PDA

Bekijk Volledige Versie : Ontwikkelaarsdagboek: 30.07.2013



BB_Skelril
30-07-13, 16:12
http://static.cdn.ubi.com/0034/archive/Forum_nl/Pictures/2012-11_dev-diary/11_20_2012_Dev-Diary.png (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/17085)

Plaats hier je reacties over ons laatste ontwikkelaars dagboek. Hou het netjes, geen vingers wijzen etc. Bugs/problemen behoren in het daarvoor aangewezen forum te worden gepost.

Haverrr
30-07-13, 17:03
Naam: Poederzak
Effect: Geeft een kans om meer saltpeter te vinden gedurende ezeer lange schatzoektochten.

Naam: Mistwandelaar
Effect: Verhoogt de kans op het vinden van saltpeter gedurende extra-lange schatzoektochten.

Spelen de ontwikkelaars het spel zelf wel? Iedereen weet dat salpeter een van de meest nutteloze grondstoffen is.

Verder, muh, die boeken worden duurder en duurder en het is een maanden lange project.

Zoefster
30-07-13, 17:54
Kunnen we dan ook een tweede boekbinder bouwen?

Paul06
30-07-13, 17:58
Fijn dat het wetenschapssysteem wordt ingevoerd voor ontdekkingsreizigers, alleen valt mij meteen het volgende op:

Van alle verbeteringen hebben er slechts 6 van de 20 effect op de avonturenzoektochten, terwijl ik eigenlijk uitsluitend deze mogelijkheid van de ontdekkers gebruik.
Daarentegen hebben 13 van de 20 effect op de schatzoektochten, welke ik zeer weinig gebruik.

Wel nieuwsgierig ben ik naar de zoektochten naar artefacten en snuisterijen. Ik vraag me af welke verbeteringen/zeldzame grondstoffen hier te vinden zullen zijn.

Kortom: ik zou het fijn vinden als wat meer van de verbeteringen gericht zouden zijn op avontuurzoektochten i.p.v. op schatzoektochten.

Ik ga het zeker testen op de testserver zodra het daar beschikbaar wordt.

Qwerty
30-07-13, 18:13
Mijn aanvankelijke enthousiasme over het wetenschapssysteem is inmiddels aardig bekoeld. Ik heb een rekensommetje gemaakt ( rekenen is niet mijn sterkste kant dus hou me aanbevolen voor correcties):
1 geoloog volledig opleiden kost aan tijd het volgende , met een lvl 5 boekbinder
lvl 1 + 2
10 manuscripten is 10 x 12 uur = 120 uur

lvl 3 + 4:
10 manuscripten om 10 geschriften te maken : 10 x 12 uur = 120 uur
10 geschriften : ( naar beneden afgerond) : 10 x 14 uur = 140 uur

lvl 5+6+7
11 manuscripten om 11 geschriften te maken : 11x12 uur = 132 uur
11 geschriften om 11 codex te maken: 11 x 14 uur = 154 uur
11 codex: ( naar beneden afgerond) 11 x 16 uur = 176 uur

Totaal :842 uur oftewel een dikke maand.
In de praktijk is dat natuurlijk veel meer , want de boekbinder draait bij lange na geen continue-diensten.

Dit kost alles bij elkaar een gigantische hoeveelheid aan grondstoffen. Die rekensom laat ik aan anderen ;)

Over de zin en onzin van de vaardigheden valt uiteraard te twisten. Maar stel ik wil al mijn personeel volledig opleiden dan gaat het om 6 geologen, 8 scouts en 6 generaals.
Nu heb ik 1 geo bijna volledig opgeleid en die moet in z'n eentje al het werk doen wil ik profijt hebben van de vaardigheden.

Ik weet dat TSO nu niet bepaald een flitsend en dynamisch spel is, maar dit is zelfs mij te gortig.

ruderion
30-07-13, 18:39
Leuke toevoeging.

ps. Hoop niet dat de spelvoutjes ook in het spel terug te vinden zijn.

bzztoh
30-07-13, 18:49
Inderdaad leuke toevoeging, maar intussen beginnen de manuscripten wel duur te worden. De verbeteringen voor de generaal zullen dus nog veel duurder worden.

Appeltaart
30-07-13, 18:51
Sluit mij aan wat hierboven staat.

Skelril is er ook een mogelijk heid meerdere boekbinders te maken want als je ziet het upgraden van heel ons leger aan ontdekkingsreizigers, generaals, geologen gaat dan heeeel lang duren.

Roodstaart
30-07-13, 19:17
Snap het dan.... hoe langer dit duurt (upgraden van je complete arsenaal) hoe meer tijd BB heeft voordat er weer iets geïmplementeerd moet worden :)

BB_Skelril
30-07-13, 19:40
Note: dit is mijn persoonlijke mening en niet die van Blue Byte.

Ik snap dat het lastig is wanneer er een lange tijd nodig is om iets te verkrijgen, maar ik denk ook dat het juist wat extra's geeft. Het optimaliseren is iets wat ik persoonlijk het leukste vindt in een spel en daar mag best wat tijd in gaan zitten. Ik vind het juist leuker als iets wat meer tijd in beslag neemt want dan heb ik aan het einde het gevoel dat ik iets bereikt heb - hoe klein het ook is, uiteindelijk spelen we allen om er plezier aan uit te halen. Niet iedereen heeft uiteraard op de zelfde manier plezier maar daarom zijn er ook meerdere functies beschikbaar! :-)

Overigens heb ik nog geen informatie over meerdere boekbinders maar ik zal de vraag doorsturen en kijken of ik meer kan achterhalen.

BB_Skelril

Appeltaart
30-07-13, 19:41
Mee eens Skelril maar volgens mij als we het nu moeten uitrekenen met grote hoeveelheden generaals / geologen / ontdekkingsreizigers ben je bijna jaar bezig :)

Roodstaart
30-07-13, 19:57
Is er al een *indicatie* voor de generaals? wordt dat nog dit jaar; aangezien ik verwacht dat daar qua avontuurspelen; relatief het meeste winst behaald kan worden voor spelers; *of lees minder verliezen door betere generaals*?

Overigens klaag ik niet over de tijdsduur van alle manuscripten etc te maken.... gaat gestaag verder... *no rush* gewoon een voorraadje aanleggen voor als de generaals kunnen en dan *knallen*

wittenagel
30-07-13, 20:03
Dit zijn mooie ontwikkelingen.

Wat ik wel wil aankaarten is dat wij hier (niet iedereen) ondankbaar zijn. Dit is naar mijn idee volledig onterecht. Mooi werk afgeleverd TSO.

Laten we nou eens voorbeelden nemen:

http://static.cdn.ubi.com/0034/archive/Forum_int/Pictures/2013_07_devsdiary2/explo_skill_1.png Verkort de zoektijd voor alle avonturen

PS: Ben ik blij mee. Er zijn een hoop spelers die geen snelle reiziger kunnen kopen. ( laten wij ook eens in hun schoenen staan )

http://static.cdn.ubi.com/0034/archive/Forum_int/Pictures/2013_07_devsdiary2/explo_skill_5.png Geeft een kans om meer kaart fragmenten te vinden tijdens het zoeken voor avonturen

PS: Hier weer hetzelfde verhaal

Er zijn ook een hoop spelers die geen snelle geoloog/reiziger kunnen aanschaffen. Sommige hebben er een half jaar over gedaan om een veteraan te kunnen kopen. Ik vind het hele mooie ontwikkelingen voor betaler en niet betaler. Ga vooral zo door TSO.

BB_Skelril
30-07-13, 20:09
Roodstaart,

Ik heb nog niets gehoord over de generaals, maar als je naar de periode tussen het eerste deel en het tweede deel kijkt denk ik dat je wel tot een conclusie kan komen (nee dit is geen stille hint, ik weet helaas niet meer dan jullie hierover).

BB_Skelril

lex88
30-07-13, 21:19
laat ze eerst is die lelijke bugs oplossen dat je soms niet bij elkaar op het eiland kunt, dat gilde missies niet altijd beschikbaar zijn ook al heb je er recht op, dat soort dingen voor dat je weer wat toevoegd wat weer problemen meer gaat geven zorg eerst dat je de rest op rit hebt!!! gr:cool::D

wittenagel
30-07-13, 21:26
laat ze eerst is die lelijke bugs oplossen dat je soms niet bij elkaar op het eiland kunt, dat gilde missies niet altijd beschikbaar zijn ook al heb je er recht op, dat soort dingen voor dat je weer wat toevoegd wat weer problemen meer gaat geven zorg eerst dat je de rest op rit hebt!!! gr:cool::D

Bug fixes 08-05-2013 (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/16720-Verandering-log-08.05.2013?p=8127&viewfull=1#post8127)
Bug fixes 22-05-2013 (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/16769-Verandering-log-22.05.2013?p=8407&viewfull=1#post8407)
Bug fixes 12-06-2013 (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/16842-Verandering-log-12.06.2013?p=8798&viewfull=1#post8798)

Ze zijn toch bezig?
Zie verandering log: Verandering log (http://forum.thesettlersonline.nl/forums/179-Verandering-Logs)

BB_Skelril
30-07-13, 21:48
Lex88,

Een aantal van deze bugs zullen met de eerstvolgende update worden verholpen.


BUGFIXES
Sommige eilanden van vrienden konden niet worden bezocht, dit probleem is verholpen
De missie "dood aan de leiders" is gemaakt
Annuleer knop wordt nu juist weergegeven wanneer je een gebouw van een vriend verbeterd
Soms werden grondstoffen van mijnen, putten en velden niet goed toegevoegd aan de opslag, dit is probleem is verholpen
Sommige grondstoffen werden niet juist weergegeven in de opslag bij het slopen van een gebouw of het annuleren van orders in de barak of het proviandhuis, dit probleem is verholpenVerder zijn de problemen met de gildemissies al een tijdje geleden opgelost en worden ze nu standaard elke twee weken gereset (waarbij iedereen ook 100 gildemunten ontvangt) wat er voor zorgt dat ze niet meer vastlopen.

BB_Skelril

GEXTE
30-07-13, 22:14
Verder zijn de problemen met de gildemissies al een tijdje geleden opgelost en worden ze nu standaard elke twee weken gereset (waarbij iedereen ook 100 gildemunten ontvangt) wat er voor zorgt dat ze niet meer vastlopen.

BB_Skelril

dit is (hopelijk) toch niet de definitieve/permanente oplossing?!?!?
ik dacht dat dit een tijdelijke oplossing was totdat het probleem helemaal verholpen was?!?!?

BB_Skelril
31-07-13, 00:13
Dat klopt inderdaad GEXTE, dit is een tijdelijke oplossing.

BB_Skelril

gekewe
31-07-13, 06:26
Graag een extra boekbinder :D

De extra mogelijkheden zijn oké, maar zo zijn we met sintjuttemis nog niet op de helft !!

Chin
31-07-13, 07:51
Erg gaaf systeem, leuk dat het nu alweer wordt uigebreid. Bedankt!

Het enige minpunt wat de lol drukt is inderdaad hoe verschrikkelijk lang het duurt. Een dag wachten voor een manuscript is helemaal prima, maar als je uiteindelijk anderhalve week bezig ben voor een codex dan wordt het te veel.
Ik zou liever zien dat het óf mogelijk is om een 2e boekbinder te maken óf bijvoorbeeld dat het alleen maar de kosten steeds hoger worden maar niet de tijd (dus dat je niet meerdere manuscripten nodig hebt voor geschrift.

ROBIN_TBOD
31-07-13, 09:37
ik ben erg benieuwd wat de artefecten, snuisterijen en de verbeteringen voor de stad gaan zijn...
Kan daar al wat meer info over komen??? :-)

Zoals iedereen hier word ik uiteraard blij van het woord BONUS... :-) BONUS-avontuur missie, BONUS-schatzoek missie!!! Klinkt goed (in ieder geval voor de afwisseling)

Ook kijk ik nu al uit naar alle verbetering die het woord "VERKORT" in zich hebben en "VERLAAGD" de kosten!!! :-) Daar gaan jullie mensen blij mee maken... hahahaha :-)

Tevens vraag ik mij wel af of er iemand zit te wachten op salpeter... Misschien een idee om deze GS iets "belangrijker" te maken?

Succes, Robin

anoniem107
31-07-13, 09:52
wat een zeikerds allemaal lol

dragonfly666
31-07-13, 10:43
Word dit systeem ook nog voor de generaals gemaakt.:)

Robin_
31-07-13, 11:07
Ik ben het wel eens met de kritiek dat het lang duurt om iemand op te leiden. En ik had liever wat echte specialisten gemaakt. Eigenlijk heb ik nu maar 1 functionele geoloog, de skill bomen hadden best wat "breder" mogen zijn (4-5 verschillende opties per laag ipv 3) zodat er wat meer te kiezen was geweest (ipv dat we nu allemaal een koper/marmer/goud specialist maken)

wee_man
31-07-13, 13:50
Wachtrij voor de boekbinder mag er wel snel bij, we willen ook graag kunnen slapen als er een buff opzit zonder te wachten tot je boek klaar is ;)
Vooral nu er een nieuwe buff aankomt voor de boekbinder, boek voor boek is niet echt handig uitgedacht.

Bucket
15-09-13, 09:56
Naam: Poederzak
Effect: Geeft een kans om meer saltpeter te vinden gedurende ezeer lange schatzoektochten.

Naam: Mistwandelaar
Effect: Verhoogt de kans op het vinden van saltpeter gedurende extra-lange schatzoektochten.


Spelen de ontwikkelaars het spel zelf wel? Iedereen weet dat salpeter een van de meest nutteloze grondstoffen is.

Verder, muh, die boeken worden duurder en duurder en het is een maanden lange project.

Is het jullie al opgevallen dat deze 2 zijn gewijzigd? De poederzak bestaat niet meer en de mistwandelaar geeft nu tropenhout

wee_man
15-09-13, 15:28
Ik denk dat de skills voor de ontdekkingsreiziger er aankomende woensdag bijzitten na onderhoud :)

Bucket
15-09-13, 23:40
Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik heb de laatste paar weken 32 manuscripten gespaard, dus ik kan op dit moment iedere verkenner 2 talent-tree punten geven. Nog lang niet genoeg, maar 't is een begin.

GEXTE
16-09-13, 04:08
Is het jullie al opgevallen dat deze 2 zijn gewijzigd? De poederzak bestaat niet meer en de mistwandelaar geeft nu tropenhout

verkeerde server denk ik???
hier is het nog niet ingevoerd, dus ik denk niet dat het iemand hier opvalt!

Bucket
17-09-13, 06:56
Oorspronkelijk geplaatst door Bucket

Is het jullie al opgevallen dat deze 2 zijn gewijzigd? De poederzak bestaat niet meer en de mistwandelaar geeft nu tropenhout


verkeerde server denk ik???
hier is het nog niet ingevoerd, dus ik denk niet dat het iemand hier opvalt!

Zie ontwikkelaarsdagboek 7 juli --> http://forum.thesettlersonline.nl/threads/17085
(gewijzigd 6 september jl.)