms, heel soms loopt een round-block in het honderd, hoppekee vele kruisboogschutters, paarden en andere eenheden kwijt. Je kan dus pas weer verder gaan zodra je weer zo'n 250 van alles hebt. Maar stel nou dat we dankzij jouw schuifbar van 1000 moeten wachten totdat 1k rekruutjes eindelijk af zijn voordat je weer paarden en kruisboogeenheden mag maken... nee dank je.

dan blijf jij lekker schuiven tot 25 terwijl de rest doorschuift tot 1000.
en mocht ik een fout maken, ff een stinkert erop! en boem hij gaat 3x zo snel.

Ruwaard
15-11-13, 12:05
volledig mee eens, moet snel worden ingevoerd

Zvicinou
15-11-13, 19:12
tymy, jij heb zeker niet gekeken op de test?
dat nieuwe proviandhuis is niet goedkoop om te bouwen en die afzettingen e.d zijn ook een stuk duurder.
na een klein kort rekensommetje heb ik al besloten op dat 2de proviandhuis NIET te bouwen omdat de kosten te hoog zijn.
en alle andere dingen wat ik tot zover heb gezien helemaal niet waard is.

Poegel
15-11-13, 21:37
tymy, jij heb zeker niet gekeken op de test?
dat nieuwe proviandhuis is niet goedkoop om te bouwen en die afzettingen e.d zijn ook een stuk duurder.
na een klein kort rekensommetje heb ik al besloten op dat 2de proviandhuis NIET te bouwen omdat de kosten te hoog zijn.
en alle andere dingen wat ik tot zover heb gezien helemaal niet waard is.

2e proviand kost 3000 edelstenen als je deze zou moeten kopen (100 cadeau = 300 edelstenen). Klopt in verhouding met de recyclefabriek die rond de 900 edelstenen kost.
Ik ga een poging doen om de proviand te krijgen, maar vind de recycle iets handiger om te hebben.

Frisqy
16-11-13, 04:37
Weet niet waar die informatie die jullie hebben over proviandhuis 2 vandaan hebben gehaald maar als je alleen de beschrijving al leest maakt het totaal verschillende dingen dan de normale proviandhuis. Ook is je maximale grote van je stacks 25 en niet 100 of 250. Ook 1000 cadeautjes voor dat gebouw is veelste duur die nieuwe items die je kan maken zijn alles behalve interessant. Ik ga hem sowieso kopen dat ding voor cadeautjes aangezien ik zeker weet dat er in de toekomst wat interessants in komt en moet je weer bakken met edels gaan betalen.

GEXTE
16-11-13, 14:26
Weet niet waar die informatie die jullie hebben over proviandhuis 2 vandaan hebben gehaald maar als je alleen de beschrijving al leest maakt het totaal verschillende dingen dan de normale proviandhuis. Ook is je maximale grote van je stacks 25 en niet 100 of 250. Ook 1000 cadeautjes voor dat gebouw is veelste duur die nieuwe items die je kan maken zijn alles behalve interessant. Ik ga hem sowieso kopen dat ding voor cadeautjes aangezien ik zeker weet dat er in de toekomst wat interessants in komt en moet je weer bakken met edels gaan betalen.

dat er in de toekomst iets interessants in komt denk ik niet!
ik heb nog niet een keer gezien dat een gebouw aangepast werd! behalve het proviandhuis tijdens events...
ze zijn nog te beroerd om het schuifje van de barakken aan te passen!

als ze iets nieuws bedenken krijg je gewoon weer een nieuw gebouw, want je hebt toch ruimte genoeg...

Roodstaart
16-11-13, 19:32
Hmm... en waar zou ik dat ding moeten gaan plaatsen :)

GEXTE
16-11-13, 20:14
Hmm... en waar zou ik dat ding moeten gaan plaatsen :)

bevroren huisjes gewoon aan mij verkopen, dan heb jij weer plek ;)

totalnuts
20-11-13, 05:20

Goede reden om ze snacht's aan het werk te zetten
en wat mij betreft helemaal geen limiet 25/1000 gewoon net als het handel systeem na het aantal settlers wat je beschikbaar heb
dan kan je tenminste gewoon het gewenste aantal intikken, als je maar 250 van de 1000 wil maken schuif je jezelf nog de kolere met het huidige schuif gedoe.

Fartmaster
24-11-13, 17:54
Het systeem voor verkoop in het handelsvenster zou overgenomen kunnen worden: het maximum dat je kan produceren wordt bepaald door je voorraad. Kun je zowel schuiven (als je dat graag zou willen) als het gewenste aantal typen.

ghosttown6
24-11-13, 21:52
lees hier het 1 en ander over een 2e provianthuis . Maar naar mijn mening heb je dan meer aan een 2e barakken gebouw . niet alleen zou deze bv meer troepen kunnen produceren zoals eerder genoemd 1000 ipv 25 per keer . maar geeft ook de optie voor BB om nieuwe items toe te voegen zoals wachttorens of gepantserde cavelerie om maar eens iets te noemen.
beide vereisen dan wel dat je de boogschutters of gewone cavelerie al hebt getraind je geeft ze hiermee dus een extra upgrade

copycat
25-11-13, 01:36
en wat moet je met een wachttoren?
Je kan niet aangevallen worden, je kan alleen aanvallen :p

GEXTE
25-11-13, 01:57
en wat moet je met een wachttoren?
Je kan niet aangevallen worden, je kan alleen aanvallen :p

beetje domme vraag natuurlijk, de naam zegt het al: WACHTtoren :)
dan kun je dus wachten tot hij nuttig wordt (of je een ons weegt ;)) :P

copycat
25-11-13, 14:04
Ik ga voor dat ons dan :p