Bekijk Volledige Versie : strategie element terug brengen!
maak van settlers weer een klein beetje een strategie spel!!!
maak de inhoud van kampjes dynamisch in plaats van statisch!!!
op dit moment doen mensen gewoon blindelings wat er in guides staat...
als kampjes dynamisch zijn verschilt het aantal eenheden per keer per avontuur op die manier komt er weer een klein beetje strategie in settlers!!! dan kunnen mensen niet zomaar meer klakkeloos doen wat er in een guide staat en dan wordt een guide weer echt een guide in plaats van een walkthrough!!!
settlers noemt zichzelf een strategie spel, maar het strategie element is helemaal kapot gemaakt!!!
bij avonturen doet iedereen precies wat er in de guide staat, ze denken niet na, maar doen maar gewoon wat er staat... een bouw strategie bestaat ook niet meer, want door de missies wordt je een bepaalde bouw strategie opgedrongen!!! (of je moet het spel niet spelen en gewoon bouwen wat je wilt, maar dan kun je de missies nooit uitvoeren (dat is toch het spel???))...
het strategie element is compleet verdwenen!!! breng het terug!!!
of noem het vanaf nu gewoon een RPG waar je gewoon met je domme kop missies moet volgen en dan kom je er vanzelf...
want kun je mij serieus een strategie element noemen van settlers online???
Ik heb wel eens daar wat over geschreven, het is nu meer een handel-strategie spel.
Het kan dan nog mooier gemaakt worden, het mist nu vindt ik veel militaire strategie.
Wat ik weer terug zou willen zien is dat je de grenslijn/palen kan verschuiven door barakken/wachttorens te plaatsen en daarbij grond van de vijand pakt, niet zo als nu en in settlers 6&7 dat je een hele sector pakt door er een gebouw in te zetten.
Iets nieuws wat ik zou willen zien is grond- waterbouw, de mogelijkheid hebben om grond en water te verplaatsen, voor bijvoorbeeld beter stategische verdediging of ligging van je stad, rivieren om leggen, bouwgrond maken, akkergrond maken in woestijn gebied door meer water er naar toe te leiden, bosgebied maken. We zijn immers Nederlanders ;)
ja, helemaal mee eens, aRPeaR!
alleen die spellen speelde je tegen een CPU tegenstander, daar is hier geen sprake meer van... het enigste waar je hier tegen speelt is tegen statische kampjes die nix doen en de missies die BB je oplegt... persoonlijk hou ik van strategie spellen en een voormalig strategie spel als settlers had dus ook mijn interesse... ik wist alleen niet dat ze van settlers een RPG hadden gemaakt... ik ben lvl 50 en ik heb nog steeds de missie behaal XXX dennenhout productie... mijn strategie was om geen hout te produceren... dankzij "mijn strategie" kan ik die missies (het spel) dus niet spelen... (en unlock ik de volgende missies dus ook niet)... is dat soms de strategie waarnaar wordt verwezen in dit "strategie" spel??? strategisch mensen een bouwstrategie opdringen???
de enigste strategie die er nog in zit is hoe en wat je handelt/verhandelt!
vandaar ook mijn vraag, ook aan BB! waarom valt dit nog onder de categorie strategie, zoals BB het verkoopt/adverteert??? Skelril???
missies volgen/doen kan iedereen... daar heb je geen strategie voor nodig... behalve misschien dat je morgen weer in moet loggen als je dat tenminste een strategische beslissing noemt...
anoniem107
18-08-13, 10:43
er moet idd iets veranderen dat avonturen leuker worden want nu is het gewoon guide volgen en hopen op goeie loot en veel handelen op de markt
sigaar2012
18-08-13, 11:40
mischien dat het er ooit komt met pvp want dan kun je strategie wel gebruiken je speelt dan tegen de kampjes van de tegenstander om het eiland te veroveren en te behouden.
Maar zal nogwel een tijdje duren eer het er is.
Ik vrees dat pvp echt heel moeilijk te realiseren zal zijn bij deze versie van settlers.. Bij settlers 3 en 4 kon je een spion sturen om erachter te komen hoe sterk het leger van de tegenstander(s) was... Bij dit spel zie je geen legers alleen garnizoenen of een eenzame generaal. Wil je weten wat in het vijandelijke kamp zit, dan kan je erop klikken en je leger zo samenstellen dat je dit kamp kan verslaan. Je tegenstander echter, zodra die een vijandelijke generaal aan ziet komen hobbelen op zijn supersnelle paard, heeft dan tijd genoeg om zwakke eenheden uit zijn kamp te halen en er sterke(re) voor in de plaats te zetten. Als de aanvaller verstandig is en nog een keer op het vijandelijke kamp klikt, zal hij inzien dat terugtrekken de beste optie is....
Misschien zie ik alles te somber in, en moet je snel het aangevallen kamp terugtrekken achter een heel sterk kamp of zoiets, maar zolang je niet zeker weet of het kamp dat je wilt aanvallen nog dezelfde troepensamenstelling heeft op het moment dat je het daadwerkelijk aanvalt, (en zoiets weet je volgens mij niet in een echte pvp) blijft ECHT tegen elkaar spelen moeilijk te verwezenlijken
Simpel op t elossen ccdej, zodra een generaal jou kamp aanvalt kan je niet meer switchen tussen troepen en verplaatsen :-p
[EDIT] En ik denk met pvp dat we spionnen krijgen aangezien dat gebouwtje al ontwikkeld is.
Aan al diegenen die met smacht op pvp zitten te wachten en steeds maar weer pvp in TSO geimplementeerd willen zien: er zijn ook spelers, zoals ik, die het perfect laten draaien van een economie als uitdaging zien en gevechten als bijzaak. Ik speel TSO juist omdat het zonder pvp is. Waarom gaan jullie geen spel spelen met pvp , er zijn er genoeg te vinden. Gun dan de "economisch"spelers hun TSO zoals het is.
Aan al diegenen die met smacht op pvp zitten te wachten en steeds maar weer pvp in TSO geimplementeerd willen zien: er zijn ook spelers, zoals ik, die het perfect laten draaien van een economie als uitdaging zien en gevechten als bijzaak. Ik speel TSO juist omdat het zonder pvp is. Waarom gaan jullie geen spel spelen met pvp , er zijn er genoeg te vinden. Gun dan de "economisch"spelers hun TSO zoals het is.
ik heb dit topic gestart omdat er geen strategie (meer) in het spel zit... niet zo zeer/specifiek gericht op pvp, maar gewoon in het algemeen!
dat jij het een uitdaging vindt dat je 3 boomplanters en 2 hakkers nodig hebt om zo je economie perfect te laten draaien is prima! daar heb ik nix op tegen!
mijn punt is dat settlers zich echter een strategie spel noemt, maar dat het strategie element wel (bijna) compleet ontbreekt...
zoals ik al zei, het lijkt nou meer op een RPG waar je gewoon blindelings missies moet volgen... het heeft ook wel iets weg van simcity momenteel alleen heb je daar meer bouwvrijheid, omdat je niet doormiddel van missies wordt gedwongen om bepaalde gebouwen te bouwen!
maak van settlers weer een klein beetje een strategie spel!!!
maak de inhoud van kampjes dynamisch in plaats van statisch!!!
op dit moment doen mensen gewoon blindelings wat er in guides staat...
als kampjes dynamisch zijn verschilt het aantal eenheden per keer per avontuur op die manier komt er weer een klein beetje strategie in settlers!!! dan kunnen mensen niet zomaar meer klakkeloos doen wat er in een guide staat en dan wordt een guide weer echt een guide in plaats van een walkthrough!!!
settlers noemt zichzelf een strategie spel, maar het strategie element is helemaal kapot gemaakt!!!
bij avonturen doet iedereen precies wat er in de guide staat, ze denken niet na, maar doen maar gewoon wat er staat... een bouw strategie bestaat ook niet meer, want door de missies wordt je een bepaalde bouw strategie opgedrongen!!! (of je moet het spel niet spelen en gewoon bouwen wat je wilt, maar dan kun je de missies nooit uitvoeren (dat is toch het spel???))...
het strategie element is compleet verdwenen!!! breng het terug!!!
of noem het vanaf nu gewoon een RPG waar je gewoon met je domme kop missies moet volgen en dan kom je er vanzelf...
want kun je mij serieus een strategie element noemen van settlers online???
Ik vind dat je voor een deel gelijk hebt.
Maar laten ze dan alle avonturen voor de kleermaker dan dynamisch maken en de rest laten voor wat het is zo blijven de hoge level spelers geprikkeld en de lagere spelers kunnen lekker de handleidingen volgen.
Ook uit respect voor de makers van de handleidingen
Nog even wat
Er zijn nog wel meer ideeën te vinden hoor om het spel meer interessant te maken voor iedereen of juist voor de level 50 spelers.
Maak er een eiland bij met mega troepen die je alleen per boot kan benaderen en na het innemen van het eiland kan je weer extra gebouwen plaatsen.
Zoals ik al zeg er zijn denk ik op het forum genoeg ideeën te vinden om dit spel interessant te maken als BB maar eens wil luisteren en dat is juist de zwakste schakel in dit hele spel
BB_Skelril
19-08-13, 17:30
Zoals ik al zeg er zijn denk ik op het forum genoeg ideeën te vinden om dit spel interessant te maken als BB maar eens wil luisteren en dat is juist de zwakste schakel in dit hele spelEr zijn inmiddels vrij veel suggesties van spelers toegevoegd aan het spel, wij luisteren weldegelijk naar onze spelers enkel is het niet mogelijk om elke suggestie die spelers maken ook daadwerkelijk toe te voegen aan het spel. Dit kan zijn omdat de suggestie niet in het plan past, of misschien zou het te "sterk" zijn etc.
BB_Skelril
Er zijn inmiddels vrij veel suggesties van spelers toegevoegd aan het spel, wij luisteren weldegelijk naar onze spelers enkel is het niet mogelijk om elke suggestie die spelers maken ook daadwerkelijk toe te voegen aan het spel. Dit kan zijn omdat de suggestie niet in het plan past, of misschien zou het te "sterk" zijn etc.
BB_Skelril
Het is natuurlijk altijd makkelijk om een stukje te quoten en zo het verhaal uit verband te trekken.
Als we dan toch puntjes op de i gaan zetten hoelang word er al door level 50 spelers gevraagd of de level cap omhoog gaat volgens mij al maanden
En dan eerst een half zachte oplossing aanbieden in de vorm van sterpunten waar je als level 50 speler nog niets mee kan.
Ik heb nog niets gezien wat je er mee zou kunnen kopen jij wel?
Zoethoudertjes geven en excuses verzinnen in het waarom niet daar zijn ze bij BB goed in maar daadwerkelijk het spel interessant te maken denk het niet want ze zijn het idee van de Settlers totaal voorbij geschoten zoals het in de oorsprong bedoeld en gemaakt was.
Het "anti-block" beleid in nieuwe avonturen doet anders niet vermoeden dat BB graag wil dat er meer spanning in avonturen komt. Ze denken waarschijnlijk dat we graag click en hit spelen..
KarelvanAnjou
20-08-13, 14:23
Ik zit eerlijk gezegd helemaal niet te wachten op dynamische kampjes. Ik moet onderhand elke dag een GM afronden en daar zit soms een avontuur bij en heb gewoon niet altijd tijd om dan mijn strategie te bepalen etc bij het aanvallen van de kampjes. Laat mij nou maar lekker blindelings die guide volgen en ik vermaak mij wel met dit spel.
Ben het zeker met Robin eens. Het anti block beleid wat jullie hebben in avonturen maakt het spel juist saaier. Je mag er een enquete over doen en ik kan je verzekeren dat mensen liever meer interessante blocks zien dan de nu nieuwe avonturen click, stuur, wacht, win en dan herhalen. Je moet het op 2 verschillende manieren doen. Of je maakt nieuwere avonturen interessanter door moeilijkere en meer risicovollere blocks toe te voegen en dat je zonder blocks zoveel troepen verliest dat het niet waard is, of je maakt deze nieuwe avonturen totaal random kwa kampen inhoud en dan zo de kampen te plaatsen dat het niet te blocken valt.
De opzet van de huidige nieuwe avonturen is leuk maar durf te wedden na 3 keer spelen gaat iedereen ze net als ik doodsaai vinden en weer verder met de oneindige doelloze grind om een gebouwtje te krijgen. Vind VE en DB veel interessanter op dit moment dan meneer de kleermaker. De bonen kunnen de grond uit groeien maar speel ze pas wanneer ik het even gezien hebt met de andere.
Ik zit eerlijk gezegd helemaal niet te wachten op dynamische kampjes. Ik moet onderhand elke dag een GM afronden en daar zit soms een avontuur bij en heb gewoon niet altijd tijd om dan mijn strategie te bepalen etc bij het aanvallen van de kampjes. Laat mij nou maar lekker blindelings die guide volgen en ik vermaak mij wel met dit spel.
het spijt mij, maar is dat nou niet precies de bedoeling van een "strategie" spel dat iets nooit standaard is?????
2 mogelijke oplossing:
-zorg dat het ook daadwerkelijk een strategie spel wordt...
-noem het een (eiland) simulator waar je een eilandje moet inrichten en missies/gebouwen opgedrongen krijgt, of een RPG of zo waar je met je domme kop (verwijst naar RPG games, niet naar personen) gewoon missies moet voltooien...
GEXTE ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar je bent niet verplicht om die missies te doen. Ik heb ook een heel missie boek vol staan met missies die ik nooit zal afronden. Het strategische is het opbouwen van je economie om je legers te kunnen bevoorraden en handel draaien zoals je al eerder had aangegeven. Denk pas dat het echt strategisch word met PvP (als dat ooit nog komt).
GEXTE ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar je bent niet verplicht om die missies te doen. Ik heb ook een heel missie boek vol staan met missies die ik nooit zal afronden. Het strategische is het opbouwen van je economie om je legers te kunnen bevoorraden en handel draaien zoals je al eerder had aangegeven. Denk pas dat het echt strategisch word met PvP (als dat ooit nog komt).
het opbouwen van economie is vrij standaard... de verhoudingen zijn algemeen bekend... 4 boerderijen, 2 molens, 1 bakker, etc... standaarden toepassen vind ik persoonlijk geen strategie!
handel, tja, je kunt strategisch handel drijven (grote hoeveelheden opkopen om de prijs omhoog te schroeven en dat soort dingen), maar persoonlijk verwacht ik van een "strategie" spel wel iets meer...
en inderdaad, die missies zijn niet verplicht... ik ben inmiddels lvl 50, maar ik heb nog steeds de missie verkrijg XXX dennenhout productie... ik heb de "strategische" beslissing genomen om dat niet te produceren (en dus die gebouwen niet heb)... daardoor kan ik die missie (en de vervolg missies) dus niet voltooien (dus in feite kan ik "het spel" niet spelen)...
het is een strategie spel, maar ik word dus gestraft omdat ik een strategische beslissing neem?????????
wil je het spel spelen wordt je gewoon een bepaalde bouwstrategie opgedrongen! je bent verder wel vrij in waar je de gebouwen plaatst, maar om de plaatsing van gebouwen een strategie te noemen gaat mij wel een beetje ver!
en om er nog een schepje boven op te doen komen ze af en toe met crisis missies om je nog verder in een bepaalde hoek te dwingen!!!
natuurlijk heb je de keuze om het niet te doen, maar meestal speel je een spel om het spel te spelen (de missies)... als je dan bij een strategisch spel nix (weinig) in te brengen hebt dan snap ik niet waarom het toch onder de categorie strategie valt....
ik heb niet zo zeer een probleem met hoe het spel in elkaar steekt, maar wel met de commercie er achter... mensen worden voor de gek gehouden want het is geen strategie spel, die info klopt gewoon niet! noem eens echt een serieus strategisch element van dit spel! dat de mensen voor de gek/aan het lijntje worden gehouden, dat is mijn punt...
Dan speel je toch lekker zonder guide?