Bekijk Volledige Versie : Nieuwe functie: Premium Accounts
BB_Skelril
31-07-13, 05:58
http://static.cdn.ubi.com/0034/archive/Forum_nl/Pictures/2012-11_dev-diary/11_20_2012_Dev-Diary.png (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/17098)
Plaats hier je reacties over ons laatste ontwikkelaars dagboek. Hou het netjes, geen vingers wijzen etc. Bugs/problemen behoren in het daarvoor aangewezen forum te worden gepost.
thedeaddragon
31-07-13, 15:55
dit is een update waar ik wel blij van wordt extra loot en ep van avonturen ik zie het wel zitten zo'n premium account
Appeltaart
31-07-13, 16:07
Je moet er wel voor betalen he. 100 edelstenen voor hoe lang? Is het dan voor altijd of moet je elke week 100 edelstenen betalen?
ROBIN_TBOD
31-07-13, 16:27
hmmmmmm.... Ik ben bang dat hier een eerste stap wordt gezet die dezelfde kant op gaat als andere "gratis" online games... (En die daardoor uiteindelijk kapot gaan)
Als het inderdaad 100 diamanten per week is en je blijft de week bonus houden is het misschien wel leuk, maar anders word het verschil tussen de CC-speler en de normale speler heel snel, heel groot... En wekelijks betalen voor een Beta game???
Ik weet niet of dit een verbetering is die het spel ten goede gaat komen... Als er meer geld moet komen, zet dan een advertentie ofzo op de inlog pagina...
(gewoon een voorstel) :-)
ROBIN_TBOD
31-07-13, 16:32
en nog even iets om over na te denken... In de regels van dit spel staat dat discrimineren niet is toegestaan, discrimineren is toch onderscheid maken???
Als er nu een "klasse" verschil komt tussen gewone accounts en "premium" accounts, moeten de regels dan ook worden aangepast???
Overigens dit is niet om negatief te zijn maar vraag mij dit gewoon af!
Jammer dat TSO nu dezelfde kant lijkt op te gaan als vele andere "Gratis" spelen. Betalende spelers krijgen dus nu een voordeel. Wat is de volgende stap? Ook moeten betalen om verder te komen? Dus een Cap voor niet betalende spelers?
Speel het nu nog met plezier, alleen hebben dit soort praktijken wel een negatieve invloed op mijn spelplezier.
helemaal mee eens, dit lijkt verdacht veel op het creeeren van een elite groep die betaald om beter te zijn dan de rest... zou zeer zeker GEEN goede ontwikkeling zijn...
ROBIN_TBOD
31-07-13, 16:44
ik hoop dat BB de discussie aan durft of het er gewoon doorheen stampt... Macht van het geld? :-)
@de meeste hierboven. Kap nou s met dat gezeur over geld. De ontwikkelaars bij BB werken niet gratis en jullie nu of straks ook niet. Die kosten moeten ergens vandaan worden gehaald. Het is gewoon eerlijk dat je als een betalende speler meer voordelen hebt tegenover een niet betalende speler. Het is de betalende speler die ervoor zorgt dat een niet betalende speler kan blijven spelen, vergeet dat niet...
Wil jullie nog wel een uitweg bieden om door te blijven zeuren. Ik zoek nog een werkster, een kok, een butler, een chauffeur, een tuinman, een timmerman en een afwashulp alle voor 24-40 uur per week op geheel vrijwillige basis (dus onbetaald!). Als jullie 1 van deze functies willen komen vervullen mogen jullie verder zeuren. Wil je niet gratis komen werken bij me hou dan ook op met zeuren hier.
Hoop dan verder ook dat BB hier verder geen discussie over maakt maar dit er gewoon vrolijk doorheen stampt. Gelijk hebben ze en vind het een leuke toevoeging voor alle investeerders onder ons!
Nelleke199
31-07-13, 17:12
Ben het helemaal met Kili eens.
NB
En wie zegt dat het 100 edelstenen is? Zou belachelijk goedkoop zijn.
In dat plaatjes staat beschikbaar:100 edelstenen, wil helemaal niet zeggen dat dat de prijs is.
Julius-Civilis
31-07-13, 17:15
@de meeste hierboven. Kap nou s met dat gezeur over geld. De ontwikkelaars bij BB werken niet gratis en jullie nu of straks ook niet. Die kosten moeten ergens vandaan worden gehaald. Het is gewoon eerlijk dat je als een betalende speler meer voordelen hebt tegenover een niet betalende speler. Het is de betalende speler die ervoor zorgt dat een niet betalende speler kan blijven spelen, vergeet dat niet...
Wil jullie nog wel een uitweg bieden om door te blijven zeuren. Ik zoek nog een werkster, een kok, een butler, een chauffeur, een tuinman, een timmerman en een afwashulp alle voor 24-40 uur per week op geheel vrijwillige basis (dus onbetaald!). Als jullie 1 van deze functies willen komen vervullen mogen jullie verder zeuren. Wil je niet gratis komen werken bij me hou dan ook op met zeuren hier.
Hoop dan verder ook dat BB hier verder geen discussie over maakt maar dit er gewoon vrolijk doorheen stampt. Gelijk hebben ze en vind het een leuke toevoeging voor alle investeerders onder ons!
Sluit me volledig bij Kili aan.
Wilde er nog wel even bijzeggen dat ik niet weet hoe jullie bij 100 edelstenen komen voor 1 week. Het enige dat het plaatje zegt is: available 100. Oftewel de bewuste speler heeft 100 edelstenen beschikbaar.
Zegt dus niets over de prijs.
Het is niet meer dan logisch dat ze dit doen. Voordelen zien er goed uit. Hoop wel dat het idd 100 edels per week gaat zijn. Waarschijnlijk krijgen we een weekje gratis om te proberen.
ROBIN_TBOD
31-07-13, 17:24
Jammer dat je zo kort door de bocht gaat Kili... We hebben het hier over een spel wat nog vol op in ontwikkeling is... Het is per slot van rekening nog in beta fase... PvP is nog maanden weg...
Er zijn ook andere manieren om geld te verdienen om de ontwikkelaars en de shareholders van BB te betalen... Wat is de volgende stap? Het kopen van 3.76 miljoen EP zodat wanneer je start je direct L50 kan worden?
Heel jammer dat je niet de andere kant van het verhaal kunt zien, maar ik snap dat jij je investering wil beschermen.
Misschien moeten we mensen die regelmatig diamanten kopen een kroontje boven hun avatar geven, zodat een ieder kan zien wie het voor de niet betalende spelers mogelijk te maken, om bij de gratie van betalende speler, te mogen spelen! En ik zeg dit uiteraard met een dikke glimlach op mijn gezicht.
Wanneer ik dit spel zat ben hoef ik niet terug te denken aan de honderden euro's die het mij gekost heeft om te komen waar ik nu ben. Verder heb ik niemand nodig om mij te vertellen wat geld doet met een spel, maar je staat uiteraard vrij om dit toch te doen. Wel verwacht ik van je, dat je de mening van anderen respecteerd... Anders moet je nog maar eens de regels van dit spel doorlezen.... :-)
Ik zit er nu hard aan te denken om een butler, werkster of tuinman in te huren zodat ik meer speeltijd kan creeeren om te genieten van dit spel! :-)
Nogmaals, ik hoop dat dit een spel blijft dat een ieder kan spelen en dat een ieder even ver kan komen zonder restrictie door "geld"...
@robin met mn 10-uren contract valt er voor mij niet veel te investeren, ook ik kom dus sneller achter te liggen op een betalende speler. Maar dat mag...
Die beta moeten ze idd verder wel van af. Ik speel (nu ff niet) ook al een hele poos een mmorpg en die is ook continu in ontwikkeling, zoals elke willekeurige mmorpg eigenlijk. Vind dat ook een goedkope juridische truck zelf, maar dat is een andere discussie en ga ik verder ook maar niet meer voeren denk ik.
Aan de reacties te zien lijkt het net alsof mensen die edelstenen kopen nu al niet een gigantisch voordeel hebben boven mensen die dat niet doen. Beetje dom om meteen zo te reageren. Geld zal je altijd een voordeel geven. Als je denkt dat dat niet zo is leef je toch echt onder een rotsblok.
ROBIN_TBOD
31-07-13, 17:50
Ik denk dat het goed dat is dat wij (allemaal) als spelers onze mening hier delen... En het lijkt mij niet meer dan logisch dat niet iedereen het met elkaar eens is. En dat is misschien ook maar goed ook, anders zou er echt iets mis zijn. :-)
Reden dat ik op mijn zeepkist klim is omdat dit gewoon een hartstikke leuk spel is... En ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om, wanneer dingen veranderen en wij (allemaal) de kans hebben gekregen om daar je eigen mening over te geven, dan te zeggen: ja maar ho wacht eens even, daar ben ik het eigenlijk helemaal niet mee eens... Zoals hier boven ook al terecht gemeld word zijn er meer mensen met vragen (Duitse servers, Engelse etc...)
Belangrijkste is dat zoveel mogelijk mensen hun mening hier delen en dat BB dan de juiste beslissing maakt die door de massa word gedragen... :-)
Dus settlers: laat je mening hier horen... Happy settling allemaal!
Appeltaart
31-07-13, 18:02
Ik sluit mij aan mij Kili. Dit spel blijft trouwens gratis het is je eigen keuze geld erin te stoppen. En je kan alle opties zonder geld aanschaffen.!
En een spel wordt alleen mooi als er genoeg betalende mensen zijn vergeet dat niet!
Barry_Al-Thor
31-07-13, 18:02
Ik ben voor vooruitgang van het spel, zou wel jammer zijn als dat alleen voor een kleine "betalende groep" zou zijn... Zou mij in ieder geval uitsluiten... En dat zou ik uiteraard jammer vinden :-)
ROBIN_TBOD
31-07-13, 18:10
Misschien een optie om een extra variant toe te voegen aan de "premium" optie:
Doe er een reclame optie bij, ik stel voor dat je bij het opstarten dan een reclame boodschap krijgt, en geef de mensen die hier voor kiezen dan dezelfde "voordelen" komt er meer geld binnen en kan het spel nog mooier worden en kunnen de mensen die geen edelstenen kopen, toch mooi bijdrage aan de ontwikkeling van het spel... Lijkt mij een mooie, lukratieve optie... :-)
Het is maar een ideetje...
J
Nogmaals, ik hoop dat dit een spel blijft dat een ieder kan spelen en dat een ieder even ver kan komen zonder restrictie door "geld"...
ik heb al meerdere browsergames gespeeld en ik neem aan ook mede door wat er vermeld is dat er geen restricties zijn en je even ver kan komen zonder het kopen van edelstenen of premium account maar dat degene die het wel doen wat voordelen krijgen wat niet meer als logisch is.
Roodstaart
31-07-13, 18:19
Ik vind het idee opzichzelf best leuk; echter hoop ik wel dat eerst de level cap omhoog gaat voor de 50-ers; aangezien dit anders een stuk minder interessant voor de high-levels is.
GroteSpeergooier
31-07-13, 18:47
De ontwikkelaars bij BB werken niet gratis
Nee he? Denk alleen niet dat ze op deze manier de komende periode op dikke loonsverhogingen hoeven te rekenen.
Zelf denk ik namelijk dat het woord "Premium" de hoogste notering heeft in de top 10 van grootste afknappers voor browser games.
Met je uitweg...
Dus je hebt ook de duurste zorgverzekering omdat je vind dat de mensen die daar werken ook betaald moeten en dat we niet moeten zeuren over geld.
Wij zijn niet verantwoordelijk voor het loon van BlueByte ontwikkelaars.
Wij hebben de keus om een product af te nemen.
Als je omzet tegenvalt dan kun je inderdaad je product duurder maken. Maar dan moet je niet raar opkijken als de klanten naar je goedkopere concurrent gaan
Als ik BlueByte was zou ik die vergaderzaal weer open gooien en een andere methode bedenken om meer centjes te verdienen, dit gaat niet werken.
ten eerste: jullie moeten eens leren lezen!!!
er staat duidelijk bij dat deze premium verbeteringen verhandelbaar zijn!!!
wil je niet betalen, prima, koop dan je premium op de handel!!!
ik ben zelf ook een niet betalende speler, maar ik vind dit in principe een heel goede upgrade!
in principe heeft een niet betalende speler dus nog steeds dezelfde mogelijkheden als een betalende speler... alleen zal deze niet betalende speler voor zijn premium moeten handelen, maar het is dus niet "exclusief" voor betalende spelers!!! iedereen kan er gebruik van maken!!!
ten tweede: wat ik wel heel slecht zou vinden als je inderdaad maar maximaal 7 dagen premium per keer kunt kopen... (ik weet dat de premium dagen bij elkaar op tellen, dus als je 5 premium dingen gebruikt dat je in totaal gewoon 35 dagen premium hebt)
iemand die een jaar premium account wil wordt dan gestraft door hem 50x een 7 daagse premium verbetering te laten kopen en vervolgens moet hij die verbetering ook nog eens 50x gebruiken/ergens op gooien...
premium zou een voordeel moeten zijn en iemand RSI bezorgen is dat duidelijk niet!!!
Julius-Civilis
31-07-13, 19:47
100 edelstenen is op dit moment gebaseerd op 2 dingen. Ten eerste het feit dat er 100 edelstenen beschikbaar zijn en ten tweede dat de optie om te accepteren mogelijk is.
De optie om te accepteren is er altijd, ook als je onvoldoende steentjes hebt Tymy zie schatkistaankopen. :)
Appeltaart
31-07-13, 20:05
Hmm, je hebt gelijk. Nu maar hopen dat we het idd voor 100 edelstenen krijgen. Horen we gauw genoeg van Skelril denk.
Wat is gauw :)
wel eigenlijk is het niets anders dan gewone edelstenen voor de loot: nu investeer je euro's koop je een silo en verpats je die op de markt heb je extra munten/graniet (waar je dan ook behoefte aan hebt) dadelijk koop je dit bufje.
Het enige verschil is dat je nu rechtstreeks XP kan kopen en dus met wat minder avonturen je race omhoog kan afmaken (moeten ze wel opschieten met 50+ dingen interessant maken!!!! grootste probleem bij deze update denk ik tot nu toe!!)
Ik deel bovengenoemde zorg over RSI (RSI is wel wat aangedikte term, maar ok) tot nu toe is veel klikken wel het motto van de developers, (zie barak met max 25R zie ballonnen event
Die "100" zou wel het cadeautje van laatst verklaren. Niets is gratis en dit is blijkbaar de achterliggende gedachte van de login bonus verhoging :)
Nou ja, niet dat mijn wekelijkse inlog hiervoor bedoeld is. Laat de betalende mijn maar inhalen...
anoniem107
31-07-13, 21:57
zo weer een klaag topic zie ik lool het is vakantie mensen niet zo stresse rofl
ROBIN_TBOD
31-07-13, 22:05
Als ik dit zo eens doorlees, denk ik dat er hier een schat aan informatie voor BB ligt, als dit geen insites geeft, weet ik het ook niet meer! :-)
Nu is de vraag natuurlij, hoe ga je deze insites gebruiken.
Optie 1. de info hier laat zien dat er nog rek is in de portemonee, daarbij is succes ook de doodslag van een spel, bij teveel "deelnemers" heb je meer kosten, i.v.m. onderhoud, servers personeel etc. Als je het spel minder aantrekkelijk/duurder maakt en daar wat voor terug doet, kun je misschien met minder mensen meer verdienen...
OF
Optie 2. de info laat zien dat er andere mogelijkheden en of beweeg redenen zijn, zorg voor continue aanwas van nieuwe mensen en hou de huidige mensen vast door, bv. de cap te verhogen, het spel een vernieuwde uitdaging te geven etc. Niuwe mensen betekend meer kans op inkomsten en beweegt huidige spelers misschien wel om een kleine investering te doen in de wetenschap dat het geen bodemloze put is...
Ik denk dat er nog veel meer opties bedacht kunnen worden en dat ook de input van andere landen hier licht op kan schijnen.
Ik voor mij zou op dit moment absoluut geen geld in het spel stoppen en wel voor de simpele reden dat de mogelijkheid wil hebben om te stoppen wanneer ik dit wil zonder het gevoel te hebben dat ik een fortuin achterlaat. En natuurlijk heb ik er wat voor terug gekregen, buiten de stijve nek, tintelende vingers en de behoefte om bandieten aan te vallen met mijn veteraan, zelfs als ik slaap..... Hahahahahahahahahahahaha
Misschien is het wel de slechte ervaringen die ik met andere internet gebaseerde spellen heb waar het helemaal uit de hand liep... (ik denk dat alle hardcore mensen dat hier wel eerder hebben mee gemaakt). Maar hier is er een fiorum, een zeepkist zo je wilt, dus ik zeg klim erop en laat je horen! Voor , tegen of alternatieven...
Maar til er vooral niet te zwaar aan het is maar een spelletje, al is het wel erg leuk! :-) En dit is zeker geen zeur onderwerp.... LOL
Robin
Ik voor mij zou op dit moment absoluut geen geld in het spel stoppen en wel voor de simpele reden dat de mogelijkheid wil hebben om te stoppen wanneer ik dit wil zonder het gevoel te hebben dat ik een fortuin achterlaat. En natuurlijk heb ik er wat voor terug gekregen, buiten de stijve nek, tintelende vingers en de behoefte om bandieten aan te vallen met mijn veteraan, zelfs als ik slaap..... Hahahahahahahahahahahaha
Morgen 8 uur mag je beginnen. Je hebt bij deze de functie als butler weten te bemachtigen ^^
Graag 1 dubbele kop koffie met melk en 2 zoetjes en 2 sneetjes brood met hammmmm en een medium gekookt eitje boven op bed aub.
ROBIN_TBOD
31-07-13, 22:59
leg je alvast de sleutel klaar onder de deurmat? Ik ben erg goed met eitjes in de ochtend.... :-)
Ik had liever gezien dat ze per geïnvesteerde euro meer voordeel geven,
Voorbeeld: iedere euro is 0,5% meer loot en 0,5% meer EP.
Dit zal op terugwerkende kracht moeten worden ingevoerd, dus alle euro's die je al hebt geïnvesteerd tellen mee.
Wat is er mis mee dat spelers die investeren in een game meer voordelen hebben als spelers die gratis meeliften met de wel betalende speler? Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen gratis spelers maar mensen die geld uitgeven waardoor BB/ubisoft games kunnen blijven produceren verdienen gewoon beter als zij die niet bereid zijn te betalen. Voor het f2p tijdperk betaalde je toch ook 30 tot 60 euro voor een game, waarom zou dan nu alles gratis zijn?
LEER NOU EENS LEZEN!!!
Dit is precies hetzelfde als een watermolen, die kun je kopen in de shop met edelstenen, of je kunt hem kopen via de handel!!!
Ja, met geld kun je hem makkelijker kopen, maar zonder geld kun je hem toch gewoon op handel kopen, dan kost het je alleen meer moeite...
Jullie voeren een compleet onzinnige discussie puur en alleen omdat je niet leest!!!
Wel jammer dat de mensen die hier het hardst roepen dat mensen moeten leren lezen, blijkbaar alleen kunnen zien wat zij graag zelf willen zien... (voordeel voor zichzelf)
Mij maakt het niet uit of je nu 10 euro per dag of 100 euro in de maand hier aan uit geeft. Wat mij opvalt is dat een aantal mensen denkt dat zij meer rechten hebben en zich beter voelen dan de rest, dit lijkt mij een kwalijke zaak.
Ik denk persoonlijk dat er een groot verschil is tussen een watermolen en 50% meer loot en 50% meer EP. Laatste keer dat ik checkte, geeft een L1 watermolen minder water per uur dan een waterput... Dus wanneer je zegt een watermolen kopen is voor luie mensen die niet continue putten willen slaan, zeg ik dat je gelijk hebt.
Ik lees hier ook niet hoe je op de HANDEL aan de 50% extra EP kunt komen, maar misschien lees ik dat verkeerd... :-)
Ik kan mij voorstellen dat, na alle tijd e.d. die mensen er hebben in gestopt om op een bepaald level te komen, het enigzins fustrerend is dat nieuwe mensen met een financieele injectie daar veeeeeeeel sneller kunnen komen.
Mij maakt het verder niet zo veel uit, een ieder doet maar. :-)
Ik hoop alleen wel dat alle mensen die denken dat zij een premium account verdienen om dat zij zich beter voelen dan een ander (zij hebben immers voor dat recht betaald) heel gelukkig worden. Bij het volgende wereld event ga ik er dan ook vanuit dat deze mensen dan ook naar verhouding meer werk doen en meer doneren en niet lopen bedelen om grondstoffen en of proberen een slaatje te slaan uit de handel... Hahahahahahahahaha
1.
Wel jammer dat de mensen die hier het hardst roepen dat mensen moeten leren lezen, blijkbaar alleen kunnen zien wat zij graag zelf willen zien... (voordeel voor zichzelf)
Mij maakt het niet uit of je nu 10 euro per dag of 100 euro in de maand hier aan uit geeft. Wat mij opvalt is dat een aantal mensen denkt dat zij meer rechten hebben en zich beter voelen dan de rest, dit lijkt mij een kwalijke zaak.
wat mij opvalt is dat er nog veel domme mensen zijn die dingen beginnen te roepen, maar die gewoon niet lezen...
want zoals ik al eerder had gepost (en ik quote):
ik ben zelf ook een niet betalende speler, maar ik vind dit in principe een heel goede upgrade!
in principe heeft een niet betalende speler dus nog steeds dezelfde mogelijkheden als een betalende speler... alleen zal deze niet betalende speler voor zijn premium moeten handelen, maar het is dus niet "exclusief" voor betalende spelers!!! iedereen kan er gebruik van maken!!!
dus ik zie niet in hoe deze harde schreeuwer hier op zich voordeel van heeft en alleen maar ziet wat hij zelf wilt zien... misschien is het verschil dat ik wel gewoon lees???
waarom ik me beter zou moeten voelen dan anderen snap ik dus ook niet helemaal, want ik ben dus een niet betalende speler...
2.
Ik denk persoonlijk dat er een groot verschil is tussen een watermolen en 50% meer loot en 50% meer EP. Laatste keer dat ik checkte, geeft een L1 watermolen minder water per uur dan een waterput... Dus wanneer je zegt een watermolen kopen is voor luie mensen die niet continue putten willen slaan, zeg ik dat je gelijk hebt.
een watermolen is niet voor luie mensen, deze geeft meer water, want die koop je niet om op level 1 te houden en buiten dat geeft een watermolen ruimte besparing van bouwgrond in verhouding tot putten! (silos zijn voor luie mensen, want deze kosten alleen maar extra bouwruimte! elke keer gewoon ff een tarweveldje neerzetten is in principe beter!
3.
Ik lees hier ook niet hoe je op de HANDEL aan de 50% extra EP kunt komen, maar misschien lees ik dat verkeerd... :-)
wederom bedankt voor het bevestigen dat je niet leest!!! (ik begin me serieus af te vragen of je wel kunt lezen?!?!?)
die 50% extra EP krijg je als je premium geactiveerd hebt en zoals gezegt (maar dat heb jij niet gelezen) kun je premium dus gewoon verhandelen, dus kan ook een niet betalende speler deze gewoon verkrijgen via handel!!!
4.
Ik kan mij voorstellen dat, na alle tijd e.d. die mensen er hebben in gestopt om op een bepaald level te komen, het enigzins fustrerend is dat nieuwe mensen met een financieele injectie daar veeeeeeeel sneller kunnen komen.
Mij maakt het verder niet zo veel uit, een ieder doet maar. :-)
Ik hoop alleen wel dat alle mensen die denken dat zij een premium account verdienen om dat zij zich beter voelen dan een ander (zij hebben immers voor dat recht betaald) heel gelukkig worden. Bij het volgende wereld event ga ik er dan ook vanuit dat deze mensen dan ook naar verhouding meer werk doen en meer doneren en niet lopen bedelen om grondstoffen en of proberen een slaatje te slaan uit de handel... Hahahahahahahahaha
ik zal er gemakshalve maar van uitgaan dat dit laatste stukje niet aan mij gericht was aangezien ik geen betalende speler ben, zoals ik hierboven nogmaals heb bevestigt! (heb je dat nu wel gelezen???)
5.
ik ben vaak erg kritisch op BB, maar ik vind dit gewoon een goede update dat betalende spelers op deze manier iets extras kunnen aanschaffen, maar doordat het verhandelbaar is worden de niet betalende spelers niet per direct achtergesteld, deze zullen alleen iets meer hun best moeten doen (vaker boosten, actiever zijn (meer avonturen spelen) en dergelijke, of via handel premium zien te bemachtigen)...
zolang iets verhandelbaar is vind ik het al snel okay... (ik zou het goed vinden als er meer dingen uit de shop verhandelbaar zouden worden, want in principe maakt het BB toch niet uit wie iets aanschaft ook al wordt het daarna door verhandeld...)
Waar ik me mateloos aan irriteer is dat elke vorm van kritiek/vraagtekens zetten,maakt niet uit waarover het gaat, meteen reacties oproepen als: gezeur, "het is toch gratis", het is beta enz. Ik hoef toch niet bij alles wat bij BB bedacht wordt meteen juichend de vlag te hijsen?
sigaar2012
01-08-13, 09:18
Premium of geen premium maakt mij allemaal niet uit zolang men maar plezier heeft met spelen ik amuseer me hier nu al een jaar en ja ben een betalend speler.
Ieder moet voor zich zelf uitmaken of ze er gebruik van willen maken en het wordt gewoon verhandelbaar.
Zolang het spel toegankelijk blijft voor gratis spelers heb ik er geen enkel probleem mee.
Ik wens jullie verder nog allen veel speelplezier.
hoe lang duurt dat dan week, maand? maar als je 100 edelstenen per week krijgt kan je niets anders er voor kopen
Hoe lang duurt dat dan week, maand?:confused:
Als je elke week 100 edelstenen moet betalen is het niet tedoen want dan kan je ze niet voor iets anders uitgeven
sigaar2012
01-08-13, 12:16
Niemand is verpicht dat account te nemen dus je kunt gewoon je edelstenen blijven verzamelen en er iets anders van kopen en je kunt daarna nog een premium account op de gewone handel kopen voor muntjes of graniet of iets anders die keus heb je.
je kunt ook al je grondstoffen opsparen, een weekje premium pakken en alles er doorheen knallen en veel avonturen doen...
dat is als ze 100 edelstenen per week kosten!!! (hier is echter nog helemaal nix over bekend!)
dan zou je het ook van de login bonus kunnen doen en dan kun je de edelstenen die je krijgt voor lvl ups en dergelijke opsparen voor andere dingen...
of je slaat af en toe een weekje over, dat kan natuurlijk ook gewoon!
en zoals bekend zijn ze verhandelbaar...
in principe is alles te koop met in game munten... de vraag is alleen voor hoeveel, maar dat zal ook afhangen van wat de prijs in edelstenen voor 7 dagen premium wordt...
BB moet ook ergens geld vandaan halen, dus je kunt edelstenen bij kopen mocht je dat willen, maar dat is een ieder zijn/haar eigen keus!!!
maar iedereen krijgt edelstenen (login bonus, lvl ups), dus je wordt nergens van buitengesloten... alleen zul je als je zelf geen edelstenen koopt keuzes moeten maken, maar in het leven moet je nou eenmaal keuzes maken :)
Ik vind het een goede zaak, op deze manier kun je ook merken dat ze druk zijn met het spel te verbeteren.
Bovendien als je de premium activeert word je gemotiveerd om het maximale er uit te halen. En meer av's spelen betekend
meer wapens en grondstoffen maken. Dus als je er gebruik van maakt zal je productie ook omhoog moeten (niks moet natuurlijk).
Al met al, 100 edelstenen zou een goede prijs zijn.
hobbeldebobbel
01-08-13, 14:07
Ik ga geen enkele Euro meer aan BB spenderen als zij niet eerst zorgen dat dit spel wordt gezuiverd van alle (reeds lang bekende) bugs.
Dus voor mij zeker geen Premium Account.
Zolang dit spel nog steeds Beta is zou er ook eigenlijk niets voor betaald mogen worden. Laat BB eerst maar eens een deugelijk product leveren vooraleer zij met steeds maar nieuwe dingen komen die alleen maar meer bugs zullen gaan veroorzaken.
Zie ook hier maar eens naar:
http://forum.thesettlersonline.nl/threads/17069-Zonen-vh-Veld-Blockfun!
Draait nu op de testserver, ze zijn verhandelbaar.
http://img801.imageshack.us/img801/4723/w3wz.jpg
Barry_Al-Thor
01-08-13, 16:10
dat is ernstig duur... :-)
Ik hoop dat ze het niet op deze wijze op de live servers invoeren :(
Veel te duur. Dat vind ik het niet waard
Nog een nieuwe update, collections waarmee je buffs kan verdienen.
Er zijn missies bij en de voorwerpen moet je onder andere op je eiland zoeken waar ze verschijnen.
http://img801.imageshack.us/img801/8519/ehk4.jpg
http://img854.imageshack.us/img854/5930/juoy.jpg
Ziet er wel leuk uit, heb je wat te doen als je aan het opbouwen bent ;)
Beetje speurwerk op je eiland :)
Draait nu op de testserver, ze zijn verhandelbaar.
http://img801.imageshack.us/img801/4723/w3wz.jpg
Komt dus neer op een slordige 100 euro per jaar als je de happy hours niet benut.
Pittig. Zal dus wederom een item worden die gebruikt kan worden om echt geld om te zetten naar ingame currency.
ROBIN_TBOD
01-08-13, 17:27
country saying: traditional planting techniques improve your wheat intensity. Add 600 wheat to any of your fields (Bouwen duurt 5 minuten en zijn verhandelbaar)
Harvest ritual: improves your farmers morale. Use it on your farm to boost to double productivity for 12 hours
whips and carrots (stallen x2 voor 6h)
potion of endless energy (3x productie 12h)
Drill sergeant skunk (3x barakken voor 12h)
A sip from the kettle (2x settlers voor 12h)
TheDutchman
01-08-13, 22:36
Erg leuke uitbreiding, kan gebruikt worden door zowel de niet betalende spelers (zoals ik) en zal zeker voor betalende spelers een voordeel geven om snelle te levelen.
Leuk dat er zoveel nieuwe dingen komen de laatste tijd, wetenschap, lvl 50 beans etc en nu dit. Houd je weer lekker even bezig.
ik vind de prijs wel relatief/erg duur...
buiten dat is het nog steeds een prima update...
ik hoop en verwacht dat de prijs toch nog enigzinds wordt bijgeschaaft...
persoonlijk lijkt mij 500 voor 7 dagen een aardige prijs... 800 is gewoon "te"...
buiten dat snap ik de stappen ook niet zo...
7 dagen is 800: per dag, gemiddeld: 114.29. kortings %: geen, standaard, normale prijs
30 dagen 3.200: per dag, gemiddeld: 106.67. kortings %: 6.69%
180 dagen 12.000: per dag, gemiddeld: 66.67. kortings %: 41.78%
320 dagen 20.000: per dag, gemiddeld: 62.5. kortings %: 45.43
van 1 maand naar 5 maanden meer krijg je dus 35% meer korting, prima, nix mis mee... mooi percentage aan bonus korting!!!
maar van 6 maanden naar 6 maanden meer (dus 12 maanden in totaal) krijg je maar een 3.5% extra korting in verhouding met een half jaar abonnement, dat is wel een erg groot verschil!!! (ik snap de gedachtengang erachter, maar zou het BB juist niet sieren om die mensen die een jaar abonnement willen pakken extra te belonen?!?!?
maak het jaar abonnement 15k en het is op zich een prima systeem/verhouding!!!
zoek je een werkster kili, nou dan ben ik de juiste persoon ik werk altijd met de franse slag :P
Nog een nieuwe update, collections waarmee je buffs kan verdienen.
Er zijn missies bij en de voorwerpen moet je onder andere op je eiland zoeken waar ze verschijnen.
http://img801.imageshack.us/img801/8519/ehk4.jpg
http://img854.imageshack.us/img854/5930/juoy.jpg
Ziet er wel leuk uit, heb je wat te doen als je aan het opbouwen bent ;)
Beetje speurwerk op je eiland :)
Inderdaad, heb je eindelijk wat te doen tijdens het veldjes planten en putten slaan :D
De vraag is wel hoe vaak er nieuwe geplaatst worden op je eiland...
Zo te zien een paar keer per dag, niet zoveel hoor.
Ik had geen zin de hele dag op de testserver te blijven ;)
thedeaddragon
02-08-13, 15:15
ik hoop dat BB de discussie aan durft of het er gewoon doorheen stampt... Macht van het geld? :-)
het gaat gewoon door je kunt er niks tegen doen en op zich maakt er dan niet veel verschil met niet betalende spelers dus laat maar komen BB
hier ben ik wel blij mee wordt het nog leuker
Verhoging van de duur van verbeteringen op eilanden van je vrienden (10%)
Zolang je premium account actief is zullen de verbeteringen die je op je vrienden hun eiland gebruikt 10% langer duren.
zou het niet logischer zijn dat boosts op jouw eiland 10% langer duren in plaats van op de eilanden van je vrienden???
verder nog een vraag: op screenshots van de test server zag ik dat je 25% meer EP en buit kreeg, maar in het ontwikkelaarsdagboek wordt gesproken over 50%. hoe zit dat precies???
zoek je een werkster kili, nou dan ben ik de juiste persoon ik werk altijd met de franse slag :P
hehehe altijd welkom :P
als het 100 edels per week kost, is het te doen, zou 50 edels leuker vinden , maar goed, opzich wel leuke update.
over het gezeur sluit ik me bij kili aan dat betalende spelers tso overeind houden.
ik hoop alleen dat niet betalende spelers wel het volledige spel kunnen blijven doen,
extra loot, sneller ep is goed voor betalende spelers, maar zou niet goed zijn als er bijv. een graniet hakker kwam voor 20.000 edelstenen
sneller ep is goed voor betalende spelers, maar zou niet goed zijn als er bijv. een graniet hakker kwam voor 20.000 edelstenen
op zich heb je op dit moment gelijk voor wat betreft onze server... (maar er zijn meerdere servers!)
maar ik ben begonnen toen de server pas een paar weken oud was en in het begin verkocht ik ook 100 paarden voor 400 muntjes dat is nou niet meer denkbaar... maar ik denk dat het over een jaar precies hetzelfde is met graniet...
dat is bijna niet te stoppen, je hebt nou al mensen die hun eiland vol hebben gebouwd en alles op lvl 5 hebben... die produceren gewoon overschot en als ze dat op handel gooien dan dalen de prijzen gewoon automatisch, dat is gewoon (bijna) niet te stoppen...
de enigste manier die ik zie is dat ze iets zouden implementeren dat je bijvoorbeeld 10 graniet kunt ruilen voor 1 edelsteen in je proviandhuis, zoiets zou de graniet markt wel in stand houden... maar er zijn echter meerdere grondstoffen en om voor elke grondstof zo'n soort regeling te maken is (bijna?) niet te doen... (denk ik)
voor de economie van het spel zou het goed zijn, dan krijg je constante prijzen... nu wordt de inflatie steeds maar groter en dat is een niet te stoppen proces op de huidige manier!
maar het idee van zo'n graniet mijn met 50k graniet of zo er in vind ik eigenlijk een best goed idee!
ik zou er zelf geen kopen, maar ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die er wel interesse in zouden hebben!
en waarom zou BB het niet doen als het huidige economie systeem blijft gehandhaafd, dan is dat graniet toch aan inflatie onderhevig en zakt de prijs ook vanzelf! op die manier zouden ze er nog iets uit kunnen halen!
sigaar2012
03-08-13, 10:09
Dat premium account is gewoon te duur je moet al veel avonturen spelen voor daar echt iets uit te halen voor op handel te smijten is het mischien nog goed genoeg.
Als ik het ooit test dan doe ik het volgende eerst alles volproppen met wapens een specifiek avontuur spelen en daar der zoveel mogelijk van doen op een week zo haal je der iets uit voor mensen die maar twee avonturen per week spelen is het in mijn ogen weggesmeten geld.
Ja ze gaan sneller vooruit maar das relatief en ze winnen meer grondstoffen welke weet je natuurlijk niet op voorhand de loot is nl verschillend men wint niet altijd graniet of tropenstammen kan ook wel salpeter zijn en buskruit zie je me echt niet maken.
Beginnende spelers die snel willen lvl geef ik het advies bouw u economie op een bepaald avontuur uit liefst een dat goedkoop is op handel veel ep geeft en mischien nog een goeie loot en natuurlijk niet met te grote verliezen R heb je toch altijd nodig.
Ik snap het probleem van het betalen niet zo. Iedereen weet dat dit spel niet gratis ontwikkeld wordt en dat een commercieel bedrijf dit spel runt met een winstoogmerk. Anders heb je niks. Waarom zo moeilijk doen over betalen? Als dit spel je bevalt en je speelt het uren en uren en je hebt er lol van dan is het toch niet raar dat je eens een keer wat betaald? Ik bedoel voor een film in de bioscoop leg je ook zomaar 10 tot 15 euro neer en dan heb je er maar 2 uurtjes plezier van. Voor een pretpark betaal je bijvoorbeeld ook. Dus waarom niet op gegeven moment voor een spel waar je uren dagen weken maanden mee kan spelen? Relatief gezien blijft het dan nog steeds goedkoop vermaak.
Ik mag hopen dat BB niet de zelfde fout maakt en binnen een jaar het spel onbetaalbaar maakt. Zoals andere online gameproviders.
Want alle updates de laatste weken ruikt wel erg naar geldzucht. Ik weet dat een spel ook door betaalde mensen gemaakt word.
Maar als het een pegi7 spel is, laat het dan ook pegi7 betaalbaar blijven.
Ik snap het probleem van het betalen niet zo. Iedereen weet dat dit spel niet gratis ontwikkeld wordt en dat een commercieel bedrijf dit spel runt met een winstoogmerk. Anders heb je niks. Waarom zo moeilijk doen over betalen? Als dit spel je bevalt en je speelt het uren en uren en je hebt er lol van dan is het toch niet raar dat je eens een keer wat betaald? Ik bedoel voor een film in de bioscoop leg je ook zomaar 10 tot 15 euro neer en dan heb je er maar 2 uurtjes plezier van. Voor een pretpark betaal je bijvoorbeeld ook. Dus waarom niet op gegeven moment voor een spel waar je uren dagen weken maanden mee kan spelen? Relatief gezien blijft het dan nog steeds goedkoop vermaak.
ik sluit me hier helemaal bij aan!!!
ik ben overigens een niet betalende speler (tenminste tot op dit moment! ik zeg niet dat dit in de toekomst niet kan/zal gebeuren....)
ik deel echter wel de mening dat het wel een spel moet blijven en dat je het niet puur kunt kopen!!!
http://static.cdn.ubi.com/0034/archive/Forum_int/Pictures/2013_08_premium/2013_08_premium_activate_t.png
zo word het aangekondigd. in ontwikkelingsdagboek, en op de test server staan 800 edels per week .... zo word het stuk minder interesant, en ZEER slecht opgelicht op deze manier >_>
BB_Skelril
15-08-13, 17:43
Zubatsu,
In het ontwikkelaarsdagboek stonden geen prijzen aangegeven. Op het plaatje wat je hier quote staat duidelijk "available" - oftewel "beschikbare edelstenen" wat inhoud dat de hoeveelheid edelstenen in het plaatje de hoeveelheid edelstenen zijn die op dat specifieke account nog beschikbaar zijn om te gebruiken.
BB_Skelril
Ik verwacht dat de 1 dag premium wel flink gehandeld gaat worden.
Vooral als je een groot avontuur gaat spelen, dan is het rendabel om premium te zijn.
Dus ik hoop dat er genoeg vraag/aanbod naar premium zal zijn op de handel.
Zubatsu,
In het ontwikkelaarsdagboek stonden geen prijzen aangegeven. Op het plaatje wat je hier quote staat duidelijk "available" - oftewel "beschikbare edelstenen" wat inhoud dat de hoeveelheid edelstenen in het plaatje de hoeveelheid edelstenen zijn die op dat specifieke account nog beschikbaar zijn om te gebruiken.
BB_Skelril
ik dacht dus available for 100 gems...
maar goed, ik was gelukkig niet de enige die het dacht
Roodstaart
18-08-13, 20:17
Zubatsu,
BB_Skelril
Volgens mij klopt dit maar ten dele Skelril; aangezien dat als je te weinig edelstenen zou hebben het vakje van *accept* nooit zou oplichten om het te kunnen accepteren. Bij alle actie`s die je met edelsteen aankopen doet licht dit vakje namelijk alleen maar op als je voldoende edelstenen beschikbaar hebt.
In het getoonde plaatje staat inderdaad *available* echter het oplichten van het vakje accept doet toch echt vermoeden dat dit maximaal 100 edelstenen is voor het premium-account voor 7 dagen!
Ik denk dat jullie het belangrijkste allemaal vergeten. Dit spel naar mijn mening heeft veel animo omdat het niet Pay to Win is met betalen kan je hetzelfde bereiken als een niet betalende speler. Tot nu toe heeft BB zich aan dit concept gehouden en tot nu toe blijf ik het spelen zolang het zo blijft en ik denk een hele hoop spelers. Premium account is een boost een goede ook en ben zeker van mening dat je dat moet kunnen verhandelen (zijn meer spellen waar dat mogelijk is). Er is niks mis mee met zoon premium account. Alleen de prijs valt over te debatteren.
Dimitri-van-m
28-08-13, 17:45
Ik ben zeker voor de premium account laat maar komen, en mocht de prijs te hoog zijn zal ik het alleen kopen als ik dus een groot avondtuur zal doen of meerder achter elkaar doen.
Wat ikniet snap is dat mensen lopen te zeuren over dat ze dan achter gaan lopen vergelijking tot betaalde spelers, even wakker schudden want dat is nu ook al zo. ik heb ook betaald voor het spel, en dingen gekocht waar door ik meer voordeel heb dan gewone spelers.
Voorbeeld:
wilde verkenner
guitige geoloog
geharde generaal
graansilo
watermolen
afzetting gouderts
ect ect ect.
Dus wat is nou het verschil tussen dat en een premium account. want dan zou je gewoon helemaal tegen moeten zijn om geld uit te kunnen geven aan een spel.
Volgens mij klopt dit maar ten dele Skelril; aangezien dat als je te weinig edelstenen zou hebben het vakje van *accept* nooit zou oplichten om het te kunnen accepteren. Bij alle actie`s die je met edelsteen aankopen doet licht dit vakje namelijk alleen maar op als je voldoende edelstenen beschikbaar hebt.
In het getoonde plaatje staat inderdaad *available* echter het oplichten van het vakje accept doet toch echt vermoeden dat dit maximaal 100 edelstenen is voor het premium-account voor 7 dagen!
100 % eens :D
als ik naar de shop ga en de edelsteenput aanklik en over het vakje "kopen" beweeg licht deze ook gewoon op, terwijl ik bij lange na niet genoeg edelstenen heb ;)
als ik dan toch op kopen klik krijg ik een pop-up dat ik niet genoeg edelstenen heb en of ik er bij wil kopen...
waarschijnlijk is dit dus hetzelfde als bij het voorbeeld plaatje ;)
anoniem107
31-08-13, 21:31
je kunt straks ook edelstenen handelen :D in test server wel dus gewoon edelstenen kopen met munten :D
Verhoging van de duur van verbeteringen op eilanden van je vrienden (10%)
Zolang je premium account actief is zullen de verbeteringen die je op je vrienden hun eiland gebruikt 10% langer duren.
kan dit worden toegelicht?!?!?!?
waarom zouden als ik premium aanschaf mijn vrienden daar van profiteren doordat als ik op hun eiland verbeteringen plaats dat die voor hun 10% langer duren???
zou het niet logischer zijn dat als ik premium aanschaf dat de verbeteringen die ik krijg dan 10% langer duren???
Als dit inhoud dat je edelstenen naar vrienden kunt schenken dan maak ik mij hier toch wel een beetje zorgen over omdat dit naar mijn mening buitengewoon gevoelig is voor scamming. Ik vrees derhalve met grote vrezen dat deze optie voornamelijk gebruikt zal worden om edelstenen te verkopen en niet te schenken. Als gevolg hiervan zullen er vele deals worden opgezet waarbij de ene partij de edelstenen niet schenkt of de andere partij de overeengekomen grondstoffen niet betaald.
Ik weet dat de verhandelingen tussen spelers de verantwoordelijk is van de spelers zelf, maar waarom is er niet voor een minder scam gevoelige methode gekozen om deze edelstenen aan je zelf te schenken en dan verhandelbaar te maken op het handelshuis ?
Het is naar mijn mening gewoon wachten op de vele topics over scamming als dit zo live gaat.
gr. Tymy
deze mening deel ik niet... aangezien je maar 200 edelstenen per keer kunt schenken... dus als iemand zo laag is dat hij andere mensen op deze manier probeert op te lichten dan nog is het maar een verlies post van 200 edelstenen en dat is nog wel te overzien... (tenminste, ik neem aan dat je niet in een keer 20k edelstenen schenkt en dan gaat kijken of de ander zijn deal wel na komt...)
Als dit inhoud dat je edelstenen naar vrienden kunt schenken dan maak ik mij hier toch wel een beetje zorgen over omdat dit naar mijn mening buitengewoon gevoelig is voor scamming. Ik vrees derhalve met grote vrezen dat deze optie voornamelijk gebruikt zal worden om edelstenen te verkopen en niet te schenken. Als gevolg hiervan zullen er vele deals worden opgezet waarbij de ene partij de edelstenen niet schenkt of de andere partij de overeengekomen grondstoffen niet betaald.
scamming is niet waar je je het meest druk over moet maken. Dit is het begin van de goldfarms en daarmee het einde van settlers.
Hendrikus59
02-09-13, 10:49
Ja, de kosten moeten toch ergens vandaan komen.
Nee ik vind het niet erg, dat onderscheid, dat moet een ieder voor zich bepalen.
Mijn ervaring is dat je met de weg van de geleideijkheid het verst komt.
Een stad bouw je ook niet in 2 dagen, en zeker een economie, daar gaat best veel tijd in zitten.
BB_Skelril
03-09-13, 00:13
Verdwijnt de Tijdelijke Categorie met aankomende update ?
Ja, dit staat ook in de verandering log beschreven als de "Militaire aanbieding".
Kun je ons meer vertellen over de inhoud van de nieuwe categorie voor Premium Accounts ?
De premium categorie is al te vinden op de testserver zoals je hieronder op het plaatje kan zien.
http://i.imgur.com/JVearwQ.png
BB_Skelril
kan dit worden toegelicht?!?!?!?
waarom zouden als ik premium aanschaf mijn vrienden daar van profiteren doordat als ik op hun eiland verbeteringen plaats dat die voor hun 10% langer duren???
zou het niet logischer zijn dat als ik premium aanschaf dat de verbeteringen die ik krijg dan 10% langer duren???
kan dit (nog steeds) worden toegelicht???
Dat zie je dus verkeerd. Als het om de ingame shop gaat wel, want daar zie je aan de kleur van de bedragen in edelstenen of je genoeg hebt om het te kunnen kopen. Bij activiteiten IN het spel (direct afbouwen van een gebouw, reistijd van je verkenner halveren, afkopen van een missie o.i.d.) kun je gewoon op het aantal edelstenen klikken en als je niet genoeg hebt, wordt je gelijk doorgestuurd naar de edelstenen winkel om bij te kopen.
Kortom je zal altijd kunne accepteren, en indien nodig doorgesluist worden naar de winkel.
BB_Skelril
03-09-13, 16:44
kan dit (nog steeds) worden toegelicht???
Helaas heb ik hier geen informatie over - er zijn tests uitgevoerd op tsotesting.com en ik neem aan dat hierover feedback is geleverd. Meer informatie heb ik hier helaas niet over.
BB_Skelril
okay, toch bedankt :)
we zullen het wel merken/horen dan :(
03.09.2013Update: 04.09.2013
Beste Settlers,
In de nacht van dinsdag op woensdag zal er onderhoud worden gepleegd aan de servers. Dit houdt in dat het spel niet bereikbaar zal zijn.
Tijdens het onderhoud zal er een nieuwe update worden geïmplementeerd waarmee er een geheel nieuw gilde interface beschikbaar zal zijn. De gehele verandering log kan je hier vinden.
Start: Woensdagnacht vanaf 01:30 uur
Einde: Woensdagochtend rond 06:00 uur
Houd er rekening mee dat het onderhoud soms uit kan lopen.
BB_Skelril
een foutje denk ik, of krijgen we weer een nieuwe (goed werkende) interface??? :)
loveleyAngel
04-09-13, 06:36
LOL kili:))) Wil jullie nog wel een uitweg bieden om door te blijven zeuren. Ik zoek nog een werkster, een kok, een butler, een chauffeur, een tuinman, een timmerman en een afwashulp alle voor 24-40 uur per week op geheel vrijwillige basis (dus onbetaald!). Als jullie 1 van deze functies willen komen vervullen mogen jullie verder zeuren. Wil je niet gratis komen werken bij me hou dan ook op met zeuren hier.
Heb je al aanmeldingen gehad voor je functies;)
Julius-Civilis
04-09-13, 06:41
Alles leuk en aardig met die nieuwe premium zooi. Voorlopig kan ik momenteel niet eens inloggen. Meer mensen met dit probleem? Ik weet het het is heeeel erg off topic, maar dat boeit me eigenlijk niet zo :)
Hier nog iemand die niet kan inloggen.
Kleppelekker
04-09-13, 06:45
ja is nog off..... zeker bugje gevonden ;)
Julius-Civilis
04-09-13, 06:49
Nou, ik praat niet zo zeer over het onderhoud wat eventueel nog bezig is, maar ik kom niet verder dan het inlogscherm. Naam en ww intoetsen en..... ik keer weer terug in het inlogscherm. Waar ik opnieuw mijn gegevens moet invoeren en vervolgens..... juist.
Dit forum is niet bedoelt voor feedback of bug meldingen.
Ja, ik kan lezen :) Helaas echter zijn mijn "Forumrechten" beperkt tot het geven van reacties en niet meer dan dat. :( Mag dus geen nieuwe onderwerpen plaatsen.... Arme ik.
Oh en btw Skellrill. Bedoeld behoort in dit kader met een d geschreven te worden, maar dat terzijde :) :D
ggjheuvel2
04-09-13, 07:14
Volgens mij zou het onderhoud om 6.00u klaar zijn. Het is nu 8.14u en ik kom er nog steeds niet in. Connection failed...
Volgens mij zou het onderhoud om 6.00u klaar zijn. Het is nu 8.14u en ik kom er nog steeds niet in. Connection failed...
hier idem dito.
Okee, onderhoud kan iets uitlopen, een kwartiertje of half uurtje is echt niet erg. Communicatie daarentegen is erg belangrijk: zet als onderhoudsteam (desnoods in het Engels of Duits) een berichtje op onze homepage met excuses dat het onderhoud iets uitloopt en wat de verwachte eindtijd is.
eh21021981
04-09-13, 07:36
Ik werd wakker en keek op de wekker.... oei dacht ik... verslapen.... gelukkig was ik niet 2 uur eerder opgestaan :)
BB_Skelril
04-09-13, 07:44
De servers zijn momenteel niet bereikbaar. Zodra er meer informatie bekend is zal dit op de hoofdpagina bekend worden gemaakt.
BB_Skelril
TEMPLARRED
04-09-13, 07:56
Weer eens een prachtig staaltje van professionaliteit.
De meeste van ons moeten overdag werken en loggen snel effe in om de mijnen weer op orde te brengen en dan pas 's avonds verder te spelen.
Een onderhoud dat een beetje uitloopt, kan ik verstaan. DIT NIET!!!
BB_Skelril
04-09-13, 07:58
TEMPLARRED,
Ik snap je frustraties maar er kunnen tijdens het onderhoud vele dingen mis gaan waardoor de servers tijdelijk niet bereikbaar zijn. Dit is niet iets wat wij van te voren in kunnen plannen. We hopen dat het probleem zo snel mogelijk is opgelost.
BB_Skelril
Het ging gisteren bij de Duitse server ook al mis :)
03.09.2013Premium-Status: Update
Liebe Siedlerinnen und Siedler,
bei einigen Spielern fehlt offenbar ein Tag Premium-Status, der im Rahmen der neuen Questkette übertragen werden sollte. Wir senden diesen 1-Tages-Buff im Laufe des Tages, spätestens am Abend, per Script über Nacht nach.
Außerdem schenken wir allen aktiven Spieler zusätzlich 3 Tage Premium-Status. Diese werden ebenfalls bis heute Abend Mittwoch tagsüber versandt.
Letztes Update: 18:57
Fröhliches Siedeln!
BB_Pandur
Nelleke199
04-09-13, 08:05
..........Nou, ik praat niet zo zeer over het onderhoud wat eventueel nog bezig is, maar ik kom niet verder dan het inlogscherm. Naam en ww intoetsen en..... ik keer weer terug in het inlogscherm. Waar ik opnieuw mijn gegevens moet invoeren en vervolgens..... juist......
Dit probleem van Julius had ik ook vanmorgen. Ik ben zelfs gaan proberen in te loggen via Google.... Geen idee waarom het dan uiteindelijk wel weer is gelukt.
bei einigen Spielern fehlt offenbar ein Tag Premium-Status, der im Rahmen der neuen Questkette übertragen werden sollte. Wir senden diesen 1-Tages-Buff im Laufe des Tages, spätestens am Abend, per Script über Nacht nach.
Außerdem schenken wir allen aktiven Spieler zusätzlich 3 Tage Premium-Status. Diese werden ebenfalls bis heute Abend Mittwoch tagsüber versandt.
Fröhliches Siedeln!
BB_Pandur
Ben benieuwd of dat op de NL server ook gaat gebeuren ;-)
Julius-Civilis
04-09-13, 08:12
..........Nou, ik praat niet zo zeer over het onderhoud wat eventueel nog bezig is, maar ik kom niet verder dan het inlogscherm. Naam en ww intoetsen en..... ik keer weer terug in het inlogscherm. Waar ik opnieuw mijn gegevens moet invoeren en vervolgens..... juist......
Dit probleem van Julius had ik ook vanmorgen. Ik ben zelfs gaan proberen in te loggen via Google.... Geen idee waarom het dan uiteindelijk wel weer is gelukt.
Hoewel het nog steeds off-topic is, heb ik voor mensen met dit probleem de volgende oplossing gevonden: Klik voordat je inlogt op hulp. Daarna op login en het probleem is over :) Bij mij werkt dat i.i.g
Ik had gisteren(toen had ik hier last van) het idee dat iemand de inlog gegevens probeerde op te vangen/controleren
Lord_Spookstah
04-09-13, 08:22
Dan gaan we nog even off-topic bezig: als er server problemen zijn waarom communiceren jullie dit bv niet via jullie Twitter en Facebook pagina, deze media zijn er juist om ook dit soort info snel beschikbaar te stellen.
Communicatie is het belangrijkste in dit soort gevallen, spelers zullen er van balen dat ze niet kunnen spelen, maar als er duidelijk wordt gecommuniceerd dat er een probleem is (met een eventuele verwachte oplostijd) dan weten ze waar ze aan toe zijn en zullen ze het minder erg vinden.
Hoewel het nog steeds off-topic is, heb ik voor mensen met dit probleem de volgende oplossing gevonden: Klik voordat je inlogt op hulp. Daarna op login en het probleem is over :) Bij mij werkt dat i.i.g
Ondanks deze mooie tip, kan ik nog steeds niet in het spel. Werkt bij mij niet, jammer.
DikkeHarry
04-09-13, 08:23
Ik sluit mij volledig aan bij Lord_Spookstah!
Maar dat komt omdat er problemen zijn bij het onderhoud Seth. Niemand kan erop ;)
Julius-Civilis
04-09-13, 08:26
Maar dat komt omdat er problemen zijn bij het onderhoud Seth. Niemand kan erop ;)
Nee Lexie, dit gaat niet over het onderhoud, dat is inderdaad nog steeds bezig. Dit gaat over het niet kunnen inloggen, omdat je steeds terugkeert in het inlogscherm. i.p.v. het scherm waar staat: nu spelen
BB_Skelril
04-09-13, 08:27
Lord_Spookah,
Alle Settlers moeten op de hoofdpagina inloggen. Hier staat in het onderhoud bericht aangegeven dat er momenteel problemen zijn en dat we momenteel druk bezig zijn met het zoeken naar een oplossing.
Als er meer informatie bekend is zal dit ook op de hoofdpagina worden geplaatst. Op deze manier blijft het allemaal centraal en zal iedereen het zien.
Julius-Civils,
Ik ben momenteel aan het rond vragen of er meer werelden zijn met deze specifieke problemen. Hopelijk zal er zo snel mogelijk meer informatie bekend zijn.
BB_Skelril
DikkeHarry
04-09-13, 08:28
Met internet explorer heb ik hetzelfde probleem, maar als ik dan tijdens het inloggen in mijn adresbalk ga naar http://www.thesettlersonline.nl/nl/play word ik wel doorgelinkt naar het spel, ingelogd en wel! :)
edit: normaal gesproken dan, nu word ik natuurlijk doorgestuurd naar de maintenancepagina!
Met internet explorer heb ik hetzelfde probleem, maar als ik dan tijdens het inloggen in mijn adresbalk ga naar http://www.thesettlersonline.nl/nl/play word ik wel doorgelinkt naar het spel, ingelogd en wel! :)
edit: normaal gesproken dan, nu word ik natuurlijk doorgestuurd naar de maintenancepagina!
Heb het geprobeerd ,maar kom steeds weer terug op de maintance pagina
DikkeHarry
04-09-13, 08:33
Heb het geprobeerd ,maar kom steeds weer terug op de maintance pagina
Klopt, dit ging over het probleem van o.a. Julius
Tja helaas er niet in kunnen. gelukkig vondt ik het berichtje wel op de hoofdpagina! Hoop dat dit snel is opgelost. Premium acount is echt zonde van de edelstenen als ik het zo lees. Leuk dat de mandjes bij andere langer duren maar zou het niet beter zijn dat alle mandjes en boosts die bij jezelf geplaatst worden verdubbelen in tijd? Verder niet echt een toevoeging als je eenmaal 50 bent.
Lord_Spookah,
Alle Settlers moeten op de hoofdpagina inloggen. Hier staat in het onderhoud bericht aangegeven dat er momenteel problemen zijn en dat we momenteel druk bezig zijn met het zoeken naar een oplossing.
Als er meer informatie bekend is zal dit ook op de hoofdpagina worden geplaatst. Op deze manier blijft het allemaal centraal en zal iedereen het zien.
*knip*
BB_Skelril
Niet geheel correct.
Dit is idd noodzakelijk indien je geheel uitgelogged bent geweest.
Niet als je pc aan laat en jezelf ingelogged laat staan.
Dan hoef je alleen op 'nu spelen' te klikken om te beginnen.
En die verwijst terug naar de hoofdpagina.
@offtopic:
Er kan altijd wat gebeuren als je een update doet, sjips happens.
Tis nie anders.
Wel jammer....
Lord_Spookstah
04-09-13, 08:54
Lord_Spookah,
BB_Skelril
Skelril ik snap wat je bedoelt, maar dit is zo`n standaard mededeling waar een gebruiker niet veel mee kan.
Ik snap ook wel dat je niet een compleet verhaal schrijft met alle ins en outs, maar iets uitgebreidere informatie met eventuele verwachtte oplostijd is een vrij gangbare manier van communiceren naar je gebruikers/klanten. Ook ben ik van mening dat je alle beschikbare kanalen kunt/moet gebruiken om je klant op de hoogte te houden, dat doe je niet als onderhoud iets uitloopt, maar wel als er een serieus probleem is ontstaan en je kunt verwachten dat oplossen van het probleem langere tijd in beslag gaat nemen.
Spookstah zie homepage dat staat er nu op. Ook heb ik een FB bericht voorbij zien komen
BB_Skelril
04-09-13, 09:04
Lord_Spookstah,
Helaas kunnen wij onmogelijk aangeven wanneer wij verwachten dat het probleem is opgelost. Het oplossen van een probleem kan soms in tientalle mintuten maar het kan ook uren duren. Dit kunnen wij niet voorspellen totdat we ook daadwerkelijk een oplossing hebben. Zodra er meer informatie bekend is zal dit op de hoofdpagina worden aangegeven. Informatie over mogelijke compensaties zal later op de dag (wanneer de problemen zijn verholpen) of morgen worden gepost op zowel de hoofdpagina als het forum.
Overigens wil ik jullie vragen de discussie over de technische problemen te verhuizen naar het bijbehorende topic: http://forum.thesettlersonline.nl/threads/17124-serververbinding-mislukt
BB_Skelril
Lieve mannen verras jullie vrouw en poets het huis :P
Een leuke edelstenen aktie ter compensatie.
Zou wel op zijn plaats zijn .
Kunnen we de premium uit proberen.
En buf kopen om verloren tijd in te halen
;.p
Ik ken een zeer groot bedrijf (Kloosterboer.nl) die zeer afhankelijk is van hun IT afdeling.
Als hun daar een update zouden doen en daar door het werk meer dan een uur zou stil liggen dat er dan koppen gaan rollen.
Daarom kan ik niet anders zeggen dat dit de zoveelste amateuristische actie bij BB is.
Nu kijken wat de compensatie gaat worden als die er al komt.
overal bij elk bedrijf zijn wel eens ooit (technische) problemen! zelfs sites van banken die toch het geld van veel mensen beheren ondervinden wel eens problemen dat ze niet online zijn, of dat ze verkeerde handelingen hadden doorgevoerd dat de saldo's niet meer klopten!
problemen kunnen zich altijd en overal voor doen!
dat er problemen zijn en dat de server (langer) offline blijft vind ik niet zo erg, dat kan gebeuren!
wel is de communicatie erg belangrijk, maar of dat goed is gegaan of niet kan ik niet over oordelen, want ben net pas wakker en voor mij was het eigenlijk meteen duidelijk :P
Ik ken een zeer groot bedrijf (Kloosterboer.nl) die zeer afhankelijk is van hun IT afdeling.
Als hun daar een update zouden doen en daar door het werk meer dan een uur zou stil liggen dat er dan koppen gaan rollen.
Daarom kan ik niet anders zeggen dat dit de zoveelste amateuristische actie bij BB is.
Nu kijken wat de compensatie gaat worden als die er al komt.
Ach, dit is absoluut niet te vergelijken met een IT afdeling die af en toe een stel updates installeren die al volledig zijn getest door de ontwikkelaars. Dit zijn de ontwikkelaars zelf die problemen hebben. Komt bij alle spelontwikkelaars voor, zelfs bij de megagrote bedrijven. Als je dat niet wilt geloven moet je eens bij andere spellen rondvragen. Werelden die er dagenlang uitliggen zonder verwachte eindtijd zijn echt geen uitzonderingen.
purple-prince
04-09-13, 10:15
En die ontwikkelaars die implementeren dat niet eerst op een testserver ? Dan moet ik edski gelijk geven en zijn het super amateurs.
Op de Homepage staat Update 04-09-2013 en dat is morgen pas!!!!!!!!!!!!!
DikkeHarry
04-09-13, 10:42
Grapjas
het zal best goed komen, BB zit echt geen duimen te draaien daar, die ziet ons liever in de game edelsteentjes uitgeven en het liefst bij kopen
zo als gewoonlijk weer op en top Hollands, geen geduld en klagen maar, en als het kan vingers wijzen
Bollekebeer
04-09-13, 11:02
tuurlijk, als je aan de andere kant van de wereld woont en rekening houd met het tijdsverschil.... maar volgens mijn NL klokje is het vandaag 4 september!
gelijk weer terug naar oude situatie en laat ze het dan maar uizoeken dit is ronduit belachelijk. gr
Al de mensen die lopen te klagen: ** adem in adem uit, adem in adem uit**
OOK JIJ maakt wel eens V0uTh3n!
nog ff en ik kap gewoon met dit spel wat een drama:)..laat ze het eerst testen voor ze het implenteren(amateurs!!!!)nog een tip buf je goud productiue nooit voor dat er onderhoud gepleegd gaat worden!!! gr
Wat je vaak ziet is dat de game-industrie server capaciteit in een datacenter huurt en daar zelf het beheer op uit kan voeren. Als er dus iets technisch in het datacenter niet in orde is dan kan BB in principe ook niet anders doen dan de leverancier op zijn contractuele verplichtingen wijzen en afwachten totdat ze weer bij de server kunnen.
DIT gaat niet over een 'hardware' probleem waarvoor een leverancier is.
Dit gaat over een 'software-update' van BB zelf.
Daar is men ( BB ) dus zelf aansprakelijk voor.
@lex88: dat is erg kort door de bocht.
Dat er zich problemen voordoen met een update, daar kan ik wel mee leven. Maar als er voorbeeld plaatje waarvoor een premium 100 edelstenen beschikbaar zijn en vervolgens moet je aanzienlijk meer betalen, vind ik dit erg lijken op misleiding. Dat er geld nodig is om zo'n spelletje te onderhouden snap ik wel, maar dit is echt een poging om het onderste uit de kan te halen, het spelplezier zal zo bij vele snel verdwijnen.
Roodstaart
04-09-13, 13:21
Mensen relax; dit is geen zaak van level of dood... het is en blijft gewoon maar een *vrijblijvend* spelletje
Nog 1 vraag mbt premium; geld de 50% bonus van avonturen-buit ook voor de diverse *kleermaker* avonturen? (graag bevestiging/ ontkenning van BB)
Hm jammer hoor die prijzen. Betalen zal ik niet voor de premium simpelweg omdat ik het te duur vind.
Mss zodra ik de kleermakertjes kan doen dat het rendabel wordt, maar tot die tijd .... ff niet.
Jammer, ze hadden het beter wat minder duur gemaakt en wat omzet gehaald, dan nu veel te duur en niks te verkopen. Eigenlijk commercieel helemaal niet goed bedacht van TSO, wellicht komen ze daar nog eens achter :-)
Een paar uurtjes niet kunnen spelen en mensen gaan helemaal uit hun dak. Ik zou willen voorstellen dat je je computer een paar dagen uitzet en eens nadenkt of je je tijd niet beter kan besteden. Dit is namelijk een kwestie van zware game verslaving.
Een paar uurtjes niet kunnen spelen en mensen gaan helemaal uit hun dak. Ik zou willen voorstellen dat je je computer een paar dagen uitzet en eens nadenkt of je je tijd niet beter kan besteden. Dit is namelijk een kwestie van zware game verslaving.
computer uitzetten??? en al mijn sociale contacten dan? :P
Fröhliches Siedeln!
BB_Pandur
Ben benieuwd of dat op de NL server ook gaat gebeuren ;-)
Zoals ik al dacht niet dus weer een misgelopen kans
Had gewoon 7 dagen extra premium gegeven gaat iedereen gebruiken en willen misschien vaker premium gaan gebruiken dan.
want wat is nu 1 dag gratis premium kan je er ff aan ruiken ipv na 7 dagen mss het gevoel te hebben van daar wil ik wel meer van.
Dus zoals gewoonlijk de plank weer volledig mis geslagen BB beetje jammer.
eh21021981
04-09-13, 23:47
Mensen relax; dit is geen zaak van level of dood... het is en blijft gewoon maar een *vrijblijvend* spelletje
Nog 1 vraag mbt premium; geld de 50% bonus van avonturen-buit ook voor de diverse *kleermaker* avonturen? (graag bevestiging/ ontkenning van BB)
Geldt voor kleermakers (slimme zelf ervaren) maar alleen voor de slots waarin je bonen, graniet/ths, allesvuller en ep krijgt... dus geen 50% extra op vervolgavonturen en buffs.
Ik snap niet waarom jullie er zoon groot probleem van maken. Jullie zeggen dat BB het onderste uit de kan willen halen maar kan het ook helemaal omdraaien en zeggen dat al die klagers het onderste uit de kan willen halen. Lekker makkelijk al die "ik heb er zo hard voor gewerkt" items die op 99% van de eilanden staan van mensen die niet eens betalen. Alleen door het inkopen van je medespelers en weggegeven door BB zelf. Draai een goede economie of wat handel en koop wat je wilt van een speler of als het te duur is een dagje overwerken voor wat extras mag ook desnoods ga je op brood en water leven.
Enige wat ik te melden heb over die premium accounts is dat ik de extra's iets te mager vind.
-50% extra van avonturen > is wel lekker.
-10% extra buff bij vrienden > wat heb ik daar aan en wat als iemand een
buffje nodig heeft maar die 10% zorgt ervoor dat zijn eiland niet tijdig draait zoals hij wilt? Jullie moeten echt kijken naar time/micro management (zoals geologen upgrades).
-Extra bouwrij vakje > meh...
-Dagelijkse missie +1 > balanceer eerst de huidige dagelijkse missies. Ga dan strooien dat het iets extra's is.
Kan zo niet op een paar goede voorbeelden komen voor premium upgrades, maar vind dit wel magertjes. Ook al had dit 100 edelstenen per week gekost zou het sowieso nog niet doen. Misschien even kijkje nemen bij de tig tallen andere spellen waar ze premium accounts hebben?
-10% extra buff bij vrienden > wat heb ik daar aan en wat als iemand een
buffje nodig heeft maar die 10% zorgt ervoor dat zijn eiland niet tijdig draait zoals hij wilt? Jullie moeten echt kijken naar time/micro management (zoals geologen upgrades).
helemaal mee eens!
ik vind het raar dat als ik premium aanschaf dat anderen daar van profiteren doordat de boosts die ik bij hun doe 10% langer duren! het was logischer geweest als boosts op het eiland van de persoon die premium heeft aangeschaft langer duren! nu is het precies andersom!
je betaald voor extras, maar anderen profiteren er van... een beetje vreemd naar mijn mening...
inderdaad vreemd .... had liever 10 -25 % langere eigenbuffs gehad
ja, inderdaad, dan heb je zelf profijt van je premium wat naar mijn mening logischer is!
Waarom hebben de engelse server een premium gekregen van 3 dagen en wij maar van 1 dag? En wat ik uit voortgaande berichten begrijp heeft de duitse server het ook gekregen. Waarom verschil van servers?
Vind het een leuk spel, daar niet van, begrijp alleen niet waarom de ene server boven de andere staan.
Bij mij lukt het inloggen niet op de gewone manier, gaat alleen via de tab Vrienden. Is na de laatste update. Wordt dat nog verholpen.?
Koste me gisteren 8 uur om daar achter te komen.
Voor de rest een leuk spel.
Waarom hebben de engelse server een premium gekregen van 3 dagen en wij maar van 1 dag? En wat ik uit voortgaande berichten begrijp heeft de duitse server het ook gekregen. Waarom verschil van servers?
Vind het een leuk spel, daar niet van, begrijp alleen niet waarom de ene server boven de andere staan.
Puur marketingtechnisch is dat :D
Zal zo nu en dan hier ook wel verschijnen nog. Net als de edelstenen deals.
Puur marketingtechnisch is dat :D
Zal zo nu en dan hier ook wel verschijnen nog. Net als de edelstenen deals.
Ik maak nederig mijn excuus want ik heb de 3 dagen premium in mijn mailbox gekregen. En was ik weer veel te ongeduldig. Dank je BB voor de 3 dagen premium.
is het niet eens tijd voor een nieuwe edelstenen deal ? is best al weer lang geleden en ook wel leuk als het wat regelmatiger langs komt. in verhouding is de premium ten opzichte van andere online spelen erg duur.
Dus af en toe een aktie kan geen kwaad lijkt me.
kaatje1962
06-09-13, 14:57
ik heb het nu ff bekeken...maar in de winkel moet je het premiumschap nu voor 800 edelstenen kopen..ik dacht dat dat 100 edelstenen waren. ik verheugde me nu er wel op maar bij 800 edelstenen daar houdt het plezier op...hoop de BB daar nog wat aan gaat doen...
Het invoeren van premium is het vernietigen van Tso!
Reken maar eens uit hoe snel je nu lvl 50 zou kunnen zijn!Gebruik makend van alle aanwezige spullen in Tso!(even niet naar het prijskaartje kijken)
lvl is nu erg soft,kasteel enz neerzetten stelt ook niet veel meer voor nu enz enz.
Ik vind 10/12 euro voor mmo's al prijzig maar om rond de 15 euro per maand te betalen vind ik echt absurd. Als je ziet wat je er voor terug krijgt staat dit gewoon bij lange na niet in verhouding. Zo staan er overigens nog veel meer belachelijke koopjes op de edelstenenmarkt zoals 100 settlers voor 950 edelstenen. 100 setlers kost dus gewoon om en nabij 5 euro.
je wordt ook niet gedwongen/verplicht om iets af te nemen in de shop...
buiten dat staan er ook verschillende premium aanbiedingen op de handel die je met grondstoffen kunt kopen :)
je kunt het spel ook gewoon gratis blijven spelen, dus ik snap je punt niet zo...
buiten dat maak je ook nog eens een reken fout!
voor 99,99 euro heb je 24k edelstenen een jaar premium kost 20k edelstenen, dat is dus 83,33 euro voor een jaar premium en dat is omgerekend 6,94 per maand voor premium... bij lange na dus geen 15 euro per maand...
maar buiten dat, zoals ik al zei: je bent tot nix verplicht... het is gewoon een extra optie... als je een nieuwe auto gaat kopen dan kun je er ook extra opties bij kopen, maar dat is ook niet verplicht!
Roodstaart
12-09-13, 11:50
Kun je nagaan als we dan ook nog eens een *happy-hour* (6,94 euro/ 2 = 3,47 euro) of een *tripple happy-hour* (6,94 eur/ 3 = 2,32 euro) zouden krijgen!!!
*Hint*
Ik zou zeggen; tijd voor en *tripple-happy-hour*
*hint*
Het gaat er bij mij niet om of je nu wel of niet die artikelen koopt!
Maar als je premium koopt op dit moment is 50% ep wel erg veel in een spel met maar 50 lvls!
TheDutchman
12-09-13, 14:54
Het is wel enigzins jammer dat het nu zo makkelijk is om snel te levelen, maar mensen die met geld spelen konden toch al heel snel levelen.
En hoewel het jammer is dat je nu mensen in hoge levels krijgt die de beginselen van het spel niet eens snappen, snap ik BB erg goed. Er moet geld binnen komen en dit is een manier om alle ongeduldige spelers ook te laten spelen. Ik heb er al veel gezien die na 2 weken ermee stopten omdat het allemaal te langzaam ging en die hou je nu wat langer vast (lees laat je iets meer betalen :))
Ik zie elke nieuwe toevoeging als iets positiefs, en iedereen die geld uitgeeft zorgt ervoor dat ik en vele anderen al heel lang gratis een leuk spel kunnen spelen.
soldatje-romro
12-09-13, 16:44
ehm ff over iets andders warom kom ik niet op test sever
Geachte Heer,
IK vind de Premium accouts een welkome aanvulling op het spel TSO, ik vind alleen de minimale aanschaf van 7 dagen wel wat kostbaar. Zou het niet mogelijk zijn om ook een 1 daagse premium accounts munt te kunnen kopen in de winkel? voor de rest ben ik zeer tevreden over de verdere aan te schaffen producten in de winkel.
Met vriendelijke groet,
gdev4419
Gerard de Vries