PDA

Bekijk Volledige Versie : Veiling in plaats van handel

JaapM1983
31-07-13, 18:56
Dat handelen is leuk, maar als ik 750 'dit' tegen 10.000 'dat' zie, weet ik niet of ik een goeie deal maak. Dan moet ik eerst wat rondneuzen, zelf overwegen of het voor mij persoonlijk de moeite waard is, enz. Kortom: ik moet zelf gaan zitten rekenen of een deal voor mij goed is. Een veiling zou dit ondervangen. Zet je een bullshitdeal op de lijst, dan biedt er niemand en verkoop je niets. Zet je er een scherp dealtje op, dan wordt er geboden en kunnen anderen overbieden. Zo'n veiling duurt een x-aantal uren, die niet zichtbaar zijn voor de bieders om te voorkomen dat iedereen in de laatste minuut gaat bieden. Volgens mij maak je op deze manier de handelsfunctie aantrekkelijker :)

GEXTE
31-07-13, 19:12
de handel is op zich prima geregeld zoals hij nu is...
je bent niet verplicht om een deal te accepteren...
sterker nog, je kunt zelf een nieuwe deal er op zetten met een tegen bod...
bijvoorbeeld: ik bied 10.000 marmer aan voor 750 munten, maar jij vindt het niet zo'n goede deal (na veel rekenwerk) dan kun jij zelf op de handel een deal neerzetten waar jij 500 munten aanbied voor 10.000 marmer...

DZet je een bullshitdeal op de lijst, dan biedt er niemand en verkoop je niets. Zet je er een scherp dealtje op, dan wordt er geboden en kunnen anderen overbieden.

dat gebeurt nou ook al... als jij onzin op de handel zet dan verkoop je nix! zet je er een scherp dealtje op dan verkoop je wellicht wel! (geen garantie)...

WillemKR
15-08-13, 16:43
Wat mij wel handig lijkt is om de gemaakte deals per product te tonen. Dus als je opzoek bent naar marmer dat je op kan zoeken wat daar de afgelopen week (oid) voor is betaald. Dan heb je een beter inzicht wat de actuele prijzen zijn. Ook krijg je hierdoor nog een grotere marktwerking, omdat je toch geneigd bent iets minder te vragen dan de andere deals om snel van je goederen af te zijn.

Hersens
04-09-13, 07:09
Het lijkt mij ook een goed idee idd. Krijg je een wat levendere handel van. Er zijn genoeg games waar dit al is geimplementeerd en prima werkt. Top idee Jaapm1983

prinserwini0
06-09-13, 17:35
Dit is mijn idee,

waarom niet allebei zowel handel als een aparte veiling tab dan is er voor ieder iets en krijg je ook geen gezeur dat je moet ophouden met de veiling ;)
want een veiling op de handel tab is niet echt toepassend namelijk handel tab is voor handels en dan is veiling tab voor veilingen dan kan je ook nog switchen tussen de twee als je ff wil kijken wat er op de handel tab staat of de veiling tab. dit was mijn idee

Groetjes,
Prinserwini0

sigaar2012
24-12-13, 11:29
veilingen ben ik geen voorstander van want dan wordt er opgaand geboden op een product en laat men zich meeslepen zonder de prijzen te kennen wil je echt veilen gebruik dan het princiepe van de fruitveiling hoge prijs die zakt de eerst bieder heeft hem dan

Jemma95
24-12-13, 16:12
> post het item / gs wat je wilt veilen
> kies een gs of item waarmee mensen kunnen bieden
> stel een start bod in
> stel een maximaal bod in
> stel een tijdsduur in

> je kan een aanbod niet annuleren als er al is geboden
> als iemand het hoogste bod bied, wordt het item automatisch verzonden
> als iemand wordt overboden worden de dingen teruggestuurd net als geannuleerde handel met bericht in inbox
> de hoogste bieder krijgt het item op de eindtijd
> een bod kan niet worden geannulleerd

Qwerty
25-12-13, 00:03
Dit is mijn idee,

waarom niet allebei zowel handel als een aparte veiling tab

Groetjes,
Prinserwini0

Wanneer je in de tekstbalk van de algemene chat de volgende tekst intypt: /joinchat global-? en dan op de plaats van het vraagteken een willekeurig getal,bv 5, dan kom je op een apart kanaal.
Wanneer je een veiling aankondigt kun je meteen een "veilingkanaal" erbij zetten.

kili
25-12-13, 15:07
Veiling (in op bod) naast de handel prima idee, veiling ipv handel niet. De vaste handelsprijzen kunnen veilingprijzen in toom houden. Daarnaast is t ook wel prettig als je een item gewoon kan uitkopen voor een vraagprijs als je dat wenst.
Geen veiling met verborgen tijden, maar zichtbaar zodat je weet waar je aan toe bent. Daarnaast moet de eindtijd geen vaste tijd zijn. In die zin als de veiling duurt tot 12:00 en ik om exact die tijd weet te bieden moet er nog een tijdspanne van x-seconde/minuut zijn om andere bieders in gelegenheid te stellen over te bieden.
Echter heb je dan wel een realtime handel nodig en niet 1 die je om de 30 seconden zelf moet verversen, 1 en ander vraagt dus wel wat van de server... en idd, een bod wordt direct afgeschreven en komt weer in je mail als je bent overboden, maar deze lijkt me voor de hand liggend *-)

GEXTE
25-12-13, 16:03
Veiling (in op bod) naast de handel prima idee, veiling ipv handel niet. De vaste handelsprijzen kunnen veilingprijzen in toom houden. Daarnaast is t ook wel prettig als je een item gewoon kan uitkopen voor een vraagprijs als je dat wenst.
Geen veiling met verborgen tijden, maar zichtbaar zodat je weet waar je aan toe bent. Daarnaast moet de eindtijd geen vaste tijd zijn. In die zin als de veiling duurt tot 12:00 en ik om exact die tijd weet te bieden moet er nog een tijdspanne van x-seconde/minuut zijn om andere bieders in gelegenheid te stellen over te bieden.
Echter heb je dan wel een realtime handel nodig en niet 1 die je om de 30 seconden zelf moet verversen, 1 en ander vraagt dus wel wat van de server... en idd, een bod wordt direct afgeschreven en komt weer in je mail als je bent overboden, maar deze lijkt me voor de hand liggend *-)

dat kan eenvoudig ondervangen worden... stel jij verkoopt een heksentoren met start bod van 2k munten, pietje is de eerste die biedt en geeft aan dat hij maximaal 6k muntjes wil betalen, maar op dit moment is zijn bod van 2k munten dus voldoende, dus blijft de prijs op 2k munten staan, tot dat jantje komt en die wil tot 5k munten betalen, omdat pietje al heeft aangegeven dat hij 6k wil betalen heeft pietje nog steeds het hoogste bod wat dan op 5.001 muntjes staat (omdat jantje 5k tot 5k wilde gaan en pietje aan had gegeven tot 6k te willen gaan, dus 1 muntje meer dan jantje die tot 5k ging, vandaar die 5.001 muntjes)...
daarna komt kees die wil tot 8k muntjes gaan, op dat moment heeft kees het hoogste bod met 6.001 muntjes tot er iemand komt die weer meer biedt...

op die manier maakt een vaste eindtijd dus ook niet uit, omdat je een bod kunt uitbrengen tot hoe ver je maximaal wilt gaan :)

buiten dat weet ik niet of een veiling nou zo'n fantastisch idee is... het handelssysteem werkt op deze manier ook, dus waarom veranderen/toevoegen... ik heb liever dat andere dingen worden toegevoegd/gewijzigd zoals bijvoorbeeld de max van 25 eenheden per keer trainen...
een veiling zou een toevoeging kunnen zijn, maar het huidige systeem is prima, dus liever eerst dingen aanpakken die echt hoog nodig zijn!

sigaar2012
25-12-13, 23:10
dat kan eenvoudig ondervangen worden... stel jij verkoopt een heksentoren met start bod van 2k munten, pietje is de eerste die biedt en geeft aan dat hij maximaal 6k muntjes wil betalen, maar op dit moment is zijn bod van 2k munten dus voldoende, dus blijft de prijs op 2k munten staan, tot dat jantje komt en die wil tot 5k munten betalen, omdat pietje al heeft aangegeven dat hij 6k wil betalen heeft pietje nog steeds het hoogste bod wat dan op 5.001 muntjes staat (omdat jantje 5k tot 5k wilde gaan en pietje aan had gegeven tot 6k te willen gaan, dus 1 muntje meer dan jantje die tot 5k ging, vandaar die 5.001 muntjes)...
daarna komt kees die wil tot 8k muntjes gaan, op dat moment heeft kees het hoogste bod met 6.001 muntjes tot er iemand komt die weer meer biedt...

op die manier maakt een vaste eindtijd dus ook niet uit, omdat je een bod kunt uitbrengen tot hoe ver je maximaal wilt gaan :)

buiten dat weet ik niet of een veiling nou zo'n fantastisch idee is... het handelssysteem werkt op deze manier ook, dus waarom veranderen/toevoegen... ik heb liever dat andere dingen worden toegevoegd/gewijzigd zoals bijvoorbeeld de max van 25 eenheden per keer trainen...
een veiling zou een toevoeging kunnen zijn, maar het huidige systeem is prima, dus liever eerst dingen aanpakken die echt hoog nodig zijn!

Dit vind ik juist niet goed pak je voorbeeld

Ik verkoop een heksentoren met start bod 2 k munt,pietje is de eerste die 2 k biedt en aangeeft tot hij tot 6 k wilt gaan ik fluister jan en zeg hem ik geef je 100 muntenals je 5999 munten biedt zodat piet hem moet kopen voor 6 k munt.
piet betaalt het maximum en jan verdient eraan en ik voer de prijs op.
Maximum prijzen opgeven vind ik daarom verkeerd,dit zou de deur nog verder openzetten voor fraude.
Daarom kun je beter 6 k munt vragen als niemand hem wilt kun je je prijs verlagen tot iemand toehapt dus fruitveilingsprincipe de eerst heeft hem dan ook en de verkoper kanzakken tot zijn minimumprijs als niemand hem wilt dan wordt het niet verkocht.

GEXTE
26-12-13, 00:29
Dit vind ik juist niet goed pak je voorbeeld

Ik verkoop een heksentoren met start bod 2 k munt,pietje is de eerste die 2 k biedt en aangeeft tot hij tot 6 k wilt gaan ik fluister jan en zeg hem ik geef je 100 muntenals je 5999 munten biedt zodat piet hem moet kopen voor 6 k munt.
piet betaalt het maximum en jan verdient eraan en ik voer de prijs op.
Maximum prijzen opgeven vind ik daarom verkeerd,dit zou de deur nog verder openzetten voor fraude.
Daarom kun je beter 6 k munt vragen als niemand hem wilt kun je je prijs verlagen tot iemand toehapt dus fruitveilingsprincipe de eerst heeft hem dan ook en de verkoper kanzakken tot zijn minimumprijs als niemand hem wilt dan wordt het niet verkocht.

je ziet een ding over het hoofd... pietje biedt 6k munten, maar aangezien hij op dat moment voor 2k te koop staat zal pietje's bod van 2001 munten zichtbaar zijn... dat pietje tot 6k wil gaan weet alleen pietje, natuurlijk wordt dit niet zichtbaar aan/voor anderen, dus niemand weet hoe hoog pietje's bod daadwerkelijk is!

kili
26-12-13, 09:51
Zou ook geen opbod van 1 toelaten, maar het minimale bedrag waarmee men moet overbieden verhoudingsgewijs mee laten lopen. Bv als je met een item op 500 zit moet je minimaal met 10 of 25 overbieden, bij een bod van 5000 dan 100 of 250 muntjes. Uitkoopbedrag moet je dan de keuze in hebben deze wel of niet vast te stellen, niet vastzetten dan kunnen er ook geen afspraken worden gemaakt.

Poegel
26-12-13, 11:32
Als er dan eventueel een veiling komt, dan mag er zeker geen minimale bied zijn. (dus ik wil vanaf 500 munten veilen)

GEXTE
26-12-13, 14:12
een minimale verhoging van 10 in plaats van 1 zou slecht zijn...
mensen gaan onnozele dingen veilen zoals zonnevlammen of 100 water of zo... dat je daar 1 munt voor biedt en misschien iemand anders die 2 wil bieden kan voorkomen, maar om de 2e persoon dan meteen 11 munten te laten bieden kan gewoon niet... dat is het niet waard...

met mijn voorbeeld is er ook niet echt een opbod van 1... neem die heksentoren als voorbeeld, als het hoogste bod 2.001 muntjes is dan weet ik zeker dat er anderen op zullen bieden, want dat is gewoon te ver onder de normale prijs, stel ze gaan normaal voor 7k dan zullen er ongetwijfeld mensen zijn die wel tot 6.5k willen gaan en dan wordt het bod van die eerste die tot 6k wilde gaan dus overboden dus komt de nieuwe prijs automatisch op 6.001 te staan, dan bied er iemand die tot 7k wil gaan en wordt de prijs dus 6.501... op deze manier reguleert de veiling zichzelf en komen er reƫle prijzen naar voren...

maar ik vind dit eigenlijk een onzin discussie, ik vind het idee om een veiling (op dit moment!!!) in te voeren sowieso niet goed (mijn mening), dus ik ben verder wel klaar met deze discussie :D

kili
27-12-13, 10:19
Het gaat ook niet om een minimale verhoging van 10 Gexte. Begin bedrag is 1 dan 1 kunnen bieden, bij 10 ook 1 kunnen bieden, maar laat te overbieden bedrag meegroeien, dat je bij 100 met 5 of 10 er over heen moet gaan en bij 5k met 100 of 250 muntjes. Dat je dus niet steeds met +1 tot de 5k of meer kan blijven opbieden. Voorkomt eindeloze biedingen van +1.