PDA

Bekijk Volledige Versie : zonnevlam en andere 1 vis artikelen uit de winkel blokkeren voor handel

kili
09-08-13, 15:48
Zonnevlam is bedoeld om sneeuw van je eiland weer te ontdooien en verkrijgbaar voor 1 vis omdat het ene leuk ding bij een evenement is.
Helaas verschijnt deze met regelmaat voor 'veel' munten/graniet op de handel om nieuwe spelers in te laten stinken. Buuffie71 opperde een goede suggestie hierover die ik hier graag voorstel

Is het een idee, om net als bij premiejager, artikelen die in de winkel voor een vis te verkrijgen zijn te blokkeren om in te handelen? Dit beschermt de nieuwe spelers in het spel en voorkomt een hoop discussie.

Ik wil hier verder geen discussie topic van maken, voor discussie hierover of het wel of geen eerlijke handel is verzoek ik jullie gebruik te maken van een andere sectie zoals het cafe of feedback algemeen ofiets.

Buuffie71
09-08-13, 15:53
Ik stem voor!

Het spel moet leuk zijn. Als met name nieuwe, onervaren spelers op een dergelijke manier in de luren worden gelegd zal dat het spelplezier voor hun flink bedorven kunnen raken.

Dat lijkt me in niemands belang en zeker niet in het belang van TSO zelf.

En voor ik het vergeet: Thnx Kili voor het starten van dit topic!

LadyGx
09-08-13, 15:56
Helemaal mee eens!

Poegel
09-08-13, 16:07
Goed idee. Zeker voor de onwetende spelers onder ons die denken dat dit een exclusieve item is die je moet hebben en dan bedrogen uitkomen. Dus gewoon voor 1 vis bij de handelaar (oneindig) en niet handelbaar maken.

Appeltaart
09-08-13, 16:18
Goed idee Kili!!!

kili
09-08-13, 16:31
Goed idee Kili!!!

Buuffie71, ben slechts de boodschapper ;) (die er verder wel achter staat)

Paul06
09-08-13, 16:47
Goed plan, het heeft ook gewoon geen nut om dit soort artikelen verhandelbaar te maken als ze voor 1 vis beschikbaar zijn bij de handelaar.

vlaflip
09-08-13, 16:56
heel goed idee van buuffie.....hoop dat het snel gebeurd

s-andman
09-08-13, 16:56
zeker mee eens

TIPEX
09-08-13, 16:57
ben voor, ik ga ermee akkoord, mijn mening is hetzelfde, idem dito, uitstekend idee
en verder nog vindt ik da je gelijk hebt :))

Josca51
09-08-13, 17:29
Ik ben voor!

Poegel
09-08-13, 17:51
Moet BB er wel even op letten dat je het niet kunt schenken. Of de mogelijkheid geven om het uit je stermenu te verwijderen. Dat was de vorige keer ook een probleem. Had ik 10 van die dingen in mijn ster staan en kwam er niet meer vanaf. Kreeg ze steeds als geschenken :)

wittenagel
09-08-13, 22:21
Een zonnevlam is om een verduistering weg te halen. Misschien zou het wat zijn dat je het helemaal niet kan kopen en dat je het pas kan kopen als je een verduistering hebt gekocht.

Gedachte veranderd :)

Beste optie alles wat 1 vis kost uit de handel trekken :cool:

WackyX
09-08-13, 23:34
Zonnevlammen moeten niet verhandelbaar kunnen zijn!

Dimitri-van-m
10-08-13, 02:33
stem ook voor

update: nu tegen!

GEXTE
10-08-13, 06:17
ik stem tegen :)
het heeft geen toegevoegde waarde :)
misschien dat het nieuwkomers een beetje beschermt, maar scammers gebruiken dan wel weer iets anders...
(als het daadwerkelijk het scammers probleem op zou lossen dan zou ik voor zijn, maar op deze manier dwing je ze alleen om een nieuwe scam te bedenken)
ik ben er juist voor om alles verhandelbaar te maken wat nu nog niet het geval is!

als mensen graag hun zonnevlam op handel willen zetten voor 100 munten dan mogen ze van mij hun gang gaan... als nieuwe spelers daar in trappen dan hebben ze gewoon niet goed gelezen (wordt nu weer uitgebreid behandelt in deze thread)... buiten dat moeten ze sowieso gewoon nix kopen waar ze het nut niet van weten!
verder moeten de scammers het aanbod elke 6 uur of zo verversen en willen ze nog meer/andere dingen op handel zetten dan moeten ze munten/edelstenen betalen voor elk volgende bod wat op de lange termijn veel meer kost dan die enkele keer dat iemand daadwerkelijk die zonnevlam koopt...

Dimitri-van-m
10-08-13, 19:16
ik stem tegen :)
het heeft geen toegevoegde waarde :)
misschien dat het nieuwkomers een beetje beschermt, maar scammers gebruiken dan wel weer iets anders...
(als het daadwerkelijk het scammers probleem op zou lossen dan zou ik voor zijn, maar op deze manier dwing je ze alleen om een nieuwe scam te bedenken)
ik ben er juist voor om alles verhandelbaar te maken wat nu nog niet het geval is!

als mensen graag hun zonnevlam op handel willen zetten voor 100 munten dan mogen ze van mij hun gang gaan... als nieuwe spelers daar in trappen dan hebben ze gewoon niet goed gelezen (wordt nu weer uitgebreid behandelt in deze thread)... buiten dat moeten ze sowieso gewoon nix kopen waar ze het nut niet van weten!
verder moeten de scammers het aanbod elke 6 uur of zo verversen en willen ze nog meer/andere dingen op handel zetten dan moeten ze munten/edelstenen betalen voor elk volgende bod wat op de lange termijn veel meer kost dan die enkele keer dat iemand daadwerkelijk die zonnevlam koopt...

zo had ik het nog net bekeken, mijn mening is nu 180 gedraaid en stem nu ook tegen.

kili
10-08-13, 19:36
nouja er staat niks in de omschrijving van de zonnevlam dat deze in de winkel te verkrijgen is en dus is dit in de handel niet te zien. Maar zal je punt hier verder iig niet betwisten

gerali
11-08-13, 14:28
mee eens !!