Bekijk Volledige Versie : [Feedback] Aankomende veranderingen
Dag allemaal,
Graag wil ik iedereen bedanken die het mogelijk heeft gemaakt om "Edelstenen voor vrienden" uit de winkel te krijgen... *sarcasme*
Maar ik vraag mij het volgende af: Zijn wij de dupe van de misbruik op de andere servers? Want ik hoor hier op onze server namelijk geen klachten over.
Vervolgens wil ik nog een tip geven aan BB:
wanneer we een technische oplossing hebben gevonden voor de oplichterij.
Lees het boek Designing for Interaction: Creating Smart Applications and Clever Devices nog maar eens even door :D
EDIT:
Ik zal een suggestie doen als oplossing van de oplichtingen:
Rechtsboven staan je edelstenen. Wanneer je erop klikt, kom je in de store. Hier kun je vanalles kopen, maar je kunt er ook voor kiezen om een pakketje samen te stellen. Als je dit hebt gedaan, dan komt dat pakketje (met je geselecteerde edelstenen) in je stermenu staan. Nu kun je ze op de handel zetten, of of terug op je burgemeestershuis gooien als je ze terug wilt.
BB_Skelril
24-09-13, 17:42
Hier op de Nederlandse wereld is dit tot nu toe nog niet voorgekomen inderdaad (de oplichting met edelstenen) en het is inderdaad jammer dat andere mensen het onmogelijk maken voor de normale spelers om gebruik te maken van deze functie. Hopelijk kunnen we zo snel mogelijk een betere oplossing vinden.
BB_Skelril
Roodstaart
24-09-13, 17:52
Om eerlijk te zijn vind ik dit een goedkope manier om mensen verplicht edelstenen te laten kopen om zo premium te kunnen aanschaffen; maar dat is slechts mijn mening.
Blijkbaar zijn dit soort vormen van *oplichting/ oplichterij* wel iets waar BB iets mee wil doen; terwijl als er in andere gevallen mensen worden opgelicht trekt BB hiervoor de neus op met de opmerking *dan moet je maar via het handelshuis handelen* dit is toch op zijn minst meten met 2 maten.
BB_Skelril
24-09-13, 17:58
Roodstaart,
Het probleem is dat de "Edelstenen voor vrienden" functie bedoelt is voor mensen die graag een cadeautje aan hun vrienden willen geven. Het is geen 2e handel vorm of iets dergelijks en zo is het ook nooit bedoelt, enkel is dit wel hoe sommige spelers het gebruiken waardoor er mensen worden opgelicht voor echt geld.
BB_Skelril
Om eerlijk te zijn vind ik dit een goedkope manier om mensen verplicht edelstenen te laten kopen om zo premium te kunnen aanschaffen; maar dat is slechts mijn mening.
Blijkbaar zijn dit soort vormen van *oplichting/ oplichterij* wel iets waar BB iets mee wil doen; terwijl als er in andere gevallen mensen worden opgelicht trekt BB hiervoor de neus op met de opmerking *dan moet je maar via het handelshuis handelen* dit is toch op zijn minst meten met 2 maten.
mee eens!
als ik van jou 1.000 munten leen voor mijn missie en ze vervolgens niet terug stuur en ze lekker zelf houdt dan mag er geen ruchtbaarheid aan gegeven worden... maar nu er mensen worden opgelicht met handel/schenkingen in/van edelstenen wordt deze optie prompt verwijdert uit het spel...
Roodstaart
24-09-13, 18:07
Niet om heel kort door de bocht te redeneren maar dan toch de volgende kanttekening: je stelt hierbij dus dat als ervoor echt geld word opgelicht dit wel erg is; echter als mensen op andere manieren in-game met in-game items worden opgelicht dat dit in principe maar een secundair probleem is.
Als BB dan oplichting van *echt-geld* wil voorkomen zou men items die met gems gekocht worden alleen maar door de koper verhandelbaar moeten maken en niet als gevraagd item.
Voorbeeld iemand wil een silo hebben; hij/ zij kan deze niet voor een absurde prijs (lees oplichters prijs) plaatsen op de handel
Echter iemand die een silo met Edelstenen heeft gekocht kan deze wel op de handel plaatsen voor zijn/ haar vraagprijs
Persoonlijk ben ik namelijk van mening dat het eerste stukje (Silo vragen) ook een vorm van oplichting is van *echt-geld*
Persoonlijk ben ik namelijk van mening dat het eerste stukje (Silo vragen) ook een vorm van oplichting is van *echt-geld*
mee oneens!
iemand kan voor 350 edelstenen in de shop 100 munten kopen... of voor het dubbele aan edelstenen (750) een silo kopen en die vervolgens op handel verkopen om zo meer te krijgen dan als hij/zij de munten in de shop koopt...
(persoonlijk vind ik in de shop 350 edelstenen vragen voor 100 munten een vorm van oplichting :P)
Elke vorm van oplichting is goed zolang het alleen maar door BB gedaan kan / mag gedaan worden ;-)
Zelfs de hele handel van premium zou ongedaan moeten worden er zijn nu mensen die door hun vele goudmunten of andere zaken waar ze veel van hadden in het voordeel.
Ik denk dat er wel leden zijn die nu inmiddels voor een jaar of wat aan premium hebben en dat is toch te gek voor woorden.
Mijn idee premium weghalen uit het spel de spullen zijn weer lekker verdeeld dus dat kan geen kwaad komt er weer een beetje balans in dit spel lol
Ja dan zijn er mensen in het nadeel maar dat moet voor BB niet uitmaken wat dat is elke keer aan de orde bij BB rofl
BB_Skelril
24-09-13, 19:55
Tymy,
Of feit 3 klopt weet ik momenteel nog niet, ik heb hier nog geen informatie over ontvangen dus ik wil je vragen om nog geen conclusies te trekken.
BB_Skelril
BB_Skelril
24-09-13, 20:12
Tymy,
Vragen stellen is niets mis mee enkelen geef je aan dat "feit 3" een feit is terwijl ik zelf nog niet eens weet of het een feit is of niet. Oftewel, je geeft mensen verkeerde informatie (ik doel hier mee enkel op feit 3 die jij in je eerdere post aangaf).
Verder zijn de nieuwe voorwerpen nog maar net toegevoegd op de testserver en zal er uiteraard nog een hoop veranderen. Daarvoor is het ook de testserver, en ik wil je dan ook vragen om mogelijke feedback die je hebt over nieuwe toevoegingen op de testserver ook op het testserver forum te plaatsen.
BB_Skelril
BB_Skelril
24-09-13, 20:28
Tymy,
Berichten die ik plaats zijn officiƫle berichten van Blue Byte. Of de premium accounts schenkbaar blijven weet ik momenteel nog niet, ik heb zojuist een aanvraag gedaan voor meer informatie en hoop deze informatie morgen te ontvangen.
BB_Skelril
BB_Skelril
24-09-13, 20:31
Laat al je feedback achter over de aankomende veranderingen.
Meer informatie kan je vinden in >dit< (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/17312) topic.
BB_Skelril
Ik kan begrijpen dat die edelstenen eruit worden gehaald ondanks dat de hele gedachte en redeneringen te krom is voor woorden.
Wat ik dan totaal niet begrijp is het weghalen van de mogelijkheid om premium te verhandelen. Jullie snijden jezelf in je vingers en de "unbalance" is al gedaan. Ik zie andere spelers geen premiums meer inkopen om ze te verhandelen op het handelshuis. Waarmee jullie edelstenen mislopen. De mogelijkheid om te ruilen met die premium items zorgde er ook voor dat het hele spelers veld mogelijkheid had op iets "extras" (vind premium de buffs die ze geven nog steeds niet waard spendeer liever me euro's in een ander spel dan, maar das een andere discussie :P).
Wil er hier niet al te diep op ingaan. Ben een beetje klaar met me feedback geven aan BB aangezien ze toch doen wat ze willen.
Naja weet eigenlijk niet goed waar het neer te zetten. Maar ik begrijp dat het cadeau doen van edelstenen bij de update van 2 oktober gaat verdwijnen (vooralsnog tijdelijk).
Dat leek de ontwikkelaars blijkbaar eerder wel een goed idee, maar het valt wat tegen.
Maar waarom dat nu wel veranderen, terwijl er juist ook suggesties aan support zijn gedaan om de zonnevlam niet verhandelbaar te maken? zie daarvoor ook deze thread:
http://forum.thesettlersonline.nl/threads/17141-zonnevlam-en-andere-1-vis-artikelen-uit-de-winkel-blokkeren-voor-handel
Ik begrijp werkelijk niet dat er nu wel wat aan de misstanden omtrent het verhandelen van de edelstenen wordt gedaan, maar niet aan het verhandelen van de zonnevlam, die nog steeds onbeperkt beschikbaar is in de winkel/schatkist voor 1 vis. Maar voor veel meer wordt verhandeld in het Handelshuis.
Plz ... leg me dat nou eens uit ....
Volgens mij is er een hele simpele oplossing waar zowel BB als iedereen die speelt gelukkig mee kan worden.
Maak edelstenen en de primium verhandelbaar maar alleen voor edelstenen op de handel te zetten.
zo sla je 2 vliegen in 1 klap. namelijk BB krijgt voor elke transactie zeg 20 edelstenen en oplichting is niet mogenlijk en toch is alles verhandelbaar.
Grtz ToYoSoFt
Hier op de Nederlandse wereld is dit tot nu toe nog niet voorgekomen inderdaad (de oplichting met edelstenen) en het is inderdaad jammer dat andere mensen het onmogelijk maken voor de normale spelers om gebruik te maken van deze functie. Hopelijk kunnen we zo snel mogelijk een betere oplossing vinden.
BB_Skelril
Ah dit dacht ik al. Zeer jammer dat wij inderdaad de dupe zijn van de andere servers.
Wel vreemd dat ze het bij ons niet erin laten zitten dan, maar dat zal misschien problemen gaan opleveren bij verdere ontwikkelingen en updates,
Ah dit dacht ik al. Zeer jammer dat wij inderdaad de dupe zijn van de andere servers.
Wel vreemd dat ze het bij ons niet erin laten zitten dan, maar dat zal misschien problemen gaan opleveren bij verdere ontwikkelingen en updates,
hmmm, het was ook geen probleem om vikingen 2 de eerste paar jaar alleen voor de Duitse/Poolse servers beschikbaar te houden, dus wat je daar zegt weet ik niet...
hmmm, het was ook geen probleem om vikingen 2 de eerste paar jaar alleen voor de Duitse/Poolse servers beschikbaar te houden, dus wat je daar zegt weet ik niet...
Die kreeg je toch alleen via een starter pack of niet?
Die kreeg je toch alleen via een starter pack of niet?
ja, volgens mij wel...
maar vikingen 2 en de mogelijke loot stond al die tijd sowieso nog niet in onze versie van thesettlers online (NL server)... dat is pas iets van de laatste maanden dat die bevroren huizen en ijzermijn en zo ook op onze server zijn toegevoegd (dat kon je zien als je deed handelen) en vervolgens heeft het nog enkele maanden geduurd voor dat vikingen 2 ook beschikbaar werd in de shop...
wittenagel
26-09-13, 07:56
Het schenken van edelstenen moet naar mijn idee gestopt worden.
Als er mensen zijn die geld willen investeren in het spel dan moet dat kunnen. Maar niet het schenken of handelen ervan.
Zoals we nu meemaken hebben we al in een hele korte tijd problemen te horen gekregen van BB. Mensen gaan hun eigen verdiepen in deze onzin praktijken (oplichting) omdat er toch met echt geld wordt gespeeld. Deze keer zijn we er misschien wel heel goed van afgekomen. Wie weet wat de volgende actie zal zijn van de oplichters...........
Dus actie reactie = stoppen met het handelen/schenken van edelstenen
Het mag niet zo zijn die nu slim heel veel geprofiteerd hebben van deze situatie dat die buiten schot blijven.
Het mag niet zo zijn die nu slim heel veel geprofiteerd hebben van deze situatie dat die buiten schot blijven.
ik heb er in gehandeld, profiteren vind ik het verkeerde woord...
ik heb gewoon gebruik gemaakt van de opties/mogelijkheden die er geboden worden/werden...
het was een update van BB, extra opties, een extra toevoeging... je kunt onmogelijk mensen straffen die gebruik maken van de opties die hun geboden worden ook al trek je later de betreffende update weer in!
verder heb ik niemand opgelicht en gewoon netjes al mijn transacties voltooid ook buiten het handelshuis om...
dat je oplichters of zo aanpakt is prima, maar ik zie geen enkele reden om iemand "die nu slim heel veel geprofiteerd hebben" daar voor te straffen of wat dan ook... aangezien ze nix verkeerds hebben gedaan... het was een nieuwe feature welke eerst is getest op de test server en vervolgens doorgevoerd is, dat BB hier later spijt van heeft gekregen en het weer terug veranderd doet daar nix aan af...
BB heeft het op zich netjes opgelost door van te voren aan te kondigen wanneer deze nieuwe features weer verdwijnen, dus ook anderen, jij dus ook hebben nog een kans om ook nog te handelen...
het is dus pure onzin om mensen te straffen die het spel gewoon gespeeld hebben en gebruik hebben gemaakt van de mogelijkheden die het spel hun biedt!