Bekijk Volledige Versie : Update gilde interface
Het leek een mooie update maar ik ben toch echt even de weg kwijt.
Allereerst de indicator van de aktieve en inaktieve spelers. Je kan toch verwachten als spelmakers dat de eerste vraag die bij je opkomt als gildeleider, wat de termijn is wanneer een speler op inaktief wordt gezet. Is dat 1 dag, 2 dagen, 1 week? Het lijkt mij een vrij noodzakelijke vraag.
Als een speler na 1 dag al op inaktief wordt gezet dan heb je er weinig aan deze update. Omdat iedereen (ook ik als gildeleider) wel eens niet een dag online is.
Het zou fijn zijn als de spelmakers hier snel een antwoord op kunnen geven. Een redelijke termijn waarop iemand op inaktief wordt gezet lijkt mij 3 dagen. Nog beter zou het zijn dat je als gildeleider zelf de termijn kan instellen. Maar ik kan me voorstellen dat dit technisch gezien een lastige update zou zijn.
Opvolgers.
Allereerst rijst bij mij de vraag: waarom deze opvolgers update? Buiten dat de opvolgersupdate bij mij heel onlogisch overkomt vraag ik mij af waarom de spelmakers deze update hebben gemaakt. Alsof elke week er een gildeleider opstapt.
Wat veel en veel handiger zou zijn geweest (en simpeler) en waar ook vaak om gevraagd wordt door gildes, is om gewoon de statussen aan te passen. In ieder geval een status erbij. En dat er meerdere mensen dezelfde rechten kunnen hebben als gildeleiders. Ik vermoed dat vanuit de vraag om de statussen aan te passen de spelmakers hebben bedacht om de opvolgersrang te introduceren. Maar ik denk dat het niet handig is. Zeker niet voor de grotere gildes. Een status aanpassing was veel simpeler geweest en dat is volgens mij ook gewoon de wens van de meeste gildes.
In ieder geval is dat zeker een wens vanuit onze eigen gilde.
Een goede update is de Gildemissie update. Hier werd ook al langer om gevraagd. Dit geeft veel meer duidelijkheid.
Met status bedoel ik rangen.
volgens mij is het na 3 dagen dat je inactief word. dit is ook het moment dat je hele eiland compleet stil komt te staan.
volgens mij is het na 3 dagen dat je inactief word. dit is ook het moment dat je hele eiland compleet stil komt te staan.
Je eiland staat stil na 24uur.
En er zijn gildes geweest die opgeheven moesten worden omdat de gildeleider inactief werd dus een opvolg systeem is zeker vraag naar
Dat probleem hebben wij ook gehad en dat gilde is toen ook ontbonden. Maar dan zit je nog steeds met het probleem dat het gildehuis bij de inaktieve gildeleider staat. Hoewel het qua rechten dan volgens mij weinig uitmaakt als er een andere gildeleider aangesteld wordt. Maar is het niet zo dat een eiland van de server van de spelmakers verdwijnt als een speler een jaar lang niet ingelogd heeft?
Zojuist is bij ons de gildemissie voltooid. Van 3 leden waarvan ik zeker weet dat die hem voltooid hebben is de status bij 1 voltooid en bij 2 geen. Van 1 lid waarvan ik zeker weet dat die hem niet gedaan kan hebben is de status voltooid.
Een lid dat vanochtend de status geen had heeft die missie die hij niet had kennelijk toch gedaan:-)
Wij zouden graag willen weten wie er in ons gilde categorisch geen gildemissies doen ( de laatste tijd hebben we nogal moeite om hem te voltooien), maar op deze manier gaat dat niet. Tenzij ik iets over het hoofd zie.
@Qwerty: laten we hopen dat dit kwam omdat de gildemissie open stond gedurende het onderhoud en dat het vanaf morgen gewoon klopt.
Bij ons staat iedereen op actief, terwijl er een aantal op vakantie zijn zonder internetmogelijkheid.
hobbeldebobbel
21-08-13, 12:22
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat een speler die niet inlogt - en dus ook zijn/haar gildemissie niet gedaan kan hebben - onder gildemissie een status "voltooid" achter de naam krijgt.
Gildemissies:
Naar mijn mening kan hier beter vermeld worden de datum dat die spelers de laatste keer een gildemissie hebben voltooid!
Dan kun je zien of ze daadwerkelijk de gildemissies voltooien. De huidige opzet is zinloos.
Ga mijn excellijstje maar weer uit de kast halen om te noteren wie de gildemissie daadwerkelijk voltooien.
Actief:
Het zou veel beter zijn dat BB hier gekleurde blokjes gaat vermelden.
Groen = tenminste in de laatste 48 uur ingelogd.
Geel = de laatste 48 uur niet ingelogd.
Rood = de laatse 7 dagen niet ingelogd.
Opvolgers:
Dit lijkt een willekeurig zooitje. Elke keer dat ik op mijn laptop kijk ie ik dat die volgorde gewijzigd is en die veranderd ook als er een andere speler online komt.
Het lijkt erop dat BB hier nog het een en ander aan zal moeten bijschaven, de huidige opzet is niet echt een verbetering.
@hobbeldebobbel
Ik vind jou idee van de gekleurde blokjes heel goed idee.
Ik ben blij met de update en zover ik kan zien zitten er bij ons geen problemen in..degene die met vakantie zijn hebben geen gildemissie en als iemand de gildemissie heeft gedaan staat er voltooid.
Het mooie is dat de hele gilde kan zien wie de gildemissie nog niet heeft gedaan, daar het een missie van de hele gilde is.
Appeltaart
21-08-13, 19:13
Zou wel eens willen weten wanneer de gilde overgaat na de tweede in opvolgrang...als ik 2 dagen online ben ben ik dan mijn gilde kwijt?
Voor iedereen even tip ivm de opvolg rangen.
Als je deze gaat of wilt wijzigen klik niet 1 keer te veel op de persoon die je op 1 wilt zetten ( dan wordt de rang 0 )
Als deze persoon geen gilde huis heeft is het volgende het gevolg.
1 de gene die dan de rang 0 heeft is de gilde leider in eens maar heeft niet de rechten.
2 de oude gilde leider heeft nog de rechten kan ook nog aftreden,echter kan hij het niet meer ongedaan maken door dat de 0 rang hoger is als zijn eigen rang.
Je zit nu met het volgende probleem je kan iemand die hoger in rang niet degraderen of promoveren Dus zoweel de oude gilde leider als de nieuwe met rang 0 kan dit niet meer terug veranderen
dit kan nog al snel gebeuren als er wat vertraging is in het spel klik je snel 1x teveel op de persoon die je rang 1 wilt maken.
Dit mag van mij wel veranderd worden weet niet of wij de enige gilde zijn die hier mee zitten.
Voor iedereen even tip ivm de opvolg rangen.
Als je deze gaat of wilt wijzigen klik niet 1 keer te veel op de persoon die je op 1 wilt zetten ( dan wordt de rang 0 )
Als deze persoon geen gilde huis heeft is het volgende het gevolg.
1 de gene die dan de rang 0 heeft is de gilde leider in eens maar heeft niet de rechten.
2 de oude gilde leider heeft nog de rechten kan ook nog aftreden,echter kan hij het niet meer ongedaan maken door dat de 0 rang hoger is als zijn eigen rang.
Je zit nu met het volgende probleem je kan iemand die hoger in rang niet degraderen of promoveren Dus zoweel de oude gilde leider als de nieuwe met rang 0 kan dit niet meer terug veranderen
dit kan nog al snel gebeuren als er wat vertraging is in het spel klik je snel 1x teveel op de persoon die je rang 1 wilt maken.
Dit mag van mij wel veranderd worden weet niet of wij de enige gilde zijn die hier mee zitten.
Wij hebben hetzelfde probleem,Wat nr1 had moeten zijn is nu gildeleider (denk dat ik 1x te vaak heb geklikt) maar kan mij de naam gildeleider niet terug geven, ik ben nog wel gilde leider maar het staat niet meer achter mijn naam ik heb nu rang 1, ik kan nog wel rangen veranderen van andere leden of mijn taak opheffen maar mijzelf niet weer de status gildeleider geven, ook degene die nu als gildeleider te naam staat kan het niet veranderen.
lol :)
ik denk dat om dit probleem op te lossen je tijdelijk ff je taak moet opheffen...
vervolgens dan de huidige nummer 0 een gildehuis bouwen, zodat hij/zij de rechten/taak ook krijgt...
daarna kan de huidige nummer 0 jou weer nummer 0 maken en is alles weer bij het oude... :D
(volgens mij werkt het zo, maar uiteraard niet getest (veel te omslachtig om gewoon ff te testen :P)...
Je geeft die jongens 1 dan een nieuw speeltje en dan weten ze het al weer kapot te maken :-D
overigens zie ik ook niet echt een handleiding of een strategie in deze thread, dus wellicht gepost op de verkeerde plek op het forum???
heb net de gilde even overgezet naar iemand anders en het is de persoon dan nr1 heeft daar gaat het naartoe maar je krijgt wel eerst de vraag of je akoord bent dat het naar die persoon gaat en die persoon kan het ook weigeren en gaat het naar de persoon die op nr 2 staat.
als je dit hebt gedaan dan krijg je nog eens via de mail dat die persoon de nieuwe gildeleider is geworden.
Het is wel zo dat die persoon een gildhuis moet bezitten anders kan hij de gilde niet goed runnen.
Het puntje met actief en de gekleurde bollekes laat dat maar zeker komen. dat is een goed idee.
Mijn vraag ws het ook al is het nu 24uur,36uur een week wanneer komt het nu inactief te staan
Wat betreft de inactiviteitsvraag: volgens mij (proefondervindelijk via onze eigen gilde) wordt iemand al inactief na 24 uur. Wat mij betreft dus veel te snel, want iedereen is wel eens 24-36-48 uur niet online. 48 of 72 uur zou wat mij betreft een betere grens zijn.
Is iemand er al achter hoe die kolom "Gildemissie" in elkaar steekt?
Vraag me sws af waarom er geen soort van handleiding is, de nieuwe interface roept meer vragen/verwarring op dan dat die nuttig is.
kleurtjes, bolletjes en dergelijke is allemaal vrij overbodig (groen, oranje en rood zou op zich wel handig zijn, maar niet noodzakelijk)...
wel zou het fijn/handig zijn om in de kolom actief ja en nee te vervangen door een datum, dan kan een ieder voor zichzelf de grens bepalen :)
maar we zijn hier over suggesties aan het discussiƫren op het "Handleidingen & strategieƫn" gedeelte...
dan zal ik hier ook nog een suggestie plaatsen: zullen we deze discussie voortzetten in het suggesties topic, of eventueel in het feedback topic???
Is iemand er al achter hoe die kolom "Gildemissie" in elkaar steekt?
Vraag me sws af waarom er geen soort van handleiding is, de nieuwe interface roept meer vragen/verwarring op dan dat die nuttig is.
Ik vond dat deze redelijk voor zich sprak.
Voltooid: Gildemissie voltooid
Open: Lid heeft de gildemissie nog openstaan
Geen: Lid heeft geen gildemissie gekregen (door inactiviteit, te kort lid zijn of te laag lvl)
Werkt binnen onze gilde prima, de aantallen kloppen precies!
Geef 4 voorbeelden waarom ik het vraag:
Lid heeft vanochtend achter zijn naam: "geen", vanwege inactiviteit, na voltooiing van de complete missie staat er: voltooid
Lid heeft missie vanochtend gedaan, toen stond er voltooid, nadat de hele missie klaar was stond er : geen
Lid heeft missie vanochtend gedaan, toen stond er voltooid, nadat de hele missie klaar was stond er nog steeds voltooid
Lid is op vakantie, is nog actief maar kan de missie niet gedaan hebben, nadat de missie klaar is staat er : voltooid
Geef 4 voorbeelden waarom ik het vraag:
Lid heeft vanochtend achter zijn naam: "geen", vanwege inactiviteit, na voltooiing van de complete missie staat er: voltooid
Lid heeft missie vanochtend gedaan, toen stond er voltooid, nadat de hele missie klaar was stond er : geen
Lid heeft missie vanochtend gedaan, toen stond er voltooid, nadat de hele missie klaar was stond er nog steeds voltooid
Lid is op vakantie, is nog actief maar kan de missie niet gedaan hebben, nadat de missie klaar is staat er : voltooid
Dat is inderdaad wel vaag...
Wat mij verbaast is dat het gilde dat ik leid na de update ineens GEEN glde missie meer krijgt.
Bij alle leden staat geen achter de naam.
Ik kwam hier gisteren achter na dat ik terug kwam van vakantie.
Zijn er meer gildes die hier last van hebben na de update?????
sigaar2012
25-08-13, 15:19
Eigentijk is het niet zo moeilijk als we denken.
actief gildemissie
ja voltooit speler is actief en heeft zijn gildemissie voltooid
nee voltooit speler is 24 uur inactief en heeft gildemissie voltooid gildemissie duurde langer als 24 uur om te voltooien
ja open speler is bezig met zijn gildemissie of ook niet zolang gildebeloning deel 1 niet opgehaalt wordt blijft missie op open staan
nee open speler is minimaal 24 uur inactief en heeft zijn gildemissie nog niet voltooid maar wel een gekregen
nee geen speler is al langere tijd inactief zelfs zolang dat hij niet voor gildemissie meer meetelt
ja geen speler is online gekomen de laatste 24 uur maar kan nog niet meedoen aan nieuwe gildemissie omdat hij lang inactief was en
de lopende gildemissie nog niet helemaal gedaan is.
Ben even weg geweest maar zie nu bij gilde missie geen staan dus kan geen gilde missies doen.
Vraag waarneer kan je die weer doen?
BB_Skelril
03-09-13, 17:06
Het kan als het goed is zo'n 48 uur duren voor dat je weer mee kan doen met de gildemissies als je inactief bent geweest.
BB_Skelril
dankje voor de sneller reactie :)